***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Heippa vaan!

pitipä nostella meidät takas ekalle sivulle.

oon tässä leiponut, kun huomenna viimeinen työpäivä tässä työpaikassa, niin pitää viedä jotain lämpimäisiä :)

oon nyt muutaman päivän kärsinyt ihan tuskasesta lonkkakivusta... pe-la yönä särki niin, etten saanut nukuttua. mut nyt on taas ollut parempi... en tiedä, onko tää nyt sitä issias-kipua sitten, kun en tiiä entuudestaan millasta se on. onneksi pääsen fyysisesti helpompaan uuteen työhön, niin josko onnistuis olla kivuista huolimatta. harmittais kyllä kovasti, jos joutuis jäädä saikulle, oon niin täpinöissäni!
Nii ja närästyskin on eilisestä alkaen tullut osaksi mun elämää...argh! ja supistelut jatkuu aina vaan, mutta uskon neuvola-tätiä, että ovat vaarattomia.

vauvalla on ollut nyt parin viikon ajan suht selkeä rytmi hereillä olossa. aamulla mekastaa reilun tunnin, iltapäivällä saman verran ja illalla sitten saattaa useita tunteja. :) monesti on rappaaminen alkanut lätkämatsien aikaan ja kestanyt koko pelin ajan, taitaa tulla lisää kannattajia meidän perheeseen :heart:

Eilen olin kattomassa meidän joukkueen peliä... voi räkä kun ois tehny mieli olla ite mukana! lämmittelin sitten maalivahtia, niin sai vähän tota futis-jalkaa rauhottumaan ;) mutta nyt lenkille! Mukavaa alkavaa viikkoa!

suhveli 23+4
 
minäpä kanssa nostelen meitä tonne etusijoille :) meillä vkonloppu meni suht rauhallisissa merkeissä..miehen poika oli meillä ja vilsekettä siis riitti vaikka muille jakaa.. sit mua puras/pisti tai en tiä mikä tuli mut oikea käden taive alkoi kipeytyä perjantaina ja paheni päivä päivältä. tänään oli sit jo sen näköinen ja kipeä et käytiin terkkarissa näyttämässä ja joku ihonalaistulehdus siinä kuulemma on..taas antibiootti kuurille :( ja jos ei 2-3 päivän sisään ala helpottamaan niin sit se pitää kuulemma avata...pelottaa..labratäti oli niin elämäänsä kyllästynyt ettei paremmasta väliä 2 kertaa pisti vaan neulan ja alko sorkkiin,sanoin että jos ei oo toista hoitajaa niin saa jäädä näytteet ottamatta...onneksi sit löyty toinen hoitsu.

parisuhde voi taas hitusen paremmin,saatiin puhuttua asiat ja sovittiin että yritetään poulin ja toisin kuunnella toisiamme enemmän. saa nähdä kuinka onnistuu käytännössä.
mut vaavi potkii ja elämöi,et toivottavasti sillä kaikki hyvin, suppareita tulee kanssa päivittäin mut ne ei oo yhtään kipeitä. =)
viikotkin paukku taas eilen poks poks

nuppu08 ja äippyli rv 24+1
 
Taas on viikonloppu pian mennyt ja uusi viikko käynnistyy...
Raskausviikotkin poksuu taas ja tänään siis tasan 24!

Minulla on ihan kamala pesänrakennusvietti ja tuhannesti energiaa tehdä melkeinpä mitä vaan.
Kirpputorilta olen viikonlopun aikana ostellut vaatteita pienelle ja sitten kotona pyykkäämistä riittääkin niissä.
Innostuin myös siivoamaan kaappeja ja tavaraa lentää roskiin ihan sumeilematta.
Miten sitä tuleekin kerättyä turhaa materiaa ympärilleen niin paljon...
Tuntuu, etten muuten mahdu edes hengittämään, ellen saa kaappeja tyhjemmäksi ja järjestykseen.

Kamala hormoonihirviö minusta myös välillä tulee esiin.
Hurjaa huutoa ja kiukuttelua, enkä tiedä mistä se yhtäkkiä tulee.
Moinen meneekin kyllä yhtä nopeasti kuin tulee.
Onko muut huomanneet moista?
Välillä ihan nolottaa, kun tuntuu raivo nousevan ihan tyhjästä!

Parisuhteesta täällä on myös keskusteltu..
Meillä miehen kanssa sellainen suhde, että kaikesta puhutaan heti, eikä kumpikaan ole "meneväistä" sorttia.
Viinaakaan meillä ei juurikaan käytetä, kuin juhlatilanteissa, joten sekäään ei ole rasite.
Kavereiden luona käydään yhdessä ja aika paljon vietetään aikaa kotona perheen kesken.
Molemmilla on omiakin harrasteita, joten ei liiaksi kaadu seinät päälle.
Minulla siis kotona aivan ihana mies, ollut jo 12 vuotta!

Kesää kovasti jo odotellaan ja lomareissuja.
Nähdään taas maata ja ystäviä ympäri Suomen!
Kunhan vaan tuo oma kunto nyt antaisi nautinnolle vallan!
Liitoskivut jatkuvat melko pahoina edelleen.
Mitenkäs muiden olo?

Kuulumisiin jälleen!

Mamitus2 ja Nappula 24
 
Moni on jo täytellyt Kelan papereita. Mulle kaikki on vielä hyvin epäselvää, en ole ehtinyt kunnolla selvittää tuleeko äitiyspäiväraha mulle 2006 vuoden tulojen vai viimeisen 6 kk:n perusteella. Harmittaa kovasti kun viime vuoden tulot oli niin paljon paremmat ja nyt oon taas huonompipalkkaisessa työssä ja 2006 olin vielä opiskelija.

Minua on huolestuttanut viime viikkoina vatsassa tuntuva epämukava ja kiristävä olo. Pääasiassa vaivaa töiden jälkeen ja kävelyn aikana. Voisikohan olla jo supistuksia? Kovasti huolestuttaa asia. Tiistaiksi sain neuvolalääkärin, tunnollisena työntekijänä omatunto ei kyllä sallisi töistä poisoloa. Täytyy katsoa, mitä lääkäri sanoo. Onko muilla ollut vastaavaa?

Rakenneultra oli viikko sitten ja siinä kaikki oli kunnossa. Vaavi oli hyvin kasvanut. Liikkeitä tuntuu säännöllisesti päivittäin.

juuliai ja pikkuinen rv 21+3
 
snodgrass
Ehtoota!
R iikka, ai jaa että ne hiivalääkkeetkin tekee sitä. Olin kuullut vaan antibiooteista mutta aina oppii jotain uutta!

Parisuhteesta on ollut täällä puhetta. Meillä tilanne on suht ok, me ollaan muutenkin sellaisia ettei paljon riidellä. Ollaan vaan luonteeltamme molemmat sellaisia avointa konfliktia kaihtavia, niin koitetaan sit selvittää erimielisyydet suht rauhallisesti keskustelemalla. Enemmän kyllä sais meilläkin olla yhteistä aikaa, kun mä oon paljon töissä sillon kun mies on vapaalla. Jää välillä jutut aika vähiin, ja tuntuu et toisesta alkaa helposti tulla vaan joku kämppis, jonka kanssa arkea pyörittää (vaikka sinänsä aika hyvä kämppis mulla onkin, pesee pyykkiä, imuroi, hoitaa lasta jne :D ).

mamitus2 mainitsi siitä hormonihirviöstä, meilläkin se käy vähän väliä :ashamed: Oon normaalisti sellainen perustyytyväinen ja iloinen, mut nykyään saatan aika helposti kiukustua jostain. Harvoin onneksi kenellekään ihmiselle suoraan, kunhan vaan hermostun yleisesti. No, tietty lapsen kanssa pinna on kyllä herkemmässä myös, se välillä harmittaa. Ja eilen meinasi tyyliin maailma romahtaa, kun olin laskenut sen varaan et saan nukuttua pienet päikkärit ennen töihin lähtöä. Kun se homma menikin pieleen, niin olin ensin tosi kiukkuinen ja sit kyynelehdin kuin niagara. Onneksi mies uskalsi tulla halimaan :heart: Se vähän helpotti. Mutta jälkikäteen voi taas ihmetellä vaan omaa reaktiotaan..

Huomenna onkin sit esikoisen 3-v neuvola, jännää sekin.

Snodgrass ja neponen 24+3
 
Huomenta...

Närästyksestä kärsiville ja muille vaivaisille jaksamis :hug: ...

Juuliai Meet vaan Kelaan selvittämään asioita. Kuitenkin ne katsovat sinulle sen parhaan vaihtoehdon, eli veikkaisin, että niiden 6 kk:n tulojen mukaan kun varmaan kuitenkin nytkin tienaat paremmin kuin opiskellessa :)

Parisuhteesta vielä... meillä kans viihdytään kotona perheen kanssa tai sitten yhdessä mennään menoja, joten ne ei meillä kans riitoja aiheuta. Ja alkoholia meillä kans käytetään jo muutoinkin harvakseltaan.
Harvoin meillä oikeastaan riidellään. Yleensä kumpikin vaan menettää hermonsa jonkun muun asian takia ja pärisee sitte itsekseen. Oon kyllä nyt kans huomannut, että omalla kohdalla tuo hormonihirviö pakkaa välillä kaivautumaan jostain esiin ja se kiukku nousee ihan ihme asioista :kieh: :ashamed:

Meillä pojalla nenä vuotaa kuin niegara :snotty: Mistä lie moisen räkätaudin saanut, kun rokotuksenkaan ei pitäs vielä oireita aiheuttaa, vaan vasta parin viikon päästä :/

Mukavaa alkanutta viikkoa taas kaikille

Katjuska ja Vilpertti 23+4 :heart:
 
Hei vaan kaikille!

Jopas se nyt myrkyn lykkäsi..Neuvolasta soitettiin, viimmeviikkoisesta sokerirasituksesta ja sokerit kohollaan. Minulla on siis raskausajan diabetes.Minulla ei koskaan ole ollut ylipainoa, mutta kun on tuo sukurasite, niin siksi niihin kokeisiin jouduin. Myönnän toki, että nyt on tullu herkuteltua liikaa. No nyt sekin lysti saa sitten loppua.
Tällä viikolla olen töissä maanantaista keskiviikkoon ja torstaina lääkäri ottaa kantaa saanko jatkaa työntekoa. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että työni on liian rankkaa supistelujen vuoksi.
Anteeksi nyt tämä valitus, mutta kyllä nyt ottaa päähän..
 
päivää :wave:

suhveli minulla myös issias kipuiluja ollut viimeraskaudessa ja myös tässä nykyisessä..se tuntuu sellaiselta pistävältä kivulta johonkin tuonne lonkan kohdalle suunnilleen ja pahimmillaan tuntuu että kipu vie jalat alta :whistle: kovan rasituksen jälkeen yleensä se alkaa vaivaamaan..
parisuhteesta sen verran, että meillä myös viihdytään kotona ja yleensä jos käydään niin yhdessä mennään..muuten vaan tämä raskausaika yleensä saa minun hermot kireelle ja olen sen 9kk aika kireä :D monesti ihmettelen niinä parempina päivinä että miten minua kukaan jaksaa katsella :saint:

kelan paperit sain vietyä tänään ja toivottavasti parin viikon päästä pääsee katselemaan uutta pakkausta jo :D

jaksuja vapelle diabeteksen kanssa :| onneksi ne saa kaikki tietää aikonaan ja saa siihen sopivan lääkityksen.

miten muilla oli ollut näissä rakenneultrissa se painoarvio?? ja millä viikoilla ootte käynyt?
katselin nuita lappuja kaikista raskauksistani, esikoisen painoarvio oli rv 21+ n.350g kakkonen n380g ja tämä möykky nyt olis rv 21+ n.500g :eek: jotenki tuntuu kauhean isolta ( vaikka ei sais verrata toisiin raskauksiin..

jane85 ja rv 22+4
 
Heippa pitkästä aikaa, huomaa että mies on lomaillut kun en oo sitäkään vähää ehtinyt kirjoitella mitä normaalisti :ashamed: .

Parisuhteesta hyvin menee kun on omituisella huumorilla varustettu mies jonka saan suuttumaan oikeesti vaan noin kerran vuoteen, vaikka sais kyllä suuttua mulle useemmin, kun tapanani on pomottaa muita ihan oihimennen :LOL: . No kai se on tottunu :D .

Vape itse joudun kanssa noihin testeihin ja toivon ettei omalle kohdalle osu. Vaikka onhan se hyvä että tutkiivat, kuopus kun painoi jo 4000g, niin se sokerivauva oikeesti hirvittäis jo etukäteen, siis synnytys meinaan.

jane rv20+4 painoarvio oli 364g ja muuten saman kokoinen kuin kuopus samaan aikaan että kai siitä joku 4kg jössikkä on tulossa.

(.) Liikkeet tuntuu nyt joka päivä säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt on ruvennut häntäluun molemmille puolille tuikkimaan ikävästi. Sitä ihmettelen että koska tässä raskaudessa se pissalla ramppaaminen alkaa, kun ei tarvi kuin tosi harvoin yöllä mennä, vaikka varmasti vielä ehdin rampata.

Paljon jää kommentoimatta kun en millään muista kaikkea mitä välillä tapahtunut, koitan taas useammin päästä kirjoittelemaan asti :ashamed: .

saaramanta 22+3
 
Vape: Mielenkiintoista! Minua ei ole määrätty sokerirasitustesteihin, vaikka minulla on sukurasite molempien vanhempieni puolelta: omalla äidilläni on diabetes ja isän äidillä oli. Sanottiin vain, jotta bmi on riittävän matala, joten eivät käy varulta testailemaan. Hmmm. Oliko sinulla mitään oireita eli osasitko odottaa sokereiden olevan kohollaan?
 
Hei ja anteeksi hidas kirjoitusrytmi. Viimeiset viikot töissä nuorten kanssa ennen kesälomaa ottavat aika tiukille ja kaikki hommat vielä pakkautuvat tähän samaan kasaan. Töitä saa siis tehdä, mutta kahden viikon päästä jo lomaillaan =)

Täällä on puhuttu painoarviosta ja raskausajan sokereista. Minulle ei annettu painoarviota Kättärillä rakenneultrassa, outoa. Sokeriarvoja en ole joutunut mittailemaan, ikävää Vape , että sinulla ne ovat nousseet. Onneksi se kuitenkin huomattiin tässä vaiheessa ja asiaa voidaan seurata.

Neuvolassa kävin tänään ja kuulumiset olivat hyviä.
RR 129/73
Kohdunpohja 19
Hemppa (edellisellä kerralla) 116, olen ollut rautakuurilla joten nyt ei otettu.
Syke 140 ja liikkeet ++.

Ainoa minua askarruttava seikka on oma painoni. BMI oli ennen raskautta 19,8, eli olen ihan normaalipainoinen. Nyt painoa on tullut lisää koko raskauden aikana vain 1,5 kg. Neuvolantäti ei vaikuttanut huolestuneelta, mutta itseäni asia mietityttää. Onko kellään muilla samaa tilannetta, että paino ei ole vielä lähtenyt nousemaan? Mitä teille on neuvolassa sanottu?

Nyt koira alkoi vinkua, koirapuisto kutsuu. Hauskaa päivää kaikille.

Tiinuliini ja James 22 +1
 
Heipä hei,

Täällä yksi sairaslomalainen... Sain lomaa tämän viikon supistelujen ja selkäkivun vuoksi.

Juuliai Juuri tuollaiselta minustakin tuntui koko viime viikon, mutta sitten perjantaina oli jo selkäkin niin kipee, että otin yhteyttä neuvolaan. Nyt vaan poden huonoa omaa tuntoa etten ole töissä, vaikka selkä vihottelee koko ajan. :ashamed:

Olette parisuhteesta puhelleet; meillä on kaikki ok. Olen vaan huomannut olevani todella läheisriippuvainen. Mua pitäis koko ajan halia :)

Moni on jo saanut kelan paperit kuntoon. Perjantaina on neuvola, jossa vasta katsellaan nuo kelan paperit. Haluaisin jo pakkauksen kotiin:)

Vapelle tsemppiä raskausdiapeteksen kanssa. Itse olen myös tehoseurannassa, mutta ainakaan vielä ei ole ollut hämminkiä.

Nyt lähden hiukan ulos käppäileen, ettei ihan tuo selkä jämähdä....

Neppis & Napero 24+2
 
Sainpas vihdoinkin aikaa niin, että lukasin juttunne ja ehdin jopa kirjoitella tänne jotakin =)
Aloitetaan ihan alusta..
karvapeite komistaa täälläkin masua, ja sen lisäksi huomasin että on poskillekin kasvanut pitkä nukka!! Toivottavasti on ohimenevää tämä apina-kausi!? Kokemuksia?
työnimestä oli puhetta, meillä pikkuinen sai "nimen" vasta parisen viikkoa sitten ja apinaksi lempeästi olemme häntä kutsuneet :D
rautaa on täälläkin syöty vaihtelevasti, oikeestaan jo aika monta vuotta kun en syö punaista lihaa ollenkaan, ei ole aiheuttanut mitään vaivojakaan.
liikkeet on tuntuneet muutaman viikon. Kaveri alkaa jumppailun sopivasti silloin kun pääsen töistä ja istahdan junaan. Isukkikin on kerran pari potkuja tuntenut.

snowgrass kyseli kelan papereista. Ne on kyllä itsellekin ihan hepreaa ja ajattelin saada äitiysrahat lasketuksi 6kk edeltävältä ajalta, pitääkin varmaan jo alkaa soittelemaan palkanlaskijalle. Kohtahn sitä on jo kesäloma ja äippis perään, tulee kiire!!!

R iikka saa potkuja virtsarakkoon, meikäläisellä on ihan sama ongelma, jatkuvasti pitäis muka mennä pissalle ja lirahtaa vaan lusikallinen jos sitäkään! Kiusallista kun on vielä asiakaspalvelussa niin ei voi kesken kaiken vessaan lähteä :kieh:

tupakasta oli myös puhetta ja kivaa kun täällä on joku muukin sen himoitsemisen kanssa kamppaileva =) vieläkin näkee unia joissa tulee kunnolla körssyteltyä ja tosissaan aamulla mietiskelee, että polttelinko ihan oikeasti :D minäkin olen ollut plussasta saakka ihan ilman. Ei oo ihan aina ollut helppoa varsinkin kun tuo parisuhde ottaa välillä koville. Lähinnä kun alkaa viikonloppu lähestyä ja ukko on ottanut yksinoikeudekseen viihteilyn kamujensa kanssa! En voi pitää suutani kiinni kun koko ajan pitää mennä jonnekin ja meikä on sit yksin koiran kanssa kotona :kieh: Eikä voi edes tupakkaa poltella kun oikein vitvittää!

Onko kukaan suunnitellut lentomatkaa vielä ennen synnytystä?? Meillä olisi kauhea himo lennähtää vielä heinä-elokuussa viikoksi esim. Italiaan lomailemaan. Onko kokemuksia asiasta?

Vielä viimeiseksi ultrakuulumiset :heart:
Rakenneultrassa kaikki oli niinkuin pitikin ja näyttäisi olevan poika tulossa :heart: !
Kaveri köllötteli reteesti molemmat kädet niskan takana eikä olis millään halunnut herätä uniltansa :LOL:
Useiden venyttelyjen ja haukotusten jälkeen näytti meille sitten kätensäkin, mutta taisi jatkaa unia heti kun kätilö lopetti tökkimisen. Hienoja kuvia saatiin mukaan, yritänkin tuohon vielä lisätä profiilikuvan pikkuisesta.

Nyt valmistautumaan kotiinlähtöön, zaukki massukat :wave:
ja hyviä vointeja kaikille!!
 
vuh
Moi! Meripihka Lentämisestä kyselit. Mä meinaan lentää Etelä-Suomeen lomailemaan ihan heinäkuun alussa ja palata kotiin heinäkuun lopussa. Finskillä (ja varmaan muillakin yhtiöillä) tarvii noilla viikoilla jo lääkärin kirjoittaman raskaustodistuksen, että matkustaja on ok kunnossa, että ne suostuu ottamaan koneeseen. Se on mulle vielä epäselvää, mitä tapahtuu, jos on ostanut lennon muttei raskauden takia sitten pääsekään ollenkaan lentämään. Suostuuko vakuutus korvaamaan lentoa, joka on varattu noin viimeisille viikoille? Mutta muutenhan lentämisestä ei oo mitään haittaa - ellei sitten pitkillä lennoilla jotain erityistä veritulppariskiä tms???

Jees, täällä kaikki hyvin. Nyt tuntuu siltä, että oikeasti ovat alkaneet ne keskiraskauden viikot, joita kaikissa raskausoppaissa aina hehkutetaan!? Oikeesti tuntuu mukavalta, kun ei tarvii enää pelätä alkuraskauden keskenmenoa, ei oo mitenkään paha olo, on nähnyt tulokkaan rakenneultrassa ja tuntee sen liikkuvan. :) Nyt vasta muistin, että esikoisenkin kanssa vasta näillä viikoilla alkoi tuleva vauva tuntua tosissaan läheiseltä ja omalta. Täytyy vaan toivoa täpöillä, että tämä hyvä olo säilyis mahd. pitkälle... :) Superhyvinvointeja kaikille meille mahakkaille!
 
Heippa kaikille!

Mä täällä vietän tylsää päivää, mies töissä ja lapset omissa touhuissaan.. Mulla flunssa ja voimat poissa, joten oikein mitään ei jaksa tehä. Huippaamaan alkaa heti jos liikaa innostuu touhuttaan :/

Hormonihirviö :whistle:
Täällä taitaa olla yksi sellainen, ei tietenkään omasta mielestä, mutta mies kovasti naureskeli ku siltä kysyin oonko sellainen :ashamed:
Sen verran täytyy myöntää että asumisen suhteen on ollu stressiä viime aikoina ja se on vaikuttanu mun hermoihin.. hermot menee helposti ja monesti. Sitten sen jälkeen tietty se itkeminen kuuluu asiaan :ashamed:

Mulla ihan samaa vaivaa ku R iikalla :/
Vauva viihtyy rakon päällä oikein tosissaan ja pissahädän tunne on vähän väliä, ja kun vessaan pääsee niin tulee vaan pikku liru.. ärsyttävää toisinaan.

äippäskä ja syltty 23+5
 
Tervehdys!

Painosta joku kyseli. Mulla BMI ennen raskautta myös 19.8. mutta tähän mennessä on kertynyt lisää jo 5,5 kg. Neuvolassa oltiin alussa huolissaan mun ravintotasapainosta, sillä olen mega-allergikko ja kaiken lisäksi vielä keliaakikko-kasvissyöjä. Kaikki arvot ovat kuitenkin olleet hemoglobiinia lukuunottamatta ihan ok, ja tädit ovat olleet tyytyväisiä. Purkista napsin kyllä lisävitamiineja + kalkkia ja nyt jo kuukauden ajan rautaa. Painon kertyminen on kuitenkin TODELLA yksilöllistä, joten jos vointi on hyvä ja muuten kaikki ok, niin ei pitäisi olla aihetta huoleen.

Parisuhteesta on myös ollut puhetta. Meillä onneksi kaikki ok ja mennyt hyvin. Miehellä oli vauvakuume jo hyvän aikaa ennen raskautta, joten luulen, että hän on omassa mielessään ehtinyt pohtia asioita. =) Katsotaa mitä arki sitten tuo tullessaan, kun vauva syntyy... Ainakin mies meinaa jäädä syystalvella kotiin, mikä on tosi mahtavaa! Meillä ei kummallakaan ole lainkaan kokemusta vauvoista, ja mua ainakin välillä ihan hirvittää, että miten sitä pärjää!? Kai arki opettaa... :p
 
Moi!
Nyt taitaa olla ne keskiraskauden ilot takana! Viime keskiviikkona koin elämäni ensimmäiset rytmihäiriöt oppitunneilla, joille ei kuulemmma mitään voi. Inhottavan tuntuisia! Onko muilla kokemuksia? Eniten niitä tulee istualtaan, joten seisaltaan opetetaan päivät pitkät. Myös selkää jomottaa kovasti, mikä johtuu varmasti tästä suuresta vatsasta (mitta viikolla 20 oli 25). Täytyy kaivaa tuo tukivyö esille.
Joku pohdiskeli lentomatkailua kesäksi. Itsekin olin varaamassa juhannukseksi kotimaanlentoa, mutta voi olla, ettei kaksosten odottaja saa lähteä silloin enää mihinkään millään kulkupelillä. Toivo elää vielä kuitenkin. Juhannus kerrostalokolmiossa ei kuulosta ihan mun jutulta!
Minä rakentelen myös pesää kovasti. Olen innokas huuto.netin käyttäjä ja löytänyt sieltä jo parvekevaunut, "kunnolliset" kaksosten vaunut, hoitopöydän ja turvaistuimet. Tänään jäin koululle ompelemaan lakanoita. Ensi viikolla pääsen neuvolaan täyttämään papereita. Kiva juttu! Varsinkin miestä koskevat etuudet on mulle ihan hepreaa, vaikka olen niitä yrittänyt nettisivuilla tulkita.

Kesälomaan 10 päivää =)
Masu 78 rv 22
 
iltaa :wave:

Tiinuliini minulla sama tilanne tuon painon kanssa..ihan olen normaalipainoinen ja nyt ei ole tullut koko aikana kuin 1kg lisää ja viimeksi kun neuvolassa kävin, oli paino laskenut :whistle: outoa sinänsä kun tulee kuitenkin herkuteltua ihan kiitettävästi :D
mutta ei ollut neuvolan täti ollenkaan edes huolissaan asiasta..sanoi että kerkeää vielä painokin nousta =)

jane85 ja rv 22+4
 
Miukka: Ei mullakaan hirveesti ole heitelly sokeriarvot, mut ne on täällä rovaniemellä aika tiukkoja noiden arvojen kanssa, tänään kävin juuri äippäpolilla ja kätilö sanoi, että aika herkästi aloitetaan insuliinihoitokin. Nyt onneksi kokeillaan pelkällä ruokavaliolla laskea noita arvoja. Aamupaasto täytyy saada laskemaan ihan ekaksi. Muutaman kerran ollu yli viiden ja ihanne on sen alle. SIt välillä on ruoan jälkeen ollu vähän liian korkeella. Mut pitäs kuiten pystyä pitämään tasasesti se sokeriarvo, ettei ois sokeripiiikkejä ja sit taas sokerit matalalla. Katsotaan

vuh
: mulla on laskettu aika 22.9, katsoin, että siulla on vissiin suurinpiirtein viikon aikasemmin eli ehkäpä nähdään siellä sitten. :)

Tänään oli siis ultra ja kaikki hyvin!!! Koko vastasi laskettua aikaa, 450 g paino suurinpiirtein. Neljän viikon päästä vissiin sit uudestaan, katotaan sikiön kasvua, ettei se liikaa pääse kasvamaan sokereiden takia, jos sokerit ei pysy kohdillansa. No huomenna tai keskiviikkona sit soittelevat sieltä päin mitä tehdään.

Hormooneista on ollu puhetta, tällä kertaa en voi sanoa olevani hormoonihirviö. Esikkoa odotellessa olin juurikin sitä, luojan kiitos nyt en ole, olin mä vaan ihan hirvee, jopa tuntemattomille... :ashamed:


Jep, mutta täytyy mennä

hippos ja sulosäde 22+0
 
Vapelle tsemppiä diabeteksen kanssa :hug:

Ja masulle rytmihäiriöiden kanssa :hug: Itsellä on ihan noin niin kuin muuten vaan silloin tällöin rytmihäiriöitä, kun on tuo wpw-syndroma ja eihän se kivalta tunnu kun niitä tulee. Mulla kyllä aika harvoin on nyt ollut ja raskausaikanakin vaan kerran pari...

Saikkulaisille kans paranemisia :hug:

Ja ultrauutisiakin oli, joten onnittelut niistä :heart: :flower:

Pikaseen vaan tulin nyt huikkimaan tänne...huomenissa lisää taas :wave:

Katjuska ja Vilpertti 23+4 :heart:
 
B) B)

Masulla on ollu rytmihäiriöitä, niin myös mulla. Ei käy kipeetä, tuntuu lähinnä hassulta.... Sydän hypähtää ekstraa ja jättää sitte välistä lyönnin. Useimmiten tulee ruokailun jälkeen ja maate ollessa.
Issiaksen saan kaveriks jos käyn lenkillä. Vaikka töissä tulee käveltyä paljon niin se ei vaikuta samalla tavalla. On sitte tullu vähennettyä tuota lenkkeilyä, vaikka pitäs käydä vähän rauhallisempia lenkkejä.

Painon noususta puhetta. On tulluuuuu :kieh: Vaikka on ollukki ihan tarpeeks BMI 26-27...Nyt on tullu joku 5kg:tä.
Esikolta oli tähän mennessä tullu 3-4kg:tä. Loput 17 tuli sitte loppuaikana HUH HUH!! Toivottavasti suhde ei oo sama tälläkertaa :/

Mekään ei saatu mitään koko arviota rakenneultrasta.
Nyt en muista mistä kaikesta oli puhetta!!
Pikaseen tulin vaan rustaan vastauksia... Nii ja meille iski mesen kautta virus :kieh: Joku troijalainen :/ Onneks on viruksen torjunnat käytössä. Vaikka hyvin vähän tiedän koneista mitään!!

R iikka 22
 
R iikka ja muut outojen kipujen kanssa takkuilevat. Mut laitettiin eilen loppuviikoksi sairaslomalle kipujen perusteella, jotka kuvailuni perusteella määriteltiin liitoskivuiksi. Niitä saattaa työterveyslääkärin olla koko loppuraskauden ja toisilla vihlonta on niin halvaannuttavaa, että sen perusteella vietetään sairaslomaa loppuaika. Viikonloppuna töissä kivut yltyivät niin, että jo kävely autolle alkoi tuntua ylivoimaiselta. Eilen nämä kivut hellittivät aika paljonkin kun sai vaihdella asentoa mielensä mukaan, mutta samalla alkoivat myös UUDET oudot tuntemukset.

Jos yritän kuvailla, niin ehkä jotain sellaista kuin kuivaa haaraista oksaa pyöriteltäisiin emättimessä ja jossain ylempänäkin. Onko tämä mahdollisesti kuivumista? Ja kuuluuko raskauteen? Mulla ei ole aiemmin ollut vastaavanlaista kipua eikä aiempia raskauksia niin olen aika pihalla... Pitäisikö tämän vuoksi hakeutua jälleen lääkäriin ja jos se on kuivumista, tietääkö joku onko sille tehtävissä mitään? Liitoskivuille ei ainakaan työteveyslääkärin mukaan ole tehtävissä muuta kuin lepo ja riittävästi asennon vaihteluja.
 
Rytmihäiriöitä on ollut myös täällä. Todella inhottavan tuntuisia, mutta eivät kai vaarallisia. Ikävää kuitenkin on, että tulevat useimmiten levossa, ja haittaavat mm. nukahtamista. Neuvolassa käskivät seurata tilannetta ja ottaa yhteyttä, jos yltyvät todella ikäviksi.

Outojen kipujen kanssa oli myös moni paininut. Kurjaa! Itsellä on muutaman viikon ajan ollut oikealla ylävatsassa kova ja puristava alue, jota menen tänään lopultakin lääkärille näyttämään. En tiedä, jos johtuu kohdun kasvusta, mutta mun päättelyn mukaan ihan näin ylhäällä ei kohdun vielä pitäisi olla, ei lähelläkään! Myöskään närästystä ei voi laittaa selitykseksi, sillä sitä mulla on, ja se tunne on ihan toisenlainen, ja eri paikassa. :)

Stressi tietysti voi aiheuttaa kaikenlaista, ja sitä on viimeaikoina ollut ilmassa... Töissä on mahdoton kiire loman lähestyessä ja ajan käydessä vähiin. En tiedä olenko ainoa, jolla on selkeästi irtipäästämisongelma työstään. Tykkään niin kovasti siitä mitä teen, että en oikein malttaisi jättää prosesseja kädestäni. Myöskin mun sijaisuus on vielä täysin avoinna, mikä aiheuttaa pientä huolta. En ehdi olla sijaiseni kanssa lainkaan yhtäaikaa töissä, ja jännittää kuka paikalleni tulee ja mitä tapahtuu poissaollessani. Tyhmiä huolenaiheita ehkä, mutta pyörivät päässäni silti... :p

Aurinkoista päivää masuille!

Nuppu74 + Esko 24+3
 

Yhteistyössä