Tänään ekaa kertaa lämmintä 23 astetta ja heti tuolla kaupungilla juoksennellaan puolialasti, lapsetkin!

• Viestiketjun aloittaja mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
nojaa
2v pojalla oli pitkälahkeiset kesähousut, t-paita ja ohut collegetakki. Kaupungilla näki mitä kummallisempia virityksiä, ääripäät oli hihaton paita ja hame pienellä tytöllä ja toisella tytöllä Reimatecin välikausitakki.... Lämmintä 25 astetta. Tuuli ei muuten ole vielä mikään kesätuuli.

f
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Kuule mie asun täällä Torniossa ja tasan jo eilen 8v oli shortseissa ja t-paidassa ulkona. Pienempi 1v6kk oli college housuissa, t-paidassa ja lippalakissa. Täällä oli eilen +20 tohon meidän pihaan ei pääse tuuli vaikka ei täällä kyllä tuullutkaan. Minä myös itse olin ulkona topissa ja capreissa.
Nyt te sitten vilustutte!
Niihän meille tieten käy, kun lapissa pitää tieten olla tähän aikaan turkishaalari päällä. Toi joki virtaa myös sulana, että eikös se ap:n mitta asteikolla ollut nii, että sai olla hellevaatteet päällä.

Minä
Meillä ainakin on niin saiiiiiiiraaaaaaaaaaaaan kuuma, että lapsillaki oli hirvee hiki collegehousut jalassa ja ohkaset pitkähiaset päällä... Ei puhettakaan, että oltas neuletakkeja käytetty. Hyvä että edes tuulenvire kävi ja seki oli kuuma...

no
Meillä tytölle puettiin päiväkotiin pitkähihainen tunika, leggingsit ja sit päälle sellaiset ulkoiluhousut ja ulkoilutakki ja päähän laitettiin korvat suojaava kesälakki. Ja tietysti sukat ja kesälenkkarit. Saa tarhan tädit sitten kuoria päällysvaatteet pois mut kun seitsemän jälkeen mentiin rattailla, niin nuo päällysvaatteet olivat tarpeen.

Nii kyllä se tollaset rapiat +20 on tooooosi petolliset kelit :LOL:

Täytyy alkaa varmaan varaileen aikaa lekuriin kun me oltiin jo rantsullakin tänään. Ihan sääliksi käy niitä jotka oli uskaltanut siellä helteessä ottaa ittensä bikinisilleen, mahtaakohan selvitä ilman keuhkokuumetta pahempaa..

bla
Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Hirvitti katsoa, kun Tampereella lapset olivat äsken pikkuvaatteissa. Meillä lapselle ainakin laitettiin päälle tuulipuku, pitkähihainen poolo, paksummat sukat ja lenkkarit - maa on vielä niin kylmä, että tulisi tosi pahasti kipeäksi, jos jossain sandaaleissa lapsi (6v) pyörisi tuolla. Päähän laitettiin kevyt pipon kaltainen "myssy". :)

f
Alkuperäinen kirjoittaja bla:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mun mielestä ihan noloa hikoilla jossain villatakissa.
No onko sitten parempi että esim. lapsi saa influenssan kylmästä kun ei ole sitä villatakkia päällö? Olet sairas!
No eipä se lämpöhalvaus tai nestehukka myöskään ketään himoita:) Me kyllä jokainen ollan ihan erilaisia ihmisiä ja oikeesti siedetään kylmää ihan eri tavalla. Tossa meidän eessä on nii kuuma, että capreissa ja topissa on kuuma..

Sara
Miten se vaikuttaa onko se 25 astetta nyt vai kuukauden päästä? Täällä oli ainakin ihan oikeasti tosi kuuma ja itsekin hilluin bikineissä ulkona ja hiki oli silti. Todellakin annoin lasten olla t-paitasillaan ja shortseilla.

Rukoilijasirkka
No onko sitten parempi että esim. lapsi saa influenssan kylmästä kun ei ole sitä villatakkia päällö? Olet sairas!
Itse olet kyllä jollain lailla sairas, jos luulet, että 23 asteen lämpötilassa lapsi saa influenssan, jos ei ole talvihaalari päällä. Oon nähnyt tänään muutaman ohmisen paksuissa tamineissa, eikä ne kyl mitenkään tasapainosilta näyttänyt.

Onneksi täällä etelässä maa on lämmin ja tuuli vaivoin vilvoittaa...on siis lämmin! Varjossa 28, huh hellettä, sanon minä! istuin nurtsilla eilen, maa on LÄMMIN, totta vieköön!
Pojat 3 vee vetelivät shortseissa ja t-paidoissa, ja silti posket punaisina kuumuudesta.
Toki jossain saattaa olla vielä järvet jäässä ja luntakin, mutta ei täällä! Nurmikko vihreänä, osa pelloista vihreänä, koivutkin vihdoinkin vihreänä, ekat tulppaanitkin jo nahistuneet tuolla kukkamaassa!
Ihanaa, kun on kesä! Kukin kulkekoot sellaisissa vaatteissa kun itse haluaa, toisten sitä ihmettelemäöttä.

Muuten, esikoiseni, 22vee nuorimies, kulkee vielä pikkupakkasillakin t-paidassa, eikä ole elämänsä aikana sairastanut kuin kerran flunssan, senkin sai tartuntana tyttöystävältään! ;)

No, eiköhän pitäisi viime hullunmyllyn jälkeen olla kaikille selvä, että INFLUENSSAN aiheuttaa virus, ei kylmyys! ;)

:)
Ihanaa, Suomi on pitkä maa, jossa lämpötilat vaihtelee. Kun eteläss on kesä on pohjoisessa vielä lunta. Ja ihmiset väittelee, siitä mitä pitää olla päällä ulkona, kun 'meillä' on tälläinen keli :D

Itse olin 1½ tuntia kitkemässä kukkamaata. Shortsit ja t-paita päälläni, paljain jaloin. Ja mietin jo olisiko se niin kamalaa laittaa sadetin päälle. Olisi hiukan saanut virkistystä :p
Ja samaan aikaan 2,5v oli hiekka laatikolla shortseissa ja t-paidassa. Hällä tosin oli kengät, mietin kyllä pitäisikö antaa lupa ottaa pois. Niin hikiset jalat. Ja tuo maa on jo kuitenkin tosi lämmin varjoisissakin paikoissa.

f
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ihanaa, Suomi on pitkä maa, jossa lämpötilat vaihtelee. Kun eteläss on kesä on pohjoisessa vielä lunta. Ja ihmiset väittelee, siitä mitä pitää olla päällä ulkona, kun 'meillä' on tälläinen keli :D

Itse olin 1½ tuntia kitkemässä kukkamaata. Shortsit ja t-paita päälläni, paljain jaloin. Ja mietin jo olisiko se niin kamalaa laittaa sadetin päälle. Olisi hiukan saanut virkistystä :p
Ja samaan aikaan 2,5v oli hiekka laatikolla shortseissa ja t-paidassa. Hällä tosin oli kengät, mietin kyllä pitäisikö antaa lupa ottaa pois. Niin hikiset jalat. Ja tuo maa on jo kuitenkin tosi lämmin varjoisissakin paikoissa.
Ei meillä kyllä juuri lunta enää ole ja tuossa ulkona näyttäis olevan +25 lämmintä. Pohjoisessa siis asun ja poika on shortseissa ulkona:)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Ekaa kertaa lämmintä ja heti jotkut kehtaa nauttia KESÄSTÄ!?? Uskomattomia :LOL: Sittenkö siellä saa juosta hepeneineen kun on vikaa kertaa lämmin? :whistle:
No ku ei ole vielä kesä vaan järvetkin on osa vielä jäässä! Minulle on aina opetettu että ennen ku järvet sulaa ei saa olla kesävaatteissa koska voi tulla kipeeks ku vilustuu! Ja kyllä tässä on kesää aikaa vielä hepeneissä!
Ei Turun seudulla ainakaan järvet ole jäässä :D Me oltiin ulkona minä toppi+hame, poika shortsit+t-paita ja oli KUUMA et tosiaan ei voisi laittaa takkeja päälle.

Yhteistyössä