***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

PRKL hävis koko teksti :kieh:

Arat saa sulkea silmänsä...
Mitzy Kuullostaa aika tutulta nuo alapään kipuilut, itse voisin kuvailla myös vihlontana. Itse oon laittanu sen emättimen kuivuteen, arkuteen ja turvotuksen piikkiin. On sen takia myös nuo petipuuhat jääny aika vähälle...

Nuppu74 Töistä en tahdo minäkään päästä irtaantumaan. Pomo on kylläkin laittanu mulle minimitunnit ja tuurajakin löytyy mun työvuoroille jos tarve vaatii jäädä kotia. Jotenki tuntuu kurjalta jäädä kotia kun ei oo painavaa/ oikeeta syytä jäädä. Nostelujen jälkeen supistaa ja töiden jäljiltä jalat on muusia. Tauolla jos käy nii on raskasta nousta seisomaan ja menee hetki et vertyy taas täyteen vauhtiin. Muuten mielestäni jaksan hyvin.
Kuullostaa tuo vattakipuilu siltä et vattan muut tavarat tiivistyy kohdun tieltä pois. Näillä viikoilla kohtu kasvaa aika hurjaa vauhtia. Mutta onneksi pääset lääkäriin kipuilun kanssa, oikea syy löytynee sieltä.

Näin pitkästä aikaa unta synnytyksestä! Kätilö soitti mulle jonkun kotipuhelimeen ku oltiin teatterissa, et mun synnytys on käynnistyny ja hän on sammuttanu mun synnytinhälyttimen ku se on soinu niin kauan. En ollu huomannu mitään ja se on kuulemma aika yleistä :LOL:
Näinki ihanista unista voi herätä!!

R iikka 21+1
 
taasen pitkästä aikaa.

Rytmihäiriöistä. Mullahan oli sillon rv 8 kurjan tuntuisia rytmihäiriöitä jotka kesti sellaiset kuusi tuntia. Kävin sillon lääkärilläkin kun kestivät niin kauan, mut ekg oli ihan kunnossa. Sen jälkeen ei ole ollut kuin muutaman kerran rytmihäiriöitä mut kestäneet vain hetken.

Mulla ei ole oikeestaan vatsanalueella ollut mitäään eriyisiä kipuja mut tuolla alapäässä kylläkin. Eli mua vihloo tota häpyluuta ja välillä niin kovaa, et kävely on hankalaa. Jos on pidempään isumassa niin sit sattuu enemmän kun lähtee liikkeelle.

Sokerirasitus mullakin on edessä muutamien viikkojen päästä.

Tuntuu, että te kaikki muut ootte jo saaneet Kelan paperit mut mä saan ne vasta kahden viikon päästä seuraavassa neuvolassa. Viimeksi mulla ei ollut niiden kanssa mitään ongelmaa kun painuin heti papereiden kanssa suoraan Kelaan, koska en viitsinyt edes yrittää itse niitä täyttää. Siellä se kävi näppärästi ja sit vein ne vaan palkanlaskijalle joka täytti osansa ja laitto takaisin Kelaan. Tällä kertaa meen kyl suoraan palkanlaskijalle niin ei tartte sit Kelaan enää mennä.

Kävinkin tossa jo palkanlaskijalla, kun mullahan loppuu hoitovapaa heinäkuun lopussa ja sit äitiysloma alkaa elokuun 13.pvä niin tehtiinkin sit niin, että pidän vuosilomaa sen välin niin ei tarvinnut hoitovapaata jatkaa ja saan sit vähän rahaakin. Ihan kiva, saa sit sisarusrattaiden rahat siitä.

Jotenkin on tuntunut nyt parin viikon ajan slltä, et vauvan liikehdintä on vähenytyt verrattuna siihen kun alkoi liikkeitä tuntumaan. Kyl nytkin joka päivä tuntuu useampaan otteeseen liikkeitä ja potkuja mut ei niin useasti kuin aluksi. Nyt on ihan selvästi pidempiä aikoja päivässä kun on hiljakseen ja sit alkaa taas pompotus. Väillä sitä vaan miettii onko kaikki kunnossa, kun on välillä niin hiljaista. Jotenkin sitä vaan ajattelee, et mitä pidemmmälle raskaus etenee niin sitä useammin liikkeet tuntuu.

Mitäs muuta, onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Nenna ja siskoveli 22+5
 
Täällä ollaan ihan räkäisiä pojan kanssa :snotty: :snotty: Kerrassaan kauhee olo...nousus sitte edes kuume, että tää menis joskus ohikin :kieh:

Mulla kans nyt muutamana yönä ollut supisteluita, mutta niin kauan hyvä kun harvakseltaan tulee. :) Alapään kivuista... Yöllä kun koetan kylkeä kääntää, niin se tuottaa vähän tuskaa ja tuntuu, että luut vaan rutisee ja paukkuu tuolla alakerrassa :x Viime raskaudes oli ihan sama juttu.

R iikalla ainakin on mahtavia unia :D itse totesin yks yö, että pitää vissiin pistää itsensä salkkari-kieltoon, kun alkaa ne hahmot hyppiä mun unissa :whistle:

Mä täällä edelleen pähkäilen, että pakkaus vai raha :kieh: Muuten ei ollut lapun täyttämisessä ongelmaa, kun en oo ollut töissä tai saanu mitään muutakaan rahaa mitä kela ei tietäis :whistle:

Nenna mietti liikkeiden vähentymistä...täällä ollut ainakin nyt taas hiljaisempaa tää päivä. Liekö Vilperttikin väsy, kun äitee ei oo ihan parhaassa kuosissa ;)

Katjuska ja Vilpertti 23+5 :heart:
 
snodgrass
Heippa!

Ja terveisiä lomalta B) ! Siis, olin tänään nla-lääkärin juttusilla hiivasta ja muutenkin. Kirjoitti sitten mulle saikkua ens maanantaihin, jolloin vuosilomani alkaa. Mulla supparit on ollut edelleen kivuttomia, mutta kävellessä alkaa kyllä niin nopsaa kiristää niin paljon, että eteneminen on vaikeaa. Lääkäri määräs sit viikon kuurin jotain emätinpuikkoja reseptillä. Siis viikon ajan pitää niitä tunkee, blaahh :x Heippa vaan pupuilut... Ja snif, puolessatoista viikossa tullut kilo lisää painoa :( Ei kiva... No, tietty tuo paino välillä pompsahtelee, mutta täytyypä tosiaan nyt vähän skarpata syömisten kanssa. Kun edes kävelylenkit ei nyt meinaa onnistua, että sais ees vähän liikuntaa.

Katjuska tsemppiä teille tautisille! Meilläkin neiti on flunssassa, ja mulla on iltapäivän ollut sellainen olo, et tauti on tulossa.

kipuja oli ollut ihmisillä monenlaisia. Noi on kurjia noi liitoskivut, mitä olen kuullut niin pahimmillaan voivat ihan kivasti invalidisoida raskauden loppupäässä jos niikseen tulee. Toivotaan et kenenkään meidän ei tarvitsis niin pahoista kivuista sit kärsiä.

kelan papereista on ollut juttua. Mäkin kävin viime viikolla palkanlaskijalla, lupasi laittaa omasta puolestaan tiedot kelaan menemään. Oon myös oman paperini jo täyttänyt, mutta en saa sitä liikkumaan tuosta työpöydältä eteenpäin.. :kieh: Kummallista!

Lähes lomatunnelmissa
snodgrass ja neponen 24+5
 
Limakalvojen kuivuminen ja saunominen! Oletteko kuulleet, että näillä on yhteyttä? Tajusin just ite et ehkä on... koska tulin tänne mökille viettään liitoskipusaikkua ja nyt oon saunonu joka päivä aika ahkerasti, toisin kuin kaupungissa. Joka kerta saunassa alkaa mennä ääni käheeks kuten olis kurkku kipeenä ja nämä oudot "haarasen kuivan oksan vääntö emättimessä" -kivut alko samalla täällä. No kerron, jos loppuu palattuani kaupunkiin ja lopetettuani saunomisen viikonloppuna. Mulle lääkäri sano, että raskaus ohentaa limakalvoja (elämäni ensimmäisen allergisen reaktion mulla todettuaan), joten sinänsä kuuma sauna vois vaikuttaa alapäähänkin, ainakin yläpäähän vaikuttaa selvästi.

Liitoskivut (eli se vihlonta, jonka vuoksi sain saikkua) ovat olleet huomattavasti easymmat, kun on voinut vuoroin istua, maata ja kävellä mielensä mukaan parin viimeisen päivän aikana!

R iikka - loistava uni ! :LOL:

ja nyt viisuja jännään :wave:
 
Te olette niin kovasti taas kirjoitelleet sillä välin kun meikkis on paininut työkiireiden kanssa, etten valitettavasti jaksanut kaikkia kirjoituksia lukea :ashamed: . Nyt jämähdin katsomaan näitiä Euroviisujen semifinaalia ja ajattelin samalla piipahtaa täällä kirjoittamassa kuulumisia.

Oltiin tänään kauan odotetussa 4D -ultrassa Terveystalossa. Suhteellisen kallista, kun jäi itselle maksettavaksi 226 euroa :whistle: Mutta ajattelin, että kun tämä on meidän viimeinen lapsi, niin haluan käydä tuossa ultrassa. Ihania kuvia saatiin kotiin mukaan dvd:n lisäksi. Kaikki näytti olevan ok. Istukka on edessä, mikä tosiaan hieman vaimentaa niitä liikkeitä, samaten se, että onpi vielä perätilassa.
 
Täällä olo sen kun huononee :snotty: Yöllä nousi kuume ja palelin tuolla horkassa villasukat jalassa ja kahden paksun peiton kanssa ja silti olin jäässä :kieh: No sitte taas kun alkoi lääke puremaan, niin oli koko sänky märkä :x Yhtään ehjää lihasta ei kropassa oo ja olo onkin kuin jyrän alle jääneellä |O
Ei täs mitään, kun saiskin levätä, mutta tuo poika ei oiken ymmärrä sitä, että miks äiti ei leiki :( Poika kans edelleen kipeä, mutta nuohan jaksaa kipeänäkin touhuta vähän erilailla kuin me rötjäkkeet aikuiset :kieh:

Mitzy toivotaan, että kuivuus ja liitoskivut siitä helpottaa :hug:

Viisuja katoin sen aikaa kun teräsbetoni esiintyi ja aamulla tarkistin sitte kuinka poikien kävi ja jatkoonhan ne sitte pääs =) Oli kyllä jotkut esitykset aivan :x

Jos nyt koettais ees tohon sohvalle mennä hetkeks pitkäkseen :wave:

Katjuska ja Vilpertti 23+6 :heart:
 
Täällä taas käyty neuvolassa ja tällä kertaa lääkärilläkin... (lääkäri oli joku ihme rekkalesbo hihhuli :kieh: )

Tietoja tarttui matkaan rv 25+0:

painoa 350g/vk, yht 4,6kg
RR 141/89 mutta kotona paljon alhaisempi, jotain neuvolastressiä ilmassa...
pissa -/-
SF 25cm (sievästi yläkäyrillä mennään tasaisesti)
Syke oli kuulemma tasainen ja hyvä ja liikkeet ++

Lääkäri oli kuten jo aiemmin mainitsinkin niin tosi outo ja heitti koko aika jotain ihme läppää!
Sitten kun otin housut pois niin se sano jotain että sulla ei mitään pahempia tulehduksia oo tullu sheivailusta (karvatupen tulehdusta) ja jatko että yleensä suosittelee sheivaamisen jättämistä ja että miks ihmiset ei sais olla karvasia kun ne sinne luonnollisesti kuitenkin kasvaa! :LOL: oli siinä sitten kiva olla jalat harallaan...

Kaikenlisäks kurotteli kohdun suuta ja sano 'Ohhoh onpas sulla piukat paikat' :LOL:

Kysäisin vielä että koska tehdään vauvan koko/painoarviota kun mulle ei oo sitä vielä kertaakaan tehty niin hän sitten sanoi että ei sellasta tehdä ollenkaan jos on hänestä kiinni että kyllä se vauva sieltä joka tapauksessa ulos tulee, koosta viis! :headwall:

Mutta oli kyllä muuten ihan mukava kun itsekin olen rempseä ja suulas mutta jonkun herkän ja hissukan olisi varmasti pelästyttänyt pahemman kerran...

Katjuskalle jaksuja ja pikaista paranemista!!


Tini+Pingu rv 25+0
 
snodgrass
Katjuska kurjaa et toi tauti tuli sitten noin pahasti päälle. Vaan saitpa ainakin sitä kuumetta jota eilen toivoit.. ;) (sorry :) )

Tinii ihme lääkäri sulla tosiaan ollut! Varsinkin toi karvajuttu oli kyllä hullu :LOL:

Mä täällä taistelen edelleen flunssaa vastaan. Oon juonu viinimarjamehua ja syöny valkosipulia (heh, onneksi ette pääse lähelle.. :kieh: ) ja tuntuukin, että ehkä se tästä vielä. Tai tuli ainakin lievempänä sitten.

Snodgrass 24+6
 
Moikkis kaikille!

Onpas tullut tekstiä tänne.... =)

Noista kivuista kans...Mulla on kans noi alapään luut jotenkin kipeet, koska kun nousee esim sängystä/tuolista ylös, niin sattuu ihan hulluna!
Sitä ei oikein osaa selittää miten se tuntuu, mut kuitenkin sattuu.
Sitten on ollut sellasii menkkamaisia kipuiluja ja siihen ei auttanut muu kuin olla hiljaa paikallaan ja mennä vaikka istumaan ihan kyyryyn, niin hetken päästä loppui...Siis olin ihan varma, et nyt alkaa kyllä menkat =)
Ilmeisesti nää kaikki on ihan normaaleja tuntemuksia, kun niin monella nyt ollut näitä näköjään samankaltaisia kipuiluja...?

Liikkeistä sen verran, et täällä kyllä touhuillaan masussa aika lailla ja on huomattavissa jonkinmoista päivärytmiäkin, kun alkaa seuraileen masukin touhuilua...Samoihin aikoihin alkaa liikuskelu kutakuinkin joka päivä =)

Suomi tosiaan pääsi sitten jatkoon =) Täytyy sanoo, etten olsi kyl uskonut tolla biisillä ja mitään sanomattomalla "lordikopio" lavaesiintymisellä, mut ilmeisesti muut maat tykkäs :LOL:
Mikäs siinä sitten =)

Mutta nyt kaupoille!

Joanna ja tuohuilija
 
...tuli varmuus ja selvyys verenvuotoon jota kesti viikkoja.Kaksi vaavia siellä masussa alun perin oli,molemmat omilla istukoilla.Toista ei enää ole mutta toinen voi hyvin ja kasvaa hienosti. :heart:

Käskivät synnytyksessä muistaa kertoa asiasta että kaikki tulee varmasti pois...toinen istukka jne.Onko kellään kokemusta tälläisestä?Onko toinenkin istukka irronnut synnytyksessä hyvin?jne.

Mulla tämä on seitsemäs raskaus ja kahdessa on jouduttu kaapimaan synnytyksen jälkeen.

Viikkoja taitaa olla 22 kasassa tai jotain sinne päin. :heart: :heart: =)
 
Olipas Tiniillä tosiaan ollut mielenkiintoinen lääkäri neuvolassa :whistle: :LOL:

Snodgrass Ei noin tarkkaan saa lukea mun juttuja :whistle: :D (muistanu ees enää, että sellaistakin oon toivonut :kieh: ) No toisaalta kyllä kuumehan sen pöpön pois ajaa B)

Joanna Juu kyllä tähän raskauteen mahtuu kipua jos jonkin näköistä :)

Multakussu Hyvä kun vuotoon löytyi syy. Vaikka harmihan se on, kun toinen ei jaksanutkaan :| mutta onneks toinen sentään voi paremmin kuin hyvin :heart:
 
Moi!

Katjuska-78 täällä kans yks räkänokka! Ja jos se kuume tulee täällä toivomuksen esittämällä, niin mulle kans, kiitos! :LOL:

Vähän on flunssalääkkeiden kanssa ollut miettimistä..tai no, en mä muuta ole tarvinnut kuin Vicks Sinex-nenäsumutetta ja sitäkin nyt öisin. Aiemmin ilman raskautta en oo voinut flunssaa elää läpi ilman sitä, se nimittäin on tehokkain nenän avaaja ikinä! :) mutta soitin neuvolaan ja kysyin sen käytöstä, niin voi kuulemma öiksi käyttää, tosin ei viikkoa kauempaa. Saanpahan yöt ainakin nukuttua.

Jane85 taitaa se mulla sitten sitä issias-kipua olla, kun juurikin sellanen "jalat alta"-kipu iskee välillä. Tänään onneksi parempi päivä sen suhteen.

Tunteeko muut hengästyvänsä pelkästä paikallaan olosta? Mulla on aina välillä sellanen olo, että masu on tossa ylempänä ja sit hengästyttää pelkkä oleminen... onneksi se ei oo koko aikaa. Ja mä kuulun myös niihin, joiden virtsarakko saa osumaa tämän tästä, ja vessaan päästyä tulee säälittävä tippa :)

Tänään tuli päätös äitiysavustuksesta eli pakkauksesta ja se pitäis nyt sitten tulla kahden viikon sisällä, iiih! :) eilen illalla ihastelin jo ostelemiani vauvanvaatteita ja kun keräsin ne yhteen, niin niitä onkin jo aika paljon... :whistle: mutta onneksi paljon eri kokoja, että ei vain esim.56cm. ja minkäs teet, kun ne on niin söpöjä...

Jees jees, mutta onnea ultra-, lääkäri- ja neuvolakuulumisista kaikille, joilla niitä oli!

suhveli 24+0
 
Tervehdys tyttäret!

Perinteiseen tapaan tulen taas ainoolla vapaalla muistamaan teitäkin, kyllä käyn melkein päivittäin lukemassa kuulumisia mutten jaksa vastailla! :saint:

Multakussu onko teillä taipumusta kaksosiin? tuliko tieto siinä mielessä yllätyksenä vai osasitteko odottaa? Olen antanut kyllä itselleni kertoa että jos alkaa olla useampia lapsia niin kaksosraskaudet yleistyvät. Harmi tosiaan ettei toinen vauvoista selvinnyt :hug: nähtävsti kuitenkin toinen voi hyvin ja esim. istukka ei haittaa hänen kehitystään, hyvä juttu!

Tinii voi ei teilläkin on kauhea lääkäri! Tai siis tollanen rääväsuinen, meillähän ultraus gyne otti miehen suurinpiirtein assistentiksi tutkimusta suorittaessaan (haistelemaan eritteitä!) :eek: :headwall: onneksi myös itse olen aikas kovasta luusta tehty etten noin pienestä hätkähtänyt, kaverit tai osa niistä ollut todella järkyttyneitä meidän kohtelusta että kaipa aika moukka se lääkäri sitten oli! Onko sulla omia epäilyksiä vauvan koosta että sitä paino arviota haluaisit, kaipa ne voi sut jonnekin lähettää sen kuulemaan jos oikein riskaat. Itse olen päättänyt vaatia synnytystapa arviota kun en edes sf-käyrille mahdu vaan menee reilusti yli... Katsotaan miten akan käy, päästäänkö yhtään minnekkään!

Joanne kurjia kipuiluja, auttaisikos jos nousisit esim. autoon jalat yhdessä? Tälläisen neuvon luin jostain ja suosittelen lämpimästi kauratyynyä tai jotain muuta vastaavaa!!! Yllätys oli mullekin että Teräsbetoni meni jatkoon :D mutta hyvä niin! Oletkos kovakin viisufani?

Katjuskalle ja koko perhellee pikaista paranemista! Teillä onkin taidettu sairastaa viime aikoina enemmänkin! Toivon mukaan saataisiin tautikierre kaikkomaan...

R iikka ja Nuppu74 koitakaahan nyt vaan päästää töistä irti!!! Kaikista tärkeintä nyt on vauva ja sen hyvin vointi... mäkin olen ottanut tavoitteen että tämän kuun loppuun vaikka sinnillä ja siitä sitten saikulle jos siltä tuntuu! Rupeettekos yhdessä mun kanssa valmistautumaan saikulle/hoitovapaalle? ja ennen kaikkea töistä irtaanumiseen... Nuppu vielä sitä kysyn että selviskö se sun vatsakipu/kiristys? Itselläkin sellainen vanne koko työpäivän ajan.

Vapelle kovasti tsemppiä diabeteksen kanssa ja osanotot! Muillekin jotka asian kanssa painivat kovasti sympatiaa!

Rytmihäiriöistä oli puhetta mulla niitä tulee kun kipeenä valvoin öitä töissä. Ovat kuulemma harmittomia mutta inhottavia muljahduksia. Sydän tekee kuulemma ylimääräisen lyönnin ja siitä se muljuaminen johtuu. Ekassa lääkäri neuvolassa asiasta mainitsin ja se setä oli sit mieltä ettei asiaa ruveta sen kummemmin tutkimaan (ei kuunnellut edes sydän ääniä multa!) ja totesin niiden olevan hyvin yleisiä, minkä päätelmän voi meidän pinoakin lukiessa tehdä!

( . ) <- tuo paisuu niinkuin pulla taikina. Mittasin ympärys mittaa tässä muutamia päiviä sitten ja iloisesti yli metrissä mennään (102cm) mä ihan oikeesti olen kauhuissani siitä kuinka valtava musta on tulossa, luojan kiitos se paisuminen on hyvin keskittynyt tuohon mahasektoriin!!! Työkaverikin oli ihmeissään, oli kuulemma juuri ennen synnytystä minun kokoinen :eek: :whistle: Töissä olen lorvaillut sen minkä kerkiän ja kauhea syyllisyys panaa päälle.. muut touhuaa ja minä vain seurustelen mummojen kanssa. Eilenkin tilasin meille taksin ja vein mummoja satamaan syömään jäätelöä :D ihanaa oli! Otin Daimin ja uutta ananasjäätelöä kaksi palloa, kiitos! :p Lauantaiksi tilasin keittiöltä pullataikinaa että leivotaan, näyttää että tuusailen kovasti mutta todellisuudessa vedän lonkkaa minkä kerkiän. En vaan yksinkertaisesti jaksa seistä ja kyykkiä, iltatoimienkin aikana on pakko käydä istumassa että jaksaa jatkaa...

Eilen olin koiran kanssa HAKU-treeneissä ja meillä meni vallan mallikkaasti. Perhanan puskassa napottaminen sai issiaksen kipeäksi, ihanasti tulessa oli loppu illan. Jos töistä luopuminen ottaa koville voi hemmetti että tästä vetäytyminen se vasta vaikeeta onkin... juuri alkanut kausi ja mä ihan intopiukeena treeni intoa täynnä -> kroppa pettää!!!! :kieh: mähän kökin vaikka väkisin siellä PRKL!!

Kipuilua täälläkin eri muodoissa ja niiden kanssa yritetään pärjätä. Vielä ei ihan kauheeta tuskaa ole elämä ollut ja nyt voi taas käydä nukkumaankin ja hetkittäin paikallankin. Viime viikollahan ei meinannut olla hyvä mitenkään päin. Jos vatsa ei ole toiminut niin se auheuttaa suurinta tuskaa ja sekin häpyliitokseen?? Vau kirjassa oli hyvä artikkeli liitoskivuista ja siitä miten ne ilmenee, kannattaa lukea!

Täytyy yrittää ottaa taas kuvaa ja laittaa sitä teille. Kävin jälleen kaupoilla ja mukaan lähti ylisuloinen sammakko pyyhe pentuselle, aivan hillitön :D lisäksi vaatteita alkaa olemaan jo ihan mukavasti. Huomenna vielä kelan paperi asiat kuntoon niin saadaan kaappeihin täydennystä! Eilen ostin ekaa kertaa vaippoja varastoon kun oli hyvässä tarjouksessa, kotona niitä availin ja voi hyvänen aika sentään minkä kokoisia pikkuisia pamperseja sieltä tulikaan (aikuisten xl-vaippoihin tottumeena!) Ostin erimerkkejä kun olen käsittänyt että riippuu lapsesta mitkä käy parhaiten.

Voikaa ihanat paksusti!!!
Koiruus ja pentunen rv 24 :eek: :heart: :D *poksahtelua ilmassa*
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Katjuskalle paranemisia :hug:
Mäki täällä flunssan kourissa oon, tänään tuli kurkkuki kipeeks :/ Yöllä olisin voinu vaikka vannoa että pikku lämpö kävi päällänsä, mutta aamulla lämpö oli ihan normaali ku mittasin.

Tiniillä ollu kiva lääkäri :LOL: Ainaki suorasanainen on ollu.

Euroviisut jäi eilen kattomatta, mutta olihan se Suomi jatkoon päässy, vaikka en olis uskonu..

Mä oon koittanu täällä siivoilla eilen ja tänään. Eilen sain peräti olkkarin laitettua kuntoon lattiasta kattoon ja vieläki on siistinä :eek: Syystä että pojat tuli vasta aamulla kotiin isänsä luota.
Nytkin oon yksin kotona, mies lähti poikien kans uimahallille, mutta mua ei nyt huvittanu mukaan lähtiä ku tää flunssa on. Joten jäin kotiin siivoamaan ja sain eteisen nyt kuntoon, talvivaatteet koneeseen ja muut talvihepeneet pusseihin ja säilytykseen. Tuli naulakkoon kivasti tilaa. vielä pitäs mennä lattia pyyhkäseen, niin seki olis täysin valmis. Oon tälleen siivoillu huoneen kerrallaan nyt paremmalla kevätsiivouksella, samalla ylimääräistä karsinu kirpparille ja roskiin.

Tänään taas viikot paukkuu, enää 16 viikkoa laskettuun aikaan :eek:

äippäskä ja syltty rv 24
 
Koiramamma Tuntuukin tosiaan siltä, että oon koko raskausajan ollut enemmän tai vähemmän kipee. :eek: Yleensä pysynyt pöpöt raskausajan pois, että enpä tiedä tuoko tuo isäntä niitä sitte tänne työpaikaltaan :kieh:

Muillekin pöpöisille paranemisia :hug: Kannattaa juu täällä palstalla kirjoitella kuumetoiveistaan, mulla ainakin tuntui tehokkaasti toive toteutuvan. :whistle:
 
Heippa syysmassut!Tänään sai taas kunnon stressin aiheen...olen päiväkodissa töissä ja siellä ryhmässäni selvis eka parvotapaus!Ei muuta ku loppuviikoks saikulle ja ens viikolla joudun kiertäväks varahenkilöks niin kauan kun tota parvoo esiintyy.Ite taas vasta-ainetesteihin ja saa taas jännätä sairastinko parvon viimeviikolla vai oliko se tavallinen flunssa... :headwall: !Että ottaa päähän ja pääni oon puhki miettiny asiaa tänään niin että pää särkee ja kunnolla!kun ei olis montaa viikkoo töitäkään jäljellä eikä jaksais mitään uusia työkuvioita nyt kun just sais alkaa helpottaa...itku tulee!ja sit vielä jos oon sairastanu sen nyt ni kiva...ei oo helppoo tääkään ala!no kai olen tarpeeks valittanu,mut oli pakko purkaantua!Mukavaa viikonjatkoa :heart: !
Piizu ja masukki 25+2
 
Katjuskalle voimia ja lepoa sairastelun kanssa! Itekin just mietin näiden kipuilujeni kanssa, että minnehän sitä toisen lapsen laittas, jos sellanen olis... En kyl pystys ite tekeen mitään lapsen kans... just ja just saan itteäni raahattua...

Tinii - huippis lekuri ;) eipä siinä mitään jos lääkäri on rento, jos ei itellä ole huolta että mitään vakavampaa tms. Mutta nyt tähän mennessä 13 eri HUS erikoislääkäriä tavattuani, täytyy todeta, että kirjo on laaja ja aika paljon on ite hyvä tietää ja pitä asioistaan huolta. Sitten se onkin aah - ihanaa kun joskus kohdalle sattuu lekuri, joka on lukenut sun paperit, riittävästi kokemusta hankkinut ja on oikeesti kiinnostunut susta.

Multakussu - huii kaikkea sitä, mutta onneksi selvisi syy ja toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Meitsi yrittää nyt varata aikaa lymfaan, jos se vaikka tepsis näihin liitos - what ever kipuihin...
 
Terveppä taas massukat!

Hurjasti voimia makoiluun ja toipumiseen sairastaville ja kuumeisille!
Meille muille kipuileville vaan hitaita kävelyitä ja voimien mukaan touhuilua.

Neuvolalääkärissä itse käväisin tänään ja saikkarillehan tuo laittoi jatkoa.
Ei ole liitoskivut miksikään muuttuneet ja supisteleekin ihan kiitettävästi, kun jotain yrittää oikeasti tehdä.
Lääkärin mukaan ei ole työntekoon minusta tämän raskauden aikana, joten nyt sitten vaan sairaslomaillaan ja kesälomaillaan ja sitten viimeksi vielä äitiyslomaillaankin.

Palkanlaskijaankin olin yhteyksissä ja selvisi, että olivat antaneet väärää informaatiota äitiysrahahakemuksesta minulle Kelassa.
Noh, tämä palkanlaskijamme on niin ihana ihminen, että hoitaa asiani heti ensi viikon alussa kuntoon (kunhan on itse lomaillut ensin) ja toimittaa kyseiseen instituuttiin tarvittavat lappuset
minun puolestani!

Kauankohan se hakemus nyt sitten viivästyy tämän mokan takia??
Arvasinkin kyllä, ettei sillä Kelan tädillä ollut kaikki kottaraiset kotona, kun siellä niitä lappusia täyttelin hänen kanssaan!
Toivottavasti se pakkaus edes pian tulisi, kun odotan sitä jo ihan intona....
Olen siis yksi näitä: tänne-mulle-heti-kaikki-justiinsa-nyt -tyyppejä!

Hurjaa siivousintoa minulta löytyy juuri nyt, mutta kun kunto ei kestä.
Kirpputorille olen saanut kasattua aika ison läjän tavaraa ja kaapit siten tyhjemmiksi ja järjestykseen takaisin.
Lomamatkalle lähtö aiheuttaa lievästi sanottuna kaaosta talossa, mutta pianhan tuonne pääsee kirmaamaan!
Hurjaa, miten paljon tavaraa pitää pakata perheelle ja koirille pariksi viikoksi!
Tuntuu, että ensi kesäksi pitää ostaa jo isompi auto. :LOL:

Mitenkäs te muut masukkaat olette ajatelleet kesää viettää?
Lomaileeko moni mökeillään vai ihan kotosalla?

Kuulumisiin taas ihanaiset!
Mamitus2 ja Nappula 24+3
 
Pitkästä aikaa täällä, käyn kyllä lukemassa usein, muttei sitä joka kerta jaksa kirjottaa ;) seliseli...
Täällähän alkaa monilla olemaan viikkoja vaikka kuinka paljon, itse tulen täältä perästä. Hitaasti mutta varmemmin kuin viikko pari sitten... Mulla supistelee edelleen, välillä jopa monta kertaa tunnissa. Sitten on taas päiviä kun ei supista ku pari kertaa. Hiivasta ollaan tällä erää taas selvitty, joten ei sekään niitä supisteluita sitten aiheuttanut. Pari viikkoa ollaan tässä maattu ja vihdoin sain luvan liikkua jo vähän enemmänkin. Alkoi tulla jo epätoivoinen olo. ( Tiedän kyllä että monet makaa monta kuukautta ja et pari viikkoa ei ole paljon)!
Neuvolassa tänään (3. kerta): kaikki kunnossa. Vauveli jumputti sydäntään about 140 tahtiin, kohtu navan korkeudella ja kaikki muutkin kunnossa. Paitsi järkytyin kyllä pahemman kerran kun pääsin puntarille: painon lisäystä kuukaudessa 5kg ja koko aikana 9kg! Siis täh?! Tai no, oon maannu 2 vikkoa ja syönyt tosi "hyvin". Mutta järkyttävää. Ja lisää kuulemma tulee tuplasti :kieh: Mun painoindeksi ennen raskautta oli 17,5, eli ihan hyvä ettö tuleekin, mutta mutta... Ja tänään neuvolan jälkeen kävin lounaalla (broiskufilee kermakastikkeessa ja ranskalaiset), sitten söin parin tunnin päästä pastaa tomaattikastikkeella, sitten näin tuttuja hesburgerissa ja söin 4 kanafileetä (jättikokoisia), jonka jälkeen kaupan kautta lakujädeä syöden kotiin. Ja aamupalaksi juustometukka leipiä.
Ja iltapalaksi mozzarellaleipiä ja viinirypäleitä.

Olin ennen raskautta kaiken lisäksi kasvisyöjä yli vuoden ajan... Kai tää on kaikki vaan raskauden ansioita. Onhan?? Ei kukaan normaali syö näin... :x
(Todellisuudessa vaan nauran itselleni täällä, älkää ottako vakavasti...) :LOL:

Ainiin. Tiniille kaikki sympatiat rekkalesbolekurin takia. eew...
Yks venäläinen huippulekuri sai mut nauramaan NKL:lla kyyneleet silmissä, kun kysyin, mitä voin tehdä hiivalle, kun ei Canestenit yms. auta. Kysyin, kun olin seuraavaa kuullut monelta, että voinko laittaa piimää alapäähän tms. ? Se katto mua järkyttyneenä ja tokas: Ehkä jotkut mummot tekee vielä noin, mutta HALOO"?!! Ja sitten neuvoi mua keittämään neljä pussillista kamomillateetä ja laittamaan monta litraa sitä nestettä isoon kattilaan ja kyykkimään pari tuntia sen päällä (housut tiet. kintussa). Siihen mä sanoin vuorostani: "HALOO"!?

No joo... onpas mulla taas jutut :snotty:

-Cora ja yks joka menee huomenna 4D -kuvattavaks (21+4)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piizu:
Heippa syysmassut!Tänään sai taas kunnon stressin aiheen...olen päiväkodissa töissä ja siellä ryhmässäni selvis eka parvotapaus!Ei muuta ku loppuviikoks saikulle ja ens viikolla joudun kiertäväks varahenkilöks niin kauan kun tota parvoo esiintyy.Ite taas vasta-ainetesteihin ja saa taas jännätä sairastinko parvon viimeviikolla vai oliko se tavallinen flunssa... :headwall: !Että ottaa päähän ja pääni oon puhki miettiny asiaa tänään niin että pää särkee ja kunnolla!kun ei olis montaa viikkoo töitäkään jäljellä eikä jaksais mitään uusia työkuvioita nyt kun just sais alkaa helpottaa...itku tulee!ja sit vielä jos oon sairastanu sen nyt ni kiva...ei oo helppoo tääkään ala!no kai olen tarpeeks valittanu,mut oli pakko purkaantua!Mukavaa viikonjatkoa :heart: !
Piizu ja masukki 25+2
Voi itku! :( Toivotaan että et oo sitä parvoa sairastanu ja että et sitä saisi.Olen jotain parvosta lukenut...varpaatkin täällä pystyssä että kaikki menee hyvin! :heart: :flower: :hug:
 

Yhteistyössä