Tahkoojaplussat 65

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata*

Vieras
Tahkoojaplussat:

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:
Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 12.8.2008

Moikka!

Vanessa otti eilen ensimmäiset askeleet! Monta kertaa käveli useamman askeleen ilman tukea, kyllä oli liikkistä! Jotenkin ihan äidin ja iskän sydämestä otti, mikä lie niissä askelissa niin ihmeellistä verrattuna muihin taitoihin..ehkä se, että neiti on jo niin iso tyttö! Siitä innostuneena käytiin tänään ostamassa kengät..saa nähdä onko liian isot, 21 koko olis ollut perfect, mutta 22 koossa löytyi vielä ihan superhyvässä alessa muumi-ensiaskelkengät, niin kokeillaan nyt niitä lisäpohjallisten kanssa. Kalliita nuo kengät normaalihinnoissa!

Eilen oli mukavaa Hertan ja Sanden kanssa! Ehkä sinne Tampereellekin taas tässä keväällä saisi poppoon koottua?

Tänään meillä onkin ihan kumma rytmi, kun en suostunut imettämään Vanea kuin kerran aamuyöstä puoli viisi, kuudelta sitten noustiin kun ei tissiä saanut uudestaan..ehkä pitää palata kahteen aamuimetykseen siihen saakka että lopetan kokonaan. Muuten V ei saa enää rintaa kuin aamupäivällä ja illalla, ja yllättävän helposti menee. Ainoastaan 1-2 h ennen nukkumaanmenoa illalla tyttö yrittää tulla kiskomaan kaula-aukosta. Siinä pitää sitten keksiä kokoajan jotain muuta vain. Maito ei kelpaa edelleenkään, saa ihan oksurefleksin yhdestä kulauksesta.

Toivottavasti Hertalle napsahtaa unelmien työpaikka! Kyllä silloin kannattaa toimia jos sellainen kohdalle osuu. Mä edelleen haaveilen 3 v kotona olemisesta, mutta katsotaan nyt sit raha-asioita ensi vuonna. Kaksikin vuotta on jo hyvä.

Hitsin huonot ilmat, tuulee ihan järkysti. Ajateltiin mennä huomenna Lintsin Sealifeen kaloja tuijottelemaan, niin on jotain tekemistä!

Lauantaita!

No, mutta Vanessahan se aika tyttö on kävelemään, vähän reilut 10 kk vasta ikää, onnittelut ensi askelista!
Liikutusta sai meilläkin ekat askeleet aikaan, mies nauroi isot kyyneleet silmissä, kun näki Vilin ekaa kertaa kävelevän. Oppi siis tietysti taidon juuri niinä päivinä, kun mies oli reissussa, mutta melko tuoreeltaan ekat kävelyt näki. :)

Oltiin kummitytön synttäreillä, lapset (Vili sekä 2-ja 3-vuotiaat tytöt) leikkivät todella hienosti keskenään. Me sitten äitien kanssa vaihdeltiin kasvatusvinkkejä ja saimme toisiltamme vertaistukea uhmiin ja muihin päällä oleviin asioihin.

Vilille on tullut kova nuha tämän päivän aikana, liekö viikon ärtymys enteillyt flunssaa, toivotaan, ettei känkkäränkät ole pysyvä muutos yleensä iloisessa pojassa.

Kiva kuulla Hertoista! Pidetään tosiaan työn suhteen peukkuja ja myös sille asialle, että olisivat suopeita kesäkuun aloitukselle.

Kata vaiko Riinuska on sitten meidän poppoon kuopus, olisin kyllä muistellut Herttaa sinne samaan syssyyn, mua muutaman vuoden nuoremmaksi, mutta pieleen meni.

Tiitunkaan kasvoilta ei kyllä ikäsi näy, lähettämäsi kuvan perusteella voisin kyllä vaihtaa kolmosen kakkoseen! Siis se kuva jossa sulla on kummilapsesi (?) sylissäsi. =)

Subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta ollaan tosiaan montaa mieltä, mutta kyllä mä ajattelen sen olevan hyväksi äitien jaksamiselle ja tietty hyvä juttu lapsenkin kannalta. Esim. hyvin seurallinen ja vilkas lapsi, kuten Lotta, varmasti kaipaa päivien mittaan ikäistensä leikkitovereiden seuraa. Omaa alaa kun tuo säädös koskee, niin täytyy myöntää, että hiukan saa nokkaa ryppyyn sellaiset perheet, joissa on äiti vauvan kanssa kotona ja isompi lapsi/lapset tulevat aamulla ekana ja haetaan illalla viimeisenä hoitopaikasta _joka päivä_. Turha nenää rypistellä, se on jokainen oikeus ja joskus valitettavasti lapsen edun mukaistakin...No, kuitenkin osapvähoito tai pari kertaa viikossa on mun mielestä oikein hyvä ja toimiva juttu. Itse en aio toistaiseksi lakia hyödyntää, mutta saa nähdä sitten kuinka kauan tulee oltua kotona. Jos tuntuu, että kuopuksen pari-kolmevuotispäivään asti, niin kyllähän Vili silloin jo alkaa kovasti kaipaamaan erilaisempia virikkeitä, mitä pystyy pikkutaaperon kanssa kotona tarjoamaan. Ja täällä syrjäseudulla kun ei ole niitä Lintsin kaloja tai satujumppia sun muita lähistöllä. =)

Kyllä on taas ihan haitarista tuo ilma, sataa ja tuulee minkä ehtii vihmomaan ja huomenna laskiaissunnuntai. Taitaa lumet vaan lähteä mäistä ennen huomispäivää. :/

Siitä huolimatta, mukavaa lauantai-päivää! :))

Hyvää sunnuntaita.

Tulin töihin tekemään koulutehtäviä. Täällä kun ei sunnuntaina ole ketään muita niin saa ah, niin ihanan rauhan.

Vanelle onnittelut ensiaskelista, wautsi iso tyttö jo.

Iästä oli ollut puhetta minä siis -80 ja mies -75.

Jos mä olisin nyt siinä tilanteessa että, miettisin ottaisiko Teemun pois päivähoidosta Samun äippäloman ajaksi niin olisi vastaus, en ottaisi. Mä olisin viennyt poikaa muutamana päivänä viikossa hoitoon. Poika ihan selvästi kaipasi toisten lasten seuraa kun oli siihen jo tottunut..onneksi meillä oli sitten seurakunnankerhot ja naapurinpoika pitämässä "virikkeitä" yllä. Ja äiti sai kaivattua hermolomaa. Juu ja tää on taas semmoisia asioita joista ollaan todella montaa mieltä. Mun yksi ystävä on ehdoton kotiäiti-ihminen ja uhkaa lapsiaan päiväkodilla jos ne eivät ole kiltisti :) että silleen..jokainen tyylillään.

Mun on pakko ruveta tekemään koulutehtäviä, täytyy vielä keritä ystävän tyttären 5-vuotis juhliin..joten moido!

Huomenta ja pikainen nosto, ettei vaan tipahdeta!

Viikonloppu meni mukavasti ja rauhallisesti. Oltiin la syömässä siskon ja miehensä kanssa Sevillassa. Olen ollut joskus ennenkin ja silloin tykännyt, mutta nyt osui huono valinta. Vitsi että harmitti :(

Mäkin kävin Benettonin mamma-osastolla, mutta olivat lopettamassa sitä. En sitten tiennyt lopettaako vain se liike, vai miten, joten siksi en Keijulle sitä suositellut. Siellä oli -70 %, mutta tietysti pelkkiä xs-kokoja jäljellä, ei ihan mun kokoja :) Harmi, toivottavasti niitä löytyy keskustan liikkeesta, vaikka epäilen ettei.

Viikko vielä neuvolaan, alan jo kaipailemaan sydänääniä :) rakenneultra vasta tasan 3 viikon päästä, täällä ilmeisesti aina vasta vkolla 20. Tänään siis rv 17, jippii :)

Hienoista kutinaa vatsassa aamulla, kun tulin töihin. Meni kuitenkin niin äkkiä ohi, että en tosiaan ole varma oliko edes todellista. Eiköhän tunnu uudestaan, jos ei ollut luulotautia :)

Kaikkien jutut jäi tuonne toiseen ketjuun, joten nyt kommentoin tosi huonosti... Hertalle tsemppiä työpaikan suhteen, toivottavasti asia ratkeaa parhain päin!!

Mukavaa viikkoa kaikille :)

Huomenta,

Vau gissa, kun oletkin jo pitkällä, mahtavaa, että niitä liikkeitäkin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan.

Mullakin takana rauhallinen viikonloppu, lauantaina leivottiin laskiaispullia (mies) ja Runebergin kakkua (mä) ja appivanhemmat kävivät kylässä.

En myöskään muista enää niitä vanhan ketjun juttuja. Nekulle tsemppiä tämän päivän ultraan, kuulumisia odotellessa. Hertalle toivotaan, että saat unelmiesi työpaikan ja ajoitus onnistuu haluamallasi tavalla. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Huomenta. Hauskaa, että Gissan päivä alkoi hienoisella kutinalla, pikkuinen siellä tervehtii :).

Meidän viikkis meni oikein rauhallisissa merkeissä. Pääasiassa oltiin kotona. Lauantaina meillä kävi vieraita. Eilen otettiin päiväsauna lumitöiden jälkeen, ja mä kävin illalla leffassa katsomassa Tummien perhosten kodin. Iltaisin olen nykyään älyttömän kärttyinen, kun niin mielelläni tekisin kahdeksan jälkeen vielä jotain... mutta illat menevät tuon kainalokertun kanssa. Yöllä sain hänet kahdeksi tunniksi (23-01) vaunukoppaan nukkumaan. Pieni voitto sekin. Sen jälkeen mamin kainalo oli taas paras paikka maailmassa. No, mikäs siinä ;).

Mun on pitänyt sitä siivooja-asiaa kommentoida, mutten tainnut muistaa. Meillä käy kerran kahdessa viikossa kodinhoitaja siivoamassa 3 tuntia. On kyllä ollut tosi ihana palvelu! On niin kivaa tulla puhtaaseen kotiin. Me otettiin siivooja kodinhoitofirmasta (sama toimii mielestäni myös pk-seudulla, jos joku kaipaa vinkkejä, laitan meiliin).

Nyt naperot alkoivat vaatia, joten tää jää tähän. Kivaa viikonalkua!

Heippa!
Tänään tosiaan Nekun ultra, olikohan aamulla vai illalla vai siinä välissä...? No saamme raporttia varmaan asap.

Kiva, tai siis normi, viikkis täälläkin. Perjantain näytön okt oli oikein kiva, innostuttiin kovastikin, mutta ainut iso mutta on se, että talon tontti on lohkottu ja osa siitä on myynnissä = joku urpo tulee ja rakentaa siihen 3-kerroksisen kompleksin =( Eli nyt pohditaan, josko tekis tarjouksen koko helahoidosta...Ei vaan taida persus kestää niitä lainanlyhennyksiä, etenkin, kun mun tulot on tulevaisuudessa mitä on...

Mekin mässyttiin laskiaispullia, pakastepullista tosin kyhättyjä, mutta hyvää oli ja parempaa kuin Fasun teollisuusvalmislaskiaispullat. M:kin söi niin innolla, että koko naama oli kermavaahdossa. Siinä pojan ruokavalio lähes tulkoon olikin vklopun aikana, on taas niin tarkkaa ja niukkaa, mitä suuhunsa suostuu laittamaan.
Fasusta puheen olleen, yäk, sitä Ässälakumixiä. Oli ihan yyberhuonoja karkkeja, harvinaista meille, mutta pussi lojui toista päivää vajaana :-) Ihan tuli mieleen, että Fasu on putsannut liukuhihnalta sekundakarkit hienoon pussiin, ettei niitä tarttis heittää pois. Höh, jäi siihen kertaan.

Tykkäsitkö Stella muuten tuosta Tummien perhosten kodista? Ajattelin mennä taas leffaan joku pvä ja arvon, että mitä tällä kertaa...Aina mä silti kallistun johonkin jenkkielokuvaan, vaikka kotimainenkin voisi toimia. Musta jää kahmi eilen niin monta pokaalia, että se ois varmasti katsomisen arvoinen ja enemmäkin.

Ei mutta onnittelut Vanelle! Toi on niin ihana hetki, kun horjuva taapero ottaa ensiaskeleitaan. Tosin mun piti ihan tarkistaa, että mitä se Ansku kirjoittelee, eikös V syntynyt tässä kuussa :-) Onko teillä muuten synttärisuunnittelut jo käynnissä Kata?

Voihan teidän kainalokerttua Stella. Ymmärrän kyllä, että samaan aikaan on hellyttävää, että Kaisla haluaa olla lähellä ja turvassa, mutta sitä ihka omaakin aikaa haluaisi. Entäs jos K olisi rintarepussa tai liinassa iltaisin? Olet kyllä varmasti kokeillut kaikenlaista.
Aika loistava muuten tuo teidän siivousapu!

Mä olen jotenkin niin rasittunut tähän vatsaani...Ihan ärsyttää oma rasittumiseni, ja sehän tietty lisää sitä rasittavuutta :/ Ei töissä mitään, mutta kotona...Ulkoillessa mitkään takit ei mene enää kiinni ja esim. eilisessä vaakatuulessa oli tosi nastaa huidella takki semiauki...ja kai se on vaikea hyväksyä sekin tosiasia, ettei sauvakävellessä pääse niin reippaaseen tahtiin kuin haluaisi. Ja vielä 3 pitkää kuukautta..No se siitä, ehkä ois ihan hyvä kestää tämä aika.

Kai se on tartuttava hommiin.

Tällekin puolelle haluan toivottaa Nekulle ja miehelle tsemppiä ja voimia tämän päivän käyntiin, uskon että jännittää, ottaen huomioon teidän historian *positiivisiä viboja ja haleja*

Terkkuja muillekin ja mukavaa viikkoa kaikille!

Moikat! Mä olenkin sitten sekoillut ihan urakalla, Vanen ikä ja Sanelman risteilytoivotukset menivät ihan harakoille!! Uudella yrityksellä tähän viikkoon..

Ihanaa, gissalla vatsakutinoita aamusella, siitä ne vahvistuu! =))

Piritta, mä en kanssa haluaisi edes ääneen sanoa sitä, että tuntuu punkerolta, enkä nauti olostani tällä hetkellä juurikaan. Mulla on kyllä ulkoilutamineet (sain kamulta äitiystoppahousut ja ed. vuoden toppatakissa on se pudotettu -18 kg tilaa, vähän roikkuu hartioista..), eikä maha vielä todella ole iso siihen verraten, mitä vielä ehtii kasvaa. Mutta tosiaan, ahdistaa itseä se, että koko ajan toivoo ajan kuluvan äkkiä. En _haluaisi_ valittaa, mutta ajatuksille en ainakaan saa mitään. Pah. Kunpa saisi kiinni siitä ekan raskauden ah, niin ihanasta autuudesta ja hehkusta!!

Voi Stellan oman ajan puutetta, vaikka kainalokerttunen ihana onkin.

Mulla/meillä ei ole mitään tekemistä. Mua ahistaa tänään myös oma saamattomuuteni ja se, että autossa pientä vikaa, ei pääse täältä käpykylästä mihinkään, vaikka enpä tiedä olisiko tullut lähdettyä, vaikka biili toimisikin. Jonkin sortin alakuloa siis ilmassa, mennäänkin siitä syystä justiinsa nyt ulos, hapenpuutetta varmaan..

Nekulle lykkyä ultraan!!

Hyviä uutisia! Kaikki näytti siltä miltä pitääkin ja kohdalle sattui ihanaakin ihanampi kätilö ”sielunhoitajaksi”. Oli tosi tarkka ja selitti kaiken ja vastasi kysymyksiin jne. Kasvaa posottaa siskonsa tapaan viikkojaan edellä, nyt rv18+4, vastasi 19+2. Sain loppupuolella tutkimusta aikamoisen itkukohtauksen siinä lavitsalla, kun jännitys purkautui helpotukseksi, huh. molly-meedio on aikamoinen meedio, sillä tytöltä kätilön mukaan näytti. ;-)

Oih, onnittelut Vanelle ja vanhemmilleen ekoista askelista! Onhan se jotenkin mielettöman liikuttava hetki, todella. Jotenkin musta L:lla itselläänkin oli aivan epäuskoinen ilme naamallaan, että hetkinen, mitäs tää on, jalat kantaa, vaikkei mistään pidä kiinni. Kengät on tosiaan tyyriitä, mutta myös tärkeitä.

Kiva kuulla mielipiteitä tuosta osa-aikaisesta hoidosta Mariskaltakin. Oltiin ajateltu, että olisi pk:ssa 2-3 päivää ja siis about klo 9-15 tai miten sen nyt sitten saakaan järjestettyä. En tota tarvitsisi, jos meillä olisi mummit ja kummit lähellä niin, että saisi helposti ja ex tempore hoitoon tarvittaessa. Tänään oli kyllä kummillaan, mutta hänkin palaa pian töihin.

Ai niin. Mä siis 30 ja mies 34.

Löysikös Keiju mieleiset pöksyt?

Mä näin aivan kreisiä unta vkl:na. Siinä gissa oli meitä ultranneen lääkärin respassa töissä. Lääkärin nimi oli Per Lönnberg ja oli_aivan_kummallinen. Postimerkin kokoisten ultrakuvien sijaan esitteli meille ensin kuvia lapsenlapsestaan uimahallissa...

Oho, mä olen vissiin ainoa, joka fanittaa sitä Ässälakumixiä. Musta se on mukavan makea mättö.

Mekin syötiin L:n kummin tekemiä superhyperihania laskiaispullia. Ja saunottiin heillä ihanassa puusaunassa la-iltana ja paistettiin takassa makkaraa. Lotta söi kaksi kokonaista makkaraa! Että huh, mitkä suolat. Tuputettiin vettä ja maitoa ihan urakalla. Tuskin kovin haitallista, jos ei alvariinsa suolaa itseään tuohon malliin.

Nyt töihin.

Ihania uutisia Nekku, onnittelut tyttärestä;) Kiva, että sattui mukava ja empaattinen kätilö.

Meille sattui myös np-ultraan tosi mukava kätilö ja selosti kaiken tosi tarkasti. On kuulemma sitten sama kätilö rakenneultrassakin, siihen varattiin aika pääsiäisen jälkeiselle viikolle. Olin muuten tosi yllättynyt siitä, että ultra tehtiinkin mahan päältä, neuvolan lapussa luki, että tehdään alakautta, niin olin varautunut siihen:) Kätilö sitten sanoi, että kokeillaan ensin vatsan päältä ja jos ei näy, niin sitten alakautta. No, positiivinen ylläri.

Onnittelut tosiaan Vanessan ensiaskelista!

Moikka.

Ihanaa Nekku, meitsi on ihan kyyneleet silmissä, mieletöntä tyttö!!!

Sanelmalta piti kysäistä että, mille risteilylle ootte menossa. Me ollaan kanssa lähdössä perjantaina Siljalla Tukholmaan. Tuli vaan mielee et, ollaanko samalla laivalla?

Kamalan nopeasti menee aika. Katselin noita teidän laskettuja-aikoja niin Anskulla ja Piritallahan on h-hetket parin kuukauden päästä..vähän ihanaa. Varmasti maha voi välillä ahdistaakkin. Saa valittaa ihan hyvällä omallatunnolla. Raskauteen kuuluu niitä ei niin mukaviakin tuntemuksiakin.

Stellalle voimia Kainalokertun kanssa. Voitko kuvitella, mulla on ikävä sitä aikaa kun Samu tuhisi rinnalla. Niin se aika kultaa muistot, nimenomaan ne vähänkin negatiiviset muistot.

Voi vitsit mua sieppas eilen. Tiedättekö kun tekee ihan sairaan paljon töitä jonkun asian eteen ja sitten huomaakin että on omaa huolimattomuuttaan tehnyt kaikki päin puuta. Joo no niin kävi mun koulutehtävien suhteen. Olin sitten unohtanut tulostaa yhden (tosi tärkeän) sivun tehtävästä ja vajaan neljän tunnin päästä tajusin sen, kun olin ihmetellyt puuttuvia summia ja kääntänyt edellisvuosien tilinpäätökset ympäri ja tehnyt hirveästi turhaa tutkimustyötä tehtävän eteen. No tehtävä on edelleen tekemättä ja keskiviikkona olisi palautus. Juu en ota steressiä asiasta ja teen sen sitten iltatöinä kuntoon. Mutta voi vietävät kun mua otti päähän..

Äh täytyis ruveta purkamaan päivän postia. On vaan jotenkin niin maantai-olo, eikä huvittais yhtään...

Hello! Nekulle onnittelut ultrasta!! Hino juttu ja kiva että oli mukava kätilö. Teillähän on sitten vielä se uä yksityisellä, eikös siellä sitten tuo sukupuoli varmistu ihan varmaksi? Tyttöä ilmeisesti nyt sitten kuitenkin odotatte, miehesi voi röyhistellä ;-)

Onnea myös Vanessan ensiaskelista! Liikuttava tapahtuma.

Hertan työpaikkakuulumisia sitten jännätään.

Nekku, en valitettavasti löytänyt housuja. Kaikki olivat liian isoja kokoja joten en edes sovittanut. Zarasta löytyi ihan ok farkkuja, hinta 60 euroa. ÖHÖM ! Stockalle menen vielä huomenna, siellä kantiksessa niitä Mama Liciouksen pökiä. Toiv. löytyis edes jotkut istuvat, kohta en enää mahdu yhtiinkään vanhoihin housuihin.

Mä vähän säikähdin tänä aamuna. Tuli verta pyyhkiessä, tai siis ruskeaa vuotoa ja sellaisia hyytymiä. Mietin siinä aikani ja soitin Kättärille minne käskivät tulla käymään. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin, kohdunsuu on siisti ja kiinni eikä kohdunkaula ole lyhentynyt. Vuotoa näkyi lievästi mutta oli jo tosi vaaleaa eikä selvää vuotokohtaa näkynyt. Ottivat tietty bakteeriviljelyn ja virtsakokeen, kirvely noissa ulkosynnyttimissä on kovaa joten hiivaa siellä taas varmasti on ja ehkä joku lievä bakteerivaginoosi. Sain Flagyl comp kuurin joka jeesaa kumpaankin. Pientä kiristelyä myös tuntuu, jotain lievää supistelua.
Vauvalla kaikki kunnossa, en nähnyt itse ultrasta mutta lääkäri sanoi että liikkuu hyvin.
Istukka mulla on takaseinässä ja alhaalla ja tällä hetkellä osittain kohdunsuulla. Toivon että nousisi ja voi hyvin noustakin mutta jos ei nouse niin sitten tietty joudun käymään niissä kontrolleissa.

Tän päivän oon saikulla ja miehellä on kans vapaata joten ihan jees, enempää saikkuun en kokenut tarvetta, sitä lääkäri kyseli. Lisäksi viikon tanssikielto ja muutakin rasitusta täytyy välttää :(

Gissa, ihanaa, kyllä noi liikkeiltä kuullostaa. Samoihin aikoihin aloin kans tuntemaan niitä epämääräisiä poksahteluja eikä ne siitä juurikaan vielä ole voimistuneet, tosin nyt niitä tuntuu jo päivittäin.

Saa nähdä tosiaan miten kömpelö olo on kesällä kun mietin Pirittan ja Anskun pohdintoja masusta. Nyt masu on vielä niin pieni ja siro ja sellaisena varmastikin pysyy vielä tovin. Siskoni sanoi viikonloppuna käydessään että kun se näkyy vaan sivulta niin voisi luulla että mä oon vaan vähän lihonut mahasta :-)Möhömaha.

Viikonloppu oli kiva, oltiin pe leffassa, American Gangster oli ihan hyvä ja mua aina kiinnostaa noi tositapahtumiin perustuvat leffat. Denzel Washington veti hyvän roolin. La siivosin ja kävin tanssitreeneissä, illalla tuli siskoni, syötiin, juteltiin paljon ja katsottiin leffa ja hää oli yötä. Su lähti mies töihin, me tehtiin siskoni kanssa tosi pitkä kävelylenkki kun oli ihana sää ja tultiin sit sisälle syömään hernekeittoa ja niitä lisäainelaskiaispullia, muistaakseni Ehon :)

Onkin ihan täysi talvi nyt täällä etelässäkin!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ihania uutisia Nekulla :) Eihän me muunlaisia odotettukaan, mutta on se vaan ihanaa, että voi taas rauhassa hengittää!! Voi tyttö, siskokset, herttaista :)
Mä hekottelin tuota Nekun unta, hih hih :)

Voi Keiju, onpa tosi ahdistava aamu sulla :( Mulle iski kylmä hiki pelkästä lukemisesta. Ihanaa, että pääsit heti ja sait hyviä uutisia. Lepäile nyt ahkerasti.

Mariskalla mennyt koulutyö ihan putkeen, voi hittolainen. Uskon että ärsyttää.

Täytyy myöntää, että vaikka nautin täysillä vatsastani, niin kyllä muakin tämä pullukkafiilis ahdistaa. Jos olisi ollut omassa lähtöpainossani, niin tilanne olisi ihan toinen. Ulkovaatetus muakin harmittaa. Siis normaalit kaupunkitakit yms menee hyvin vielä varmaan niin kauan kuin niitä tarvitaakin, mutta siis ulkoiluvaatteet ei todellakaan enää mahdu. Yhden takin sain mahtumaan ja sitten mulla oli miehen housut, kun olin eilen kävelemässä auringon innostamana :) Lähde siinä sitten kävelemään, kun saan laittaa miehen xl-vaatteet :)

Autokin sitten haettu, vihdoinkin. Olisin pärjännyt vieläkin mainosti ilman (paitsi jäisellä kylätiellä), mutta kyllästytti se jatkuva autojen kyttääminen ja mielen muuttaminen. Pösön 307 sw farkku on sitten ostettu, voi oksu :) Katsotaan sitten pitääkö miehen ennakkoluulot ranskalaisiin autoihin paikkaansa!

Siis kaikissa kaupoissa oli sun koot Keiju loppu?? Aika huono tuuri... Zarassa oli myös mun käydessä vielä se tilanne, että uusia ei ollut tullut, mutta aion kyllä nyt keväällä katsastaa senkin tarjonnan. No jos menet Tukholmaan, niin polarn och pyret (tai jotain) mustat suorat äitiyshousut on musta tosi hyvät. Ei kapealahkeiset, vaan just sopivat ja tosi tosi hyvät jalassa. Ostin monet muutkin housut, mutta haluaisin pitää näitä joka pv! Henkasta ostetut farkut osoittautuivat liian suuriksi, tyhmä minä :( Harmittaa oikein, kun ihan kivan näköiset muuten. Pussittavat reisistä jotenkin tyhmästi ja päivän mittaan myös pepusta. Ehkä pesun jälkeen vois pitää päivän.

Laskujenmaksaja tuli kurkkaamaan Nekun kuulumiset. Mahtavaa, että kaikki on hyvin! Tosiaan, sun miehesi näyttää tekevän tyttöjä ;).

Aniliini ja Piritta, mulla oli ihan samat tuntemukset Kaislaa odottaessa. Ei huvittanut kantaa mahaa. Mutta: aika menee yllättävän nopeasti, ja kohta teillä on bebet sylissä. Ja oikeastikin siihen on enää aika lyhyt aika!

Joo, kyllä toi kainalokerttu tavallaan onkin tosi ihana, kun nyhjää iholla ja tuhisee suloisesti siinä, ja yritänkin ajatella, että tätä kestää aikansa ja jonain päivänä (kuten Mariska mainitsit) mulla on tätä ikävä.

Piritta, Tummien perhosten koti oli ihan ok. Ei mikään maailman paras leffa, mutta hienosti kuvattu, ja koskettava tarina. Suosittelen kuitenkin mieluummin sitä Mustaa jäätä, se oli tosi hyvä.

Nyt harrastusten pariin, ou jee. Ai niin Keijulle vielä, että hui kun sait pienen säikäytyksen, mutta _onneksi_ kaikki oli hyvin. Nuo vuodot ovat niin kamalia, kun saavat heti sydämen pomppimaan kauhusta. Niin ja toinen "ai niin": Vanessalle onnea ensiaskelista! Mikäs sen huikeampaa!

Nekku, ihanaa ja huojentavaa lukea uä-kuulumisenne!! Ei mikään ihme, että pelotuksesi purkautui jo paikan päällä, hienoa, että sattui symppis kätilö. Tyttönenhän siellä, vaikka mamin olo "väitti" muuta.. Minkäslaiset rakastajat niitä tyttöjä "tekivätkään"? :))

Kauhistus, kun pelästyin Keiju sun verenvuotoa, onneksi pääsit niin pian tutkittavaksi ja kaikki hyvin. Nyt sitten lepäilet! Harmitus, kun et löytänyt pöksyjä, uudella kierroksella sitten!

Täällä piristynyt A, pitkä kävelylenkki ystävän kanssa sai mielen paremmaksi. Eikä liitoskipuja tänään, juhlaa!!! Varmaan johtuu babyn muuttuvista asennoista, tuntuu kyllä vaihtavan sitä alvariinsa, meno on huimaa, maha poukkoilee joka ilmansuuntaan!! :)

Miten teidän lapsoset viihtyvät rattaissa? Vilille meinaa olla melkoista pakkopullaa välillä, tai kärttää tuttia koko ajan (meillä siis nyt käytössä vain unitutti, viimeinkin!) tai haluaa kävelemään. Tänään oltiin liikkeellä rattikelkalla ja viihtyi mainiosti koko puolitoistatuntisen. Kyllä mä aion joka tapauksessa investoida tuplarattaisiin, vaikka Vili onkin reipas kävelijä, ei se mulle kyllä mitään lenkkeilyä ole, kun herra lampsii omalla vauhdillaan ja milloin mitäkin heinänkortta tai lumikökkärettä jää ihmettelemään tien varsiin.

Mun maha ei siis todella ole vielä ISO, että sen puolesta ei edes tarvitsisi ahdistua. Ei siis mitään varsinaista kärvistelyä vielä ollenkaan (verraten pariin viimeiseen viikkoon..!! Nyt ei onneksi ehdi tulla inkkarikesää, joka oli kyllä täydellinen Vilin ollessa vatsa-asukkaana), mutta kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, niin jotenkin ottaa pattiin tämä jonkin asteinen kömpelyys heti perään. Ja kun ei taivu akrobatioihin temmeltäessä, eikä voi huoletta ottaa painimatsia sängyssä poitsun kanssa.. Tai onhan tämä _masu_ ihana, mutta nimen omaan kömpelyys rassaa. Aika on kyllä tosiaan kulunut tähänkin saakka niin vilkkaasti (vrt. ekaan odotukseen) että varmaan loppuaikakin menee ihan heittämällä, hope!! Voin laittaa eilisen masukuvan, hieman rajattuna, kun oli hiukkasen, öh, siivotonta ympärillä. Pitää ottaa pikaisesti uusi, nyt kun kämppä on siistitty!

Voihan kökkö, Mariskan munausta, varmasti ottaa pattiin. Mistäs saatais sulle uutta motivaatiota, sitä se varmaan ainakin nakersi, kun pitää aloittaa sama työ puhtaalta pöydältä.

Gissalla on nyt sitten menopeli, hyvä, hyvä!! Sittenkö ratasostoksille?

Mäkin tahtoisin leffaan, en kuulkaa edes muista minkä pressan aikana olen viimeksi ollut elokuvissa!!!

Mekin syötiin vkl:na laskiaispullia, ihan kotitekoisia, muttei suinkaan mun vaan kummitytön äidin leipomia, nam! Ai, miten niin makeannälkä mullakin hela tiden!!?

Menen kurkkaamaan Sanelman kuulumisia.

Gissa, joo, joka paikassa oli vaan isompia kokoja jäljellä, ilmeisesti kaikki odottajat ovat nyt kokoa 36 :/ . Ja se mitoitus tuntuu mammavaatteissa olevan vielä reilumpi? Joten en yhtään ihmettele että ne Hennesin mammafarkut on olleet liian isot.Taitaa olla niin että uudet mallit on vasta tulossa kun valikoima oli muutenkin tosi suppea?
Kiitos vinkistä, Tukholmaan ei olla kyllä näillä näkymin menossa. Ois kyllä ihana löytää hyvin istuvat pöksyt.

Jee, ihanaa Nekku! Ja tyttökin vielä! Saataiskohan me sitten se poika # 2, että ois sit teiltä tyttöystävät :)

Hui pelottava episodi Keijulla. Onneksi ei sen pahempaa ja pääsit heti laitokselle. Mutta säikäyttää kyllä todenteolla.

No mutta Pösöhän on Gissa hyvä valinta, ainakin esteettisesti ;) Mitkä sun miehen ennakkoluulot on? Meillä meinaan ranskalaisuus ei saa oikein nostetta, siksi ko. merkkiä ei meillä varmaan koskaa nähdä, vaikka ne osaakin tehdä staileja autoja :)

Kiitos synninpäästöstä. Sitä kun tuntee syyllisyyttä, jos valittaa kaikesta raskaudesta liittyvästä ja sitten mä tosiaan manailen kotona ihan riittämiin :/ Kyllähän se aika menee nopeesti, tiedän hyvin, ja töissä varsinkin. Hyvä niin. Ja kyllä mä jo fiilistelen sillä, että vauvat on kyllä niiin syötävän iiihania ja sitä on kutkuttavan jännittynyt kaikesta tulevasta, etenkin siitä, miten M ottaa sisaruksensa. Pelottavaa ja ihanaa samaan aikaan. Oih, milloinkahan niitä minivaatteita alkais kaivaa esiin...:)

Nekun ultrakuulumisia tulin katsomaan. Mahtista, tyttöjä lisää :) Tosi ihanaa kun saitte taas todeta, että masussa kaikki hyvin ja kasvaa hienosti.

Meillä ollaan väsyneitä - Ilona oksensi la-su yönä, sunnuntaina ok, mutta nyt tänään taas aamupvllä oksensi. Mitä lie. Toivottavasti ei ainakaan noro-noro.. Tarkkaillaan tilannetta. Harmittaa vaan niin vietävästi kun viikonlopulle ja tälle viikolle oli kaikenlaista kivaa sovittuna ja nyt on peruttava ettei tartuteta muita.

Stella, toimiiko siivoojasi vain Trella vai myös lähialueilla?
Meillä äitin kanssa yhä tuo asia hoitamatta. Mietittiin kaupungin nuorten työpajan tarjoamia palvelujakin. En vaan jaksa uskoa niiden laatuun. Maksaisi vitosen tunti, ei saa kotital.vähennystä.

Kävin ostamassa alesta uudet sukset ja monot. Ihanaa, oon haaveillut uusista vermeistä jo muutaman talven. Tänään ensimmäinen hiihtolenkki :))))

Mahoista puheenollen, mää jostain syystä nautin tästä pömpelistä tällä toisellakin kerralla, vaikka onkin vallannut alaa nopeammin kuin edellisessä odotuksessa. Vähän välillä hirvittää tämä lihominen, mutta jotenkin vaan oon niin tohkeissani pallomahasta, että mikään ei tällä hetkellä ahdista. Ehtiihän sitä vielä tuskaillakin..

Nyt koisaamaan hetkeks kun Ilona nukahti justiinsa.

Vanessalle onnittelut ensiaskeleista, eikun popot kulumaan!

Öhöm, saitteko kuvia? Mä en ole aikoihin käyttänyt outlookia, josta nyt laittelin kuvat tulemaan, mahtoiko lähteä muillekin kuin Gissalle, jonka os. oli ekana?

Mammahousuista piti vielä sanoa, että kyllä tosiaan ovat jotkut jotenkin ylimitoitettuja, mulla on henkan farkut kokoa 40 ja mä HUKUN niihin!! Huusin ne huuto.netistä fiksuna kyselemättä mittoja sen enempää ja ne on ihan hehtaarihousut. Vastaavat varmaan normikokoa 44. :/ Ei kun takasin myyntiin vaan, "varoituksen" kanssa!

Kiva kuulla Nekun mukavat ultrakuulumiset! Vai että tyttö... :)

Ja hui sentään, mikä aamu Keijukaisella ollut. Kyllä tuossa tilanteessa varmasti pelästyy perin pohjin. Onneksi kaikki on hyvin!

Julialle tsemppiä vatsataudin selätykseen! Inhaa..

Nyt ei taida taas ehtiä muuta. Palataan!

Piritta, mä en edes tiedä mitä kaikkea miehen mielestä näissä nou nou- merkeissä mättää. Niihin kuuluu siis ainakin pösö, sitikka, renu, fiat ja ford. No, tällä kertaa joutui myöntymään, kun alkoi alhainen hinta houkuttamaan :)

Täällä ei paljoa hiihtelemään pääse, paitsi putkeen :/ Eilen oli niin kaunista, kun aurinko paistoi ja kaunis pakkaskeli ja ihanaa puhdasta lunta. Aamulla sitten satoi vettä, taas vaihteeksi. Mä oikeasti pidän vuodenajoista, musta ne on kaikki omalla tavallaan ihania, mutta se edellyttää sitä, että ne todella tulee kunnolla. Mukavia hiihtokelejä siis Julialle!

Keiju, mä otin vielä tyhmänä koon isommat, kun olen tottunut viimeisen vuoden aikana, että mun pömppis on muuta kroppaa koon suurempi. Kyllä nekin sen 40 e maksoi, että ei ihan roskiinkaan viitsis heittää :( Vitsi kun ois joku tuttu, kelle voisi myydä ne... Tiitukin taisi olla pientä kokoa? No jos joku on kiinnostunut henkan farkuista, niin mailia vaan. Nuo mun ostamat kyllä suurinpiirtein vastaavat sitä mitä pitäiskin, mä vaan hätiköin.

Mä sain ainakin Anin kuvat, kiitoksia :)

Kiitos Aniliini, kuvat tuli perille! Sun masu on tosiaan aika sopusuhtaisen kokoinen vielä :)

Sandelle kiitos myös hauskasta kuvasta! Onko se iso-Hertan pitkä tukka kuvassa taustalla? On sulla hurjasti kasvanut hiukset!?

Nyt meen miehen kanssa syömään ja suljen koneen tältä päivältä.

Jestas, mikä aamu Keijulla, uskon, että säikäytti! Ottaa nyt rauhallisesti siellä.

Ansku, ne on ne suuret rakastajat, jotka tekevät vain tyttöjä. ;-D Vielä käväistään yksityisellä, vaikka just nyt ei tunnukaan kovin tärkeältä, tänään on mieli keveä. Makustelen täällä ajatusta tytöstä ja se on itse asiassa_aivan_ihana, kuten olisi myös poika, tietenkin. Mutta että meidän tytöt, ihanaa! Nyt menee nimiasiat pohdintaan, meillä ei ole reservissä tyttöjen nimiä, pojalle olisi ollut parikin.

Kätilö muuten sanoi, että istukka on edessä ja että vaimentaa patjan tavoin liikkeitä ja sanoi, että aiheuttaa myös sitä, että sydänääniä joudutaan joskus metsästämään. Selittää myös sen, miksi tunnen liikkeet aina just tuolla alhaalla sivuilla. Ja hei onnea gissalle liikkeistä – ja autosta!

Täällä paistaa vielä aurinko (pilven takaa) korkealta. Kevät tulee! Eilen oli upea keli, olin yksin piiiiitkällä kävelyllä.

Öö, mä ostin ekassa raskaudessa under-the-belly farkut Bebesistä, maksoivat melkein 80 euroa, mutta ovat ihan parhaat ja pitäneet kuosinsa ja näyttävät ihan tavallisilta farkuilta. Hyvä investointi, vaikka silloin hirvitti. Mä oon kuullut Henkan farkuista, että lötsähtävät käytössä. Mulla on toisetkin under-the-belly malliset Gapista, nekin on kivat, mutta tässä vaiheessa vielä isot. Keiju muuten, gissan mainitsema pop on Kampissakin.

Lotta viihtyy rattaissa vaihtelevasti, yleensä haluaa tutin tai sitten kävellä, kuten Vilkkukin. On jotenkin niin übersuloisen näköinen, kun juosta köpöttelee siinä talvihaalarissaan ja tosiaan tonkii kaikki kepit ja kivet, joten matkanteko tyssää tämän tästä. Mutta kiirehän on aikuisten tyhmä keksintö! Eli samaa ropleemaa Anskun kaa. Kyllä mekin ne tuplat hommataan, helpottaa eloa varmaan, vaikka käyttöikä lyhyt onkin.

Puuh, Mariskan koulujuttua... Ja yöks Illin tautia!