***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Huomenta!

Täällä töissä ei oikeen ohjelmat pelitä, ni pakko surffailla netissä :saint:

Mä sain kans tällä viikolla äitiyspakkauksen. Ihanan värisiä vaatteita! Varsinkin ne vihreet :heart: Tuttipullon pois jääntiä vähän ihmettelen, mutta joku mulle sanoi, että se johtuis siitä, että tuttipullo haittaa imetystä ja sen takii se on jätetty pois pakkauksesta. Hohhoijaa... No enpä mä silti sitä pakkauksen tuttipulloa käyttänyt esikoisella, mutta kyllä tuttipullo mun mielestä on yks perustarvike vauvanhoidossa.

Huomenna mäkin pääsen sit "kolmikymppisiin" ko on rv30+0. Sit onkin enää 12 viikkoo odotusta jäljellä :LOL: En viitti odottaa yhtään aikasempaa, ettei loppuaika sit tuntuis kauheen pitkältä. Tosin ei aika pitkäks käy varmaankaan sit ko jää kotiin 1v2kk pojan kanssa :D

Mua kans vähän "harmittaa" ettei tällä kakkoselle tarvi hankkii mitään. Esikoisen odotuksessa oli kiva ostaa ja saada kaikkee vauvantarvikkeita. Pakkaus taitaa olla ainoo uutuus tälle tulokkaalle. Vaunuihin tarttis hankkii semmonen seisomalauta. Ja esikoiselle tarttis myös löytää uus sänky.

Olo on hyvä ja neuvolaankin on vielä 2 viikkoa. Aamulla kävin vaa'alla ja tulos oli +9kg. Vertailen koko ajan esikoisen odotukseen tätä ja ekassa raskaudessa tähän mennessä oli tullut +13kg. Mutta kyllä nyt on viime neuvolan jälkeen taas paino noussut 1kg/vko :ashamed: No onpahan "tätillä" sit taas jotain sanottavaa ;)

Josko menis aamukahville.

**pilke + vaavi 29+6
 
Huomenta kaikille!
nanna utelee ihan rohkeesti vaan. Ei tää niin salainen juttu ole. Edellinen vaavi olis varmaan syntyny jo pari kuukautta aikaisemmin, jollen olis välillä maannu sairaalassa tiputuksessa. Syntyessä painoa oli n.1280g ja pituus 39cm. Ja syntymän jälkeen selvisi sitten ihan selkeä syy ennenaikaisuuteen; 18-trisomia. Vaavi kuoli viikon iässä.
Tästä johtuen mulle maaliskuussa tehtiin se lapsivesipunktio (istukkapunktioon en enää luota, koska edellisessä tulos oli että kromosomit ok, vaikkei sitten ollutkaan). Tällä kertaa kohtu on kyllä pienempi kuin viimeksi, mutta viimeksi oli iso (yläkäyrän yläpuolella koko ajan) koska lapsivettä oli liikaa trisomiasta johtuen. Ja tällä kertaa ei löytynyt niskaturvotusta kuin 1,4mm, viimeksi oli 3mm kauttaaltaan koko kropassa.
Mä en ole muuten enää pitkään aikaan (huomasin just nyt!) pelännyt, että tuleva poika olis vammainen.
Hyvä että teillä kaikki mennyt hyvin esikoisen kanssa. Toi keltaisuus ei ole paha siinä mielessä, että sitähän esiintyy täysiaikaisillakin vauvoilla, vaikka olisivat isojakin.

Hyvää päivää kaikille toivottavat Jode ja Onni 33+2
 
Huomenta

Napajuttuja
Kiristykset on taas parilta päivältä hellittäneet. Vauva kasvaa. Tai ainakin napa oireilee. Siihen (mitä siitä jäljellä on eli matala kuoppa) on ilmestynyt omituinen heltta. Pling! kohtako se pullahtaa?

Elokuiset masut on alkaneet jo poksahdella, ootteko huomanneet? Ensin kyttäsin maaliskuun masuja, sitten huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuun... Kaikki ne on siellä vauvansa saaneet tai jo hakemassa ja nyt iskee omituinen tärinä päälle kun tajuaa, että pian se on meidänkin vuoro :flower: Aika juoksee todella nopeaan. Enpä muista, että se olisi koskaan kulunut näin huomaamatta. Sitten kun vauva syntyy, se onkin kohta jo puolvuotias napero ja mä päivittelen, että oma elämäni on jo ehtoopuolella :LOL:

Käytiin eilen tutustumassa Satks:n synnytys- ja vuodeosastolle. Synnytysosastolla jäi huoneet ja salit kokonaan näkemättä, kun siellä oli jotenkin kiire. Meitä ohjannut kätilö huudettiin kesken kaiken auttamaan jotain tositoimissa olevaa äitiä ja siitä meidät ohjattiin vuodeosastolle, jossa saatiin sentään perhehuoneeseen kurkata. Vähän oli hölmö olo, tuntui että oltiin tiellä vaan. No, nyt ainakin tiedetään, mille ovelle pitää mennä kolkuttelemaan kun lähtö tulee.


Maarja ja vaava 33+5
Synnytys mielessäin...

PS. Kaverini ei ole enteistä huolimatta vielä poksahtanut (la 1.8.). JÄNNITTÄÄ mutten viitsi laittaa "joko joko??" -viestiä. Se olisi varmaan aika raivostuttavaa.
 
Huomenta kaikille!
Ensimmäinen aamu pitkään aikaan kun saisin nukkua, niin eikös noi työmiehet tule soittamaan ovikelloa kahdeksalta! Ja asiana oli, että tarttis päästä takapihalle!! Ei hitsi, niinkun ne ei ois voinu mennä sinne jonkun muun asunnon kautta! Meidänkin molemmilla puolilla on tyhjä asunto ja niillä äijillä on kyllä yleisavain... No, onneks se samalla huomas, et meiän takaovi on kauheen tiukka ja korjas sen. Mut silti, raivostuttaa :kieh: :kieh:

Jooseppi on ollut eilisen neuvolakäynnin jälkeen lähes koko ajan liikkeessä. Yölläkin oikein sattu kun potkuja sateli keuhkoihin. =)

Mua ahdistaa kun olis niin paljon tehtävää täällä asunnossa, mutta kun en oikein pysty yksin tekeen mitään..esim. irrottaan laattoja takapihalta ja laittaa niitä etupihalle.. rikkaruohojen nyppiminenkin aiheutti edellispäivänä 20 minuutin supistusaallon :ashamed:

Jospa mä sit meen edes peseen pyykkiä, etten jää koko päiväksi roikkuun tänne.

Hyvää päivän jatkoa myös Paveliinalta ja Joosepilta 33+0!
 
Jode: :ashamed: uteluista...muistin vasta nyt, että oletkin jo aiemmin kertoillut tuosta edellisestä raskaudesta ja odottelit silloin alussa niitä tuloksia malttamattomana. Mutta laitetaan tämä mun huonomuistisuus RaDe:n piikkiin, niin ei nolota niin paljon. Kiitos kuitenkin, kun vastasit uteluihini.

Mulla on myös alkanu hieman jännittää, kun huomasin, että nuo elokuiset poksuilee...seuraavaksi on meidän vuoro hui!

Synnytyksestä:Joko muilla mietityttää synnytys? Kumma homma, kun en ole koskaan panikoinut synnytyksen suhteen ja edellinenkin oli helppo, niin nyt meinaa pelko iskeä. Lähinnä pelkään, että vauva on liian iso syntymään alakautta ja sitten se täytyy leikata. En halua sektiota...sitä pelkää toooosi paljon. Sitten vielä epiduraali/spinaali pelko, niiden laittaminen on viimeinen vaihtoehto.

Viime yö meni taas kohtalaisesti, välillä oli kuuma ja välillä muuten vaan hankalaa. Onneksi tänään on vähän viileempi ilma, ettei sen takia tarvii tuskailla. Toivottavasti supistelut ja väsymys ei iske tänään (se oliskin luksusta).

Oikein virkeää päivää kaikille syysmasuille :hug:

T: Nanna ja Alvar 30+3 (40 lähestyy)
 
Nou hämminki nanna!

Mulle just soitettiin Naikkarilta. Sain lääkäriajan ens viikolle, just sen takia, että synnytys jännittää. Mutta mulla on niinpäin, että pelottaa alatiesynnytys. Kun epiduraali ei auttamu viimeks minkään vertaa. Ja moni muukin puudutus on jäänyt tehoamatta. Mussa on joku ihme vika, ettei lääkkeet tehoa.
Nanna! Onko sulle laitettu epiduraali, vai pelkäätkö sitä muuten? Mulla se sujui aika kivuttomasti. Tietysti se sattui, mutta paljon vähemmän kun muu osa synnytystä. Onko sulla mahdollisuutta päästä pelkopolille? Kysy neuvolasta lähete, mä sain lähetteen nyt tiistaina, ja aika on jo ens torstaina. Ei tosin pelkopolille, mutta pääsen siis lääkärin juttusille.
Jode
 
Täälläkin on alkanut synnytys hieman hirvittaa kun tuo esikoisen synnytys ei sujunut parhaimmalla mahdollisella tavalla. Poitsu syntyi käden kanssa ja ensin kätilö yritti tikata kasaan ja kursi sitten tikin peräsuoleenkin. Lääkäri tuli katsomaan ja totesi, että purettava on eli leikkaussaliin ja siellä sitten kursittiin kasaan. Verenhukka melkoisen suuri ja huonossa kunnossa olin. Poika syntyi sunnuntai iltana ja torstaina pystyin itse eka kerran vaipat vaihtamaan. Keskiviikko iltapäivänä sain kaksi pussia punasoluja niin alkoi olo helpottamaan. Nyt sitten jännittää, että käy taas samalla tavalla.
 
Olipa ihanan viileä yö! täällä satoi tosi kovasti jossain vaiheessa. Ja nyt jopa nukutti, kun toissayönä en saanu nukuttua kuin tosi huonosti enkä päikkäreilläkään eilen päässyt uneen..

Eilinen synnystysvalmennus oli sellainen parin tunnin luento aiheesta. Ihan ok, mutta eipä siellä juuri uutta asiaa tullut. Kivunlievitysasioista olisin kaivannut tietoa, mutta niistäkään en oppinut mitään uutta. Kiinnostavin osuus oli lopussa, kun käytiin tutustumassa synnytys- ja lapsivuodeosastoihin. Suurin osa huoneista oli tyhjiä eli niihin pääsi kurkkaamaan. Eilen siellä ei siis ainakaan ei ollut ruuhkaa! Moni totesikin, että nyt olis hyvä mennä synnyttämään, niin saisi oman huoneen.

Tähän asti olen jotenkin vain keskittynyt tähän raskaana olemiseen enkä ole synnytystä juuri miettinyt. Hiljalleen tuonne tajuntaan on kuitenkin alkanut hiipiä se totuus, että on kai tämä lapsi uloskin masusta saatava. :D Varmasti synnyttäminen käy kipeämpää kuin mikään muu tähän asti, mutta en silti osaa sitä pelätä. Jännittäähän se tietysti. Epiduraali ja spinaali tuntuvat ajatuksena sellaisilta, että en niitä haluaisi, mutta voihan se olla, että tositilanteessa haluankin kaiken helpotuksen, mikä vain on saatavilla. Kohdunkaulan puudutus kuulostaa minusta mukavammalta, mutta jos olen yhtään äitiini tullut, niin synnytys kestää sen verran pitkään, ettei se ei ehkä ole järkevä vaihtoehto, kun sen vaikutusaika on niin paljon lyhyempi.

Minun kaverillani on la parin viikon päästä. Edelliset lapset ovat syntyneet pari viikkoa yliaikaisina, joten en tosiaan viitsi kysellä, että "joko", mutta ajattelin kyllä soittaa ja kysellä kuulumisia muuten. On tosi kiva, kun joku hyvä tuttu odottaa näin samaan aikaan ja sitten lapsetkin on saman ikäiset.

No joo, jos taas pakkailisin vähän
Joe ja pieni 31+0
 
baabaa
Heih!

Josko minäkin saisin piiiiiitkästä aikaa kirjoiteltua.

Eilen soittelin Kelaan että onko se mun äp-raha hakemus edes saapunut sinne kun ei ole mitään kuulunu. Olihan se, onneksi. Kun ite pistin sen vaan palkanlaskentaan että ne siellä laskee ne mun tulot, ja odottelin jos mun pitäs se sieltä hakea ja toimittaa kelaan. Mutta onneks ne oli sen sieltä ite laittanu Kelaan, muuten oiski ollu hätä ku kuukauden päästä pitäs olla jo äippälomalla...Härregyd, tosiaan tasan 2kk laskettuun aikaan!

Mä sitten jäin sokerirasituksessa kiinni, kahden tunnin arvo oli liian korkea. Nyt yritän sitten noudattaa ruokavaliota, mä oon vaan sellanen lahopää etten millään meinaa muistaa mitä saa syödä ja mitä ei. Ehkä mä opin.

Synnytys lähestyy, pelko kasvaa. En haluis lähtee siihen touhuun ollenkaan, esikoisen synnytys teki niin kipeetä.

Mutta ei tässä muuta.

BaaBaa rv 31+2
 
Elisa
Heippuli kaikki!

Terkkuja täältäkin suunnasta välillä, lomailen tällä hetkellä itä-Suomessa kotiseudulla äipän hoivissa. Säät ei oikein ole suosineet, mutta toisaalta tämmöinen viileähkö ilma sopiikin raskautetuille paremmin. Tiistaina täällä oli kuumempi ja jotenkin painostavampi ilma, niin sen huomasi kyllä heti olossa, läähätin kuin kulkukoira koko päivän ja veto oli aivan poissa. Siitäpä tulikin mieleen, onko muilla ollut hengitysvaikeuksia, tai sellaista tunnetta että happi ei kulje? En nyt muista onko siitä ollut puhetta aiemmin. Mulle tulee silloin tälloin, kohtaustyyppisesti, semmoinen outo olo, sydän alkaa hakkamaan ja tuntuu että pitää todella keskittyä hengittämiseen, että saa vähän edes ilmaa keuhkoihin. Olin jo kahden vaiheilla tässä eräänä päivänä, että pitääkö alkaa paperipussiin puhkumaan, tuntui että hyperventilaation puolelle menee. Sitten alkaa huimaamaan ja tulee muutenkin jotenkin levoton ja rauhaton olo. Mainitsin tästä neuvolalääkärille monta viikkoa sitten, hän vaan kyseli että olenko kärsinyt aikaisemmin paniikkihäiriöstä. En tietääkseni ole. Muutenkin mulla on kyllä lepopulssi korkea, sataa on huidellut joka kerta kun verenpainetta mittaa. Liekö näillä asioilla jotain tekemistä keskenään?

Oletteko ensisynnyttäjät ajatelleet hankkia minkälaista rintapumppua? Niissäkin tuntuu olevan tarjontaa jos jonkinlaista ja hinnatkin vaihtelee muutamasta kympistä lähemmäs sataa euroa. En viitsisi satsata ainakaan sellaiseen kalliimpaan malliin turhaan, kun en tiedä tuleeko sille sitten kuitenkaan käyttöä. Kertokaahan kokeneemmat, onko se aivan ehdoton peli ja minkälaista suosittelette?

Ollaan ommeltu äipän kanssa harsoja kestovaippoihin, ajattelin aloittaa kestoilun ihan perusharsoilla ja kuorivaipoilla. Se on edullisin vaihtoehto näin alkuun, ei sitten harmita jos se ei alakaan sujumaan, että on paljon rahaa kiinni vaipoissa. Suosituksia hyvistä kuorivaipoista vastasyntyneelle otetaan myös vastaan! Ommeltiin myös kantoliina, se ei itse asiassa tullut yhtään halvemmaksi kuin jos olisi ostanut kaupasta, trikoiden hinnat on kuitenkin n. 10 euroa/m ja semmoinen viitisen metriä siihen tarvitsee. Tosin koska kangas on 150cm leveää, niin siitä palasta saa periaatteessa vaikka kaksi liinaa, tai sitten toisesta puolikkaasta voi ommella muuta vaatetta yms. Onneksi tuo äiskä on niin näppärä käsistään, itse osaa hädin tuskin ketjusilmukkaa virkata...

Tässäpä nyt jotain mitä mielessä liikkuu, hyviä vointeja kaikille massuille!

toivottelee,
Elisa ja muumio 30+5
 
Jode:Ei mulle ole koskaan laitettu epiduraalia tai spinaalia, obbeksi. Pelkään, että ne laitetaan värään paikkaan yms. Jännä juttu, mutta pelkään enemmän puudutuksia entä synnytystä. Esikoisen synnytys sujui onneksi ilman mitään kivunlievityksiä ja hartaasti toivon, että tämäkin syntyisi helposti.
Yritin kyllä viime neuvolakäynnillä puhua tästä terkalle, mutta hän nauroi vaan ja sanoi, että hyvähän se on vähän jännittää. :( Varmaan terkkari ajatteli, etten mää voi jännittää/panikoida mistään, kun olen muuten niin rauhallinen tapaus.
Varmaan täytyy sitten seuravalla käynnillä puhua vähän selvemmin, josko terkkarikin ymmärtäis mua.

Nyt äkkiä päikkäreille, kun tuo riiviökin vihdoin nukahti :wave:
Nanna ja Alvar 30+3(edelleen)
 
Taas on muutama päivä vierähtänyt, etten oo mitään saanut kirjoteltua, vaikka kerrottavaakin on... Kävästiin viime perjantaina miehen kanssa maistraatissa, melkeen niinku extempore. Viikon varotusajalla tuli siis minustakin rouva! :) :heart:

Neuvola kuulumisia:
Rv 31+5
Paino: 69,1 = +515g/vko
turvotus: +-
RR: 143/77 Huh! toisella mittauksella 133/72
Hb: 128 rautakuurin ansiosta noussut
Kp kork: 29 huima 6cm nousu kahdessa viikossa!
Tarjonta: viisto (pää vasemmalla alhaalla, peppu oikealla ylhäällä)
:heart: : 148
Yleisesti kaikki siis kunnossa, parin viikon päästä uudestaan.

Turvotus vaivaa kauheesti! Mun upouusi vihkisormus ei sovi sormeen lainkaan :( ja uudet kengätkin sain käydä ostamassa, 2 kokoa isommat kuin normaalisti! Olo on kuin norsulla! Blääh! |O

Valivalivali:
Möörwa ja papu 32+1 (Jess, reilu kk enää! :LOL: )
 
Möörwalle onnittelut rouviintumisesta :flower:

ja jos nyt vihdoin kirjottais ne tiistaiset neuvolakuulumiset:
rv 31+4
paino 63,7kg/586g/vko kokonaisuudessaan +6.2kg
turvotus +/- (helteellä ja iltaisin)
pissa valkuaiset plussalla)
RR 118/70
lapsivedenmäärä N
rt
:heart: 128
liikkeet ++
uusi aika kahden viikon päähän ja silloin onkin jo oma terkka paikalla jälleen, onnkesi!
äippäpoli olis maanantaina joten taas pääsee kunnolla näkemään että kaikki hyvin ja hieman saa kurkistaa vauvaakin.
nyt mulla on alkanut olemaan todella levoton olo tuon synnytyksen takia, jotenkin jännitän sitä paljon enemmän kuin viimeksi, johtuisko siitä että tietää mitä on tulossa..
epiduraalin sain viimeksi ja joko sen tai spinaalin otan myös tällä kertaa, jos vaan kerkiää, en usko että musta olis synnyttämään ilman kivunlievitystä..
sectiota mä pelkään jotenkin yli kaiken, en tiedä mistä moinen kammo mulle on tullut mutta en haluisi millään että joutuu sectioon, mut kaikkeahan ei voi synnytyksessä itse päättää..

mites muuten PippuriMammalla mahtaa mennä kun ei ole kuulunut mitään, Niiskuneiti onko mitään tietoa??

ja tosiaan, eihän tässä ole aikaa enää kun alkaa varmaan meidänkin pinossa tapahtua.. toivottavasti nyt vielä muutaman viikon jokainen jaksaisi kasassa pysyä..

en nyt jaksa muistaa olisko ollut muuta kommentoitavaa.. :ashamed:

umayya 31+6 :heart:
 
Lämpimät onnittelut Möörwa rouviintumisen johdosta :flower:

Elisa:Hengitysvaikeuksista...mulla välillä ahdistaa henkeä ja täytyy oikein haukkoa, jotta helpottaa. Näitä vaikeuksia esiintyy varsinkin, jos yritän olla sohvalla puoli-istuvassa asennossa. Ilmeisesti kohtu painaa keuhkoja jo niin paljon, että hengityskin vaikeutuu.

Rintapumpusta...mulla oli esikoisen aikana käytössä joku ikivanha perusmalli, sain siskolta, kun sillä oli ylimääräisenä sellainen. Tuo perusmalli oli kyllä aika ärsyttävä/hankala. Sitä piti vetää tosi lujaa, että toimi. Välillä miehen piti auttaa, kun omat voimat loppu. Nyt kyllä haaveilen jostain helpommasta pumpusta, varmaan ne paremmat on sitten kalliimpia.
Käyttöä meillä ainakin oli pumpulle tosi paljon. Alusta asti maitoa tuli vaikka muille ois jakanut. Pumppasin pakkaseen varamaidoksi ja tietysti välillä täytyi pumpata vähän tyhjemmäksi, kun vauva ei suostunut imemään liian täysiä meijereitä. :LOL: Suosittelen kyllä hankkimaan rintapumpun, kannattaa ostaa aluksi halpa versio, jos ei halua heti satsata kalliiseen. Kyllä ne jotku halvatkin ajaa saman asian.
 
Moi syysmassut,

äippiskuulumisia: vauveleilla kaikki hyvin, tasaisesti olivat kasvaneet omilla käyrillään (eli kasvavat yksösen alakäyrällä). Vedet ja virtaukset ok, Aatu raivotarjonnassa ja Beetu perätilassa.

Mulla oli nyt pissassa valkuaiset kahdella plussalla, kävin sitten verikokeissa ja vein pissanäytteen labraan. Tietenki nyt sitten alkoi pelottamaan raskausmyrkytyksen mahdollisuus, sitä en olekaan vielä tämän raskauden aikana stressannut.. Kaksosraskaudessa myrkytyksenkin riski on kuulemma kuusinkertainen, piti sekin nyt googlata. :$ Onko teillä muilla kokemuksia tuosta myrkytyksestä, mun käsittääkseni sen mennessä pahaksi, ei muuta hoitoa ole kuin synnytys?

Niin ja muakin on alkanut synnytys pelottamaan. Mutta vaikka kuopuksen synnytys olikin aika rankka ja kivulias, niin mieluummin kuitenkin haluaisin sen "normaalin" synnytyksen kuin sektion. Meillä esikko syntyi hätäsektiolla ja siitä toipuminen oli sitten aika hidasta. Mutta eipä tuota synnytystapaa aina voi itse valita, turhaa liikoja suunnitella.

Mukavaa sadepäivää,
Päivi ja vauvelit rv 30+4

 
Minäkin oon miettinyt Pippurimamman kuulumisia..
Rintapumpusta:Se on tosiaan hyvä olla olemassa,ees jonkinlainen.Tytön ku sain niin maito alkoi pakkaantuun samantien jo sairaalassa,eikä puhettakaan että ois voinu mahallaan olla!Ne oli ku tiiliskivet! :kieh: Kävin sitten niinku kunnon lehmän kuuluukin niin lypsyllä(ai sitä ihanaa lehmä oloa!) :D Kotia ku pääsin niin eihän mulla ollu sitä pumppua,vaan sisko joutu lypsämään(ihan oikeasti lypsämään!) lasiin sitä maitoa ku itellä ei oikeen onnistunut,se istui mun selän takana ja piti lasia ja lypsi niinku mitäkin vuohta/lehmää käsipelillä :LOL: :LOL: Oli varmaan melkonen näky,mutta pakkohan se oli ku tuntuu että utareet räjähtää |O Sitten helpotti ja mulla kaverit yritti mulle metästää rintapumppua joka paikasta ja lopulta sen sain,luojan kiitos!Jonku aikaa meni että maidon tulo tasottui.Toiselta sama homma,annoin edellisen rintapumpun yhelle tutulle lainaan ku tarvi mutta en saanut sitä takaisin niin eipä ollu millä pumpata :/ No miehen vanhemmat kävi mulle ostamassa(ihania ihmisiä kun on)lastetarvike liikkeestä uuden olikohan se ainu-pumppu sekin.Nyt se on kyllä tuolla kaapissa oottamassa varmasti käden ulottuvilla =)
Ai niin Möörwalle onnittelut! :flower: Onko sun oikea nimi Mirva??Minä kutsun mun siskoa tolla nimellä joskus tahallaan(muka amerikkalaisittain,harmi ku sitä r-kirjainta ei voi näin kirjottaessa laittaa/sanoa) :D
Synnytys ei sinänsä mua pelota,ainoastaan jännittää jonkin verran..Mutta kun ei aattele sitä niin ei saa luotua mitään kauhukuvia,minullakin ku tota mielikuvitusta riittää :D Oliko se Umayya kattomassa silloin sitä Aria??Että mää oon lahopää!!! :headwall: :D Ois semmosta asiaa että ei ois pitäny puhua siitä,näin sinä yönä siitä TAAS unta!!! :LOL: :LOL: :D Se halus mut sen kans tärskyille :D Olin ihan otettu ku se soitti muka mulle ja jätti numeron näkyviin että voin ottaa sen puhelinnumeron ylös :D Sovittiin perjantaiksi treffit sitten sen kans ja yhtäkkiä mulla oli muka hammaslääkäriin meno juurihoitoon,hammaslääkäri oli päiväkodin yhteydessä,naulakoissa roikkui pikku lasten takkeja ym. :LOL: :LOL: Sitten murehdin että mitähän se Ari tuumii ku sössötän ku lärvi on ihan puuduksissa ja se ei saa sitten mitään selvää mitä sanon.No sain sit käytyä h.lääkärissä ja Ari tulikin mua siinä pihalla vastaan ja hymyili(oltiin muka oikein rakastuneita!)lähettiin käveleen johonkin käsi-kädessä :D No olinpa ainakin hyvällä tuulella ku heräsin,sairaita nuo unet!!! :LOL: :LOL: :LOL: :D Miehelle en oo sanonu mitään noista unista :D Sen vaan että usein näen siitä unta mutta en kerro sisältöjä sen tarkemmin,ei kehtaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Oliko se Umayya kattomassa silloin sitä Aria??Että mää oon lahopää!!! :headwall: :D Ois semmosta asiaa että ei ois pitäny puhua siitä,näin sinä yönä siitä TAAS unta!!! :LOL: :LOL: :D Se halus mut sen kans tärskyille :D Olin ihan otettu ku se soitti muka mulle ja jätti numeron näkyviin että voin ottaa sen puhelinnumeron ylös :D Sovittiin perjantaiksi treffit sitten sen kans ja yhtäkkiä mulla oli muka hammaslääkäriin meno juurihoitoon,hammaslääkäri oli päiväkodin yhteydessä,naulakoissa roikkui pikku lasten takkeja ym. :LOL: :LOL: Sitten murehdin että mitähän se Ari tuumii ku sössötän ku lärvi on ihan puuduksissa ja se ei saa sitten mitään selvää mitä sanon.No sain sit käytyä h.lääkärissä ja Ari tulikin mua siinä pihalla vastaan ja hymyili(oltiin muka oikein rakastuneita!)lähettiin käveleen johonkin käsi-kädessä :D No olinpa ainakin hyvällä tuulella ku heräsin,sairaita nuo unet!!! :LOL: :LOL: :LOL: :D Miehelle en oo sanonu mitään noista unista :D Sen vaan että usein näen siitä unta mutta en kerro sisältöjä sen tarkemmin,ei kehtaa :D


:LOL: :LOL: juu olinhan minä :D vähänkö oon kade sulle kun se sulle vaa nantaa numeroonsa, mäkin haluun :kieh: mä muuten jonkun unen siitä olen nähnyt mutta mä en muista niitä muuta kun että Ari niissä oli, nää oli ennen sitä keikkaa ja nyt ei enää oo näkynyt A:ta yöllä :whistle:
ollaan muuten vissiin menossa jälleen kerran kattomaan Aria 11.8. kun olis silloin jälleen lahdessa esiintymässä, nyt täytyy vaan löytää pojalle hoitopaikka niin pääsis, liputkin maksaa vaan 10?. jos kehtaan tän mahani kanssa sinne könytä.. :xmas:
oon muuten miettinyt tuota rintapumppua kun mulla on toi ainun käsikäyttönen mutta se oli kyllä niin hankala että toisaalta hotsittais ostaa vaikka sähkönen mut mitähän ne maksaa? tai sitten vähän parempi käsikäyttönen, täytyis mennä kattelemaan, ja se seisomalautakin tarttis ostaa, onneks miehellä alkaa kesis viikon päästä niin sitten on aikaa kierrellä kaupungilla..
ja tosiaan ei muuten ole tullut tälle tulokkaalle hankttua mitään kovin ihmeellistä kun kaikki esikolta on jo entuudestaan, ainut että on kovin poikavoittosta tavaraa että saa nähdä tarviiko mennä prinsessamekkoja ostamaan syksyllä :D
 
Möörwalle onnittelut myös täältä!!

On teillä ihme unia.. :LOL:

Äiti lupasi mulle rintapumpun. Itse ei ollut saanut maitoa tulemaan sillä, joten on aikalailla käyttämätön.. Ikäähän sillä pumpulla kyllä on, mutta jospa se ois toimiva ainakin alkuun, jos tarvitsee käyttää.

Kylläpä oli taas kaupunkireissu.. Korkeintaan kilometri käveltiin miehen kanssa yhteen putkeen, niin aivan tajuttomasti rupes vihlomaan ja oli semmoista repivää kipua nivusissa ja alavatsalla. Liekö ollu jotain liitoskipuja. Ja sitten kun istui paikallaan jonkin aikaa, niin tuntui ettei meinaa ylös päästä.. :ashamed: Mutta kyllä se taas tästä. :D

Eipäs tässä nyt tällä kertaa muuta. Pippurimamman kuulumisia olisi kyllä kiva tietää.

-Bluedrama ja röllykän asukki 32+1 :heart:
 
Onnittelut Möörwalle :hug: :heart:

Onkos teillä kellään kylkien ja selän "viiltäviä"/ todella kipeitä kivuntunteita? Minulla päivittäin ja tälläkin hetkellä monta tuntia vasenta kylkeä pakottanut niin älyttömästi, että vaikea olla missään asennossa..
Tänään pitkästä aikaa kävelylle lähdin vajaan km:n päähän siskoni luo, niin eiköhän tuo melk. koko matkan kovottanut vatsaa- harj.supisteluja kai..ekan kanssa kun ei minkäänlaisia vaivoja/supisteluja ollut kuin vasta synnytyssalissa!!Nyt niitä tuntuu olemaan vähän joka puolella..mut eteenpäin mennään :)
 

Yhteistyössä