SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Ja taas katkes nettiyhteys kun painoin vastaa nappia :headwall:

Alizia ja brazil onnea vauvoista! :flower:

Pialla oli kyllä nopeaa toimintaa. Onneksi kuitenkin lähditte sinne sairaalaan heti! Toivottavasti ei itellä ihan noin nopeaa etene, matkaa sairaalaan kuitenkin vajaa 50km...

Muutamalla täällä näyttää olevan tuliset paikat, tsemppiä Möörwa huomiselle, ja tais baby2003:llekin lähtö tulla. Itellä ei mitään tuntemuksia, kivuttomia supistuksia välillä tulee, muttei mitään kummempia. Onneks ei oo tullut vielä tunnetta itelle, että syntyis jo. Vointi ollut kuitenkin ihan hyvä, niin hyvin jaksaa olla. Muut vain tuntuu olevan ihan varmoja, että mulle tulee kohta lähtö ja nyt jo on alkanut kyselyt, ettei oo vielä lähtö tullut... Ihan kuin en sitte ilmottas :headwall: . Ja kun ite jaksan kuitenkin vielä hyvin odottaa...

Kiitos vielä kaikille synnytystarinoista!

-pilvi ja vauva 38+1-
 
Olipas huonosti nukuttu yö, on kyllä verottanut tämän päivän oloa. Useamman päivän oon jo muutenkin ollu ärtyisä, miesparka koittaa kestää äksyilyä ja itkukohtauksia... Eilen illalla oli ihmeen levoton olo ja yöllä oli kipeitä suppareita mutta eihän ne kauaa kestäneet tai säännöllisiksi muuttuneet. Nyt on selkää särkenyt ja väsyttänyt tosi paljon. Valivali... Ottaa vaan päähän kun on niin vetämätön olo, järki sanoo että ulkoilu tekis hyvää mutta ei tuu kävelyllekään yksin lähdettyä. Täällä sitä kotona kykitään kissan kanssa, hyvällä omallatunnolla piti vikat viikot levätä kotona mutta kuitenkin on syyllinen olo siitä että jotain pitäis tehdä..

Nenä on tukossa mullakin ja koko ajan mietin onko flunssa tulossa. Mutta ilmeisesti kuuluu asiaan.

Välilhaa oon öljynnyt ja hieronut melkein joka ilta, en kyllä oikein tiedä kuinka syvältä sitä pitäisi venyttää ja onko oikeasti jotain hyötyä. Mahan öljyämisestä uskoin olevan hyötyä vkolle 30 asti mutta nyt on kyllä puoli vatsaa niin liilana että alkaa mennä usko öljyihin... :|

Onnea kaikille vauvan saaneille ja kiitokset synnytyskertomuksista! Koitan nyt lepuuttaa selkää ja tulla paremmalle tuulelle niin olisi ukollakkin kivempi loppuilta... :whistle:

38+4
 
TuplaOnnittelut Alizialle! :flower: :flower:

Möörwa ja baby2003: Tsemppiä kauheesti!

Mulla oli tänään viimeinen äitipolikäynti, viikon päästä pääsen sitten käynnistykseen. Nyt alan tosissani toivomaan, että vauvat syntyisivät ennen käynnistystä, kätilön mukaan käynnistäminen kalvojen puhkaisulla voi aikaan saada aika kivuliaan avautumisvaiheen.. Voi ei, en ollut tuotakaan tajunnut. :headwall: Kätilö kyllä koitti lohdutella mua, että kun paikat on olleet jo viikon verran kypsät ja pehmenneet, että synnytys voi hyvinkin käynnistyä luonnollisesti. Mutta epäilenpä kovasti, kuopuskin viihtyi masussa viikolle 42+2 asti.

Mukavaa iltaa,
Päivi ja Alma+Bertta rv37+1 :heart:
 
ompa ihana aika olla hereillä |O |O

tästä on tullu jo tapa tai tottumus, tässä vaiheessa puuroa ja sit hetkeksi takasi poikien viereen. mulla ollu jotain ihme hermokireyttä ilmassa, OTTAA HERMOON SIIS IHAN KAIKKI. kaupungilla ihan vieraat ihmisetki, jotka ei sano sanaakaan. ja vielä sitte hermostutan itseni ajatuksella että ne mulle jotain töykeää sanois jolloin saisin niitä hakata päästä ostoshyllyjen reunaan..
pikkusen vaarallinen kuljetus, vielä rimpuileva 2,5v rattais, oikein kävelevä aikapommi..
tänään olis neuvola, sekin jo ottaa hermoihin kun se on enää sellaista verenpaineen mittausta. täällä ei ainakaan neuvolas terkka kato kohdunsuun tilannetta. viikon päästä sitte aika taas keskussairaalaan kokoarvioon. ja sille "saattaa syntyä huomaamatta veteen"-lääkärille.

on nuo viikot ja tuntemukset jo kuitenki sitä luokkaa ettei uskalla mitään sen erikoisempia reissuja enää vetasta, joten tästä loppuun tulee vielä piiitkä aika odottaa..ja mulle tämä monta viikkoa vain kotona olo on yhtä myrkkyä, eikä yhtään auta muitten kommentit, ei oo enää kauan tai enää maks kolme viikkoa.niinku en tosiaan itse osais kalenteria vilkaista ja niinku jaksaisin tätä tönkyrää kolmea tuntia kauempaa.

minä täällä pidän peukkuja ettei ilmat enää viilenis lisää kun ei noita sukkia voi turvotuksen takia käyttää, nauratti jopa hetken tuos yks päivä kun kävelin kaupungilla niinku joku resuiita takki auki(kun ei mahu enää kiinni) ja ilman sukkia. muut ihmiset hyvä ettei toppatakit päällä. noh sano naakka ku nokka katkes, nyt takasi kuorsaavien poitsujen viereen..
 
Puolentoista tunnin päästä taas polille onnea koittamaan, jos vaikka syntyis ;)

Eilisestä iltapäivästä lähtien en oikein tuntenut mitään liikkeitä. Illalla sitten tönin ja tuupin ja koitin kaikki "vippaskonstit" ja piiitkän yrittämisen jälkeen sain muutaman heikon tönäsyn. Vähän olin jo huolissani, että mikä nyt on... Tunti sitten heräsin ihan TODELLA kummaan tunteeaeen; nimittäin tuntu siltä kun EI olis raskaana... (vaikee selittää ) Siis maha ei ollu "tiellä" ja rötkötin sängyssä miten sattuu. Pelästyin kauheesti ja kävin veskissä ja heiluttelin mahaa. Menin takaisin nukkumaan niin kyllä "pippuri" siellä sitten alkoi möyryämään ja suuri helpotus tuli.... En nyt kuitenkaan saanu sit enää nukuttua....
Mutta en ole kyllä ollut huolissani vauvasta kertaakaan noin paljon koko raskausaikana. Taitaa tuo masu-asukki jo aika rakas olla :heart:
 
Näyttäähän täällä olevan joku muukin hereillä! Kumma kun nykyään herään melkein joka aamu 4-5 maissa eikä millään tuu uni. Sitten kun pari tuntia valvoo ja syö jotain, vois taas nukkua vaikka kuinka pitkään..

Täällä yksikseni naureskelin nuille Tättähäärän kirjotuksille. Taitaa olla pikkusen hermot kireällä sielläkin!

Tsemppiä mam84 käynnistelyihin! Toivottavasti nyt lääkkeet tehoais ja pikkunen päättäs syntyä! Mulla myös nyt joskus tullut olo kuin ei olis raskaana ollenkaan, joutuu oikein koittaa mahaa ja odottaa niitä liikkeitä.

Nyt tuntuu että vois taas uni tulla, täytyy laittaa kello herättämään, että herään neuvolaan...
 
Tunti sitten heräsin ihan TODELLA kummaan tunteeaeen; nimittäin tuntu siltä kun EI olis raskaana... (vaikee selittää ) Siis maha ei ollu "tiellä" ja rötkötin sängyssä miten sattuu.

Sama juttu täällä!!
Nukuin selällään niinku aina ennenkin.. tuntuu että selällään on koko vauva kylkiluitten alla :)

Välilihan öljyämisestä ois mukava kuulla lisää kommentteja!

Täällä ei uutta paitsi kohdusuuta tasasesti jomottaa. Hyvä vaan jos aukenee jos valmiiksi kivuttomasti... voi kuulemma johtua siitä että vauva on laskeutunut. Sisäreisiin ainakin saan semmosia vihlasuja että meinaa jalat mennä alta.

Neuvola aamusta, joskohan ois hempparit noussu, viimekerralla 107. Ainakin olo on reippaampi :LOL:

Nenän tukkosuudesta, mulla myös! Kuuluu kuulemma asiaan. Eli sekotus on seuraava: nenä tukossa, vauva kylkiluitten alla painaa keuhkoja kasaan. Hengitys on pintahengitystä, toivottavasti masukki saa tarpeeksi happea!

ookoo, nyt aamiaista
mustajuuri 36+6
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana, heräsin vain kerran vessaan, kun pari edellistä yötä on mennyt valvoessa, täälläkään ei vauva oikein liikkunut viime yönä, mutta nyt aloitti taas möyryämisen...Viikko laskettuun aikaan, joten mun puolesta voisi jo syntyä. :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Täällä ei uutta paitsi kohdusuuta tasasesti jomottaa. Hyvä vaan jos aukenee jos valmiiksi kivuttomasti... voi kuulemma johtua siitä että vauva on laskeutunut. Sisäreisiin ainakin saan semmosia vihlasuja että meinaa jalat mennä alta.

Mustajuuri: Mulla just samoja tuntemuksia. Eilen piti muutaman kerran ottaa pöydän reunasta kiinni, että pysyin pystyssä kun niin juimaisi sisäreisiin. Kysyin tuosta polilla, kätilön mukaan vauva on jo niin alhaalla, että tosiaan painaa joihinkin hermoihin, josta kyseinen johtuu.

Ja kumma juttu; mäki tossa kun heräsin, aloin heti miettimään, että onpas vauvat jotenkin hiljaisia. Yleensä myllerrys alkaa jo ennen kuin pääsen sängystä ylös. Mutta kyllä vauvat on nyt masussa heränneet, tosin aika laiskasti liikkuvat.

Mukavaa päivää kaikille!

Ja onnea mam84 käynnistykseen! :hug:

Päivi ja A&B rv37+2 :heart:
 
Huomenta :wave:
Yö nukuttu jotenkin.. Eilen illalla kävelyn jälkeen oli menkkamaista jomotusta mut meni nopeesti ohi :p Nyt olis se päivä kun itse veikannut et tää vauva syntyy :whistle: no tuskimpa :LOL: Neuvola olis tossa aamupäivällä, kirjottelen sitten kuulumisia lisää =)
 
Kotiin lähettivät... :(


Supistuksia tuli ihan kiitettävästi eilinen päivä ihan samanlaisia kuin esikoisesta kun lähin synnyttää,mutta arvatkaapas kun olin soittanu lastenhoitajan,sitten oltiin saatu lastenhoitajan duunitvuorot peruttua,mun täti(tulee synnytykseen)saatu paikalle ni ne supistukset TYSSÄS! :headwall: :headwall: :kieh:


No meni jonkun aikaa ne alko taas uudestaan selkä oli ihan tulessa ja hiki van valu,sitten päätettiin lähteä näytille Naistenklinikalle ...supistuksia piirtyi ihan mukavasti ....sit ne loppu kun seinään EI MITÄÄN |O :headwall:

Vauva voi kyllä hyvin =) on ollu vähän huolta vauvan voinnista kun tuntuu ettei se liiku yhtään ilman ettei töki sitä
mam84 samanlaista tuntemusta mullakin,ja tuntuu ettei ns."olisi edes raskaana"

Sisätutkimus tehtiin 1,5cm auki |O

Lopulta olin niin loppu ja stressaantunu tästä odotuksesta ym kaikesta organisoimisesta että LOPPUTULOS :'(

ITKUKOHTAUS :snotty:

No laskettupäivä on mulle tästä lähtien :xmas: :xmas:

Eilen en muuten päässy yöllä kaksplussalle... :/



baby2003&masuprinsessa 39+6 ONLY 1 DAY TO GO
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Jos en oo yöllä kirjotellu tänne viimeistään niin mä oon sitten lähteny prinsessan hakuun :heart:
Supistuksia ollu nyt 1tunnin säännöllisinä...iik kädet tärisee :x :$


Onkohan muuten Balik lähteny nyytin hakuun? =)

Alizialle onnea vaaveista!


:flower: :flower: :flower: :flower:

En minä minnekkään ole päässyt lähtemään :'( Nyt juuri lähdössä taas nöyränä neuvolaan viikkotarkastukseen. En haluaisi enää mennä, mutta voi olla että vielä ensi viikollakin nähdään... SITTEN ei enää koska on sen verran yli että käynnistävät jo!

Kirjoittelen lisää palattuani... voimahaleja kaikille odottaville :hug:
 
Täällä kans olis tänään aamupäivästä neuvolassa käynti. ;) Meillä olis myös 4-vuotiaan vuositarkastus samalla käynnillä, mut eri terkalla. Eilen tuli kutsu äippäpolille arvioon, mut saas nähdä kuinka käy. On nimittäin laskettu aika melko lähellä sitä käyntiä ajatellen. Mut katsotaan mitä tuleman pitää..

Eilen mulla kans oli sellasia "oireita" et suoli tyhjeni todella runsaasti ja mahanahka oli pinkeänä & pikku suppareita tuli. Tänään, ainaskin näin aamusta on vain mahanahka kireänä. :/ Heräsin jo ennen viittä ja siitä lähtien on hiki taas virrannut pitkin kroppaa, vaikkei kummosia teekkään.

Aamupalan teko kutsuu, vanhemmat muksut lähtivät jo kouluun ja nuorimmainen tos hokee et syömään. :eek:

Tuun sit myöhemmin kertoo neuvola kuulumiset.

poikax3 ja alivuokralainen :heart:
 
täällä bongattu limatulppaa aamutoimissa 7.40, epäsäännölliset supparit alkoi eilen illalla ysin aikaan ja tänä aamuna on tullut säännöllisesti n. 8 minuutin välein kipeitä kiristyksiä, saas nähdä, jänskää.. =) neuvolakeikkaa heittäis puoli kahdelta, jos sinne asti jaksaa... :snotty: esikoinen oli maailmassa tasan vuorokausi tulpan lähdön jälkeen mutta voihan tämä vielä kestääkin! :xmas: mutta jos minusta ei pahemmin linjoilla kuulu, voi olla lähtö tullu :kieh: ihanasti kyllä kuuma suihku teki terää :p kuullaampa taas!!! :wave:

[/b]Zennia ja Pikkuötökkä 40+3 :heart:
 

Yhteistyössä