SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Ainiin ja nyt mua on alkanut kanssa kypsyttää vihdoin nää joko-kyselyt. |O Mä en kestä, kun serkut joita oon nähnyt noin kerran viimeseen kymmeneen vuoteen ,laitaa viestii onko lapsi jo syntynyt tahi sitten jotkut työkaverit, joiden kanssa on vähemmän tekemisissä. Musta on kiva, jos ystävät kysyy miten mä jakselen, mutta tää "Onko se jo syntynyt"- teema alkaa kiehuttaa. Toistaiseksi jätän niihin viesteihin vastaamatta, mutta yhdelle soittajalle jo tokaisin "Joo on, mut sä olitkin ainoo jolle en viittinyt asiasta ilmottaa".

Ja nyt kun kerran aloitin, niin;
Nyt kun tosiaan oon aivan viimeisillään raskaana, niin mitä ihmeellisimmät kumminkaimat on todella ottaneet yhteyttä ja alkaneet lämmitellä vanhoja suhteita. Eniten mua ärsyttää ikivanhat tuttavat (siis todella tuttavat, ei missään nimsessä silloin kymmenen vuottakaan sitten enempää ), jotka tituleeraa mua tavatessa ja viesteissä ytäväksi tai muruksi! Edes mies ei kutsu mua muruksi |O . Ottaa kupoliin ja kiehuttaa. Ei mulle tulisi mieleenkään hyökkiä halimaan kadulla ihmistä jonka oon tavannut viimeksi 6 vuotta sitten ja lääppiä sen mahaa... Grr.

Musta on vissiin tullut sosiaalisesti hyvin rajoittunut. Varsinainen angst-angst-whine-whine

Anteeksi :ashamed:
 
Meille syntyi tyttönen 20.9 Koks:ssa, rv. 40+5. Painoa oli 3900g ja pituutta 53 cm. Synnytys sujui yllättävän hyvin ja äiti ja vauva toipuivat hyvin. Kotiin päästiin lauantaina ja ihan mukavasti on kotona alkanut sujua =)

Katselin syntyneiden listaa, oltiinkohan Ansu samassa huoneessa?! Kun ei sinä päivänä muistaakseni syntynyt kuin 2 tyttöä ja 2 poikaa?! ;)

Iloisin terveisin

Hassuliini ja unessa oleva tyttötuhisija 1vko
 
no nyt alko hermostuttaan tuo mahollinen lakko homma... mun synnäri on paikallinen pieni, ja sinne on sen 35 km mutta oyksiin oliski sitte 140 km kauheeta jos joutus meneen ouluun. nyt iski oikeesti paniikki, täytyy laittaa kaikki keinot kehiin huomenna :/

nökö
 
Huomenia :)

Nyt on taas selkeesti parempi päivä täälläkin. Muistin jopa miehelle toivottaa hyvää työpäivää ;)

nökö-81; Mä luulen, että me syyskuiset ei jouduta vielä tuon kanssa hätiin, vaikka lakko tulisikin. Järjestelyt vie sen verran aikaa, että toivon meidän loppujenkin siihiksi poksahtaneen.

Nyt Stockmannille ravaamaan portaita. Jos vaikka se auttaisi..

-v
 
Huomenta!

venlae: Kiitos tuosta lakkohommelin selvennyksestä :) Toivottavasti ei vaikuttaisi kauheasti meihin kohta synnyttäviin.

Mä oon ollut yks mörökölli kyllä joka aamu ja välillä päivätkin. Todella tylsistyttävää tämä olotila... Vaivat ovat kadonneet myös täältä siis ihan tyystin. Viime yönä vihloi alavatsaa ikävästi n. 5 kertaa, mutta se jäi siihen. Mitä lienee nekin...kuvittelenko vaan nuo oireeni |O

Tosiaan, tajusin vasta nyt, että ensi viikollahan on jo lokakuu...Byhyy, sekin vielä...minähän olen syysmassu :kieh: =)
Toivottavasti nyt aikuisten oikeesti meidän maha-asukit tajuaa tulla viikonlopun aikana ulos!! Tämä on siis viesti sinne kaikkien teidän massuihin, että nyt vipinää syntymiseen! :D

Huoh, mitähän sitä taas tänään keksis... :/ Onneksi viikonloppu tulossa ja mieskin on sitten kotona seurana :)

Elwi ja sitkeä sissi 40+1
 
miranda: katoin greyn anatomian kaks ekaa tuotantokautta viikon sisään, sitten näin unta että dr. sheppard vei mut treffeille...yäääks, ois nyt ees ollu dr.burke :whistle:

oi lenkille menis niin mielellään mutta tää ainainen pisuhätä ei päästä kauas..kohta meen taas 2 tunnin lenkkejä niin että höyry nousee ja veri kiertää niin että korvissa kohisee. tiiän, olen himolenkkeilijä..

jos joku kaipaa hyvää vegaanista piirakkapohjan ohjetta niin mulla on jemmassa tälllänen: (sopii siis maidoton ja munaton)

samin piirakkapohja:
5dl vehnäjauhoja (voi korvata osan grahameilla, paistoaika pitempi)
2tl soodaa
-nämä siivilän läpi ja sitten kevyesti sekoittaen joukkoon:
5dl soijamaitoa
2dl öljyä ( esim. auringonkukka, maku ei ole niin voimakas kuin esim. oliivi)
n. 2dl sokeria

tätä ei tarvi vatkata tuntikausia, aineet siis hyvin sekaisin ja pellille!

+190 c paistoaika kannattaa vaan seurata että milloin on kypsä. eilinen omenapiirakka kypsyi noin 25min.

tässä ohjeessa on se hyvä puoli että leipomus ei kuivu samalla tavalla kuin kananmunaleipomukset.

lisäämällä tummaa kaakaota voi tehdä mokkapaloja, kuorrutteet vaan päälle!
omppupiirakkaa tein lisäämällä taikinaan vähän kanelia, ja pinnalle enemmän tumman sokerin kanssa. ja tietenki kaikki erinlaiset marjapiirakat ja täytekakutkin teen tällä ohjeella!

mustajuuri 40+2 joka touhuaa koko päivän niin ei tule turhaus eikä tuska :D
 
Kävin taas neuvolassa ja kaikki oli ok,sf-mitta oli kasvanut viikossa 2cm (nyt 39cm) ,paitsi se ettei kamu oo tullut viel ulos. Terkka jopa itse ehdotti et eikö soitettas sairaalaan ja kysyttäs aikaa sulle salin puolelle, johon mie sanoin et jo vain ja meen vaikkasta HETI! Mut maanantai aamulla on viimeistään lähtö sairaalaan(jos kamu ei sitä ennen tuu itestään ulos) ja siellä katotaan missä mennään. Toivottavasti paikat olis sen verran "kypsät" et saisin nyytin kainaloon joku päivä ens viikolla.
Mä olin yllättynyt tosta terkan toiminnasta, kun se viel viikko sitten tuumas et katsotaan saliin menoa vasta sitten viikolla 42, jos sinne asti päästään.Mut hyvä näin mun kannalta siis.

Kuinkas muilla on tää päivä lähtenyt käyntiin?
Nyt lähen laittelee 4-vuotiasta kerho kuntoon ja sitten ruuanlaitto puuhat kutsuu.
Poikax3 ja sisukas vuokralainen 40+5 (tuu omin avuin ulos,please) :) :heart:
 
Moikka kaikille ja onnea nyytin jo saaneille ja tsemppiä vielä mahakkaille!

Omaa napaa sitten vähän. Onko täällä ketään toista, jonka vauva on ollut perätilassa ja käännetty? Itsellä vauva käännettiin reilu viikko sitten (38+5) ja meni helposti. Mulla taitaa olla lapsivettä niin paljon että painoarvioltaan silloin 3,4 kg tyyppi oli helppo kääntää. Nyt mietin sitä, että oletteko kuulleet, että näin myöhäisessä vaiheessa raskautta kuin aikaisemmin tällä viikolla (39+4) vauva olisi kääntynyt taas itsestään perätilaan, pää navan yläpuolelle ja jalat vasemman lonkan luona ja selkä kutakuinkin sikiöasennossa kaarella?

Tänään on tosiaan laskettu aikamme (40+0) ja nyt alkaa jännittämään pystyykö vauva enää kääntymään takaisin rt-asentoon? Hikan tunnen navan yläpuolella ja sitä olen tässä käyttänyt vielä varmenteena, että tuntuu että vauva on taas perätilassa.

Onko täällö muilla mitään tällaisia kokemuksia nyt tai aikaisemmista raskauksista?

Pampu ja Minime 40+0
 
Pampu: Justiin pari päivää sitten luin yhden synnytyskertomuksen (muistaakseni vauvat.net sivustoilta) ja siellä oli yhdellä äidillä todettu synnytyssalissa, että vauva kääntynyt perätilaan. Hänellä oli aiemmin vauva jouduttu kääntämään rv38 tienoilla, mutta vauva oli silti ihan loppumetreillä kääntynyt takaisin perätilaan. Vauva oli siis loppupeleissä syntynyt hätäsektiolla. Hätäsektio oli mennyt hyvin ja terve vauva oli syntynyt :)

Elwi ja papuli 40+1
 
Pitkästä aikaa tällä sivulla.. Onnea kaikille vauvan saaneille :hug: ja jaksamista ja :hug: sekä onnea vauvaa vielä odottaville :)

Täällä 2 vk ja 2 pv ikäisen tytön kanssa ollaan hyvin aloiteltu yhteiseloa :) . Vauva nukkuu ja syö hyvin, päivisin 4 h välein ja öisin 5-6 h välein. Ihmeekseen jakselee katsella ja kuulostella mitä ympärillä tapahtuu :)
 
Vihdoinkin vauva syntyi...
Meille syntyi pieni prinsessa 26.9.2007 klo 1.44 (rv 41+3.) 3740g ja 49cm. Synnytys oli nopea ja kipeä, mutta palkinto on ihana :heart: :heart:
Paljon Onnea myös muille vauvan saaneille!
Kovasti voimia kaikille joilla vauveli vielä masussa viihtyy sekä paljon supistuksia =)
 
Täältä ilmoittaudutaan edelleen kärvistelijöiden joukkoon! Taitaa tosiaan mennä lokakuun puolelle tämä homma...

Tänään kävin neuvolassa, sf 35cm (-1cm), paino -500g, turvotus miljoonalla plussalla silti... :eek: Ei mahdu enää lenkkaritkaan jalkaa, joten ei naurata :kieh:
Kaveri on kiinnittynyt, neuvolan tädit arvioivat piirun alle 4 kiloiseksi (eka kerta kun kukaan arvioi mitään, nytkin kysyin itse). Joten please, tule ulos! En ole iso ihminen, enkä halua punnertaa tuon kookkaampaa...
Seuraava neuvola ens ti, vaikka sanoivat siellä että en ehkä enää tule. Mutta epäilen josko vaan lohduttelivat, kun kerroin olevani pahalla päällä :ashamed: Eilen illalla oli huono olo, ei ruoka maistunut, mutta supistuksista ei tietoakaan (mitä ne on?...). Tänään olen pessyt saunan ja kylpyhuoneen, mutta tokkopa tuosta apua. Ja tuohon ajeluun en usko, ajan autoa joka päivä... Täytynee kokeilla nännien hierontaa :p

En tiiä, viikon päästä perjantaina kai pääsee Kättärille tarkastuskäynnille jos ei tässä ala mitään tapahtua.

Tsemppiä kaikille kanssakärvistelijöille!!!!

Piija 40+5
 
Täytyy lähteä käymään äippäpolilla.On tullut tänään kolmeen otteeseen hieman vaaleanpunaista nestettä siteeseen.Kätilö sanoi, että on mahdollista, että lapsivettä tihkuttaisi.Pitäkäs peukkuja, ettei ole hukkareissu..Kyllä nyt jännittää :x
 
Poika tuli
Pikku prinssimme syntyi suunnitellulla sektiolla 24.9. 10.43, 49 cm, 3355g.
Kaveri huusi jo ennenkuin saatiin ulos mahasta. Tänään kotiuduttiin, kaikki mennyt ok. Täytyy vaan oppia elämään tuo haavan kanssa.
Nyt ruokkimaan lasta!

Hapsuli+sammakko
 
Tänään kotiuduttiin Hämeenlinnasta.
Mukana 24.9. klo 23.10 sektiolla syntynyt 49,5 cm 3080 gr poika.
Vedet meni la iltana ja käynnisteltiin. Käynnistyi huonosti, ei tullut supistuksia ja sitten lisättiin lääkettä ja tuli liian voimakkaita. Joten vauva leikattiin ettei joudu vaaraan voimakkaiden supistusten takia.
Haavakipua ja unettomuutta, muuten kaikki hienosti!
 
Vera-84
Laskettu päivä tuli ja meni...se siitä sitten. Mulla on kans sellainen ns.tyhjä olo. Odotin sitä vähän liikaakin. 2 viikkoa ennen sitä joka päivä,ja nyt musta tuntuu että odotan vielä toiset 2 viikkoa. Liitoskipuja on,ja välillä vihloo, mutta vihlo mua ennenkin. Eli ei oikeestaan mitään merkkejä et ois joskus tulossa. Tuntuu utopistiselta toi synnytys. Ihan kun se ei mun kohdalle osuiskaan. Monet muut on jo synnyttänyt,ja mä en ikinä. Mä vaan odotan ihmettä, että yht'äkkiä se käynnistyis ja se ois siinä,ei mitään käynnistelyjä eikä yliaikakontrolleja.
rv 40 terkkarilla käynti:
Sf-mitta 35,5
Painoarvio: 3,6 kg
Hb: 114 (katotaan joka käynnillä)
Pissa: puhdas niinkuin aina (katotaan joka käynnillä)
Mummi taas soitti,niinkuin joka päivä nyt ja kyselee vointia. Monet muutkin ottaa yhteyttä nyt enemmän kun ennen.
rv40+1 :headwall:
 
...että tuolla syntyneiden listassa oli muuten tiedot ihan oikein, mutta rv oli 38+1, ei 28 :) Ja naistenklinikallahan tuo poika maailmaan tuli. Ja kasvaa kovaa vauhtia. Nyt oli torstaina painoa jo 3690 ja pituutta 53, eli reipasta tahtia tulee mittoja lisää... (onneksi ei itse tarvitse kasvaa samaa tahtia, vihdoinkin alan pienentyä!!! :D )
 
höh kirjotin tuosa aikasemmin mutta jonnekki se katos... :/

aamusella oli neuvola, varattiin aika vielä maanantaille ja sitte ens viikon torstaille äippäpolille klo 9, ei kuulemma ole varmaa että sillon käynnistetään mutta aijon sitä kyllä sitte vaatia jos sinne asti menee. siltä se kyllä tällä hetkellä tuntuu että menee.

koitin tänään kävellä kaupoissa pitkän kaavan kautta mutta ei mitään, eilisellä siivous/saunaus sessioillakaan ei mitään vaikutusta.

maanantaina kun maha oli jo huippu kipiä ja en nukkunu yöllä kuin jonku tunnin niin tuli olo että tilaisuus meni ja nyt se ei sitte seuraavaan 9kk synny itestään :'( alkaa oleen aika epätoivonen olo jo.

kämppä olis siivottu ja kaikki niinku lähtökuopissa, miks minä en pääse vauvan hakuun...

ostin miehelle lahjan: helmi likööriä, neekerin pusuja ja juha vuorisen vaippaihottumaa kirjan (aika hulvattomalta vaikutti)

lähtisköhän synnytys käyntiin jos oikein hytkys ja nauras.. :D

jos autolla ajaminen saattas saada aikaan lähdön... niin jos kokeilus vähä järiämpää keinoa ja menis traktorin kyytiin :D oikeen pomppuuttas asukkia ja jos se päättäs että eihän täälä viiti enää olla

epätoivosta

nökö 41+0
 
Nökö: Tuu hakee mut kans traktorin kyytiin! :LOL:
Me käytiin vuokraamassa leffa miehen kanssa. Mietin sitten siinä samalla, että mitäs jos lähtö tulee yöllä niin kuka sen leffan käy palauttamassa :D No, onhan anopilla avain meille, että saa tulla leffan hakemaan ja kissat ruokkimaan... Huoh, kunpa pääsisikin jo huomenna tosi toimiin. Mun miehellä ois nimipäiväkin huomenna, joten muistais sitten ainakin hyvin oman lapsensa syntymäpäivän :LOL:
Mutta nyt leffaa kattomaan ja geisha levyä ahmimaan :p

Paljon supistuksia ja synnytyslähtöjä toivotan tälle viikonlopulle meille mahakkaille!!

Elwi 40+1
 
Tiksua tässä edustamassa hänen aviomiehensä. Tänään 28. päivä kello 02:10 meille syntyi poika-vauva. 2745 g ja 48,5 cm. Vauva ja äiti voivat oikein hyvin. Tiksu saa itse sitten kertoa tarkemmat kuulumiset kuhan kotiutuu.

 
niin täällä koitti taas uus aamu :headwall:

eikä mitään...

nälkä vaan iski niin piti lähtä keittään puuroa, ja just näin tietenki viikonloppuna mulla loppuu uni tähän aikaan. Oon sanonu miehelle että viikonloppusin en sitä potki aamulla ylös (siis sillon määki saisin nukkua ainaki yheksään) niin eiköhän meikällä lopu uni jo nyt. No jospa sitä olis sitte helpompaa kun vauva on maailmassa kun nytki on unet niin pätkittäisiä.

puuron syöntiin

Nökö 41+1
 
kirjotin kerhon puolelle jutut osioon synnytyksestä mut en tiedä näkyykö siel vielä :/ mä niin hyvä näitten koneitten kans :LOL: :LOL: täällä kaikki hyvin paitsi tissit räjähtää joten rintapumppu odottaa :LOL: onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille :hug: :hug:
 

Yhteistyössä