SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Tulen minäkin pienen tauon jälkeen kuulumisia kirjoittamaan:
tänään 37+1
Ei mitään uutta, satunnaisia suht kipeitä mut nopeita suppareita mutta todellakin ihan satunnaisia. Nukkuminen aika hankalaa, tuntuu että keuhkot ihan kasassa ja uni on todella levotonta. Lisäksi olen edelleen flunssassa, ja sekin tuo omat valvomiset. No, päivällä yritän sitten nukkua univelkoja pois.
Ja venaan että hieman tuo kaveri laskeutuisi niin voisi taas hengitellä vapaammin.
Turvotus on hirmuinen jaloissa, johtuu kaiketi siitäkin etten ole nyt flunssan takia pahemmin kävelylenkkejä tehnyt.
Tässä päällimmäiset. Torstaina taas neuvolakäynti.

Ja onnittelut vielä kaikille nyytin saaneille :flower:
 
Tässä päivän piristys! :LOL:

> > Myyntimiestä kerrakseen....
> > Isossa kaupungissa oli julmetun suuri tavaratalo, josta sai aivan
> > kaikkea,
> > siis todellakin aivan kaikkea. Laittoivat sitten lehteen ilmoituksen
> > myyjän
> > paikasta ja paikkaa hakemaan ilmaantui ujohkon oloinen maalaispoika
> > "Oot sitten maalta kotoisin?"
> > "Joo'o."
> > "Ootko ennen tehnyt myyntihommia?"
> > "Juu, kyllä mie siellä maalla..." Vaikka sälli olikin vähän ujon
> > oloinen,
> > niin myyntipäällikkö jotenkin piti hänestä ja otti hänet hommiin.Pitkän
> > hikisen ensimmäisen työpäivän jälkeen päällikkö tulee siinä viiden
> > pintaan
> > katsomaan miten maalaispoika on pärjännyt.
> > "No, montakos kauppaa olet tehnyt?"
> > "Yhden."
> > Päällikkö on vähän pettynyt ja toteaa: "Niin, yleensä meidän myyjät
> > tekee
> > sellaiset 20-30 kauppaa päivässä.
> > Paljonkos arvoinen se ainokainen oli?"
> > "200 000."
> > "Kaksisataa tuhatta!! Mitä ihmettä sä oikein myit??"
> > "Niin no, mie myin tälle kaverille ensin sellaisen pienen ongenkoukun,
> > sitten vähän isomman, seuraavaksi sellaisen Rapalan viehesarjan ja vielä
> > perhontekovehkeet. Sitten se tietysti tartti siimaa ja mie myin sille
> > ensin
> > sellaista tavallista, sitten vähän vahvempaa ja vielä sellaista kunnon
> > barracudankestävää extrasiimaa. Tietysti siihen sitten oli myytävä
> > kunnon
> > vavat ja kelat. Sitten todettiin, että kyllä se venekin tarvitaan, ja
> > niin
> > mie vein kaverin veneosastolle ja myin sille Marino 9000:n
> > erikoisvarustein.
> > Seuraavaksi se totesi, ettei sen vanha kuplavolkkari kyllä jaksa vetää
> > semmoista rohjoa, joten vein sen sitte vielä auto-osastolle ja myin
> > sille
> > Range Roverin ja trailerin. Kaikkineen siitä tuli aika tarkkaan 199 760
> > euroa."
> > "Ei jumalauta, mies tulee ostamaan ongenkoukkua ja sä myyt sille kaiken
> > tuon?"
> > "No ei ihan... itte asiassa se tuli ostamaan muijalleen tamponeja ja mie
> > sitten sanoin sille, että siun viikonloppus on joka tapauksessa pilalla,
> > mikset lähtis vaikka kalaan.."

Niin ja viimeisen neuvolalääkärikäynnin kuulumiset tältä aamulta:
rv 37+4
paino +500g/vko, yhteensä 16kg :whistle:
turvotus -
RR 110/76
pissa puhdas
hemoglobiinia ei mitattu
SF 35
tarjonta rt
:heart: -syke +, liikkeet ++
kohdunsuu pehmeä, kiinni, pituus 2cm
kiinnittymisestä ei maininnut, viimeksi siis kiinnittymässä

Seuraavan neuvola-ajan otin kahden viikon päähän, vaikka seuraavallakin viikolla olisi päässyt. Silloin olisi enää kolme päivää laskettuun aikaan, et jos hyvin käy, niin jää aika käyttämättä ;)

Kovasti jaksamista :hug: ja mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Tuo tunne siitä ettei välillä edes tunnu siltä kuin olisi raskaana, tuttua täälläkin. Välillä päivälläkin yhtäkkiä tajuan että tosiaan, vatsa on tuossa ja raskaana ollaan. Ikäänkuin unohdan sen välillä pitkäksikin aikaa kun ei penikka potki pahasti eikä vatsa ole tiellä ja olo on hyvä. Muutaman kerran olen ihan joutunut istumaan aloilleni kuuntelemaan että onko siellä vielä kaikki ok.

Olenko ainoa joka iloitsee joka ikisestä kilosta joka odotuksen aikana on kertynyt? Ja vieläpä toivon että saisin edes suurimman osan niistä pitää... Lähtöpaino oli tosiaan alhainen niinkuin painoni on pituuteen nähden ollut aina, ja painon kerääminen on aiemmin ollut käytännössä mahdotonta. Nyt on tullut noin 15kg painoa lisää koko odotusaikana ja tosiaan toivon että edes 10 säilyisi. Ainoa tietysti on että kaapissa odottelee kahden farkut kokoa "ennen odotusta". Toisten suhteen olen jo melkein heittänyt hyvästit kun ne oli niin sopivan kokoiset jo aiemminkin. Toiset oli aavistuksen reilummat mutta tuskin nekään mitään 10 kg lisää kestäisi. Ja tuo on tosiaan ainoa syy miksi joskus surettaa jos tämä paino jää päälle. :LOL:
 
Paljon onnea Alizialle!! :flower:

Mun täytyy myöntää tyhmyyteni ja kysellä asiat teiltä, elikkäs miten yletytte hieromaan / öljyämään välilihaa vai tekeekö mies sen puolestanne?

Mulla "kuukautiskivut" jatkuu..Tapahtuis jo jotain! Neuvola vasta torstaina, kuten myös LA. Pääsisinpä jo ennen sitä Tyksiin!

 
[quote="Päivi75Ja kumma juttu; mäki tossa kun heräsin, aloin heti miettimään, että onpas vauvat jotenkin hiljaisia. Yleensä myllerrys alkaa jo ennen kuin pääsen sängystä ylös. Mutta kyllä vauvat on nyt masussa heränneet, tosin aika laiskasti liikkuvat.
[/quote]

No on kyllä ihme juttu! Täälläkin masussa tosi hiljaista. Eilen pikkuinen liikkui ihan reippaasti, taisi ärsyyntyä kätilön ja lääkärin kopeloinnista ja ultrauksesta. Yöllä kävin vessassa monta kertaa, mutta en muista että vauva olisi näiden reissujen jälkeen liikkunut. Eikä nyt aamullakaan kun heräsin. Soittorasialla yritin herätellä ja sainkin vastaukseksi pari laiskaa muljausta. Äsken taisi hiukan kääntää päätään. Johtuukohan se säästä vai onko maailmassa tapahtunut jotain ihan kamalaa, kun moni vauva tällä tavalla reagoi.. :eek:

 
Ei ole muuten ajalla väliä, mutta jos se osuisi klo 10-15 välille. Mies kun tulee siinä ennen 16 aina kotiin ja meille tuli eilen suru-uutinen, että mua 2kk nuorempi mies kuoli eilen... Oli miehelle kuin veli joten voit vaan kuvitella mikä tuska hällä nyt on... Ei jaksa täällä vieraita, mutta mä ottaisin aamupäivällä ILOLLA vastaan!!! Pääsettepä muuttolaatikoiden ja rojun keskelle :LOL: Hyvä toi vitsi muuten!!

Zenniallako se oli jännät paikat??? Zemppiä!!!
 
No jos me sitten tultaisiin aamupäivällä heti siinä kymmenen paikkeilla, niin ehditään sitten takaisin kotiin, kun Joonaksen päiväuniaika koittaa! :wave: Voi ei noita ikäviä uutisia :'( ...ISO :hug: teille ja paljon jaksamista, varsinkin miehellesi! Näkemisiin! :)
 
...ja tuntemukset nolla. Mutta ei haittaa, tunnen itseni myös oikein reippaaksi ja hyvinvoivaksi. Lähden tästä juuri selkä-hauis-olkapäätreeniin salille.

PippuriMamma kiitos! Mitenkä musta tuntuu että toi mun masu kiiltää enemmän kun naapurin ukon kalju? :LOL: Piti muuten sanomani että oikein komean pojan sait aikaseksi, kävin irc-galleriassa kurkkimassa. Melko miehekkään kokoiselta näytti tosiaan vehkeetkin. :D

Cassy ja vautsi 38+0
 

Juu se sopii oikein hyvin, on mahdollisuus nähdä jopa tota pojua hereillä :D
Välitän terveiset Teukalle ja Kiitos, voimia täällä tarvitaan nyt! Järkyttävää ajatella, että sitä voi omatkin päivät olla luetut milloin hyvänsä. Elämä ei ole itsestäänselvyys kuten ikävä kyllä moni on saanut huomata, Margelle lähetän jälleen :hug:

Cassy: Heh, jos olisin sä niin varmasti piirtäisin jo nassun keskelle masua, on sen verta kivan näköinen ;)
Niin ja Kiitos :) Huomenna paljastuu mitä maito on saanut aikaan...

Meillä irtosi napatynkä eilen.... Mies halusi sen talteen ja kiitin ylempää ettei ollut järkkyä kakkalastia tynkää kopittamassa...
 
Tupla onnittelut Alizialle ja perheelle :flower:

Tämä mamma tuli vain pikaisesti kirjoittamaan kuulumiset. Aamulla oli äippäpoli ja lekuri passitti osastolle seurantaa ainakin pariksi päiväksi. Napanuoran virtaukset oli vähän korkeat. Huomenna osatonlekuri miettii mahtuuko tuo muksu syntymään alakautta vai päädytäänkö sektioon. Painoarvio oli tänään 2900g.
Pääsin käymään kotosalla pikaisesti hakemassa tavaroita ja nyt sitten täytyi suunnata takaisin osastolle.

Paljon voimia kaikille :hug:
Tulen sitten kertomaan kuulumisia, kun taas pääsen koneen äärelle. Voi olla, että vauva on jo silloin kainalossa (toivotaan niin).

T: Nanna ja Alvar 37+1
 
Meillä ollut masussa hiljaista jo monta päivää. Neuvolassa sanoin sitä jo puolitoista viikkoa sitten, laittoivat äippäpolille ja kaikki vauvalla hyvin.
Edelleenkin joudun tekemään kovasti töitä, että saisin sen 5 liikettä puoleen tuntiin tuntumaan. En kyllä ole pitänyt mitään kirjaa asiasta, mutta sillon tällön huomaan, etten ole taaskaan tuntenut liikkeitä koko päivänä tai esim. kuuteen tuntiin, niin meen sohvalle laskeskelemaan. Ilman keskittymistä en liikkeitä enää tunne kun joskus tosi harvoin. Välillä on jopa niin, että mies näkee liikkeet masun päältä, mutta itse en niitä tunne! :eek: Sunnuntaina tökittiin ja heiluteltiin vauvaa ja kesti melkein vartti sen jälkeen ennen kuin pieni tömähdys tuli takaisin.
Neuvolassa sanoivat, että pitää olla heti yhteydessä synnärille, jos ei liikkeitä tunnu ja synnärillä taas sanoivat, ettei kannata turhaan panikoida, ottaa siitä sitten selvää :/ Itse luotan siihen, mitä äidinvaisto sanoo.
Toivottavasti kaikilla vauvoilla asiat silti hyvin! Jospa ne nyt kimpassa valmistautuu syntymisurakkaan :D
 
Mulla oli kans vauva tuossa jonku päivän melko rauhallinen,aina välillä tuntui jotain pientä liikettä.Kunnes eilen illalla maha taas heiluskeli komiasti :D Mutta ei minusta kannata olla huolissaan jos vauva ei liiku koko aikaa tai samallalailla mitä aikasemmin koska onhan se nyt aivan taivaan tosi juttu että ei sillä oo enää sitä tilaa remuta siellä!Roskiin joutas tommoset liikelaskenta laput!Ite en ees omista semmosia.Pääasiahan on että niitä liikkeitä kuitenkin tuntuu päivän mittaan koska onhan vauvallakin jo uni-jaksoja ja tila ahtausta ja sitten vauvat vielä rauhottuu loppua kohti ku alkaa synnytys läheneen.Nuo laput säikäyttää vaan ihan turhaan ihmisiä.. :headwall: Mutta siis kaikille jotka hätäilee noita liike juttuja niin ei niitä niin kauhean silmä tarkkana kannata laskea vaan pääasia että tunnette niitä liikkeitä kuitenkin päivän mittaan =)
 
:wave: pääsin raahautumaan neuvolaan asti.. supisteluja nyt ollut klo 11 asti 3-4 minuutin välein, kovenevia |O ja tulppaa tulee pikkuhiljaa kans lisää. sinänsähän hyvät merkit! luulen että kun mies tulee 16.30 kotiin, lähdemme näytille. esikko meni jo mummolaan saunomaan ja yökylään, saanpahan kärvistellä ns. omassa rauhassa, jos niikseen tulee :LOL: olihan aika paineet muuten mittauksessa, 152/94 ja toisella yrittämällä alapaine jo 104!!! että jospa enteilis jotain... :eek: pidelkääs peukkuja suppareiden koventamiseksi :kieh:
 
Yritin eilen käyttää vippaskonsteja eli kävin neljän kilometrin hikilenkillä koiran kanssa ja sen jälkeen saunaan ja lasillinen olutta....ja ei mitään vaikutusta...yö meni ihan hyvin...mitä nyt tulee semmosia ihme valvomisjaksoja et ei meinaakaan unta enää saada...

Äsken päikkärit tuli vetästyä ja olo ihan normi...
Välillä on menkkamaista oloa ja ehkä pieniä supistuksia mut ei niistä oo mihinkään...nyt tuntuu et pikkasen särkis päätä...mut terkka oli sitä mieltä ku oon valittanu pyörrytystäkin tosi paljon et ne rikkonaiset yöunet tekee tällästä.... :) hope so..., koska esikoisella mulla oli valkuaiset plussalla näillä viikoilla ( rv38+3 ) ....

Huomenna neuvola...harmi kun eivät katso kohdunsuun tilannetta ollenkaan....viimeeksi katottu rv 35...sillon oli vain pehmeä....ei auki...

Kaikki aikanaan kun ois vaan kärsivällisyyttä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zennia:
:wave: pääsin raahautumaan neuvolaan asti.. supisteluja nyt ollut klo 11 asti 3-4 minuutin välein, kovenevia |O ja tulppaa tulee pikkuhiljaa kans lisää. sinänsähän hyvät merkit! luulen että kun mies tulee 16.30 kotiin, lähdemme näytille. esikko meni jo mummolaan saunomaan ja yökylään, saanpahan kärvistellä ns. omassa rauhassa, jos niikseen tulee :LOL: olihan aika paineet muuten mittauksessa, 152/94 ja toisella yrittämällä alapaine jo 104!!! että jospa enteilis jotain... :eek: pidelkääs peukkuja suppareiden koventamiseksi :kieh:
Onnea matkaan! :D Kyllähän se nyt taitaa sieltä pikku ihminen tulla :D :heart:
 
Neuvolakuulumiset:
pissa:puhdas
RR: 120/85
sf: 32 (ollut sama jo 3vko)
painoa tullut 200g/vko
sykkeet +
liikkeet ++

Neuvolantäti varas uuden ajan ensviikon torstaille, mut sanoi että tuskin nähdään :whistle: on vauva kuulemma niin alhaalla et jos alemmas menee ni pää näkyy :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Mulla oli kans vauva tuossa jonku päivän melko rauhallinen,aina välillä tuntui jotain pientä liikettä.Kunnes eilen illalla maha taas heiluskeli komiasti :D Mutta ei minusta kannata olla huolissaan jos vauva ei liiku koko aikaa tai samallalailla mitä aikasemmin koska onhan se nyt aivan taivaan tosi juttu että ei sillä oo enää sitä tilaa remuta siellä!Roskiin joutas tommoset liikelaskenta laput!Ite en ees omista semmosia.Pääasiahan on että niitä liikkeitä kuitenkin tuntuu päivän mittaan koska onhan vauvallakin jo uni-jaksoja ja tila ahtausta ja sitten vauvat vielä rauhottuu loppua kohti ku alkaa synnytys läheneen.Nuo laput säikäyttää vaan ihan turhaan ihmisiä.. :headwall: Mutta siis kaikille jotka hätäilee noita liike juttuja niin ei niitä niin kauhean silmä tarkkana kannata laskea vaan pääasia että tunnette niitä liikkeitä kuitenkin päivän mittaan =)
Mä olen ihan samaa mieltä, roskiin vaan mokomat laput. Ihan niinkuin ei olisi jostain huolissaan muutenkin kokoajan, tollanen laskeminen sais mut jo hulluuden partaalle. Mullakin on body-pump-sessiot mahassa jo takana päin ja ihan siitä yksinkertaisesta syystä että vaavilla ei ole enää tilaa! Nahka on kireällä kuin makkaransuoli ja musta tuntuu että olen niin "täynnä vauvaa" ettei mahassa ole kolkkaa missä sitä ei olisi :LOL:

Väsy painaa täälläkin; n. joka toinen yö olen hereillä aamuviidestä ja se päivä meneekin sitten ihan ohi ja harakoille. Samoin alkuraskauden nenän tukkoisuus on palannut.

Neuvola tänään:
- Pissa puhdas
- Painoa +1000 gr./vko, yht. 23 kg... :eek: :whistle:
- Hb 127
- Verenpaine oli vähän noussut; 119/85. Meinasi että johtuu tosta turvotuksesta ja painonnoususta
- Paljon turvotusta edelleen. SF -mitta pysynyt jo 3 viikkoa 38:ssa. Meinasi että vauva olisi laskeutunut, mutta kuten ed. kirjoitin en ole kyllä itse huomannut koska tuntuu että olen ihan täynnä vauvaa (tosin mä olen niin lyhyt ettei laskeutuminen välttämättä näykään)
- Hyvä liike ja syke 120-160
- rt 1, ei ihan vielä kiinnittynyt (en muuten huomannut kysyä taaskaan mitä toi 1 tarkoittaa?)

Perjantaina LA, mutta sanoin kyllä neuvolantädille että kyllä me taas ens viikolla nähdään...
Kaveri sai ihanan potran pojan tänä aamuna, päivällä meni yli LA:N. Painoarvioksi oli kaverille veikattu 3000 gr ja syntymäpaino oli 3890 gr., et silleen...! Mäkin olisin kiinnostunut minkälaisia ohjeita olette tosta välilihan hieromisesta saaneet? Mä en ole kuullutkaan....? Onko muilla ollut yhteysongelmia tän palstan kanssa? Mä en saanut yhteyttä eilisillasta, n. tunti sitten vasta aukes. Kauhee katkos addiktioon =)

Tsemppiä kaikille loppumetreille :wave:

Junnu ja peanut 39+4

 
Uus aika ens viikolle, vaik arvioon meno sattuu samalle viikolle(tehdään kuulemma paineitten ja hempan mittaus + tarkistetaan pisu)?.

Nyt viikkoja 37+2, paineet 126/80, painoa +1000g 1½ viikkoon(pientä ummetusta ilmennyt, ei kuulemma huolestuta), turvotus +/-, pisu puhdas, sf-mitta 35cm, rt, :heart:-syke 147 ja liikkeet ++.

Kerroin kyl terkalle, et eilen suoli tyhjeni urakalla, mut kertomani mukaan mul on kuulemma pientä ummetusta johon tarvittaessa on lääkettä saatavilla. En vielä halunnut ruveta "popsimaan" mitään lääkettä. Katson jos kotikonstein saisin kropan tasapainoon. :D

Onnea nyytin saaneille :flower: ja tsemiä sitä hakeville :hug: :hug:. Perästä koitetaan tulla me mahakkaat... :heart: |O

Poikax3 ja mörrimöykky (kuten neuvolassa mukana ollut 4 vuotias asian ilmaisi)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Mulla oli kans vauva tuossa jonku päivän melko rauhallinen,aina välillä tuntui jotain pientä liikettä.Kunnes eilen illalla maha taas heiluskeli komiasti :D Mutta ei minusta kannata olla huolissaan jos vauva ei liiku koko aikaa tai samallalailla mitä aikasemmin koska onhan se nyt aivan taivaan tosi juttu että ei sillä oo enää sitä tilaa remuta siellä!Roskiin joutas tommoset liikelaskenta laput!Ite en ees omista semmosia.Pääasiahan on että niitä liikkeitä kuitenkin tuntuu päivän mittaan koska onhan vauvallakin jo uni-jaksoja ja tila ahtausta ja sitten vauvat vielä rauhottuu loppua kohti ku alkaa synnytys läheneen.Nuo laput säikäyttää vaan ihan turhaan ihmisiä.. :headwall: Mutta siis kaikille jotka hätäilee noita liike juttuja niin ei niitä niin kauhean silmä tarkkana kannata laskea vaan pääasia että tunnette niitä liikkeitä kuitenkin päivän mittaan =)
Mä olen ihan samaa mieltä, roskiin vaan mokomat laput. Ihan niinkuin ei olisi jostain huolissaan muutenkin kokoajan, tollanen laskeminen sais mut jo hulluuden partaalle. Mullakin on body-pump-sessiot mahassa jo takana päin ja ihan siitä yksinkertaisesta syystä että vaavilla ei ole enää tilaa! Nahka on kireällä kuin makkaransuoli ja musta tuntuu että olen niin "täynnä vauvaa" ettei mahassa ole kolkkaa missä sitä ei olisi :LOL:

Väsy painaa täälläkin; n. joka toinen yö olen hereillä aamuviidestä ja se päivä meneekin sitten ihan ohi ja harakoille. Samoin alkuraskauden nenän tukkoisuus on palannut.

Neuvola tänään:
- Pissa puhdas
- Painoa +1000 gr./vko, yht. 23 kg... :eek: :whistle:
- Hb 127
- Verenpaine oli vähän noussut; 119/85. Meinasi että johtuu tosta turvotuksesta ja painonnoususta
- Paljon turvotusta edelleen. SF -mitta pysynyt jo 3 viikkoa 38:ssa. Meinasi että vauva olisi laskeutunut, mutta kuten ed. kirjoitin en ole kyllä itse huomannut koska tuntuu että olen ihan täynnä vauvaa (tosin mä olen niin lyhyt ettei laskeutuminen välttämättä näykään)
- Hyvä liike ja syke 120-160
- rt 1, ei ihan vielä kiinnittynyt (en muuten huomannut kysyä taaskaan mitä toi 1 tarkoittaa?)

Perjantaina LA, mutta sanoin kyllä neuvolantädille että kyllä me taas ens viikolla nähdään...
Kaveri sai ihanan potran pojan tänä aamuna, päivällä meni yli LA:N. Painoarvioksi oli kaverille veikattu 3000 gr ja syntymäpaino oli 3890 gr., et silleen...! Mäkin olisin kiinnostunut minkälaisia ohjeita olette tosta välilihan hieromisesta saaneet? Mä en ole kuullutkaan....? Onko muilla ollut yhteysongelmia tän palstan kanssa? Mä en saanut yhteyttä eilisillasta, n. tunti sitten vasta aukes. Kauhee katkos addiktioon =)

Tsemppiä kaikille loppumetreille :wave:

Junnu ja peanut 39+4
Joo mulla on kans tökkinyt tämä palsta,ei taho päästä aina tänne vaan pitää ootella mutta millä hermoilla minäkin oottelen?!? :D Eniten ärsyttää se että kun oon pojan saanu päikkäreille n.klo 13 niin aina välillä on niitä samperin huolto-katkoja!! :kieh: Juuri silloin ku saisin hetken olla rauhassa koneella.
Johan on huti mennyt painoarvio!! :eek: Siinäpä sitten kannattaakin miettiä että onko siihen luottamista,joo sulle tulee n.3kilonen vauva ja kun syntyy niin melkeen 4kg ois :x
Noista liike laskennoista vielä,minä oisin kans varmasti hermorauniona jos niitä alkais aina laskeskeleen.Vaikuttaahan noihin liikkeisiin muutenkin varmasti vielä se että kuinka liikkuvainen vauva on kyseessä.Niin sitten jos ei sais tarpeeksi niitä liikkeitä kerättyä niin sitä varmaan heti ois soittelemassa sairaalaan..Parempi pysytellä erossa tommosista lappusista ja maalaisjärjellä toimia ja kuulostella asukkia :D Eikö tuo rt1 ollu joku semmonen kumpaan suuntaan vauvan selkä on mahassa oikealle tai vasemmalle?rt2 on se toinen mutta enpä nyt tietenkään muista kumpi oli kumpi :LOL: :LOL: :D
 
kävin ja otettiin lapsivesipunktio. Jännitti, mutta eipä sattunut yhtään! Kuinkahan pitkään siinä on vesien menon riski? Tunteja vai koko päivän? Vauva vaan oli kasvanut hurjasti, joten alkaa vähän tuntua siltä, että jos viikko vielä menee niin sektioon sitten. Eli 36+5 viikot ja jo 3600g huh, huh.. Ensimmäinen syntyi 38 ja painoi 4370g ja jäi jumiin, joten taitaa tämä olla samaa kaliiperia.
Oli tosi mukava ja ymmärtävä lääkäri ja muutenkin mulle sattunut kivat lääkärit tässä odotuksessa. Vaikka selvästi puoltavat alatiesynnytystä ja vähän ehkä vähättelevätkin riskejä, niin eivät painosta ja se on minulle tosi tärkeää.
Jotenkin on sellainen toive, että lähtis nyt vaan syntymään itsekseen, eikä tarvis miettiä. Olisin jo ihan valmis synnyttämään. Olo jotenkin niin hermostunut ja ei osaa tehdä mitään järjellistä. Siksi olisi parempi olla vaikka töissä niin kuluisi aika!

 
Neuvolakäynti takana ja nyt kun LA on jo mennyt niin siellä pitäis ravata 2 krt/vko... luulen et perjantain aika perutaan ihan laiskuuttaan kun ei mitään ihmeellistä ole.

Nyt en enää odota että ei nähtäis vaan sanoinkin että viimeistään ensi viikon alussa nähdään vielä ainakin kerta.
Olen tainnut luovuttaa tän toivomisen kun se vaan tekee niin pahaa, kyllähän se tulee sieltä sitten... viimeistään 17.9 kun mittarissa on jo 42+1 ja yleensä silloin nykyään jo käynnistetään. Esikko tuli 41+5, joten oisko tämäkin samaan aikaan... tiedä sitä.

Toivotaan että Zennia pääsi tositoimiin :flower:
 
Paveliina: välilihan hieronnasta, onnistuu kyljellään tai sitten ihan istualleen esim. pitäis alkaa siihen touhuun vihdoin itsekkin, jotenkin se aina jää.

Neuvolassa tänään kysyin reisiin säteilevästä kivusta vielä, ja th sanoi että yleensä johtuu siitä kun pää on kiinnittynyt ja painaa. Mulla se oli vasta kiinnittymässä, ja kivut on jo aika kovat..
Katsoi onneksi vielä lantion kokoakin, kun se lääkärin kommenttihan oli että kai se sieltä mahtuu..heh. Hyvin pitäs mahtua.
Ja painoa +2kg, viikossa!!!

Jännää että vauva on jo kehtittyny valmiiksi, ja jos syntyy nyt on ookoo. Mutta että voi olla vielä max. 5 viikkoa mahassa :| tuntuu aika pitkältä ajalta ootella. No se ei oo kuitenkaan mun päätettävissä se. (tulis jo )(kärsimätön)

mustajuuri 36+6
 
Tylsää olla ihan yksikseen... mies tekee perjantaita sisään, jotta saa olla koko päivän paikalla, kun on laskettu aika...ihankun se nyt sinä päivänä juuri tulee...
Mutta kivaahan se on, että on sitten pitempi viikonloppu yhdessä, jos vaikka lähtökin tulisi silloin. Toivottavasti ei kyllä tapahdu noin nopeesti kuin PIA84lla. Kiirus tulisi kun matkaan tonne synnärille menee noin tunti.

Mistäköhän tiedän lähteä oikeeseen aikaan... ettei turhaan liian aikaiseen tai sitte liian myöhään... Hirvittää jo tuo ajatus tuosta lähdöstä...Hitsi kun olisi edes vähän kokemusta, mutta kun en edes tiedä onko tullut edes oikeita suppareitakaan, vai onko ne vaan vauvan liikehdintää tai muita vatsakipuja...
Kaikki vaan sanoo että kyl sen sitte tietää... :( Tiedänköhän?

Miikku78 39+4

Ps: Olisi mukavaa, jos jo synnyttäneet menisivät tuonne kerhon puolelle kirjoittamaan synnytyskertomuksensa... :flower: niitä on mukava lukea :)
 
Aku
Onnea Alizialle ekoista syystuplista :heart: :flower:

Välilihan hieronnasta enpäs ole moisesta ikinä kuullutkaan :ashamed: olis varmaan ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
Siitä oon kuullu että rasvaamalla mahaa ehkäsis raskausarpia.En tiedä onko rasvalla lotraamisella varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa että itse olen tähän mennessä raskausarvilta säästynyt ;) tosin vielähän tässä kerkee niitäkin ilmestyä.

Itselläni olo on suht samanlainen kun aikasemminkin."Menkkakipuja" on päivittäin ja vatsan kovettumista mutta eipä kummempaa.Ruoka on maistunut viime päivinä vielä normaaliakin paremmin.Koko ajan ravaan jääkaapilla ja silti vatsassa kurnii :p neuvolantädillä saattaa olla taas sanomista painosta...

Liikkeistä sen verran että olen itsekin havahtunut muutamana päivänä siihen että kovin rauhallista on tuntunut olevan.Sitten kun oikeen kuulostelee niin kyllähän sieltä pientä tuuppimista tuntuu :heart: taitaa olla kaverilla ahdasta kun ne liikkeet ei oo enää niin teräviä ja kovia vaan enemmän muljuntaa :) Hikkaakin tuntuu olevan harva se päivä.

On se hassua miten nuo synnytykset on jokaisen kohdalla niin erilaisia.Ensisynnyttäjistä kun aina puhutaan että yli menee ja kestää kauan,on noita sitten tuollaisia hätäisempiäkin tapauksia näköjään :)

Eipä tässä taas muuta tällä erää.Mukavaa kun miehellä on lomaa tässä nyt pari viikkoa niin ei käy aika niin pitkäksi kun ei tarvi yksin kökkiä kotona.Jakselkaa kaikki ja tsemppiä niille joilla H-hetki käsillä!

T.Aku ja tyyppi 38+4
 
Äippäpoli kuulumisia...
Nyt ottaa päähän kirjaimellisesti :headwall: Kävin aamulla polilla, ensin otettiin vauvalta sydänkäyrää, mutta vauva nukkui rauhallisesti koko ajan, joten otettiin vielä ultran jälkeen uutta käyrää, se olikin jo parempi. Viimeksi lääkäri mainitsi mahdollisesta käynnistämisestä ja nyt myös lääkäri sanoi että yleensä ei anneta mennä yli lasketun ajan jos äidillä on todettu raskaushepatoosi. Lääkäri tutki sitten kohdunsuun tilanteen ja sanoi että se on vielä niin epäkypsä ja vauvakaan ei ole laskeutunut alas asti, joten ei käynnistetä! Ja tänään ois ollut laskettu aika, alkaa vaan pelottamaan pikkuisen puolesta. Nyt on tarkkailtava vauvan liikkeitä ja perjantaina menen taas polille ja katsotaan mikä sitten on tilanne. En kyllä usko että se tilanne tästä mihinkään kehittyy kun ei ole mitään supistuksia tai muita oireita synnytyksestä. Vauvan painoarvio oli jo 3,7kg. Hitto, ei auta muuta kuin toivoa että vauva alkais syntymään ja kaikki olisi hyvin tai jospa ne sitten perjantaina katsoisivat parhaaksi käynnistää....

Halinalle ja pikku ihme rv 40 !!!!
 

Yhteistyössä