SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Avaiemt saatiin tilapäis-asuntoon tänään ja kaikki kamat pitäis TAAS raahata muualle... Hieman alkaa kypsyttämään tämä touhu...

Ei tullutkaan ihan sellainen joulu kun kuvittelin :'(

neuvolassa ei mitään uutta.. PAinoa vaan 250gr/vko, aika hyvin normaaliin kiloon nähden B)

JA ONNEA UUSILLE VAUVAN SAANEILLE!!! Ehkäpä minäkin pian :heart:

RäpäRällä ja Nestori 39+5
 
Onnea Ainoskalle! :flower:

Venlae: Mulle sanottiin niistä liikkeistä äippäpolilla, että 3-4 kertaa päivässä tarttis liikkeitä tuntea enemmän kuin 5 puolen tunnin sisään. Nämä siis ne viralliset ohjeet. Itse olen ollut iloinen jos olen huomannut liikkeitä aamulla ja illalla.

Ai että mulla menee hermot appiukon kanssa. Miehen sisko soitti tänään, että he olisivat muuttamassa lauantaina (olivat vasta eilen saaneet kämpän) Jyväskylään (jonne siis ajaa täältä joku 4 tuntia jos ei enemmänkin). Mies oli sitten sanonut, ettei kyllä voi tulla muuttoavuksi muutakuin pakkaamispuolelle, koska meillä siis huomenna LA ja vauva voi tulla minä hetkenä hyvänsä. Ei kauheesti kerkee Jyväskylästä tänne, jos mulla alkaa synnytys. Miehen sisko ymmärsi tilanteen (mitä kyllä ihmettelen, on se niin pissis yleensä). No eikös sitten appiukko soita vihaisena, että kyllä pitää omaa siskoaan auttaa! Ei hemmetti, eikö se tajua, että mies haluaa olla mukana oman lapsensa synnytyksessä??!! :kieh: :headwall: Mies onneks pysyi lujana, mutta musta tuntuu typerältä edes keskustella näin selvästä asiasta :/

Nyt mies lähti kaverin luo ja mä pidän rentoutusillan. Meen lenkille ja laitan saunan päälle. Sinne oon varannut kuorinta-aineen ja hiusnaamion (ja alkoholittoman siiderin :LOL: ). Saunan jälkeen ajattelin nyppiä kulmat, laittaa kasvonaamion ja mennä sohvalle makoileen takkatulen ääreen. Ehkäpä se unikin tulee jossain vaiheessa, kun heräsin viime yönä klo 04 enkä oo sen jälkeen nukkunut :snotty:

:hug: Huomenna käynnistykseen/sektioon menijöille!
 
Tulipa sit tänään käytyä turha reissu synnärille.. Eilen illalla alkoi supistamaan kahdeksan aikaan 10min välein ja yöllä tiheni 5min väliin. Aamulla olo oli aika kipeä ja miehen kanssa lähdettiin näytille. Supistuksia tuli kyllä käyrällekin, mutta se kohdunsuu olikin vielä ihan epäkypsä. Kotiin sit odottelemaan.. Voi pehva! Kyllä kiukutti lähteä takas tänne kärvistelemään. Kokoarvioksi tuli ultralla 3400g, mikä on aika samaa luokkaa kuin esikoinen. Nyt on päivä mennyt enemmän ja vähemmän supistellen. Saas nähdä mitä ensi yönä tapahtuu..

t.rmamja päivää vajaa rv39
 
Alkuperäinen kirjoittaja venlae:
valaana on hiukka vaikeeta). Neuvolatäti oli onneksi mun kannalla siinä, että ei ne liikkeet saisi vaimentua, vaikka muuttuvatkin. Ainoa mikä jäi hiukka mietityttää, että kuinka usein niitä pitää tuntua? Meillä kaikki liikunta tapahtuu vasta illalla nykyjään ja yötkin saan olla aika rauhassa. Jotenkin polille turhaan meno pelottaa, vaikka huoli onkin iso :ashamed: Ammatin suomia etuja, että pitäs tietää kaikki.. Huoh.
Meidän neuvolasta annettiin ohje, että kunhan edes kerran päivässä saa sen vähintään 10 liikettä per tunti kasaan niin ok.
 
Niiskuneiti82, kiitos kivoista runoista, sieltä mieleinen löytyikin =)

Nanna, ai sä olet taas kotona. No toivottavasti perjantaina sit jo käynnisteltäis tai tehtäis sektio, niin pääsisit säkin piinastas =) . Jaksamisia sulle!! Vai on tayssissa ruuhkaa.. no kaippa mulle se paikka sieltä 2a:lta löytyy, kun se kerran silloin synnytystapasuunnittelussa luvattiin :/ .

RouvaHeinonen, oikein paljon onnea sulle huomiseen käynnistykseen, toivottavasti kaikki menisi nyt paremmin, kuin esikoisen synnytyksessä. Voimia!! Ehkäpä 2a:lla törmätään, jos sinne pääset =)

MamMam
 
vauvan hakijoille sinne tays:n suuntaan. Itseäkin jännittää lapsivesitestin tulos ihan kamalasti.. Jos keuhkot epäkypsät menee sitten mulla sektioon, jos taas kypsät, niin voisin suostua alatiesynnytykseen/käynnistykseen.
Näin olen saanut päätetyksi-vihdoin viimein. Huomenna olisi tasan 37 ja koska vauva jo rapiat 3.6kg niin olo tuntuu tukalalta, koska en ole mikään kovin isokokoinen.
Koko ajajn toivon, että alkaisi vaan syntyä, mutta koska tilanne niin epäkypsä, niin eipä kait toivoa ole :/
Kävin tänään muuten vyöhyketerapeutilla ja kun hän hieroi niitä kohtia joiden pitäisi tehdä niitä supistuksia, niin oli ihan uskomattoman kipeää se touhu. Huh, huh.. Ja ainuttakaan supistusta ei tullut. Eli muhun ei näytä tehoavan yhtään mikään. Onko muilla kokemuksia vyöhyketerapiasta? Tapahtuiko teillä mitään? Sattuiko teitä mielettömästi?

Ja taidan minäkin kopsata valmiiksi kännykkään tuosta vauvarunon-kiitos, kun jaksoit kirjoittaa. =)
 
Onnea ainoska !

ja lykkyä huomiselle, joilla käynnistystä tai sectiota!

Kissoista: meillä on tosiaanki kaks kappaletta maatiaiskissoja (äiti ja tyttö) tämä tyttö on alkanu olleen kauheen hellyyden kipiä, nyt lähiainoina. nukkunu mun kans väkisin päikkäreitä ja pitäny ängetä oikeen lähelle ja kauhee kehräyspäällä, vielä vähän aikaa se on mun vauva, sitte joutuu väistyyn taka-alalle :)
meillä kyllä kissat oppii aika hyvin, mun ei tartte sanoa kuin kovalla äänellä että ei niin ne ei kyllä yritäkkään hypätä pinnikseen tai vaunuihin enää.

kiitos runoista, täytyy tallentaa puhelimeen jo valmiiksi runon runko.

huomenna olis taas neuvola, saa nähä kuin monesti vielä pitää käydä. Viimesen viikonaikana on tuntunu äkästä juilintaa alamahalla ja selkeesti vauva alkanu painaan just alamahalla enempi, housujen vyötärö nauha on alkanu painaan ilkeesti, jospa vaavi olis laskevunu lähtöasemiin =)
(elän toivossa)

mua on alkanu oikeesti pelottaan että jos tuleeki lähtö yöllä ja mies on töistä todella väsyny että miten sen raahin herättää ja jos se sitte unissaan ärähtää että anna nukkua niin sitte on tippa linssissä kun on alkanu mieli kovasti herkistyyn... viime yönäkin mietin unta odotellessa että uskaltaskohan sitä sitte lähtä ite ajaan... meiltä on semmonen 37 km synnärille ja siitä 30 pääsis ajaan hyvin hiljasta metsätietä... kaikkee hullua sitä yön tunteina aatteleekaan :(

oottako seurannu big brotheria, mitä tekisittä tiinan paikalla. Mun ei tarttis varmaan miettiäkkään, tulisin pois... kiva jos alkaa paha pahoinvointi ja lisäks se että ei pääse miehen luo...
 
MamMam kyseli...

Peiton alla posken nukka,
jalassa pieni punainen/sininen sukka.
Näin meille onni tuotiin,
ikioma pikkutyttö/poika suotiin.
xx.xx. klo xx.xx. xxxxg ja xxcm

Näki päivänvalon vauva soma,
meille kaikki kaikessa ja ikioma.
xx.xx. klo xx.xx. xxxxg ja xxcm

Vihdoin ja viimein hän maailmaan tuli,
vauva pieni ja sydämet suli.
xx.xx. klo xx.xx. xxxxg ja xxcm

Tänään oli päivä arkinen
vaan pikku tyttö (poika) muutti sen
tuli päivästä suuri ja ihmeellinen
me varmasti kauan muistamme sen.

Pikkuinen,pehmoinen,sadun lapsi suloinen. Onnen toit sä tullessasi, ilomielen mukanasi.

Nyytti pehmoinen syliisi kannettiin, se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin. hiustupsusta pieniin varpaisiin se on ihana, ihana niin!!

"Katso jälkiä", sanoi Puh. "Kahden seuraan on liittynyt kolmas."
xx.xx. klo xx.xx. xxxxg ja xxcm


Tollaisia nyt löysin netistä... Taidan itse käyttää tuota ensimmäistä
=)


Löysin myös sivun jossa voi miettiä nimeä vauvalle
http://www.perhekerho.net/oppaat/nimi_vauvalle.htm

Miikku78 39+5 (la lähestyy...)
 
...ja kylkinahkaa kiristää niin pirusti. :snotty: Ensimmäinen raskausarpi myös bongattu, tosin pituus mitataan vielä milleissä mutta tästä se kai lähtee. Toivon ettei montaa viikkoa mene, en tahdo sitä seeprakuvioista vyölaukkua. :kieh: Ja muutenkin, mieli on malttamaton. Tahdon jo nähdä kuka se oikeen siellä mun masussa asustelee!

Onnea uusille vauvautuneille, ja tsempit niille joilla huomenna on koitos edessään!

Cassy ja vautsi 38+1
 
Täällä taas toinen suppareitten takia valvottu yö takana. Tosi kipeitä supistuksia on tullut suhteellisen säännöllisesti eilisestä klo 17 lähtien noin 10 minuutin välein, mutta kai sitä pitää vaan kärsivällisesti näin ensisynnyttäjänä odotella |O Todennäkösesti taas mitään ei tapahdu ennen ensiyötä, jonka saan kärvistellä hereillä :headwall:

Toivottavasti muiden vointi on parempi!

Vilma ja pikkukaveri 40+1
 
ONNITTELUT KAIKILLE :flower: :heart:
Täällä hyvin nukuttu yö, hieman (tai siis tosi paljon) mietityttää toissa iltaset todella kipeet supistukset :/ Eilen soittelin neuvolaan että kauan katson noita supistuksia kotona ennen kuin lähden sairaalaan, niin neuvolan ohje mulle oli että tunti kotona ja sitte sairaalaan ;) No toissailtaset supistukset kesti sen 1,5h, mietin sit et mitäs kun ukolla kestää töistä tulla tuo puoli tuntia kotiin niin soitanko sille ekan puolen tunnin jälkeen vai odotanko sen tunnin ja sitte vasta soitan :/ On se sit kiva jos tulee toinen turhaan hälytettyä, eli kerkee just koti ja supistukset loppuu :headwall:
En kuitenkaan voi kauaa odottaa tai sitte ukko ei kerkee, esikoinen tuli aika vauhdilla :headwall: :headwall:
 
Kurja yö takana! Ei supistusten takia vaan flunssan! :( Kamala flunssa iski päälle ja rintaan pistää, kun yskittää. Huomenna pitäisi olla äippäpolilla siinä kunnossa, että yritettäs uutta käynnistystä. :eek: Miten tän flunssan sais hoidettua alta pois? Ei kellään olis pikareseptiä siihen???

Kissoista: Meillä on yksi keväällä syntynyt, nyt 5 kk:n ikäinen kisuli ja ollaan opetettu sille jo nyt, ettei pinnasänky eikä vaunut oo sen paikka. Yöt kissa viettää tuulikaapissa, kun eihän ton ikänen kissa koko yötä nuku. En jaksais kuunnella samassa huoneessa leikkivää kissaa keskellä yötä. Onko kukaan kokeillu jotain suihketta, jota voi laitella sellasiin paikkoihin, johon kissalta on meno kielletty? Mun vanhin lapsi (nyt 14v.) sanoi, että sellasta sais eläinkaupoista. Aineessa on jokin haju, jota kissa välttää. Sitä kai vois kokeilla pinnasängyn reunoille, jos kissa on tottelematon...

Onnittelut vielä uusille vauvautuneille! :flower:

Varjo 39+4
 
Onnea vauvaa hakeville ja sen jo saaneille :heart:
Ja Hyvää synttäriä Pippurimamma :flower:

Varjo:
Mä ostin aikanaan luontaistuotekaupasta "kissakarkoite" nimisiä tippoja. Niissä on joku sitruunan esanssi, joka käy kissan nenään ikävästi. Meillä se tehosi ainakin yhdessä vaiheessa kun poikakissamme alkoi merkkailemaan lirauttelemalla nurkkiin ennenkuin sitten leikattiin kolli.
Olen käyttänyt myös ihan sitruunan mehua joskus esim. kukkapurkin reunoihin jos ovat kissat alkaneet repiä viherkasveja vähän liikaa.
Olen kuitenkin kääntänyt sitruunan hajut ja tipat myönteiseksi kissoille pikemminkin niin, että käytän kissanminttua sellaisiin paikkoihin, joihin kissoilla on lupa mennä. Meillä ovat nyt viehtyneet nukkumapaikkoihinsa vielä enemmän kun aina välillä ripottelen kissojen nukkumapaikkoihin kissanminttua. Näin ne eivät edes kiinnostu juuri muista paikoista vaan hakeutuvat aina mukavan hajuiseen petiinsä nukkumaan.
Toki meidän kissat nukkuvat välillä ties missä (saunan lauteilla, sohvalla yms.), mutta tuolla kissanmintulla ne tuntuvat muistavan ja hakeutuvan useammin samaan paikkaan nukkumaan.
Viime aikoina olen myös käyttänyt "torumiseen" suihkepulloa eli jos yllätän kissan rysän päältä esim. pinnasängyn reunan päältä kävelemästä niin äkkiä vaan ruiskaisu suihkupullolla niin eipä ole sen jälkeen kissa sinne mennyt :) Tätä tapahtui alussa pinnasängyn tullessa, mutta nyt ovat jo jättäneet sen rauhaan eikä niitä enään kiinnosta koko sänky :)
Tsemppiä siis kaikille kissa ja koira ongelmaisille. Jokainen toivottavasti löytää sopivat torumis ja kielto keinot.
Meillä näyttäisi nyt tilanne hyvältä,mutta sitähän ei koskaan tiedä kun vauva tulee, että miten kissat reagoivat. Olemme kuitenkin päättäneet, että vauva tulee kaiken edelle ja kissoista on pahimmassa tapauksessa luovuttava ( mummi suostunut "sijoittamaan" ne kotiinsa) mikäli tilanteet menee niin pahaksi.

Elwi ja papuli rv tasan 37 :D
 
Onnea Ainoska tytön syntymän johdosta :heart: .

Inkalla oli synttärit eilen ja Pippurimammalle tuli vuosia lisää tänään, onnittelut molemmille :flower: :flower: .

Ja tsemppiä kaikille tänään vauvan hakuun menneille!

Eipä taas muuta, olo itellä ihan hyvä.
-pilvi ja vauva 38+4-
 
Alkuperäinen kirjoittaja nökö-81:
...
mua on alkanu oikeesti pelottaan että jos tuleeki lähtö yöllä ja mies on töistä todella väsyny että miten sen raahin herättää ja jos se sitte unissaan ärähtää että anna nukkua niin sitte on tippa linssissä kun on alkanu mieli kovasti herkistyyn... viime yönäkin mietin unta odotellessa että uskaltaskohan sitä sitte lähtä ite ajaan... meiltä on semmonen 37 km synnärille ja siitä 30 pääsis ajaan hyvin hiljasta metsätietä... kaikkee hullua sitä yön tunteina aatteleekaan :(
Älä ihmeessä lähde itse ajamaan kun ne kivut voivat olla jo tosi kivuliaat tai muuttua ajon aikana sellaisiksi.!
Kyllä se mies varmasti herää kuin ohjus kun herätellessä sanot että nyt pitäis lähteä synnyttämään ;) Voimia sinulle sinne, kyllä kaikki menee hyvin!

Onnea PippuriMammalle ja eilisen johdosta myös Inkalle! :flower:

Pari päivää niin ollaan rv41+ :eek: :$ :| :headwall:


balik 40+4
 
Hyvää huomenta syysmassut!!
Ensimmäisenä onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower:

Onko teillä käsitystä kuinka kauan menee, että synnytys alkaa jos vauva on jo ollut kiinnittynyt jonkin aikaa ja nyt sitten myös laskeutunut??
Mulla oli yöllä ainoastaan muutama kivulias supistus ja siihen sitten jäi :headwall: miksi meidän vauva ei halua tulla : :eek:

Ei oikein kirjoituskaan luista.... Kaikille meille viellä yhdessä koossa oleville jaksamisia ja supistuksia!!!

Miiuli 77+ :heart: Pötkötti 39+5 :heart:
 

On tosi vanha olo... aamulla lapset antoivat lahjat ja mies pisti aarteenmetsästykseen mut :) Kuulema jotain luvassa, kun pääsee töistä vielä yksin kaupoille vaikka sanoin ettei mitään saa ostaa mulle.

Matias syö tyytyväisenä sylissä nyt ja odotan kaveria saapuvaksi :)

Voimia kaikille loppuodotukseen!!!
 

Yhteistyössä