SYYSMASSUT '07 syyskuussa

:flower: :flower: Kiva tosiaan että niitä tyttöjäkin tulee listalle, näin tasa-arvon vuoksi!

Alkuperäinen kirjoittaja äityli75:
Muistaakseni RT1 oli vasen ja RT2 oikea.
Kiitos äityli75! Mulla toi vaavi tosiaan köllöttelee tolla vasemmalla puolella, oishan se itsekin pitänyt tajuta! =)

MamMam! Onnea matkaan huomiselle! Mulla LA perjantaina ja jos vauva (ymmärtäisi olla) säntillinen, niin ollaan Taysissa samaan aikaan :wave:

Meillä sairaalaan matkaa n. 20 km ja jos ei ruuhkaa niin menee vartissa. Eilen vaivasi järkky väsymys koko päivän ja aina kun olin menossa päikkäreille niin puhelin soi...nooh, luovutin päikkärien oton jossain vaiheessa ja nukuin sit yöllä 12 tuntia vain kahdella vessakäynnillä :eek: :whistle: Tarvii varmaan pedata äkkiä peti, mies kun tulee jo kohta töistä!

Junnu ja peanut 39+5

 
Onnittelut Ainoskalle prinsessasta :flower:

Kotona ollaan taas ja vatsa vielä mukana kuvioissa. Perjantaina mennään sitten takas osastolle ja lekurit miettii käynnistetäänkö vai leikataamko. En kyllä ymmärrä, mitä ne jahkaa sen jutun kans.

MamMam:Tsemppiä huomiselle :hug: Tayssissa oli muuten ihan kauhee ruuhka. Joka osasto täynnä Jo synnyttäneitä ja päiväsalitkin otettiin käyttöön potilashuoneiksi. Onneksi sulle on varattu paikka sieltä 2A:lta. Hyvällä tuurilla voidaan törmäillä viikonlopun aikana siellä.

T: Nanna ja Alvar 37+2
 
Ihan ekaks neuvolakuulumiset rv 38+4

pissa - -
hb:ei mitattu
127/66 --->vähän noussu ylöspäin
painoa 600g/vk yhteensä n. 10kg
turvotus + -
rt
syke 142
liikkeet ++
sf 36...edelleen...

Että kaikki on ihan kunnossa ja terkan mukaan pääkin on ihan hyvin hollilla...odotellaan siis vaan...
Vähän viitettä anto toi verenpaine mikä on hiukan noussu...jos se ois vaikka yks merkki...

Viime yönä valvoin noin tunnin kun supisteli aika säännöllisesti mut ei mitenkään kivuliaasti. Olen huomannu et mulla nuo supistukset tulee ennemmin levossa kuin liikkeen jälkeen...

Meillä matkaa sairaalaan on n. 4 kilometriä ja autolla mennään...siellä on kans parkkipaikkapula mut jotenkinhan sitä sit on selvittävä...yölllä onneks vähemmin liikennettä tietty...

Sit meillä on koira myös joka otti esikoisen todella hienosti vastaan vaikka oli silloin vasta vuoden vanha (collie pk) . Pelättiin et miten käy mut hyvin otti laumaan mukaan ja vahtii vieläkin joskus leikkimökin nurkalla kun toinen leikkii ulkona...

Kissakin oli mut siitä päätettiin nyt luopua koska se valtas ton häkkisängyn ja on muutenkin käyttäytynyt äreästi meidän esikolle...ei tartte ressata sitä sen enempää....on tossa koirassakin jo ihan tarpeeks hoitamista...


 
Paljon onnea Ainoska!!! :flower: :heart:

Tsemppiä huomiselle MamMam!!! :hug: :)

Tässä olisi joitakin vauvarunoja :wave: :

peiton alla posken nukka
jalassa punainen/sininen sukka.
tänään meille onni tuotiin
ikioma tyttö/poika suotiin.

tänään oli päivä arkinen
vaan pikku tyttö/poika muutti sen.
tuli päivästä suuri ja ihmeellinen
me varmasti kauan muistamme sen.

auringonsäde maahan koski,
syntyi soma nukkaposki.
tuli tähän maailmaan,
sydän iloa tulvillaan.
xx.xx klo.xx.xx
tyttö/poika xxxxg ja xxcm

pienoiset kädet,suu ihan suppu.
syntynyt uusi on ruusunnuppu.
se ihmeeltä suurelta silmissä näyttää,
sydämen kokonaan onnesta täyttää.
xx.xx klo xx.xx
tyttö/poika xxxxg ja xxcm.

elämä hentoinen syntyi toiveista
äidin ja isän.
antoi elämäämme suuren
valoisan lisän.
haikaran kyydissä nyyttimme
xx.xx syliimme siirtyi,
xxxxg ja xxcm mitoiksi
tytölle/pojalle piirtyi.

on jalassaan sillä pienoinen sukka,
tuntuu poskea vasten hentoinen nukka.
silmät on isän ja äidiltä tukka,
elämään vasta puhjennut kukka.
punaiseen/siniseen nuttuun
xx cm puen,
kortista xxxxg painaneen luen.
pian jatkamme elämää kotiutuen,
ilmoitan kun on aika vierailujen.

hiukkasista elämän on suuret
ihmeet luotu,
lahja kaikkein arvokkain
on iloksemme suotu.
tyttö/poika sukunimi syntyi
xx.xx klo xx.xx.xxxxg ja xxcm.
 
Heissan, ajattelin tulla vierailemaan tuolta elokuisten puolelta, meitä enää viisi odottajaa joista kolme ilmoittautunut tänään.

Kissa-asiaa;

Eli meillä oli neljä kissaa vielä pari kuukautta sitten. Edelleen kaksi, n. 20 vuotias ja 12 vuotias. Kaksi muuta hiukan nuorempaa oltiin hankittu yhdessä kolmisen vuotta sitten kun muutettiin yhteen ukon kanssa, nämä mitkä meillä vielä on on olleet miehellä vuosia. No, asiaan :). Tulin siihen tulokseen että neljä kissaa ja lapsi ei toimi. En edes halunnut lähteä yrittämään, sillä jo nytkin kissat olivat mustasukkaisia toisistaan ja tappelivat jopa huomiosta, vaikka sitä yritti kuinka paljon antaa. Yksi syy kahden luopumiseen oli myös tila, meidän asunto hienot 40 neliötä, neljä kissaa, kaksi aikuista ja tuleva vauva. Tuntui olevan aiemminkin ahdasta, nyt oikein kohisee korvissa kun yrittää miettiä miten hemmetissä saa vaunut sisään ovesta, missä niitä alkaa säilyttää, puhumattakaan pinnasängystä... (että kiitos Helsingin kaupunki, uudesta, isommasta asunnosta - puoli vuotta oltu jonossa, ihan just pitäisi uusia hakemus). Sitten kun meillä muutama kissa sellainen että jos ei kaikki menny niin kuin he halusivat, oli aina välillä ulostetta ja virtsaa eteisessä, revittyjä huonekaluja yms. Norjalainen metsäkissa joka meillä oli ei voinut sietää oikeastaan kosketusta, emmä tiedä mitä sille oltiin aiemmassa kodissa tehty, oli aivan takkuinenkin kun tuli meille kissaveljensä kanssa. En voinut ottaa riskiä että kun lapsi takertuu kaikkeen niin sieltä tulee kynttä. Ja meillekkin tuli aika räväkästi, tuntuu että vieläkin sattuu käsiin. Toinen veljistä oli ihan totaalisesti mun kissa. Siis aina ennen nukkui mahan päällä ja aina siellä missä minäkin. Muuttui koko ajan omistushaluisemmaksi mitä edemmäksi raskaus eteni, ja edelleen oli ihan pakko päästä mahan päälle. Vauveli ei vaan kamalasti pitänyt kehräyksestä ja usein potkikin niin että kissa väistyi. Nämä kaksi olivat olleet yhdessä koko ikänsä, n. kaksitoista vuotta joten alusta lähtien olis selvää ettei heitä eroteta. Pari kuukautta sitten lähtivät maatilalle Kuopion suunnalle ystäväni äidin luokse uuteen kotiin. Ovat kuulemma sopeutuneet hyvin, pomppivat innoissaan pihalla ja jahtaavat ötököitä. Minä olen usein itkeskellyt poikieni perään, mutta onneksi aina välillä kuullut mitä heille kuuluu.

Hirvittää että miten nämä kaksi sopeutuvat, kummatkaan eivät ole olleet lasten kanssa tekemisissä, tottuneet että sängyssä saa olla ja naukuvat öisin julmetusti, niin ettei itsekään saa välillä nukuttua. Makkarin ovea vaan kiinni silloin kun naperi nukkuu. Pinnasänky on sen verran korkea ettei ainakaan toinen kissa jaksa hypätä, toivottavasti toista ei vaan kiinnostaisi. Kuitenkin ollaan miehen kanssa puhuttu että jos tulee ongelmia niin on aivan selvää että kissat lähtevät. Oma lapsi on kuitenkin hiukan tärkeämpi. Rakastan eläimiä ja haluaisin vaikka kuinka monta kotiini, mutta realisti pitää olla. Kissoja ei oikein voi kouluttaa, ei komentaa, tekevät aivan kuten tahtovat ja keksivät mielestänsä mahtavia keinoja antaa ilmi loukkaantuneen mielensä. Kuhan vaunujen ilmakumirenkaat jäisivät ehjiksi.

Ymmärrän myös että moni ei ymmärrä miten voi "hylätä" lemmikin kun lapsi tulee, että mitä se kertoo ihmisestä. Kyllä mulla on ollut paha mieli, mutta tavallaan on helpottanut. Ja sitä paitsi tiedän että kissaveljet on paremmassa kodissa, siellä on tilaa riehua vaikka millä mitoin.

Meillä siis näin.

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Heissan, ajattelin tulla vierailemaan tuolta elokuisten puolelta, meitä enää viisi odottajaa joista kolme ilmoittautunut tänään.

Kissa-asiaa;

Eli meillä oli neljä kissaa vielä pari kuukautta sitten. Edelleen kaksi, n. 20 vuotias ja 12 vuotias. Kaksi muuta hiukan nuorempaa oltiin hankittu yhdessä kolmisen vuotta sitten kun muutettiin yhteen ukon kanssa, nämä mitkä meillä vielä on on olleet miehellä vuosia. No, asiaan :). Tulin siihen tulokseen että neljä kissaa ja lapsi ei toimi. En edes halunnut lähteä yrittämään, sillä jo nytkin kissat olivat mustasukkaisia toisistaan ja tappelivat jopa huomiosta, vaikka sitä yritti kuinka paljon antaa. Yksi syy kahden luopumiseen oli myös tila, meidän asunto hienot 40 neliötä, neljä kissaa, kaksi aikuista ja tuleva vauva. Tuntui olevan aiemminkin ahdasta, nyt oikein kohisee korvissa kun yrittää miettiä miten hemmetissä saa vaunut sisään ovesta, missä niitä alkaa säilyttää, puhumattakaan pinnasängystä... (että kiitos Helsingin kaupunki, uudesta, isommasta asunnosta - puoli vuotta oltu jonossa, ihan just pitäisi uusia hakemus). Sitten kun meillä muutama kissa sellainen että jos ei kaikki menny niin kuin he halusivat, oli aina välillä ulostetta ja virtsaa eteisessä, revittyjä huonekaluja yms. Norjalainen metsäkissa joka meillä oli ei voinut sietää oikeastaan kosketusta, emmä tiedä mitä sille oltiin aiemmassa kodissa tehty, oli aivan takkuinenkin kun tuli meille kissaveljensä kanssa. En voinut ottaa riskiä että kun lapsi takertuu kaikkeen niin sieltä tulee kynttä. Ja meillekkin tuli aika räväkästi, tuntuu että vieläkin sattuu käsiin. Toinen veljistä oli ihan totaalisesti mun kissa. Siis aina ennen nukkui mahan päällä ja aina siellä missä minäkin. Muuttui koko ajan omistushaluisemmaksi mitä edemmäksi raskaus eteni, ja edelleen oli ihan pakko päästä mahan päälle. Vauveli ei vaan kamalasti pitänyt kehräyksestä ja usein potkikin niin että kissa väistyi. Nämä kaksi olivat olleet yhdessä koko ikänsä, n. kaksitoista vuotta joten alusta lähtien olis selvää ettei heitä eroteta. Pari kuukautta sitten lähtivät maatilalle Kuopion suunnalle ystäväni äidin luokse uuteen kotiin. Ovat kuulemma sopeutuneet hyvin, pomppivat innoissaan pihalla ja jahtaavat ötököitä. Minä olen usein itkeskellyt poikieni perään, mutta onneksi aina välillä kuullut mitä heille kuuluu.

Hirvittää että miten nämä kaksi sopeutuvat, kummatkaan eivät ole olleet lasten kanssa tekemisissä, tottuneet että sängyssä saa olla ja naukuvat öisin julmetusti, niin ettei itsekään saa välillä nukuttua. Makkarin ovea vaan kiinni silloin kun naperi nukkuu. Pinnasänky on sen verran korkea ettei ainakaan toinen kissa jaksa hypätä, toivottavasti toista ei vaan kiinnostaisi. Kuitenkin ollaan miehen kanssa puhuttu että jos tulee ongelmia niin on aivan selvää että kissat lähtevät. Oma lapsi on kuitenkin hiukan tärkeämpi. Rakastan eläimiä ja haluaisin vaikka kuinka monta kotiini, mutta realisti pitää olla. Kissoja ei oikein voi kouluttaa, ei komentaa, tekevät aivan kuten tahtovat ja keksivät mielestänsä mahtavia keinoja antaa ilmi loukkaantuneen mielensä. Kuhan vaunujen ilmakumirenkaat jäisivät ehjiksi.

Ymmärrän myös että moni ei ymmärrä miten voi "hylätä" lemmikin kun lapsi tulee, että mitä se kertoo ihmisestä. Kyllä mulla on ollut paha mieli, mutta tavallaan on helpottanut. Ja sitä paitsi tiedän että kissaveljet on paremmassa kodissa, siellä on tilaa riehua vaikka millä mitoin.

Meillä siis näin.

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+0
Juuri tätä minä ajoin takaa tolla kissa jutulla,alusta asti tehä selväksi että pinnasänky ON VAUVAN eikä kissan paikka.Ja juuri sitä että vauva on kissaa tärkeämpi,vaikka kuinka eläimistä tykkäisi.Ja jos mulla ois kissa joka yrittäisikään vauvan sänkyyn niin heittäsin surutta sen lattialle,koska eläimistä ei voi ikinä olla varmoja mitä tekee.Jos kaikki menee ongelmitta niin se on tosi hyvä mutta kun koskaan ei voi olla varma.
 
Aku
:heart:

Sairaalamatkoista oli puhetta.Meiltä matkaa Kättärille vajaa 10km.Suunnitelmissa olis mennä omalla autolla ihan senkin takia että ensisynnyttäjänä voi tulla vielä käsky takas kotiin ni ei viitti taksilla ajella ees taas.Tuo velodromin parkkis mullakin kävi mielessä että josko sinne mies veis auton.

Kävin tänään kampaajalla :D kampaaja kyseli että kauankos on vielä H-hetkeen aikaa.Totesin että reilu viikko,raukka meinas pudota penkiltä kun älys että sehän voi siis tulla koska vaan.Vannotti sitten etten saa synnyttää siellä :LOL: EI PELKOA ,tyyppi tuntuu viihtyvän vaikka hiukan ahdasta tuntuu olevan.Eli olo on pääsääntöisesti ihan hyvä edelleen...

Niiskuneiti82 kiitos noista runoista.Pitikin ottaa ylös.Ihan tuli tippa linssiin kun lueskelin noita :'(

Ääh...anoppi tulee meille huomenna "päivähoitoon" (asuvat 200km päässä meistä) siksi aikaa kun sen mies menee johonkin asioille.Mieskin on treeneissä eli pitäis jaksaa olla seuraneitinä.Ennen kun asuivat tuossa melkein naapurissa niin sitä tuli käytyä niillä kun itse huvitti.Nykyään kun harvemmin nähdään nin ei viitti sanoa että mä en just nyt jaksa et tuutko joku toinen kerta :ashamed: vaikka välillä tekis mieli.Noh,tuskimpa nuo kauaa viihtyvät kuitenkaan.

Juuh,nyt syömään.
Tsemppiä kaiklle jotka ootte pääsemässä tositoimiin!Ja jaksuja muille mahakkaille :hug:

T.Aku ja pieni 38+5

Muoks nuo lihavoinnithan meni melkein niin kun pitikin :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
:heart:

Sairaalamatkoista oli puhetta.Meiltä matkaa Kättärille vajaa 10km.Suunnitelmissa olis mennä omalla autolla ihan senkin takia että ensisynnyttäjänä voi tulla vielä käsky takas kotiin ni ei viitti taksilla ajella ees taas.Tuo velodromin parkkis mullakin kävi mielessä että josko sinne mies veis auton.

Kävin tänään kampaajalla :D kampaaja kyseli että kauankos on vielä H-hetkeen aikaa.Totesin että reilu viikko,raukka meinas pudota penkiltä kun älys että sehän voi siis tulla koska vaan.Vannotti sitten etten saa synnyttää siellä :LOL: EI PELKOA ,tyyppi tuntuu viihtyvän vaikka hiukan ahdasta tuntuu olevan.Eli olo on pääsääntöisesti ihan hyvä edelleen...

Niiskuneiti82 kiitos noista runoista.Pitikin ottaa ylös.Ihan tuli tippa linssiin kun lueskelin noita :'(

Ääh...anoppi tulee meille huomenna "päivähoitoon" (asuvat 200km päässä meistä) siksi aikaa kun sen mies menee johonkin asioille.Mieskin on treeneissä eli pitäis jaksaa olla seuraneitinä.Ennen kun asuivat tuossa melkein naapurissa niin sitä tuli käytyä niillä kun itse huvitti.Nykyään kun harvemmin nähdään nin ei viitti sanoa että mä en just nyt jaksa et tuutko joku toinen kerta :ashamed: vaikka välillä tekis mieli.Noh,tuskimpa nuo kauaa viihtyvät kuitenkaan.

Juuh,nyt syömään.
Tsemppiä kaiklle jotka ootte pääsemässä tositoimiin!Ja jaksuja muille mahakkaille :hug:

T.Aku ja pieni 38+5


Tuliko hienot "uudet" hiukset? =) Minä se oon niin pihi etten ikinä raski käyä oikealla kampaajalla(kerran vain laitatin permanentin joku vuosi sitten) :D
 
Aku
Hah,juu en minäkään :LOL: Että kyllä nyt kelpaa.Tuli ihan hieno

Äitille iski joku kohtaus että hän maksaa menet ja teet tuolle päälles jotain ennen kun räjähdät :LOL: Normaalisti mä kiikutan värin äipälle ja se on laittanu mut se tosiaan kieltäyty.

Tosin tuo kampaaja (äipän ehdotus sekin) jolla kävin oli tosi edullinen.Kolmea eri väriä tohon tuli ja leikkaus ja hintaa oli 70 e.Mulla tota karvaa on kuitenkin jonkus verran ja yleisesti täällä Helsingissä saa maksaa melkeinpä 100 e :/
 
Ihan ensiksi taas onnittelut vauvautuneille :heart:

Tänään oli taas neuvolapäivä rv 37+4;
paino: -1,2kg, vaikka turvortus +
pissa: prot+ gluk- (kuten viimeiset 5vko:a)
hb: 131 (ihme, että olo on hiukka reipastunut viime aikoina)
Sf: 38 (nousee edelleen omia käyriään)
Rt ja kiinnittynyt on
Syke: tasainen ja reipas 150 :heart:

Liikkeistä tulikin neuvolassa tänään juteltua aika pitkään, sillä maanantaista asti meidän Papu on ottanut hieman liiankin rennosti. Maanantaina olin ensimmäistä kertaa vapaaehtoisesti lähdössä äippäpolille liikkumattomuuden vuoksi, mutta sain sen onneksi reipastumaan hiukka (tays:lla oli hyvät ohjeet liikelaskentaan, tosin lattialta nousu tälläsenä valaana on hiukka vaikeeta). Neuvolatäti oli onneksi mun kannalla siinä, että ei ne liikkeet saisi vaimentua, vaikka muuttuvatkin. Ainoa mikä jäi hiukka mietityttää, että kuinka usein niitä pitää tuntua? Meillä kaikki liikunta tapahtuu vasta illalla nykyjään ja yötkin saan olla aika rauhassa. Jotenkin polille turhaan meno pelottaa, vaikka huoli onkin iso :ashamed: Ammatin suomia etuja, että pitäs tietää kaikki.. Huoh.

Neuvolatätikin kyseli jo mun sairaalakassin pakkaamisesta ja oli pakko sille myöntää etten oo sitä tehnyt. Taidan olla ainoa? Onneksi mies kulkee sentään (oma-aloitteisesti) joka paikkaan kameran kanssa nykyään, niin saadaan ainankin kuveja uudesta tulokkaasta ;) .

Matkaa sairaalalle (naistenklinikka) meiltä on noin 16km. Muistuttaa kovasti työmatkaani, niin mies osaisi ajaa sen vaikka unissaan alle puoleen tuntiin liikennevaloista huolimatta. Epäilen kuitenkin, että taksilla taidetaan matka taittaa parkkipaikkojen pulan vuoksi. Tuttava, jolla oli ollut yliaikaiskontrolli kättärillä, kertoi ettei ole koskaan saanut niin nopeaa taksikyytiä kuin takapenkillä ison vatsan kanssa ähistessä :D Tähän täytyy luottaa.

Tsemppiä vielä MamMamlle huomiselle ja nille joilla la on jo mennyt tahi korvilla. Mä oon luottavainen jo, että meidänkin juniori ennen lokakuun loppua syntyisi :D

-venlae ja Papu (tuonkin kirjoitan isolla P:llä, niin täytyy toivoo ettei nimi tuu jäädäkseen kuten mies uhkaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Hah,juu en minäkään :LOL: Että kyllä nyt kelpaa.Tuli ihan hieno

Äitille iski joku kohtaus että hän maksaa menet ja teet tuolle päälles jotain ennen kun räjähdät :LOL: Normaalisti mä kiikutan värin äipälle ja se on laittanu mut se tosiaan kieltäyty.

Tosin tuo kampaaja (äipän ehdotus sekin) jolla kävin oli tosi edullinen.Kolmea eri väriä tohon tuli ja leikkaus ja hintaa oli 70 e.Mulla tota karvaa on kuitenkin jonkus verran ja yleisesti täällä Helsingissä saa maksaa melkeinpä 100 e :/
Ihanasti tehty äityliiniltä =) On se kiva varmasti joskus päästä ihan kampaajalla käymään :D Nyt voit sitten kehua että kävin KAMPAAJALLA :LOL: :LOL: :D Minäkin ku joskus aina värjään niin kaupasta ostan ja joku kaveri sen sitten lätkäsee päähän :D On aika kallista lystiä sitten tuo kampaamossa käynti kun 100 euroa joutuu maksamaan :eek: Onkohan muuallakin yhtä kallista?? :eek: Jos laittasin 100 euroa kampaamoon niin joutusin varmaan lähtä tienaan rahan siihen tien päälle ja laittaan pikku minihameen päälle,mutta kukapa huolis mammaa jolla on maha pystyssä?? :LOL: :LOL: :D
 
Aku
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Hah,juu en minäkään :LOL: Että kyllä nyt kelpaa.Tuli ihan hieno

Äitille iski joku kohtaus että hän maksaa menet ja teet tuolle päälles jotain ennen kun räjähdät :LOL: Normaalisti mä kiikutan värin äipälle ja se on laittanu mut se tosiaan kieltäyty.

Tosin tuo kampaaja (äipän ehdotus sekin) jolla kävin oli tosi edullinen.Kolmea eri väriä tohon tuli ja leikkaus ja hintaa oli 70 e.Mulla tota karvaa on kuitenkin jonkus verran ja yleisesti täällä Helsingissä saa maksaa melkeinpä 100 e :/
Ihanasti tehty äityliiniltä =) On se kiva varmasti joskus päästä ihan kampaajalla käymään :D Nyt voit sitten kehua että kävin KAMPAAJALLA :LOL: :LOL: :D Minäkin ku joskus aina värjään niin kaupasta ostan ja joku kaveri sen sitten lätkäsee päähän :D On aika kallista lystiä sitten tuo kampaamossa käynti kun 100 euroa joutuu maksamaan :eek: Onkohan muuallakin yhtä kallista?? :eek: Jos laittasin 100 euroa kampaamoon niin joutusin varmaan lähtä tienaan rahan siihen tien päälle ja laittaan pikku minihameen päälle,mutta kukapa huolis mammaa jolla on maha pystyssä?? :LOL: :LOL: :D
Juu äippä on kyllä huippu =) Se on hassua miten ihmiset muuttuu.Kotona kun asuessani me oltiin napit vastakkain ihan koko ajan.Sitten kun muutin pois (vuosia sitten) taisin olla just 18v. täyttänyt meidän välit on lämmenny hirveesti.Nykyään ollaan siis melkein kun kavereita.Paljon on tullut juteltua nyt tän raskaudenkin tiimoilta.

Joo ei varmaan kyl ois ukkoja ihan jonoks asti,toisaalta voihan se olla että joku tällasesta elefantistakin sais kiksit :x onhan niitä jotka tykkää tosi isoista tytöistä.
 
Onnea Ainoska!:flower:

Kissoista vielä, mun mielestä ole haittaa jos kisu nukkuu pinnasängyssä silloin kun vauva ei siinä ole ja päiväpeitto suojaa karvoilta. Joka tapauksessa pitää yöksi laittaa ovi kiinni ja kissa ulos, koska meidänkin kissa kyllä menee halutessaan mihin haluaa vaikka tietäisikin sen olevan kiellettyä... Ja nukkuu välillä meidän vieressä kainalossa ja tyynyn päällä, joten en uskalla riskiä ottaa. Verkko tuntuu hankalalta yötä ajatellen ja muutenkin jotenkin ahdistaa. Sitä paitsi tärkein nukkumapaikka (vanha nojatuoli olkkarissa) kyllä tulee kisulla säilymään ihan ikiomana :heart:

Elwi, meillä on hoitopöytä makkarissa joten ovea ei tartte avata. Pyllynpesun jätän yöllä tekemättä aina kun mahdollista ja käytän sen sijaan kosteuspyyhkeitä jos on tarvista vaipanvaihtoon. Saa itsekin nopeammin uudelleen unta ja vaavi oppii ettei yöllä saa täyttä palvelua. Tsemppiä kaikille kissa- ja koiraihmisille, kyllä lemmikit ja vauva varmasti hyvin sopeutuu yhteiseloon, onhan niitä niin monilla muillakin :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: ja onne mammam:lle huomiseen :heart:

Tosta parturista..täällä parturi maksaa n. n. 70 e leikkaus-väri-raidat ja yhellä kotiparturilla joka tuttu niin vähä yli 40 e noi samat eli vähän edullisemmat kun etelämmässä päin, vaan tuntuu täällä et ite saa sanoa mitä haluaa ja haluisin ite joskus sellaiselle joka tosiaan osaa katsoa mikä malli ja väri käy itelle (katson ihaillen aina hurjaa muodon muutosta miten ne hiukset ja meikitkin muuttaa tosi paljon ihmistä :D )
Minäkin monesti itse ostan värin ja kaverit tai äiti laittaa, nykyään olen käynyt parin kk:n välein laitatuttamassa kulmat niin sekin piristää paljon, suosittelen (täällä yksi uusi kosmetelogi tekee kulmat 8 e ja ripset+kulmat 16 e-ei paha hinta-joissakin reilu 25 e!, ripsiä en kylläkään monesti laita kun muutenkin mustat)mut se siitä

Olipa ihania runoja lapsen syntymästä itsekin otin yhden talteen, et voin laitella viestiä sitten kun sen aika koittaa :)

Meidän neiti varmaan kohta 2 viikkoa öisin ja päiväunilla yskii, et tuntuu itsetäkin pahalta kuunnella, kohta jo varmaan oksentaa..yskänlääkettä on ostettu, mutta jos ei ala loppua niin lääkärillä saa käyttää, voi meidän pientä :| kuumetta tai muutakaan ei kyllä ole pahemmin ollut..
 
Vera-84
Olen yrittänyt kirjotella tänne, mutta eipä ole onnistunut,
:/
Onnitteluni vauvan saanneille! Nyt on sitten tämä kauan odotettu syyskuu milloin niitä vauvoja pitäisi alkaa tulla. Tämä poitsu voi tosin tulla vasta lokakuun puolella. Toivottavasti ei.
On jo käänytnyt pää alaspäin, ei siitä muita merkkejä ollut kuin että liikkeitä tuntu olevan enemmän alhaalla ja painetta alapäässä, mut en tajunnut et se olis oikeesti kääntynyt. Ois kyl kiva jos terkkariki vois tehdä sen sisätutkimuksen, ni auttas vähän valmistautumaan henkisesti synnytyksen lähenemiseen. Ihan kuin en muuten tiedä että se on tulossa viimeistään sen 5 viikon päästä...
;)
Painoa jo 3 kg. En kyl tiedä onko kiinnittynyt vai ei. Kävin tutustumassa naistenklinikalle, ja ei kyl kannata jättää autoa sinne parkkipaikalle pidemmäksi aikaa. Ehkä mies voi viedä auton jossain hyvässä vaiheessa vaikkapa sinne olympiastadionin lähellä oelvalle parkkipaikalle. En kyl muista oliks siinä jotain aikoja...
Täällä muuten oppii paljon kaikkea. Että mitäs sitten jos joutuu käynnistää,ja milloin se on edessä ja jne. Ei kaikkee tuolla neuvolassa aina kerrota. Eikä lukemaansa aina muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä23:
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: ja onne mammam:lle huomiseen :heart:

Tosta parturista..täällä parturi maksaa n. n. 70 e leikkaus-väri-raidat ja yhellä kotiparturilla joka tuttu niin vähä yli 40 e noi samat eli vähän edullisemmat kun etelämmässä päin, vaan tuntuu täällä et ite saa sanoa mitä haluaa ja haluisin ite joskus sellaiselle joka tosiaan osaa katsoa mikä malli ja väri käy itelle (katson ihaillen aina hurjaa muodon muutosta miten ne hiukset ja meikitkin muuttaa tosi paljon ihmistä :D )
Minäkin monesti itse ostan värin ja kaverit tai äiti laittaa, nykyään olen käynyt parin kk:n välein laitatuttamassa kulmat niin sekin piristää paljon, suosittelen (täällä yksi uusi kosmetelogi tekee kulmat 8 e ja ripset+kulmat 16 e-ei paha hinta-joissakin reilu 25 e!, ripsiä en kylläkään monesti laita kun muutenkin mustat)mut se siitä

Olipa ihania runoja lapsen syntymästä itsekin otin yhden talteen, et voin laitella viestiä sitten kun sen aika koittaa :)

Meidän neiti varmaan kohta 2 viikkoa öisin ja päiväunilla yskii, et tuntuu itsetäkin pahalta kuunnella, kohta jo varmaan oksentaa..yskänlääkettä on ostettu, mutta jos ei ala loppua niin lääkärillä saa käyttää, voi meidän pientä :| kuumetta tai muutakaan ei kyllä ole pahemmin ollut..
Noista hiusten leikkuu ja värjäys jutuista vielä,oon kuullut että ammattikouluissa kun käy leikkauttaan ym.niin siellä saa halvalla kun opiskelijat tekee ne.En sitten tiiä kuin paljon halvemmalla ku en oo käynyt =) Pitäis joskus soittaa ja kysyä että mitä maksaa.
 

Yhteistyössä