***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Täällä taas poksutellaan viikkoja!! :heart: :D :D
Kaikille uusille tasapuolisesti tervetuloa minunki puolesta :flower: :flower:
Ja heti omaan napaan :ashamed: :ashamed:
Mulla taas alkoi silmätulehdus puskeen pölyjen takia päälle...Onneksi oli tuo silmätippa jo valmiina ja vielä käyttökelpoinen...
Kaverilla on vauva poikittain masussa ja ei taida enään kääntyäkään...viikkoja hällä kasassa 34.
Siskon heppa sai lauantaina orivarsan ja olipa todella suloinen kun kuvan lähetti... =)
mutta tää on nyt sit kiiruulla kirjoitettu ku muksut haluaa lähteä jäätelöautolle...ens kertaan lupaan lukea teidänkin jutut ja kirjoitella muutakin kuin omaa napaa... :ashamed:

Ninnipo ja :heart: masukki tasan 23 :heart:
 
Ja oli todella kiva kokemus vaikka oma terv.hoitaja oli poissa.
Painoa tullu taas mukavasti eli 600g/viikko nyt siis jo reilu 10kg :LOL:
hemoglobiini vähä tippunu mut ei merkittävästi ja kohdunpohjan korkeus oli 22 eli menin just yläkäyrän yläpuolelle.lisää :LOL: :LOL:
No käski soittaa huomenna saman tien lääkärille että passittaa mut saikulle tän sairaalloisen väsymyksen takia.(nukun 4h päikkärit ja 10h yöunet enkä silti jaksa tehä mitää) Jää nää vanhemmat lapset ihan heitteille ku äiti on "vähän väsynyt"

Onkos teistä kukaan jo käynyt siellä 4D:ssä, ajattelin mennä vaikka sukupuoli on jo tiedossa kun onhan sekin aivan omanlaisensa kokemus..

Noista mahakarvoista vielä. Jos niitä tänne yhtään lisää tulee niin näytän jo enemmän apinalle... kivaa mustaa hahtulaa koko pakki täynnä.


Nii ja se sokerirasituskin on varattu 4.6.
Oli tuo meidän tyttö sen verran iso että tarkkailevat nyt tällä kertaa enempi.


21+5
 
snodgrass
Jaahas, tänään olikin sit aamusta lähtien se painontunne ja sen verran epämukava olo ja supistuksia kävellessä, että soitin neuvolaan ja pyysin saikkua. Saankin nyt levätä sentään huomisen ja ylihuomisen. Saa nähdä mitä se labra nyt kertoo.

Tänäänkin on vaivannut myös tosi ikävä närästys. Varsinkin syödessä on ikävää kun heti alkaa poltteleen. Onko muilla samaa vaivaa?

Olis myös kauhee makeanhimo.. :p Energiansaanti tulee turvattua kun pitää levätä ja sit tekee mieli syödä vaan entistä enemmän.. :whistle:
 
"maaginen" 22 viikkoa tänään täynnä!!

Neuvolassa olin juuri tänään aamulla ja sain sielt samalla kelapaperit mukaan jei, nyt sit vaan huomenna vien ne kelaan ja jään venaamaan pakkausta. Neuvolatäti sanoi että noin kuukausi vissiin menee että saan pakkauksen siitä ku oon laput vieny (malta oottaa sitäkään, joo mä oon ihan kaikki mulle heti nyt ihminen).

neuvolassa siis:
pissa puhdas
painoo +700g/viikko hui
verenpaineet 104/66
hemppa 125
kohdunpohjan korkeus 20,5
sydän kuului ja noin 145-155 meni
liikkeet ++

sitten autoiluun. Miten ootte ratkaisseet ongelman turvavyö? Mä oon täs miettiny sitä, mut unohdin kysyy jotain ratkasuu asiaan neuvolassa ite :( siis haluisin tietää et ootteko hommanneet sellasen jonkun turvavyön alentimen ja mistä ja paljon makso. Ja et olisko teistä hassuu jos pistäis turvavyön niin et ainoastaan se vyö olis päällä ku menee olkapäältä lantiolle ja jättäis sen lantiovyön kokonaan seläntaakse (jos tästä nyt sais jotain selvää). Meinaan kolaritilanteessa (jota toivottavasti kellekään ei tuu) se lantiovyö painaa kyllä mahaa tosi ikävästi ja voi jo vahingoittaa vauvaakin..

Nyyttimyy ja murmeli TASAN 22 *poks*
 
snodgrass
nyyttimyy mäkin kyselin aikasemmin tosta turvavyöjutusta. Joku olikin melko pian sen jälkeen hankkinut sen alentimen, olikos se jotain 45 euroo maksanut. Kyllä niitä musta lastentarvikeliikkeistä saa. Meilläkin se on ollut puheena, mut en vielä toimertunut kauppaan asti... :ashamed: Kun mietin siis juuri tuota samaa, et varsinkin äkkijarrutuksessa se turvavyö voi tosiaan painaa sit pahasti vauvaa.
 
Onko teillä kellään ylävatsakipuja? Mulla on huono olo jo kolmatta päivää ja tänään iski ylävatsakipu. Kauhea paniikki raskausmyrkytyksestä tietty. Onneksi huomenna neuvolalääkärille... :|

Mayah ja pikkuinen 21+2
 
Snodgrass Minulla vähän samoja "ongelmia", että kun yöllä herään pissalle, niin bileethän siitä masussa käynnistyy...
Tänä aamuna sain venytettyä vessaan menoa puoli viiteen asti, eikä sen jälkeen olekkaan nukuttu!
Täällä sitä siis köhkitään koneella, vaikka olisi hyvää nukkuma-aikaa pari tuntia jäljellä.
Noh, minkäs teet.

Maanantaina oli neuvola ja Nappulalla (sekä äidilläänkin) kaikki hyvin.
Pissa puhdas ja painoa tullut huisisti, paineet kohdallaan 106/69.
SF mitta hurjat 23cm! Eli en turhaan ole ihmetellyt, miksi tuohon eteen on rantautunut potkupallo....
Nappulan sykkeetkin (150) kuuluivat aina silloin, kun pieni ei keksinyt potkia anturia.
Neuvolatätikin nauroi, että ompas villi tapaus... Niinpä!

Sairaslomakuulumisia täti kyseli myös ja onhan nuo kivut hiukan hellittäneet, mutta en osaa sanoa onko minusta töihin silti parin viikon päästä.
Mieli tekisi töihin (tiedän, olen outo tapaus, tuntuu että seinät kaatuu päälle), mutta mitäs sitten jos ne kivut taas hurjistuu samanlaisiksi kuin olivat, kun nytkin välillä supistaa ja viiltelee tuonne niveliin ja liitoksiin ihan mukavasti, vaikkei niin mitään rankkaa edes tee...

Kelapaperit sain täytettäväksi ja kyllähän ovat monimutkaiset!
Pitää tänään vierailla oikein siellä toimistolla ja kysyä apua.
Mitenköhän pian sen hakemuksen sinne uskaltaisi jättää, että saisi uuden pakkauksen?
Kesälomareissuilla kun ollaan pariinkin otteeseen, joten pitää kait tehdä kannon keskeytyskin, etteivät sitten lähetä mun pakkausta bumerangina takaisin...
:LOL: :LOL:

Täällä palannut takasin ihana närästys!
Senkin olen huomannut, että paljoa ei voi kerralla syödä, kun ei mahdu, mutta silti pitää usein syödä, sillä tulee huono ja pyörryttävä olo.
Oletteko muut huomannet pitkien ruokailuvälien tekevän heikon ja epävarman olon?

Nyt isännän viereen köllimään vielä hetkeksi.
Hauskaa uutta päivää taas kaikille mussukoille ja massukoille!

Mamitus2 ja Nappula 23+3
 
huomenta! :wave:

tulin vain kertomaan pikaiset kuulumiset rakenneultrasta, joka oli eilen..
kaikki ok, tähän asti ja uusinta ultra on muutaman viikon päästä, kuulemma normaali toimenpide jos niskturvotus alku-ultrassa ollut kohollaan...mutta jotain se lääkäri puhui myös jostain aivojen osasta joka oli jossain ylärajan tuntumassa??ei selittänyt tarkemmin ja jäi hieman mietityttään se asia sit..mutta kuulemma ei pitäis mitään vakavaa olla edes kun kromosomitulokset oli ihan normaalit..
no, pääsenpä taas uusinta ulraan tässä raskaudessa, johan siellä on ravattukin jo 4kertaa tähän mennessä :D
huomenna neuvolaan, täytyy sieltä hieman tarkemmin kysellä tuosta asiasta, ettei tarvi miettiä ja ressata taas..

närästystä täälläkin ollut muutaman viikon, maito auttaa minulla siihen..

jane85 ja rv 21+6
 
niin ja uteliasuus myös voitti ja oli pakko udella sukupuoltakin :D toista poikaa lääkäri veikkas, aika varman oloisena :) tytär olisi toivonut kovasti siskoa, mutta sanoi sitten myöhemmin että pikkuvelikin on ihana kun katseli ultrakuvaa vauvasta =)
ressukka luuli että vauva otetaan äitin masusta ulos kun oltiin siellä ultrassa, toinen ihan täpinöissään odotti että millon se vauva tulee ulos sieltä.. :LOL:
 
Flunssaiset terveiset kotisohvalta!Hirvee flunssa menossa ja paikat särkee...sairaslomalla tässä ollaan.Oli pakko tulla kirjottaan kun eilen sain oikein kunnon säikähdykset!Olin neuvolalääkärillä ihan tarkistuksessa supistusten vuoksi,halusin varmistua ettei ole paikoissa alkanu mitään tapahtuun...kaikki olikin siltä osin kunnossa kunnes kuunneltiin sydänääniä,sitten lekuri kuuntelee varmaan 10min ja aattelin et mitä nyt?Sit toteaa et vauvan syke laski hetkellisesti johonkin 106 lyöntiin et liian alas laski ja sain lähetteen päivystykseen!Olin ihan paniikissa ja mietin jo kaikki läpi!!!Onnex kuitenkin lääkärin "moka"...oli sekottanu sykkeet välillä mun pulssiin sano lääkäri sairaalassa koska oma syke oli kuumeen takia tuolla 106-113!Vauvalla kaikki kuulemma tosi hyvin ja kooltaan vastasi viikkoja 25+2...eli isompaa.Kyllä sai kunnon paniikit tuo eilinen aikaseks ja vielä nyt aamullakin itkin kun jännitys poistuu...tottakai näiden neuvolalääkäreiden tulee lähettää tarkistukseen mut kyllä kerranki "helpotti" et lääkäri oli mokannu...saipa nähdä taas pikkuista ultrassa =) !Eikä asian takia mihinkään seurantaan joutunu...kaikki kyl kävi mielessä!Nyt päiväpäivältä enemmän ja enemmän oottelee et se la lähenis ja sais jo nyytin syliin!Töissä pitäs vielä jaksaa 25.6 asti sit kesikselle!Nyt täytyy alkaa huilimaan ja nauttia hiljaisuudesta kun muksut on tarhassa ja saa oikeesti levätä!Mukavaa päivää kaikille =) !
Piizu ja masukki 24+1
 
huomenia

tänään nukutti jopa pitkään. harvinaista.

mamitus mulla vähän sama "ongelma", että päivät tuntuu sairaslomalla tooosiii pitkiltä ku on kuitenkin töissä tottunut menoon ja meininkiin. oon vaan sen kuitenkin ajatellut niin, että kun näitä kaikensortin kipuja on aina töissä puurtamisen jälkeen, on vaan parempi pikkuista ajatellen venyä kotosalla. miten sitä sitten itseänsä syyllistäisi jos jotain kamalaa sattuisikin... eli, rennosti vaan, mulla taitaa tänään olla tiedossa silitysprojekti. huomenna palkitsen itseni kodinhengettären töistä sitten vaikka kauppakeskuksessa jäätelöllä.
:)
montako ultraa teillä on ollut raskauden aikana/tulee olemaan? meillä neuvolassa sanottiin ettei niitä olisi enää tulossa?? karmeeta, pakkohan sitä on vielä nähdä vaavi ultrassa! oon ollut ultrassa 1.käynnillä neuvolassa ja ne kaksi rakenneultraa.

hirmuinen pesänrakennusvietti käynnissä. pitäisi uudistaa kaikki seinien sisällä. tulee kalliiksi tämä raskaus :LOL: . onneksi on ikea melkein tuossa nurkan takana niin voi tuota pesänrakennusta hieman purkaa siellä.

kehäkukka74 + pomelo (23+5)
 
Laura80
Moikka kaikille pitkästä aikaa!
Joku kyseli 4D-ultrasta kokemuksia..me käytiin siellä viime viikolla (Femedassa, Helsingissä) ja oli aivan mahtava kokemus! Voin suositella!! Kaikki rakenteet ja vauvan kasvonpiirteet ym. näkyi tosi selvästi, oli hieno nähdä jo hieman, että minkänäköinen kaveri siellä köllii =) Ja 100% varmuudella poika on tulossa! Maksettavaa jäi itselle n. 160 euroa, mutta on kyllä sen arvoistakin! Lääkäri oli todella asiantunteva ja saihan siitä sen DVD:n itselleen mukaan..voi vaikka joka ilta katsella uudestaan ja uudestaan =)

Oletteko muut ruvenneet syömään jo rautaa? Mulla oli hemoglobiini ennen raskautta 155, mutta nyt oli tipahtanut 126, mikä edelleen tietysti ihan hyvä, mutta neuvolasta kehottivat aloittamaan raudan syönnin, ettei tule mitään äkillisiä romahduksia hemoglobiiniin. Obsidan valmistetta syön, kuulemma hyvin siedettyä..ei ole ainakaan vielä aiheuttanut mahavaivoja.

Mulla oli kohdunpohjan korkeus 17,5 ja jos oikein ymmärsin, niin aikalailla keskikäyrällä mennään..4D-ultrassa vauvan nykyisen painoarvion mukaan lääkäri teki laskelman ja sen mukaan, jos vauvan kasvu jatkuu samaa tahtia, tulee vauvelista max. 3,5-kiloinen.

Kelan paperit sain myös neuvolasta tällä viikolla, kovin ovat sekavan oloiset, mutta eiköhän ne jotenkin saa täyteltyä..pitää vaan pian saada eteenpäin, että saa äitiyspakkauksen nopeesti =)

:wave:

Laura 22+3
 
Laura80 kommentoin vaan pikaseen, mulla hb oli raskauden alkaessa 135, viime neuvolassa oli laskenut 100 ja aloin kans rautakuurille.
Viime raskaudessa oli sama homma, sillon laski jopa 70 asti.Mulla vaan tulee inhaa ummetusta tosta obsidanista, eikä merkin vaihtokaa auta :( mut viimeks jouduin syömään vahvempia ja niistä sit taas tuli ripuli :kieh: koskaa ei oo hyvä :D
 
snodgrass
Iltapäivää!
Piizulle tsemppiä sinne flunssan kouriin!
kehäkukka täällä päin kaupunki tarjoaa 2 ultraa, np-ultran ja rakenneultran. Jos ei mitään erityistä seurattavaa ilmene, tai vauva päätä mennä perätilaan loppuvaiheessa, niin enempää ei sit ole meikäläiselläkään luvassa. Tuntuu karulta, et jossain päin ei tarjota edes rakenneultraa.
Itekin oli esikoista odottaessa vielä niin luottavainen ja peloton, et sillon käytiin koko aikana vaan rakenneultrassa. Nyt yhden km:n jälkeen ei moiseen enää pystyis.

Raudan syömisestä oli puhetta, ite oon vielä ihan onnellisena ollut syömättä. Viime viikolla kun olin neuvolassa, hemppaa ei edes mitattu, mikä oli musta kyllä vähän outoa. Onhan se voinut viime kerrasta laskea jo hyvinkin. Mut en siis syö kun ei kerran ole käsketty. B)

On kyllä ihme fiilis masussa. Se on tosi painava jos on pystyssä, ja hiukan saattaa särkeä. Ei oo edelleenkään ollut kipeitä suppareita, joten en oo sikäli huolissani, mutta oudolta tuntuu. Ja pelkästään tuon olon perusteella kyllä vaistomaisesti tekee mieli rajoittaa pystyssä olo minimiin, vaikka en tosiaan tiedä onko siihen mitään perusteita. Mut toivon et tää kahden päivän lepo nyt auttais sen verran, et jaksais taas viikonlopun olla töissä. Närästystä ei oo vielä tänään ollut, jee!!!

Hei noista Kelan papereista, joutuuko kukaan teistä pyytään työnantajalta sitä selvitystä maksetuista tuloista? Kun tulkitsin, et mun ilmeisesti täytyy viedä työnantajalle se yks Kelan lomake täytettäväksi, kun haluan et tulot lasketaan viim. 6 kuukauden perusteella eikä sen valmistuneen verotuksen perusteella.

 
Terve!!!

Rankka mökkireissu takana... Kolme äitiä ja KUUSI lasta, ikähaarukka 8kk-6v :O

Snodgrass Selvitys maksetuista tuloista = palkkanauhat/palkkakuitit. Ne pitäs saada aina ennen ku palkka tulee!!

Pikaseen aattelin vaan vastata. Pakko mennä vähän levolle ennenku tarttee töihin. Oli rankka reissu. Täytyy jatkaa huomenna!!

R iikka 21+2?
 
Snodgrass ja Riikka Palkkakuitit ei riitä selvitykseksi, vaan työnantajan täytyy täyttää sellanen vaikeeselkoinen Y17-lomake, jota saa Kelalta.

Äitiyspakkaus 2008 Vanhat loppuivat viime vkon alkupuolella. Itse onnistuin nipinnapin saamaan tuon uuden, vaikka se olikin jo Reimalla pakattu ma 5.5. Toki ollessani yhteydessä Kelaan, niin muutama äiti aina varsinkin tässä pakkauksen vaihtumisvaiheessa palauttaa "avaamattoman" edellisvuoden pakkauksen ja ottaakin avustuksen rahana (pakkauksen vuosimallia ei voi vaihtaa), joten jos käy oikein huono tuuri, niin sinulle saattaa vielä toukokuun puolella tullakin vanha vuoden 2007 pakkaus.

T. Virtanen (itse heinämammoista, mutta pakkausasian vuoksi olen nyt seuraillut myös elo- ja syysmassujen matkaa pari päivää...)
 
Moi!Just vein meidän talossa Kelan liput ja laput etteenpäin. Meillä ainakin palkanlaskentaan lähtee Kelan Y17-lomake, ne viisaammat sen siellä täyttää eikä palkkakuitteja tarvitse toimittaa. Sain torstain ja perjantain saikkua. Päänsärkyä on ollut enemmän tai vähemmän viikon verran. Neuvolasta suositeltiin parin päivän huilaustaukoa.
 
Täällä taas kituuteltu päänsäryssä lauantaista asti :headwall:
raivostuttavaa!

Mut onneks oon jo muutenkin saikulla ni ei oo tarvinnu päätetyössä ainakaan istua... tänään kylläkin vasta ensimmäinen kunnon lepopäivä kun on ollut nii paljon kaikkea hommaa...

Mäkin luulin pärjääväni vaan palkkakuitilla mutta kai munkin pitää sitten toimittaa se Y17 lomake palkanlaskijalle... munhan pitää hakea sitä jo tähän sairauspäivärahaan jonka maksu alkaa ens kuusta joten hirvee rumba :headwall:

Kelan papereita en ole vielä edes laittanut vetämään pakkauksesta kun halusin varmistua että saan uuden pakkauksen, ehkäpä ne kohta vois jo täytellä...

Ainiin nyyttimyylle piti kommentoida että älä nyt missään tapauksessa ala pitämään turvavyöstä sitä alaosaa selän takana! törmäyksen tullessa tasainen tuki on ehdotttoman tärkeä joten parempi kuulemma käyttää ihan normaalisti tai sitten jos vaan viitsii niin tietysti se turvavyön alennin on hyvä juttu!

mut juups, josko sitä lähtis keittiöön häärää ja pähkäilee millä tän jatkuvan pannan kiristyksen sais muille maille vierahille...

Jaksuja massukoille :heart:

Tini+Pingu rv 24+0 (7.kuukausi alkoi :heart: :heart: :heart: )
 
Tinii, juu kyl mä luulen että hommaan sen turvavyön alentimen. vaikka en meinaa joutuu mihinkään kolarihin, mut jotenkin tammikuun tälli herätti nää enemmän esille ja sai miettii ja pohtii paremmin. Sitä tulee neuroottiseksi välillä hih.

Äippäpakkauksesta piti sanoo et jos kelan sivuihin on luottaminen ni tämän vuoden pakkauksen jako on alotettu viikolla 18, eli pariviikkoo sitten. Eli kyl sielt nyt pitäis kaiken järjen mukaan tulla jo tota uutta pakkausta. Ite vein tänään paperit kelaan ja täti sanoi että käsittelyssä menee sellanen 4 viikkoo. (Niin siis täällä meillä Kaarinassa ainakin)

Hitsi, mä oon ollu alakulonen tämän viikon ja ihan jossain omissa maailmoissa. Onneks oon opiskelija ja päivä menee vaan tenttikirjoi lukiessa ni kenenkään tarvii huolestuu ja ihmetellä mikä mulla on. Oon normaalisti tosi eloisa ja ilonen ja nyt istun vaan ja tuijotan lähinnä. Hui, kai tää väsy menee kans ohi. Ja alakulo johtuu siit ku mies on reissu hommissa ni tuntuu että sitä näkee liian vähän ku haluis olla enemmän perheenä eikä vaan yksinhuoltajana. Mut kattoo sit koska se saa ne lopetettuu..

Jees, nyt pakko laittaa vähän pitkäkseen ku on selkä vähän kipee.

Nyyttimyy ja murmeli 22+1
 
Palailen vielä tämän päivän kuulumisten tiimoilta.
Turun Kelassa ainakin sanoivat uuden pakkauksen olevan jo kovaa vauhtia jaossa, joten luotin siihen ja jätin hakemukseni sinne jo tänään.

Oli kyllä aika hmm... mielenkiintoinen nainen siellä asiaani hoitamassa, mutta toivottavasti tuli kaavakkeet oikein täytettyä...
Minulla menee kuulemma palkkatiedot suoraan työnantajalta heille automaattisesti ja jos sairasloma jatkuu, niin ilmoittelen sitten tietysti heille siitä, vaikka tieto menee kyllä työnantajaltakin.
Kamalan sekavaa on käytäntö ja nyt sitten saa pelätä, että milloin suvaitsee kirje tulla ja onko se sitten jo päätös vai lisäselvityspyyntö.
Päätös kuulemma kestää nelisen viikkoa, mutta pakkaus voi tulla jo viikon tai kahdenkin kuluttua.

Isyyshakemuksestakin oli meille annettu ihan erilaisia tietoja ja sitäkin ihmettelin Kelassa.
Kelan täti sanoi hakemuksen riittävän, vaikka sen toisi isyysloman aikana, sillä eihän sitä loman ajankohtaa tarkalleen edes tiedä, ennenkuin vauva syntyy.
Meillä mies kun tahtoo jäädä heti kotiin kanssamme, kun saadaan vauvakin kotiin.

Rauta-asiaa Minulta on otettu hemppa viimeksi maaliskuulla ja nyt neuvolassa yhdistivät sen ottamisen tuohon sokerirasitustestiin kesäkuulla.
Täällä ainakaan ei käytäntönä ole ottaa hemoglobiinia kuin ehkä kolme kertaa raskauden aikana, ellei ongelmia ole.

Ultrassa haluaisin minäkin päästä käymään vielä, mutta sitä ei täällä tarjota kuin nuo niskaturvotus- ja rakenneultra.
4D on tilipussiini verrattuna liian kallis, joten kait sen tulokkaan näkee sitten vasta, kun ollaan hänet maailmaan saatettu...

Jollain pesänrakennusviettiä, kuten täälläkin.
Odotan innolla tuota uutta Ikeaa avattavaksi, jotta saisin uudet lautaset kotiin.
Näin ihania Ikean lautasia ystävälläni viikonloppuna ja tahtoo sellaiset myös!
Ommellut olen pussi- ja aluslakanoita pienelle, kun eihän sillä yhdellä setillä pääse kuin alkuun.

Miten moni teistä muuten laittaa vauvan heti omaan pinnasänkyynsä ja kuinka moni muokkaa äitiyslaatikosta ensisängyn?
Meillä esikko meni heti tyynyillä vuorattuun pinnasänkyyn ja niin kai tämä toinenkin.

Kuulumisiin taas!
Mamitus2 ja Nappula 23+3




 
Heipsan... Neuvolassa käyty ja kuulumisia ajattelin tulla laittamaan :)

paineet: 112/72
Hemppa: 124
Pissa: puhdas
Syke ja liikkeet: ++
Kohdunpohja: 25 cm :eek:
Paino: +660 g/vko (6 kg nyt tähän mennessä tullu ja lisää ei tarttis kuulemma tulla :kieh: ) (painoo sen verran, että mut vois alkaa neuvolan sijaan punnitsemaan jossain tavaravaa'alla :ashamed: )

Kelan paperit saan postissa perässä, kun unohtui siinä hötäkässä, kun pikkumies järkkäs koko ajan jotain ohjelmaa siellä. :whistle:

Onnittelut kaikille hyvistä ultra ja neuvolakuukumisista :heart:

Mitäs muuta juttua oli...
Rautaa en ainakaan vielä syö ja ultria täällä tarjotaan kaksi..

Mayah Mahakivusta...mulla sitä on ajoittain ollut juuri tuossa ylhäällä.

Kaikille sairastelijoille paranemisia :hug: ja alakuloisille voimia :hug:

Katjuska (the ryhävalas :kieh: ) ja Vilpertti 22+6 :heart:
 
mamitus: meillä esikoinen meni kans heti pinnasänkyyn ja niin menee tämä toinenkin. Ainakin tämä on suunnitelma :LOL: kummipoika ei ole koskaan nukkunu pinniksessä ku ilmeisesti pelkäs tai jotain. huuti vaan ku syötävä. ja voiko pakkaus tulla niin nopeesti jo. huih, nyt meikä sit jää sitäkin venaa ihan intsinä (edelleen kaikki mulle heti nyt).

Mul on tähän mennessä tullu vähän vajaa 10 kiloo ja neuvolatäti vähän sanoi että mun viikonloppuinen päätös alkaa hiukan kattoo mitä syön on tosi hyvä. Kannusti eikä silti ollu pahana mulle. Se on tosi mukava tuo mun neuvolatäti. :D

nyyttimyy
 
Moi!
Mahtuuko uus kirjoittelija mukaan tänne teidän näköjään hyvin aktiiviseen porukkaan =)
Kyselin tuolla jo syyskuun mammoja tampereeltapäin, jos ois ollut niille oma porukka, mutta ilmeisesti ootte kaikki täällä sekaisin muiden kans =)

Eli hieman itestäni...Tampereelta tosiaan ollaan ja ite 26 ja mies kans 26 wee.
Esikoista tässä ootellaan vähän kuin yllätyksenä, sillä luulin etten koskaan vauvaa tulis edes saamaan, mutta näin on onnellisesti asiat ;)

Alkuraskauden pahoinvoinnin ja oksentelun jälkeen oon voinut aivan mainiosti ja energiaa riittäis vaikka koko pienelle kylälle B) On se hienoo nyt, mutta saa nähdä kuin kauan tästä saa nauttia, kun alkaa ahdistaa masun kans, se alkaa jo olla kuitenkin isohkoa laatua...

Joanna ja masukki
 

Yhteistyössä