SYYSMASSUT '07 elokuussa

Mietin vaan et mikäköhän hormoniirviö olen kun olen supistuksista/kivuista huolimatta osannut kasvattaa kohdunkaulan takasin ja kohdunsuun kuroa umpeen :LOL: Miksiköhän ne alkukuusta laitto koksissa ne kortisoonipiikit et vauvan keuhkot kehittyy, kun kerran menee varmasti yli eikä supistukset oo tehny mitää :LOL: :LOL: :LOL:
no oli neuvolas jotain positiivista paino oli noussu melkein kaks kiloo ja hb oli noussu 120 ku viimeeks oli 111 :LOL:
 
B) Tanne ei kummallista myos- aurinko paistaa; jalat luulee olevansa lenkkimakkarat, ja niita kylmakalleilla jaahdyttelen! Narastaa aivan hirveesti kokoajan ja Hope neito joka on ollu rt:ssa iat ja ajat on kaantynyt hiukan poikittain ja noussu ylospain! :/
Laitoin kaikki muksut hommiin ja nyt alkaa kamppakin nayttaa siistilta(=lapsityovoiman kayttoa). josko sita taa mamikin vois nostaa peransa pallilta ja tehda viela jotain , ainakin pyykit pitaa vieda narulle ja vaihtaa omat lakanat!
Onnea huomiselle mam ja pippurimammalle paranemisia vatsapoposta!
Yks kysymys mulla olis; voisko tuota syntyneitten listaa jatkaa alhaalta ylospain, eli aina uusin ylimmaksi, niin meikalainenkin pysyis karryilla, heh?! Ymmarsikohan listaaja? :flower:
Omaan napaan ei muuta kummallista, supistuksia ei oo, mutta paineen tunnetta sitakin enemman ja kavelyt ei enaa onnistu luontevasti! Torstaina meen gynelle niin tiedetaan sitten enemman noista sisajutuista! Tiedan etta mun yksityisgyne olis jo lahettamassa mua kaynnistykseen nailla turvotuksilla, mutten kylla talla kertaa suostu; edelleen oon mielta etta nelosen kaynnistys havitti multa maidontuotannon! Kun kolmosta sentaan imetin 4v ennen 1v3kk!!!
Voikaahan hyvin -levinia ja Hope neito rv 37+4-
 
Ai niin, pitääkin kertoa teille mitä eilen kävi kaupassa :eek:
otin ostoskoriin muutaman purkin tuttelia siltä varalta, että jos sitä sitten ekoina päivinä tarvitsee hätävaraksi. Siihen sitten tuli nainen noin puolivuotiaan vaavin kanssa ja sanoi minulle, että kyllä lapsi sillä rintamaidolla pärjää.... usko vaan.
Olin kyllä aika hölmistynyt tuntemattoman ihmisen kommentista ja sanoin vaan, että varoiks ostan.
Kääk.............. tuollaisia ei saisi kommentoida kun koskaan ei tiedä millainen tilanne ihmisellä on.. esim. lääkitys tai joku muu mikä estää imetyksen yms. :eek:

 
Kiitos levinia, tää ei tod. ole mitään kivaa... Pelottaa suorastaan, että oksu lentää kohta :$

Kauppakokemus mullakin: Olin odottamassa vuoroani sellaiselle pienelle palvelutiskille josta olin aikeissa ostaa makkaraa, mutta halusin maistaa ensin. No ensin yksi mies teki mulle tilaa ja hymyillen päästi mut lähemmäksi, kun itse voipi odottaa. No sitten sellainen kurppa sitten alkoi tunkemaan MUA PÄIN kärryillä ja tuijotti vaan suoraan silmiin ja mahaa katsoi, mutta kiilata oli pakko, että ei vaan jää makkaraa saamatta :headwall: :headwall:

MUOKS: Piti Miiulille kommentoida, että tuollaiseen saa hitsi vieköön tottua. No mua ei haittaa jos joku nyt ihan välttämättä haluaa nähdä vaivaa ja ilmaista mielipiteensä, mutta varsinkin ensikertalaisia se voi kyllä satuttaa kunnolla ja niitä joilla on tilanne jostain syystä se, että ei maitoa tule tms.
 
Miiuli 77 minullakin on vastaava kokemus. Työkaverille (vanhempi nainen) sanoin meneväni hakemaan varalta äidinmaidonkorviketta valmiiksi koiin niin se sai mahdottoman hepulin..."että älä nyt höpötä, hän on kyllä sitä mieltä että kaikki pystyy imettämään.Et sinä sillä mitään tee jne."---ihme vouhkaamista.
Monenlaisia mielipitetä kyllä saa kuulla oikestaan kaikesta raskauteen ja vauvan hoitoon liittyvästä, mutta kyllä se vaan on meidän kaikkien oma asia kuinka me tehdään :D

Anopin kanssakin on tullut muutaman kerran "keskusteltua" kun hänen mielestä ei missään nimessä voi esim. pientä lasta moneen vuoteen nukuttaa omaan huoneeseen....niinpä....
 
heips!

mam84 tsemppiä huomiselle!


täällä ei tämä synnytys taia käynnistyä millään.. :/ viime yönä tuli pari kipeetä supparia ja nyt ei oo taas tullu ollenkaan! elisen päivän kyllä kärvistelin päänsäryn ja suppareitten kanssa sängyn pohjalla! nyt olo on ihan hyvä pitkiin aikoihin, jaksoin jopa aamulla siivotakkin pitkästä aikaa =) vielä pitäisi leipoa joku kuivakakku kun tuo poika on halunnut jo kauan sellasta!vois sitten vaikka parikin kappaletta leipoa samaan syssyyn ja laittaa pakkaseen!

noista vaatteista sairaalaan ni olen taas ajatellut olla niissä ihanissa sairaalan vaatteissa sen ajan kun siellä makoilen, eivät ainakaan kiristä mistään vaikka rumia ne ovat mutta ei siellä muutenkaan kovin hehkee olo oo ! :whistle: omat imetysliivit kylläkin olen pakannut mukaan! sama juttu vaaveleilla että pidän heillä ne sairaalanvaatteet siellä päällä.

pikaista paranemista pippurimammalle!

 
Ja laitoin pystyyn http://www.kaksplus.fi/kerho/Syyskuisten_vauvat_2007

JOS jotakuta vaikka kiinnostaisi sinne sitten mukaan tulla... Jos ei niin ainakin sitten tuolla vauveliineissa toivottavasti keskustelu jatkuu :)

KIITOS Alizia!
 
Huomenia!

Äitillä on kaikki hyvin onneksi! Oli useamman tunnin seurannassa sairaalassa ja siellä ei ollut monissa sydänkäyrissä eikä verikokeissa mitään häikkää. Pääsi illalla myöhään kotiin. Lääkäri oli epäillyt, että on voinut olla pahemman luokan nikamalukko selässä, että se oli aiheuttanut TODELLA kovan rintakivun.. Parempi näin päin.. Kyllä helpotti mieltä. Olinkin eilen aika paniikissa ja ihan allapäin, enkä voinut aluksi itse edes soittaa sairaalaan iskälle, että mikä siellä on tilanne, vaan mies hoiti puhelun.. :heart:
Ja muutenkin mies osasi rauhoittaa tosi hyvin, kun hän on ambulanssikuski, niin tietää näistä asioista.
Illemmalla sitten höpöttelin jo äitinkin kanssa. Pitää varmaankin huomenna lähteä käymään kotosalla.. Kun he lähtevät ensi viikolla lomalle, niin ei sitten nähdäkään taas.. ja jos sitä sattuu poksahtamaan sillä välin.. ;)

poikax3 syntymäpäiväonnittelut! :flower:
Ja Pippurimammalle paranemisia, jos sinuun pöpö on iskenyt.
Räpärällälle :hug: Miksihän sitä ei voi kaikki aina vaan sujua...? :/

Nyt en muista, että pitikö kommentoida vielä jollekin.. :ashamed:

Mut kylällä on lähettävä käymään, kun jääkaapissa on suunnilleen enää valo.. :D

-Bluedrama ja röllykän asukki 36+6 :heart:
 
Sain vihreää valoa neuvolasta että varmaan viikon sisällä syntyis :D :D :D

Vaavi on noin 4000g tai vähän yli näppituntumalla ja niin alhaalla että pää on kadoksissa :LOL:
Onneksi on ultrattu että tiedän sellaisen siellä olevan.
Verenpaine oli noussut, joka myös enteilisi synnytyksen lähestymistä.

Kylläpä tuli hyvä olo :D

Neuvolantäti ehdotti tällä viikolla paljon seksiä ja kyykkyistuntaa niin ensi viikolla ei sitten nähdä.

balik ja pikkuinen 38+2
 
Mitähän kaikkea sitä piti kirjoitella...

No, ihan ensiksi Mam84 hirmu paljon voimia huomiselle. Hurjaa että ensimmäinen on jo tulossa. Varmaan epätodellinen olo kuulla että muutaman päivän päästä käynnistetään.

PippuriMammalle lähetän kaikki onnettomat supistukseni kun en niitä itse juurikaan vielä tarvitse. Tuskin noista paljon apua on, mutta jos vähän kumminkin. :LOL: Ja koitahan selvitä siitä pöpöstä niin pääset "jatkamaan" synnytystä. ;)

Ja Räpärällä, tosi kurja juttu tuo teidän asunnon kastuminen. Eipä paljon huonompaan aikaan olisi voinut sattua. :(

Tättähäärä tervetuloa mukaan! :flower:

Ja sitten omaa itseä... Aamusella oli neuvolalääkäri. Hemppa ja paineet pysyneet jotakuinkin samoissaan, eli ihan hyvinä. Painoa on tullut kahdessa viikossa 1,4 kg mikä on ihan tervetullut lisä. Muutaman viikkoa tuo onkin pysynyt jotakuinkin samana ja koska lähtöpaino oli niin alhainen niin en yhtään pistä pahakseni vaikka se vähän nouseekin. SF on kasvanut parilla sentillä mutta taas oli eri mittaajaa kuin aiemmin, ja tuo tulos on hyppinyt kuin sydänkäyrä joten en jaksa siitä tuloksesta juuri välittää. Poika sai neljättä kertaa peräkkäin merkinnän RT, joten toivon kovasti että se on pysyvä tila. Sykkeet + ja liikkeet ++. Kohdunsuu pehmenee jatkuvasti (jos noita merkintöjä on uskominen) mutta pysyy tiukasti kiinni. Samoin merkintöjen mukaan se on lyhentynyt 3cm:stä 2,5:een mutta tosiaan eri lääkäri nyt kuin ennen joten uskoisiko... On kuulema laskeutunut mutta ei kiinnittynyt.

Että semmoisia tähän napaan. Ensimmäistäkään kipeää supistusta ei ole ollut, mutta nyt alkaa liitoskivut selvästi vaivaamaan. Kävely alkaa käydä vaivalloiseksi mikä ei naurata yhtään koska ensi kerralla -kahden viikon päästä- olisi tarkoitus kävellä neuvolasta kotiin sellainen 5 km. :whistle:

Minna ja Nilvi 35+4 (31 päivää jäljellä )

-----
Muoks.
Balik Vaude, toivotaan että pitää paikkansa. Nythän noita vauvauutisia alkaa tulla jo joka suunasta. Ja tosiaan hyvä että olette pään nähnyt, ei tarvi sitä murehtia. :LOL:
 
Nimittäin jynssäsin saunan ja kylppärin siihen malliin, että oli pakko sitten käydä suihkussa sen jälkeen... MUTTA kyllä on puhtaat!!! Olen ihan ylpeä itsestäni, että tällaisena ryhiksenä sain juuriharjalla otettua lattiankin putipuhtaaksi :D

Kiitos Piipaa, jok´ikinen suppari tulee tarpeeseen!

Olen hyväksynyt kaikki jo hakeneet jäseniksi, tosi tylsää, että pitää oikein hyväksyä... tosin nyt sitten ainakin saa pidettyä poissa mahdolliset häiriköt...kuka nyt vauva-keskustelua jaksaisi häiriköidä

:LOL:

balik: Oi mahtavaa!! Taidat kuule säkin mua ennen saada nyytin! Melkein kade olen... No ei vaines, iloinen vaan niiden puolesta joilla aika tulee mua ennen ja vielä sen jälkeenkin tottakai! Mä vaan olen niin kyrsvääntynyt tähän jahkaamiseen.... Ja nyttenkään ei supan suppaa :headwall: vaikka kunnolla tein töitä. Tosin mun masupöpö saattaa äityä tästä..... :whistle: en sitten tullut ajatelleeksi... :ashamed:
 
PippuriMamma eikös se peräpään laulaminen ole yksi merkki että vois olla synnytys lähellä?!

poikax3 synttärionnittelut :flower:

Flunssa tuntuu olevan voiton puolella, enää ei kuumettakaan aamulla ollut paljoa mitään. Tilalle vain tullut jokin ihme tärinän tunne. Ei siis mikään paikka tärise vaikka sille tuntuukin. Jos lähtis hakemaan kaupasta viimesetkin tavarat vauvalle, niin sitten ois kaikki valmiina.
-Pilvi ja vauva 36+2-
 
Pippurimamma! :wave: Tääkin tahtoo kerhoon mukaan! :D :D

balikilla jännät paikat! Kohtahan sitä tulee ihan rytinällä vauvoja tähän pinoon.. :LOL:

Siis äijän voi pieni asia ruveta kiukuttamaan ihan mahottomasti.. Tänään tuli vihdoin ja viimein se henkkamaukan paketti. Noh minähän innosta pinkeenä sitä hakemaan, että saa uutta vaatetta. Noh.. rupesimpas sitten postiennakkoo maksamaan tällä iki-ihanalla Visa Electron kortilla. Kohta postin täti sanoo, että tällä ei pysty postiennakkoo maksamaan! Olin ihan täh.. Kuulemma se kortti käy vain rahan nostamiseen automaatilta ja kaupan ym. ostosten maksamiseen. Ei postiennakon maksamiseen..
Siis äijän voi kiukuttaa!! |O Ja tietysti mulla on automaattinostoille raja päivässä sen verran pieni, ettei riitä ne rahat sen paketin maksamiseen tänään. Nyt on kaks vaihtoehtoo.. Joko mies maksaa sen paketin mulle tai sitten käyn tänään ja huomenna nostamassa käteistä, että saan maksettua sen ite.. Ihan tyhmä kortti... vois heittää vesilintua tuommosella..
Ja ei oo toivookaan, että voisin saada tavan Visa -kortin, kun ei ikä vielä riitä (20v. on raja), eikä oo vakituista työpaikkaa...

Anteeksi purkaus.. pistetään hormonien piikkiin, että pienikin asia voi kiukuttaa noin suunnattomasti.. :saint:
 
Tänään oltu sit neuvolassa rv 37+0

Pissa: proteiini +
verenpaine: 132/79
Paino: kokonaisuudessaan +7,8kg
mahamitta: 33
turvotus: +
tarjonta: rt

Päätä särkenyt mulla nyt muutamana päivänä ja kun tota proteiiniakin oli tänään pissassa, niin sain kotiin stickejä, millä nyt katon sen proteiinin illalla ja hu aamulla pissasta. samalla sain verenpainemittarin lainaan, kun sitäkin pitää seurata. Jos proteiinia on, niin terkkaa laittaa hu lähetteen tayssiin ja sit mennäänkin sinne.. Turvotusta siis edelleen on..

Tämmöistä tänne, nyt ei voi, kuin seurata tilannetta. Tää päänsärky inhottavaa, ei auta panadolit mitään..

Jode tais kysellä mun sektion syytä. Esikoisen synnytyksestä jäi aikas traumat, jotka ovat pukanneet esiin nyt odotuksen aikana aika voimakkaasti. (esikoisen synnytys päättyi 14,5h:n ja 2h:n ponnistuksen jälkeen kiireelliseen sektioon). Itse toivoin nyt suunniteltua sektiota ja nyt siis siihen aika sovittuna, ihanaa!! Ei tarvi enään tän asian kanssa murehtia! =)

RäpäRällä, ikävää noi kosteusvauriot myrskyn jäljiltä :hug: :( . Ei olis kyllä voinut pahempaan aikaan sattua!!

MamMam ja Pikkanen rv 37+0
 
Pilvi: Voishan sitä tietty noinkin koettaa ajatella... No sanotaanko et katsotaan ja JOS mä vaikka saisin jo nyytin tuolta syliin niin sitten voin sanoa, että oli se sitä :D

Bluedrama ja pari muuta, olette nyt jäseninä :)

Mies tulossa kotiin joten hilipasen kaffet keittämään hälle ja sitten kohti neuvolaa....ei tädillä TAATUSTI ole hyvää sanottavaa... Painoa satavarmasti tullut ja PALJON! :ashamed:
 
Onkos muut arvuutelleet itse/miehen kanssa vauvan syntymäpainoa...? =)
Mä kysyin mieheltä et mitä se veikkais vastaus:"no joku 2kg..." :LOL: :LOL: 2kg no huh mikä veikkaus sillä ei kyllä oikeen oo hajua paljon vauvat painaa :whistle: Oma veikkaus on:[/b]3700kg :D
 
Baby2003:Meillä toivottavasti ei tarvitse painoa arvailla vaan "arvailun" suorittaa lääkäri. Onko teillä muilla isoja vauvoja mahdollisesti odottavilla vielä mitään tarkempaa suunnitelmaa synnytyksen varalle? Itsellä on vähän hermostunut olo, kun viikon päästä sitten päätöksiä tehdään, että kuinka ja koska viimeistään poitsu syntyy...

Väsymys ja nuha vaivaavat, saisi jo se miehen retale tulla töistä hoitamaan tota esikoista, että saisi levätä. Poika heräsi päiväunilta ja valitti, että on korva pipi... toivottavasti nyt ei kuitenkaan olisi korvatulehdus. Varmuuden vuoksi pyysin kaveriani (joka on töissä terveyskeskuksen ajanvarauksessa ja terveyspalvelujen neuvonnassa) varaamaan ajan lääkärille... sai ajan vasta huomisaamulle. Saa nähdä pitääkö sitä käydä jo illalla yksityisen päivystyksessä vai miten käy...
 
Pikasesti vaan omaa napaa kirjottelen... Neuvolassa kävin tänään, ja kaikki oli suht hyvin.
*Rv 36+6
*Paino 73,5kg = +600g/vko YHTEENSÄ 12kg :eek:
*Turvotukset +-
*RR 125/76 laskenut kivasti viime lukemista :)
*Sf 33cm sama ku viikko sitten, keskikäyrällä mennään...
*Tarjonta ilmeisesti edelleen perätila... :(

Uutta aikaa en saanu neuvolaan, kun mennään viikon päästä sinne polille kontrolliin ja saahaan tuomio synnytystavasta... Voipi siis olla ettei äitiysneuvolaan tarvihe enää mennä! Hurjaa! :eek:

Tuli tossa äsken mieleen kysymys... Kun noi tuoremehuthan on 'kiellettyjen' listalla, kun lisäävät turvotusta ja ananas taasen vähentää. Niin mites on Ananas täysmehun kanssa?? Uskaltaakohan sitä litkiä ilman lisäturvotuksen pelkoa? :) (kyllästynyt vesilinjaan... )

Möörwa rv36+6
 
Tulin juuri takaisin kotiin shoppailureissulta. Kävin Eurokankaasta ostamassa muovitettua kangasta pinnasänkyä varten. Kyllä olikin heillä valikoimaa, ja hinnat oli mielestäni ihan kohtuulliset. 1,5 m leveä kangas noin 12-14 euroa/metri. värilliset olisivat olleet pari euroa kalliimpia/metri. Ostin sellaisen reilun metrin pituisen pätkän muovitettua froteekangasta, jos vaikka tarttee ekana autossa kun on matkalla synnärille, jos siis lapsivedet ei kerkee himassa lirahtamaan. Ja tuostahan saa sitten pinnistä varten leikattua 2 suojalakanaa.
Mukaan tarttui myös Lindexistä potkupuku ja pikkusukkia sekä yhdet housut vauvalle.. kun alennuksessa olivat.

Mulla on nyt parina päivänä ollut kipeitäkin supistuksia, alkaa alamasusta ja tuntuu myös alaselässä. Myös vihlontaa alamasussa ja taipeissa ollut.. En tiedä missä asennossa vauva on, tuntuu ettei enää olisikaan rt:ssä... :/ Ensi viikolla neuvolalääkäri. Närästystä esiintyy ja myös täällä rennietä menee.

Annmari + tirppana 35+1 :)
 
Eikä MITÄÄN UUTTA....

pissa puhdas
painoa ei tullunna
sf-mitta 34cm
RR 110/58
turvotus +
rt
syke +
liikkeet ++

Saipa tätsykkä kiinni kantapäästäkin ja oli ihan haltioissaan :D

inka85: Hyväksyttynä olet :)

Mä meen nyt taustalle murisemaan tätä tilaa johon ei tuo kunnon puunaus tehnyt mitään muutosta.... :headwall:
 
Otetaanpa uusiksi tämä kirjoittelu...ensimmäinen piitkä juttu katosi taivaan tuuliin, jotenkin niin mun tuuria :kieh:

tättähäärä:tervetuloa loppumetreille mukaan

poikax3: Oikein paljon onnea synttäripäivän johdosta :flower:

tup:Kai ne supistukset pahenee sitten ihan loppusuoralla. Esikoisen synnytyksessä ihan viimeiset supistukset oli tuskaa ja särky oli lähinnä peräpäässä. Muuten jomotteli vaan alavatsaa ja selkää.

RäpäRällä:No kylläpäs teillä nyt vastustaa...toivotaan, että kaikki järjestyy :hug:

PippuriMamma: Sua sitten koetellaan oikein urakalla....pikaista paranemista :hug:

Joe80:Harmi, kun kääntäminen ei onnistunut...vauvalta löytyy sitten omaa tahtoa :LOL:

balik:Toivotaan, että vihreä valo osoittautuu oikeaksi... =)

Bluedrama:Hyvää kannattaa odottaa...ilmeisesti H&M:n paketista löytyy jotain niin ihanaa, että sen saaminen tehdään sulle mahdollisimman vaikeeksi. :LOL:

MamMam:Mites huominen?

OmaNapa:Viime yö meni miten meni...ei ei kehumista. Nukkumaan mennessä alkoi samnatien hirvee jomotus alaselässä ja reisissä. Supistuksia tuli 10 minuutin välein ainakin parin tunnin ajan. Varoittelin jo ukkeliakin mahdollisesta lähdöstä. Jossain vaiheessa yötä sitten viimein nukahdin ja olotila helpottui. Tänään ei ole ainakaan vielä ollut samanlaisia tuntemuksia, saa nähdä miten yöllä sitten.

Neuvolakäynnistä...

RV: 35+1
Pissa: puhdas
Turvotus:-
RR: 119/73
Paino: 900g/vko (Yht. 11kg :( )
:heart: + (130-150)
liikkeet:++
Raivotarjonta, ei kiinnittynyt vielä
Sf: 35, oli noussut viikossa 4 cm, vaikkain sama mittaaja

Seuraava käynti viikon päästä. Olen niin ahkerasti vieraillut tuolla neuvolassa ym, että sain ihan lisäosan neuvolakorttiin. Montakohan lisäosaa siihen ehtii vielä tulla.

:LOL:

T: Nanna ja Alvar 35+1
 

Yhteistyössä