Tahkoojaplussat 49

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Palattiin jo mummolasta, kun huomenna lähdetään taas toista vaaria katsomaan. Miehen isä kun on toipunut jo niin, että pääsi maanantaina kotiin.

Maija nukkui mummolassa kahtena aamuna yhdeksään, ihana äitienpäivälahja!

Kiitos kaikille kuvista ja Mariskan videosta. Maija söi tässä mun sylissä kun katsoin sitä, nauru kiinnosti niin että piti kääntää päätä ja sitten olikin maitoa joka paikassa. Mä laitoin myös pari uutta kuvaa Maijasta.

Voi noita supistuksia, Stella! Toivottavasti saat levättyä!
Ja Sandelle voimia jatkuvaan imetykseen. Äkkiä se vaihe menee, mä surin aamulla jo sitä, että kohta on ensimmäiset kolme kuukautta takana. Maija tuntuu jo hirmu isolta, ja on tällä viikolla alkanut potkia niin, että kääntyy sivusuunnassa. Ihan toista kuin se pikkuinen rääpäle alussa...

Mä täällä taas. Kaunis keli, tosin ikävän kylmä tuuli. Käytiin hakemassa pihvit ja viinit huomiselle, jos vaikka lämpenis kiva grillauskeli. Ja nam, parsaa!

Eilen visiteerattiin neuvolaa, Matskun tuoreet mitat 75 cm ja 9,2 kg. Jätin sitten avaimet kotiin, joten saatiin hakea ne nlan jälkeen miehen töistä noin 20 km:n päästä...No eipä siinä mitään, bussi kulkee ja matkan varrelle osui Prisma, ja sieltä M:lle pyörän turvaistuin. Ei hoono reissu lainkaan!

Hui tosiaan Stella noita suppareita! Ois varmaan hyvä koettaa levätä, ees pikkasen yrittää silloin, kun Leo nukkuu. Vaikka voin vain kuvitella, miten paljon uuden kodin laitto ja muuttoasiat innostavat ja sitä haluaisi koko ajan puuhata niiden eteen. Vuodelepo ois kyllä todellinen kauhuskenaario.
Toivottavasti Leon yöheräilyt jäi vain kokeiluiksi. Mattiskin on nykyään ihan häkkyrä sängyssään, ei nouse pystyyn, mutta muutoin tekee kaiken maan temppuja.
Mitenkäs Leon aamupuurot, joko maistuu? Entäs muuten, Aniliini, Vili, maistuvatko makeet soseet yhtään alkua paremmin?

Masan syönnit kiristää kyllä välillä niin otsalohkoa. Painoa saisi tulla lisääkin, mutta minkäs teet, kun poika on ultratarkka sen suhteen, mitä nielee alas. Saan noutaa kaupasta vaan tietyt maut, kaikki Italiaan liittyvä (nyyh!), kuten mozzarella/basilika-hässäkät on ihan nounou, samoin kalajutut, aika monet lihasoseet. Ihme vuoristorataa, välillähän se söi tosi hyvin, mutta esim. eilen pärjäsi pelkällä maidolla ja puurolla. Ou jes.

Potasta. Samaa mietin minäkin, että millä tällaisen vajaan vuoden ikäisen saa istumaan potalla..? Aamupuuron jälkeen sitä kyllä voisi tarjota, koska silloin se isoinkin hätä yleensä tulee. Kannattaako potan ostossa kiinnittää johonkin erityiseen huomiota? Etolassa oli selkänojallinen BB-potta, jossa astian sai irti. Vaikutti hyvältä, joskin tyyriiltä. Oisko käyttökokemusta kellään?

Sandekin linjoilla. Kiva, että reissu sujui ongelmitta. Sitä se alku on vauvan kanssa, ensin luulee, että näin nämä pvät nyt menee, mutta katinvillat, jo seuraava pvä on jotain ihan muuta. Ehkä onkin hyvä olla nyt rauhassa kotona ja hakea rytmiä ja muutenkin tottua uuteen elämään. Hm..mulla alkaa olla kutina, että Iines se teidän typy on =)) Niinhän se kävi Juliallekin, hih! Toivotaan, että neitonen hakisi vähän pitempiä unia, noin puolen tunnin pätkät on aika haastavia omankin jaksamisen suhteen.

Juu, kyllä mekin voitais Tampesteriin tulla. Juhannusviikko käy meille, sitä ennen ollaan mun vanhemmilla reilu vk.

Nauratti Mariska sun miehen aamiainen :-). Niin kai se on, että miehen ns. juhla-aamiainen on munakasta ja nakkeja.
Hui jui, miten aikaisin muuten Samu herää. Ihanko joka aamu? Matiaskin toki noihin aikoihin, mutta nukkuu vielä - onneksi - tunnin kaksi pulloteltuaan.

Muihin puuhiin. Adios!

Heippa.

Piritta, Juskalla on BB:n potta ja on oikein hyvä. Tukeva istua ja helppo tyhjentää. Kyllähän semmosella ihan tavallisellakin pärjää ihan hyvin jossei halua maksaa BB:stä, mutta suosittelen! Meillä on toinen semmonen ihan perus kun en raaski kahdesta maksaa ja on oltava kaksi kun on 2 kerrosta ettei tarvii aina lähteä toiseen potalle.
Juska on alusta asti viihtynyt suht hyvin potalla. Nyt meillä on vessan kaapissa saippuakuplia hätätapausten varalle :) Eli niitä sitten puhallellaan jos vauhti on niin kova, ettei malta istua aloillaan.

Kurja, että Matias on valikoiva ruokien suhteen. Juska syö purkkiruuista melkein mitä tahansa, mutta ronklaa mun ruokien kanssa. Eiköhän tuo viimeistään tarhassa syksyllä (apua, ihan kohta!) opi syömään kaikenlaista. Tai sitten on nälässä.

Mites teillä noita neuvoloita on kun eikös Mattis ole nyt sen vajaat 11- kuinen? Juskalla oli meinaan 9- kuisena ja seuraava vuotiaana.

Jassoo, poitsu heräsi joten toiseen kertaan... Alottaakos joku uuden ketjun.

Sori, en jaksa laittaa uutta ketjua...
Riinuska, toi oli vaan mittauksia varten varattu aika. Terkka kysyikin, että mitäs te täällä teette :) Viimeksi oli 8,5-kuisena ja virallisesti olisi vasta 1-vuotiaana.