Tänään ekaa kertaa lämmintä 23 astetta ja heti tuolla kaupungilla juoksennellaan puolialasti, lapsetkin!

• Viestiketjun aloittaja mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
tuli mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja o:
niin no se olikin eka yö,toissa yönä etelä-suomessa oli +2 eli ei kovin kesäinen lämpätila
Mutta mitä vaikutusta sille viimeöiselle +14 asteelle on sillä, että edellisenä yönä oli +2°? Jos heinäkuussa tulee parin kylmän (+13°) päivä jälkeen lämmintä (+25°) niin eikö silloinkaan ole oikeasti lämmin? Miten se eroaa tästä tilanteesta nyt?

147
Alkuperäinen kirjoittaja huu:
Alkuperäinen kirjoittaja 147:
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Me lähdettiin kaupungille ja itselleni laitoin neuletakin sisävaatteiden päälle, ei ollut yhtään liikaa, lapselle laitoin vk-takin ja sisävaatteet, eikä siinäkään yhtään liikaa. Mutta mutta... vastaan tuli aikuisia minihameissa ja topeissa, miehet pelkissä shortseissa ja lapsetkin vain hellemekoissa... :eek: En ymmärrä, ei nyt mikään kesä vielä ole! Kohta ovat kipeenä kun liian vähissä vaatteissa ovat... vai mitäs mieltä muut on?
joo liian aikaisin porukka riisutuu tosiaan,huomasin tänään kaupungilla saman...meil oli tänään pitkähihaiset ja verkkarit,eikä ollu lapsil yhtää kuuma..ja naapurissa juostaan jo topissa ja shortseissa...mitähän ne kesällä sitten päälleen laittavat?

eiköhän samat vaatteet mene heinäkuussa myös, jos sitä tarkoitit kesällä ääliö =) kesä on silloin kun on hellettä, voit toki katsoa kalenterista että toukokuu on kevät vaikka mittari +30 astetta, järki käteen ihmiset !
ei kun sitten kun on kesä...nyt on kevät ja pukeudutaan sen mukaan että on sitten mistä vähentää kun kesä tulee.toisin kun teillä,ootte vissiin alasti sitten

Suzyanne
Miten se 23 astetta toukokuun puolivälissä on kylmempi kuin heinäkuun puolivälissä? Saako siis heinäkuussa olla tuossa lämpötilassa sinusta vähemmissä vaatteissa kuin toukokuussa, varsinkin jos on ekaa kertaa lämmin? :D

gb
Alkuperäinen kirjoittaja Helleasuinen äiti:
EI herranjestas......mä olin saada lämpöhalvauksen vaikka oli hihaton ja shortsit....

Jos mittarissa on +24 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eikä ole kylmä tuuli, niin ei tulis mieleenkään pukea lasta muuten kuin shortseihin ja t-paitaan!!!!!!!!! Itse näin puistossa lapsia joilla oli yllään HAALARIT, HANSKAT JA PIPO, ja kyllä mietin että saavatko jonkun lämpöhalvauksen.........

Pukeudutaan SÄÄN, EI ALMANAKAN mukaan.......
mitäpä puet kun on kesä?mistä vähennät jos nyt jo oli kuuma?

elli
voi tätä uusavuttomuuden määrää. Joku kysyy että mitä laitetaan kesällä päälle jos nyt jo ollaan hellevaatteissa? Siis haloo?? Lukeeko sun maalis-toukokuun pukeutumiskalenterissa "vk-vaatteet" ja vasta kesä-elokuun kohdalla kesävaatteet.
Entä jos heinäkuussa sataa? Mitäs sitten laitetaan päälle? EI KAI SITTEN VAAN KUKAAN PIDÄ NIITÄ VK-VAATTEITA KUN ON JO KESÄ?? :)

näin
No joo, minäkin olen aina lahkeelliset vaatteet ja takki päällä -ihminen henkeen ja vereen. Aamulla kun ennen seiskaa läksin fillarilla töihin oli trikoissa vähän vilpoista. Kotiin tullessani meinasin paistua niihin samoihin trikoisiin, tekniseen paitaan ja ohueen kesäurheilutakkiin mitä normaalisti käytän koko kesän.

Tänään oli oikeasti lämmin ilma ja niinpä minäkin heitin kotiin tullessani topin päälle vaikka normaalisti sellaista vaatepartta ei minun päälläni ulkoilmassa näe.

Helleasuinen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja gb:
EI herranjestas......mä olin saada lämpöhalvauksen vaikka oli hihaton ja shortsit....

Jos mittarissa on +24 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eikä ole kylmä tuuli, niin ei tulis mieleenkään pukea lasta muuten kuin shortseihin ja t-paitaan!!!!!!!!! Itse näin puistossa lapsia joilla oli yllään HAALARIT, HANSKAT JA PIPO, ja kyllä mietin että saavatko jonkun lämpöhalvauksen.........

No en vähennä yhtään mitään vaan pukeudun samoihin shortseihin ja hihattomaan myös KAHDEN VIIKON PÄÄSTÄ kun alkaa KESÄkuu. Jos siis on lämmin. Mikäli KESÄkuussa onkin viileämpää, laitan toki pitkät housut ja ehkäpä farkkutakin. Vai, pitäisikö KESÄkuussa pukeutua toppeihin , oli sää mikä hyvänsä, koska on KESÄ??????

tuli mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja elli:
voi tätä uusavuttomuuden määrää. Joku kysyy että mitä laitetaan kesällä päälle jos nyt jo ollaan hellevaatteissa? Siis haloo?? Lukeeko sun maalis-toukokuun pukeutumiskalenterissa "vk-vaatteet" ja vasta kesä-elokuun kohdalla kesävaatteet.
Entä jos heinäkuussa sataa? Mitäs sitten laitetaan päälle? EI KAI SITTEN VAAN KUKAAN PIDÄ NIITÄ VK-VAATTEITA KUN ON JO KESÄ?? :)
Ei herranen aika sentään! Heinäkuussa ollaan siinä narutopissa ja hellemekossa vaikka lunta satais! On kumminkin HEINÄKUU ja KESÄ.

huu
Me lähdettiin kaupungille ja itselleni laitoin neuletakin sisävaatteiden päälle, ei ollut yhtään liikaa, lapselle laitoin vk-takin ja sisävaatteet, eikä siinäkään yhtään liikaa. Mutta mutta... vastaan tuli aikuisia minihameissa ja topeissa, miehet pelkissä shortseissa ja lapsetkin vain hellemekoissa... :eek: En ymmärrä, ei nyt mikään kesä vielä ole! Kohta ovat kipeenä kun liian vähissä vaatteissa ovat... vai mitäs mieltä muut on?
joo liian aikaisin porukka riisutuu tosiaan,huomasin tänään kaupungilla saman...meil oli tänään pitkähihaiset ja verkkarit,eikä ollu lapsil yhtää kuuma..ja naapurissa juostaan jo topissa ja shortseissa...mitähän ne kesällä sitten päälleen laittavat?

eiköhän samat vaatteet mene heinäkuussa myös, jos sitä tarkoitit kesällä ääliö =) kesä on silloin kun on hellettä, voit toki katsoa kalenterista että toukokuu on kevät vaikka mittari +30 astetta, järki käteen ihmiset !
ei kun sitten kun on kesä...nyt on kevät ja pukeudutaan sen mukaan että on sitten mistä vähentää kun kesä tulee.toisin kun teillä,ootte vissiin alasti sitten

ei vitsi mikä pahvi ! =)

m
Mitä naisen logiikkaa parhaimmillaan. Toukokuun helteillä on siis pakko pukea liikaa jotta kesää kohden voi vähentää.Meneekö sulta pasmat sekaisin jos siirrytään suoraan helletoppeihin ja sandaaleihin? Kiristääkö pipoa jos siirtymäriitti vk-vaatteet jää välistä?

jep

Mitä vähentää...siis sen ymmärrän, että syksyllä ei kannata sitä untuvatakkia laittaa liian aikaisin, koska talvella voi tulla kylmä, mutta jos nyt helteessä on vähissä niin samoissa vähissä sitä on parin viikonkin päästä kun kesäloma alkaa...

Rukoilijasirkka
Mä en ymmärrä tämmöstä. :eek: Pitääkö nyt pitää villapaitoja varastoon, jos myöhemmin tuleekin vielä kuumemmat ilmat? Mitä se niinku auttaa?

Mä olin shortsit jalassa ja toppi päällä.

Kerttu
Meillä oli 4 kk tänään pihalla puuvillahousut, sukat, pitkähihainen ohut body ja ohuen ohut neule päällä ja tietty hellehattu, mutta hiki oli hälläkin! Samoin mulla t-paidassa ja shortseissa, vaikka normaalisti olen viluinen! Mutta kyllä täällä oli ainakin kaikki näkemäni ihmiset lapsista vanhoihin mummoihin jo hellevaatteet päällä, auringossa kun lämpöä näytti olevan lähes 30 C! Ja siis tietenkään vauvan kanssa ei auringossa oltu vaan varjossa!!! Enemmän minä kyllä pelkäsin vauvan saavan lämpöhalvauksen kuin vilustumisen!

Rukoilijasirkka
Toi että pitää olla vaatetta, että on mistä vähentää, on vähän sama, kuin että ostaa uutta leipää, mutta syö silti aina homeiset ensin pois, joten se uusikin leipä on vanhaa, kun sitä saa alkaa syödä. Aika tyhmää.

l

No en vähennä yhtään mitään vaan pukeudun samoihin shortseihin ja hihattomaan myös KAHDEN VIIKON PÄÄSTÄ kun alkaa KESÄkuu. Jos siis on lämmin. Mikäli KESÄkuussa onkin viileämpää, laitan toki pitkät housut ja ehkäpä farkkutakin. Vai, pitäisikö KESÄkuussa pukeutua toppeihin , oli sää mikä hyvänsä, koska on KESÄ??????
no te ilmeisesti pukeudutte juuri noin koska nyt jo puolialasti pitää hillua

vieras

Voi taittarallaa!! Meillä on ollut tänään 29 astetta lämmintä ja voin kertoa, että kuuma on ollut! Harvoin kesälläkään noin korkeaksi lämpötila nousee.

huu
mutta hei annetaan näitten vilukissojen pukeutua suomi verkkareihin ja pooloon kun kumminkin on toukokuu kalenterissa ja +29 astetta lämmintä varjossa, heinäkuussa sitten kun on 23 astetta, voi laittaa helletopin ja minihameen kun on HEINÄKUU =) =) anna mun kaikki kestää ;) mä NIIN nautin kesästä ja helteistä, saa laittaa ihania mekkoja päälle piiiitkän talven jälkeen ja hikoilla , vaikka onkin hellemekko kun on kevät =D

Alkuperäinen kirjoittaja l:

no te ilmeisesti pukeudutte juuri noin koska nyt jo puolialasti pitää hillua

..mä olen tuo Helleasuinen äiti joten vastaan.

mitä tuo sun lauseesi tarkoittaa?

Ottaako sua jotenkin kupoliin kun toiset voi "hillua puolialasti"? Menikö "kesäksi kuntoon"-laihiksesi pieleen?

Jaa

Mikä pakko on vähentää?

Yhteistyössä