***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

SYYSMASSUT 2007

31.8/1.9
PippuriMamma, 25v, 2. lapsi, TYKS (poika)


1.9.
Maarja, 23v, 1. lapsi, SATKS (?)
Zennia, 31v, 2 .lapsi, LKS (?)
FlaPa, 27v, 1. lapsi, NKL (?)
mam84, ?v, 2. lapsi, VAS (?)


2.9.
balik, 28v, 2. lapsi, KOS (tyttö )
Mila76, 30v, 3. lapsi, TAYS (?)
Louisa, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Heidi-79, 27v, 1. lapsi, PS (?)
Ainoska, 30v, 1. lapsi, SEKS (?)


3.9.
alizia83, 24v, 2. +3. lapsi, TYKS (tyttö+poika)
Bella25, ?v, 1. lapsi (?)
syd.toiv.täynnä, 23v, 3. lapsi, PKKS (?)
Miinuska, 28v, 2. lapsi, MKS (?)


4.9.
Rosmariini, 33v, 2. lapsi, TAYS (?)
Jode, ?v, 2. lapsi, HYKS NKL (?)
Emmaliina, 23v, 3. lapsi, TYKS (poika)
Marsu81, ?v, 2. lapsi, KAKS (?)
Halinalle81, 26v, 1. lapsi, SKS (poika)


5.9.
Neiti Neponen, 23v, 2. lapsi, KOS (?)
mammuskainen, ?v, 2. lapsi, ? (?)
minttu-82, 25v, 2. lapsi, K-PKS (?)
mobic, 22v, 1. lapsi, LKS (?)
baby2003, 23v, 2. lapsi, HYKS NKL (tyttö )
saralia, ?v, 2. lapsi, PHKS (?)
vilma 80, 27v, 1. lapsi, haikaranpesä, (?)


6.9.
Lilia, 29v, 1. lapsi, SEKS (poika)
Pörriäinen, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Pia84, ?v, 1. lapsi, TYKS (poika)
Paveliina, 23v, 1. lapsi, TYKS (?)
stormer, ?v, 3. lapsi, TAYS (?)
Inka85, 21v, 1. lapsi, KOS (poika)
Hanna1982, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
rotja81, 25v, 1. lapsi, ? (?)


7.9.
Lilja, ?v, 2. lapsi, ? (?)
Susku, 20v, 1. lapsi, SKS (?)
Junnu, ?v, 1. lapsi (TAYS) (?)
RäpäRällä, 28v, 3. lapsi, SATKS (poika)
miikku78, 28v, 1. lapsi, PHKS (?)
perlos, 28v., 1. lapsi, OYS (poika)


8.9.
Jaalius, ?v, 2. lapsi, KOS (?)
miiuli77, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
MN1, 23v, 1. lapsi, NKL (?)
äippä23, 23v, 2. lapsi, KASS (?)


9.9.
Matkustaja, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Brazil15, 25v, 1. lapsi, KYS (tyttö )
Hippo, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Laa, 21v, 1. lapsi, KOKS (tyttö )
Aali, ?v, ?. lapsi, ? (?)


10.9.
pulla, ?v, 1. lapsi, ? (tyttö )
m85, ?v, 1. lapsi, ? (?)
Hannis, 25v, 1. lapsi, PHKS (tyttö )


11.9.
Superheppuli, 31v, 2. lapsi, TAYS (poika)
Miimari-84, 23v, 3. lapsi, OYS (tyttö )
Päde, 33v, 1. lapsi, OYS (tyttö )
Hantta06, 32v, 3. lapsi, HYS (tyttö )
MamMam, 28v, 2. lapsi, TAYS (tyttö )


12.9.
Hanna, ?v, 2. lapsi, TAYS (?)
LittlePeople, ?v, 4. lapsi, ? (?)
Bluedrama, 18v, 1. lapsi, KYS (?)
Möörwa, 25v, 3. lapsi, LUS (?)


13.9.
rosku, ?v, 3. lapsi, TAYS (?)
Miia, ?v, ?. lapsi, ? (?)
rmamja, 25v, 2. lapsi, K-HKS (?)


14.9.
janita, ?v, 2. lapsi, KOKS (?)
umayya, 26v, 2. lapsi, PHKS (?)
heinävaavi, ?v, 2. lapsi, KYS (?)
roosakaisa, 30v, 2. lapsi, PKKS (?)
Hassuliini, 28v, 2. lapsi, KOKS (?)
Tinka, 28v, 2. lapsi, TYKS (poika)
Aku, 23v, 1. lapsi, KOS (?)


15.9.
Minna84, 22v, 2. lapsi, ? (?)
äippä81, 25v, 3. lapsi, MKS (poika)
jee, ?v, ?. lapsi, ? (?)
meja, 24v, 1. lapsi, JS (tyttö )
ruska, 23v, 1. lapsi, TAYS (?)
äiti84, ?v, 2. lapsi, MKS (?)
levinia, 37v, 5. lapsi, ulkomailla (tyttö )


16.9.
Pilvi81, 25v, 1. lapsi, ? (poika)
Ansu, 28v, 3. lapsi, KOKS (tyttö )
Kieku ja Kaiku, 29v, 3. lapsi, KOKS (?)
suvis, 26v, 1. lapsi, KOKS (?)


17.9.
pikkuvaimo, 25v, 1. lapsi, ? (?)
Swiss, 28v, 2. lapsi, TAYS/VAS (?)
äiti vm70, ?v, 3. lapsi, K-HKS (?)
Mamu82, 25v, 4. lapsi, K-HKS (?)
Mira-84, 23v, 1.lapsi, TAYS (?)


18.9.
madison78, ?v, 1. lapsi, KAKS (?)
Villipilli, 29v, 1. lapsi, ? (?)
Apilanlehti, ?v, 4. lapsi, K-PKS (?)
baabaa 22v, 2. lapsi, KOS (?)
Cassy, 23v, 1. lapsi, VKS (?)


19.9.
kanelityttö, ?v, ?. lapsi, ? (?)


20.9.
Eden, 27v, 1. lapsi, ? (?)
Miia83, 24v, 2. lapsi, PHKS (?)
tättähäärä, ?v, 2. lapsi, SEKS (?)
Joe80, 27v, 1. lapsi, PKKS (?)
Begemot, ?v, 2. lapsi, TYKS (?)
Syyspönö, ?v, 4. lapsi, STKS (?)
Pyyter-2, 31v., 1. lapsi, Savonlinnan keskussairaala, (?)


21.9.
Niiskuneiti82, 25v, 2. lapsi, TYKS (poika)
minnajajoel, 21v, 2. lapsi, TAYS (?)
serveri, ?v, 4. lapsi, K-HKS (tyttö )
jubetassuli-85, ?v, 3. lapsi, ? (?)
Tiku, 24v, 1. lapsi, TAYS (?)
nökö-81, ?, 1. lapsi, Oulaskankaan sairaala, (?)
Piipaa, 30v, 1. lapsi, Hyvinkää, (poika)


22.9.
taru23, ?v, 1. lapsi, LS (?)
venlae, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Syysmami, ?v, ?. lapsi, ? (?)
Elisa, 28v, 1. lapsi, KOS (?)


23.9.
Eloveena, 24v, 1. lapsi, VKS (?)
poikax3, 30v, 4. lapsi, KAKS (?)
äityli75, 32v, 1. lapsi, JS (poika)
Päivi75, 31v, 3. +4. lapsi, OYS (tyttö+tyttö )
kastehelmi-69, 38v, 2. lapsi, Vammalan aluesairaala (?)


24.9.
Piutsuli, ?v, 3. lapsi, K-HKS (?)
Piika, 32v, 1. lapsi, KOS (?)
nanna 80, 27v, 2. lapsi, TAYS (tyttö )
Malluliini, ?v, 2. lapsi, SEKS (?)
Äisky81, ?v, 2. lapsi, LS (?)
Annmari76, ?v, 1. lapsi, KOS (?)
vivis, 34v, 3. lapsi, K-SKS (?)


25.9.
Miranda74, ?v, 1. lapsi, NKL (?)
Päivän-Säde, ?v, 2. lapsi, ? (?)
taru23, 24v, 1. lapsi, Jorvi, (?)


26.9.
MarttaB, 23v, 1. lapsi, K-SKS (poika)
tup, 27v, 1. lapsi, JS (poika)
veskarityttö, ?v, 1. lapsi, KOKS (?)
anu85, ?v, 3. lapsi, LKS (?)


27.9.
mammuska, ?v, ?. lapsi, SEKS(?)
Elwi, 29v, 1. lapsi, KOS (?)
Vera-84, 22v, 1. lapsi, ? (poika)


28.9
pilke82, 24v, 2. lapsi, SATKS (?)


29.9.
Hyrripurri, ?v, 1. lapsi, ? (?)
tiksu, 26v, 1. lapsi, PKKS (?)
minttu, 26v, 1. lapsi, ? (?)


30.9.
hyttiäinen, 28v, 5. lapsi, Jyväskylä (poika)
Hapsuli, ?v, 1. lapsi, ? (?)
mame2, 24v, 2. lapsi, ? (?)
Mansku72, 35v., 1. lapsi, KHKS, (?)


Ilman LA:ta
MammA1, ?v, 1. lapsi, KYS (?)

Odottajia yhteensä: 140
Tyttöjä: 19
Poikia: 20


Syntyneet

Margesimpson: 5.7 Enkelipoika, rv 30+4, 44cm, 2500g :hug:

 
Heips syysmammat!

Minäpäs pistin jo nyt heinäkuun pinon pystyyn, etten unohda! :D

Jos tulee päivitettävää tietoa, niin laittakaa tummalla, niin erottuu paremmin joukosta. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 29+3 :heart:
 
Minäkin kirjoitan tänne hieman ennen heinäkuun alkua.

Kävin tänään varaamassa Herqulesin Raptor 3 spin rattaat, en ikävä kyllä saanut haluamaani väriä kun ovat loppuneet maasta :| Katson vielä josko juuri ennen ostohetkeä löytyisi oikea väri.
Toivossa on hyvä elää.

Huomenna on jo rv 31!!!
 
Aika juoksee. Enää tasan yksi kuukausi kaverini laskettuun aikaan ja tasan kaksi kuukautta omaani.

Yöllä taas ongelmia jalkojen kanssa. Suonta veti niin maan perkuleesti. Aamusella julmettu masukipu - seksin jälkimaininkeja? Olikohan supistus? Kiristi noin 10-15 minuuttia yhtäjaksoisesti ja tuntui ikävältä.

Nyt aamukahvin pariin!

Maarja ja vaava 31+1
 
Meillä on tänään 1-vuotishääpäivä ja ollaan köllötelty petissä koko aamupäivä =) Illalla mennään teatteriin ja syömään. On se joskus ihanaa hemmotella toista ja itseään siinä samalla =)

Jooseppi on ollut melko rauhallinen pari päivää. Välillä jo huolestun kun ei mitään kuulu, mutta sitten tulee iso tum ja äiti vaan hymyilee :) Torstaihin asti pitäis vielä jännittää ja sitten tulee neuvolasta päätös, että mennäänkö Tyksiin jatkotutkimuksiin sen SF-mitan kasvupyrähdyksen vuoksi vai ei. Välillä oon miettimättä koko asiaa, mutta sitten se taas tulee jostain ajatuksiin :|

Eilen oltiin Vammalassa vanhan kirjallisuuden päivillä (mies kerää vanhoja TexWillereitä... :LOL: ) ja siellä teltassa oli tosi huono ilma. Alko sitten supistelemaan, mutta rauhoittui kun menin ulos istumaan ja juomaan vissyä.

Nyt meen kyl laittamaan vaatteet päälle ja ruokkimaan kilpikonnaa :D

Paveliina ja Jooseppi 30+3
 
Paveliina
Mekin käytiin eilen Vammalassa kirjoja komppaamassa B)
Mulle puolestaan tuli huono olo siellä koulun sisätiloissa. Muutaman pöydän jaksoin alkuun kiertää, mutta sitten luovutin, kun ihmiset tungeksi ja hiki vaan virtasi. Viisi kotimaista klassikkoa tarttui kuitenkin mukaan ja onpahan taas ihailtu kirjahyllyä!
ONNEA hääpäivän johdosta =) :flower:
 
Maarja
Kiitoksia onnitteluista =)
Juu olihan siellä koulullakin melko ahdistavaa. Mua ainakin raivostutti ihmiset kun tökki kyynärpäillään ja änki väkisin joka väliin. Koitappa siinä sitten ite olla ison mahan kanssa..
 
Heips kaikille! =) Näin se on jo heinäkuu alkanut,alkaa meidän suuri päivä lähenemään uhkaavasti koko ajan! :eek: Talvi ja kevät mennä vilahti jo!Paveliinalle onnittelut 1v.hääpäivän johdosta!Miltä se on tuntunut olla naimisissa? :D Ite vähän kammoan noita hää juttuja,mutta siltikin sisältäni löytyy se pieni kipinä jos sitä itekkin joskus menis naimisiin asti mutta pitää miettiä vielä :D Nyt vaan on vähän surkea juttu se kun ei taho meikä tyttö jaksaa enää juosta siihen malliin mitä aikasemmin,väsyn jotenkin tosi helposti ja jalat väsähtää jos kovin joutuu seisoskeleen.Ja mahaa painaa.Ei oo kiva olla yksin tossa pihalla lasten kans,tyttö nyt on nätisti eikä sen perässä tarvi juosta mutta tuo poika on vähän eri maata,tutkii ja penkoo joka paikkaa,kiipeilee mönkkärin päälle kaikkea muuta mukavaa niin sitä saa silmä tarkkana vahata tossa pihalla ettei kovin isoa vahinkoa satu.Ja sit se tykkää ajella kolmirattasella pyörällä mutta on sen verran pieni kokoinen ettei sillä itellä yllä jalat polkimille niin minä joudun työntämään sitä siinä että saa vähän ajella ja sit kun pitää kumarassa pukata niin selkä väsyy niin poika saa pikku raivarit ku luulee että lopetan.Ei se elämä oo aina niin helppoa
Eilen oli aivan ihana ilma,aurinko paistoi niin nätisti ja oli sopivan lämmintä!Oon jotenkin nyt tänä kesänä nauttinut enempi tosta lämmöstä ja auringosta(näin se mieli tekee ihmeitä aikaseksi)ennen inhosin kesää ku oli niin kuuma ja mua ahisti ku ei mitenkään päin voi olla.Hakeuduin aina varjoon.Nyt voisin istua vaikka tunti tolkulla auringossa paistattelemassa päivää :D :LOL: Siksi yritän pysytellä tuolla takapihalla kun siinä saa hengähtää enempi kun siellä niillä on kunnolla tilaa peuhata ja saa leikkiä tuolla pellon pätkällä (väliaikanen hiekkalaatikko) siellä ne viihtyy hyvin ja tämä raato saa levähtää :D Ei sille vaan voi mitään kun ei jaksa juosta niin ei jaksa.Minkäs teet..Nyt ois taas ihana ilma,pitää mennä jossakin välissä ulos nautiskeleen ihanasta kesä ilmasta.
Ai niin,viime yönä oli tukala nukkua.Ensin jouduin ravaamaan vessassa ja sit oli aivan järkyttävän kuuma,hiki valui senkun kerkes!Ku ei me miehen kans ihan kahestaan köllötelty vaan meijän 160cm levysessä sängyssä nukkui vielä lapset!!On ollut nyt jokusen yön meijän kans nukkumassa,siinä ei paljon tilaa oo olla ja ku nahkat kiinni toisissa niin kuumahan siinä tulee vähemmälläkin :D No jospa kokeilisin niitä tänään omiin sänkyihin :D Ei mulla nyt muuta taas,kirjottelen kun tulee asiaa :D
Miimari ja Vauveliini rv 29+5,vissiin??
 
Aku
Pitkästä aikaa taas.Olen kyllä lueskellut mutta kun ei saa aikaiseksi kirjoteltua.

Neuvolalääkäri oli toissa viikolla kuulumisia sieltä:

Hemppa 132(rautakuurin jälkeen)
Paineet ok
Kohdun suu kiinni ja muutenkin kaikki ok.
Sf-mitta 24 cm (keskikäyrillä)

Lääkäri-setä katteli ultralla ja kone arvioi sen hetken painoksi 1084g joka sekin kuulemma keskivertoa.Veikkaili että n.3500g lapsi on syntyessään.

Viime viikolla hakeuduin lekuriin selkäkivun takia taas!Nyt saikkua 13. päivään asti ja siitä tod. näk. jatkuu mammaloman alkuun asti(10.8).Selkä kun on vaivannut koko kevään välillä vähän enemmän ja välillä vähemmän.Liitoskipuilua on jonkin verran mutta ei mitään kamalan tuskallista.

Kivaa kun on luvattu ens viikoksi hyvää ilmaa.Ukkokin on vielä ens viikon lomalla niin ehkä tehdään jotain kivaa yhdessä =)

Hyviä vointeja kaikille mammoille!

T.Aku ja möhis(29+2...ehkäpä!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Paveliinalle onnittelut 1v.hääpäivän johdosta!Miltä se on tuntunut olla naimisissa? :D
Kiitoksia. Täytyy sanoa, ettei kyllä mikään ole muuttunut. Ihan samanlaista on kun edelliset kahdeksan vuottakin, ainut muutos on sukunimi :D
Niin ja sit on noissa virastoissa asiointi helpottanut, kun on voinut samalla hoitaa miehenkin asioita. Avoliiton aikana se ei useinkaan ollut mahdollista.
Joten turhaan kammoat, suosittelen :D :D
 
Huomenta tänne!! =)
Olen ollut jonkin aikaa jo taustalla ja nyt sain "viimenkin" kirjoitettua... Jos Bluedrama haluu päivittää synnärin niin se olis NKL
Viikot vaa hujahtaa ohi ja ennen kuin huomataankaan niin kohtahan meillä ne nyytit on kainalossa :D Nyt siis itellä kasassa 31+2 :D

Viime viikolla kävin parin kaverin luona - jotka olivat molemmat saaneet juhannusviikolla poikavauvat - vähän "harjoittelee" tuota pikku nyytin kanssa oloa. Itellä kun ei oo ollu kavereita, sukulaisia tms joiden kanssa olis voinu sitä kokemusta harjoittaa aikaisemmin, niin vielä oli aika käsi-olo niin pienen ja hennon olennon kanssa... Mutta kai se sitten siinä alkaa oman kanssa lutviintua kun toinen on 24h kiinni :)

Olo on vielä ihan ok: sokerirasituksenkin kävin tekee tän hillittömän mahan takia (yläkäyrillä mennään) ja onneks se tuli ok:na takaisin. Raudat mulla oli viime kuussa tippunu lähelle sataa taas vaik rautakuurilla olenkin. Neuvolan tädin mukaan ei huolta ku kohta sit taas nousee... väsy ainakin vaivaa helposti tuon takia.... Ens viikolla seuraava neuvola, jossa katotaa mihin suuntaan mennään. Lääkäriä saan taas oottaa siihen 36vkolle- kai sillo jo saadaan enemmän tietoo tarjonnasta, koosta jne. Tekis kyl mieli heittäytyy vähän yli-hysteeriseks neuvolas tosta vauvan olotilasta et saisin käynnin polille... siitä rakenneultrasta kun on jo aikaa ja ainoastaan potkujen ja sydänäänten varassa pitäis jaksaa odottaa viel 2kk. Ihan pikku vilkaisu asukkiin vaan tekis hyvää... Kaipa nää on sit normaali tuntemuksia...

Nyt aamupalalle... :p

FlaPa & masuasukki 31+2
 
Päivitystä tehty. :)
Ja neuvolassakin keretty jo käymään tänään.. Kuulumisia:

rv 29+5
paino 66.5kg, 575g/vk, ensimmäisestä neuvolakäynnistä noussut yhteensä 6.9kg
turvotus +
RR 125/75
pissa ok! onneks. :) viimeks sokerit yhellä +:lla
hb 113 ja rautakuurille.. :/ no, jospa rupeais väsymys helpottamaan
SF-mitta 25
tarjonta: RT, pienen syke 130 ja liikkeet + (oli taas uniaika menossa)

Toivottavasti Neiti Neposella ei olis mitään vakavaa ja vauveli pysyis vielä masussa mukana..Mutta onneks näillä viikoilla syntyvillä on jo todella hyvät mahdollisuudet selviytyä. Mutta aina parempi masussa kasvaa.

Olis ihana ilma tällä hetkellä, mutta on luvannut ukkoskuuroja tännepäin, niin ei oikein tiedä, että uskaltaisko lähtee mökille ukkelin kanssa. Noh katsellaan tilannetta. :D

Ja reilun parin viikon päästä Särkänniemeen. :D ihana noin 4-5 tunnin linja-auto matka suuntaansa tiedossa ja päivä tampereella. Mutta saapahan pikkusisarukset vähän vaihtelua kesään. :) Ja pääsee itse delfiinejä kattomaan ja planetaarioon mustia aukkoja tutkailemaan. :D

Muttah.. pitääpäs tekemistä keksiä.

-Bluedrama ja röllykän asukki 29+5 :heart:
 
Hyvää heinäkuun alkua kaikille syyskuisille!

Pitkästä aikaa tulee kirjoiteltua tänne. Kesälomalla siis ollaan ja monenlaista reissua on takana ja vielä edessäkin. Aina mennään voinnin mukaan ja toistaiseksi olen jaksanut hyvin.
Tänään aloitin pesemään vauvan lakanoita, harsoja ja sen sellaista. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä etsimään hoitotasoa ja vielä muitakin tarvikkeita.
30 viikkoa alkaa mennä puhki monella syyskuisella. On se niin ihmeellistä, miten aika menee nopeasti vaikka silloin alussa tuntui välillä menevän matosen vauhtia.
 
B) Moikka!

Mä olen ihan fiiliksissä ku enää tän viikon viis päivää ja ens viikon kaks päivää ja sit pääsee lomalle... siistii... =)
Tilasin perjantaina vaunutkin netin kautta saksasta. Gessleinin Vision S merkkisiä kärryjä tässä nyt sitte odotellaa, saas nähdä kuinka kolmipyöräset toimii. Pitkään oli mielessä myös ne muistaakseni Balikin tilaamat Herqulesit mutta päädyin sitte noihin Gessuihin. :p Just niiden värien takia ku se valikoima oli niin kovin suppea.
Kävin sitte tänää kans neuvolassa ja hemppa oli laskenu alle sataan... No rautakuuri lähti sitte käyntiin. Ihmettelinkin kun toi uni maistuu eikä oikein tunnu riittävänkään! Pissa oli puhdas ja sf-mitta oli hieman alle käyrän, 26. Tilaa sillä muksulla kuulemma vielä on vaikka kuinka paljon ja raivotarjonnassahan tuo vaikutti olevan. Sellaista täältä, kivaa aurinkoista päivää kaikille :flower:

Hannis 30+
 
vaikuttaapi siltä, että minun pitkät matkat on kävelty tässä raskaudessa. Käytiin miehekkeen kanssa semmonen parin kilsan lenkki kävelemässä, niin alkoi vihloa aivan tuhottomasti mahaan.. :(
Mut onneks tuo helpotti, kun kotiin pääsi ja meni lepäämään. ja tulipahan otettua sitten parin tunnin tirsat (ja yöunet sekaisin). Mut toivottavasti oikeesti tuo rautakuuri helpottaa väsymykseen..

-Bluedrama ja röllykän asukki
 
Onko yleistä että neuvola-lääkärin tarkastuksessa katsotaan ultralla ?
Minulla on molemmilla kerroilla (viimeisin käynti oli viikko sitten) kuunneltuu vaan sydämensyke ja katsottu kohdunsuun tilanne, siinä kaikki. Toki th:n kanssa katsottu ennen lääkärintarkastusta hempat, paineet, pissat jne..
Nyt kasassa viikkoja 28.
 
kyllä meillä ainakin lääkäri on kattonu ultralla. Viimeks teki painoarvion sillä (rv 25+). Ja täällä th vilkaisee ultralla joka kerta, niin näkee miten paljon on kasvanu ja tänään tarkisti tarjonnan ultralla.
 
Annmari-76
Meillä neuvolalääkärin pakeilla on vaan kuunneltu vauvan syke ja tarkastettu kohdunsuun tilanne, ei ultraa. Ehkä tämä vaihtelee kunnittain? (Lisään vielä, että näin siis Porissa.)

Tajusin just, että jos sf-mitan takia joudutaan/päästään kontrolliultraan ensi viikolla niin voisi miettiä, josko tällä kertaa muistaisi/uskaltaisi kysyä vauvan sukupuolta. Jos eivät tosiaankaan halua kertoa, niin onpahan edes kysytty! Pitääpä kysyä vielä miehenkin mielipidettä asiaan.

Hempasta ja väsymyksestä
Mua väsyttää taas, vaikka luulen nukkuneeni yöt ihan kohtuullisen hyvin. Sitä ihmettelin, kunnes luin Hanniksen kommentin laskeneesta hemoglobiinista. Taitaa johtua siitä, kun nyt laskusuunnassa on kerta ollut.



Maarja ja vaava 31+2
 
Hyvää heinäkuun alkua kaikille!

Täällä on palailtu viikon reissulta Prahasta. Oli kyllä todella mukava reissu ja syöminen ja juominen halpaa ;) tosin itse sai tyytyä jääteehen joka oli huomattavasti kalliimpaa kuin olut. :) (no olutta en juo kyllä muutenkaan)
Vaavillekin löytyi kivoja juttuja,itselle ei voinut mitään ostaa kun jalat on niin turvoksissa että mitkään kengät ei mahdu jalkaan ja vaatteita on turha ostaa..


Tänään oli myös neuvola joten kuulumisia sieltä:
Pissa puhdas
verenpaineet 129/71
Painonmuutos viikossa lähes kilon:( (hirveä turvotus ja tosin lomalla tuli syötyä paljon suolaista)
syke 145 =)
Kohdunpohjankorkeus 28,tasan keskikäyrällä
vaavi raivotarjonnassa =) =)
liikkeet ++
joutui täti kuunnella tosi kauan sydänääniä kun vaavi potki ja liikkui koko ajan ;)

Ylihuomenna ois mulla ja miehelle yksityinen synnytysvalmennus neuvolassa kun olivat siellä vähän mokailleet niin meidän käynti oli jo ohi ennen kuin ilmoitti meille, hih:) noh pääasia että saadaan ees jonkinnäköistä tietoa.

Tosiaan minä myös Vantaalta eikä täällä ikinä ultrata,kuunnellaan sydänääniä vaan..

Inka&vaavi 30+4 :heart: :heart: (yli 30vko jo) :D :D
 
Mulla on katottu nyt kummallakin kerralla silloin alussa olikohan viikko 14 tai jotain ja nyt sit kun kävin viimeksi.Lääkäri katto onko rt:ssa.Mutta ei siis siksi välttämättä joka paikassa katota kun joka terveyskeskuksessa/asemalla ei oo ultra laitetta.Eli monelle ainoat ultrat on vain sairaaloissa tai sit muualla.
 
Ultraa meillä (Laitilassa) ei edes ole neuvolassa, joten lääkäri ei sitä ole koskaan käyttänyt. Ohjaa sitten tarvittaessa Ukiin polille jos tuntuu, et tarvii ultrata.

Mulle tuli tänään pakkauspäätös! Sen tulo kesti ainoastaan kuukauden!!! :kieh: :kieh:

Mulla on kans noi kävelyt luultavasti kävelty. Kävelin tänään mun vanhemmille (matkaa vajaa kilometri) 20 minuuttia ja joka paikkaan pisti ja hengitys ei kulkenut kunnolla. Silti olen käynyt kaks kertaa viikossa salilla ja siellä ihan hyvin poljen tunnin verran kuntopyörällä, eikä tunnu missään. Jännä juttu, että toi kävely on niin kamalaa

Tiedoksi, että Neiti Neponen oli tänään laittanut mitäs nyt-palstalle, että oli päässyt kotiin osastolta ja on vielä yhtenä kappaleena :hug:

Paveliina ja Jooseppi 30+4
 
Ai niin,mulle tuli tänään tuo äitiyspakkaus!! :D Vitsit että onnessaan kaverin kans(joka on myös raskaana rv 12)pengottiin sitä! :D Oli kyllä aivan ihania vaatteita,hienoimmat oli mitä aikasemmin on ollut.Toppapuku kans oli tosi hyvää materiaalia ja kivasti oli laitettu muutamiin vaatteisiin ne lapas-osat!Niitä ei oo aikasemmin ollutkaan.Ainut ällötys oli vaan se ruokalapun väri :x Mutta onneksi se ei oo niin kauhean tarpeellinen ja kyllä se hätävarana menee sitten kun tarvii =) Se naisten kortonki oli aivan järkyttävä!Miten tommosta ilkeää ees sisäänsä laittaa?? :eek: :D :LOL: Muutenkin nyt sai paremman ja oikeamman kuvan noista vaatteista mitä ite KELAn sivuilla olevista kuvista.Uutena oli myös tuo ensi hammasharja ja pois oli jätetty tuttipullo,jota tosin en oo ikinä ees tarvinnut joten siinä mielessä ei haittaa mitään ja noitten kahen pullotkin on vielä tallessa.Mutta jokatapauksessa yhteenvetona:paras pakkaus mitä tähän mennessä on aikasemmin ollut! =) Mulla oli muuten se kaveri saanut nyt lauantai aamuna sen vauvan :D Aika iso poitsu oli tullut,4150g ja 52cm.mustat tuuheat hiukset oli,aivan söpö! :D Sillä saattaa olla rs-virus,uutena mulle tuli ja kaverillekkin että mahassa oleva vauvakin voi saaha sen,nyt se on teholla hoidettavana kun on niin räkäinen ja ei meinaa oikein syyä.. :( Mutta onneksi ne sairaalassa osaa hoitaa pojan kuntoon,ei tarvi murehtia,vaikka koko ajan se mielessä onkin..Että ei se vauva ihan turvassa siellä massussa ookkaan näköjään..Mutta eiköhän kaikki onneksi käänny hyväksi =)
No mites muilla on heinäkuu lähtenyt käyntiin?? :D Onko paljon teillä kesäsuunnitelmia,reissuja tiedossa tai jotain?Meillä ei oo mitään matkoja tiedossa,tätä samaa mitä nyt ite käyn lasten kans aina välillä kyläilemässä mutta se riittää mulle =)
T:Miimari ja vauva 29+6(huomenna se maaginen 30 on täys!) :eek:
 

Yhteistyössä