***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Noh, pitkästä aikaa taas täällä.

Tänään tasan vko 30!!! =)
Alkaa aika käydä välillä pitkäksi, kun mies töissä. Pitää lomat vasta kun vauva syntyy. Ehkä kuitenkin parempi näin.
Väsymys on mahdoton, kauppareissun (autolla tehty) jälkeen voi kaatua suoraan sohvalle. Viikolla saatan nukkua paritkin päiväunet päivässä. Mitään ei jaksa tehdä, eikä oikeen missään käydä. Liikkuminen on jäänyt minimiin, tosin kävellessä alkaa rakkoa painaa tai vihmoa alavatsaa, joten parempi ottaa iisisti. Kyllästyttää vaan kun ei mitään enää pysty tekemään :(

Kaikki suuremmat tarvikkeet alkaa olla vauvaa varten hankittu, jotain pientä mm.sitteri ja itkuhälytin puuttuu.
Vauvan vaatteet on pesty ja viikattu kaappiin. Ollaan saatu mun ystävältä paljon pojan vaatteita joten kaappi tursuaa jo.

Viime viikolla joutu yks aamu oksentaa aamupalan :x joten ei näköjään siitäkään vaivasta oo kokonaan päästy eroon.
Muita vaivoja: väsymys, turvotus, rannekanavan oireyhtymä (oikea käsi puutuu), uskomaton kömpelyys (tavarat tippuu käsistä), itkukohtaukset, raskausarvet, hengästyminen, selkäkipu kun enemmän touhuaa, kokoajan pissahätä ja uutena tullut röyhtäily!
Muutamana päivänä huomannut, että röyhtäilen vaikka edellisestä ruokailusta jo aikaa. Toisaalta naurattaa, mutta toisaalta inhottaa...
Ja siis vauva painaa rakkoa + maha alkanut olemaan ihan oikeesti tiellä. Vähänkin jos köyryssä istuu niin alkaa tuntua pahalta mahassa.

'Eemelillä' on välillä tosi vilkkaita päiviä ja välillä tuntuu ettei liikkeitä ole kuin ihan muutama. Ja silloinkos meikäläinen huolestuu ja miehellä menee hermot kun kuulemma hötkyilen ihan turhaan ja huolestun.
Yhen kerran tuntenut potkun oikeella kylkiluussa mutta luulen että on kuitenkin vielä poikittain tai siis pyörii aika paljon, kun potkuja tuntuu molemmin puolin vatsaa. Onneks aikaa on kääntyä.

Himoista: En ole huomannut mitään erityisiä. Maitoa juon nykyään tosi paljon. Ennen en oikeestaan yhtään kun jotenkin aattelin että mulla ois lievä laktoosi-intoleranssi. Mutta kun huomasin etten muista kalkki-tabletteja popsia niin aloin varovaisesti kokeilemaan maitoa ja sopiihan se mulle. Nykyään menee 1l päivässä! Viiliä, jugurttia, juustoa olen aina syönyt, joten kalsiumin saanti on nyt taas kohdallaan.

Mullakin oli sijainen neuvolassa, en tykännyt :/
Sokerit oli plussalla koska olin juuri syönyt aamupalan, heti alkoi ehdottelemaan ruokavaliota, vaikka olen käynyt sokerirasituksessa ja siinä oli kaikki ok. Ja kun kysyin, että eikö neuvolakäynnit jo muutu 2vko:n välein, niin totesi että vanhaa tietoa! Jäi vähän paha maku suuhun...
Onneks viikon päästä oma neuvolatäti taas paikalla ja saa varmempaa tietoa, vaikka sekin on välillä vähän hömppä, mutta on se kivempi käydä aina omalla tutulla hoitajalla.

Mies laitto saunan päälle, joten taitaa olla aika hipsiä sinne. En jaksa kauaa siellä olla ja yleensä istun alalauteella, mutta se on niin kiva yhteinen rupatteluhetki. Suihkuun oon hommannu jakkaran ja välillä kun tosi väsy niin ihana istua jakkaralla suihkun alla :)
Se on muuten myös ihan ehdoton kun laittaa/ottaa pyykkiä koneesta, ei tartte kumarrella!!

Mukavaa viikonalkua kaikille =) :flower:

Äityli ja eemeli 30+
 
Aika menee nopeasti eteen päin, minulla on enää ma&ti töitä, sitten suuntaan pariksi päiväksi Helsinkiin kummipojan luo lomailemaan. Ensi viikon maanantaina alkaakin sitten jo koulu. Meillä on viikko opetusta ja sen jälkeen alkaa työssäoppimisjakso, jonka jälkeen jäänkin jo sitten äitiyslomalle. Menen jakson ajaksi kukkakauppaan ja hiukkasen jännittää, miten siellä menee. Meillä ei koulussa ole pahemmin ehtinyt sidontaa olla, joten olen aika alkeissa sen suhteen. Mutta työ tekijäänsä opettaa, toivottavasti ainakin.

Minulla ei ole ollut mitään erikoisia mielitekoja tai himoja eri ruokiin tai tuoksuihin. Välillä tekee mieli jotakin, mutta niinhän se on normaalistikin, että välillä himoitsee vaikkapa suklaata ja välillä taas mandariineja =)

Vaivojakaan ei pahemmin ole ollut, pikkuista närästystä on, välillä turvottaa ja väsyttää, mutta mikään ei tunnu ns. normaalielämää rajoittavan. Raskaita esineitä en enää tosin halua nostella, kun se tuntuu ikävältä, joten mies saa hoitaa sen puolen. Ihmeen vähän minulla on ollut mitään hankaluuksia ja siitä olekin kiitollinen :) muutenkin tuntuu, että raskaana olo jotenkin sopii minulle. En tiedä mistä se johtuu, mutta olo on jotenkin rauhallisempi ja tasapainoisempi kuin normaalisti.

Mutta nyt suihkuun, huomenna on verstaspäivä ja pitää olla hommissa jo seitsemältä.

mukavaa viikkoa kaikille :flower:

tiksu ja uffe (29+3)
 
äityli75!! tuliko sinulle tuo rannekanavan oireyhtymä nyt raskausaikana?

Kun itselläni tässä heti kesän alusta asti on myös oikea käsi (tarkemmin lähinnä sormet ja kämmen) ollut puuduksissa ja aamuisen on kipeäkin. Ja nyt kun olen pienelle neulonut vaatteita, niin pitää huilia aika tiheeseen, kun sormet ei tunne paljoa mitään ja rupeevat "siristelemään".. Inha vaiva tuokin.. En ole jaksanut lääkärille tilata aikaa tuon takia, kun vielä kuitenkin on ihan siedettävä, mutta seuraavassa neuvolalääkärissä mainitsen asiasta..
Toivottavasti menee ohi, että pystyy sitten pientä kantamaan ja pitämään sylissä ihan normaalisti..

Minäkin haluan jo katsomaan tuon uuden Potter -leffan!! :D pitäis vielä odottaa, että löytyis yhteinen sopiva aika, kun meitä olisi lähdössä neljä katomaan sitä. Ja viimeistä kirjaa odotan vesi kielellä. :p Odotan kuitenkin suomenkielisen version, kun ei oikein tuo enklannin taito oo hyvä, niin menisi vaan lukunautinto pilalle..

-Bluedrama ja röllykän asukki 31+4 :heart:
 
Meillä lasketaan lapsukaisen rytmi kanssa päivissä. Pari päivää on aina vilkasta ja sitten rauhottuu taas pariksi päiväksi. Ja ihan sama kuin äityli75:llä, mä olen rauhallisina päivinä huolesta suunniltani ja mies yrittää rauhotella. Toisaalta taas niinä kaikkein vilkkaimpina päivinä toivon että ihan pikkasen rauhoittuisi kun tahtoo tulla paha olo kaikesta siitä liikkeestä. Ota tästä sitten selkoa... :/

Käytiin tänään Korkeasaaressa pyörähtämässä. Rankkaa oli ja pienikin ylämäki sai puuskuttamaan. Nyt ymmärrän miestä joka normaalisti aina kieltää juoksemasta. Vaikka kuinka yritin en millään meinannut pysyä mukana, vaikka normaalisti se mateluvauhti on mulle tosi vaikeaa. Onneksi oli sentään viileä päivä ja sikäli mukava kulkea. Mutta ei se reissu ehkä kaikkien aikojen paras idea ollut. Nyt on nivusissa nivelet kipeänä ja kävelen kuin housuihinsa paskonut ankka. :eek:

Joo, viiliä! Sitä pitää muistaa huomenna ostaa. :)

Minna ja Nilvi 30+2
 
En nyt muista olenko edes käynyt kirjoittelemassa Tyksin kuulumisia. Sokeriarvojen takia siellä olen ollut useamman päivän tutkimuksissa, heittelevät niin paljon (siis ne arvot). Insuliinia ei onneksi tarvi vielä ainakaan pistää, huh huh =)
Me ei olla paljoa vielä vauvaa varten valmiiksi laitettu. Ainoa asia on se, että mies asensi sellasen bidee-suihkun vessaan. Esikoisen aikana sellaista ei ollut, joten ihan ekat päivät mun oli pakko käydä suihkussa pissalla.. :x Kaikille ensisynnyttäjille siis tiedoksi, että synnytyksen jälkeen vessassa käynti ei ole maailman helpointa/ kivutonta!! Sairaalassakin neuvotaan ottamaan suihku avuksi ja lämpimällä vedellä samaan aikaan suihkuttelu auttaa todella paljon. Ja nyt kun mulle tuli noita peräpukamia, niin se suihkuttelu on kyllä auttanut, kun ei tarvi niin pyyhkiä vessapaperilla. Onpas mulla kivoja vaivoja.. :D
Sitten saatiin siivottua meidän kellarikomero, mikä on ollut TÄYNNÄ tavaraa. Farmarin takaluukku oli ihan täynnä roskiin lähtevää kamaa. Kyllä on ollut järkevää taas säilyttää sellaisia juttuja, joita voi ehkä vielä joskus tarvita, mutta mitä todellisuudessa kumpikaan ei ole tarvinnut/ edes muistanut olemassa oloa moniin vuosiin. No, tulipa sinnekin vähän tilaa. Ja samalla tuotiin jo ylös kaikenlaista vauvatavaraa. Viel pitäis pienimmät vaatteet pestä ja lajitella. Tietäis sit pitääkö jotain viel ostaa kun viimekertaisia vaatteita annettiin paljon jo eteenpäin.
Ja niin supistuksista pitikin kysyä: supisteleeko jollakin muulla ihan sairaan paljon joka päivä?? Mullahan oli alussa kivuliaita supistuksia. Onneksi nämä ei ole niitä vaan aivan kivuttomia, mutta näitä siis tulee jatkuvasti, useita kymmeniä päivässä!!! Onkohan normaalia? Neuvolassa sanoivat, että ei haittaa, jos ei satu. Kohdunsuu mulla oli kyllä alkanut toisesta päästä aukeamaan, mutta ei kuulemma mitään hälyttävää (sanottiin äitiyspolilla viime viikolla). Onkohan kohtalotovereita?

Eipä kai muuta ollut,
Tinka ja kiristävä vatsa
 
Tänään on hemmottelupäivä edessä :D ihana aamu herätä!
Ilma on aurinkoinen ja pikkuinen herätteli ennen herätyskelloa pehmeillä muksautuksilla :heart:

Harry Potter viihdyttää iltapäivällä ja vihdoinkin saan "luvallisesti" mässäillä kaikkea hyvää, sillä eihän leffassa olla ilman herkkuja :LOL:

Olen päättänyt nauttia loppuajan!

balik ja pikkuinen Lara 33+1
 
Kaikki edelleen hienosti, ei vaivoja ei oireita vaikka 3-4 viikkoa kasvussa edellä oleva vauva mahassa.Tänään alkoi 29 viikko. Duunin vieressä on sopivasti kuntokeskus ja aamulla tuli oltua 7.30 spinningissä. Mietin, että sitä varmaankin voi harrastaa kävelyn lisäksi aivan loppuun asti? Vai mitä ajattelette, eihän siinä pitäis tulla mitään iskuja kun polkimilla ollaan? Ei ainakaan tehnyt yhtään pahaa ja nyt sitten aivan loistava olo. Tosin viikonloppuna olin molempina päivinä 3 h kävelyllä, joten pohjalla oli ainakin liikkumista. Mulla on meinaan paniikki tuosta lihomisesta ja etenkin siitä pikaisesta toipumisesta. Yritän kaikin tavoin sen välttää, tosin noin 5 kg on tullut.
Mukavaa viikkoa kaikille!
29 vko
 
Mukavaa maanantaita! :wave:

Tulipa nukuttua taas vähän huonosti. Illalla kiersi mahassa (oltiin kylässä ja sen takia syöminen oli mitä oli) ja sen lisäksi pikkuinen tuntui taas olevan poikittain tai jotenkin muuten tosi hankalan tuntuisesti. Eli mitenkään päin ei ollut hyvä. Aamulla heräsin taas seitsemältä pihalta kuuluvaan tietyömeteliin.. Pitää nukkua päiväunet jossain välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja äityli75:
Muita vaivoja: väsymys, turvotus, rannekanavan oireyhtymä (oikea käsi puutuu), uskomaton kömpelyys (tavarat tippuu käsistä), itkukohtaukset, raskausarvet, hengästyminen, selkäkipu kun enemmän touhuaa, kokoajan pissahätä ja uutena tullut röyhtäily!
Muutamana päivänä huomannut, että röyhtäilen vaikka edellisestä ruokailusta jo aikaa. Toisaalta naurattaa, mutta toisaalta inhottaa...
Ja siis vauva painaa rakkoa + maha alkanut olemaan ihan oikeesti tiellä. Vähänkin jos köyryssä istuu niin alkaa tuntua pahalta mahassa.
Niinpä. Välillä väsyttää tosi kovasti, välillä taas ei nukuta millään.
Turvotusta on onneksi tosi vähän ja oikeastaan vain kuumina päivinä.
Kömpelyyttäkin on havaittavissa.
Itkukohtauksia ihan hölmöistä asioista. Ärsyttää itseäkin, kun välillä jo sekin itkettää, kun joku miehen tekeminen hiukan ärsyttää. Normaaliolotilassa siitä voisi vain huomauttaa, mutta nyt se menee pillittämiseksi.
Varsinaisia raskausarpia ei ole (*koputtaa puuta*), mutta reisien ja takapuolen iho on muuttunut tosi muhkuraiseksi.
Pienikin ylämäki kävellessä hengästyttää ja välillä tuntuu vaikealta saada happea ihan levossakin.
Pissahätäkin on tosi usein. Juonkin kyllä paljon. Ja tosi usein pikkuinen aloittaa rakon potkiskelun aina heti sen jälkeen, kun olen käynyt vessassa. Vaikka tiedän, että rakko on tyhjä, silti tuntuu, että kohta lirahtaa..
Ja niin edelleen.
Silti, kaikista näistä vaivoista huolimatta vastaan aina voivani tosi hyvin, jos joku kysyy. Siltä minusta kyllä tuntuukin. Olen kai onnistunut ajattelemaan, että pienet vaivat kuuluukin raskausaikaan. Välillä tietysti harmittaa enemmän.
Olen päättänyt nauttia loppuajan!
Oikea asenne Balik!

Päivällä onkin taas neuvola. Meidän oma täti on palannut nyt onneksi jo lomalta. Luulen, että meillä neuvola vaihtuu muuton takia, mutta pitää vielä varmistaa. Toisaalta on harmi luopua tutuksi tulleesta tädistä, mutta toisaalta olis ihan kiva tutustua uuteen tätiin jo nyt, jos sillä samalla käydään sitten vauvan kanssa.

Joe ja pieni 30+4
 
Tänään tuli äitiyspäiväraha päätös ja äitiysavustus päätös. Ilonen yllätys toi ensin mainittiu koska en joudukaan kärvistelemään minimirahalla tällä kertaa! Ovat kattoneet mun tuloiksi noi työmarkkinatuet,joilla oon ollu nyt helmikuusta alkaen ja sen takia melkein kympin isompi raha tulossa. Ei haittaa yhtään! :D Kerranki KELAn toimintaan voi olla tyytyväinen.

Eipä nyt ihmeempiä. Tulin vaan jakamaan vähän riemua. Luen illalla tarkemmin teidän kuulumisia taas. Nyt keittämään kahvia ja laittaan pojalle lounasta. =)

Emmaliina ja Vusseli 32+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku72:
Kaikki edelleen hienosti, ei vaivoja ei oireita vaikka 3-4 viikkoa kasvussa edellä oleva vauva mahassa.Tänään alkoi 29 viikko. Duunin vieressä on sopivasti kuntokeskus ja aamulla tuli oltua 7.30 spinningissä. Mietin, että sitä varmaankin voi harrastaa kävelyn lisäksi aivan loppuun asti? Vai mitä ajattelette, eihän siinä pitäis tulla mitään iskuja kun polkimilla ollaan? Ei ainakaan tehnyt yhtään pahaa ja nyt sitten aivan loistava olo. Tosin viikonloppuna olin molempina päivinä 3 h kävelyllä, joten pohjalla oli ainakin liikkumista. Mulla on meinaan paniikki tuosta lihomisesta ja etenkin siitä pikaisesta toipumisesta. Yritän kaikin tavoin sen välttää, tosin noin 5 kg on tullut.
Mukavaa viikkoa kaikille!
29 vko
Ei kait sitä nyt kannata painosta mitään stressiä repiä :D Kyllä ne sitten lähtee =)
 
Ekan kerran valittelin neuvolalääkärille kun oikeen käden sormet puutuu ja jos vaikka kirjoitin jotain ni alko pistelee. Yöt oli kaikista pahimpia, heräsin pari kertaa yössä siihen kun en tuntenut koko kättäni. Ei auttanut kuin nousta ylös ravistelemaan ja kävelemään ympyrää, kättä särki tosi paljon ja saattoi mennä ½h ennen kuin helpotti. Lääkäri neuvoi käymään hierojalla ja meninkin, se auttoi hieman. Kävin n.1krt/vko:ssa. Hieroja huomasi että oikea olka ja käsivarsi aivan jumissa ja alkoi epäillä rannekanavan tukosta. Kävin sitten toisella neuvolalääkärillä joka suositteli yöksi rannetukea, mutta se ei sopinut minulle, käsi puutui jo ennen kun kerkesi nukahtaa...
Lääkäri meinasi että kaikki johtuu raskaudesta ja luultavasti menee ohi kun vauva on syntynyt.
Nykyään olen opetellut nukkumaan suurimman osan yöstä vasemmalla kyljellä ja se on auttanut. Aamulla on kankeutta käsissä, ei saa nyrkkiin laitettua, mutta pikku jumpalla menee ohi. Oikeella kädellä ei oikein voi kantaa mitään kun heti alkaa pistelemään, mutta kyllähän tässä pärjää kun ei töissäkään enää ja mies on tosi auttavainen. Kaikesta pitää vain tietty erikseen mainita, mutta kyllä sitten tekee :)

Jännää kun mulla eioo laisinkaan paniikkia synnytyksestä, mutta siitä on , että miten osaan vastasyntynyttä hoitaa ja onnistuuko imetys. Miten kaikki sujuu täällä kotona? Onko kaikki tarpeellinen hommattu?
Ja olen itse töissä päiväkodissa pienten puolella, joten osaan kyllä pieniä lapsia hoitaa. En tiiä mistä moinen paniikki!!! :/
Kaipa ne kaikki asiat sitten vaan oppii ja tekee luonnostaan. Ja on mulla paljon ystäviä ja sukulaisia joilla on pieniä lapsia, joten tukea/apua varmasti tarvittaessa saadaan.

Vitsi kun päivät menee yöpaidassa. Oon sentään pesukoneen saanu päälle.

Onko muut huomannu, että lapsettomat kaverit soittelee ja ottaa yhteyttä nykyään harvemmin?
Meillä on niin käynyt. Kun ei itse enää polta/juo niin ne sinkut ja lapsettomat parit eivät enää pyydä mukaan mihinkään. Aika hyljätty olo välillä. Ei viittis itse olla kokoajan soittamassa. Ystäväni joka oli kaasoni huhtikuussa ei ottanut pariin kuukauteen yhteyttä vaikka oli välillä lomallakin. Alkaa suututtaa, että se olen aina minä joka ehdottaa tapaamista tai yrittää kutsua kylään :kieh:
Ollaan miehen kanssa pari kertaa käyty baarissa ja nyt se on jopa siedettävää kun tupakkakielto. Mies ottaa iisisti muutaman ja minä limua. Kaverit ihmettelevät, että miksi lähdemme niin aikaisin kotiin klo:24-01. Tuntuu, että niiden mielestä meidän elämä on nyt loppu kun saamme vauvan. Tokihan se elämä muuttuu paljon, mutta ei kokonaan.
Suututtaa ja ärsyttää vaan että hyljätään noin.

Noh, tulipas purettua sydäntä :saint:

Äityli ja eemeli 30+1
 
Sit se viel kavereista et tosi syyttävään sävyyn sanovat, että oot muuttunut. No hei, tottakai olen muuttunut. Vauvan odotus muuttaa niin ulkoisesti kuin sisäisestikin!
Muutenkin mulla on elämä mullistunut kolmessa vuodessa. Olen menettänyt molemmat vanhempani, löytänyt elämäni miehen, ostanut asunnon, mennyt naimisiin ja nyt odotan vauvaa. Ja nyt ystäväni joka on tietoinen kaikista näistä asioista kehtaa sanoa syyttäen että olet muuttunut! Aika sairasta kait olisi jos en olisi muuttunut! Elämässä tärkeysjärjestys on muuttunut :flower:
Hän on ollut hyvä ystäväni yli kymmenen vuotta, hän on minua muutaman vuoden vanhempi ja hänen lapsensa on jo melkein täysi-ikäinen minkä hän on yksin kasvattanut. Onko se sitten jonkinlaista kateutta vai mitä? Itse olin ennen aina yksin, ei poikaystäviä yms. Nyt kun minulla sitten kerrankin menee hyvin niin saan tuollaista kuunnella. Onko se niin väärin, että minullakin kerrankin menee hyvin???

Ääh, nää nyt meni tälläseks vali vali jutuiks, eikä toisaalta liity tänne ollenkaan. Paitsi tietty vaikuttavat mun mielialaan ja siten eemeliinkin.
No nyt loppu valitus.
Laitoin just petivaatteet tuulettuu ja illalla siirretään meiän sänky että saadaan pinnasänky mahtuu makkariin. Miten muut? Laitatteko pinnasängyn makuuhuoneeseen vai lastenhuoneeseen?

Nyt jatkan hommia, kun kerran tälläinen inspis on päällä, en tiiä auttoko noi kirjottelut vai mikä, kun ei tälläistä oloa oo ollut kuukausiin :whistle:

Äityli ja eemeli 30+1
 
Aku
Hehkutus hehkutus...
Tänään käytiin sitten noutamassa ne rattaat :D
Ne nököttää tuola pikkusen huoneessa ja mä aina välillä ohikulkiessani käyn ihastelemassa niitä(jep,hölmöä...) :p on ne hienot.

Mulla on ilmenny muuten nyt loppuraskaudessa pahoinvointia :(
Alussa ei ollu mitään mutta nyt on parina päivänä tullu eka sellanen tuskan hiki,tärinä ja oksetus ja oon kuulemma menny ihan kalpeeks.Se on kyllä mennyt sitten ohi kun jonkin aikaa oon lepäilly...outoa.

Jep,eipä muuta tällä erää,perjantaina neuvola sillon alkaakin jo vko 33 :eek: Palailen viimeistään sitten kirjottelemaan kuulumisia.

T.Aku ja otus 31+3
 
Tänään käytiin sitten noutamassa ne rattaat
Ne nököttää tuola pikkusen huoneessa ja mä aina välillä ohikulkiessani käyn ihastelemassa niitä(jep,hölmöä...) on ne hienot.
Niin tuttua. Meillä on vaunut odottamassa olohuoneen nurkassa. Ne laitettiin siihen ihan siksi ettei muualle mahdu ja alkuun ajattelin että se on ihan vihoviimonen paikka... No eipä nuo tiellä ole onneksi olleet ja sohvalla istuessa niitä voi hyvin ihailla samalla kun malttamattomana odottaa niiden kayttöönottoa. =) Välillä on kyllä hiukka nuija fiilis istua sohvalla; silu silu Ihunat vaunut. :p
 
mulla on viimeinkin alkanut se energinen keskiraskaus :LOL: Ja viikkoja on nyt 31+3 !! Kyllä olen tätä odottanutkin. Voisin pestä ikkunoita, järjestää kaikkien vaatekaapit, liinavaatekaapit, vaatehuoneen. Myös mattojen pesua olen suunnitellut jo pari päivää. Voi vaan olla, että noi supistelut ei ainakaan siitä laantuisi :whistle: tunnen olevani oikea tarmonpesä =)
Mulla ilmeisesti menee muutenkin nää jutut hiukan omia ratoja, kun vasta pari viikkoa sitten miehellekin ironisesti sanoin, että mulla on varmaan jo nyt (siis silloin) synnytyksen jälkeinen masennus . Silloin olin tosi maassa, tuntui vaan että aina on joku uusi takaisku.

Olen vain niin hyvillä mielin tällä hetkellä. Kaipa sitä voisi sen pinnasängynkin jo koota.. Ja keskiviikkona lähdetään koko perhe Korkeasaareen.

Tinka
 
Pinnasänky on meijän huoneessa, kun helpompi yöimetykset hoitaa. Eka tyttömme kylläkin aluksi nukkui 2 yötä omassa huoneessa, josta siirtyi meidän huoneeseen (eihän sitä pientä raaskinut omassa huoneessa nukuttaakaan :D ) ja lopulta nukkuikin meidän keskessä melkeinpä joka yö vuosikkaaksi asti- siinä vasta olikin helppo yöimetykset..(vaikkakin ei niitä alunperin olutkaan kuin 1-2 krt/yö)

Tulipas tänään taas syötyä ihan kunnolla herkkuja..kun ajatteleekin mitä kaikkea tullut syötyä niin yäk!no onneksi näitä päiviä ei ihan joka päivä ole :LOL:

Potkut ja liikkeet alkanut tuntua aika kivuliailtakin, alkaa varmaan olemaan ahtaat paikat liikkua. Milloin tuntuu, että pylly ja milloin jalka tulee mahan läpi :)
 
Tervetuloa uusille syysmasuille =)

Ensin omaa napaa....

Neuvolakuulumiset:
Rv 30+0 (H-hetki lähenee...)
Pissa: Puhdas
rr: 114/66
Paino: noin 300g/viikko
Turvotus:-
:heart: +150
Liikkeet. ++
rt (onneksi edelleen, toivottavasti loppuun asti)
Sf: 31 (käyrien yläpuolella mennään edelleen)

Alvarilla on ollut nyt muutamana päivänä hikka vähän väliä. Aamullakin siellä neuvolassa, kun terkkari yritti kuunnella sydänääniä, niin tyyppi nikotteli oikein kunnolla. Mulla menee hermo tuon äitiyspolin kans. Viime viikolla ne sano, ettei tarvii tulla kontrolliin sokeriarvojen takia ja nyt sieltä oli soitettu neuvolaan, että miksei sitä kontrolliaikaa ole tilattu. Koittaisivat nyt päättää haluaako ne mut sinne vai ei...ärsyttää tuollanen jaarittelu :kieh:

Tänään on ollu kyllä ihan kaamee päivä. Kahdet päikkärit oon ottanut ja silti väsymys on hirvee. Supisteluja on tullu pitkin päivää kokoajan ja välillä kivuliaitakin. Toivottavasti nää supistelut loppuu yöön aikana, ettei tarvii lähtä Tayssiin näytille keskellä yötä.

Himoista:Mitään kovin erityistä himoa ei ole ilmennyt...mitä nyt hyttysmyrkky viehättää :p Kaikki makea menee kivasti alas...varsinki jäde ja nyt uutena lakritsapatukat. Kai sitä pitäis vähän yrittää rajoittaa tota herkkujen syöntiä, mutta kun himo iskee, niin se on menoa :LOL:

äityli75:Pinnasängyn sijoittamisesta...meillä pinnis tulee makkariin, ei ole paljon vaihtoehtoja. Lastenhuonetta ei ole vieläkään...tarkoitus olis muuttaa isompaa asuntoon, sitten kun sellainen kävelee vastaan. Esikoisen aikana koin helpoksi, kun pinnis oli samassa huoneessa, oli helppo nostaa vauva syömään viereen.

Maidon tulostaJoko teillä muilla tulee maitoa? Viikko sitten alkoi oikein urakalla puskemaan maitoa...välillä toinen tissi on ihan kovana ja sitä kuumottaa.. :LOL:

Kantoliinoistakokemuksia? Mun tekis niin kauheesti mieli hankkia sellanen, mutta kun en ymmärrä niistä mitään. Liian paljon vaihtoehtoja yms. Osaiskohan sellaista käyttää?

Nyt äkkiä untenmaille...toivottavasti lepo ja uni auttaa. Hyvät yöt
:wave:

T:Nanna Ja Alvar 30+0
 
Huomenta!

Ensin eilinen neuvola. Olinkin ekaa kertaa yksin, kun mies en ehtinyt mukaan.
rv 30+4
Paino +445g/vk
rr 123/70
Hb 124
sf 29
Tarjonta pt
syke + (th kertoo lukeman, muttei merkkaa korttiin, enkä nyt muista)
liikkeet ++
Perusjuttujen lisäksi täytettiin kysely tuberkuloosi-rokotteesta. Meidän vauvalle sitä nyt ei sitten pistetä, kun ei ne riskitekijät täyttyny. Sain jo mukaan liikeseurantalomakkeen tutustuttavaksi, vaikka varsinainen seuranta pitää alottaa rv34. Samalla varattiin aika uuteen neuvolaan ja uudelle tädille, mikä onkin jo ens viikon perjantaina. Vauvan perätilan takia nyt seuraavat tilannetta ja kuulemma, jos ei 34 viikolla ole kääntynyt, niin sitten varataan aika ultraan ja mahdolliseen kääntöön.

Meilläkin pinnasänky tulee meidän makkariin. Huoneita olis kyllä lapsellekin antaa oma, mutta ehkä sen ehtii vähän myöhemmin. Uskoisin, että on helpompaa hoitaa ne yösyötöt ym. kun lapsi on lähellä. Tällä hetkellä meillä on kylläkin vaunut makuuhuoneen nurkassa, ne tuli isoista hankinnoista ekana ja työnnettiin asunnon perimmäiseen nurkkaan. Vaunujen koppa ja alakori on täynnä vauvanvaatteita ja vaippoja yms. Pinnäsänky jäi myöhempänä tulokkaana olohuoneeseen ja siellä sängyssä on vauvan amme ja turvakaukalo. Sängyn laitojen päällä keikkuu vielä äitiyspakkaus (varovasti on hypistelty, mutta puretaan vasta uudessa kodissa). Ja kun tähän lisätään keskellä olkkarin lattiaa lojuva iso läjä muuttolaatikoita, niin juu-u, meillä on tosi siistiä :LOL:

Minäkin olen katsellut kantoliinoja. Olen tullut siihen tulokseen, että joku joustava pitkä liina meille varmaan tulee. Huuto.netissä on paljon lähes uusia liinoja tyyliin "kokeiltiin kerran, ei osattu käyttää". Eli voihan se olla aluksi hankalaa, mutta kannattais kai kokeilla toisenkin kerran :eek: Netistä löytyy aika paljon tietoa noista liinoista, mutta onhan niistä vähän hankala saada mitään irti, kun ei ennestään paljon mitään tiedä.

Eiköhän tässä taas ollutkin.
Joe ja hikkaava pieni 30+5
 
Olempas minä kerrankin "aikaiseen" hereillä!! Kaveri pisti viestiä kymmenen jälkeen, niin eipä sitä sitten enää viittinyt nukkumistakaan jatkaa.. :)

Pinnasänky tulee meillä samaan huoneeseen missä nukutaan.. Itseasiassa tämä on yhtä huonetta koko yläkerta. :LOL: Mut tuohon lähelle sänkyä olisi tarkoitus sijoittaa omaan pieneen nurkkaukseen, mistä on helppo ottaa vauveli syömään. Hoitopöytä tulee sit vauvan sängyn viereen.

Kantoliinan väsäsin itse tehä trikookankaasta. Totesin kyllä monta kertaa tekovaiheessa että olisin päässyt kymmenen kertaa helpommalla jos olisin ostanut valmiin liiinan.. Mutta onhan sillä tunnearvoo, kun oon itse tehny sen. :saint: ;) :LOL: Pituutta liinalle tuli noin 4,7m ja leveyttä on muistaakseni noin puoli metriä. Netistä on löytynyt kivoja sidontaohjeita kuvien kanssa, niin oon harjoitellut paria sidontaa nuken kanssa. Vielä on harjoittelemista ja aikasen paljon!! :eek:

Maidon tulo rinnoista: Mulla on viikolta 18 alkaen tullut sellaista kirkasta litkua, kun puristaa.. Nyt sitä on alkanut tulla aina vaan enemmän ja välillä tulee semmoista "tanakamman" näköistä kellertävää tavaraa. Ja lakanoissa on kivoja märkiä länttejä mun nukkumispaikan kohdalla. :LOL: Mut en oo vielä tarvinnut käyttää liivinsuojia. En tykkää nukkua rintisikat päällä.. :|

Jahhah.. Eipäs tässä nyt taida olla muuta tällä erää. Lähtee touhuamaan ulos jotain, jos vaikka saisi vähän väriä iholle, kun näyttää aurinkokin paistavan. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 31+6 :heart:
 
Heissan! =) Tosta pinnasängystä,se tulee meijän makkariin,koska ei huvita lähtä vauvaa sitten syöttelemään eri huoneeseen koska ikinä ei voi tietää millanen nukkuja se on.Poikakin heräili silloin vasta syntyneenä alle tunnin välein niin kuka hitto sitä jaksaa niin tiuhaan juosta toiseen huoneeseen ku ei muutenkaan tahtonut keritä saaha unenpäästä kiinni.. :kieh: Sitten oisko poika ollu viikon tai kaks,se heräili 2 tunnin välein..Ei kiva.Tyttö nukkui taas paremmin silloin jo vauvana ja nykyäänkin se nukkuu kunnon yöunet(unen tarve erillainen)Saa nähä miten tämä uus tulokas nukkuu..
Maitoa ei vielä erityisemmin oo tullut,onneksi =) Ois kiusallinen riesa jos nyt ois jo sänky märkänä ku holovais maitoa..Kasattiin eilen tuo pinnasänkykin,nyt ois kohta tarkotus pestä se ja sit laittaa patja siihen.Petivaatteita en vielä laita turhaan pölyttymään siihen =)
Miimari ja vauva rv 32
 
Varsinaisesti maito ei ole tullut, mutta jotain ihme "töhnää". Rinnat on kyllä kasvaneet niistä olemattomista aaaaa-mitoista c-kupin mittoihin. Pinnasänky ja vauvan ensikehto(molemma samoja joissa isäkin nukkunut lähes 40 vuotta sitten) on meillä lapsen tulevassa omassa huoneessa. Tarkoitus on, että jos vauva kovin valvottaa öitä, niin se kumpi ei käy töissä nukkuu vauvan kanssa siellä vauvan huoneessa.
Täytyy mennä jatkamaan nurmikonleikkuuta ja pihatöitä, vietän etäpäivää(ihana vaihtoehto) ja sain aamusta työhommat niin hyvin valmiiksi, että ajattelin tuon nurtsin leikata välissä.
Sellainen ihan alkuajoiksi sopiva kantoliina on tarkoitus hankkia, Baby Björnin rintareppu meillä jo onkin, mutta sopinee vastasyntyneelle tuo kantoliina paremmin.
Eilen muuten ostettiin pesuamme ja kax pottaa. Nuo potat ehkä liian aikaista, mutta tulipa samalla hankittua kun löytyi molempiin vessoihin "oikean" väriset.
Enää ei oiskaan kuin tuttipullot hankittavana. Tutteja ei aiota ostaa ainakaan nyt alkuun, josko pärjäis ilman...eikä toimisi pelkkänä "hiljentimenä". Jää nähtäväksi. Nyt taas ruohonleikkurin kimppuun...
 
No niin, nurtsi leikattu. Tätä on pitänyt kysyä, että tietääkö joku(toivottavasti) mistä saa turvavyönpidentimiä? Ei sitten riitä tuon meidän lastenistuimen ympärille kummassakaan autossa. Joten jostain sellainen tarttis löytää, kiitos tiedosta etukäteen ja paljon!
29+2
 

Yhteistyössä