U
Ulrika
Vieras
Ollaankin kaikki liikkeellä samana päivänä
Poju on tänään tasan 4kk, käsissä pysyy tavarat jo ihmeellisen hyvin ja nauru on herkässä. Olen huvitellut itseäni laittamalla pojan peilin eteen, jolloin hän meinaa tikahtua nauruun...Halvat huvit kotiäidillä
Nyt poika taas nukahtaa iltaisin kiltisti yksin omaan sänkyyn. Otin tänään unipussin käyttöön, katsotaan miten siellä viihtyy. Oletteko muut kokeilleet? Yöt meneekin sitten vähän miten sattuu... nukahtaa n. 20 ja yleensä herää joskus 1-2 jolloin otan viereen ja sen jälkeen en enää katso kelloa tai laske heräämiskertoja. Muuten ei meillä oikein ole tarkkaa rytmiä, kun kaikki päivät on esikoisen aikataulujen takia niin erilaisia. Ja päiväunien kanssa on vielä vähän tuuripeliä, joskus nukkuu, joskus ei. Noista rytmeistä ja nukkumisista on kyllä niin paljon suosituksia, että ehkä paras toimia niinkuin omaan perheeseen kulloinkin sopii. Kerroinkin viimeksi, et meidän lastenlääkäri oli sitä mieltä, että pitäisi 4 syötöllä/vrk selvitä ja yöt nukkua läpeensä... tuollaiset ohjeistukset mun mielestä vaan stressaa vanhempia, koska minkäs teet jos vauva ei nuku?
Mulla ei ole kiire vielä kiinteisiin, kun imetys sujuu tosi hyvin eikä mitään raivareitakaan ole enää. Imetys on niin helppoa, kun ei tarvii miettiä mitään ruoka-aikoja yms. Eli jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin 6kk asti aion imettää. Vauvan kehitystä on mahtava seurata, mutta silti välillä haikeana mietin sitä pientä sinttiä, josta on niin nopeasti kasvanut tuollainen iso patukka
Poika imee peukkua tai etusormea koko ajan... ottaa välillä tutinkin pois tai tunkee sormet syödessään suuhun, tuntuu tosi kivalta pienet kynnet tississä... Tänään huomasin, että etusormessa on pieni rakkula, eikä ihme tuolla imemisellä! Poika ei mahdu enää rattaiden kantokoppaan jalat suorana... Täytyy kuitenkin kärvistellä vielä muutama viikko jalat koukussa, että kylmimmät kelit menisi ohi ennen kuin laitan rattaisiin ilman koppaa.
Kuulostaapa Inga kivalta äiti-vauva jooga! Mäkin menisin mielelläni, mutta meidän kaupungissa ei ole mitään tuollaista
Syysmiss teilläpä on mahtavat yöt! Eikös teidän tyttö nukkunut alkuun tosi huonosti?
Mukava Annikki, että teidän tytön paino on noussut. Toivottavasti soseiden syönti sujuu hyvin.
Jenna meilläkään ei vielä poika liiku, sätkii vaan, mutta ei käänny. Sätkimistä on kyllä mun mielestä paljon siihen verrattuna, miten rauhallinen oli mahassa. Potkuista tunnistan välillä samanlaisia liikkeitä kuin mahassa ja silloin iskee mieletön haikailufiilis!
Mulla on kuumeinen olo. Aloin taas opiskeleen (vastahan valmistuin, mutta jotain oli tehtävä), joten vähän on istuttava vielä koneella. Pärjäilkäähän!
ulrika
Poju on tänään tasan 4kk, käsissä pysyy tavarat jo ihmeellisen hyvin ja nauru on herkässä. Olen huvitellut itseäni laittamalla pojan peilin eteen, jolloin hän meinaa tikahtua nauruun...Halvat huvit kotiäidillä
Mulla ei ole kiire vielä kiinteisiin, kun imetys sujuu tosi hyvin eikä mitään raivareitakaan ole enää. Imetys on niin helppoa, kun ei tarvii miettiä mitään ruoka-aikoja yms. Eli jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin 6kk asti aion imettää. Vauvan kehitystä on mahtava seurata, mutta silti välillä haikeana mietin sitä pientä sinttiä, josta on niin nopeasti kasvanut tuollainen iso patukka
Kuulostaapa Inga kivalta äiti-vauva jooga! Mäkin menisin mielelläni, mutta meidän kaupungissa ei ole mitään tuollaista
Syysmiss teilläpä on mahtavat yöt! Eikös teidän tyttö nukkunut alkuun tosi huonosti?
Mukava Annikki, että teidän tytön paino on noussut. Toivottavasti soseiden syönti sujuu hyvin.
Jenna meilläkään ei vielä poika liiku, sätkii vaan, mutta ei käänny. Sätkimistä on kyllä mun mielestä paljon siihen verrattuna, miten rauhallinen oli mahassa. Potkuista tunnistan välillä samanlaisia liikkeitä kuin mahassa ja silloin iskee mieletön haikailufiilis!
Mulla on kuumeinen olo. Aloin taas opiskeleen (vastahan valmistuin, mutta jotain oli tehtävä), joten vähän on istuttava vielä koneella. Pärjäilkäähän!
ulrika