***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Eipä siis suurta menetystä, että uni tuli taas kuin varkain silmään eilen illalla. Yritin myös tähyillä viisuja puolittain, mutta niin taas kävi, että telkkari päällä herättiin yöllä. :whistle:

Mahan kasvusta on ollut puhetta. Itse (ja mies myös) huomasin, että maha on ihan muutaman päivän aikana suorastaan työntynyt esiin. Näyttää tosi isolta. Samoin nyt on myös rinnat selvästi turvonneet. Liivikauppaan olis syytä pian suunnata. Sivuprofiiliani naurettiin eilen. Mulla kun on rimppakintut, niin näytän sivusta melkoisen huvittavalta, iso maha ja muhkeat rinnat siinä yläpuolella. Tasapainon kanssa luulisi olevan pian haastetta. :p

Ihana päivä tulossa tänäänkin! Nauttikaa auringosta! Mä lähden tästä ulos metsästämään lisää pisamia.

Nuppu74 ja Esko 25+1

nostampa meidät etusivulle....meillä taas kone tökkii..liekö syy käyttäjässä :ashamed: heti omaan napaan...tuli tänään pari tuntia suppareita koko ajan ei kipeitä mut maha kovana ja hengittäminen oli vaikeata vähän jo ehdin pelästyä, mut onneksi sit helpotti. Pitäiköhän huomenna soittaa neuvolaan ja kertoa asiasta??? masuasukkikin liikkunut tänään mielestäni vähemmän kuin ennen,liekö syynä et eilen oli hereillä vielä viisujen tulosten aikaan ja tänään liikkuminen ollut enemmän sellaista möyrimistä kuin potkuja,pitäiskö huolestua? heti tulee mieleen noi antibiootit mitä syön ettei ne vaikuttaisi negtiivisesti asukkiin?? anteeksi taas tää omaan napaan tuijottelu.. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
nuppu ja äippyli 25+1

Huomenta :)

Nuppu08 Toivotaan ja uskotaan, että pienellä kaikki kunnossa =) Niitä liikkeitä kun tulee niin vaihtelevasti kuitenkin...

kaupungille pitäs lähtee. Johan tässä melkein viikko oltiinkin sisätiloissa :kieh: Sitkee tauti tää on... edelleen nenä vuotaa ja yskittää ja tänään aamulla tuntui kurkkukin taas kipeälle :$ en mä ainakaan uusintakierrosta halua tän kanssa :whistle:

Mutta nyt valmistautumaan :wave: Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille B)

Katjuska ja Vilpertti 24+4 :heart:

Huomenta massukat omasta puolestani!

Terveisiä Hyvinkäältä, jossa vietin viikonlopun ihanasti rentoutuen porekylvyssä ja hyvin syöden tietysti :D

Kaunis aamu taas, ainakin täällä etelässä, toivottavasti muuallakin.
Meidän tytöllä tänään viimeinen hoitopäivä ennen kesää ja retkellehän nuo suuntasivat.
Oli ihan innoissaan aamulla, ei olekkaan meillä sellaista vauhtia aamutouhuissa nähtykään sitten aikoihin!
Viikon kuluttua itsekkin sitten jo nautitaan lomasta, mutta sitä ennen on vielä paljon hommia, jotta retki onnistuu.

Omassa navassa tapahtuu koko ajan, jumppatuokiot on kovin säännöllisiä ja hikataankin meillä jo.
Vai voiko se jo olla hikkaa?
Esikko oli kova hikkamaan :) ja sellaiselta samalta se nytkin tuntuu, kuin silloinkin.

Onko kukaan jo saanut äippäpakkausta kotiin hypisteltäväksi?
Eikös niitä pian pitäisi alkaa sadella meille?

Hauskaa viikkoa ja aurinkoa kaikille!
Mamitus2 ja Nappula 25+1

huomenta! :wave:

täälläkin (oulussa) mahtava ilma tulossa B) aurinko paistaa ja lämmintä on meillä 12 B)
ei ole äippäpakkausta vielä kuulunut..viikko sitten jätin laput kelalle ja luultavasti tämän viikon aikana pakkaus jo tulee, toivottavasti :D
itse mietin samaa että joko pienellä voi hikka olla..? muutaman kerran olen myös tuntenut pientä hikottelua =) aika hauska kun aiemmin hikka on tuntunut vasta ihan loppuviikoilla :)

omaa (.)...viimeyönä heräsin kauheaan selkäkipuun ( tuntui kun puukkoa työnnettäis keskelle alaselkää) tänäänkin muutamia kertoja tuntunut sama kipu, mutta ei niin kovana.
onko kenelläkään muulla ollut samantapaisia kipuja selässä? odotan tässä neuvolan soittoaikaa josko ne osais kertoa siellä mitä se voisi olla, kun aikaisemmin tosiaan ei tällaista kipua itsellä ole esiintynyt raskausaikana.

jane85 ja rv 23+4

ail
Meillä oli pikkusella hikka ensimmäistä kertaa eilen illalla.olen tosi saamaton noiden kela papereiden kanssa.Kaksi viikkoa ne nyt on maannut tossa keittiönpöydällä täyttämättömänä.Tätämenoa en ikinä saa pakkausta enkä äitiyspäivärahaa.Juominen onnistuu jo vähän paremmin.Jopa pari huikkaa vettä saan menemään päivässä.Ennen kun vesi tuli ylös heti.Jospa tämä tästä.Turvotus on kyllä vielä kamalaa ja siksipä en tässä koneella paljon istuskele.Teidän jutut kyllä on pakko käydä päivittäin lukemassa.Ja niin tervetuloa uusille :wave:

ail ja Pipsa 25+3

Vapaapäivän vietossa olaan ja hetki aikaa lueskella juttujanne sekä kirjoitella =)
Tinii oli kysellyt hiusten värjäyksestä, minä ainakin olen värjäillyt juurta aina tarvittaessa, on pikkasen pakko kun muuten näyttää ihan kaljulta :kieh:

hankinnoista ollut myös puhetta. Me saatiin viikonloppuna pinnis ja hoitopöytä sekä syöttötuoli! Olen itse ostanut tasan yhden 50cm potkarin ja kaikki muut vaatteet (joita onkin sitten 1 kaappi täynnä alle 70cm kaikki..) ollaan saatu yli-innokkailta mummoilta ja ystävältä jolla on nyt puolivuotias lapsonen. Osa niistäkin vaatteista on ihan käyttämättömiä kun ei yksinkertaisesti ehtinyt niitä käyttämään. Meille käy varmaan samalla tavalla, mutta nyt onkin kaikki asetettu vaatteidenostokieltoon !!!

Raskausosastolla on täällä kaikki hyvin! Väsymystä on ilmassa jonkin verran, mutta mitään muuta valittamisen aihetta en löydä. Liekö vielä mulla edessäpäin kaikki nuo kipuilut mitä tuntuu niin paljon teillä olevan. :hug: jaksamista kaikille kipujen kanssa kamppaileville!

Nyt jos alkaisi imuroimaan niin ehtisi vielä uloskin koiran kanssa kun arska paistaa :wave:

Katjuska78 meille kotiutu nyt Happy Baby Spider Swing-tuplat, eli lähes samanlaiset kun ne Carenan Double Swingit, paitsi että noita happy babyja löytyy käytettynäkin!eli käytetyt ostettiin, ovh. niillä näyttää olevan yli 700e mut 300e päästiin tästä ostoksesta,mukana tuli jalkapeitot, vauvalle kantopussi, hyttyssuojat ja sadesuojat.Olin tosi ilonen kyllä et löyty ja vielä mieluisan väriset(puna-mustat) Jee!Halusin aluks kans noi carenat mut käyttynä niitä ei oikei tunnu löytyvän ja uutena niiden hinta vauvan kopan kans oliskin ollut enemmän..mut jos näitä ei olis löytyny niin ne oltas kyllä hommattu.
Hyviltä vaikuttaa, ei ainakaan meinaa kipata, joku väitti et ne muka kaatuu kun on vaan yks matkalainen mut kyllä toi meijän 13kg jässikkä noissa on yksin kiipeilee eikä ees heilu!ainut huonopuoli näyttää olevan että toinen kuomu on vähän löysä, ja mä en oikein osaa työntää niitä kun ovat muka nii leveet (78cm)verrattuina normi-vaunuihin :D
Ilmotahan sit mihin tupliin päädytte!
Ette ikinä usko, ollaan siis saatu lähes kaikki muut kamat paitsi huonekalut vietyä ja tänään otin tauluja alas.Meillä on pojan huoneessa, sen sängyn päädyssä,semmonen 1,5m korkunen muumi-taulu jonka mun isä on tehny mun isosiskolle ja mulle, ja kun otin sen alas niin sen takaa paljastu HIRVEE homevaurio!!
Toiselle puolella seinää siis jääkaappi joka onkin valuttanu nesteet sinne seinään!kaameeta aatella et suoraan pojan sängyn päädyssä, ja taulu on tossa ollu varmaan vuoden et niinkin kauan on voinu altistua homeelle.
Onneks päästään sentään tästä pois, sillon kun muutettiin niin tästät olis just korjattu katon kosteusvaurio.Kurjaa että sunnuntaina tähän tulee uudet asukkaat joilta lähtee asunto alta joten joutuvat tässä asuun kun seinä revitään pois.
Nyt siis me koitetaan muuttaa mahd. pian pois jotta pääsevät seinän purkuun.Ei tosin vuokranantaja mitenkä hoputtanu muuttamaan mutta onhan se nyt mun mielestä ihan kohtuullista et koitetaan sit nopeesti lähtee alta pois.
mamitus2 mä oon saanu jo äitiysavustuksen, tosin rahan :) mut eiköhän niitä pakkauksiakin ala sateleen!
mulle tuli päätökset myös äitiyspäivärahoista ja summa olikin suurempi kun aattelin!
Huh, nyt takas pakkaileen loppuja, mies pääsee kohta töistä ja sit lähtee taas muuttokuorma :) onneks ei ite oo tarvinnu kantaa oikeestaan mitään, oon vaan purkanu laatikoita ja semmosia pieniä juttuja kantanu.Nyt ei oo supistellukkaan pariin päivään mut liitoskivut kyllä lisääntyny varmaan noiden muuttohommien takia.
Mukavaa alkanutta viikkoa!

Daydreams ja pipana 25+6

Hei taas pitkästä aikaa....
Täällä on laiskottanu alkaa kirjotteleen koneella.... :ashamed:
Lastenhuoneen kaapit kyllä ollaan muksujen kanssa käyty läpi. :D
Huomenna olisi neitin eskarin kevätjuhlat ja sinne pitäisi jaksaa lähteä istumaan pariksi tunniksi...Masukilla on vähän väliä kovat jumppatuokiot meneillään ja hikotelluki on tässä muutamana iltana niiin että koko massu on hyppiny... :LOL: :LOL:
Allerginen silmätulehdus on nyt ainaki joksiki aikaa selätetty....Saas nähä tuleeko vielä...
Torstaina olisi neuvolalääkäri. Saas nähä kuin on paikat pysyny kiinni ku nuo supistelut olleet ny jokapäiväisiä lepäilystä huolimatta...ja ku ne ei oo harjotussuppareita... :kieh: :kieh:
Huomenna taas tasaviikoille...Niin ne viikot vähenee ihan huomaamatta...

Ninnipo ja :heart: Masukki 24+6 :heart:

Hei kaikille täältäkin pitkästä aikaa! :flower:

..Tai en nyt muista kuinka kauan siitä on ku viimeksi kirjoittelin, ei kai siitä niin hirveän pitkä aika ole. Tuntuu vaan. :)

Te ootte hankkineet vauvalle vaikka mitä, vaunujakin, meidän hankkinnat on ollu pieniä (vaatteita lähinnä) mutta ehtiihän tässä vielä.

Kipujen ym. vaivojen kanssa tuntuu melko monet tuskailevan, kovasti voimia teille!

nuppu08 Toivottavasti supistelut loppunu ja kaikki hyvin.

Täälläkin vauvalla pitkiä jumppatuokioita, mutta hikottelua en ole pistänyt merkille.
Nyt on ihan ok vaihe menossa tän raskauden kanssa, energiaa riittää melko paljon, mutta yöunet pitää nukkua kunnolliset tai seuraava päivä on yhtä tuskaa. Lisäksi saan ehkä kerran pari viikossa "kohtauksia", et huimaa, sydän tykyttää ja oksettaa. Koko keho tuntuu menevän ihan voimattomaksi ja olo tuntuu hirvittävän väsyneeltä. Ennen raskautta ei tällaista ole ollut. Suurinpiirtein makaan vessan lattialla ja oksennan vaan. Sitten olo helpottaa melko nopeasti ja taas jaksaa. Hiukan ihmetyttää mistä on kysymys.
Jaahas, tuntuu että kurkku on tulossa kipeäksi, mies oli kuumeessa tuossa ja kovassa flunssassa edelleen. Toivottavasti tauti ei oo nyt tulossa mulle.
Pitäis käydä ostaan vähän juhlavaatteita, valmistujaisia tiedossa. Vatsa ei mahdu enää mekkoon, jonka ostin ennen raskautta. Ja se mekko kun oli niin sievä. Ei auttanut, vaikka kuin yritti kiskoa vetoketjua. Sitäpaitsi eihän kiristävässä asussa voi juhlia. :)
En tiedä minkä mallista mekkoa pitäisi etsiä; sellaista joka korostaa vatsaa vai häivyttää sitä? Toisaalta, en tiedä saako tätä vatsaa enää piiloon millään keinolla, on se nyt sen verran iso jo. En vaan halua olla minkäänlainen keskipiste/puheenaihe toisten juhlissa, juhliin tulossa paljon sukulaisia joita näkee ekan kerran pitkään aikaan, eivätkä he tiedä raskaudesta.
Jaa-a, pitää katsoa minkälaisiin vaatteisiin sitä päätyy.

Hyvää alkanutta viikkoa ja erinomaista vointia kaikille. :wave:

syysmama 25+4 :heart:

B)

Juu elossa ollaan vaikka viikonloppu takana.... Töitten jälkeen on aika rankkaa, supistaa ja on väsyny ja niin perkeleen äkänen :/
Parin vapaan jälkeen vielä pitäs 7 päivää putkee jaksaa töissä ja alkas LOMA :D Jotenki tuntuu siltä että taitaa viikonlopuksi tämä akka hakea saikkua. Vielä päättäjäis viikonloppu PRKL.

Kaikenlaista vaivaa olis ja on mut kaikin puolin hyvin voidaan. Poika on vähän sairastellu ja Nukkuu osan yöstä mein keskellä ja pyörii ku puolukka pil...ssa. Sitte se päätti yks kaks nukkua mun mahan päällä, säpsähin sitte umpiunesta ja sattu mahaan niin penteleesti. Tuli heti ajatus et istukka irtos, vaikka eihän se ihan niin helpolla. Sitte meniki koko päivä ootellessa liikkeita, siellähän se sitte illalla taas jytäs vanhaan tapaan joten nou hätä =)
Kohtu on kasvanu reippaasti, taitaa olla jo muutaman sormen verran navan yläpuolella. Ens maanantain olis neuvola ja katotaan mitä ne sanoo siitä lasketusta ajasta...

Mutta nyt oli tällanen oma napaa kirjotus, mut kuulemisiin!!

R iikka 23+1 ( meinas tulla väärät viikot taas ) B)

Hei pitkästä aikaa :wave: ajattelin väliin ilmottautua, että hengissä ollaan! Ja masukin kanssa menee hyvin, kovasti potkitaan. Mulle vaan tuli tuon flunssan jälkitautina minkä sairastin, niin poskiontelotulehdus. Olen jo asian vuoksi käynyt 6 kertaa lääkärissä :kieh: 3 kertaa tehty huuhtelukin.. 2 lääkekuuria olen syönyt, mitkä ei auttaneet yhtään. Normisti olisivat antaneet äkäisemmät lääkkeet, mutta kun ei voi, kun on tuo pikkukaveri tuolla masussa. Eli hoidetaan nyt noilla huuhteluilla ja se on toooddeeellla inhottavaa |O No alkaisi jo parantua, ärsyttää olla kipeenä, kun olisi kaikkea hommaa ja sais nauttia kerrankin, kun saa kotosalla olla! Mulla loppuu äippäloma heinäkuussa ja melkeis heti alkaa toinen perään :D

Haukotus sentään kun on töissä niin hiljasta etten kestä kun aika kuluu vaan tosi hitaasti!! Vielä 4 tuntia pitää kökkiä yksin tällaisessa pikku-puljussa :kieh:

Meillä olisi synnytysvalmennusta 5.6. klo 8, sain järkättyä työtkin niin että pääsen :)
Hurjaa jo miettiä tuota synnytystä tuossa vaihessa kun on kuitenkin useampi kuukausi vielä siihen koitokseen. Viime yönä näinkin unen että synnytin pienen pojan joka oli ihan isänsä näköinen :heart: Toivottavasti oli enne-uni, sillä synnytys oli tosi helppo ja kesti varmaan 10 minuuttia! :LOL:

Minäkin olen mietiskellyt kesän juhliin mekkoa/asua. Kesäkuussa on ainakin yhdet häät/ristiäiset ja sitten rippijuhlat tiedossa, enkä tietty haluais törsätä asuun kauheasti rahaa kun tuskin sitä sitten tulee käytettyä enää tämän kesän jälkeen..

Kai se on palattava takaisin koomaan ja laskemaan minuutteja kotiinpääsyyn...

Meripihka ja pikku-apina 22+6 B)

Myöhäistä iltapäivää....

Täällä niin kaamee yö takana ettei tosikaan |O Eilen illalla kun alettiin laittamaan poikaa nukkumaan, niin nukahti hetkeks ja sit alkoi kauhee huuto ja tätä samaa rumbaa jatkui sitten koko yön... Siinä sitä sitten koetti kaikkensa tehdä, kun toinen tuskissaan huusi ja sätki ja potki. Miehen kanssa yhessä mietittiin kaikki vaihtoehdot että mikä moisen aiheuttaa...tuli mieleen korvat, maha, hampaat ja välillä jopa mietti, että jostain tosi vakavasta kyse. Sitte mietittiin, että mennäkö ensiapuun vai odottaako aamuun, kun ei ne sielläkään ois mitään sen ihmeempää voineet tehdä kuin mitä me kotona tehtiin eli annettiin suppoja ja nestemäistäkin kipulääkettä... (ja korvapotilaita ei mielellään yöllä edes oteta vastaan just sen takia, kun paljoa ei tehdä voi)
yhes vaihees tuntui ettei aamu tuu koskaan, kun ihan pikku torkkuja välillä otettiin ja sitte taas pidettiin huutavaa lasta sylissä :/
No aamulla sit ei enää tarvinnu miettii, että mikä on vialla, kun pojalle laitettiin ne tuubit vuoden iässä ja toisesta korvasta alkoi valua tavaraa ulos :x Eli korvatulehdus nyt sitte tullut sen viime viikon flunssan johdosta :kieh: Nyt sitte on päivä jo mennyt paremmin ja kipu vissiin vähentynyt, kun saatiin antibiootti aloitettua (käytiin siis heti aamusta terkkarissa) kipulääkettä annan kans edelleen ja nyt kun sitä tavaraa tulee ulos, niin ei korvassa oo enää sellaista painetta ja siksikin helpottaa. :)
Mutta äitee on kyl vähän väsynyt ja koulun kevätjuhlaan pitäs kohta lähtee :$

Yön tunteina oli kiva, kun poika potki ulkopuolelta mahaa ja Vilpertti sisäpuolella :kieh:

Mutta joo...hikkaamisesta ollut puhetta. Ite oon ainakin muutaman kerran bongannut vilpertin hikkailemasta :D

Mut kai sitä pitäs valmistautuu kohta, kun puoli kuudelta pitää olla tytön koululla :wave:

Katjuska ja Vilpertti 24+5 :heart:

Hiphei!

Täälläkin havaittu hikka! Aika useinkin kaverilla näyttää se olevan :/

Katjuskalle voimia! Toivottavasti alkaa jo pian helpottaa teillä.

Dior inhottavaa varmasti noi suppailut. Itselläkin oli sillon ennne 20 rv niitä, mut onneks on helpottanu. Harjotussuppareita tulee kyllä tosi tiheään. Tosi herkkä supistumaan. Esikoista odottaessa mulla niitä supistuksia ei ollukaan, ei edes synnytyksessä, lääkkeillä mentiin alusta loppuun. Jospa nyt sitten olis edes omastaki takaa niitä, ku nyt jo niin hirveesti harjotellaan :)

Meilläkin häät edessä kahden viikon päästä ja pitäs tosiaan sitä vaatetta keksiä päälle... Perjantaina tulee tili ni on pakko lähteä ostaan jo jotain päälle.

Hieman omaa napaa. Mulla on ihan järkyttävät hengenahdistukset!!!! Tuntuu ettei henkeä saa vaikka kuinka yrittäs henkästä ilmaa. Ahdistavaa. Mahakaan ei hirveesti ole edes vielä noussut ylös. Saa nähdä kuinka pahat ahdistukset tulee olemaan, ku jo nyt tuntuu että kuolee, ku ei saa happea. Kokoajan on pahentunut tää tila. Alussa oli vain niin, että yöllä ei pystynyt nukkumaan, muuten kuin laittamalla miljoona tyynyä pään alle, jotta oli jonkin verran koholla, mutta nyt hengenahdistukset vaivaavat päivälläkin, ei ole töissä helppoa olla... :(

Sokeriarvojen kanssa taistellaan edelleen, mutta ei ole vielä edetty siihen, että mitä aletaan tekemään, varmaan insuliinia joutuu alkaa pistämään, niin vähän on puhuttu, mut katotaan...

Jep, mut täytyy lähteä jatkaan töitä

hippos ja sulo 23+1

heip kaikille :flower: katjuska toivottavasti teidän poitsu saa jo ens yönä nukuttua, saat sitten itsekkin levätä ja kerätä voimia, otse muistan kanssa esikosta,kuinka kamalaa se oli kun toinen huusi, ja oli itse aika avuton kun ei oikein tiennyt mitä toinen huutaa...onneksi teillä löyty syy nopeesti ja saitte apua.voimia :hug: hankinnoista, meillä hankittu jo rattaat, eri haluttu yhdistelmiä. jonkun verran vaatteita, turvakaukalo ja hoito-alusta. Jumppalelu ja sitteri saatiin lainaksi ja Pinnis saadaan tulevalta kummitädiltä kesän aikana, eli "isot" hankinnat hankittu, mut pienet ostokset antavat odottaa vielä itseään. Mulle iskenyt nyt kauhea epävarmuus ton sukupuolen suhteen,eka hehkutin kun sain takenne-ultrassa kuulla et tyttö olis tulossa ja heti ostettiin pikkusen tytön vaatteita ja anoppi osti kanssa. Nyt en oo ostanut mitään kun haluan ensin varmuuden et kumpi on. Meilläpäin neuvola-lääkäri ei anna tietoa sukupuolesta muutakuin"varmistaa" rakenteessa annetun sukupuolen.
Mä sain eilen vihdoista viimein vietyä kelan paprut ja nyt sit odotellaan pakkausta.
Pitää vielä vähän tuijottaa omaan napaan :ashamed: tänään oli neuvola ja tässä kuulumiset
pissi: puhdas, painoa tullut+22g/2vkoa kokonaisuudessaan 6.1kg sf mitta oli 22 syke + liikkeet++ paineet129/77 nyt sitten vaan odotellaan ens to sokerirasitusta ja perjantain neuvola-lääkäriä. Neuvolan täti rauhotteli mua tänään noista antibiooteista, et pitää syödä kuuri loppuun vaikka onkin väksyjä. Mut nyt oon ilmeiseti saanut ihanan hiivatulehduksen ton jatkuvan antibiootin syömisen seurauksena :( onko kukaan käyttänyt canestenia raskauden aikana? onko turvallinen??
nuppu 25+3 ja äippyli

Mulle on ainakin sanottu, että canestenia saa ottaa. Niissää ohjeissakin lukee, että saa käyttää raskauden aikaan, ei vaan sitä asetinta saa käyttää. Ja ei tullut mitään siitä, olen käyttänyt... nimimerkillä myöskin mukavan hiivan saanut antibioottien jälkeen.

Heippa!

Täällä kärsitään hirveästä päänsärystä ties kuinka monetta päivää :headwall: :headwall: :headwall: , huomenna pakko varata aika hierojalle.

Esikoisen tarhassa on täitä, eilen sitten ajeltiin poikien päät ihan lyhyiksi ja nyt meillä asuu kaksi katulapsennäköistä pikku-poikaa :LOL: . No onneks on kyseessä uusiutuva luonnonvara :D .

Katjuskalle toivotan kunnon yöunia :) .

Hankinnoista, me ei olla ostettu vielä yhtään vaatetta, odottelen ensin 4d-ultran. Carenan tricar tuplat hommattiin ja ostin poikien vanhan kaukalon työkaverilta takaisin :D , en olis kuitenkaan tuntemattomalta lähtenyt ostamaan. Hoitopöydän kanssa on vähän niin ja näin tarvinko vai en ja katselen nyt sitten kauppojen ilmoitustauluja sillä silmällä.

(.) välillä supistelee, mutta ihan harmittomasti. Potkut tuntuu heti kun mamma vaan malttaa hetkeksi rauhoittua. Selkä alkaa aina tasaseen tahtiin ilmottelemaan jos unohdan lenkkeillä ja olenkin koittanut repiä omaa aikaa 1-2krt viikko.

Ens viikolla olis neuvola ja pääsen minäkin täyttelemään kelan laput.

saaramanta 23+4

Iltaa pitkästä aikaa!!!

Töissä on kiireisin aika vuodesta ja siskon ylppärit pukkaa päälle,pitäs ostaa lahjoja ja hoitotädille jotain kun poika siellä lopettaa kesäkuussa ja itselle pitäis löytää jotain mekkoa päälle juhliin...onneksi muoti on nyt sellaista että kaikki normaalitkin vaatteet siis tunikat ym. mahtuu päälle kun ovat niin väljiä!

Poika sai kerhopaikan ens elokuussa alkavaksi,2 krt.vkossa-jippii!!!!

On hänelläkin jotain omaa tekemistä kun ei enää jokapäiväisessä hoidossa ole....

Toisaalta ihanaa olla taas kotona hänen kanssaan...

Tai ihanaa ja ihanaa-päiväunet alkavat olla historiaa ja nyt illat sitten ovat joko hyvin väsyneitä tai sitten käydään ylikierroksilla...itse kun olen kotona vasta 19.00 aikoihin niin jos poika käy unille jo 20.00 ei yhteistä aikaa juuri arkena jää.Kun on nukkunut hoidossa on hyvin jaksanut sinne 21.30 saakka...mutta kohta sitten ollaan kotona molemmat! =)

Täälläkin on sitä hengenahdistusta,tuntuu välillä ettei vain saa henkeä vaikka kuinka yrittäisi!

Suppareitakin päivittäin mutta harmittomia.

Ja ihan poikittain kaveri mahassa myllää;riekkuu toisesta laidasta toiseen niin että koko maha liikkuu ja velloo kuin aalto kone konsanaan.
Ja yöllä kun käy vessassa toinen herää ja rupeaa mesomaan niin ettei meinaa unenpäästä kiinni saada enää itse...

Nukun edelleen sillai puoli vatsallaan/kyljellään ja tuntuu että miten se toinen saa tuolla ees "henkeä" kun runnon sen alleni osittain...mutta eiköhän toinen aika suojassa siellä kölli kuitenkin...kyllä sieltä sitten tulee heti vähän mojovampi töytäys jos liikaa vatsalleen käännyn! :LOL:

Viime vkon loppuna oli hyvän kaverin isot pippalot jossa sitten oli kaikki parhaat kaverit ja tuntuihan se aika haikealta kun lähtivät siitä baariin jatkamaan ja minä menin kotiin... :kieh:

Mutta semmosta se vaan on tällä hetkellä ja pian sitä taas pääsee rimpsallekkin-se on vaan tää kesä semmosta bile aikaa ja kaikenmaailman juhlia ja muita!

No eipähän ollut kankkusta!

Kelan päätös tuli ja äitiysavustus rahana.Nyt pitäis sit pikku hiljaa alkaa miettii mitä tarttee hommaa vai tartteeko mitään....en siis ole ostanut vielä mitään enkä tehnyt mitään muutakaan vauvaan liittyvää kun ehtii sitä sit viel elokuussa kun ollaan kaikki lomalla....

Pihalla on jotenki saanut kukat istutettua ja grillit ym.kesäkuntoon,kaikki käy vaan niin hitaasti tai lähinnä "jotain" on tiellä kun kökkii tuolla kukkapenkissä... :D

Muutoin olo on energinen ja hyvä mutta petiin kyllä on mentävä ajoissa(paitsi tänä iltana)muutoin ei töissä jaksa.

Mutta liitos,selkä ym.muita kipuja ei ole eikä muutakaan mainittavaa!Ainakaan vielä joten nyt vaan nautitaan olosta!

Uusille tervetuloa!

Ja kaikille saikulla olijoille lepoa ja tsemppiä ja muillekin joita kivut ym.piinavat ja tottakai

ahkeralle listan päivittäjällesuurkiitos! ;)

Jouskari-80& Iines 26+4

Huomenta =) Täällä huomattavasti pirteempi persoona tänään :D Poika nukkui yön kokonaan...kerran oli tutti vaan kadoksissa ja silloinkin tönin isäntää, että et millään viittis :whistle:

Listan päivityksestä tuli mieleen, että kohta sitä saa taas tehdä uuden pinkan meille :eek: äkkii tääkin kuukausi on taas mennyt B)

Mä en edelleenkään oo vieny kelan papereita, kun en osaa päättää, että otanko pakkauksen vai en...muuten tuo kyllä on tuolla täytettynä =) ja toisaalta en tiedä haluunko nähdä sitä päätöstä missä kela lupaa maksaa mulle sen ruhtinaalisen minimirahan :kieh:

Mukavaa päivää taas kaikille B)

katjuska ja Vilpertti 24+6(ko?) :heart:

Heippa!
Liitynpä suureen joukkoonne näin loman alkajaisiksi. Viikkoja 24+1 ja esikoista odotellaan syntyväksi 16.9. Itsellä ikää 33v.
Kovat lonkkakivut sai hakeutumaan eilen neuvolan lääkäriin, joka kaikeksi järkytykseksi pisti mut sairaslomalle heinäkuun puoliväliin saakka, jolloin olis tarkoitus aloittaa kesäloma ja siitä jatkaa mammalomalle. Yritän toipua järkytyksestä etten menekään enää töihin ja kehitellä puuhaa ajankuluksi. Viikonloppuna koittaa muutto pois nykyiseltä asuinpaikkakunnalta Tuusulaan. Siellä sitten uudet kuviot neuvolan ja muun suhteen. Eli eiköhän puuhaa kuitenkin riitä :D

Zucchero ja masu

Aurinkoa kaikille!

Sain lopultakin vietyä Kelan paperit! Vein ne henk.koht. ja vielä tarkistutin, että oli tullut ruksittua lomake oikein. Oli oikein avulias täti tiskillä, mikä oli positiivinen yllätys. Isälle kuuluvista etuuksista täytyy sitten muistaa toimittaa omat laput myöhemmin. Niitä ei voinutkaan jättää vielä.

Vaunuista olisin kysellyt mielipiteitänne. Meille on siis esikoinen tulossa ja täysin noviiseja ollaan näissä asioissa. Ollaan katseltu sekä neli- että kolmi-pyöräisiä yhdistelmiä, mutta valikoima on ihan mahdottoman laaja! Jos teillä on kokemuksia, niin laitatteko suosituksia. Isot pyörät olis oltava ja mieluusti ilmakennolliset. Heittoaisa ja säädettävä korkeus muina reunaehtoina. Kohtuullinen hinta olisi myös hyvä ominaisuus. :)

Jaksamista kipujen kanssa kärvisteleville sekä sairaslomalaisille!
Tervetuloa myös uusille! :flower:

Nuppu74 ja Esko 25+4

Päivää ja aurinkoista sellaista!

Äitiyspakkaus tuli tänään!! Ja haettiinkin se miehen kanssa heti, onneksi mies on vielä tämän viikon kotona tekemässä diplomityötään, niin sain heti mukaan kantamaan. :)
Ja mä ainakin tykkään pakkauksesta ihan hirmusesti! Ehkä vähän tyttömäisiä ovat jotkut vaatteet, mutta sehän ei haittaa jos joskus vielä tytölläkin meitä siunattaisiin. Eikä ne niin tyttömäisiä olleet, että käyttämättä nyt jäisivät. Pussilakanan vaihdan kaverin kanssa, joka sai vielä edellisen pakkauksen ja hän ei tykännyt siitä lakanasta. Mun mielestä sitten taas se oli edellisessä parempi, joten vaihto menee hyvin :)

Omassa navassa ei muutoksia, muuta kuin masun kasvu on kiihtynyt ja se on niiin kivaa! :) vaivoja ei onneksi oo tullut lisää, satunnaista issias-kipua ja hengästymistä makoilusta :D ja uudet työt on lähteneet hyvin käyntiin, ei ainakaan vielä tunnu, että saikkua tarvis. Kohta saan alkaa pakkailemaankin lopullista muuttoa varten. Ihanaa, saan tyydytystä pesänrakennusviettiini :D

kivaa viikon jatkoa kaikille! :flower:

suhveli riksrakspoks 25+0

Yhteistyössä