Tänään ekaa kertaa lämmintä 23 astetta ja heti tuolla kaupungilla juoksennellaan puolialasti, lapsetkin!

• Viestiketjun aloittaja mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
kinuski
Meillä oli ainakin pihalla niin kuuma, että vaikka mä olin topissa ja capreissa, niin hiki oli. Ja autoon meinas paahtua kun käytiin kaupassa. Lapset oli ulkona shortseissa ja t-paidoissa, ja kaikilla hiki vaan virtas. Mitä eroa sillä on, onko vähissä vaatteissa toukokuussa vai heinäkuussa, jos lämpötila on sama? Maastakaan ei enää hohkaa kylmää.

Mun auton mittari näytti tänään kolmen maissa 28 astetta. Jos tämä ei ole kesää, niin mikä sitten :LOL: Toivottavasti ei vain jää tähän :/ Viime vuonna pakenin juhannusta Lontooseen, mutta täällä oli niin kylmä, että se pelottaa paikalle jääneitä vieläkin :whistle:

f
Me nautittiin kyllä kesästä ihan täysin rinnoin koko sakki täällä lapissa:) Kemi tornion lentokentältä oli tänää mitattu lämpöennätys tälle kesällä 25,3. Mutta toki joku voi pukea lapset takkeihin ja pooloihin meillä taapero saa olla kyllä ihan t-paidassa ja shortseissa :)

2+3
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös se 23 astetta ole ihan saman verran lämpöä, oli sitten toukokuu tai heinäkuu?!
Älä muuta puhise! :D Täällä on tänään lapset nauttineet täysillä kesästä ja käyneet 2x uimassa. Huomenna jatketaan.

km
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Me lähdettiin kaupungille ja itselleni laitoin neuletakin sisävaatteiden päälle, ei ollut yhtään liikaa, lapselle laitoin vk-takin ja sisävaatteet, eikä siinäkään yhtään liikaa. Mutta mutta... vastaan tuli aikuisia minihameissa ja topeissa, miehet pelkissä shortseissa ja lapsetkin vain hellemekoissa... :eek: En ymmärrä, ei nyt mikään kesä vielä ole! Kohta ovat kipeenä kun liian vähissä vaatteissa ovat... vai mitäs mieltä muut on?
mä laitoin kans tollaset varusteet ja sit lapsilla valui hiki naamaa pitkin. Oltiin loppuaika ja koko loppupäivä t-paidat päällä (pitkälahkeiset housut kyllä). En mä ainakaa viitti lapsia lämpöhalvaukseen tappaa ja itsekin olin paistumispisteessä takki päällä.

147
Me lähdettiin kaupungille ja itselleni laitoin neuletakin sisävaatteiden päälle, ei ollut yhtään liikaa, lapselle laitoin vk-takin ja sisävaatteet, eikä siinäkään yhtään liikaa. Mutta mutta... vastaan tuli aikuisia minihameissa ja topeissa, miehet pelkissä shortseissa ja lapsetkin vain hellemekoissa... :eek: En ymmärrä, ei nyt mikään kesä vielä ole! Kohta ovat kipeenä kun liian vähissä vaatteissa ovat... vai mitäs mieltä muut on?
joo liian aikaisin porukka riisutuu tosiaan,huomasin tänään kaupungilla saman...meil oli tänään pitkähihaiset ja verkkarit,eikä ollu lapsil yhtää kuuma..ja naapurissa juostaan jo topissa ja shortseissa...mitähän ne kesällä sitten päälleen laittavat?

ö
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Ekaa kertaa lämmintä ja heti jotkut kehtaa nauttia KESÄSTÄ!?? Uskomattomia :LOL: Sittenkö siellä saa juosta hepeneineen kun on vikaa kertaa lämmin? :whistle:
No ku ei ole vielä kesä vaan järvetkin on osa vielä jäässä! Minulle on aina opetettu että ennen ku järvet sulaa ei saa olla kesävaatteissa koska voi tulla kipeeks ku vilustuu! Ja kyllä tässä on kesää aikaa vielä hepeneissä!

Järvet jäässä? Paremminkin järki taitaa olla jäässä, eikä järvi.
meil eteläs on järviä ja lampia vielä jäässä et turha viisastella.onneksi joku muukin on järkikannalla tossa riisutumisessa..kesä ei viel oo kuiteskaan ku yöllä on tosi viileetä..

ä
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Meidän jätkä meinas läkähtyä autossa t-paidassa ohuissa kesähousuissa. Itellekin tulee kuuma pihalla topissa ja hameessa!

Kyllä 23 astetta on meillä ihan yhtä lämmin toukokuussa, kun myöhemminkin kesällä :D Järvien jäät tai niiden olemattomuus ei merkkaa mitään pukeutumisen suhteen, ellen ole menossa sinne järveen :whistle:

Muoks. mutta onhan se hyvä että ap:lla on se jäinen järvi vieressä, niin siellä saa hyvin viilennettyä lapsia kun lämpöhalvaus uhkaa :xmas:
mutta tuulen vire ei ole kesäinen vaan raaka viileä.se erottaa vielä kevään kesästä,tiedoksi

hellemekko
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Meidän jätkä meinas läkähtyä autossa t-paidassa ohuissa kesähousuissa. Itellekin tulee kuuma pihalla topissa ja hameessa!

Kyllä 23 astetta on meillä ihan yhtä lämmin toukokuussa, kun myöhemminkin kesällä :D Järvien jäät tai niiden olemattomuus ei merkkaa mitään pukeutumisen suhteen, ellen ole menossa sinne järveen :whistle:

Muoks. mutta onhan se hyvä että ap:lla on se jäinen järvi vieressä, niin siellä saa hyvin viilennettyä lapsia kun lämpöhalvaus uhkaa :xmas:
mutta tuulen vire ei ole kesäinen vaan raaka viileä.se erottaa vielä kevään kesästä,tiedoksi

Meilläpäin ei ollut kyllä mikään raaka viileä tuuli tänään, ei todellakaan.

tuli mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja Musliminainen:
Pitäkää hyvät naiset vaatteet päällänne....miksi pitää paljastella vartaloaan, voi siitä auringosta vaatteet päälläkin nauttia. :)
D-vitamiinin vuoksi, ei mitään muita vaikuttimia. Miten muuten burkhaa käyttävät naiset ikinä saa tarpeeksi d-vitamiinia?? :O

tuli mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Ekaa kertaa lämmintä ja heti jotkut kehtaa nauttia KESÄSTÄ!?? Uskomattomia :LOL: Sittenkö siellä saa juosta hepeneineen kun on vikaa kertaa lämmin? :whistle:
No ku ei ole vielä kesä vaan järvetkin on osa vielä jäässä! Minulle on aina opetettu että ennen ku järvet sulaa ei saa olla kesävaatteissa koska voi tulla kipeeks ku vilustuu! Ja kyllä tässä on kesää aikaa vielä hepeneissä!

meil eteläs on järviä ja lampia vielä jäässä et turha viisastella.onneksi joku muukin on järkikannalla tossa riisutumisessa..kesä ei viel oo kuiteskaan ku yöllä on tosi viileetä..
Itse asiassa viime yönä ei ollu kovinkaan viileetä. Tais olla +14° vielä puolilta öin. Etelä-Suomessa.

o
Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
Alkuperäinen kirjoittaja ö:

Itse asiassa viime yönä ei ollu kovinkaan viileetä. Tais olla +14° vielä puolilta öin. Etelä-Suomessa.
niin no se olikin eka yö,toissa yönä etelä-suomessa oli +2 eli ei kovin kesäinen lämpätila

pohjois-pohjanmaa
ehkä ap:n pihalla ei tarjennutkaan hellevaatteissa mutta meidän pihalla oli paahtavan kuuma. Varjossa 28-29 astetta iltapäivällä, eikä juurikaan tuule. Ihan sortseissa ja t-paidassa ollaan oltu koko perhe. Olis hirvittänyt laittaa lapsille enemmän vaatetta, kun läkähtyvät. Ihmetyttää kyllä jos tällä kelillä voi vilustua.

huu
Alkuperäinen kirjoittaja 147:
joo liian aikaisin porukka riisutuu tosiaan,huomasin tänään kaupungilla saman...meil oli tänään pitkähihaiset ja verkkarit,eikä ollu lapsil yhtää kuuma..ja naapurissa juostaan jo topissa ja shortseissa...mitähän ne kesällä sitten päälleen laittavat?

eiköhän samat vaatteet mene heinäkuussa myös, jos sitä tarkoitit kesällä ääliö =) kesä on silloin kun on hellettä, voit toki katsoa kalenterista että toukokuu on kevät vaikka mittari +30 astetta, järki käteen ihmiset !

apua ap
Noh, entäs jos tulis yhtäkkiä maaliskuussa 23 astetta lämmintä niin heittäisittekö talvitamineet nurkkaan ja laittaisitte hellemekot päälle? Kun eihän siinä enää voi vilustua kun on kuitenkin lämmintä melkein hellettä? :eek: Sama kai se on oliko maalis- vai heinäkuu? Mitä nyt vähän kuitenkin ero lumen ja muiden kanssa...
Ap rauhotu nyt hyvä ihminen. Viimevuonnakin koulujen kesälomat alkoivat kahdenviikon päästä, joten kyllä mä sanoisin että nyt on ihan jo kesää tulossa.
Täällä etelässä ainakin oli ihan hellepäivä ja pukeutuminen senmukaista. Hiki virtasi ja jäätelö maistui. Paljain jaloin ei vielä olla, mutta remmareissa ei ollut sukkia.
Ei olis itellekkään tullu mieleenkään laittaa pitkähihaista kun hihattomassakin oli kuuma!
Mittari näytti 33 auringossa, mutta nythän on vasta toukokuu.......

Helleasuinen äiti
EI herranjestas......mä olin saada lämpöhalvauksen vaikka oli hihaton ja shortsit....

Jos mittarissa on +24 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eikä ole kylmä tuuli, niin ei tulis mieleenkään pukea lasta muuten kuin shortseihin ja t-paitaan!!!!!!!!! Itse näin puistossa lapsia joilla oli yllään HAALARIT, HANSKAT JA PIPO, ja kyllä mietin että saavatko jonkun lämpöhalvauksen.........

Pukeudutaan SÄÄN, EI ALMANAKAN mukaan.......

huu
Alkuperäinen kirjoittaja Mmm:
Itsellä oli toppi ja farkut mutta lapsi 1v3kk oli pitkähih. paidassa ja pitkissä housuissa, lakki päässä. Ei siellä varjossa lämmin ole vielä
lämpöasteet mitataan varjossa, jos 25,6 varjossa on sun mielestä viileetä, niin apua! ootte te kyllä ihmeellisiä, jos on kuuma niin silloin ollaan hellevaatteissa, ne on luvannut koko ensi viikolle 23-25 astetta, joten voit toki laittaa verkkarit jalkaan koko viikoksi yksinäsi =)

Yhteistyössä