SYYSMASSUT '07 elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Mikäshän se on Mintun tilanne?Jokohan se on päässyt synnyttään? :D
Pitää roikkua munkin täällä koko ajan ku on niin mukava lukea noita ilmotuksia kun on vauva syntynyt :D Taijan olla kaksplus-holisti :LOL: :LOL: :D
ei täältä malta montaa minuuttia tosiaan olla poies, koko ajan pitää käydä kurkkimassa jokos ois taas jotain uutta tullut..
arvaa vaan oliko vaikeeta maata sairaalassa monta päivää ilman nettiyhteyttä.. tuskaa tuskaa :LOL:
Heiluiko sulla sormet ja kädet tärisi ja minä olin vaan sun mielessä että mitähän kaksplussalle kuuluu?? :LOL: :LOL: :D Ja yritit epätoivosesti yrittää kännykän kautta ottaa yhteyttä nettiin? :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: juurikin näin :saint: onneks mun puhelimella ei pääse tänne sivulle kun vie niin paljon muistia että kestää iät ja ajat joten tulee liian kalliiksi, muuten oisin varmaan kännyllä koko ajan näpytellyt :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Nyt mä vedän kyllä ihan pohjat äiti jutuissa :'(
En ole tekemisissä mun äidin enkä isän kanssa :'( eikä ne edes tiedä että odotan toista lasta.(Äitillä on mielenterveysongelmia ja on lisäksi ilkeäkin)(Isä alkkis muuten ok)

äiti kaiken lisäksi sekoitti mun sisaruksetkin meidän riitaan joten eipähän niitäkään ole tullut nähtyä kohta vuoteen :( (normaalisti meillä on ollu tosi hyvät välit velin 17v,siskon 15v ja nuorimman veljen 5v kanssa)
Elämä on ... :/ mutta enpähän ite tuu samanlaisesksi (toivottavasti)
Se on semmosta välillä,meilläkin meni iskän kans välit yhessä välissä äitin takia mutta se on pitkä juttu..Ja iskä on ollut mulle aina tärkeimpiä ihmisiä mun elämässä,silloin mulle tulikin masennus mutta onneksi oon selvinnyt siitä!Se mikä ei tapa niin vahvistaa,kuuluu sanonta joka pitää melko hyvin paikkansa =)
Mutta jospa se sullakin jossakin välissä alkais paraneen nuo välit(ainakin sisaruksiin,se on kova paikka ainakin mulle ollut kun oon joutunut pikku sisaruksista oleen erossa) :hug: :hug: Se on vaan kurjaa kun pelkästään yksin noita mutkia ei saa oiottua vaan siihen tarvitaan toistenkin osapuolten halua..Mutta tiiän sun tunteen kyllä ja annankin sen takia sulle oikein extra :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Nyt mä vedän kyllä ihan pohjat äiti jutuissa :'(
En ole tekemisissä mun äidin enkä isän kanssa :'( eikä ne edes tiedä että odotan toista lasta.(Äitillä on mielenterveysongelmia ja on lisäksi ilkeäkin)(Isä alkkis muuten ok)

äiti kaiken lisäksi sekoitti mun sisaruksetkin meidän riitaan joten eipähän niitäkään ole tullut nähtyä kohta vuoteen :( (normaalisti meillä on ollu tosi hyvät välit velin 17v,siskon 15v ja nuorimman veljen 5v kanssa)
Elämä on ... :/ mutta enpähän ite tuu samanlaisesksi (toivottavasti)
Se on semmosta välillä,meilläkin meni iskän kans välit yhessä välissä äitin takia mutta se on pitkä juttu..Ja iskä on ollut mulle aina tärkeimpiä ihmisiä mun elämässä,silloin mulle tulikin masennus mutta onneksi oon selvinnyt siitä!Se mikä ei tapa niin vahvistaa,kuuluu sanonta joka pitää melko hyvin paikkansa =)
Mutta jospa se sullakin jossakin välissä alkais paraneen nuo välit(ainakin sisaruksiin,se on kova paikka ainakin mulle ollut kun oon joutunut pikku sisaruksista oleen erossa) :hug: :hug: Se on vaan kurjaa kun pelkästään yksin noita mutkia ei saa oiottua vaan siihen tarvitaan toistenkin osapuolten halua..Mutta tiiän sun tunteen kyllä ja annankin sen takia sulle oikein extra :hug: :hug:
Kiva huomata etten sentään ole ainoa... :hug:
 
Täällä taas neuvola takana:

Vko 39
Paino: +800g/vko
turvotus: +
RR: 129/78
Hb: 123
Sf: 34cm
:heart: :n syke 120-140
Vaavi siis rt ja kiinnittynyt.

Pääsin vielä käymään lääkärillä siinä samalla, kun olen miettinyt että on kovin suuri vauva tulossa. Lääkäri teki painoarvion ja tällä hetkellä n.3kg eli mikään suuri;) huh kylläpäs edes vähän helpotti..

Supistuksia ei vieläkään joten taidan olla kasassa vielä syyskuun lopullakin!
Ärsyttää vaan kun jalat edelleen niin turvoksissa ettei muut kuin läpsyt mahdu jalkaan..alkaa vaan jo vähän varpaita paleltamaan :(

Tsemppiä kaikille loppuaikaan! :)

Inka&vaavi vko 39 :heart: :heart:

Ai niin joku kyseli(sori en muista kuka,tätä juttua tullut niin paljon) mutta tuosta pk-seudun tapaamisesta. Mä olisin kyllä kiinnostunut tulemaan kun tuskin tässä lähiaikoina mitään tapahtuu..ja vielä jaksaa hyvin liikkua yms. :)
 
Onnea uusille vauvautuneille! :flower: :flower: Rupeaahan niitä vauvoja tännekin tipahtelemaan oikeen urakalla. :)

Tänään oli viimeinen koulutuspäivä ennen vauvan tuloa. Pomo oli enemmän kuin tyytyväinen että ehdin vielä mukaan... :)
Vielä täytyy viikonloppu rehkiä, vietetään sunnuntaina nuoremman neidin synttäreitä. Sen jälkeen aattelin ottaa mahollisimman lunkisti leikkausta odotellessa.
Pikkasen oon käyny asioita läpi mielessäni, että pitäiskö vielä jotain tehdä/hankkia ennen vauvan syntymää, mut aika hyvin näyttää kaikki olevan valmiina! ( ollut jo pitkän aikaa... )

Kysymys: Onko mitään käytäntöä siitä kuinka kauan joutuu suunnitellun section jälkeen sairaalassa makoilemaan? Tietysti on tapauskohtaista, mut jos aatellaan että kaikki on suht hyvin... Kun oon kuullu et viikkokin ois ihan normaali aika? :eek:

Möörwa rv 38+1
 
Minä lähdin kiireellisen sektion jälkeen 5:nä päivänä kotiin... vaikka oli synnytys pitkän kaavan mukaan. Olisivat päästäneet jo edellisenä päivänä, mutta halusin imetyksen sujuvan kunnolla ennen lähtöä. Kai se on niin paljon voinnista ja äidin toiveesta kiinni, että kauanko saa/pitää olla sairaalassa. Sitä kun ei itsekään osaa ennakoida, että miten sitä sitten "viihtyy".
 
:hug:

Neuvolakuulumisia:

Kaikki kunnossa. Hemppakin noussu 128 joten rautaa ei tarvihe enää mutustaa. Antoi vielä ens to ajan mutta mainitsi että voi olla ettei nähdä. Luulen että nähdään, heh. Ihana ihminen terkkarina, kiva käydä siellä. Tänään kiertelin kaupungilla asioilla, hyvin jaksoin ja nytkin tuntuu ihan normaalilta olo, tai niin normaalilta kun tämän masun kanssa voi :LOL: .

Minulla todella hyvät välit sekä omiin vanhempiin että miehen vanhempiin. Äitiä ja anoppia voi sanoa enempi ystäviksi :D . Kaikille niille iso :hug: joilla ei näin valitettavasti ole.

t. roosakaisa ja pipaliini 37+6 :heart:
 
Aali, suuren suuret onnittelut pikkuisen tytön syntymän johdosta!

Kylläpäs tänne tulee tekstiä, vaikka muutaman tunnin vain on pois kotoa! En muista enää oliko muuta kommentoitavaa, mutta Rouva Heinoselle lohdutus, ettet oo tosiaan yksin pukamies kans. Mulla oli varmaan ennestään jo jotain vaivaa, kun välillä kipuili. Nyt odotusaikana ne on sitten "pullahtanut" kunnolla. Asiaa ei varmaan auta, kun maha välillä melko kovalla raudansyönnin takia. Salvaa on ostettu, muttei se tuolla kaapissa varmaan paljoa auta...

Nyt tv:n ääreen! -Pilvi ja vauva 37+4-
 
Onnen halaukset Aali84 pikku prinsessan johdosta :hug: :hug:

Sain tytön nukkumaan niin ajattelin saunaan lähteä, pääkipeä ja hirmu väsymys, mut jos se vähän rentouttaisi..alkaa täälläpäin tutut (ja täällä syysmasuissa) synnyttelemään niin itekin jo kovasti haluttaisi päästä "tositoimiin"..
 
huomaa tosiaan, että kanssasisarilla on vielä luppoaikaa kun vuorokaudessa tulee niin monta sivua tekstiä (mahtaako kymmenen riittää :) ) Mutta hauskahan niitä on lueskella!! Tännepäin ei taaskaan mitään uutta, tuskin syntyy lähiaikoina, kun ei niitä kipeitä suppareitakaan ole tullut sitten vkon 32 jälkeen.. Olenkin kaikille jo sanonut, että ensin saa estellä syntymää kaikin keinoin ja sitten, kun voisi jo tullakin niin ei mitään :kieh: No, enää pari viikkoa laskettuun aikaan ja siitä jos pari vielä menee yli niin kuukauden päästä ollaan jo nyytti kainalossa :heart:
Olen kyllä miettinyt, että ymmärränköhän vieläkään ihan täysin, että taas se arki muuttuu. Nyt on jo ollut melko helppoa, kun esikoinen täyttää kohta kolme ja on jo "iso poika". Mutta kaipa se siitä kahden lapsen kanssakin sujuu, kunhan vaan ei kovin mustasukkaiseksi tuo esikko tulisi. On niin kovin äidin perään taas, kun olen kotiin jäänyt :whistle: Aika näyttää, täytyy vaan muistaa touhuta hänen kanssaankin kahdestaan jotain kivaa =)

Kuulumisiin, ja onnea kaikille synnyttäneille :flower:

Tinka 37+6
 
Paljon onnea Laa ja Aali! :flower: :flower:

Kauheasti oli tullut tekstiä, meni hyvän aikaa lukea kaikki ja nyt en enää muistakaan mitä piti kirjuutella... :D Ehkä parempi mennä taas nukkumaan. Väsyttää ihan kamalasti vaikka tänään nukuin puolelle päivälle ja sen jälkeen olen vielä ottanut puolentoista tunnin tirsat. Ja mitään en ole oikeastaan koko päivänä edes tehnyt... :ashamed:
 
Mutta nyt vähän mammat himmaatte tahtia! Sovitaanko että me joilla on la eka päivä, niin synnytettäis ennen... se ainakin sopis mulle!! ;) Tuntuu että mä kohta lokakuussa täällä yksin kirjottelen, kun meikän kropassa ei tapahdu MITÄÄN!!!!!
Nukun huonosti kaikki yöt (lue: en siis nuku lainkaan) kun jokapaikkaan sattuu (lähinnä mahaan) närästää niin että tuntuu kuin ruokatorvi olis tulessa! MIKSI TÄMÄ LAPSI EI HALUA LASKEUTUA JA LIEVITTÄÄ TUSKAANI?!?!?!?!?! |O
Mä oon jo ihan kypsä! Siis ihan oikeesti, mun pitäis jaksaa tän mahani kans hyöriä ton esikon kans mut kun en jaksa ja ipana potkii niin ylös koko ajan, että ei mitään toivoo oo laskeutumisesta, kiinnittymisestä puhumattakaan. Mä en vaan kestä. En kestä,en kestä,en kestä,en kestä!! Mä en hanki enää yhtäkään ipanaa, en enää IKINÄ!!! (vannomatta kuitenkin paras!) Minä, joka olen yleensä positiivinen ja optimistinen, tiuskin kaikille, olen väsynyt ja ahdistunut, olen aivan kerta kaikkisen VÄSYNYT!!! en jaksa,en jaksa,en jaksa,en jaksa.... et sillee...
Pliis, lähettäkää mulle oikein paljon suppareita, että mun olo helpottuis! Kiitos!

ps. anteeksi purkaus... moni kyllä varmaan tajuu :D

t. raivokohtauksen partaalla oleva mam84 ja "pippuri" (eli aasi!!) rv. 39+5
 
huomenta!
mam84 täältä pesee suppareita ja :hug: oikein olan takaa, josko hieman olo helpottais :)

jaahas, se olis sitten kohta lähtö sinne äitipolille, ja hieman jännittää mitä ne siellä päättää tehdä, yritän kuitenkin pitää aivoni kurissa ja olla odottamatta liikoja niin ei pety jälleen..
inhottaa kun ei tiedä mitä tapahtuu kun kuitenkin on pojalle pakko pakata tavarat valmiiksi jos joutuukin jäämään hoitoon pidemmäksi aikaa kuin pariksi tunniksi, ja koirallekin on laitettava rojut läjään, mitään ei ole voinut edes viikolopuksi sopia kun ei hajua ollenkaan tapahtumista..
mutta niin paree taitaa olla lopettaa kun ei näytä muuta kuin valitusta löytyvän täältä suunnasta.. toivotavasti kaikilla muilla parempi päivä..
umayya 38 tasan :heart:
 
Umayya Haleja äippäpolikäyntiin

AALI Onnittelut prinsessan syntymän johdosta

Eilen oli neuvola, vauva oli laskeutunut niin syvälle lantioon ettei terkkari meinannut löytää päätä. Supparit hävinneet taas jonnekin, joten taitaa laskettu aika paukkua näillä näkymin.

Haleja kaikille ja koittakaa kestää, kyllä ne sieltä syntyy ennemmin tai myöhemmin :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Neuvolakuulumisia rv 39+0
paino: +1kg, yhteensä 4kg
RR: 132/71
pissa: le+
SF: 37cm (kasvaa vaan kasvamistaan...)
RT
liikkeet: +
:heart: : ++, sitten kun ne viimien löydettiin, terkka vaihtoi jo konettakin kun ei meinannut löytää

Puhelin terkalle, että keskiviikkona oli paha päivä, kun alavatsaan ja päähäm sattui ja sitten tuli itkettyäkin vähän joka asiasta. Terkka siihen, että onkos mulla jotain hoitosuhdetta mielenterveystoimistoon, kun olin alkuvuodesta burnout-lomallakin. Sanoin ettei oo, ja että se burnout johtui monista tappouhkauksista, mitä asiakkailta sain ja en saanut pomolta niihin tai yleensäkään mihinkään tukea. Tuli ihan sellanen fiilis, että jos itkee yhden päivän, niin on heti jotain mielenterveysongelmia. Ei varmaan johdu ihan vaan hormooneista :headwall:

Minä tyhmä heräsin viideltä kattoon Pitkämäen karsintaheittoja ja en sitten saanutkaan suunnitelmieni mukaan unta sen jälkeen. Nauhotin eilen BB:n kun väsytti niin paljon, jospa meen nyt katteleen stä ja kärvistelemään näiden valekuukautisten kanssa...

Paveliina ja Jooseppi 39+1
 
Huomenta!!

Ekaks onnittelut vauvaantuneille :flower: ...täällä pieni kateudenpistos rinnassa... :ashamed:

Mam84 vähän samat fiilikset täälläki... huomenna LA eikäs MITÄÄ :kieh: Pitääkö kaikkien kiilata eteen kun täällä vaan kärvistellään :LOL: ...kaipa sit sitä ennen joulua...

En muista kommentoinko tänne keskiviikon nlaa... sen verta tullu tekstiä ja kun tää laiskuus/tylsyys vahvistuu päivä päivältä... No, eipä siellä mitää uuttakaa: sf samoissa, vaavi alhaalla -ei kiinnittynyt- , ja odotus jatkuu. Siellä neuvolassa yks mamma kysäisi tulevista kaksosista- eli tosissaa muhkee maha kun tota saa kuunnella koko ajan :headwall: Nyt sitä vaa yrittää asennoituu et maksimissaa viel viikko risat ku yleensä päästävät semmosen 10pvää yli. Ja mua ku huolestuttaa tän masun koko...

Aikas vali-vali tekstiä.... mut odottavan aika on pitkä... eikä mun hyveisiin kuulu kärsivällisyys... :saint: :LOL:

FlaPa 39+6

....ja tänneki saa niitä suppareita lähetellä - kaikki huolitaan avosylin :LOL:
 

Yhteistyössä