***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Anu-82 tervetuloa vaan kans kirjoittelemaan =)

Ail Kuulostaa kyllä kurjalle tuo sun tilanne, kun turvotukset on tota luokkaa ja nestettä ei saa kunnolla sisään :/ :hug:

Miialle kans jaksut särkyjen ja supistelujen kanssa :hug:

ja muillekin supistelijoille... koittakaas ottaa rennosti =) Ite kans jouduin tänään kaupassa heivaamaan jo vauhtia, kun tuli ihme pistävää kipua mahaan. Hissukseen kun käveli, niin kipu hävisi. :)

Lizard...perfektionistina laitan sut nyt oikeeseen kohtaan listassa samalla kun päivittelen muutenkin :whistle: ;) :kieh: :D
 
iltaa!
mukavaa, ollaan saatu lisää masuja mukaan!
työnimistä ootte jutellu, täällä semmonen tarina että poikaa kutsuttiin pökäleeksi (joo tiedän, ei kovin hellyyttävää, mutta sopii meidän huumoriin :D) joten tää on sitten pipana. Tosin käytetään sitä vaan keskenämme, yleensä tulokas on vaan vauva.
Täällä eräs lastenvaatekauppa lopettaa ja kaikki tuotteet puoleen hintaan!touhotin sinne vaunujen kanssa niin eikös pieni kauppa ollut tupaten täynnä joten ostelusta ei tullut oikein mitään kun vaunut ei mahtunut liikkumaan lähes ollenkaan!mukaan tarttui silti vauvalle syksyksi haalari ja yöpuku.Pojalle mennään mun äidin kanssa katteleen huomenna kun se lupas tulla rahoittamaan ja mies lupas kattoo poikaa sen aikaa.
Juu, ja arvatkaa tykkäskö 1v 11kk kun jouduttiin jonottaan puol tuntia!voin vihjasta että tilanteeseen liitty huutamista ja kiukkua :kieh:
rastinalle kyseli äitiyslomalle jäämisestä, veinkin juuri kelan paperit ja "loma" alkaa sen 30 päivää ennen. toisaalta kiva kun saa lapset lyhyellä ikäerolla niin saan vielä saman äitiyspäivärahan kun pojastakin, muuten olisin saanut minimin, kun en "kunnon" töissä oo ollut kun viime kesän.
tsemppiä ail turvotusten kanssa!eräällä ystävälläni vika kuukausi mennossa ennen LA ja sillä kans kaameet turvotukset, koitahan jaksella!
tsemppiä kaikille supistelijoillekin!
ai juu, ja lähetettiin synnytyssairaalaan esitietolomake ja päästiin vihdoin sopuun tulevista nimistäkin!näillä näkymin tulokkaalle tulossa harvinainen nimi , alle 10 kaimaa B)
eipä kyllä pojallakaan montaa kaimaa ole, alle 100 ainakin.
Mites muut, ootteko jo miettinyt vakavissaan nimiä?
Mä halusin lähettää ton lapun nyt jo kun on tätä muuttohässäkkää niin ei ainakaan lappu sit huku mihinkään.
Joku muukin muuten täällä puhu että laskee viikkoja siihen koska vauva voisi jo selvitä vaikka syntyisi, netistä löysin ihanan selviytymistarinan rv 24 syntyneestä pojasta. Rv 25 on mulla ollut se "tavote" jonka jälkeen muka voin antaa itelleni luvan huokaista ja uskoa että meille oikeesti tulee vauva!
Löysin muuten käytettynä juuri sellaiset tuplat kun halusinkin (Happy baby spider swing) ja ens lauantaina haetaan ne kotiin!jee, mitä rahanmenoa, tähän muuton lisäksi :LOL:
nyt en kyllä muistakaan enää mitä muuta piti kommentoida...noo, lisää myöhemmin!

Daydreams ja pipana 23+3
 
sehän se olikin, piti kysyä että ootteko ottaneet vauvavakuutusta?me otettiin (otettiin pojallekin jo ennen kuin syntyi) ifistä ja makso 170e.Onks kellää kokemuksia paljon muissa yhtiöissä maksaa?meillä on kaikki vakuutukset ifillä joten siks otettiin tämäkin sinne.
 
Tervetuloa vaan uusille kirjoittelijoille!

ail ja vuotelijat jaksamista teille ja samaten supistelijat :hug: .

Juu me otettiin vakuutus fenniasta, maksaa 200?/vuosi, puolittuu kun lapsi täyttää 2v. Lisäksi tulee odotusajanmaksu 90?. Kallista, mutta elämä on :/ .

Minä kans varasin ajan 4d-ultraan Hämeenlinnaan Lääkärikulmaan, viikkoja silloin 27+5, on muuten edullinen, 130-140? ja siihen kuuluu dvd :whistle: . Terveystalossa vastaava ois maksanu 209? ja dvd 15? päälle :eek: . Että kyllä kannattaapi soitella. Kun en uskalla mitään tyttö juttuja ostella ennen sitä, tuntuu vieläkin niin epäilyttävältä että olis tyttö...

(.) Nyt on kanssa hiukan alkanut turvottaa, tosin olen juonut aikas laiskasti ja nyt täytyy skarpata. Supistele ei oikeastaan yhtään, mikä tuntuu oudolta koska pojista suppaili alati.

Minä kanssa tuplia haaveilen, olen katsellut Carenen tricar kolmipyöräisiä ja taidan lähipäivinä ne hakeakin.

saaramanta 21+0
 
Terve pitkästä aikaa!!!

kestipä lukee kaikki kuulumiset ku oon viimeks ehtiny tänne kurkkii joskus huhtikuun puolella. Kaikkee ei tietty taas voi muistaa mut Coran kohtalo kohautti ja pisti sanattomaksi. Ihmettelen kyllä että työnantaja lähtee irtisanoo raskaanaolevaa koska se on aina riskialtista. Minkä tahansa syyn sille irtisanomiselle antaiskin ni aina voi sanoo että raskaudesta se oikeesti johtuu. Tosi tosi paljon ihmettelen. Ja sit viel vuotoo ja hui, ei käy kateeksi. Voimia hirveesti. Ei varmaan ihan helppo homma kenellekään pakkolepo :(

Omaan napaan tähän väliin. Meikä on siis NIIN fiiliksissä ollu tänään! Tänään oli kauan odotettu ultra ja siellä todettiin kaiken olevan kunnossa. Näyttäisi pään ja säären mittojen mukaan olevan 4 päivää edellä, mutta sellasii tässä vaiheessa muutella noin pienii ku alkuraskauden ultra on se tarkempi. :) Joo ja hei, kysyi haluammeko tietää sukupuolen ja minä heti kiljaisin että KYLLÄ ja kurkittiin ja POIKAHAN meille on tulossa!!! näkyi selvästi ja monessa eri kuvassa. hihii. Ihan sekavat fiilikset ku jotenkin on vielä vaikee uskoo sitä poikaa oikeesti ennen ku se sit synnytyssalissa sylissä on ja ite näkee. =)

Hirveesti potkii meidän murmeli kyllä ja usein. Oli ultrassakin kovin eloisa ja kuvien ottaminen 3d:llä ei siksi onnistunut, jätkä liikkui aina sen verran että kuvista mitään tullut, ei voi meidän lapset näköjään esitellä ultrissa kun yhtä päätään vaan :LOL: esikoinen poseerasi muuten upeasti, mutta alapäätään ei näyttänyt ja tämä sitten tunki alapäätään joka kuvaan :LOL:

juu istukkaa ku katsottiin ni ylhäällä takana on, mut sit huomas että edessä on kans pieni istukan näkönen juttu. Sanoi että VOI olla supistuskin kun siinä näkyy, mutta että saattaa olla myös kaksonen joka on mennyt kesken hyvin varhaisessa vaiheessa. hui. Homma meille ei nyt selvinnyt että mikä on, mutta sanoi että oli mikä oli se on vaaraton mulle ja vauvalle ni kai sillä sit välii oo. Pisti vaan miettimään ihmeellisiä asioita.

Omaa hehkutusta on tullut nyt sit jo niin roppakaupalla että taidan antaa puheenvuoron jollekin muulle.

Vakuutuksesta piti viel sanoo että meillä on esikoisen vakuutus tapiolassa ja sinne menee tämän toisenkin. Se on melko kallis, mutta kattaa tosi hyvin kaiken ja omavastuu on kerran vuodessa 45 euroa. Esikoinen ei sitä ole toistaiseksi tarvinnut, mutta uskalla siitä luopuakaan kun miettii sitten vaan että jos luopuu niin heti tulee jotain.

Nyyttimyy (naamakorvissa asti) ja murmeli 21+3
 
snodgrass
Tervetuloa uudet kirjoittelemaan!

Ja onnea nyyttimyy ja muut hyvistä ultrakuulumisista!

Tuli mieleen laittaa tällainen pienimuotoinen galluppi niille keillä jo on lapsia: onko teillä ollut linea negraa? Onko syntynyt tyttö vai poika? Tänään vaan yks ihminen vakuutteli, et se pigmenttiviiva kertois sukupuolesta, mut mietin et voiko pitää paikkaansa.. Vai olikos tiniillä se viiva? Ja onkos teille tyttö kuiteski tulossa, vai muistanko väärin? Mulla ei siis tätä viivaa ole nyt eikä ollut viimeksikään. Onko muille ilmaantunut tässä vaiheessa?

Ja kuka siitä sf-mittauksesta kyseli, niin esikoisesta multa mitattiin ekan kerran rv 22 ja nyt tällä kertaa rv 23.
 
Heipä hei pitkästä aikaa:wave:

Tervetuloa uudet! Kiva saada iso porukka vaihtelemaan ajatuksia.

Pehmis Mulla on kanssa tullu nyt parina viimeyönä herättäviä suonenvetoja ja pohjekramppeja. En ymmärrä mistä johtuu, kun oon kuitenkin juonu joka päivä kiitettävästi ja syön myös edelleen joka päivä LadyVita+ -vitamiineja.

Daydreams Me ollaan kans jo "tilattu" vauvavakuutus, mutta Pohjolasta, jossa se maksaa n.300?. Miten se voi olla niin kallis???

Saaramanta Mäkin oon aatellu tilata ens viikolla 4D ajan tuolta Hämeenlinnasta. Se on tosiaan paljon edullisempi kun muualla. Soitin sinne pari viikkoa sitten ja kysyin, koska olisi paras aika. Vastaukseksi sain rv28 - 32. Pitää heti maanantaina soitella sinne.

Oma elämä: Oltiin pari viikkoa sitten rakenne ultrassa, jossa kaiken todettiin olevan hyvin. Seuraava ilmainen ultra onkin rv35, jolloin arvioidaan ulostulomahdollisuudet :) Sukupuolta ei kysytty eikä kysytä tuossa 4D-ultrassakaan, ellei itse nähdä.

En oikein edes tiedä miksi minun on "pakko" päästä katsomaan vauvaa tuohon 4D:hen. Ehkä se vain on niin jännää ja kärsimätöntä tämä lapsukaisen odottaminen. :LOL:

Töistä aattelin jäädä pois juhannukselta, ensin kesälomalle ja sitten äitiyslomalle heti perään. Reilu kuukausi vielä.....:whistle:

Nyt taidan vetäytyä yöpuulle....

Aurinkoista viikonloppua massukoille :D

Neppis & Napsu 22+6
 
Huomenta :)

onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower:

Linea negrasta Molempia sukupuolia löytyy täältä ja kummastakaan ei oo viivaa ollut. Kaverilla kans syntynyt molempaa sorttia ja hällä taas kaikissa raskauksissa tuo viiva ollut, eli ei vissiin ainakaan mitään kirjoitettua sääntöä ole, että poikaan viittais ;)

Me ollaan tänään lähdössä jo äitienpäiväkierrokselle, joten pitää nyt jo näin etukäteen onnitella kaikkia äitejä...sekä jo olevia, että tulevia :heart: :flower:

katjuska ja Vilpertti 22+2 :heart:
 
Huomenta!

Pehmikselle Pitää kommentoida ensimmäiseksi, heräsin yöllä aivan valtavan tuskaiseen suonenvetoon juuri pohkeessa!

Rakenneultrassa käyneille taas onnittelut hyvistä kuulumisista.
Särkyjen ja supistusten kanssa painiville jaksamista ja ottakaahan rauhallisesti. Tai ainakin niin rauhallisesti kuin mahdollista. :)
Mulla kipuja ollu jonku verran, lähinnä edelleen menkkamaista kolotusta selässä ja vatsassa. Tuntee erityisesti kun on ollu raskas päivä. Pääkipu on onneksi vähentyny! Se oli niin rassaavaa kyllä.
Vakuutuksistakin olette kirjoitelleet, en ole ajatellut koko asiaa. Äh, tuntuu että on niin paljo muistettavaa.
Jaahas, ulkona paistaa aurinko ja ois suunnitelmissa lähteä siskon kanssa kaupungille. Ei tiedä vaikka mukaan tarttuis pikkuruisia vaatteita jollekulle. :)

Toivottelen hyvää äitienpäivää jo nyt, viikonloppuna ei yleensä tässä koneella oikeen tuu oltua! :flower:

syysmama & vauveli 23+0 (tai 22+3) :heart:
 
Siitä viivasta. Itellä ei viivaa tullu viimeks ja tuli tyttö, mut mä oon taas kuullu että tytöstä se viiva jos tulee ni jää navan alle ja pojasta tulis ylös asti, mut ei se kyllä niinkään OIKEESTI mee koska siskolla mun mielestä ei tullu ollenkaan ekasta pojasta ja toisesta jäi navan alle ja kolmannesta vasta kokonaan (jos muistan oikein). Eli ite en siihen luottaisi sen enempää ku sydänäänten nopeuteenkaan. :) Mun ja siskon sydänäänet meni samoilla käyrillä esikoisten kanssa ja mä sain tytön ja hän pojan.

Mun on vieläkin tosi vaikee uskoo että me nyt tedetään että poika on tulossa. Koska jotenkin se on varma sitten syksyllä vasta ku vauva sylissä, mut on tää hauskaa silti ajatella että jätkä siellä köllöttelee. Sekavat fiilikset. Muilla samaa jotka saaneet tietää ultrassa??

nyyttimyy ja murmeli 21+4
 
olipas mukava päivä korkeasaaressa. =) lämpöä riitti.
siitä viivasta:mulla tuli viiva esikoista odottaessa ja yletty ihan ylös ja tyttö tuli,mutta tokassa raskaudessa ei tullu lainkaan,eikä nytten..en edes muista millä viikoilla se tulee kait olis jo tullu jos tulee..?oiskohan sitten poika tulossa..kun tokassa raskaudessa tuli poika ilman viivaa.
 
Heissan

Mieki olen nyt kahtena yönä heränny pohkeen suonenvetoon. Kipiää tekee enkä syytä tiedä.
Linea negraa ei mulla ole mut masu on kasvattanu oman karvapeitteensä... ei kyl kehtaa kesällä masuaan näytellä :ashamed:
 
Erinomaista äitienpäivää kaikille!

Suonenvedoista: neuvolan tätsykkä kertoi, jotta jollakulla oli auttanut yöllisiin suonenvetoihin se, että oli ennen nukkumaan menoa kävellyt varpaillaan pitkin huushollia muutamia minuutteja. Kaippa se sitten jotenkin laukaisee jotain tuolta pohkeista. Tiedä häntä. Itsellä on vasta ollut yksi suonenvetoinen yö ja sekin vaimea. Ensin heräsin siihen, että suonta veti jalkapohjasta ja jonkin ajan kuluttua heräsin pohkeen suonenvetoon. Mutta ei tosiaankaan ollut vielä mitään kovaa kipua. Kärsin teini-ikäisenä kovista suonenvedoista ja silloin oli kyllä vaikea olla huutamatta yöllä. Magnesiumin pitäisi myös auttaa asiaan. Ja se iänikuinen nesteiden nauttiminen.

Vakuutuksista: mies hoiti vakuutuspuolen. Meillä on kaikki vakuutukset Nordeasta ja niin tulee vauva-vakuutuskin olemaan. Mies teki kyllä vertailua eli ilmeisesti Nordeakin on ihan ok. Hintaa en ole edes kysynyt.

Joku kyseli, jotta joko on mietitty tulevan lapsen oikeaa nimeä. Meillä tosiaankin miehellä on ollut varmaan jo nuoresta saakka haave, että jos hän joskus pojan saa, hän haluaisi sille tietyn nimen. Kun kuulin nimen ekaa kertaa lähes viisi vuotta sitten, jouduin hieman sulattelemaan asiaa. Aikani nimeä maisteltuani, hyväksyin asian ja nykyään nimi tuntuu oikein kivalta. Vielä tarvitsee miettiä toinen ja mahdollinen kolmas nimi. Nekin on kyllä jo melko varmat.

Nyyttimyy: minustakin on erikoista tietää tulevan vauvan sukupuoli. Vauva tuli ikään kuin todemmaksi. Tottahan se on, että aivan sata-varma voi olla vasta, kun pikkuinen on maailmassa, mutta kyllä meidät ultrannut kätilö oli aivan varma asiastaan. Hän sanoi, että usein napanuora saattaa sekoittua pippeliin, mutta että meillä vermeet oli hyvin erillään toisistaan. Näytti moneen kertaan pippelin kuvista ja myös laskeutumattomat kivekset. Meillä ei ollut kummallakaan mitään toiveita lapsen sukupuolen suhteen (vaikka miehellä pojan nimi olikin valmiina).
 
Viime yönä heräsin kans suonenvetoon pohkeessa, eipä ollut kivaa ei. Sit mulla on ollut sellaista ihmeellistä niinkuin hermosärkyä toisessa jalassa joskus aamuisin. Tuntuu lähinnä melkein tuolla nivusessa ja sieltä säteilee jalkaan. Siinä ei sit pysty oleen oikeen missään asennossa. Ilmeisesti on sitä iskiaskipua jota mulla on aika usein.

Linea negra mulla viimeksi oli ihan haalea ja ei edes ylettynyt napaan asti ja nyt näyttäs olevan sama homma. Viiva kyl näkyy mut on tosi haalee ja tuskin sitä muut juuri huomaisi. Onkohan taas tyttö tulossa? Saas nähdä.

Vakuutus otetaan Pohjantähdestä, kun muualta en saa BMI:n takia.

Nyt mulla on ilmaantunut uusi vaiva. Tais joku tästä joskus puhuakkin jos oikeen muistan. Eli alapäätä vihloo aikas tavalla. Lähinnä häpyluuta vihloo siihen malliin, että kävely tuntuu aika inhottavalta. Toivottavasti ei kauheesti pahene, ettei ala rajoittamaan tekemisiä.

Olipas nyt paljon vaivoja mut positiivisella mielellä ollaan. Kyllä nää kaikki kestää kun lopputulos on niin ihana. Noista supisteluista vielä, et jokin aika sitten mulla oli niitä kivuttomia aika ajoin mut nyt on ollut taas hiljaisempaa sillä saralla. Mutta jaksamisia kaikille, jotka niistä nyt jo kärsivät.

Nyt äitienpäivän viettoon ja näyttäs tulevan taas oikeen lämmin ilma.

Nenna ja siskoveli 21+3
 
Ihanaa äitienpäivää! :flower:

Ja voimia kaikille erilaisten vaivojen kanssa kamppailijoille! :hug:

Nenna mainitsi, ettei saa vakuutusta muualta kuin Pohjantähdestä BMI:n takia. SIIS MITÄ??? Vaikuttaako se vakuutuksen saamiseen? Täällä ollaan ottamassa Tapiolasta, mutta en minä ole mitään painojuttuja ottanut huomioon. Onko siinä joku raja? :eek:

Mayah ja pikkuinen rv 21+0 :heart:
 
Mayah Viimeksi kun katseltiin niitä vakuutuksia niin olin jostain palstalta lukenut, että joillakin yhtiöillä on BMI raja syntymättömän lapsen vakuutuksen saamiseen. En muista ihan varmasti mut olisko raja ollut 30 ja varmaan siinäkin eroja yhtiöittäin. Laitoin jokatapauksessa noihin yleisimpiin yhtiöihin sähköpostia ja kysyin sitä rajaa ja tosiaan Pohjantähti oli ainoa missä eivät olleet kiinnostuneita koko asiasta. Siellä vaan täytettiin sellainen kaavake rukseilla miten raskaus on mennyt. Harmitti toi BMI raja sinänsä, et kun mulla ja varmaan monella muullakin raskaus sujuu ihan mainiosti vaikka painoa olisikin. Ettei se paino kuitenkaan ole yks yhteen että tulis jotain komplikaatioita.

Voihan olla, että asiat on muuttuneet ja toivottavasti niin mut kannattaa kysellä asiasta. Ja tuskin on mitään hätää jos BMI on vaan vähän normaalia korkeampi.
 
Täällä vielä jaksellaan, päivä kerrallaan. Toissapäivänä ja eilen oltiin sairaalassa supistusten (aika tiukkoja) ja veren vuodon takia. Tosiaan mulla supistelee jatkuvasti, vaikka olen vuodelevossa... Eilen iltapäivällä pissillä taas lumpsahti pönttöön kirkasta verta ja sitten tuhrutteli, lähdin kätilön neuvosta Naikkarille. Ei kuit. supistelllu ku pariin otteeseen.
Itse olin suoraan sanottuna hetkisen jopa hysteerinen, koska kätilö puhelimessa neuvoi varautumaan siihen, että joudun synnyttämään ja lapsi tietenkin kuolee vielä näillä viikoilla. Ei auttanut enää mikään tai kenenkään rauhoittelu, oli järkyttävä paniikki. Mieskin oli vielä töissä.
Tottakai sitä on jollain tasolla valmistautunut siihen, että tämä päättää syntyä oikeasti liian aikaisin. Mutta kun eilen iski realiteetti päähän ja se, että meidän esikoinen nyt ehkä kuolee, tuntui kyllä ihan sanoinkuvaamattomalta...
Sairaalassa vuoto tulikin ilmeisesti osittain ainakin limakalvoilta, koska on paha hiivatulehdus ja canestenin jämät, jotka raapii kalvoja... Istukkakin oli suvainnut nousta jo hieman, ihana uutinen.
Lääkäri oli niin pahoillaan oikeasti siitä, etten pysty nauttimaan ja iloitsemaan raskaudesta yhtään. Synnytyspaikka vaihtui luonnollisesti Naikkarille, koska heillä on parhaimmat valmiudet hoitaa pikkukeskosia.
Lepopakko jatkuu ja selibaatti loppuraskauden.

Itse järkytyin siitä, että kätilö oli niin kyyninen ja sanoi, että luonto hoitaa nämä tälläiset... Mä ainakin haluan, että joka ikinen keino otetaan käyttöön, jotta tämän lapsen elämä turvattaisiin. Ja aion pysyä lujana! Mun on pakko myöntää, että olen salaa katsellut youtubesta "micro preemies" -videoita. Voi jukra ne on pieniä. Pienimmät syntyneet rv22: lla |O Ja pienin keskonen, joka on selvinnyt ikinä, painoi vain 244g! Ihan uskomatonta, meidän tyttönen painoi "jo" 300g viikko sitten... En anna periksi, en...

Aamulla taas tuli kokkareista? verta pyyhkiessa, mitä lienee.. ei siis klimppistä.

Sori tämä omanapaisuus, tiedän, etten ole ainoa, jolla vaikeaa..
Aion nyt teidän muiden mukana nauttia äitienpäivästä, eikun pihalle makaamaan..

Cora 20+3, joka kadehtien katsoo muiden viikkoja, jotka lähestyy jo 24 vk:n rajaa
 
Hyvää äitienpäivää vielä näin virallisenakin päivänä, kun koneelle kerta kerkesin =) :flower:

Coralle :hug: johan oli ihme kätilö sun kohdalle taas osunut :eek: Kyllä se pikkuinen siellä varmasti pysyy turvallisille viikoille =) Joillakin vaan tuo vuotelu kuuluu raskauteen, mutta tiedän juu kuinka inhottavaa on koko ajan pelätä sen takia ja supistelut ei varmasti sitä pelkoa vähennä :/ onneks kuitenkin se istukka oli jo vähän siirtynyt. =)

Täällä kans eilen tuli ihan kirkasta verta taas ja vähän kans huoli nousi :| Aika paljonkin sitä tuli, kun pikkuhousunsuojaan astikin valui. Ajattelin siinä kuitenkin sitten katsella tilannetta... Yöllä oli taas sitä inhoittavaa mahakipua kans, mutta aamuun mennessä helpotti. Tänään tullut ihme liman sekaista tuhrua :x (anteeksi ällökuvaukset)
Ummetus mulla taas on ainakin päällä ja se ainakin aiheuttaa mulle tuota vuotoa ja ehkä sen omituisen paikallisen mahakivunkin. pitänee neuvolassa puhua asiasta...

mutta juu...täällä käyty eilen ja tänään kaikki mammat, mummut ja äidit lävitse ja nyt ollaan kotona ja paino varmaan niiden herkkujen jälkeen pilvissä :p

Katjuska ja Vilpertti 22+3 :heart:
 
Jopas Coraa nyt koetellaan! Hirmuisesti tsemppiä pienelle ja sinulle ja hiljaisia toivomuksia, että kaikki menee kuitenkin hyvin. :hug:
Katjuskalla myös inhottavia hetkiä vuoteluiden kanssa! Höh.

Joku oli ilmoittanut, jotta vatsa on karvoittunut. Täällä sama homma. Myös kinttu- ja käsikarvat ovat saaneet kasvupyrähdyksen. Apinaksiko tässä muututaan?
 

Yhteistyössä