SYYSMASSUT '07 elokuussa

OYS:issa on myös sairaalamaksu 26 ? päivä,perhehuone 60?. Vastasyntyneestä ei erillistä sairaalamaksua peritä. Jos lapsi joutuu osastolle, maksetaan sinne 26 ? ensimmäiset 7 pv, jonka jälkeen hoito on maksuton (?)

(.) Olo on hyvä eikä merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä =) odotellaan siis rauhassa ja nautitaan tästä ajasta...

Pämppä + julia 36+6
 
Voi hitto, nyt jännättää ihan urakalla. Eilen alkoi tihuuttaan lapsivettä :eek: Lorahtanu nyt pari kertaa semmosta vaaleanpunertavaa litkua n. teelusikallinen (siis onhan se lapsivettä..?) Ajattelin kohta soittaa neuvolaan tai sairaalaan et miten tästä eteenpäin. Supistuksia ei oo tullu ko sen muutama eilen ja yöllä. Sais vauva mun puolesta viihtyä viel tän viikon loppuun, vaan sehän ei ole omissa käsissä =)
Alan kellottaan suppareita, josko semmosia alkaa kuulumaan..
Päivänjatkoja syysmassuille ja tervetulotoivotukset uusille ja ööh..*miten niin kipsissä :LOL: *

mobic & pikkukainen 37+5 (ei siis kauhian aikasin tulis jos tänään sattuu tuuppaan ittensä ulos??) :heart:
 
Huoh. Onneksi mulle tulikin jo aika ensi maanantaille Naistenklinikalle synnytystapa-arvioon. Ainankin onneksi tietää miksi olo on kuin ryhävalaalla :p

tup:
Parasetamolin maksimi vuorokausi annostus on normaalisti 1g x4.
 
mobic jänskään täällä sun kanssas :D :D :D
Soita ihmeessä heti vaan ja kysele ohjeet suoraan sairaalastasi.

Kun alkanut jo eilen niin luulen että ottavat sut sisälle heti.

Kohta taidetaan saada "ensimmäinen" syysmassu :D
(Unohtamatta margea ja pikku enkeliä :hug: )
 
Eilinen meni kehoa kuunnellessa kun tuli epäsäännöllisiä suppareita koko päivän, lonkat napsu ja vauva myllers alas päin urakalla. Illalla olikin jo vahvempia supistuksia ja rinnat vuosi kuin lypsy lehmällä. Soittelin Kossiin ja sanoivat, että odottele vielä rauhassa. Hyvä niin sillä sitten yöllä kaikki rauhoittui viimeisen oikein kivuliaan supistuksen jälkeen, mikä kesti useita minuutteja. Nyt tässä ollaan kun ei olisi eilen mitään tapahtunutkaan :eek:

Jotenkin on hieman matala olo kun on ensikertalainen ja ei oikein tiedä turhastako alkaa vauhkoomaan. Päätin kyllä eilisen jälkeen, että en enään jää kotiin vahtaamaan jos samanlaisia tuntemuksia vielä tulee vaan pysyn liikkeessä. Tuntuu kun turhaan pelottelisin miestäkin joka myöskin lamaantui :ashamed:

Nyt pyykkikone jyllää ja yritän saada mielen virkeämmäksi.
Voin vain kuvitella miltä tuntuu teistä joilla ollut jo pidemmän aikaa kovia suppareita ja käyntejä ä.polilla.... turhaan.

Tsemppiä kaikille ja jospa mobic saisi syysmassujen ekan vaavin =)

Miiuli 77 + :heart: Pötkötti 37+2 :heart:
 
Täällä rupee taas mammoilla olee jännät paikat... Ihanaa! :D :heart:

Itellä ei taas mitään oireita, turvotusta ja jatkuvaa pissahätää lukuunottamatta... |O Pyykkipäivä tänään ja vähän pitäis pistää paikkojakin kuntoon. Aattelin hypätä viel fillarin selkäänkin ja mennä ton eskarilaisen kanssa hakee nuorempaa neitiä hoidosta. Saas nähdä miten jaksan sitä peräkärryä kiskoa matkassa... :D
 
Katselin tuossa keskimmäisen tytön odotusajan korttia ja mulla on olut silloin jo vko 35 paikat auki ja pehmeinä.. Tyttö syntyi vko. 41!!!

Ja tästä oli vko 37 paikat visusti kiinni.. Ei taida syntyä koskaan |O |O |O

Voi Mobic!! Toivottavasti homma on hallussa =)
 
Aku
Iiks,Mobicille peukkuja(juu hiukan myöhässä).Olen ihan hengessä mukana =)

Mua on alkanu jo vähän tympimään tää odotus :ashamed: Kaikki vaavin tavarat on paikallaan ja kämppä on siivottu melkeinpä lattiasta kattoon.Pitänee asennoitua siihen että pikkunen saahaan vasta syyskuun lopulla kun ei oo juurikaan antanu minkäänlaisia merkkejä että olis tulossa.Juu eihän tässä mikään kiire olekkaan mutta kun tylsistyttää!Kaikki on lomansa pitäneet ja mulla järkyttävä tekemisen puute kun yksinään kökkii kotona |O
Ei sais kyl valittaa kun olokin on edelleen loistava mitä nyt vähän kömpelö.
Sori nyt tää purkautuminen,koittakaahan jaksella kaikki joilla olo ei niin kehuttava :hug:

Vetäydyn sohvalle mököttämään ja kattelemaan Salkkareiden uusintoja...

T.Aku ja pikkunen 36+3
 
Ensimmäinen mammaloma päivä menossa ja mittari näyttää +20 astetta. Saas nähdä millainen ilma on illalla, ovat luvanneet sadetta tännepäin.

Mobicille onnea ja :hug: matkaan. Toivotaan et kaikki menee hyvin. Pidäthän meidät ajantasalla olotilastasi? ;)

Tällä viikolla olis neuvola ja lekurissa käynti. Toivottavasti lekuri kirjoittaa lähetteen synnytystapa-arvioon. Kaks edellistä ovat olleet iso kokosia(yli 4,5kg/55,5cm, alateitse ja pikkasen vajaa 4,5kg/56cm, sectio), joten sen takkii haluaisin arvion tästä matkalaisesta.

Oma olotila on tällähetkellä vakaa, pieniä suppareita on ollut ja mahanahka on muutenkin mennyt pingottuneeksi.

Poikax3 ja taavimaija 35+1 B)
 
:heart: :hug: =) :flower: :wave: :D

Ja kaikille muillekin jos tänään keksitte lähteä. Oonkin vähän tavallaan jo ihmetelly, kun ei kukaan ole vielä saanu pientä syliin asti vaik monet on suppareista kärsiny (ja muusta) ties miten kauan jo. No ehkä se onkin sitte mobic, joka meistä ekaks ehtii. :)

Mulla ei oo edelleen toivoakaan lähdöstä. Tänään oli taas neuvola ja kaikki ok. Poika on ihan lähtökuopissaan, siis pää tuolla alhaalla, mut eipä musta kyllä tunnu, että se sieltä ulos olis tulossa edes laskettuun mennessä. Tuskallinen olo on koko ajan lähes, mut ei voi mitään.

Ärsyttää muuten ko niin paljon oon taas lukenu teidän kaikkien supisteluista yms ni nyt sitte vahtaan itteäni ihan liikaa. Jotenkin jokaseen oloon reagoin kauheesti ja toivon liikoja. Eli mulla ei oo edes suppareita. Tai on, mut vaan harjotteluja. Ei millään tavalla kivuliaita, ainoostaan ärsyttäviä. Ja tekee jotenki pahan olon noin yleisesti.

Sairaalavaatteista ootte jutellu. Mä ainaki kääriydyn ihan mieluusti TYKSin nätteihin kaapuihin pariks päiväks. Ja vauva saa kans pitää sairaalan vaatteita. Mun mielestä ne ei oo lainkaan liian isoja, just oikeen kokosia. Meidän pojat kyl onki isoja ollu ni ehkä siks en oo ees ajatellu, et pitäs ottaa omia mukaan. Lisäks pääsee helpolla sitte ko ei tartte miettiä pyykkäämistä yms. Ja mulla ainaki iskee synnytyksen jälkeen niin kauhe hikoilu just parisk päiväks, et mielummin oon siinä isossa kaavussa ko omissa vaatteissa. Omat liivit voisin kyl ehkä täl kertaa ottaa mukaan. Viimeks mulla oli kans kyl liivit tietty mukana, mut ne oli liian pienet. En saanu niitä päälle ko piti lähteä kotiin. :LOL: Taidanpa jo valmiiks heittää tonne mun veskaan yhet imetysliivit, ni oon sitte valmis lähtöön koska vaan.

Ehkä mä tässä nyt alan vähän siivoileen ko kerranki oon yksin kotona. Ties vaikka siitä ois jotain hyötyä. ;) :whistle:

Emmaliina ja Vusseli 37+
 
Musta tuntuu että kaikkia muita supistelee ja vauvat on laskeutuneet ja kiinnittyneet ja paikat aukeilee... EI MULLA VAAN!!!!!!!!!!!!! |O |O
Tulis ees yks supistus, mut ei... ei väkisin.
Lauantaiaamuna kun menin vessaan niin jotain lorahti, tajusin et toi ei ollu kyllä pissaa, ja toivonrikkaana kurkistin pönttöön, josko olis ollu kirkasta tms. et olisko ollu vettä, niin EI!! Tooooodella vetistä valkovuotoa ilm. vaan, kun oli ihan valkoista.... äääh.... :headwall:
SYNTYIS JO!!!!!!!!!!!! |O

t. tuskainen mam84 + hidasteleva "pippuri" rv 38+2
 
Mobic onnea synnytykseen! Mä toivorikkaana aukaisen aina koneen, että olisiko joku jo synnyttänyt. Kohta pitäisi startata neuvolaan, terveydenhoitaja on ollut jo varma monta viikkoa, että synnytän justiinsa, tippuu varmaan tuolilta, kun kävelen vielä sisään. :LOL:
Kieltämättä olisin valmis jo synnyttämään, että voisin liikkua normaalisti. Öisin ei ole kunnolla pystynyt nukkumaan viikkoihin, kun joko oon pissalla tai närästää tai vauva hyppii mahassa tai supistaa. Mutta onneksi en ole ainoa, onhan teitä muita kohtalotovereita. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
t.papukaija ja vauva 37 kohta 38
 
Mun puolesta myös MOBICILLE onnea matkaan:)

Täällä pitäsi alkaa siivota...Blaah, noh edes jotain tekemistä!
Oon Aku sun kanssa samaa mieltä että sais syntyä jo kun on niin tylsää..Täällä myös kaikki valmiina, vielä ei edes supistele että jaksaa puuhata, mutta yksin aika tylsää kun munkin kamut yms. muut jo töissä!
Noh ei kai tässä enää kuin korkeintaan n. 5vko ! :eek:

Nyt ei muuta kuin imurin varteen ;)

Inka&vaavi 37+4 :heart: :heart:
 
Matti myöhäisenä toivottelen myös Mobicille hyvää matkaa! Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Itse palasin juuri neuvola ja kauppareissulta. Neuvolassa kaikki oli hyvin: pissa puhdas, RR 117/63, Vauvan ss 130-140krt/min, Hb 133! Vauva edelleen hyvin kiinnittyneenä, Turvotukset -, Liikkeet++. Kohdunsuun tilannetta ei nyt katsottu, mutta toivotaan että yölliset supistelut olisivat kypsyttäneet paikkoja lisää. Viimeksi ulkosuu auki yhdelle sormelle ja kaulaa jäljellä 3cm.

Itselleni ja vauvalle otan mukaan sairaalaan vain kotiutumisvaatteet, jotka olen jo pakannut. Jääköön alun likapyykit sairaalan huoleksi ja ollaanpa sitten hehkeinä niissä kaavuissa sen pari päivää ;) .

Koetetaan jaksaa ja nauttia viime hetkistä vaikka osalle se tuskallista onkin.

Ainoska ja Kullannuppu 38+1
 
Mobicille tsemppiä!!!

Täällä ei mikään muuttunut, järetön turvotus ja kamalat kivut kohdunsuulla mutta supistuksista ei tietoakaan.
Tehdäänkö kaikille tuolla viimeisellä lääkärikäynnillä tuo tutkimus jossa katsotaan kohdunsuun tilanne yms?? Mulle nimittäin ei tehty. Katsoi vaan tuon lantion ja sit ku kysyin (tai no mies kysyi) että onko se jo tulossa niin lääkäri sanoi että voin näin ohimennen tuota kohdunsuuta kokeilla mutta sitä nyt ei tässä tutkita. Sitten vaan sanoi että ei oo ihan heti tulossa. Eikä mitään muuta |O Minäkin olin siinä sitten jotenkin niin lukossa etten tajunnut mitään muuta kysyä ku se useampaan otteeseen sanoi että mitään muuta ku lantiota ei nyt tutkita. Eli mää en nyt sit varmaan saa missään vaiheessa tietää onko kohdunsuu pehmentynyt ja paljon on kanavaa jäljellä yms. Musta on hieman outoa... Mut kai se sit tulee ku on tullakseen. :whistle: Mutta siis , tehdäänkö muualla kaikille tuo tutkimus, onko oulu ainut paikka jossa tätä ei tehdä. Se on toki tutkittu aiemmilla lääkärikäynneillä mutta ei se nyt kauheesti auta jos viikolla 30 todetaan että kaikki kiinni yms..

perlos 37+3
 

Yhteistyössä