Tänään ekaa kertaa lämmintä 23 astetta ja heti tuolla kaupungilla juoksennellaan puolialasti, lapsetkin!

• Viestiketjun aloittaja mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä näytti mittari varjossa +21 yheksän aikaan aamulla ja lähdettiin pojan kanssa palloa potkimaan niin ihan shortsit ja t-paidat oli päällä ja hiki tuli! nyt oon hipsutellut bikineissä loppupäivän takapihalla,kun ei yksinkertaisesti voi enempää pitää päällä tai läkähtyy.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Ekaa kertaa lämmintä ja heti jotkut kehtaa nauttia KESÄSTÄ!?? Uskomattomia :LOL: Sittenkö siellä saa juosta hepeneineen kun on vikaa kertaa lämmin? :whistle:
No ku ei ole vielä kesä vaan järvetkin on osa vielä jäässä! Minulle on aina opetettu että ennen ku järvet sulaa ei saa olla kesävaatteissa koska voi tulla kipeeks ku vilustuu! Ja kyllä tässä on kesää aikaa vielä hepeneissä!

Järvet jäässä? Paremminkin järki taitaa olla jäässä, eikä järvi.

Oltiin hetki sitten kävelyllä Turun jokirannassa ja kyllä oli niin kuuma, että meitin vaavi oli aivan litimärkä ja kiukkuinen kuin ampiainen vaikka päällä oli hiaton ja sortsit jalassa.....varjossa lapsonen oloskeli koko ajan mutta kuuma oli silti kova....

Pusse
Käytiin kaupassa ja pojalla oli pitkähihainen ja shortsit. Enpä ole aikoihin niin hikistä lasta nähnyt! Kyllä lähti t-paidalla pihalle tuon reissun jälkeen, oikeasti tuolla on ihan saaa..tavan kuuma! Jos syyskuun alussa on 26 astetta lämmintä, niin pitääkö silloinkin laittaa lapselle välikausihaalari, ihan vaan siks koska on syksy??

metsänpeitto
Olen aina ihmetellyt sitä, että miksi ensimmäisenä hellepäivänä ei saa pukeutua kevyesti. Joka vuosi sama juttu. "Tänään vasta ensimmäistä kertaa hellettä, miksi olette jo kevyissä vaatteissa.."

Niin että mitä hä? Onko 28 astetta jotenkin lämpimämpää silloin, jos sitä edeltää 14 lämmintä päivää?

Katja
Mä kävin kuopuksen kanssa postissa. Kuopuksella oli caprit, T-paita ja sukat. Istui turvakaukalossa. Mulla farkkucaprit, T-paita ja farkkutakki ja tuntui että mä tupehdun kokonaan. Mun oli pakko pitää autossa farkkutakkia (auki tosin), ettei noi daisarit sais kylmää. En halua rintatulehdusta. Ihana ilma ja siitä pitää nauttia!

Lunatic
Kyllä me oltiin jo kesävetimissä liikenteessä. T-paidat, eikä sukkia jalassa.
Eikä tullu vilu vaikka poljettiin 3km+3km ja hengailtiin muutenkin ulkona.

Mittari näytti +28 varjossa.

Talvi on vissiin sitten ohi.

Mari
Meillä äiti bikinit päällä ja yksvuotiaalla pelkkä body ulkona. Aivan järjettömän kuuma ja kun ei tuule ei niin yhtään, niin oltais kyllä läkähdytty enemmillä vaatetuksilla!

Jenis
Myös täällä juoksennellaan puolialasti! Varmaan 30 astetta lämmintä tossa takapihalla, oli pakko tulla hetkeksi sisälle ettei iske lämpöhalvaus. Mulla kesämekko (ja herranjestas, juuri synnyttänytkin vielä ja mekossa!!), pojalla t-paita ja shortsit, vauvalla body. Ei oo kylymä kellään.

Keittiönoita
Jos ulkona on yhtä lämmintä tai lämpimämpää kuin sisällä, niin ei ole tullut edes mieleeni laittaa takkia päälle ulos lähtiessäni, kun en takkia käytä sisälläkään.

shihtzu
Kaakkois-Suomessa ainakin on niin lämmin ettei järkikään enää kulje. Tänään mulla oli töissä farkut ja ohut t-paita ja ne farkut oli liikaa, kun ei tuulen henkäystäkään tullut. Iltapäivällä alko vähän sitten tuulla, mutta on niin lämmintä tuulta, ettei tuo mitään viilennä.
Kotona olen sitten kävellytkin paljain jaloin tuolla pihalla ja ei ole maa yhtään kylmä.

Tosin tää ei ole eka hellepäivä täällä, koska eilen jo rikottiin täällä helleraja ja pari päivää on jo ollut todella lämmin, tai paremminkin kuuma. Viime yö oli jo sisällä aika tukala, kun oli niin lämmin yökin.

?
Alkuperäinen kirjoittaja Katja:
Mä kävin kuopuksen kanssa postissa. Kuopuksella oli caprit, T-paita ja sukat. Istui turvakaukalossa. Mulla farkkucaprit, T-paita ja farkkutakki ja tuntui että mä tupehdun kokonaan. Mun oli pakko pitää autossa farkkutakkia (auki tosin), ettei noi daisarit sais kylmää. En halua rintatulehdusta. Ihana ilma ja siitä pitää nauttia!
Siis oli tukahduttavan kuuma mutta silti pelkäsit et tissit saa kylmää... meinaatko koko kesän kulkea takki päällä?

Päivällä näin puistossa vauvan (ei ihan pieni, vaan osasi istua itse), jolla oli pitkähihainen paita ja -housut, äp:n vanupuki, kypärämyssy ja puuvillapipo, tumput ja töppöset. Ja se oli ihan punainen ja hikinen kasvoiltaan, huusi kuin palosireeni. Mitä tekee äiti? Ei suinkaan kevennä vaatetusta, ei vie vauvaa varjoon, vaan antaa tissiä! No, onneksi edes sitä, että sai nestettä, mutta kyllä oli tipalla, etten alkanut neuvoa.

Katja
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja:
Siis oli tukahduttavan kuuma mutta silti pelkäsit et tissit saa kylmää... meinaatko koko kesän kulkea takki päällä?
Haloo - autossa ei ilmastointia, oli pakko vääntää "lämmitin-numiska" kylmälle. Se kun puhaltaa just tuohon daisareiden kohdalle, vaikka kuinka vääntelen niitä ritilöitä. Laiton pikkuisen taakse turvakaukalon kanssa, ettei hänelle kylmä puhalla. Selvennykseksi laitoin farkkutakin avoimena päälle niin, että rinnat peittyivät. Postiin tullessa toki riisuin. Mulle on tullut kesällä just autoreissun jälkeen rintatulehdus, joten varon saamasta sitä toista kertaa. Ulkona uskallan kyllä liikkua ihan teepparilla. Viileällä tuulella joudun suojamaan. Selvensikö tämä? Lapsen ymmärsin kyllä pukea sään vaatimalla tavalla :)

mie
Jos ulkona on enempi lämpöasteita kun sisällä niin eiköhän siloin voi jo vaihtaa kesähepeniin. Itse katsoin kieroon ennemmin niitä jotka olivat pukeneet lapsensa välikausiasuun ja pipoon. Näiden lasten vanhemmilla oli ainoastaan t-paita mutta lapsilla oletettavasti jotain myös takin alla , huh hellettä.

SweetestPoison harmailee
olimme lapsen kanssa kaupungissa asioilla, lämmintä oli jtn 27 eikä tuullut yhtään. rääkkäystähän se olisi ollut, jos olisin tuolle taaperolle jonkin haalarin tunkenut ! :headwall: kuka hitto nyt kyttää kalenteria, kun maalaisjärki ja lämpömittari on keksitty... tytöllä oli siis hame, trikoot, pikkuhihainen t-paita ja lierihattu + nilkkurit ( olisin pistänyt sukat & sandaalit, mutta kun mentiin vasta ostamaan niitä sandaaleja :/), itsellä oli revityt farkut, puukengät ja toppi, täytyy tunnustaa että hametta & lippistä tuli kyllä ikävä

No juu...nuhahan siinä saattaapi tulla...mutta ehkä immeiset ovat niin oottaneet näitä lämpimiä, etteivät vain malta olla strippaamatta. Kyllähän täällä Helsingin rannoilla oli jo lapsia plutaamassa. Olis ne omatkin menneet vaikka kokonaan, mutta en tohtinut päästää...

Yhteistyössä