Tänään ekaa kertaa lämmintä 23 astetta ja heti tuolla kaupungilla juoksennellaan puolialasti, lapsetkin!

• Viestiketjun aloittaja mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
+28 on ollut varjossa. lapsi koetti kyllä olla pitkät housut jalassa ja tpaidalla, mutta kun pää oli vesimärkä niin huonona äitinä annoin luvan vaihtaa housut pois. vaan milläs saa liki 4v:n pakotettua varjossa istumaanm kun kaikki muu on kivampaa?

vieras
Mä en voi kuin ihmetellä, et pukeeko joku oikeasti vaatteet kalenterin mukaan eikä lämpömittarin mukaan?? :eek:

Siis kuka täysjärkinen on ulkona +25 asteen lämmössä päällään sisävaatteet + kevään ulkovaatteet?? Ennemminkin kipeeksi tulee siitä, kun hikoilee liian paljon vaatetta päällä kuin että pukeutuisi sään mukaan eikä kalenterin.

Ap taitaa asua kyllä jossain pienen pienessä pitäjässä, jossa ei kukaan muu asu, kun kaikkialla muualla on tuntunut olevan hellettä paitsi ap:n kotipaikalla.

Voi hyvänen aika miten vaikeeta voi olla :LOL:
Meidän 11kk oli tänään hihaton paita, lyhyet shortsit ja hellehattu päässä. Paljain varpain mummi sitä tossa pihalla kävelytti ja käytiin kaupassakin. Sinne tosin laitoin pitkät housut sentään. Oli ihan kuumissaan koko ajan.
No, mutta meillä nukutaan talvella makkarissa n. 16°-18° parhaiten :D

Ai hitto, mäkin luulin että kun tuon lapsen pää oli ihan märkä (oli t-paidassa, shortseissa ja hellehatussa) että sen olis kuuma, mutta se taiskin olla siis influenssan kourissa. Hitto. Ja nyt se viel nukkuu alasti kun sen huone on oikea pätsi. Ja ikkunakin on auki. :whistle:

g
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Toi että pitää olla vaatetta, että on mistä vähentää, on vähän sama, kuin että ostaa uutta leipää, mutta syö silti aina homeiset ensin pois, joten se uusikin leipä on vanhaa, kun sitä saa alkaa syödä. Aika tyhmää.
Tässä kiteytettynä tämä logiikka. Mistä se kumpuaa, jostain sodanjälkeisen Suomen syvyyksistä? Ei mitään maalaisjärkeä eikä tilannetajua.

vieras
minä laitoin pojille tänään kun lähtivät mummolaan t-paidan ja pitkät ohkaset housut,mut kun mentiin hakemaan niin olivat poksereilla..ite olivat ottaneet pois kun olivat olleet ihan hiestä märkiä eikä minua haittaa yhtään..oli oikeesti ihan tuskasen kuuma siinä pihassa,varmaan lähemmäs 30 auringossa.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja no ei sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
Alkuperäinen kirjoittaja Helleasuinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja gb:
EI herranjestas......mä olin saada lämpöhalvauksen vaikka oli hihaton ja shortsit....

Jos mittarissa on +24 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eikä ole kylmä tuuli, niin ei tulis mieleenkään pukea lasta muuten kuin shortseihin ja t-paitaan!!!!!!!!! Itse näin puistossa lapsia joilla oli yllään HAALARIT, HANSKAT JA PIPO, ja kyllä mietin että saavatko jonkun lämpöhalvauksen.........

Pukeudutaan SÄÄN, EI ALMANAKAN mukaan.......
mitäpä puet kun on kesä?mistä vähennät jos nyt jo oli kuuma?
No en vähennä yhtään mitään vaan pukeudun samoihin shortseihin ja hihattomaan myös KAHDEN VIIKON PÄÄSTÄ kun alkaa KESÄkuu. Jos siis on lämmin. Mikäli KESÄkuussa onkin viileämpää, laitan toki pitkät housut ja ehkäpä farkkutakin. Vai, pitäisikö KESÄkuussa pukeutua toppeihin , oli sää mikä hyvänsä, koska on KESÄ??????
no te ilmeisesti pukeudutte juuri noin koska nyt jo puolialasti pitää hillua

..mä olen tuo Helleasuinen äiti joten vastaan.

mitä tuo sun lauseesi tarkoittaa?

Ottaako sua jotenkin kupoliin kun toiset voi "hillua puolialasti"? Menikö "kesäksi kuntoon"-laihiksesi pieleen?
ei tosiaankaan mennyt,en harrasta tuollaista..mutta kun ihmiset vaan ei näytä tajuavan että ei tuolla ole kesä vielä..mutta joka kevät kyllä törmää näihin...mulla on pakko olla toppi päällä kun toka pvä on lämmin sää :)
sit kun on kesä ei tarvii miettiä et onko lämmin vai ei...nyt säämuutos on tapahtunut oleellisen nopeaan eli juuri oli kylmä ja kohta taas kaivetaan takkia päälle...antaa olla kukin hilluu tyylillään.

myy
Meillä kans helleraja paukkui tänään rikki.11kk ikäinen nukku ulkona pelkässä t-paidassa ja vaipassa ja kaupungissa kun käytiin niin oli legginsit ja body.isommalla oli hellemekko ja legginsit...ja KUUMA oli...

vieras
[/quote]nyt säämuutos on tapahtunut oleellisen nopeaan eli juuri oli kylmä ja kohta taas kaivetaan takkia päälle...antaa olla kukin hilluu tyylillään.[/quote]

No ei kait sitä takkia tarvitse etukäteen päällä pitää vaikka kohta olisikin kylmempää!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
ei tosiaankaan mennyt,en harrasta tuollaista..mutta kun ihmiset vaan ei näytä tajuavan että ei tuolla ole kesä vielä..mutta joka kevät kyllä törmää näihin...mulla on pakko olla toppi päällä kun toka pvä on lämmin sää :)
sit kun on kesä ei tarvii miettiä et onko lämmin vai ei...nyt säämuutos on tapahtunut oleellisen nopeaan eli juuri oli kylmä ja kohta taas kaivetaan takkia päälle...antaa olla kukin hilluu tyylillään.
Kai säkin kaivat kesällä takkia päälle, kun on sateinen päivä ja lämpötila saattaa laskea jonnekin +15 asteeseen? Kun siis tuolla logiikalla silloin sun sitten pitäisi hillua edelleen t-paidassa ja shortseissa, kun kerran on kesä ja kesällä kuljetaan hellevaatteissa :whistle:

plm
Ketjua lukematta vastaan että ensinnäkään kylmettymisestä ei tule kipeäksi.
Toisekseen, mulla on tapana pukeutua kelin mukaan, ei katsomalla kalenterista miten kuuluu pukeutua.

no ny meni heti kärkeen yli hilseen tämä ketju
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Pojalla oli leikkikentällä pitkähihainen t-paita, kangashousut, sukat ja sandaalit ja tietysti hellehattu. Taisi olla vähän lämmin. Itselläni t-paita ja kangascaprit ja oli kuuma.

Mikä on pitkähihanen T-paita???!!

Alkuperäinen kirjoittaja no ny meni heti kärkeen yli hilseen tämä ketju:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Pojalla oli leikkikentällä pitkähihainen t-paita, kangashousut, sukat ja sandaalit ja tietysti hellehattu. Taisi olla vähän lämmin. Itselläni t-paita ja kangascaprit ja oli kuuma.

Mikä on pitkähihanen T-paita???!!
pitkähihainen t-paita on trikoopaita..

tää oli mullekkin täysin uusi tuttavuus kun vaateliikkeeseen menin töihin. en tajua sitä vieläkään. T-paita on t-paita ja pitkähihainen on pitkähihainen ja trikoo on trikoo. :LOL:

huu
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja no ei sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
Alkuperäinen kirjoittaja gb:
EI herranjestas......mä olin saada lämpöhalvauksen vaikka oli hihaton ja shortsit....

Jos mittarissa on +24 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eikä ole kylmä tuuli, niin ei tulis mieleenkään pukea lasta muuten kuin shortseihin ja t-paitaan!!!!!!!!! Itse näin puistossa lapsia joilla oli yllään HAALARIT, HANSKAT JA PIPO, ja kyllä mietin että saavatko jonkun lämpöhalvauksen.........

Pukeudutaan SÄÄN, EI ALMANAKAN mukaan.......
mitäpä puet kun on kesä?mistä vähennät jos nyt jo oli kuuma?
No en vähennä yhtään mitään vaan pukeudun samoihin shortseihin ja hihattomaan myös KAHDEN VIIKON PÄÄSTÄ kun alkaa KESÄkuu. Jos siis on lämmin. Mikäli KESÄkuussa onkin viileämpää, laitan toki pitkät housut ja ehkäpä farkkutakin. Vai, pitäisikö KESÄkuussa pukeutua toppeihin , oli sää mikä hyvänsä, koska on KESÄ??????
no te ilmeisesti pukeudutte juuri noin koska nyt jo puolialasti pitää hillua

..mä olen tuo Helleasuinen äiti joten vastaan.

mitä tuo sun lauseesi tarkoittaa?

Ottaako sua jotenkin kupoliin kun toiset voi "hillua puolialasti"? Menikö "kesäksi kuntoon"-laihiksesi pieleen?

mä ymmärrän sun pointin siitä , että yleensä kun tulee keväällä ensimmäinen lämmin päivä esim. 17 astetta ja silloin vedetään minari päälle ja toppi...mutta nyt oli 29 astetta lämmintä, järki käteen. Sä varmaan olet sitä n. 2 % luokkaa suomen kansasta tänään, kuka hillui takki ja verkkarit päällä =) tsemiä sulle vaan sitten juhannukseen . Jos silloin 10 astetta lämmintä ja laitat hameen ja topin, niin nauran sulle sitten takki päällä. SE ON AIVAN SAMA ASIA PAHVI!

ihanaa kesä ja helteet saa mun puolesta jatkua vaikka syyskuulle, vaikka viimeistä kolmannesta vietetäänkin raskaana =D

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Päivällä näin puistossa vauvan (ei ihan pieni, vaan osasi istua itse), jolla oli pitkähihainen paita ja -housut, äp:n vanupuki, kypärämyssy ja puuvillapipo, tumput ja töppöset. Ja se oli ihan punainen ja hikinen kasvoiltaan, huusi kuin palosireeni. Mitä tekee äiti? Ei suinkaan kevennä vaatetusta, ei vie vauvaa varjoon, vaan antaa tissiä! No, onneksi edes sitä, että sai nestettä, mutta kyllä oli tipalla, etten alkanut neuvoa.
Ap, oliko tuo vauvan vaatetus sun mielestäsi OK?

Yhteistyössä