Alkuperäinen kirjoittaja roosakaisa:
Olitko muuten joe sinä siinä pötköttelemässä minun kanssa samaan aikaan käyrillä. Tutun näköinen, mutta en ehtinyt siinä hötäkässä kyselemään. Taisi tosin olla siinäkin tosi paikat kyseessä, enkä viitsinyt häiritä jos et sitten olisi ollutkaan sama henkilö. Muuten kyselisin menikö kaikki hyvin kumminkin?
Huomenta kaikille!
Roosakaisa, siellähän minä pötköttelin. Ihmettelin tutun oloista ääntä, kun juttelit hoitajan kanssa ja tunnistin sinut sitten kun olit lähdössä pois. =)
Tämä meidän
pikkuinen on tosiaan sitkeästi perätilassa. Mitään estettä kääntämiselle ei ollut ja sitä kyllä yritettiin, mutta ei vain meidän kakara :heart: kääntynyt. Peppua saatiin nostettua ylöspäin, mutta pää työntyi minun kylkikaaren alle eikä sitä saatu käännettyä niin, että vauva olisi sukeltanut alaspäin. Tuntuihan se melko inhottavalta, mutta kipu oli vielä siedettävän rajoissa. Kahden viikon päästä on kontrollikäynti. Jäi epäselväksi yrittävätkö sitten vielä kääntää, jos vauva ei ole itsestään kääntynyt. Jos ei käänny/saada käännettyä, niin sitten kai kuvataan lantio että onnistuisiko perätilasynnytys, ja jos ei, niin edessä on sektio. :/ Kotona sitten miehelle itkin, etten halua leikkausta. Vaikka eihän sille mitään voi, jos ei ole vaihtoehtoja. Tänään on jo vähän parempi mieli. Täytyy vain yrittää henkisesti varautua siihen sektioonkin. Ohjeeksi sain, että pitäisi lukea lehteä lattialla pylly pystyssä, mutta jotenkin tuntuu ihan huuhaalta, että sillä tavalla voisi saada vauvan kääntymään. Niin,
kokoarvioksi kone laski vauvalle nyt 2700g ja jos syntyy la:na, niin olisi noin 3600g eli keskikäyrällä mennään. Tämä tieto oli kyllä helpotus, kun reilu kuukausi sittenhän mentiin reilusti ylemmillä käyrillä.
Kohdunsuun osalta rasti oli kortissa kiinteän ja pehmeän välissä ja pituutta 2cm. Lääkäri siis teki tutkimuksen käsikopelolla.
mam84 hurjasti onnea ja tsemppiä käynnistykseen!
Bluedrama, toivottavasti äidilläsi on kaikki hyvin!
Sairaalan vaatteissa ajattelin minäkin sen ajan siellä olla. Alusvaatteita voisi varata muutamat mukaan. Tutustumiskäynnillä kyllä neuvottiin, että omat sisäkengät kannattaa ottaa mukaan, kun niillä sairaalan kengillä on kuulemma aika huono kävellä. Vauvan kotiutumisvaatteet tuottaa päänvaivaa, kun en oikein osaa ajatella paljonko sitä vaatetta pitäisi olla päällä. Enkä tiedä pakkaanko niitä sairaalaan mukaan, kun voihan mies tuoda ne sitten mukanaan.
Kylläpä tosiaan monilla on kaikenlaisia
tuntemuksia. Itsellä ei mitään suurempaa eikä tietysti vielä tarvikaan olla. Pitkään paikallaan seisominen ei tunnu hyvältä, alkaa selkää ja masua jomottaa ja välillä vihloo tuonne kohdunsuulle. Muuten olen kyllä onnellinen tästä kohtuullisen hyvästä olosta. Tietysti nukkuminen ja kyljen kääntäminen on jo mitä on ja närästystä ja turvotusta on, mutta pystyn kuitenkin ihan mukavasti puuhailemaan kaikenlaista tässä kotona.
Huomaa muuten, että iso osa porukasta alkaa jo olla mammalomalla, kun päivän aikana tulee tekstiä ihan mahdottomasti!
Joe ja itsepäinen pieni 35+5