***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Mansku72:
No niin, nurtsi leikattu. Tätä on pitänyt kysyä, että tietääkö joku(toivottavasti) mistä saa turvavyönpidentimiä? Ei sitten riitä tuon meidän lastenistuimen ympärille kummassakaan autossa. Joten jostain sellainen tarttis löytää, kiitos tiedosta etukäteen ja paljon!
29+2
oliskos ihan jossain lastentarvikeliikkessä?
 
Neuvolassa kävin aamupäivällä ja sijainenhan siellä oli vielä, mut ens kerralla(kahden viikon päästä) on oma terkkari.
viikkoja 30+2
pissa puhdas
painoa tullut 300g/vk
turvotus -
paineet 128/78
sf-mitta 28 ,keskikäyrän yläpuolella mennään
tarjonta rt
:heart:+(144)
liikkeet ++

Olen parina yönä nukkunut tosi huonosti ja pätkissä ja tietysti se on kostautunut päivällä.On pitänyt ottaa enemmän breikkejä kuin normaalisti ja sehän ei aina onnistu ku muksut vaativat et äiti mennään uimaan(asutaan järven rannalla)/ tuu leikkimään hiekkikselle tai jotain muuta johon kukaan muu ei kelpaa kuin vain äiti.Mut onnex mies on välillä sanonut muksuille et nyt äippä lepää ja iskä saa kelvata vaik uintikamuksi.

"Taavimaija" meillä ottaa aina iltaisin sellasen potku/pullistelu souvin et ei ihan heti pääse pitkälleen ja vielä sängyssäkin täytyy rauhoittua tovin verran,et vois ajatella nukahtamista.Tulipa taas omaa napaa.Valivali...
Pitää huomenna ottaa vaunut käsittelyyn ja pestä&puunata ne taavimaijalle.Vaatteitakin oon jo pikkasen pessyt ja muitakin tavaroita tsekkaillut valmiiksi varastosta.
Poikax3 ja taavimaija 30+2
=)
 
:whistle: Piti sitten olla reipas ja lähteä kävellen kaupungille.. :headwall: Meiltä ei oo keskustaan kuin kilometri, mutta edestakaisin sekin on näköjään liikaa. Hoidettavia asioita ei ollut paljon, joten kaupungilla ei onneksi tarvinnut hirveästi kävellä, vaikka tietysti pariin kauppaankin eksyin. Ajattelin vaan, kun on hieno ilma eikä mihinkään kiire niin on kiva kävellä ja saa vähän aurinkoakin samalla.. Kun pääsin kotiin jalkoja pakotti, selkää särki ja masun puolellakin jomotti. Otti sen verran voimille, että heräsin äsken kahden tunnin päiväunilta! Eli autolla vaan kaupungille tästä lähtien, vaikka se niin typerältä tuntuukin. :/
 
Tänään kävin sitten uuden "tädin" luona ja ihan ookoolta vaikutti vaikkakin jotenkin hassulta.

RV 31+3
pissa puhdas
rr 100/62 (oli korkeampi kuin yleensä)
hb ei otettu (outoa koska mulla on ollut todella alhaset lukemat ja tapumusta anemiaan-no, hän tietää "kai" mitä tekee...)
paino +400g/vko- 53,5kg, kokonaisuudessaan tullut 11,5kg
rt-tarjonta
sykkeestä ei tietoa kun ei kertonut- kai ihan hyvä ja normaali
sf 28

sitten uusi aika kolmen viikon päähän- eiks nyt pitäis käydä jo kahden viikon välein neuvolassa???

Liikelaskennasta ei puhunut mitään tai antanut mitää lomaketta vaikka luki itsekkin äippäpolin tiedoista etä liikelaskentaa mun on pitänyt tehdä jo rv29 asti....No ei se haittaa, on mulla ens maanantaina kuitenkin se äippäpolin käynti ja sitten saan sen loppuajan suoraan sitä saikkua kun ei musta töihin enää ole.

Maidon tulosta: "jotain" on tihkunut jo jostain rv 15+ asti mut nyt sit enemmän vasta mut ei tarvii vielä suojuksia onneks pitää.

Yleisesti ottaen väsymys on kauheeta ja yöt menee pyöriessä mutta onneks tää on ohi menevää eikä enää olis paljoa jälellä.

äippä ja poju 31+3
 
Oli harvinaisen mukava reissu, 15minuuttia ja siinä se!! Oli molemmat tytöt mukana, joten ei turhia löpisty..

Rv 32+4
Pissa puhdas
Verenpaine 120/58
Kohdun korkeus huimat 32 :ashamed:
Syke 160
Ja kermana kakun päällä
PAINOA VAIN 280G/VKO!!!!!!!!!!!

Aika hyvin aikaisempien 1200g/vko rinnalla :kieh: Eli kokonaispaino tällähetkellä +13kg :whistle:

Hiki virtaa edelleen, hermoja ei jäljellä juuri yhtään.. Onneks enää vain 8vko virallisesti.. Itse lasken "vaan reilu kuukausi" .. Ei tunnu niin pahalle :D

Jaksuja kaikille!!

RäpäRällä ja Nestori :heart:
 
Huomenna olisi viimeinen työpäivä, jihuu =)
En olisi varmaan kauemmin jaksanutkaan, alkaa tuo työasento vaivaamaan alaselkää ja kun ei näppiksillekkään yllä kunnolla :LOL:

Pinnasänky hommattiin käytettynä ja se on osissa vielä meidän makkarissa. Kesälomalla olisi se tarkoitus koota paikoilleen. Meillä tulee pinnasänky olemaan meidän makuuhuoneessa, sillä asuntomme on niin pieni. Vauvalle ei ole omaa huonetta, mutta aikomuksena meillä on lähitulevaisuudessa muuttaa isompaan.

Maitoa ei ole tullut, mutta nänneihin kertyy maidon heraa tai mitä lienee ja välillä on tullut ihan muutama tippa jotain nestettä. Kerran oli paidassa märät läiskät =)

Mansku72: Meillä on autossa tosi lyhyet turvavyöt ja etsittiin ja tiedusteltiin turvavyön pidentimiä. Alan liikkeestä kerrottiin, että eivät myy yksityisille turvavöitä, sillä silloin vastuu turvavöistä siirtyy ko. liikkeen piikkiin. Kehoittivat meitä ostamaan sellaisen turvakaukalon joka oman automme vöihin menee...
Ostettiin viime lauantaina isofix standardilla varustettu turvakaukalo eli missä turvaistuin asetetaan erilliseen jalustaan. Jalusta kiinnitetään takaistuimen istuinrautoihin kiinni eli turvavöy viritystä ei tarvitse ollenkaan (uusissa autoissa mahdollista). Tosin olisi liikkeestä löytynyt lyhyisiin turvavöihin soveltuvia istuimia, mutta päädyimme tuohon kun oli niin kätevä. (malli oli Brio Primo)

Mutta tässä näitä meitin kuulumisia pikaisesti. Palailen viimeistään lomilta kun on aikaa :)
Jaksamista kaikille näissä helteissä (täällä hikoillaan päivät ja yöt) :heart:

Elwi ja papuli rv 29+5
 
Tulin vaan pikaseen valittamaan omaa olotilaa :kieh: Väsymys on ihan mahdoton. Tänäänkään en ole saanut mitään aikaiseksi, löhöilyä vaan. Supistelut jatkuu, mutta ei kivuliaina. Vielä nää peekeleen helteet :kieh: Viime yönä sain nukuttua tosi hyvin, supistelut rauhoittui yöksi, mutta aamulla, kun sain silmäni auki, niin eiköhän suppareita alkanut pukkaamaan...Sori kun näin illan päätteeksi tulin tänne valittelemaan, mutta tänne on kivempi valittaa, kun ei tuo mies oikein ymmärrä mitään (sekin vielä).

Mutta se siitä... Oikein kauniita ja sikeitä unia kaikille syysmasuille...voikaa hyvin :hug:

T: Väsynyt ja kiukkuinen Nanna ja Alvar 30+1
 
RäpäRällä: Olisi aika kiinnostavaa nähdä päivitetty masukuva kun tuo sun sf-mitta on aika hurja! Tosin itselläni on vain muutaman sentin pienempi muttamutta.. Saisitko uutta kuvaa koneelle?

Omaan napaan ei kummempia. Kovasti odotan lomien alkua, 3 päivää töitä jäljellä, jihuu! B) Vauva on keksinyt uuden jutun, painaa itseään kovasti tuonne kohdunsuulle aina välillä. Mutta ei se mitään, tykkään ajatella että tuokin ehkä vaikuttaa edullisesti kohdunsuun kypsyyteen.

Onko teillä muilla ongelmia levottomien jalkojen kanssa? Mulla menee aina sillon tällöin yö ihan päin seiniä kun jalat ei vaan rauhoitu. Magnesiumia otan tupla-annoksen, yritän pitää jalkoja ylhäällä ennen nukkumaan menoa, ja venytellä. Antakaahan lisävinkkejä mikä saa levottomat jalat kuriin!

Meillä on isommat hankinnat tehty (pinnasänky, vaunut, jne.), ainoastaan turvakaukalo puuttuu kun liikkeessä ei sattunut olemaan sitä parasta väriä. Niin ja mies aikoo että vaihdetaan vielä auto isompaan ennen vaavin syntymää. Musta tuntuu ihanalta, että se vaikuttaa nyt jo niin perheenisältä. :D Tuntuu hyvältä kun toinen pitää jo perheestä huolta, vaikka meitä on vielä toistaiseksi vain kaksi. Ei kauaa..

Cassy ja vautsi 31+0 :eek: Ei enää pitkään H-hetkeen!
 
Huomenta kaikille uusille ja vanhoille mammoille!
Eipä oo tullu kirjoteltua ihmeemmin. Sairaslomalla edelleen, joskus kesäkuun alkupuolella lääkäri kirjotti saikun äippälomaan asti. Supistelut ei ole kypsyttäny kohdunkaulaa enempää, mutta rauhallisesti pitää ottaa. Eilen olin neuvolassa, nyt mun pitää käydä viikon välein! Edellinen kun syntyi jo 34+1, niin nyt syynätään tarkemmin. Poitsu on vähän liiankin reipas, viime yönäkin herätti kolmelta ja aamulla ennen kuutta.
Edellisellä kerralla lääkäri sanoi, että kun 33 viikkoa on täynnä, vauvan keuhkot on jo valmiit, että saa vaikka syntyä. Ja se ajankohta oli eilen! Että enää ei tarvi huolehtia, vaikka Onni tulis maailmaan jo tänään! Jee!
Neuvolasta kirjottivat lähetteen naikkarille, menen sinne synnytystapa-arvioon. Saas nähdä millanen se käynti on, viimeksi en ehtiny käydä edes synnytysvalmennuksissa, kun vauva synty niin aikaisin.
Hankinnoista; pinnasänkyä ei vielä ole, koska me käytetään aluksi tota perintökehtoa. Kaikki muut isommat jutut kai onkin. Tai sen huomaa kai sitten vasta kun jotain puuttuu kun poitsu on kotona. Kestovaippoja pitäis kyllä saada. Pari oon löytäny kirppikseltä. Sittarin vauvantarvikeosastoa on muutettu, ja nyt sielläkään ei enää näy kestovaippoja.
Anoppikin on riesana. Se on puuttumassa näköjään ihan joka asiaan, nyt se haluais jo päättää Onnin uskonnostakin!!!!!!! Kun ortodokseja kuulemma kiusataan koulussa. Ja paskat sanon minä, mua ei ole ikinä kiusattu ja anoppi ei itse edes ole ortodoksi, joten luotan omiin kokemuksiini. Teki mieli sanoa anopille, ettet sä oo itte välittäny vaikka sun kakaraas on kiusattu koulussa lihavuuden takia. Anoppi kun on kauhee pakkosyöttäjä. Ja mä oon hirvee miniä, kun hänen pieni poikansa on laihtunu 20kg mun aikana! Taitaa tulla nälkäkuolema, kun pikkunen painaa enää 95kg!
Mutta toivottavasti muilla sujuu mukavammin isovanhempien kanssa! Voikaa paksusti ja pysykää kasassa vielä jonkin aikaa!
Jode ja Onni-poika 33+1

Onko joku muu menossa synnytystapa-arvioon?
 
Jee, minikesäloma alkoi tänään :) Sää ei ole kaksinen, mutta ei se mitään, muutama tippa sadetta ei päivää pilaa.

Meillä on vauvalle kantoliina, turvakaukalo, vaippoja ja vaatteita sekä pinnasängyn päälle tuleva hoitotaso. Vaippoja pitää vielä muutamat hankkia ja ehkä toinen kantoliina (mies ei tykkää nykyisen väristä, on kuulemma "myrkynsininen" :D ) Pinnasänky on tulossa sukulaisilta, samoin sitteri. Hyppykiikkukin on tulossa, se tosin ei taida kuulua kaikkein tärkeimpiin varusteisiin.. Tutti pitänee ostaa kaiken varalta ja tuttipullojakin pari. Koetan kyllä alussa varsinkin olla turvautumatta pulloon, että saisi imetyksen onnistumaan. Vähän olen huolissani, että osaanko ja riittääkö maito ja minkälaisen syyllisyyskohtauksen saan, jos imetys ei onnistukaan. Koetan olla ottamatta asiasta paineita, mutta kyllä tässä väkisinkin alkaa vähän jo hirvittää :|

Pinnasänky on meillä tulossa makuuhuoneeseen. Aikomuksena on nukkua perhepedissä, pinnis on sitten lähinnä päiväunia varten. Mietimme, että ostamme vielä parisängyn jatkeeksi runkopatjan, niin mahdumme sänkyyn paremmin. Muutenkin olemme miettineet, että lapsi saa aivan mainiosti nukkua kanssamme samassa huoneessa useamman vuoden, jos se vain on mahdollista, ts. kaikki saavat nukuttua.

Mutta nyt pitää mennä syömään, aamiaisesta on peräti kaksi tuntia, joten olen jo nälkäinen :p

tiksu ja uffe (29+6)
 
Mansku, yksi vaihtoehto on myös kaukalo jossa on erillinen telakka jos tuo isofix ei sovi autoon. Me hommattiin tuo telakallinen kaukalo. Telakka vain autoon turvavöillä kiinni ja kaukalo napsautetaan siihen kiinni. Nuo turvavyön pidennykset taitavat tosiaan olla "turvallisuusriski" ja vastuukysymykset epäselviä.
Te, jotka olette jo hankkineet kantoliinan, mikä olisi hyvä vaihtoehto? Valinnanvaraa kun näyttää olevan ja ensikertalainen on ihan pyörällä päästään. Ehdottomasti meinaan tuon liinan hankkia.
Meillekin nyt ilmeisesti tulee pinnasänky makkarariin vaikka vähän ahtaaksi menee, ellei taas mieli muutu ;). Jos hyvin käy, niin vauva nukkuisi pari kolme kuukautta meidän makkarissa ja sitten siirtyisi omaan huoneeseen. Meillä nukkuu koirat meidän makkarissa ja vanhemmat ja anoppi ovat sitä mieltä että koirat pitäisi siirtää toiseen huoneeseen. Neuvolantäti taas sanoi, että miksi pitäisi siirtää, ei se vauvaa haittaa. No onhan tässä vielä aikaa podiskella ja muutta mieltää vaikka mihin suuntaan...

Hapsuli (29+3)
 
Joo, tuosta turvavyöstä tosiaan näyttää muodostuvan ongelma. Ei sitten tullut mieleenkään kun hankittiin tuo turvaistuin! Meillä on vielä molemmat autot "isoja" joten luulis mitan riittävän turvavyössä istuimen ympärille, vaan ei riitä. Hitsi. Noita pidentimiä ei ole ainakaan Lastentarvikkeessa eikä muutamassa muussa jonne on ehditty soitella. Täytynee kysellä autokaupasta, luulis että ainakin pidemmän turvavyön voisi saada. Tuntuis hullulta hankkia uusi turvaistuin...
Eilen iski muutenkin paniikki kun tuli koko päivä touhuttua ja aika rankastikin liikuttua. Illalla tajusin, että empäs ole huomannut liikkeitä aikoihin, no en kait kun olin ollut menossa koko ajan. No, onneksi yöllä alkoi jyske vatsassa niin helpotti.

Jos vaan jollakin vinkkiä tuohon turvavyön jatkamiseen, niin KIITOS!
-29+3
 
Neuvolakuulumisia:

painoa oli tullut 915g/viikko :ashamed: yhteensä 3,9kg
RR: 140/77
pissa: le+ (terkkari ei sanonut siitä mitään, kotona vasta huomasin, että oli korttiin merkannut :eek: )
SF: mukavat 35cm...
syke kuului hyvin ja liikkeet ++
vauva on jo kääntynyt, mutta ei vielä kiinnittynyt

Sain lääkäriajan (se mikä normaalisti viikolla 36) jo viikolle 34, kun terkkari epäili, että joudun TYKSiin kontrolliin turvotuksen vuoksi.

Ei jaksa kirjotella mitään, kun on niin vetämätön olo..meen päikkäreille :D

Paveliina ja Jooseppi 32+6
 
Mansku72: Oon kuullut, että pk-seudulla on yksi paikka mitkä pidennyttävät vöitä. Ja vyö lähetetään sinne postitse. Hinta on kuulemma 50e. Meillä on sama ongelma Volvossa ja pitäiskin ottaa selvää tarkemmin, että mikä toi paikka on, että ehtii sit vyöt pidentyy ennen ko vaavi tulee. Otan heti asiakseni ja ilmottelen sullekin sit ko tiiän.

**pilke + vaavi 29+5
 
Ihan ensin viime perjantain neuvolakuulumiset, rv 32+2:
pissa puhdas
paino +831g/vk, yht. 9,8kg :ashamed:
hb 118
paineet 127/78
vauvan syke 150
turvotus +/- (lähinnä iltasin joskus)
liikkeet ++
kohdunpohjan korkeus 33 :eek: (terkkari kyllä sanoi, että lähinnä kohtu on iso, ei vauva niinkään...en kyllä usko)

Olo on jo aika tuskanen. Nyt siis ollaan jo muutettu uuteen kotiin, ja ensimmäiset viis päivää oli melkosta hälinää ja remontin tekoa, joten kolmentoistatunnin remonttipäivät otti tosi koville! Oli iltasin melko naatti olo...mutta levähtäähän ei voinut, vaikka kaikki koko ajan patisti mua lepäämään, niin luonto ei antannu periks....Noh nyt on ihanaa kun kaikki on suht valmista, tauluja ja lamppuja vielä puuttuu ja jotain pikkunäperrystä tottakai. Mutta ennen kaikkea, ihanaa ku on tilaa, vieläkö joku maksais tän talon.... :LOL:

Hankinnoista...Ihan "ahistaa" ku tälle toiselle ei tuu ostettua mitään. Ku kaikki on tallessa esikoiselta, niin turhaahan sitä ostaa, varsinkaan ennen ku tietää tuleeko tyttö vai poika. Ku meinaan pojan vaatteita on kyllä ja paljon! Tuossa uusi äitiyspakkaus ja esikoisen jäljiltä kaikki pienet vaatteet oottaa laatikoissa, aattelin viikonloppuna ne pestä (pesukoneen virutusohjelmalla) ja laittaa kaappeihin. Parin viikon sisällä pitäs myös häkkisänky ja hoitopöytä kasata, samoin pyyhkästä vaunut ja turvakaukalo. Ihanaa ku aika vähenee!!!!

minttu-82 ja TaimiMainio 33+0
 
:whistle: Nousin tänään sängystä 6.30 kun ei enää silmät pysyny kiinni niin millään. Nyt oon sitten pakkaillu särkyviä tavaroita, astioita lähinnä, ja pessy pyykkiä ja käyny kaupassa ja ruokakin on uunissa.. Kunhan mies kotiutuu, niin syödään ja otetaan päikkärit. Illalla meillä onkin sairaalan synnytysvalmennus. Ainoa valmennus, mikä täällä on tarjolla. Seuraava ajankohta olis kuukauden päästä, mutta kun ei olla varmoja päästäänkö siihen, niin mennään jo nyt, vaikka valmennuksen rv-suositus onkin muistaakseni 33-35.

Hikoilua täälläkin. Tai kotona ei niinkään, kun tuuletin puhaltaa ja kaikki ikkunat on auki, sen lisäksi, että oon aika vähissä vaatteissa ;) Mutta kauppareissulla meinas tulla hiki, kun piti vähän pukeutua..

Imetystä minäkin olen jonkin verran miettinyt. Haluaisin sen kovasti onnistuvan ja pelkäänpä pettyväni pahasti, jos toisin käy. Mutta tää on taas näitä "turha murehtia etukäteen". Sitten se syssymmällä nähdään, miten sujuu.

Joe ja pieni 30+6
 
Meillä tulee makkariin kanssa pinnasänky. Mielellään olisin alusta asti nukuttanut omassa huoneessaan lasta, mutta kaksiossa sitä mahdollisuutta ei ole. Kunhan isompaan päästään niin luultavasti vaihdan lapsen sitten sinne omaan huoneeseensa nukkumaan. Tai sitten en raaski... :D

Kantoliinaa meillä ei ole mutta veljen perheeltä saatiin rintareppu. Olen vaan tässä miettinyt että pitäisikö ihan ensimmäisiksi ajoiksi hommata mielummin kantoliina. Tosin tuo reppu on käsittääkseni sellaista mallia jota voi käyttää ihan pienelläkin lapsella (ajattelin tarkistaa asian neuvolasta sitten lähempänä ).

Eilen oli hauska ilta. Löhösin sohvalla ja katselin telkkaria kun yhtäkkiä alkoi tuntui kiristystä vatsan oikeassa reunassa. Vilkaisin mahaani eikä ihme jos pikkasen kiristi, siinä törötti ihan selvä pää! Navan oikealla puolella valtava kuhmu, joka hieman laskien jatkui navan alapuolelle ja siitä vasemmalle puolelle vatsaa. Vasemmalla ylhäällä näkyi ihan selkeä lommo mahassa kun siinä oli tyhjää. Mutta olipa ihana tunne kun sai käden laitettua vauvan pään päälle ja ikään kuin silitettyä sitä päästä. :heart: Mutta ilkeästi se kyllä kiristi vatsanahkaa. Muutenkin poika oli varsin pyöriväisellä tuulella, ei juurikaan potkinut, pyöri vaan menemään ympäri mahan. En raaskinut edes vessaan lähteä ettei se vaan lopeta siihen paikkaan. Mies otti kuvankin lommomahasta, oli sen verran hauskan näköinen. Pitää katsoa josko se lommo näkyisi siinä kuvassa kunnolla.

3 viikkoa töitä jäljellä...

Minna ja Nilvi (pyöriäinen) 30 + 5 (65 päivää jäljellä ;) )
 
Saanko udella minkä kokoinen vaavi oli syntyessään 34+1? Jouduitteko olemaan kauan sairaalassa? Entä miten kehitys/kasvu tällä hetkellä? Selviskö mitään syytä ennenaikaiseen syntymään?
Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun meillä esikoinen syntyi 35+2 ja painoi vaivaiset 2235g, napanuora oli kalvokiinnitteinen, eli enneaikaisuus johtui ilmeiseti siitä. Sairaalassa oltiin viikko keltaisuuden vuoksi. Poitsun kehitys normaali tällä hetkellä, tosi pieni on edelleen, mutta toivottavasti joskus kasvaa ja ottaa toiset kiinni. Nyt sitten seurataan tätä raskautta tiheään ja ultrataan vähän väliä.

Olotilasta...mikähän tähän väsymykseen auttais? Ei ainakaan tuon esikoisen ikuinen virtapiikki. Täytyis lähteä ulkoiluttaa tuota lasta, mutta kiinnostus ja voimat on ihan lopussa :(

Nyt jotain fiksua tekemään....
Nanna ja Alvar 30+2
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä: (Mulla on myös sijainen)

32+6
Painonmuutos +500g/vko (yht. jo 12kg) :|
Rr 116/74
Hb 124
Sf 29 (hieman käyrän alapuolella,voisiko johtua eri mittaajasta) Tai sitten ei.
Rt
:heart: : äänet 155 :)
Liikkeet ++
Turvotus ++ (eikö tää ikinä laske) !

Seuraava neuvolalääkäri aika olis kahden viikon päästä:)


Oltiin eilen miehen, tädin, serkun ja kummipojan kanssa koko päivä korkeasaaressa.Oli tosi mukavaa käydä siellä toosi pitkästä aikaa.
Illalla kyllä huomas että oli tavallista väsyneempi ja jalat oli tosi kipeät.

Perjantaiksi varasin uudestaan ajan lääkäriin että saisin ens viikon saikkua ja sitä seuraavalta viikolta kuun viimiset päivät, sitten alkais jo äippäloma:):)

Pinnasänky tulee meillä kanssa alussa meidän makkariin ja tarkoitus olis siirtää omaan huoneeseen kun yösyötöt vähentyvät.Oma huone on vaaville rempattu ja ihana on ollut päästä sitä laittamaan, varsinkin vaatteita kaappin;)

Noh nyt ei auta muu kuin mennä laittamaan ruokaa kun mies kohta saapuu töistä kotio..

Inka& vaavi 32+6 :heart: :heart:
 
heips kaikille

ajettelin nyt minäkin kirjoitella kuulumisia. Oli neuvolalääkäri tänään, ja aamulla sopivasti vihlas selästä ja töissä toinen jalka olikin jo aivan mahoton, meni ilmeisesti jokin hermo pinteeseen tuola kankun päällä. En tahtonu tuolista päästä töissä ylös, panadoli autto hiukan mutta ei sanottavasti että siihen kannattas turvautua.

Niin mainitsin sitte lääkärille että vihloo selkää, ja lääkäri kysy että haluakko sairaslomaa... (näyttää sairasloman saaminen olevan aika helppoa) minä tuumasin tohtorille että ei se nyt välttämättä niin paha oo mutta en tiijä ens viikosta kun pitäis jaksaa taas siirtyä täysin myyntipuolelle kassalta. Sitte lääkäri tutki kohdunsuun tilanteen ja mumisi jotain että on tämä kyllä lyhentyny... (en saanu kaikista sanoista selvää) ja sitte se tuumas ääneen että kyllä mää taijan sinut sairaslomalle laittaa... :whistle:

(ensimmäinen asia muuten mitä lääkäri sano mulle kun menin sisään oli että sulla taitaaki olla hänen sukulainen sielä mahasa (lääkäri on sukua mun miehelle))
mutta tuskin tuo sukulaisuus olis aiheuttanu herkempää sairasloman antamista.

elikkä nyt pitäs sitte ottaa rennosti, vuodelevossa ei tartte olla mutta rehkiä ei saa. Niin äippäloman alkuun se kirjotti loman elikkä 17.8 mulla alkas vasta varsinainen äippäloma.

muut kuulumiset
vauva rt
paino +958g
hb 107
verenpaine 134/87
pissa ok
turvotus +
sf mittaa eivät mitanneet( rv 28 se oli 27, mutta lääkäri mittas vauvan ja vastas kooltaan viikkoa isompaa eli 31+3 vaikka viikkoja on 30+5
paino arvio 1800g

minulla on vauvalle kertyny sukulaisita jo melkien kaikki tarvittava, kaukalo pitäs hommata. kun kävin jo toukokuussa niitä tutkimassa niin minulle opastettiin lastentarvike liikkeessä että mersu, bmw ja volvo on semmoisia joissa on lyhyet turvavyöt että jos on jokin noista niin kannattaa ostaa jalustallinen koska siinä ei se lyhyt vyö haittaa. Ajattelin semmoisen ostaa maksais vain 150 e
 
heippa!

neuvolassa tuli käytyä tänään. oli sijainen siellä paikalla, oma terkkari lomalla koko heinäkuun! no paino oli laskenut 100g parissa viikossa, mitä kyl ihmettelin kun on tullut syötyä kaikkea hyvää! mutta hyvä näin! nyt tullut painoa yht.14kg. sydänäänetkin saatiin kuuluviin pienen etsimisen jälkeen! a vauvan löytyi helposti mutta b vauvan ääniä piti etsiä vähän kauemmin! paineet oli laskenu, mutta silti ihan hyvät ja turvotustahan täältä löytyy :/
terkkari sanoi mulle et ei mun mahasta kyllä huomaa että kaksosia ootan, on sen verran pieni masu :eek: omasta mielestä se on kyllä valtava jo! kotiin kun pääsin ni oli pakko sitten verrata tota sf mittaa edelliseen raskauteen näillä viikoilla ja eihän se ollut nyt kun 3cm isompi! =) ja nyt sentään siellä masussa matkustelee kaksi asukkia!
aloin tossa päivällä miettimään että kaikki piti olla jo hankittuna mutta puuttuhan vielä seisomalauta, hoitolaukku,sitteri, tutteja ja tuttipulloja!pitää kai käyä ne tässä lähiaikoina ostamassa! vielä tulee varmaan jotai mieleen että pitäisi hankkia, mut onneks kaikki suuremmat on sentään hankittuna!

olo on tukala, joka paikkaa särkee ja vuorotellen on kuuma ja sit taas kylmä. oisin jo valmis synnyttämään nämä. mut viel on kestettävä vähä aikaa.. onneks viikot sentää menee nopeesti!

nyt iltapalan laittoon!

alizia & masuvaavit
 

Yhteistyössä