Tänään ekaa kertaa lämmintä 23 astetta ja heti tuolla kaupungilla juoksennellaan puolialasti, lapsetkin!

• Viestiketjun aloittaja mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
Yksvaan
Mulle mittari kesän tulosta on lehdet puussa. Eli vaikka ne vielä minit onkin niin lapset on hellevaatteissa pihalla. Mittari nyt näyttää 26, jossakin vaiheessa oli jopa 29.

ap
Tuolla on taloyhtiön pihalla tälläkin hetkellä lapset verkka-asuissa ulkona, oma ja 4 muuta lasta. Niin on muidenkin lasten vanhemmat näköjään päättäneet, ettei vielä tarkene vähemmissä. Ja kyllä, tuossa viereinen järvi on vielä osittain jäässä!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuolla on taloyhtiön pihalla tälläkin hetkellä lapset verkka-asuissa ulkona, oma ja 4 muuta lasta. Niin on muidenkin lasten vanhemmat näköjään päättäneet, ettei vielä tarkene vähemmissä. Ja kyllä, tuossa viereinen järvi on vielä osittain jäässä!
MISSÄ asut??

dfg
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Me lähdettiin kaupungille ja itselleni laitoin neuletakin sisävaatteiden päälle, ei ollut yhtään liikaa, lapselle laitoin vk-takin ja sisävaatteet, eikä siinäkään yhtään liikaa. Mutta mutta... vastaan tuli aikuisia minihameissa ja topeissa, miehet pelkissä shortseissa ja lapsetkin vain hellemekoissa... :eek: En ymmärrä, ei nyt mikään kesä vielä ole! Kohta ovat kipeenä kun liian vähissä vaatteissa ovat... vai mitäs mieltä muut on?
eiköhän se nyt oo ihan sama mikä vuoden aika on että mitä päällensä pukee.. en mä ainakaan allakasta kato mitä päälleni vaan lämpömittarista. tuollahan on hienompi ilma kuin normi kesänä keskellä kesää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MISSÄ asut??
Pohjois-Savo-Kainuu rajalla.

näin
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Ekaa kertaa lämmintä ja heti jotkut kehtaa nauttia KESÄSTÄ!?? Uskomattomia :LOL: Sittenkö siellä saa juosta hepeneineen kun on vikaa kertaa lämmin? :whistle:
No ku ei ole vielä kesä vaan järvetkin on osa vielä jäässä! Minulle on aina opetettu että ennen ku järvet sulaa ei saa olla kesävaatteissa koska voi tulla kipeeks ku vilustuu! Ja kyllä tässä on kesää aikaa vielä hepeneissä!
täällä on noi järvet sulaneet jo aikaa sitten.Tosiaan flunssa/nuha ei tule siitä jos hilluu pihalla vähissä vaatteissa.
Täällä on yli 26 astetta varjossa,en todellakaan laita lapsille enää mitään vk-takkeja...shortsit jalassa saavat mennä. Takapihalle porottaa koko ajan aurinko ja sielä se vasta kuuma on.

mä en ymmärrä..
"kesällä" +20 asteen lämmössä voi laittaa hellemekon, mutta nyt, +25 asteen lämmössä ei voi? Miksi ei? Koska ei olla varmoja onko muut laittaneet, koska ruoho ei viherrä, vai mikä siinä on?
Maa on suht lämmin, ainakin kun itse avojaloin nurmikolla heiluin, ilma on lämmin ja tuulee kivasti, milloin ne hellemekot sitten oikein saa laittaa? Lakkiaisten jälkeen?

vieras
MISSÄ asut??
Okei, en sano mitään sen alueen säästä ja maan lämpimyydestä. Pirkanmaalla alkaa maakin olla jo lämmin, vaikka toki viileämpi kuin kesällä. Eli vähän enemmän puen kuin keskellä kesää, mutta ei täällä tosiaan voi lapselle enää välikausiasua pukea.

en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja mä en ymmärrä..:
"kesällä" +20 asteen lämmössä voi laittaa hellemekon, mutta nyt, +25 asteen lämmössä ei voi? Miksi ei? Koska ei olla varmoja onko muut laittaneet, koska ruoho ei viherrä, vai mikä siinä on?
Maa on suht lämmin, ainakin kun itse avojaloin nurmikolla heiluin, ilma on lämmin ja tuulee kivasti, milloin ne hellemekot sitten oikein saa laittaa? Lakkiaisten jälkeen?
ilmeisesti sitten ku kalenterissa lukee : kesäkuu
Meillä mennään ilmojen mukaan,ei kalenterin mukaan.

Taa
Täällä ois ainakin takki ollut ihan liikaa. Laitoin tytölle t-paidan ja ohuen hupparin siihen päälle. Otti muuten tosi äkkiä hupparin pois, kun oli niin kuuma.

Lämpömittari näyttää suunnilleen 26 astetta enkä todellakaan ymmärrä, jos lapset topataan vielä takkeihin ja muihin vk-vaatteisiin.

diipadaapa
Tuossa juuri eilen syötiin ulkona jäätelöä kuortissa, ja sortsit oli koko porukalla kun lämpömittarissa +25 ja KUUMA! Noh parkkiksen takana oli vielä pieni kasa lunta kaiken hiekotushiekan alla, mutta eipä silti tullu mieleen laittaa mitään helv. haalareita pojalle jalkaan!

Järjen käyttö on sallittua!

ap
MISSÄ asut??
Okei, en sano mitään sen alueen säästä ja maan lämpimyydestä. Pirkanmaalla alkaa maakin olla jo lämmin, vaikka toki viileämpi kuin kesällä. Eli vähän enemmän puen kuin keskellä kesää, mutta ei täällä tosiaan voi lapselle enää välikausiasua pukea.
En minäkään enää vk-housuja lapselle laittais mutta takki on hyvä olla kun kuitenkin tuulee välillä aika kylmästi! Itsekään en pärjäis ilman pitkähihaista paitaa. Maa on sula ( :D ) mutta kylmä vielä, eikä nurmikkokaan viherrä joten kengät on toki jalassa ja pitempiä vaatteita kunnes oikea kesä alkaa. Jos tällaiset kelit jatkuu niin ensi viikolla voipi jo heittää takin pois ja olla pitkähihaisissa sisävaatteissa ulkona. :)

vieras
Huh, meillä oli 6kk vauvakin tänään ulkona pelkässä pitkähihaisessa bodyssa ja collegehousut jalassa, silti oli hiki päässä hänkin. Taaperolla oli shortsit ja t-paita, välillä juoksenteli nurmikollakin paljain jaloin. Ehkä me nyt sitten kuollaan...

Meidän jätkä meinas läkähtyä autossa t-paidassa ohuissa kesähousuissa. Itellekin tulee kuuma pihalla topissa ja hameessa!

Kyllä 23 astetta on meillä ihan yhtä lämmin toukokuussa, kun myöhemminkin kesällä :D Järvien jäät tai niiden olemattomuus ei merkkaa mitään pukeutumisen suhteen, ellen ole menossa sinne järveen :whistle:

Muoks. mutta onhan se hyvä että ap:lla on se jäinen järvi vieressä, niin siellä saa hyvin viilennettyä lapsia kun lämpöhalvaus uhkaa :xmas:

hep
Joo meillä täällä Kuopiossa on nähty sama, toiset menee kesävermeissä ja osa kulkee vk-vaatteissa. Itse kuulun välimaastoon, eli sisävaatteet ja joku kevyttakki kunnes sää pysyvästi tätä 20-25 luokkaa.

ap
Huh, meillä oli 6kk vauvakin tänään ulkona pelkässä pitkähihaisessa bodyssa ja collegehousut jalassa, silti oli hiki päässä hänkin. Taaperolla oli shortsit ja t-paita, välillä juoksenteli nurmikollakin paljain jaloin. Ehkä me nyt sitten kuollaan...
En oo sanonut että kuolisitte mutta kylmetytte ehkä ja vilustutte. Mutta kukin tyylillään!

Yhteistyössä