SYYSMASSUT '07 elokuussa

Aku
Onpas täällä ollut trafiikkia :) ei pysty enää muistamaan mitä kaikkea piti kommentoida.Jännät on joo paikat kun aina saa jännätä kun sivut avaa että joko joko joko?

Siitä vihlonnasta kohdunsuulla,muakin on nyt muutamana päivänä vihlonu oikeen kunnolla,toivottavasti pehmittäisi paikkoja.Jotenkin on sellanen olo ettei tällä vaavilla oo mitään kiirettä maailmaan.

Mutta joo nyt syömään.Koittakaahan jaksella ne varsinkin joilla supistelee yms.Ja nauttikaa että on hiukan viileempää :D

T.Aku ja tyyppi 36+1
 
Kuulin myös tuon pylly ylös tekniikan. Sitten olen kuullut tälläisen keinon jossain tai luinkohan jostain nettipalstalta.. taskulampun valolla hiljalleen liikuttaa vatsan päällä ylös alas ja jo pitäs mukulan kääntyä ;)
Toivotaan että vaaveli kääntyy, ymmärrän sektio huolesi!
 
Taskulampulla kyllä tosiaan saa lapsen mukavasti liikkeelle. Meillä on juniori halunnut toisinaan pyhittää omia lepohetkiä ja ainoa millä sen saanut kunnolla liikkeelle on juurikin taskulampulla häiritseminen. Tosin kääntää sitä ei ole niillä konstein koiitettu kuin kyljeltä toiselle.
 
Möörwa:Mites se papu nyt perätilaan on jumittanut. Toivotaan, että päättää kuitenkin heittää voltin ja asettua raivotarjontaan. Mulla on kans iskenyt kauhee sektiopelko. Lekuri viime viikolla vähän uhkaili, ettei kovin iso kaveri mahdu syntymään alakautta. Kyllä mieluummin synnyttäisin normaalisti, mutta valitettavasti se asia ei ole mun päätettävissä. Parin viikon päästä on synnytystapa-arvio ja siellä saan kuulla sitten tuomion.
Meillä myös Alvar on aika pikkuinen. Rv 34+1 painoarvio oli 2200g. Eipä tuo meidän esikoinenkaan mikään jättiläinen ollut syntyessään, 2235g (rv35+5).

Täällä olotila suht. normaali. Olen niin tyytyväinen, kun ne hirveet helteet loppui. Nyt voi nukkuakin vähän levollisemmin, eikä hiki virtaa ihan koko aikaa. Tällä hetkellä on riesana appiukko ja sen vaimo.Ne on ehtinyt olla vain muutaman tunnin kylässä ja nyt jo varenpaine nousee ja pinna kiristyy. Niiden vierailua pitäs jaksaa viikko :headwall:

MamMam:Yv lähetetty.

Onko jollain tietoo, missä myydään vauvojen kynsisaksia? Siis samanlaisia kuin ä-pakkauksessa. Olen etsinyt joka paikasta, mutta ei ole silmään sattunut vielä. Luulis, että Tampereen kokoisessa kaupungissa myydään niitä.

Nyt täytyy lähteä viinerin kimppuun, ettei vaan pääse painonousu hidastumaan :LOL:

T: Nanna ja Alvar 34+5
 
Hei vaan kaikille taasen:) Ensiksi kommentoin muutamia asioita:

[/b]Nanna-80: kyselit kynsisaksista, ja joissakin isommissa vapaa valinnoissa olen törmännyt, myös kuljun kartanossa nähnyt, sekä löytö tavara talossa :attn: Huomasin samalla sun edellisestä kirjoituksesta et sun esikoinen on syntynyt "aikaisilla viikoilla", että sulla alkaa varmaan olemaan jo aika jännät paikat? :D

Vauvan kääntymisestä: mulla on nyt 35+1 viikot ja vauva on suunnilleen joka toinen kerta ollut perätilassa, ja joka toinen rt:ssä, uskon että vauva mahtuu hyvinkin kääntymään vielä aika myöhäisessäkin vaiheessa. Mulla on 38+ viikolla aika sairaalaan jossa katsotaan jos vauva vielä perätilassa luultavasti käynnistelevät, koska on isohko ja jotta uskaltaisin synnyttää alakautta en halua mitään jättivauvaa +3vko:a yliaikaisena :kieh:

omaa (.):
Ihanaa kun mies tuli tänään kotiin, käytiin prismassa yhdessä, ja suppareita tuli tosi tiheeseen, tosin laantu kun päästiin kotiin :kieh: Selkäkipuja on ollut monta päivää ja on aika tuskaista, turvotuskin alkanut ilmetä sormissa ja nilkoissa.Hemppa on varmaan alkanut nousemaan koska olo on ollut paljon pirteämpi, ja "pesänrakennusvietti" vahvimmillaan.Esikoinen oppi vihdoin nukkumaan omassa huoneessaan ja omassa sängyssä! Olen kyllä todella onnellinen että oppi näin ennen vauvan tuloa, ja jääpähän meille miehen kanssa enemmän tilaa meidän 180cm sängyssä :LOL:

Hyviä vointeja kaikille, mietin tässä tosiaan että koskakohan ensimmäinen meistä "poksahtaa"? :D

Minnajajoel ja "Noah"35+1
 
no mä saan taas rauhoittua =) mulla kivut loppu, kun kävin pienen kävelylenkin tekemässä, suihkussa ja sit viel imuroin :LOL: yleensähän noiden pitäis "avittaa" mut mulla se kipuilu loppu :) no tiistaina olis lääkäri katsotaan mitä se sanoo :D
 
Onnea Pia84 huomisten synttäreiden johdosta! :flower:

Käytiin perinteisesti saunassa näin lauantaina, minä oikein alkoholittoman siiderin kanssa. EI MITÄÄN.
Sitten kaamea kasa lakritsia. EI MITÄÄN.
Väsyttää vaan...

No, mikäpä hätä tässä :ashamed:


Maarja ja vaava 38+0
 
Tääläkin olo on iso!!! Kiva turvotus ja muutenkin kertyneet kilot ahistaa jo välillä! Ja silti kaikki vaan hokee, että tuo sun mahahan on paljon pienempi ku viime kerralla...Niin varmaan.

Joo ei oo supistellu sitte torstai-illan. Nyt ollaan kaks päivää oltu repimässä sukulaisten tapetteja ym. remontiihommaa ja sitte vielä käytiin meksikolaisessa syömässä nyt illalla oikein tulista ruokaa...Ei auta, kai se on vaan uskottava että se tulee sitte ku se tulee. =)

Jännää ettei ykskään syysvauva oo vielä syntynny, saas nähä kuinka pitkälle menee. =)

minttu-82 ja TaimiMainio 37+3
 
soitin koksiin kysyäkseni niistä niin kätilö sanoi et niitä pitää seurailla. käski mun ottaa gramman panadolia ja mennä lämpöseen suihkuun jos se helpottais niihin.. mut sano et jos ei helpota niin sitte näytille =)
 
Täytynee ehdotella tuolle ukkokullalle tota pippurimamman vinkkiä siitä kivasta ässästä! ;) Kyse ei kaiketi ollut siivouksesta... :D
Eilen ja tänään on ollut mahdoton möyrintä mahassa koko ajan. Eli kyllä niillä akuneuloilla ainakin liikettä sai aikaiseksi! Tänään herätteli jo toiveita että ois pikkanen välillä poikittainkin pyörinyt mahassa. =) Kyllähän sillä tilaa siellä vielä on... 'pelottelivat' vaan siellä sairaalassa että jos se napanuora yhtään kiristää siellä kaulalla niin ei se vauva sitten käänny. No, pidetään peukkuja että ois tolla mylläämisellään päässyt siitä irti. :)
 
Iltaa kaikille,

mulla nyt vuorostaan suppailee täällä. Eilisestä lähtien on säännöllisen epäsäännöllisesti tullut supistuksia 10-15 min välein, jotka välillä sitten on loppuneet. Supparit ei oo mitään kauhean kipeitä olleet, mutta kuitenkin selviä supistuksia. Meinaa alkaa jännittämään, esikko syntyi aikoinaan sektiolla ja kuopus käynnistettiin mentyään yliajalle, tajuanko nyt lähteä synnärille oikeeseen aikaan.. ;) Luin tuossa palstoilta, että vaikkei supparit oiskaan kovin kipeitä, ne voivat paikkoja aukaista hyvinkin. Tai sitten ne voivat hyvinkin vielä loppua kuin seinään.

Mutta saisivat vauvat vielä pari viikkoa mahassa viihtyä, huomenna tulee vasta rv 35. Äippäpolilla tosin on sanottu, ettei jarruteta, jos nyt meinaisivat syntyä.

Tietääkö kukaan, onko mitään sääntöä siihen, kuin iso vauvan pitää syntyessään olla, ettei joudu teholle tai vauvalaan? Mun kääröt on nyt ultran mukaan noin 2kg painavia.

Terkuin,
Päivi ja Alma+Bertta rv 34+6 :heart:
 
täällä ainakin viikkoja pitää olla tasan 36 tai yli tai sitten vauvan pitää olla yli 2,5 kg niin ei joudu teholle... joten toivotaan että vauvat pysyttelisivät vielä massussa ainakin viikon ainakin ;)

Mulla oli paikat auennut jo viikolla 34-35 ja lääkäri sano että muuten joutuu lähtee ouluun jos nyt päättää syntyä mutta ei esteltäis vaikka syntyiski mutta vielä täällä yhtenä kappaleena ollaan :D vaikka saishan nuo jo syntyä, viikkoja mulla nyt 36+6 eli huomenna on täysaikanen! :)

sitten omat kuulumiset:

Muuten olo ok mikäli ei lasketa että hiukan ollut menkkakipuilua (alaselässä ja vatsassa)...
ja väsy vaivaa, eilen illalla laitoin nukkuu siinä 12 ja 1 väliin ja heräilin 2 aikaan iltapäivällä ja nyt tänä iltana sitte laittelin tuossa 8 aikaan nukkuu ja heräsin tunti sitte... voisko tämä olla merkkejä tulevasta synnytyksestä??

inhottaa tämä ku rytmit näin sekasin... tosin tänään vasta oli tämmöinen päivä että tullu nukuttua, hieman ehkä liikaaki... :kieh: toivon että jotain tapahtuu ja pian... alkaa olo olee aika kärsimätön...
 
Täällä TAAS suppaa niiiiiiiiiiiiiiiiin kipeästi että..... ja väli ei edes 10 min... Hitto mut tekee kipeää... Tuskin vieläkään tulee lähtöä... Otin pari paratabsia joten katsellaan miten etenee...jos etenee...

MUOKS... ja heti sitten väli piteni tuonne 10 min..eli laantumaan päin....
 
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä kantanut huolta siitä, kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu, kakattu, syljetty, pureskeltu, pissitty, eikä nipistelty pienillä
sormilla
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minulla oli täydellinen mielenhallinta, ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit voisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.
Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi, etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiin ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä, iloa, rakkautta, sydänsärkyä, ihmetystä tai tyytyväisyyttä, joka
äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.
 
Huomenta taas!
MamMam; anestesialääkäri kyseli mun taustoja ja oli oitis sitä mieltä, ettei yritetä leikata epiduraalissa. Mussa kun on joku outo tekovika, niin ettei muhun vaikuta puudutusaineet. Kukaan lääkäri ei ole osannut sanoa mistä se johtuu. Yks lääkäri sanoi teorianaan että se voi olla joku sitoutumishäiriö. Harmillista että tämä on kuulemma harvinaista, siitä johtuen mua ei oteta tosissaan vaikka huomautan asiasta aina ennen kuin mua leikellään. Lääkärit vaan sanoo että joo joo ja laittaa lääkettä vaan normaaliannoksen. MamMam, minkäs takia sut leikataan? Mut omasta halustani, edellinen synnytys oli aika kaamea kokemus ilman puudutusta.
Päivi75 ja Aali84 Ei siihen ole mitään sääntöä minkäkokoinen tai -viikkoinen lapsi joutuu teholle. Edellisen vauvani seurana olin teholla, niin siellä oli letkuissa (mm. hengityskoneessa) yli nelikiloisiakin vauvoja. Kaikilla ei keuhkot ole kehittyneet tarpeeksi vaikka viikot menis ylikin. Siksi ihmettelen kaikkia jotka yrittää saada vauvan maailmaan ennen aikojaan. Mutta varmasti kaikki ei tiedä että isotkin vauvat voi joutua teholle, en mäkään ennenkuin itse näin. Toisaalta jotkut alle 2,5-kiloiset vauvat ei tartte tehohoitoa lainkaan (kuten kaverin lapsi 2,4kg, ei ollu tehohoidossa).
PippuriMamma; kauniita unia. Ihana runo. Tippa tuli linssiin tota lukiessa, kun ajatteli millasta vauvan kanssa sitten voi olla. Edellisen kanssa kun ei koettu yhteistä aikaa muuten kuin sairaalassa. Syliinkin vauva saatiin vasta n. puoli vrk ennenkuin hän menehtyi.
Tuntuu oudolta ajatella, että meille tulee joku vieras mies! Mä en tiedä siitä kuin nimen ja syntymäpäivän. En tiedä onko se rauhallinen tai tyhmä tai ilkeä ihminen tai mistä ruuasta se tykkää tai minkä väriset silmät sillä on. Ja mä oon ihan ite miehen kanssa sen meille tilannu! Ja enää max. 9pv, kun se syntyy!!!!!!
Jode ja Onni 37+5
 
Huomenia!
jode kyllä kaikki menee hyvin, vaikka pelottaakin, muistan itse kanssa esikoisen aikana en olisi halunnut sairaalasta läteä kun pelkäsin niin etten pärjää, mua jännittää sun puolesta jo kun sulla ei todellakaan pitkä aika enää kun saat vaavin syliin :)
pippurimamma mikäs siellä tilanne? joko unten mailla vai sairaalaan matkalla? :hug:

ja niin mä myös omasta puolestani muistutan että älkää nyt hirveesti jouduttako niitä vauvoja, ne tulee kyllä sitten kun aika on.. mä henk.koht. toivon sen takia että lähtisi tämän viikon aikana itsestään syntymään kun mulla todennäköisesti se käynnistys viikon päästä edessä ja mulla ei ollenkaan hyviä muistoja viime kerrasta, en kyllä halua leikkaustakaan joten jos ei itsestään ala syntymään niin käynnistykseen joudun.. ja tiedän jo etukäteen miten kipeetä se tekee jos paikat täysin kypsymättömät.. toivon siis että paikat olis edes jonkin verran auenneet tai synnytys käynnistyy..

möörwa siulla vissiin oli se kääntymisen odottelu...... toivottavasti vaavi kääntyy itsekseen :hug:

eilen oltiin puuhamaassa ja kylläpä taas sai aikaiseksi jomotukset ja supistukset mutta edelleen laantuivat yön aikana, kiva päivä oli, meillä tuo pikkumies on ihan haltioissaan uudesta puuhanallestaan, halailee sitä jatkuvasti :D
mutta nyt aamupalallle :p

umayya+mörri 36+2 :heart:
 
Voi jösse, olipa taas yö. Hereillä käytännössä koko ajan, mitä nyt pieniä torkkuja siellä täällä. Vessakäynnit on lisääntyneet rankalla kädellä, viime yönä neljä kertaa. Vauva punkee pikku töppösillään ihan uusiin sfääreihin, hetken jo epäilin etteikö vaan ole kääntynyt takaisin poikkitilaan.

No, kaikenlaista vaivaa on ollut mutta ei alkuraskauden oksetusta tai sitä inhottavaa turvotusta kuitenkaan. Muutenkin ihan naftisti kaikki. Olenkin sanonut kyseleville, että eipä tässä mitään, ihan hyvin oon/ollaan voitu. Eilen mietin, että jos viimein avaisin sanaiset arkkuni ja itkisin kaikille, miten kauheeta on. Tulisi ainakin vaihtelua vastauksiin, joo. Että kertoisin, miten sohvalta nouseminen saa palan kurkkuun. Että eilen melkein itkin kun kiristi niin ilkeästi että luulin jääväni siihen sohvalle koko loppuelämäkseni. No jaa, en viitsi. Kohta tätä masua on kuitenkin ikävä. Kyllä mä vielä kestän. Joko napero syntyy tänään, ensi viikolla, kahden viikon päästä, kolmen viikon päästä tai kuukauden päästä... hän päättää.




Maarja ja vaava 38+1
 
Huomenta,

no, supparit sitten loppuivat illalla. Huh. Mulla tosiaan nuo supparit ei rasituksesta tule; oon ottanut levon kannalta viimeiset kuukaudet - oikeastaan koko raskausajan. :) Että mistään synnytyksen jouduttamisesta ei ole kyse.

Mutta tosi hyvinhän syysmassuilla on kaiken kaikkiaan mennyt, kaikkien vauvat alkavat oleen jo hyvillä viikoilla!
:heart:

Alizia: Saanko udella millasen painoarvion olet vauvoille saanut?

Lauantaiterkuin,
Päivi + Alma&Bertta rv 35 =)

Niin ja piti vielä kiittää Jodea ja Aalia tuon tehohoitoasian valaisemisesta mulle. :flower:
 
umayya: Kotona olen ja jösses miten onkin paikat hellänä. Sain koko yön aikana(tähän asti laskettuna) pätkittäin unta yhteensä 2,5h... Menen kohta suihkuun ja mies laittoi mulle kaiken valmiiksi niin pääsen petiin lepuuttamaan. Supparit ovat laantuneet pitkälle välille, mutta perskutin menkkakipu jyllää eli tuleepi kiva päivä. No jos vaikka edistäis taas ja lyhentäis sitten sairaalassa oloa :D *elää toivossa*

Johan täällä jännitys tiivistyy, kun suppia alkaa olemaan vähän jokaisella jo :) IHANAA! Pian alkaa meitin pinon vauvauutiset ihan todenteolla!! :heart:
 
huomenia!

viime yönä vaivasi supparit oikeen kunnolla, mutta nyt ei taas mitään. nukuttua en ole pystynyt kuin pienissä pätkissä. vessassakin piti ravata vähän väliä. mikähän siinäkin mahtaa olla että kivuliaat supparit tulevat aina öisin mutta loppuvat aamuun mennessä? päivisin tulee sitten niitä vähemmän kivuliaita, mutta ei mitenkään säännöllisesti.

päivi75 molemmat painoivat viime pe vähän päälle 2kg eli todella pikkuisia ovat viikkoihin nähden. mun puolesta saavat kasvaa vielä vähän masussa että ovat sitten varmasti valmiita syntymään! vaikka oma olo ei olekkaan kehuttava, täytyy nyt vaan ajatella vaavien parasta! =) ja tietenkin toivon ettei sitten tarvitsisi sairaalassa kovin kauaa olla... mä kun en yhtää pidä siitä laitoksesta!

nyt ulkoilemaan pikkasen tuon esikon kanssa!

t.alizia & masuvaavit
 
Ei täälläkään yöllä juuri nukuttu :|
Onneksi sain nyt tuossa sohvalla torkkua aamun kun neiti katseli lastenohjelmia.

Hymyilyttää aina lukea teidän kirjoituksia koska kaikki kuulostavat niin omilta ettei olekaan sitten enää mitään kirjoitettavaa kun kaikki on tullut sanottua edellisissä viesteissä. Ollaan siis kaikki samoilla oireilla ja jokainen tuntuu olevan jo ihan valmis lapsen syntymään.

Itselläni on niin kamala turvotus etten tiedä mitä sille tekisin. Onko jollakin joku hyvä vinkki jolla saa lasketettua sitä? Ei pääse kävelemään kunnolla kun varpaat ei osu juuri lattiaan ja sormia pakottaa kun turvotus on tehnyt niistä nakit.

balik ja pikkuinen 38+0
 
pippurimamma :hug: toivottavasti jo pian helpottaa ja untakin saisit hieman enemmän.. ja tosiaan toivottavasti ei sitten kestä sairaalassa niin kauan enää kun jo nyt tuntuu paikat aukeevaan :)
balik kokeile ananasta jos et ole jo kokeillut, ja neuvolassa kehoittivat juomaan jotta nesteet liikkuvat, muuta mä en osaa oikeen sanoa kuin että tiedän kuinka inhottavaa on..
 
balik:Mää oon yrittäny kaiken maailman ananakset ja mansikat ja vedet tuohon turvotukseen mutta mikään ei auta.. Ja kuulinkin tässä että raskausajan turvotukseen ei auta muu ku synnytys, tosi lohduttavaa :whistle: Ainut mikä mulla on auttanut on että nostan jalat ylös ja käsiä yritän kans ylhäällä heilutella että vähän helpottas. Mies on kans joutunut hieromaan sekä käsiä että jalkoja, se ei varsinaisesti vähennä sitä turvotusta mutta ainakin hetkellisesti helpottaa oloa. Mulla nimittäin on ihan kipeet nuo raajat tosta turvotuksesta.. Mut ei tää enää kauaa kestä, ainakaan toivottavasti :hug:

perlos 37+3
 
Sunnuntaita!
Aargh, täällä uusia vaivoja ilmaantunut!
PERÄPUKAMAT! Vissiin sellaisia sisäisiä, ku eivät tunnu/näy, särje yms. vain isommalla hädällä pyyhkiessä tulee verta, onneksi eivät vuoda. Mutta ei silti kivaa :/

SAIRAALAKASSISTA: valmiiksi pakattuna vauvalle: 2bodya (52 ja 56cm), myssy ja ohut pipo, tumput, villasukat, puolipotkarit, college-haalari, toppahaalari (vanu, eli ei paksu), vaippoja kahta kokoa, harso, tutti. Itselle raskaushousut, t-paita, pikkarit, imetysliivit, liivinsuojia, yösiteitä, suklaapatukoita, pillimehua, hygieniapussukka, sukat, kamera, varmaan jotain pientä vielä puuttuu, mutta lisäilen sitten. Autoon vein jo paksun pyyhkeen, minkä saa penkin suojaksi jos matkalla vuotaa.

Tuli nopeasti pakattua sairaalakassi, kun pe tuli mielestäni peukalonpäänkokoinen limatulppa ja eilen vielä pienempi pala. Koko viikon ollut kellertävää vuotoa, jota ajattelin valkovuodoksi, mutta ehkä olikin limatulppaa. Neuvolassa meinasi, että kannattaa ottaa nyt iisisti. Voi olla että vauva syntyy piankin tai menee yliajan. Jossain luki että limatulpan irtoamisesta menee n.1-10pv synnytykseen. Mutta mullakin jos irtoaa pikkuhiljaa niin tuskin mitään kiirettä vielä. Tuli vaan sellainen olo että HUI! alkaa pikkuhiljaa tapahtua :)
Välillä ollut alapäässä vihlontaa, mutta ei kovin pahasti, tuntui vähän ikävältä. Onko sitten suppareita? Tuskin...
Eemeli on muutenkin kovasti meuhkannut masussa, istuminen alkaa olla tosi hankalaa ja kävely yhtä tuskaa. Hikka sillä on tosi usein.

ONKO MUILLA LIMATULPPA IRRONNUT?

Voisin minäkin veikata seuraavaa syntyvää, arvelisin että 27.8. syntyisi.

Onkohan kaupat vielä sunnuntaisin auki? Ajattelin, että miehen kanssa voitais yhdessä käydä jotain vauva juttuja hakee mitä vielä puuttuu. Mm. sitteri, rintapumppu ja patja pinnikseen. Lastentarvikkeessa vissiin ale taas menossa B)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Äityli75 ja eemeli 35+
 

Yhteistyössä