***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Pikainen moi!
Ei kannata muuttaa tänne Keski-Suomen persläpeen :kieh: meillä on vain ja ainoastaan alkuraskauden ultra EI MUUTA! (eli kannattaa olla tyytyväinen jos pääsee niskaturvotuksia mittaamaan tai saatika rakenneultraan ILMAISEKSI!) täällä ei myöskään järjestetä perhevalmennuksia eikä muutakaan vastaavaa!!! Täällä pyllyssä ei myöskään pääse synnytystapaarviointiin vaikka itse sitä pyytää ja niin edelleen... Anteeksi mutta olen katkera!

Töissä on vaikeeta ja huomenna onkin pakko soitella neuvolaan ja kysyä onko mitään järkeä olla töissä? mahaa kiristää koko päivän ja millään en jaksa 8 tuntia seistä. Seisominen tekee issiaksen kipeäksi ja jalat huutaa hoosiannaa... Varsinaisesti ei kai supista, sellainen vanne vain puristaa vähän niinkuin supistus ei laueaisi ollenkaan.

Mä lähden nyt mököttää sohvalle,paha päivä jälleen takana! Jaksamista kaikille!

Koiruus ja pentunen rv 23 *POKS* :heart:

piti vielä ultra-asiaa kommentoida, täällä np-ultra ilmainen, rakenneultra sen käyntimaksun 21e ja sitten vielä saman verran maksava synnytystapa-arvio ultra.Että onneks noinkin monta!kurjaa kyllä ettei joka paikkakunnalla tällästä oo. 4D-ultraan ei mennä, tai varmaan meniskin jos olis enemmän rahnaa :D

Täällä olisi yksi syysvauvan odottaja, aktiivisesti olen taustalla ollut ja lukenut teidän juttuja, mut nyt sain niskasta kiinni et ilmoittaisin itteni myös tänne... :wave:
Vähän taustatietoa...
Olen 29 vuotias ja asun aika pienellä paikkakunnalla pohjois-suomessa, palvelualalla oon enimmäkseen työskennellyt (nyt työtön, ku on kausityötä enimmäkseen täällä päin :| ) Avopuolisoni on 30 vuotias ja ajaa rekkaa.

Tämä on meille molemmille ensimmäinen ja olemme tosi onnellisia...yhteistä taivalta meillä on takana hulppeat 12 vuotta. Epävarmuutta siitä et olenko vielä valmis äidiksi, ottaa vastuuta muistaki ku vaan itestä...mielialat vaihtelee paljon.
Raskausaika on sujunut helposti(?) ei pahoinvointia alussa yms.menkkojen poisjäänti kait ainut oire, väsymys oli hallittavissa.
Lakettuaika on 10.09.
Piti vielä tähän loppuun kommentoida ultra-asiaa; meillä kunta tarjoaa neljä ultraa.
Voidaanhan paksusti =)

-hille78-

huomenta syysmammat :wave:

onnittelut kaikille hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista :heart:
tänne on näköjään tulossa tyttöjä ja poikia ihan tasapuolisesti :) mitä nyt pikaisesti lukasin läpi tekstejä..oli taas kertynyt sen verran paljon, että taitaa taas jäädä kommentoimatta suurin osa..meillä tänään neuvola ja laitetaan kelalle paperit menemään..saa nähdä tuleeko uusi vai vanha paketti, mielestäni uusi paketti oli ihan kiva väreiltään jne..ainakin hieman erilainen kun muut paketit on ollut..
laittelin eilen kaikki tyttövauvan vaatteet ja mekot jne..kirpputorille :( jäi niiiiiin paljon harmittamaan kun oli ihan uusia ja loput vain kerran pidettyjä mekkoja ja paitoja ja juhlavaatteita...ex- anoppi tykkäsi ostella tytölle koko ajan uusia vatteita ja niitä oli niin paljon että suurin osa jäi pieneksi ennen kuin kerkesi edes päälle kokeilla :|

täälläkin jo kuukausi sitten on määrätty rautakuuri, sama homma kaikissa raskauksissa ollut..vaikka syön monipuolisesti ja yrittänyt saada ruoastakin rautaa..mut eipä auta :xmas:

meillä on kaksi ilmaista ultraa, mutta joka kerta ovat oysista laittaneet uusinta ultran sinne viikoille 30+ ...siitä menee se poliklinikkamaksu..
tuo 4d-ultra kuulostaa kyllä tosi mielenkiintoiselta.. :heart: meillä sattui vimeraskaudessa np- ultraan se 4d-laite muta se meni lääkäri katseli sillä ihan vaan vähän aikaa ja saatiin kuva mukaan, joka oli takaapäin.. :D siinä ei näkynyt kasvoja tms..
olisi kyllä mukava käydä erikseen ja saada se dvd..onko kenelläkään tietoa missä oulussa tai lähialueilla niitä tehdään??vai onko niitä täälläpäin ollenkaan..?

juu, mutta nyt täytyy lähteä neuvolaan etten myöhästy :heart:

jane85 ja rv 22+0

Huomenta :)

Hille78 tervetuloa myös sinulle...kyllä tänne aina lisää masuja mahtuu =)

Toivottavasti tänään ois koiramammalla parempi päivä B)

Noista ultrista...on se kyllä väärin, kun ei sellaista yhtenäistä käytäntöä oo kaikilla kunnilla :/ Mutta eikös sellaisesta oo juttua ainakin ollut, että tulis jossain vaiheessa... Mutta tuskin se nyt ainakaan siihen menee, että kaikki kunnat tarjois sen neljä ultraa :saint: Tulis ees kaikille se kaks...

täällä me taas pojan kanssa katsellaan aamun lastenohjelmia... uloskaan tarvii mennä, kun siellä tihuttaa vettä :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 23+0 :heart: *poks*

Hei vaan kaikille! :)

Mulla tänään rakenne ultra ja jännittää.... :D Jospa sais vaikka tietää kumpi tulokas on.Mulla takana viime marraskuussa suht isoilla viikoilla keskeytys,vauvalla kun ei olis ollu pakosti elin mahdollisuuksia...jännittää nyt että kaikki on varmasti hyvin masussa. :heart:

Tänään sen saa tietää,voi kun kello olis pian puoli kaksi niin pääsis näkemään pikkuisen. :heart:

Multakussu rv 22 taitaapi olla menossa. :) :heart:

No voi hemmetti... tuli väärää tietoa multa... :eek:
Muistasin edellisestä raskaudesta et riitti ne palkkanauhat. En sillon ainakaan käyny edelliseltä työnantajalta pyytelemässä mitään ( enkä olis mennykkään!! ) Taisin viedä palkkanauhat.
Kai tuossaki joku juttu on, koska ne niitä vaatii... Vai otinkohan verotietojen mukaan :/
Hitto ku ei muista!!

Tervetuloo uusille!!!

Multakussulle tsemppiä ultraan. Kaikki on varmasti vallan mainiosti!!

Taas tällänen pikakirjotus ( jopa minäkin osaan :D )
Jaa ja sitte meneeki palvelin kiinni, tekee tauko hyvää :LOL:

Nyt täytyy mennä!!

R iikka ja 21+3 tai jotain

snodgrass
No vihdoinkin pääsee taas tänne! (siis enhän mä tietenkään mitenkään riippuvainen ole... mutta voisivat silti pitää huoltokatkonsa vaikka yöllä tai jotain.. :LOL: )

Tervetuloa Joanna ja hille! Täällä meitä syyskuisia tamperelaisiakin on, ja kuten näkyy ekan sivun listasta, varsinkin siinä kuun alussa on mukavasti ruuhkaa Taysissa :D

Multakussu tsemppiä sinne ultraan! Tulehan sit kertomaan miten meni. Toivotaan et tällä kertaa kaikki menis hyvin loppuun asti!

Voihan koiruus koiramamma! Tosiaankin epäreilua että palvelut on niin eri tasoisia eri puolilla maata. Myös tuo tunne että vanne kiristää mahaa hyvin tuttu! Toivotaan et saisit saikkua ja saisit vähän levätä - sullahan se työkään ei tainnut olla ihan kevyimmästä päästä?

Oon tän päivän ottanut ihan iisisti, kotona istuskellen vaan. Mutta töitä on tullut tehtyä, kun on pitänyt puheluja soittaa ja huomisia juttuja valmistella. No, pääasia ettei oo tarvinnut juosta ympäri kaupunkia - niin kuin taas huomenna tarvii |O Joten saapa nähdä onko tämän levon hyödyt sitten siinä taas. Vauvaa oon tökkinyt eilen ja vähän tänäänkin, kun tuntuu et siellä on hiukan hiljaisempaa nyt ollut. Eilen illalla aloin huolestua kun yleensä neponen on aika ahkerasti liikkunut siihen aikaan, enkä ollutkaan mielestäni tuntenut paljonkaan liikkeitä. Iltapesulla sitten tökin ja maanittelin häntä vähän, niin kyllä siinä vaiheessa kun sänkyyn pääsin, olikin jo täysi jumppa taas päällä :D Mutta on se sen verran säännöllistä se liikkuminen jo, et varmaan aika äkkiä haluisin neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan jos kovasti hiljenis.

snodgrass ja neponen 24 (*poks*) (Tinii voiko tämä olla jo 7. kuukausi??)

snodgrass

Seitsemäs kuukausi on viikot 25.-28. ja niitähän nyt eletään, joten kyllä voi :)
Raskaushan ylläpitää 40viikkoa eli 10raskauskuukautta laskennallisista syistä vaikka oikeasti kuukausia on se 9!

Koiramammalle jaksuja ja toivotaan että pääsisit pian lepäilemään! Täällä vietellään saikkua 2.6 asti jolloin sitten seuraava aika äippäpolille ja sitten todennäköisesti saan käteeni sen b-todistuksen ja jään virallisesti odottelamaan mammista :heart:

Ketkäs valvoskeli yöllä lätkää katsellen? :D
Täällä yksi jääkiekko hullujen perhe joten pakkohan se katsoa oli!

Tini+Pingu rv 24+1

snodgrass
No hitsi, niin se aika vaan hurahtaa! En oo ikinä pysyny kärryillä noissa kuukausissa! Onko sulla Tinii muuten toi lepo nyt auttanut verenpaineeseen? entäs kuluuko aika hyvin? Itsestä tuntuu et voi kun saiskin olla saikulla pidempään, mut luulen et jossain vaiheessa vois alkaa tulemaan aika pitkäksi.

En oo yhtään muistanut käydä lukemassa mistään miten se matsi meni! Hö! Ei kyllä olis ollut mitään saumaa katsoa sitä. Meillä muuten siitä erikoinen parisuhde, et miestä ei kiinnosta yhtään. Mä seuraan jonkin verran just näitä MM-kisoja, muuten en kyl mitään liigaa seuraa. Huvittavaa oli kun pari vuotta sitten meikäläinen oli tyttökaverin kanssa baarissa katsomassa matsia, ja mies kotona.. :D

Suomi voitti jatko-ajalla 3-2!!!
Ensin peli oli 2-0 suomelle niin pitkään että peliä oli pelattu joku 55min ja sitten suomalaiset meni ja mokaili, mutta onneks vielä saatiin pelastettua :heart:
Pingu-Prinsessa veti kunnon voitonjuhlat masussa just kun ois pitäny alkaa nukkumaan et isäntä pääsee aamulla ylöskin :D

Lepo on auttanu huomattavasti :) kiitos kysymästä :heart:
Päänsärkyä on taas ollu lauantaista asti mutta hyvin on selvitty kun ei oo suurempia tarvinnu puuhailla. Pelkäsin kovasti että aika käy pitkäks mutta kyllä on käynyt aivan päinvastoin! Tuntuu ettei päivät riitä mihinkään ja kotona ois hommaa vaikka muille jakaa...

Nyt ehtii pitää huolta ittestä ja pienestä eikä vois plajon muuta kaivatakkaan!
Mulla ei ois ollu kesälomaakaan kuin hikinen viikko ja isännällä on kuukausi joten nyt päästään nauttimaan siitäkin :heart:

Tini nauttii raskaudesta täysin rinnoin ja ehtii miettiä urakehitystään myöhemmin :)

Tervetuloa Joanna82 ja Hille78 :flower: Hillen kans meillä onkin samana päivänä lasketut ajat :heart:

Porukka näkyy olevan jättänyt jo hakemuksia Kelalle, pitäskö sitä sitten iteki jo uskaltaa ja kiikuttaa ne laput sinne.. mä vaan niin haluun sen uuden pakkauksen, mutta toisaalta ei jaksais enää kauaa odottaa lappujen jättämistä, että pääsee penkomaan sitä pakkausta piakkoin :heart: Minäkö malttamaton? :whistle:

Tinii kyseli onko muut valvoneet viime yön lätkää katsoen ja tottakai ollaan B) En mistään hinnasta olis jättäny sitä välistä. Mies nukahteli vähän väliä, mutta sai aina kunnon herätyksen ku mä huusin lätkän tahtiin :LOL: Jännä peli!
Huomenna peli tulee onneksi jo ihmisten aikaan, niin ei tarvi yötä taas valvoa, vaikka oma viehätyksensä oli lätkää seurata keskellä yötä.

Tänään mun keskimmäinen poitsu täyttää 7v! :heart: Iso poika jo! Juhlat pidetään sitten vasta viikon päästä viikonloppuna. Vaikka tänäänki saa jo muutaman lahjan.

Äippäskä ja syltty 23+1 (niin ne viikot vierii)

Voi vitsi ku on hieno ilima! lunta tullee taivaan täydeltä ja on kylymää hrr...
pitäs muuttaa huitsin nevadaan täältä susirajalta... :)
Täälläki särkyy pää, varmaan sen syystä ku tuli valvottua viime yönä suomen pelin takia, kannatti kyllä sillä oli hiukka jännä matsi!
Kertokaapa hyviä vinkkejä millä sais jatkuvan makeanhimon taltutettua!!!!yritän kyllä napsia hedelmiä ja marjoja mutta ei oo ollu paljo apua siitä...
-hille78-

ail
Neuvolassa tuli taas käytyä ja se hitsin paino....argh.11kg tullu jo.Ruokapäiväkirjan mukaan sanoivat että ei kyllä ole miun syytä tuo nousu mutta harmittaa se silti.Kokeili turvotukset ja niitä löytyikin runsaasti,kiitos "ahkeran" nesteen juomisen :saint: Kelan paperit saatiin myös ja enhän mie tollo niistä mitään tajua vaikka 4 raskaus menossa.Täällä pahoinvointi tullut takaisin.Oksentaa ei ole tarvinnut mutta ei tää jatkuva etominenkaan ole mukavaa.Nyt pitää mennä laittamaan lapset siivoamaan ja sitten ystväperheen lasten syntymäpäiville.Ja miehän EN siellä herkkuja syö

ail ja Pipsa 23+6

Turvotusta alkanut esiintyä täälläkin. Jalat turpoavat pökkelöiksi jo aamupäivän aikana. Ja se sattuu! Osasyynä on varmasti päätteen ääressä tehtävä istumistyö, mutta vaikka yritän kinttuja liikutella, ei siitä tunnu olevan apua. Nesteen juomistakaan tuskin voisin enempää harrastaa, nyt jo tuntuu, että muutun kelluvaksi tällä veden litkimisellä. =)

Kelan papereita olen myös minä pohtinut. Kiitos Y17-lomake vinkistä! Koitan myös anoa äitiyskorvauksen määrittämistä nykyisten työtulojen perusteella. Huomia eivät nekään ole mutta ero on merkittävä, jos vertaa edelliseen vahvistettuun verotukseen. Kiitos vakituisen työn! Saa nähdä miten käy...

Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville! :hug:

heippa kaikille meillä taas yksi neuvolakäynti takana =) täti kehui kovasti kuinka hyvin on mennyt ja heti kun laittoi dobblerin mahalle niin tuntui kun mahassa vaan muljahti ja asukki lähti pakoon moista laitetta. sit kun täti sai sen "nalkkiin" oli niin hengästynyt että syke oli yli 170..huh jos tuollainen menijä tulossa =) kaikki oli meillä hyvin. mulle paasattu aikaisemmin siitä kun syön liikaa herkkuja. nyt oli paino tippunut vkossa kilon ja neuvolan täti oli siitä tyytyväinen.pissa oli puhdas. hemppaa ei ottanut(mulla otettu vain 2 kertaa koko raskaus aikana) mahamitta oli 21 liikkeet ja syke ++
Moni puhunut rautalääkityksestä. mulla aloitettiin se jo tosi varhain sairastamani perinnöllisen taudin takia. mutta loptetin sen kun syön aika rautapitoista ruokaa muutenkin ja rakastan maksamakkaraa...nam =) muutenkin mulle tuli niin paljon sivuvaikutuksia moisesta lääkkeestä. hyvin oon ainakin vielä pärjännyt.

Kelan papruista puhuttu kanssa. mulla ne kulkee laukussa mukana, mutten oo kanssa uskaltanut vielä viedä kun haluan sen uuden pakkauksen, toisaalta olisi tehnyt mieli jo viimeviikolla viedä ne olisi saanut pakkauksen nopeampaa...oon kans kaikki mulle heti nyt ihminen...

Onko muilla ollut ongelmia parisuhteessa.. meillä oli eilen oikein kunnon matsi..itkin monta tuntia. meidän iskästä tullut mun mielestä tosi itsekeskeinen omaan napaan tuijottelia...ennen aina painotti että kuinka minusta on tullut me ja ajatteli kaiken yhteisen hyvän kannalta. nyt tuntuu että on kuivoihin palannut minä meidän tilalle. Puolustelee kaikkea sillä ettää olen raskaana enkä voi tehdä mitään raskasta tai ylipäätänsä mitään muuta kuin maata.- eilen sit tuli mitta täyteen, eikä oikein oo vieläkään helpottanut yöllä kun masuasukki herätti valvoin monta tuntia ja mietin että onko tässä mitään järkeä. että kuvitteleeko mieheni että voi tehdä mitä vaan kun minä olen raskaana, ja että minä hyväksyn kaikki. sanoin tänään että ei kai kuvittele etten lapsen takia uskaltaisi lähteä kävelemään. mieheni ei kuitenkaan enään mikään "nuori" ikää kertynyt 38v ja hänellä on jo 11v poikakin. mutta toivottavasti tämä on ohimenevä vaihe haluankuitenkin ehjän onnelisen perheen ja rakastan miestäni.

mulla kanssa tullut vkon verran suppareita ja puhin niistä tänään neuvolassa sanoi että vaarattomia siihen asti kun eivät ole kivuliaita. Onko muilla tullut suppareita.

tietääkö kukaan missä tampereella tehdään tuota 4d ultraa ja paljonko maksaa? millä viikoilla viimeistään sinne pitää mennä? kiinostaisi kovasti,mutta en tidä salliiko rahapussi moista menoa. Onko muilla kokemuksia siitä että onko rakenne ultrassa kerrottu sukupuoli pitänyt paikkansa.haluasin kovasti tietää onko tämä tyttö. vielä en ole kovin paljoa uskaltanut tytön vaatteita ostella.

täämöitä tänään meillä. masuasukki alkoi just iltabiletyksen..seuraavat kemut tiedossa 01 aikaan jos "neiti"pysyy aikataulussa.

nuppu ja äippyli 25?3

juu,toi on paha toi makeanhimo :kieh: mullakin on aamu alkanut,munkkipossulla tai viinerillä..saaspi nähä paljon on painoa tullu kun ensviikolla on neuvola :D
ihanaa viikkoon ei ole ollut suonenvetoja!supistuksia on taas ollu aika paljon..johtuu kyllä kovasta kiireestä töissä ja kun kahta eri töitä teen.kotonakaan en ole jaksanut pysyä vaikka lääkäri käski issiaksen takia.noh kohta alkaa parin viikosta päästä loma,että silloin lepäilen :whistle:

Täälläkin edelleen satunnaisia pääkipuja-onneksi alkavat pikkuhiljaa helpottaa..selvisikö kenellekkään mistä ne johtuu??Panadolia on mennyt 2 tabua vkossa miltein säännöllisesti...

Mayah ylävatsakivuista oli puhetta täällä jo joskus aikasemminkin eli mulla on satunnaisesti ja oli viime raskaudessakin.En tiedä varsinaista syytä mutta luulisin olevan jotain ruoansulatuksellista eli kasvava kohtu nostaa ruoansulatus elimistön ahtaalle ja tulee ilmavaivoja,närästystä ym. mukavaa ja sitten kun esim.kesken työpvän tulee "pidäteltyä" ilmavaivoja ja sitten loppupvästä onkin jo tuskaset vatsakivut joihin ei auta ku kyljellään makaaminen ja paukuttelu... :D :ashamed: voipi olla myös sappivaivaa...
nawi muakin väsyttää ihan tautisesti aika ajoin...vapaapäivinä ja vkonloppuna nukun aina päikkärit ja puolikymmeneen mennessä yöunille joka ilta vaikka aamulla nukun 8.00 asti...
mamitus2 tarkoitus on laittaa vauveli äitiyspakkaukseen tutimaan mutta laatikko pinnikseen ja vauva omaan huoneeseen heti kun alkaa nukkua yönsä...esikko siirtyi 2kk meidän makkarista omaansa kun nukkui koko yön heräämättä ja kaikki nukuttiin paremmin kun en koko ajan havahtunut hänen unisiin ähinöihinsä... =) mutta saapi nähä miten tän kanssa käy!
Muakin edelleen välillä pyörryttää ja tulee hetkellinen huono olo joka menee nopeasti ohi!Varsinki joskus yöllä herään siihen huonoon oloon ja huomaan nukkuvani täysin selälläni joka kuulema aiheuttaa juuri tuota huonoa oloa...

Olen tässä todennut onnekseni olevani seisomatyössä sillä luulempa ettei teillä istumatyöläisillä ole juuri helpompaa...olin hiusmallina kaverille eilen ja istuin 5 tuntia putkeen taukoamatta siinä penkissä ja huh oli häntäluu tulessa sen jälkeen!Luulen ettei tule turvotustakaan niin helposti kun seisoo/kävelee ympäriinsä koko ajan työpvän aikana!

Huomenna neuvola! Jouskari-80&24+6 (huomenna POKS 25!!!!!!!!!!!!!!!!

täyty tulla korjaan kun meni noi viikot vähän väärin päin ei oo 25+3 vaan 23+5 :LOL: mistähän moiset vkot keksinyt
on ollut tosta päänsärystä puhetta..mulla ollut muutaman päivän pientä mgreenin tynkää ja pelottaa migreenikohtaukset kun en lääkkeitä niihin voi syödä.
Sit mielä piti kysyä muilta mielipiteitä, kun sain eilen antibiooottikuurin keuhkoputkentulehdukseen ja tohtori katto kirjastaan sopivuuden raskaana olevalle niin siinä luki että aine menee sikiöön, mutta ei vaikuta siihen..onko täläinen kuuri turvallinen (Zithromax)???

Kiitos ylävatsakipuasiaan kommentoineille! :) Lääkäri määräsi närästykseen jotain litkua, mies just tuo tuliaisiksi, kun oli kaverinsa kanssa keskustassa pelaamassa biljardia. Waude mitkä tuliaiset saan lohdutukseksi :LOL:

Toivottavasti saatte Nuppu puhuttua miehesi kanssa asiat selviksi. Tosi epäreilua käytöstä, oikeen harmittaa sun puolesta. Ehkä hän itsekin tajuaa typerät ajatuksensa - toivotaan niin! :hug:

(.) Olen sairaslomalla tästä päivästä alkaen ensi viikon loppuun... Supistukset pitää saada rauhottuun ja alavatsakipu. Ylävatsalla kai tosiaan närästyksestä johtuvaa. Kohdunsuu oli ok, onneksi!!! Painoa oli tullu taas 3,5 kiloa muutamassa viikossa jo entisen liikapainon päälle ja harmittaa se kyllä itseäkin. Lääkärin kanssa siitä juteltiin, pitäis nyt hillitä. Kysyin mielipidettä uimisesta liikuntamuotona, mutta hän suositteli vasta lämpimiä luonnonvesiä. Eikä liikuntana ole kuulemma kuin venyttelyyn verrattavaa. Siis häh? Minä yleensä uin oikeen kunnolla sykemittarin kanssa ja sen mukaan kaloreita palaa vesijuosten ja matkaa uiden... Mutta mielipiteensä kai kullakin, on se tietty kevyttä jos vaan siinä kelluu :D

Voimia kaikille vaivojen ja harmillisen mielen kanssa painiville! Kohta on viikonloppu! :)

Mayah 21+4

Aurinkoisempaa päivää B) :D
Oikein hävettää kun mun v-tutus näkyi edellisessä viestissä noin selkeesti :ashamed: aamusta vaan tuli megasuuri riita ja meinasin myöhästyä töistäkin kun en saanut itkua loppumaan. Koira oli tuhonnut aika perusteellisesti mm. suuren suomalaisen vauvakirja joka oli aika kalliskin, häntä tympäsee mun aamuvuorot näin pahasti! Parit kengätkin oli uusio muotoiltu ja issias rupesi vihottelemaan + maha oli kuin kivi! :( seli seli, mutta ei ollut oikein onnistunut päivä!

Tänään elämä hymyilee, viikon ainut vapaa (jälleen) ja en anna itselleni muuta mahdollisuutta kuin nauttia ja lujaa! seuraavallakaan viikola ei ole kuin 1 vapaa ja sitten anna itselleni luvan hakea saikua vaikka kesälomaan asti. Mulla on opiskelija ja sillä on näyttö ensi viikolla, haluan sen hoitaa loppuun ja sit sanon soro noo!!! :D B) Joo tosiaan vanhustyössä painetaan ja raskasta on. Tällä ja viime viikolla on alkanut asukkaat huomaamaan raskauden, aika ihanan vastaanoton olen heiltä saanut :heart:

Mayah otahan rauhallisesti ja koitahan levätä. Uintihan on ihan hyvä liikuntamuoto mutta luulenpa että nyt kannattaa ottaa levon kannalta! korkeintaan käydä vähän rentoutumassa poreissa :D

Nuppu08 luulenpa että tohtorisetä tiesi mitä määräsi, ja vaikka jotain sivuvaikutusta olisi niin kumpi on suurempi riski vauvalle se että saat keuhkokuumeen hoitamattoman keuhkoputken tulehduksen takia vai lääke? Mä ymmärrän ahdistuksen tunteen (itsekkin söin antibiootti kuurin) mutta näin sen järkeilin itselleni! Koita parantua ja pidä hyvää huolta itsestäsi :flower: Toivon mukaan miehesi kanssa myös asiat suttaantuu, ei auta kuin vain puhua ja puhua asiasta! Voihan olla että miestäsi pelottaa tuleva vauva-aika tai jotain muuta kun käyttäytyy noin kummallisesti. Viime kerrastahan näyttää aikaa olevan ja liekö pojan vauva aika ollut jotenkin "ei niin auvoista"?

Jouskari poksuttelee, jee! Mulla vaan alkaa seisomisesta ja kävelystä jalkoja väsyttää niin pahasti että raaka totuus alkaa olla se että en jaksa 8 tuntia seistä. Mulle sanottiin pääkivuista että ne tulee aina selvittää. Vaihtoehtoina oli että niskat jumissa/tulehtuneet, aivot ei saa tarpeeeksi happea tai sitten häikkää verenpaineen kanssa. On varmaan muitakin syitä mutta tämmöisiä ehdottivat...

Pehmikselle rauhoittavia :D älä rehki liikaa!

Nuppu74 ja Ail kokeilkaapa tukisukkia, joku juuri niitä täällä hehkutti ja todistetusti auttaa turvotukseen! Kannattaa toki neuvolankin kanssa mietiä miten saisin turvotuksen laskemaan. Voittehan töissä käydä pikku kävely kiekan puolen tunnin välein vai pystyttekö irtaantumaan työpisteestä? toivon mukaan olisi hyötyä neuvoista :p turvotus on inhaa!!!

Tinii ihanaa kun ei ole stressin tynkää! Kuulostat niin onnelliselta :hug:

Joanna ja Hille teretulemasta minunkin puolesta :wave: ihanaa kun saadaan lisää väkeä muutenkin jo mahtavaan porukkaan. Hillellä oli vielä sma LA:kin!

Multakussulla oli tosi kurja tapaus aikaisemmin, toivon mukaan tällä kertaa kaikki menee paremmin! Tulehan kertomaan meille uteliaille kuulumisia kunhan joudat :D

Kelanpaprut saavat vielä hetken odottaa että saan varmasti sen uuden pakkauksen, viimevuotinen ei ollut ollenkaan mieleinen :x Kaiken lisäksi meillä asuu vähän väliä Lorvi Katari ja munkin täytyy käydä palkoissa ja sinne raahautuminen vie aikansa! :whistle:

Nauttikaa rakkaat massukat viikonlopusta ja pitäkäähän itsestänne huolta!
Nyt lenkittämään meidän kolmi vuotiasti pentua joka kakkii lattialle ja tuhoo paikat yksin jäädessään :xmas:

Koiruus ja pentunen rv 23+2

kelanpapereista, onkohan tuossa systeemissä mitään järkeä. soitin kelalle ja kyselin noista työmatkakorvauksista kun on joutunut käyttämään omaa autoa. sieltä sanottiin, että verotuksellisesti on edukasta merkitä työmatkakulut, mutta äitiysrahaa laskettaessa ne taas puolestaan vähentävät päivärahaa. eli toinen antaa ja toinen ottaa! ja kuulemma on pakko merkitä työmatkakulut jos niitä on hakenut vähennettäväksi verottajalta...(sen ymmärränkin), mutta se, että se vaikuttaa negatiivisesti pieneen päivärahaan on ihan hanurista. mitä sillä on tuossa enää väliä, kun ne työmatkat kuitenkin äitiyslomalla loppuu? hprf! :/

kehäkukka+pomelo 24+0

Hui, kun on taas kylmä päivä :eek: Vissiin vaan jotain 7 C'....

Laitoin kelaan paperit viime viikolla jo, että toivottavasti tulee pian se pakkaus, et pääsee hypistelemään niitä ihania vauvanvaatteita =) En tosin tiiä kauanko siin käsittelyssä menee...Noh, kelan kanssa asiointi on yleensä hieman hidasta toimintaa, joten kaippa tässä saa odotella ihan rauhassa... :|

Meillä on kans tullut miehen kans hieman epäselvyyttä raskauden aikana noista menemisistä yms. Kun eihän se toinen voi tajuta kuinka paljon muutoksia raskaana ollessa tapahtuu niin kehossa, mielessä kuin muussakin elämässä...
Ja vielä kun nää mielialat heittelee ihan sinne tänne ja tosi nopeesti kaiken lisäx!
Luulen, että ainakin omalle ukolle valkenee vasta vauvan synnyttyä kuinka se elämä oikeestaan sitten muuttuukin. Ei sitä mennä ja tulla sitten enää ihan silleen vaan kuin tykkää!

Noista turvotuksista sen verran omalla kohdalla, että nyt on huomannut juuri sukkien kohdalla, että illasta saattaa olla kauheet jäljet nilkoissa ja sormista hieman kans huomaa turvotuksen. Mulla ollut ihan pientä tosin, ettei silleen ainakaan vielä vaivaksi asti oo turvotusta tullut, onneksi :|
Eiköhän sitäkin kerkiä tuleen =)

Mutta taidanpa tästä alkaa valmistautuun shoppaileen lähtemiseen =)

Kaikille hyvät viikonloput B)

Joanna ja masukki 24

snodgrass
Jahasjahas. Soittelin neuvolaan ja kyselin labratuloksia, niin hiivahan siellä edelleen jyllää! |O Vaikka oon jo viime kuussa ottanut 2 canestenia. No onneksi sain tiistaille ajan nlalääkärille, niin katotaan sit mitä tehdään. Kuulemma suun kautta otettaviakin, joita ei yleensä raskaanaoleville sallita, on joskus määrätty. Samalla voikin sitten lääkäri harkita jos vaikka tarvisin saikkua tuon viimeisen työviikon... :p Ei kyllä haittais mua :D

Kiitos kehäkukka tosta työmatkakorvausasiasta, jonka selvitit! Onneksi en hakenut verottajaltakaan mitään, niin ei tarvi sit noihinkaan papereihin laittaa. Mutta samaa mieltä oon siinä, että hölmö systeemi!

Joannalle tsemppiä parisuhteen kiemuroihin. Siinä oot varmaan oikeassa, että kyllä se todellisuus helposti kolahtaa miehillä vasta sitten kun vauva tulee kotiin. Mutta tärkeintä varmaan onkin, et kolahtais edes siinä vaiheessa!

Kiitos myös koiramammalle turvotuksenhoitovinkeistä! Itse en ole vielä kärsinyt ko. vaivasta, mutta luulen että kesällä kyllä sekin ilo odottaa... Täytyy pistää ohjeet vaikka ylös johonkin. Tukisukat multa onneksi löytyykin, kun viime raskaudessa piti lentämistä varten hankkia.

Jee, tänään tulee peli inhimilliseen aikaan. Ai niin, olin eilen kaverin kanssa leffassa, mentiin katsomaan se Juno. Oli tosi hyvä ja tosi hauska, voin lämpimästi suositella! Ja meillekin erittäin ajankohtainen, vaikka meistä ei kai kukaan ajatellutkaan lastaan antaa adoptoitavaksi. Ja olikos joku täällä yläasteen opettaja? Tätä leffaa voisi viedä kyllä teinit katsomaan.

Hauskaa ja jännittävää perjantaita kaikille!
Snodgrass ja neponen 24+1

Yhteistyössä