SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Arvatkaa minne menen huomenna?!! Muotokuvaukseen! Mulla on ollut haaveena että ammattilaisvalokuvaaja ikuistaisi tämän ihanan masun, ja nyt minä sitten saan tuon kuvauksen synttärilahjaksi mieheltä. Synttärit on siis perjantaina 14.9. Ihanaa, olen niin onnessani täällä.

Nyt asukki saa pysyä sisuksissa ainakin huomisen aamupäivän, eipä tuolla muutenkaan tunnu olevan kiiru ulos. Taidan mennä tästä vatsaani sheivaamaan, nuo mustat hormonikarvat ei oikein sovi siihen tyyliin mitä kuvilta haen... :kieh:


Cassy ja vautsi 39+1 :heart:
 
Masuasukki malttoi viimein luopua yksiöstään ja perheemme miesvalta kasvoi potralla pojalla 9.9. klo 6:33. Painoa 3820g, pituus 51 cm ja pipo 33 cm.

Synnytys oli nopea ja helppo, supistuksen alkoivat puoli neljältä ja suoraan kolmen minuutin välein. Sairaalaan lähdettiin kotoa viideltä, jossa kerkesin saada spinaalipuudutuksen (hyvä tuuri, että oli anestesialääkäri juuri paikalla). Synnytys kesti kokonaisuudessaan 3 tuntia 3 min ja ponnistusvaihe 5 min.

Tänään kotiuduttiin ja nyt opetellaan sitten arkea. =)
 
Onnea Miinuska, Halinalle81 ja Lilia! :flower:

Meillä venähtikin sitten eilinen äippäpölin kasvuseuranta-käynti tähän päivään asti. Meidän siro ja hentoinen oli taas kasvanut kyllä hyvin (n. 4000gr) ja kaikkineen näytti voivan muutenkin hyvin (virtaukset ok ja vettä riitti). Alkuviikon supistukset ja vuodotkin oli laantuneet. Olokin oikeestaan tuntui eilen itsellä pitkästä aikaa hyvälle, mutta tietty verenpaineet ja labrat osoitti aivan muuta. Alapaineet oli sadan luokkaa, virtsassa taas proteiinit plussalla, päätä jomottaa ja sitten juniorikin päätti ottaa torkut ultran aikaan. Meinasi itku päästä kun ne passitti polilta sitten suoraan osastolle seurantaan.
Vuorokausi kyllä tuntui jo aivan kamalan pitkältä sekin ja mä kauhulla ajattelin niitä jotka kertoilivat olleensa jo viikkoja :ashamed: . Onneksi kuitenkin tilanne tähän aamuun mennessä rauhottui, niin lääkärit olivat sitä mieltä että uskaltaisin kotonakin lasta kasvatella. Mä totesinkin kierrolla, että voi olla ettei ennen lokakuuta suostu jäppinen ulkoutumaan.. Ne tosin kehui kyllä, että ensisynnyttäjäksi olisi aika mallikkaasti jo paikat lähteneet aukeemaan. Tosin eihän se sitä sano, etten olisi siellä viikoilla 42+1 käynnistyksessä.. ;)

Mutta nyt kipin kapin vällyihin, sillä vuorokauteen ei oo paljon tullut nukuttua. Supistusten sijaan kun osastolla vaivasi astma :/ . Jaksamisia ja kasvaakaahan.

venlae ja pikku-Papu 38+4
 
Ajattelin vain ilmoitella että tänään aloittivat käynnistämään cytotecillä synnytystä. Eilen ultrattiin ja 80% varmuudella tyttö tulossa :heart: Ihanaa, supistelee, muttei vielä mitenkään säännöllisesti. nyt olen kaksi 4 osaa lääkettä saanut. Ilmoittelen tänne sitten heti kun pikku rinsessa on syntynyt :D Mites oliko syysmassuissa muitakin tamperelaisia jotka tayssissa käynnistyksessä nyt? eikös nanna-80 ainakin jossakin välissä maininnut tulostaan tänne? Tsemppiä muille isomahaisille ja paljon onnea jo vauvan saaneille! :flower:

Minnajajoel ja Jade 38+5 :heart:
 
Aivan mieletön masennus on iskenyt....
Oon juossu tän viikkoo lenkillä ja syöny mukamas inhimillisesti (MItänyt mies toi reissusta vaikka minkälaista namia ja on tässä viikonverran tullu niitä popsittua...)

No siis neuvolasta....
rv39+4
paino 2kg/vko...oikeesti...ihan hullua....masennus :kieh:
turvotus +
pissa puhdas
rr 124/66
hb 131

Vauvalla kaikki ihan ok
syke n. 145 ja liikkeet +
rt
sf noussut sekin sentin eli 37cm...ihan tässä taitaa hulluks tulla...vauva kohta raivaa mun kylkiluutkin edestään eikä tee minkään maailman laskeutumista...oman painorajan asetus sitten meni rikki tänään neuvolassa ja tuntuu et hermot tässä on menny...ihan tässä piti itkua tihrustaa...
Pelottaa mimmonen hirmumörökölli sieltä tuleee...joku 5kg jötikkä....!
Nyt todella toivon niitä supistuksia ja vesien menoa...
Ahistaa... :eek:
 
äiti84: Painoako murehdit? Eiköhän tuo tässä vaiheessa ja varsinkin noin nopeasti tuleva ole pelkkää vettä eli turvotusta ja lähtee sitten yhtä nopeasti kun on tullutkin!

Mulla ainakin tuntuu kohtu painavan niin kovasti lonkkiin, että jaloissa ei oikein nesteet kierrä ja ennen niin solakat varpaat näyttää ihan nakkimakkaroilta...
 
Jes!!! Taitaa tämän lähtö tulla tänään. Kävin kasvukontrollissa aamulla ja tehtiin ronski tutkimus pyynnöstä. Nyt suppaillut koko päivän säännöllisesti ja nyt tunnin kipeemmin ja kipeemmin. Luottavaisin mielin oon vaikka vähän kyllä mietityttää, mutta kummiskin toinen tulossa joten voi tulla liukkaastikkin. Lääkärikin jo vähän siitä mainitsi... Kaipa se paikoista jo näki...

Toivossa hyvä elää :saint:

t.roosakaisa ja pipaliini 39+5
 
Äiti84: Minusta tuntuu, että syömisellä ja painonnousulla ei ole mitään tekemistä keskenään tässä vaiheessa, vaikka minulla tilanne olikin neuvolassa se, että paino ei ole viikkoon noussut ollenkaan. Ihmettelen vaan, mihin kaikki se pitsa, suklaa ja jäätelö on haihtunut, mitä olen viikon aikana syönyt.. Liikkuminenkin on ollut melko vähäistä. :ashamed:
 
Niiskuneiti82

http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynntoiv.html#toiveet

Tuolla on ihan hyvä pohja synnytystoivelistalle.
Kyse on siis siitä että olet ajatellut etukäteen mitä toivoisit synnytyksen eri vaiheissa tapahtuvan jos mahdollista, sairaala ajasta + kotiutumisesta. Sellaisen kun kirjoittaa niin kätilöillä on tarkka kuva sun toiveista kun niitä ei välttämättä enää mieti synnytyskivuissa.

Ewli Tigin tuotteet on hyviä, mutta todella kalliita.
"salaisuutena" voin sanoa että itse en maksaisi ikinä niin kamalia summia kun normi hinnat ovat :whistle: Osiksella on Thrill joka on ok hintanen ja tuote jota voisin suositella.
Jokaisessa kampaamossa on yleensä aivan vastaava tuote jollain muulla sarjalla, kannattaa kysyä ko. paikasta. En kuitenkaan suosittele 4R tai WWW sarjaa... ne vaan on niin kämäsiä! (vaikkakin tod. halpoja)

Minnajajoel & roosakaisa voimia synnytykseen ja lisää tuulta supistuksiin!

Onnea Miinuska pikku prinssistä! :flower:

Cassy Aivan ihanan lahjan olet saanut! Täytyy muistaa tuo sitten seuraavassa raskaudessa ;)

balik 41+3
 
voitteko kuvitella :'( mä olen vieläkin kasassa :'( supistelee 5-10min välein kipeesti mut tilanne ei etene ja ei suostu vielä käynnistää :'( mä tänään jo ollu ihan kuollu itkua vaan väännän :'( :'( :'(

onnittelut kaikille jakautuneille ja tsemppiä muille :hug: :hug:
 
Kokeile hieroa vyöhyketerapia kohtu pisteitä kantapäästä. Sijaitsee nilkan ulkosyrjällä kehräsluun alapuolella. Vetele vaikka peukalolla, kipeät paikat löytyy kyllä! Etsi vaikka netistä lisätietoa! Nännien hierominen tekee hyvää supistuksille myös! Akupistehieronta on myös tehokasta, siihenkin löytää netistä ohjeet.
Täytyy niissä perää olla kun on käytetty tuhansia vuosia!
Tsemppiä ja tehokkaita supistuksia!

Oma napsua:
Tais just tulla limatulppa tai osa siitä, muutenki massu on menkka tuntemuksilla. Neuvolassa täti ihmetteli kun sf oli kasvanu sentillä taas vaikka pää on lähes kiinnittynyt. Pari päivää olen ollu vaakatasossa, väsyttää vaan. No ehkä oireet kertoo siitä ettei ihan hirveesti yli menis. Vaikka saa kai sitä toivoa..

mustajuuri 38+


 
tup
Heippa pitkästä aikaa!
Ensiksi onnittelut kaikille jo jakaantuneille ja kovasti tsemppiä meille vielä odottaville.
Kävin tänään synnytystapa-arviossa ja koko arvioitiin ultralla ensimmäisen kerran sitten rakenneultran. Yllätyseksi vauva olikin varsin pieni, 3 kg vaikka maha on valtava. Lapsivettä on reilusti. Onko kenellekään sanottu samaa lapsivedestä? Ja selvisikö kenellekään mitään syytä tähän? Lääkäri (nuori ja vähän töksähtelevä) alkoi puhua raskausdiabeteksesta. Siis mitä?! Vauvahan oli ihan tavallisen kokoinen, pienehkökin. Vaikuttaako sokeri veden määrään? Kaiken lisäksi sokerirasituskoe oli aivan negatiivinen sillon monta viikkoa sitten kun se tehtiin, glukoosi ei noussut yhtään eikä sitä ole ikinä virtsassakaan ollut. Lääkäri kysyi että olenko syönyt tosi paljon sokeria ja sanoi että 13 kg painon nousu on siinä rajoilla.. Pitääkö mun nyt luopua päivittäisestä pienestä jätskiannoksesta tän takia?

Muuten, olisi kiva että jo synnyttäneetkin vielä jaksaisivat meitä täällä viihdyttää. Olisi kamalaa kirjoittaa täällä ihan yksin omia tuntojaan niin ettei kukaan edes enää lue..

Mulla ainakin kiire synnytykseen loppui justiin tänään, kun kuulin ettei vauva olekaan niin jätti kun mahan koon perusteella ilmeisesti voisi luulla. Hassua vaan, että multa on 3 lääkäriä kysynyt, että onko siellä yksi vai kaksi tulossa.. Eivät kyllä olleet mitään neuvola/synnytyslääkäreitä, mutta silti. Omasta mielestä tää on aivan tavallisen kokoinen.
 
onnittelut miinuska :flower: :heart:
saralia jos vielä täällä olet kuulolla niin me oltiin samaan aikaan sairaalassa, tulipa niin hassu ajatus mieleen että mahdoitko olla mun kanssa samassa huoneessa? nakkaahan yksityisviestiä tai kirjottele tähän jos haluut/kerkeet/näet tämän :D
päivittäjälle, mulla oli rv 38+3 pojan syntyessä, voit lisäillä kunhan kerkeet, unohtui vissiin mainita :)
ja tup mä ainakin käyn täällä lukemassa aina kun kerkiän, tosin tuntuu hölmölle hehkuttaa omasta vauva-arjesta kun toiset vielä joutuu kärvistelemään masujensa kanssa, ja teille kaikille siis valtavasti tsemppiä :hug: :)
 
Oottepas olleet ahkeria! :LOL:

Ilmoittelen vain, että meille syntyi tyttövauva sunnuntaina 9.9 klo 9.57.
Raskausviikot oli 39+4. Pikkuneidin mitat oli 51cm, 3940g ja pipo 37cm.


Synnytys oli rankka.. Kesti yli 27 tuntia ja tytteli jouduttiin auttamaan ulos imukupilla ja välilihaakin joudittuun leikkaamaan. Pää oli huonossa tarjonnassa ja hartiat tiukassa.

Mut kirjoittelen lisää myöhemmin, kutsuhuuto käy! :) :heart:

-Bluedrama ja pikkuneiti 3vrk :heart:
 
Mikäköhän mahtaa olla Minnajajoelin ja roosakaisan tilanne, joko nyytit sylissä?

Onnea Bluedrama! :flower:

muoks.
23.52
Saas nähdä onko tänä yönä lähtö... vatsa kipeä ja tyhjentyi juuri. Alakertaa vihloo ja pikkuinen selkeästi työntää alaspäin itseään.
Levotonta ja tuli vain sellainen olo että nyt kämppä kuntoon kaiken varalle.
Arvatkaa onko mulla sormet 10 kertaa solmussa...
Toivottavasti ei ole aavistus nyt väärä.
 
HERMO SUHT PIUKASSA!!!!!

tänään taas kokoarvio keskussairaalassa ja jos käynti voi olla turha niin tämä oli just sitä. painoarvio tällä hetkellä 3.7kg eli oli kasvanu kilon reilussa kahdessa viikossa, tätä rataa niin meikä puskee esikoululaista, vielä on kuitenki viikko laskettuun. masensi muutenki koko käynti ku kohdunsuulla ei mitään muutosta viimekertasesta. vielä oli kiinni ja kanava täysmittanen. ajattelin jo et pakko jotain ollu tapahtua ku on kipeä ollu ja vähä supistelluki, mut mitä paskaa.. huomenna pakkaan laukun ja marssin uimahalliin ja vetasen parin kilometrin uinti reenit on se ny kumma ettei mitään tapahdu.

en ymmärrä ku lääkäri sanoi et sitte vasta käynnistetään ku yli 4,5kg, miks odottaa niin kauan ja jännätä mahtuuko tulemaan. vois mun mielestä vähä ennakoida, turha riskeerata. sano vaan taas syömisestä et nyt pelkkää kanin ruokaa loppuaika, ettei edes voita leivälle. oon ite vähä sitä mieltä et vaikkahan olisit syömättä seittemän seuraavaa viikkoa niin vauva kyllä ottaa sen mitä kasvuunsa tarvitsee. ens viikolla neuvolaan normaalisti, seuraavat siellä tuota verenpaineen kehitystä. viime viikolla alapaine oli 95 nyt 90, viime viikolla sanottiin sitä huolestuttavaksi ja nyt sanottiin et uudelleen synnyttäjällä se ei ole vaarallista. viikossa niin nuo mielipiteet tupaa vaihtumaan :headwall:

oon niin täynnä tätä mahaa ja tätä saakelin turvotusta, et huhuh. eikä auttanu yhtään kun yks hyvä kaveri sano, sille kun ressasin tuota koko juttua et "mun sisko synnytti 5kg ja kaikki meni ihan hyvin ja et tämä vauva ihan normaalin kokoinen" teki mieli sanoa et se sun sisko ei oo nyt punnaamassa tätä vauvaa ja minä en mitään 5kg sovi synnyttää. varmaan ihan vaan kannustuksena tarkotti mut ottaa niin hermoihin kaikki tuollaset kommentit. kuitenki kyllä se laittaa mielessä liikkumaan kaikenlaista ku sanotaan et iso vauva tulossa..
no ei auta ku odottaa mitä tuleman pitää..
 
Balikille Tsemppiä, toivottavasti vauva syntyy pian :hug: :hug: :hug: Täällä huonosti nukuttu yö takana, selkä ihan sökönä, tänään taas neuvolaan....Mä olen ihan kypsä, kun maha on täynnä vauvaa ja mikään asento ei tunnu hyvältä.. :/ :/ :/ :/
 
Täällä tuli nälkä kesken unien!

Laitoin patjan alle tyynyn, se korottaa ylävartaloa mukavasti kun tuntu että kohtu tulee kurkkuun asti.. toimiskohan sullekkin Hantta! Onhan se nukkuminen sitä että tyyny selän taakse, mahan alle ja peitto on liian kuuma..

Mulla tais tulla eilen limatulppaa,oli kyllä luonnonvalkoinen väriltään, ei verinen.

Joku mietti eilen että mihin ne katoaa ne syödyt pitsat ja suklaat kun ei painossa näy..vähän samaa mietin neuvolassa eilen.

mustajuuri 38+1
 

Yhteistyössä