SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Heräs heti mielenkiinto kun luin kaneli07,sun juttua siitä kuinka sulla oli hyytymistekijät liian alhaiset... Tarkoitatko trombosyyttejä?! Mä jouduin meinaa käymään Päksissä viikonloppuna kun mulla oli niin turvonnu oikea jalka! MItään tukoksia sieltä ei löytyny mutta trombosyytit eli veren hyytymistekijät oli alhaiset, 136. Normaalisti olisi kuulemma 150-400! No niitä sitte alettii heti kyttäämään että nouseeko vai onko laskussa... Nousussa onneks oli mutta mites sulla, miks ne ei voinnu sitä kivunlievitystä antaa, mihin se oikein vaikuttaa, kertoks ne?
Kevyt kysely heti näin alkuun... ;) Siis tervetuloa! :flower:

Hannis 38+4
 
Hannis,

satuin olemaan heti kuulolla.
Kyse oli juuri niistä trombosyyteistä. Mulla on se käsitys, että mulla ne putos johonkin 50 tasolle. Mulla oli alkava raskausmyrkytys, joka lääkärin mukaan saattaa joillakin laukasta sen että trombosyytit putoaa. Tosin kun oon jutellu sisarusteni kans, muillakin on samoja ongelmia eli meillä arvot on jo lähtökohtaisesti normaalin rajamailla.

Päättivät sitten käynnistää synnytyksen mahdollisen raskausmyrkytyksen takia. Kivunlievityksestä sanoivat että epiduraalia tai spinaalia ei voi laittaa verenvuotomahdollisuuden takia. Eli ilokaasua suosittelivat ja laittoivat josskin vaiheessa kohdunkaulaan jotain puudutetta, en nyt muista miksi sitä sanotaan virallisesti. Onneksi sain myös äänenkäytön avulla rentouduttua ja siten laimennettua kipua.

Eli arvot ei vaikuttanu mitenkään lapsen tilaan, sydänäänet toimi hyvin ja kaikki meni hienosti. Sen puolesta ei tarvitse olla huolissaan. Ainoa ikävä puoli oli se että kipua ei voitu lievittää kaikilla mahdollisilla keinoilla. Minä kun oli varautunut siiihen että KAIKKI KÄYTTÖÖN. En tiedä olenko sitten erityisen kipuherkkä. Jokainen kokee kivun niin henkilökohtaisesti.

Kaneli07
 
Nii just, kiitos tiedosta, mukava kun vähän selvensit tilannetta, meinasin jo alkaa hätäilee... :whistle: mä meinaa aattelin kans, että kaikki lievitykset vaan kehiin jos suinkin mahdollista.
Toivotaan nyt sitte yhessä ettei tällä kertaa kummallakaan meistä olisi niiden kanssa probleemaa. :heart:

Kiittää; Hannis
 
Tervetuloa kaneli07 :wave:

Tänään ollaan käyty ostaa viimeisiä tavaroita kotiin kun ei tätä varmaan laiteta enää pitkään aikaan kun vaavi syntyy.

Naureskeltiin matkalla että mitä jos 4D on näyttänyt väärin kuitenkin ja masusta tulisikin poika... Päätettiin että nämä mahdolliset viimeiset pari viikkoa emme kutsukkaan tulosta Laraksi vaan Larali, mikä tulee Larasta ja Alista :D Kiva saada ns. työnimi näin loppuvaiheessa :LOL:

balik 39+5
 
Tosta 4D-ultrasta.... me miehen kanssa just samaa usein mietitty et mitäs jos oiski poika :whistle: :eek: mies lähinnä nauro mulle et "haha sit oisit ihan turhaa hamstrannu noita vaaleanpunaisia vaatteita :LOL: :LOL: "
Se on ite nähny about 100 erilaista unta vauvasta että on poika :D toiveajattelua.. ;)
 
Meillä synnytykseen tulee oma mies niinkuin ekassakin oli..sanoinkin silloin et jos et tule mukaan niin saa jäädä mahaan :LOL:

viime yö meni valvoessa pääkivun kanssa, tämä päivä ollut oksettava olo ja pää vielä turta/kipeä. Ei olekaan koko raskaus aikana paljon pääkipeetä ollut (mulla migreeni, joka viime vuosina vähentynyt huimasti..)

Minä jäänyt koukkuun tuhkimotarina-sarjaan, onko muita?Onhan se sellainen hömppä-sarja ja sillä sitä "jaksaa" katsoa.. :D tuntuu et silloin ei muuta kerkeä tekemään ja "elämä pysähtyy" :ashamed:
 
:kieh: :kieh: :kieh:
Että voi mennä hermo!! esikoinen kiukkuaa, auto hajoo käsii, pankkikortin tunnusluku hävinny enkä muista sitä, vatsa ei toimi ym... :kieh: :kieh: :kieh: tuntuu et ei vois mennä huonommin :headwall: :headwall:
Huoh! no jospa huomenna olis parempi päivä :)

Meillä tulee ukko mukaan synnytykseen (jos harrastuksiltaan kerkeää :LOL: :LOL: ) esikoisen synnytin yksin, kätilö sanoi jossain kohtaa et voit heittää ilokaasunaamarin pois et tarvi sitä enää, niin tuumasin vaan etten voi tukihenkilöstäni luopua :LOL: :LOL: :LOL:
 
Pikkuinen Prinssi syntyi tiistaina 28.08 klo 00.18. :heart: :heart:

Painoa 3260g ja pituutta 51cm. Pikkuinen voi hyvin ja samoin tuore äiti.. :D Viikkoja olki 38+5
Tulen myöhemmin kertomaan tarinaa synnytyksestä.

Terv, Onnesta sekaisin Pia ja Le Petit Prince :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
:kieh: :kieh: :kieh:
Että voi mennä hermo!! esikoinen kiukkuaa, auto hajoo käsii, pankkikortin tunnusluku hävinny enkä muista sitä, vatsa ei toimi ym... :kieh: :kieh: :kieh: tuntuu et ei vois mennä huonommin :headwall: :headwall:
Huoh! no jospa huomenna olis parempi päivä :)

Meillä tulee ukko mukaan synnytykseen (jos harrastuksiltaan kerkeää :LOL: :LOL: ) esikoisen synnytin yksin, kätilö sanoi jossain kohtaa et voit heittää ilokaasunaamarin pois et tarvi sitä enää, niin tuumasin vaan etten voi tukihenkilöstäni luopua :LOL: :LOL: :LOL:
:hug: koeta jaksaa täällä menee jotakuinkin yhtä päin peetä :kieh:
vatsalles voit käydä ostaa vaikka levolac litkua niin mäkin tein...


*REPS* (Ilokaasu=tukihenkilö ) :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Siis oliko se Äityli vai Minttu, joka jo jakautui???

nimim.aivot lomalla

Muoks...
...ja nyt kun luen viestiä, niin selväähän tuo on, että onnittelut vaan Mintulle... Loppukuusta vaan oli Äityli75:lla eräpäivä... no seliseliseli!

Niin ja meillä kans isukki tulossa mukaan... viimeksi jäi leikkaus väliin, mutta jos suunnitellusti tehdään, niin tulee varmaan.
 
Aku
Ei enää muista ketä kaikkia on tullu onniteltua kun syysnyyttejä tulee yks toisensa perään.

Kiitos kaikille haleista,tuli ihan tippa linssiin kun lueskelin teitin juttuja
:'(
Eiköhän tämä taas tästä iloks muutu.Viimeistään maanantaina kun tietää taas ehkä vähän enemmän.

Joku kyseli että kuka lähtee synnytykseen mukaan.Meillä tuo mies tulee,en antanut paljoakaan vaihtoehtoja.Itse kun on osasyyllinen tähän mun tilaani niin saa tulla kuuntelemaan mun kiukuttelut ja irvistelyt sinne :kieh:

Juu,eipä muuta tällä erää.Salkkarit kutsuu :D

T.Aku ja pieni 38+0
 
:flower: :flower:
minttu-82 (vai pitikö olla äityli75??) ja Pia84!!!!

Nyt on jo kirittävää että saadaan naiskiintiötä kirittyä...on sen verta poikia putkahdellut :LOL:

Meillä tulee mies synnytykseen...se meinasi tänään että menee 2 pvää LA:n yli, eli 9.9. Itse veikkaan viikkoa yli eli 14.9.

Toisaalta, ei yhden yhtää supparia koettu vieläkään täällä...!
Kiitos Maarjalle ja tiksulle päivityksistä!
Tervetuloa uusille!:wave:
Junnu ja peanut tasan 39
 
Onnea Minttu ja Pia !!!! :flower: :flower:
Tuntuu että nyt alkaa väki oikein ropisten jakautumaan =) , ihanaa !!

Akulle tsemppiä!! Toivotaan että kaikki on kunnossa!!

Meillä synnytykseen tulee mukaan mies. Toivottavasti tilanne on silloin sellanen että ehtii tulla.. en osaa kuvitella että ilman häntä synnyttäisin... :|
 
Onnittelut [/b]Minttu & Pia+perheet poikien syntymän johdosta :heart:

Galluppiin, mies tulee mukaan synnytykseen. Saa nähdä pysyykö tolpillaan.

Aku, kyllä kaikki on pikkuisella varmasti hyvin. Säikyttelee vain äitiä. :hug:
 

Yhteistyössä