***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Apua, kuulostaa siltä et kaikilla on jo kelan paperit laitettu ja pakkauskin kotona. Onko näin? Ens ti neuvola-aika, jossa olis tarkoitus käydä nämä jutut läpi. Vaikuttaa vaan, et jäänyt jotenkin viime tinkaan.. Eiköhän sekin homma kuitenkin järjesty.

Liikkeistä sen verran, et täällä tuntuu kyl ihan ympäriinsä. Harvemmin ihan alavatsassa, mut sivuilla ja ylhäällä oikeestaan eniten. En tiedä paljonko vaikuttaa se, et rakenneultrassa oli istukka alhaalla. Onko muilla ollut samaa? Vkolla 28 mennään kontrolliultraan, jossa sit selviää onko istukka siirtynyt, kuten lääkäri sanoi useimmiten käyvän.

Alkuviikosta oli huono omatunto sairasloman takia ja parin huilipäivän jälkeen ihmettelinkin, et mitähän kotona teen. No, noin puolen tunnin autolla ajaminen ja parin tunnin ostoksilla hiljekseen kävely eilen sai aikaan taas niin mojovat lonkan kolotukset, et eipä tarvii enää miettiä miksi olen saikulla :D Onneks meni yön aikana pahimmat kivut ohi kyljellään leväten. Kaurapussinkin ehdin jo pakata..
Ninetsulle sen verran, et mä olen kans kaupassa töissä ja kassalla istumistahan noi vikat työpäivät enimmäkseen oli. Mut kun ei sitäkään pystynyt tekemään puolta tuntia pidempään kerralla. Työterveyslääkärillä kun kävin n. kuukausi sitten allergiaa valittelemassa, niin valitteli kovasti kun kaupan alalta katsotaan löytyvän myös kevyitä töitä, joita voi vielä tässä vaiheessa tehdä. Haluaisinpa vaan nähdä missä kaupassa ja mitä töitä?!? Huvittava tilanne oli just pari päivää ennen mun saikkua, kun lonkat oli mielettömän kipeet. Vanha rouva tuli pyytämään apua, kun halusi tuotteen alimmalta hyllyltä, mutta ei pystynyt kumartumaan sitä ottamaan. Mut enhän mäkään pystynyt :LOL: Tarvittiin sit kolme ihmistä saamaan yks tuote alahyllyltä...

Pakkaukset jatkuu vielä pikkuhiljaa. Eilen sain toisen kerran viikon sisään itkuraivarit, kun en pystynyt edes kumartumaan laittamaan lautasia astianpesukoneeseen kipujen takia. Mulla ei ole vielä aikaisemmin ollut muuta kuin jotain herkistely-kohtauksia, et nää itkuraivarit on ihan uutta. Ootteko huomanneet samaa? Ja mies-raukka on ihmeissään. :x

Huomenna startataan kohti uutta kotia! :D

Zucchero 24+3
 
Moikkelis koikkelis massukat!!

Mä täällä saikulla pötköttelen ja alkaa pikku hiljaa näyttämään etten töihin enää itseäni saa :p Kesäloma alkaisi joka tapauksessa juhannukselta joten eipä tässä kauheesti olisi ollut aikaakaan enää kärvistellä. Eilen kivut yltyivät jälleen ihan uusiin lukemiin ja oli pakko ottaa särkylääkettä (yhden olen ennen tätä ottanut kun oon semmoinen kituuttaja) ja luojan kiitos sain sitten nukuttua. Olen luustolta aikas kaponen tapaus ja eilen kylkilluut natis ja paukku niin edessä kuin takaakin, mä tulinkin siihen tulokseen että kaveri alkaa kasvamaan nyt sitten eteenpäin. Kohdunpohja kun löytyy jo tuolta rintojen alta :D

Potkuista ja niiden kohteesta oli puhetta. Mulla pentunen viihtyy parhaiten nykyään raivotarjonnassa eli potkut tuntuu ah niin kipeissä kylkiluissa ja eteenkin niin että selkä on vasemmalla ja jalat potkuttaa oikeaa kylkeä. Välillä potkuja tulee alavatsaa eli on kait silloin perätarjonta, hyvin tuntuu jo nyt jos vauva kääntyy ja potkujen paikka vaihtuu sen jälkeen. Nykyään iskää ja vähän koiraakin potkitaan jos maha-alalle eksyvät. Pari viikkoa menikin niin että kun käden laitto mahan päälle niin tuli hiljaista kuin kirkossa :) Nyt myös alkanut näkymään potkut päälle päin ja koko kössi vatkaa mukana :eek: :D

Maitoahan multa on valunut rv 16 lähtien eli sellaisen pari kuukautta ja voin kertoa että nyt jo tympäsee kun ei ole sitä maidontarvitsijaa mailla halmeilla ja minä vaan suihkin menemään. Mulla tosiaan ritsikat estää valumia sen verran etten ole suojia tarvinnut mutta kylpytakin kanssa valuukin niin että suhina kuuluu! Lakanat on kauheen näköiset kun aamulla herää sellaisesta ihanasta maitolammikosta! :kieh:

Kelanlaput on nyt matkaan lähetetty JEE!!! Kyllä olikin sellainen show niiden kanssa että ei mitään järkee, mua juoksutettiin vaikka missä ja oikeeta tietoa ei saa sitten millään. Noh nyt on kuitenkin kaikki mahdolliset ja mahdottomat laput kirjoitettu joten odotamme päätöstä! Vähäsen kyllä jännittää että mitä Kela ystävämme haluaa maksaa :whistle:

Hankinnoista.... Voi älkää puhuko mitään! Meillä talous iloisesti kuralla kun mm. edellä mainuttu pulju perii vanhoja opintotukia takaisin noin 500e kk, että repikäähän huumoria siitä. Eteenkin kun vielä lyhentää asuntoa ja autoa ja vähän opintolainaa sekä luottoa niin avot! Täytyy ihmetellä vaunu asiaakin kun tulee alennusmyynnit tuossa heinä-elokuussa... Kaipa me jostain niihin raha pieraistaan. Olen yrittänyt ostaa vaippoja jne jo varastoon jos oikein tekee tiukkaa. Lähinnä ihan vaate linjalla ollaan menty hankinnoissa. Onneksi saamme myös sukulaisilta perittyä mm. pinnasängyn mutta onhan noita ostettavia asioita...

Nyt vähän pötköttämään. Palaan kommenttien kera sitten myöhemmin nyt saatte tyytyä sellaiseen yleiseeen :hug: ja tsemppailuihin!

Koiruus ja pentunen rv 25+2
 
Heips :) mä oon täällä tänään pohtinu itelleen tota tulevaa rahamäärää :kieh: Sen verran oon saanu selville, että jotain tosta pojastakin saan sentään =) Mutta sitä en oikein kaaliini saanut, että miten sekin sitte kuuluu laskea. Aikaa siis kulunut kelan sivuilla ja melkein tyhmemmäksi tulin kun luin sitä hepreaa sieltä :kieh:
Eli jos joku muu osaa kertoa, että jos mä saan sen minimi rahan vilpertistä, niin mitä mä sitten saan pojasta Hoitorahaa ja hoitolisää vai vaan hoitolisää... saan nytkin hoitolisää, niin luulis sittenkin ainakin sitä saavan. Ton hoitorahan laskemisesta en tajunnut mitään kun tuli sellainen olo ettei sitä kukaan voi koskaan saada ellei lapsia oo sitte jo rutkasti enemmän, joten viisaammat kertokaas :attn: :attn:

Saikkulaisille rentoa oleskelua vaan B)

Katjuska ja Vilpertti 25+1 :heart:
 
En uskalla varmaksi sanoa viikkoja mihin mennessä pitäs käntyä, mutta kyllä sitä tilaa vielä on. En varsinaisesti vielä oo huolissani. Katotaan sitten ku ollaan 30 paremmalla puolella ja alkaa se tila masussa vähenemään niin pitää sitten paremmin kuulostella. Tosiaan ne potkut tuntu ensimmäisessä raskaudessa (siis lopussa) kylkiluissa (raivotarjonta) ja toisessa potki tuonne alapään luihin (perätila) ja mahan yläosassa pysty tuntemaan kädellä vauvan pään ja silittelemään sitä. Mut ei auta murehtia edellisiä kun jokainen raskaus on kuitenki erilainen.
 
Moi!!

Piti tulla pikaseen kommentoimaan masuasukin asentoa. Niillee jotka olette huolissanne asukin asennosta siellä vattassa, Älkää olko. Nyt on turhan aikasta murehtia sitä asiaa. Vielä vauvan ei tarvitse edes syntyä. Kummitätilläni esikoinen käänty edellisyönä kun lähti synnyttään. Ja joskus ( kuten minä ) ne vauvat voi synnyttäää myös mitä kummallisimmista asennoista. Ja kyllä ne neuvolassa sen tarkistaa ja monesti ja hyvissä ajoin!! Tässä vaiheessa ne pyörii ja paljon siellä vattassa.

B) Pitää lähtee tästä grilliä lämmitteleen :p Taas tuli täytettyä tuo jääkaappi mitä ihmeellisimmillä herkuilla!!!

R iikka 23+5
 
Painon tunnetta näköjään muillakin, eli ihan normaalia vissiin.

Katjuska: en osaa auttaa tossa raha-jutussa, mut ite pohdin samaa, että miten sitä rahaa sit oikein tuleekaan..että auttakaa ken tietää...

On tullut ulkoiltua pojan kanssa lähes koko päivä, ja nyt oisin ihan valmis rojahtaan sänkyyn, mut eipä tuo pikkumies anna siihen tilaisuutta :D miten voikin olla noin paljon virtaa pienessä ihmisessä..
Täytyy mennä lattialle palikoitten keskelle, kun poitsu hermostuu yksin leikkimiseen..jäi vähän lyhyeksi kirjoitus tällä(kin) kertaa.

Katinka ja väinö 24+4
 
Moi

Vuh; Joo, kyllä mun synnytys ei edellisessä menny ihan putkeen. Ponnistusvaihe oli nyt mitä oli, ku vauva ei ollu laskeutunu ollenkaan niinku ois pitäny (siis ei ollenkaan) ja sit imukupilla loppujen lopuksi sit saatiin se ulos, oli se kyllä kauheaa... Ja sit synnytyksen jälkeen mun kohtu ei supistunu ollenkaan ja vuosin siinä samalla verta melkein 2 litraa. Mä tiedän kyllä, et kaikki synnytykset on erilaisii ja kaikkihan voi mennä nyt hyvin, mut silti mä pelkään, et kaikki tuo tapahtuu uudestaan tai jotain vielä hirveempää. Niin ja sit on vielä yks asia, miks meen sinne, ku mä oon toisessa kaupungissa synnyttäny esikon, ku nyt ni mä haluun synnytyskertomuksen sit tänne uuteen paikkaan, et ne osaa varautua.

Potkuista ollu puhetta, mulla tuntuu liikkeet tuolla alamahassa, kovasti rapsutellaan alapäätä, ei todellakaan mieluisan tuntusta, ku kokoajan rappaa... Potkut tuntuu yleensä oikealla puolella, mut sit välillä potkitaan suoraan navan alapuolella, ja sit välillä tuntuu tuolla ihan alhaalla suoliluissa asti potkut. Esikko tykkäs olla tossa kohdun yläpäässä, mut tää tapaus tykkää elellä tosiaan tuolla alhaalla.

Maitoa ei ole näkynyt, eikä muutakaan eritettä rinnoista ole tullut.

Kelan paprut saan ensi viikolla, ku kåyn neuvolassa. Pitää sit niitä taas ruveta täyttään, ku tulot on sen verran paljon noususuhtanteessa ollu, ku edellisestä, ni en taida ihan sillä minimillä jatkaa äippärahan saamista tämän kohdalla, äitiysraha moninkertaistuu edellisestä.

Mitähän muuta oli kirjoteltu?

Mut omaa kysymystä, teillä joilla on ultrassa nähty poika
, ni onko teillä näkyny mitä siellä? Tai siis pallit vaan tai kikkeli tai molemmat? Meillähän näytti olevan poika, pallit siinä olis niinku näkyny pienen pieni kikkelikin. Mut mä kaverin kans juttelin ja niillä oli ollu iso kikkeli, tai siis pitkä kikkeli ni mietin vain, et mitähän siellä sit pitäs näkyä? Onhan kaikki tietty eri varustein tehty, on pientä ja isoa :D Ja eri kuvakulmatki tietty vaikuttaa, mut silti mä täs aloin miettiin tota asiaa. Oishan se ylläri, ku tuliski pojan sijasta tyttö :)

Jeps, mut eipä mulla muuta

hippos ja sulo 23+4
 
Äitiyspakkauksen saaneet! Teille on tullut jo sitä uutta pakkausta? Olisiko siis turvallista jo palautella nuo paperit (kovasti halauaisin saada sen uuden pakkauksen). Voikohan sieltä vielä tulla sitä vanhaa...

Ihanat ilmat taitaa helliä meitä taas tänä viikonloppuna!
 
Just...tekstit taas katos bittiavaruuteen |O :kieh: :headwall:

Nostelemaan mä vaan olinkin tulossa. Ihanan ilman saivat ne jotka tänään saavat juhlia valmistumistaan B) Mekin tytön kanssa käytiin hakemassa todistus. Syksyllä sitte äidin pikkuinen menee jo toiselle luokalle :snotty: :D
Tänään jo oli ihan tarpeeks liikuttavaa, kun nää ekaluokkalaiset antoivat ruusut omalle kuudesluokkalaiselle kummilleen. :'( Että miten sitä sitten enää pärjää, kun omat lapset saavuttavat noita isompia elämän käännekohtia... :ashamed:
Meillä vaan tyttö ollut niin murheissaankin siitä, kun kummi ei ens syksynä olekaan siellä samassa koulussa enää tukena ja turvana... no onneks voi muuten sitten yhteyttä pidellä kumminkin. =)

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Katjuska ja Vilpertti 25+2 :heart:
 
Jo joutui armas aaiika, ja suvii suloinen... Nyt lähti tämä ämmä KESÄLOMALLE! B) ! Katjuska täällä kertoikin, miten oli liikuttunut oman ekaluokkalaisensa ruususeremoniasta ja täytyy kyllä sanoa, että ovat nuo yläasteen räkänokatkin aika ihania, kun laittavat parempaa ylle ja hikisin kourin ojentavat opelle ruusun, jonka äiti on pakottanut antamaan =) :flower: .

Muuten R iikka en ehkä välttämättä suosittele koiran ilmoittamista kisoihin. Itse ainakin huomasin parin viikon takaisten agilitystrarttien jälkeen, että vaikka juostessa tuntuikin ihan hyvältä, niin illalla oli aika kipeät lonkat ja selkä :/ . Mutta ehkä sä oot rautasemmassa vedossa kuin meikäläinen.

Kelan papereista arvaatkaahan kahesti, oonko palauttanut papereita, jotka jo kuukausi sitten sain kouraani... en tietenkään. Pitää varmaan heti maanantaina orientoitua, jos vain lomalta muistaa.

liikkeistä sen verran, että täällä potkut tuntuvat ympäri keskivartaloa, hyvä etteivät selänkin puolella =) ... mutta enimmäkseen kuitenkin alavatsassa vielä tässä vaiheessa.

Tiniille erityisesti tsemppiä kivuliaiden suppareiden kanssa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja lepäily auttaa. Mulla oli kollegalla pari viikkoa mun jälkeeni laskettuaika, mutta nyt se oli tämän viikon sairauslomalla ja arvasin kyllä, mitä aihetta torstain palaveri koski... eli äitiysloma ei sitten kesän jälkeen alakaan, vaan koittaa paluu normaaliin arkeen :'( . Heillä oli kovasti murhetta koko raskauden ajan niskaturvotuksesta lähtien ja lopulta lapsi sitten todettiin niin vaikeasti vammaiseksi, että raskaus oli parempi lopettaa. Tuntuu todella pahalta, varsinkin kun tiedän, että tämä kaveri on todella halunnut saada lapsen, eikä vain kokeillut onneaan niin kuin meikäläinen...

Nyt meni liian synkäksi, joten pakko lopettaa, ennen kuin lomafiilis laskee. Voikaa kaikki oikein hyvin ja yrittäkää parhaanne mukaan nauttia elostanne ja olostanne.

Väpä ja PiMu 26 + 3
 
Tinii voimia suppareiden kanssa, mulla on kanssa uhkana ennenaikaisesti käynnistyvä synnytys (ei kylläkään onneksi vielä supparin supparia). Mutta mulle sanottiin, että jos alkaa käynnistyä ennen viikkoa 32 niin sitten suoraan NKL:lle, Kättärillä hoidetaan vasta viikon 32 jälk. käynnistyvät. Älä nyt niin kovasti huoli, johan sä oon viikolla 27., että vaikka se käynnistyskin alkaa olla mahdollisuudet saada silti terve lapsi.

R iikka ja muut limakalvojen kuivumisesta kärsivät, toissa viikkoa sitten oli tästä puhetta kun mullakin nämä (kuin kuivaa haaraista oksaa alapäässä kiertäisi...) tuntemukset alkoivat. Sillä viikolla olin siis mökillä ja saunoin melkein joka päivä. Nyt olen ollut kaupungissa reilun viikon ja lopettanut kokonaan saunomisen ja simsalabim nuo ikävät tuntemukset katosivat! Tämä vaan tiedoksi niille, joilla on samoja ongelmia, että kannattaa ehkä kokeilla saunattomuutta...

Liitoskivuista sen sijaan täällä edelleen kärsitään, nyt töissä kahden viikon saikun jälkeen, katsotaan montako päivää....

Maitoa ei onneksi ole mulla vielä lähtenyt herumaan, vatsa alkanut kasvaa toden teolla, työkaverit, jotka ei vielä tiedä huomaa varmaan näillä näppäimillä mistä on kyse. Vauveli heiluu kuin heinämies, potkii, nyrkkeilee, pukkailee ja selkeästi aina välillä heittää voltin. Oon jotenki totutellu nukkumaan sen heilumisista huolimatta. KELA-paperit lojuvat täyttämättöminä jossain, ehkä ens viikolla... Tiistaina eka neuvolaan ja illalla 4D-ultraan, JIPPII, tai ainakin toivottavasti ultra-setä kertoo hyviä uutisia...

Mitzy & kickboxari RV 24+5
 
Terppa!

Eikö meillä ole kenelläkään vielä äippäpakkausta tullu? Vai miten tässä mennään. Mä vein paperit heti sillon ku sain ne neuvolasta ja tänään kävin kelan verkkoasioinnissa kattomassa ni oon saanu jo äippärahapäätöksenkin joo ja pakkaus on tilattu mulle eilen ja sielä luki että toimitus on 2 viikonkuluessa tilauspäivästä. Eli viimeistään kesäkuun 13. pitäis meillä olla pakkaus hypisteltävänä kotona. KAIKEN järjen mukaan jos sitä uutta on jo jaettu (ollu mainintoja muissa keskusteluissa) ni pitäis saada uus jos nyt vie paperit koska siin päätöksen tekemises kestää muutama viikko kans ja se tilataan vasta ku päätös on tehty. Eli kaikkien kyl pitäis olla jo selvillä vesillä. Siis kaiken järjen mukaan. Mut parinviikon sisään näkee sit et mitä ne on mulle lähettämässä ku tilaus on tosiaan ollu sisällä 30.5 :D Mut jos joku nyt on saanu pakkauksen/tulee tässä ennen mua saamaan sen ni ilmotelkaa kumpaa sieltä on tullu :)

Mitäs muuta. Onko kellään ollu seksin aikana ongelmii siinä että masuun alkaa sattuu tähtitieteellisesti niinku sivulta? Mä olin varma että kuolen siihen kipuun eilen. Ei siis ole supistus, vaan joku ihan muu juttu. Epäilisin ite jotain kohdun kannatinlihasta tai mikä jänne se sit ikinä onkin.

Masu on niin valtavan kokonen ja alhaalla että oon saanu kommentteja että joko se on kohta tulossa :ashamed: että kelatkaa sitäkin. Juu tossa syyskuun puolivälissä on LA ja toukokuun lopussa kysellään että joko on tulossa. Noo toivottavasti ei nyt ihan sentään vielä. (vaikka oonkin kaikki mulle heti nyt) Meikä on kyllä varmasti uimarantojen suurin valkoinen valas, jos sinne meinaan suunnata kesällä. Niin valkoinen siksi ku mä en koskaan rusketu. Palan vaan jos en oo tarkkana ja luon nahkani ja sit oon taas ku kalkkilaivan kapteeni (oon siis jo antanu periksi, ruskettumisvaaraa ei mulla ole ollu vuosiin) :LOL:

Juu ja ainiin, siitä ultrasta ku sanottiin että poika on tulossa ni se lääkäri sanoi suunnilleen näin : "tossa olis niinku pippeli ja tossa olis kivespussit" ja hetken päästä ku katottiin jo ihan muita juttuja "ja tossa se pippeli taas olis" :LOL: hän niin auliisti sitä haaraväliään näytteli joka kuvaan. Ku meidän neiti taas pisti jalat ristiin ja koukkuun ettei ollu toivoakaan nähdä mitään hih.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Nyyttimyy ja murmeli 24+4
 

Yhteistyössä