***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Snodgrass pikaseen kehottaisin hakemaan apteekista rela-tabletteja... Mulla autto hyvin, vaikkakin oli vain vähästä kutinaa ja punotusta. Sano neuvolassa et saattaa just lääkkeiden takia uusia helposti hiiva... Ja juoda vaikka karpalo mehua. Se tekee pissasta ( hapokkaan?? ) Ja se pitää alapään puhtaampana. Toivottavasti saat nyt tehokkaat ja turvalliset lääkkeet.
Muutenki noita rela-tabletteja ( siis maitohappobakteeri valmisteita ) suositellaan varsinki loppuraskaudessa. Kuulemma ehkäisee lapsen allergioita ja atooppista ihoa jne... Eipä niistä ainakaan haittaa ole!!! Siinä meikä mamman neuvoo taas :LOL:

Joannalle voimia parisuhde kamppailuihin. Täällä kans viikko pari takaperin otettiin pariinki otteeseen kunnolla yhteen juuri ukkokullan menoista. Yks aamu ei tuumannu päästä sängyst ylös ku itkettii vaan kaikki kovasti... Mut nyt ollaan paremmalla pohjalla, ainaki toistaseksi. Kävin sitte kyllä neuvolassakin vollottelemassa ku oli niin paha olla :'(
:hug:

Nyt pikkutirsoille. Meikäläisellekki nuo unet maistuu. Illalla meen nukkuun joskus 22-24 aikaan ja aamulla herään 8-9 aikaan. Ja vaikka kui olis yön nukkunu niin parin tunnin päivätirsat pitää vetästä. Eli päivän aikaan tulee nukuttua n. 10-12 tuntia. Muistaakseni tämä on ihan "normaalia" mulle :/
Tiedän myös valmiiksi että yöheräilyt tulee olemaan yhtä painajaista. Lupasin isännälle että saa sitte nukkua pojan kanssa sen huoneessa. Niin minä hoitelen vauvaa öisin :| Voihan kamala... Ei saa miettiä vielä tollasia!!

R iikka 21+4 ( piti käydä tarkistaan )
 
MOI!

Onko kellään muulla ollu sokeriarvojen kanssa ongelmia?
Mä mittailin nyt viikon sokereita, parhaimmillaan jopa 12 krt/pvä. No arvot heitteli vähän ja aloitettiin guarem-kuuri, veteen sekoitettuja rakeita, joka juodaan puolta tuntia ennen syöntiä. Guarem ei anna kaikkien hiilareiden imeytyä. Nlassa sanottiin, et ilmavaivat voivat alkaa sitten vaivaamaan, mutta mulla tuli hirveet mahan väänteet ja ripuli, piti lähteä tänään töistä kesken kaiken kipujen vuoksi. Lopetin koko kuurin nlaan soitettuani. Sanoi, että jos maha ei kestä niin pientä annostusta ni ei kestä isompaakaaan, nyt odottelen kutsua äippäpolille, miten sitten lie alkavat toimimaan minun kohdalla, jotta saatas ne verensokerit kohdilleen. Toivottavasti ei insuliinia tarvitse kuitenkaan pistellä...

Jep, mä en kerkee enemää

hippos ja sulosäde 23+4

JEEE MAANANTAINA RAKENNEUÄ!!!!
 
Heips!
hippos toivottavasti et joudu pelaamaan insuliinin kanssa, ei varmaan oo mukavaa..itellä ei oo kokemusta, mutta kaveri joutui piikittelemään raskautensa aikana...toivon syvästi ettei itelle myöskään tulis tarvetta..

Turvotuksestakin ollut puhetta, mulla ei oo vielä tullut mitään turvotuksia, muutenkin tuntuu että tää keskivaihe on mennyt liiankin hyvin ja kepeästi, joten kai se loppuvaihe on sitten yhtä tuskaa..ei voi olla että mä pääsisin näin helpolla koko raskusajan...eli odottelen jo turvotuksia ja selkäsärkyjä ym. :kieh:

Parisuhteen kanssa "taistelijat" koittakaa jaksaa, miehet on joskus vähän pölkkyjä, eikä tajua tätä meidän tän hetkistä tilaa, pitäis vaan jaksaa kaikkea samanlailla kuin ennenkin, mutta toivotaan että meidän törpöt miekkoset järkeentyvät vaavien synnyttyä :D

Tervetuloa uudet tulokkaat :heart:

Liikkeistä miten teillä muilla, onko masuasukilla jo selkeät päivärytmit?? Mulla ainakin liikkeitä tuntuu sillon sun tällön...hyvin tuntuu ja pitkin päivää, mut ei oo kyl mitään aikoja kun hän siellä bilettää... =)

Mulla ti. neuvola ja jee, saa Kela-paperit täytettäväksi!!Kamalasti kaikki nyt vaan manannut että niitä on vaikee täyttää, argh, inhoon kaikkia noita virastojen papruja, en ikinä tajuu niistä mitään...eli saa taistella niiden kanssa sit ens viikolla.. :whistle:

Mutta oikein hyvät viikonloput teille ja hyviä lätkähetkiä!!! :wave:

jkoo + Pikkuinen 21+6 (paljon alkaa olemaan jo meillä viikkoja...) :heart:
 
mui!
Täällä taas tullu lunta-räntää koko päivän ja lunta maassa ja pakkasen puolella ollaan -2....

Kiitos teille kun otatte uudet odottajat aina iloisesti vastaan!

on nuo miehet kyllä perin kummallisia otuksia, ei niiden ajatusmaailmaan ihan nuin vaan pääse, meilläki on myös pientä sanomista menoista aina välillä, sanoo vaan et kyllä hän sitten ku vauva on syntyny niin muuttuu...mut sen näkee sitten...mut en mä niin välitä, oon saanu itekki mennä (yhdessä ja erikseen)kyllä ihan vapaasti aina..
viime yönä pikkukaveri masussa vähän säikäytti, nämä on vissiin niitä liitoskipuja, nivusessa kramppasi niin kuin olisi puukolla pistetty, sitten ku sain kivun hallintaan ja pois niin säikähin ku ei kaveri liiku yhtään, mies tuli töistä juuri ja kokeili mahaa niin sano et muljahteleehan se, ite en kait tuntenu siksi ku niin olin turta siitä nivuskivusta. Mulla on maanantaina neuvola niin pitää kysellä sitten tuosta kivusta...ku oon vähän kuutamolla näissä raskaus asioissa...
Mukavaa viikonloppua teille kaikille! (täällä ollaan ihan täpinöissä ja suomen peliä ootellaan).
-hille78+pikkukaveri rv 23+jotain-
 
Aluksi kaikille uusille minunkin puolesta tervetuloa :flower: :flower:

Turvotuksesta on ollut puhetta ja täytyy sanoa ettei ainakaan vielä ole vaivannut.
Liikkeistä sen verran että ei oo meilläkään selkeää rytmiä masukilla. Joskus saattaa yöllä innostua niin ettei saa nukuttua.Ja yleensä silloin aloittaa möyryämisen kun itse alkaa lepäileen.
Kelan papereita en ole vielä vienyt ja eihän tässä nyt niin kiirusta vielä ole...
Täälläkin sokeriarvoja mittaillaan 2krt/vk(6krt/pv) muttei niissä ole mitään häikkää...mulla ku tuo nla-täti sellainen hössö ettei jaksa sitä...Nla-lääkäri kuuleman sit 29 pv päättää jatketaanko tyhjää mittailua...

Eipä tässä nyt tällä kertaa muuta ku jännää peli-iltaa odotteleen ja muksuille riisipuuroa keitteleen...soppa jo valmiina....

Ninnipo ja masukki 23+3 :heart:
 
snodgrass
Jahas, kaikki peliä katsomassa... Erätauolla tässä kirjoittelen, aika huonolta näyttää tilanne :(

Kiitos R iikka vinkeistä. Ainakin sitä karpalomehua voisin nyt jo kokeilla, loppuja sit kun saan lääkärin siunauksen. Mulla toi hiiva ei voi kyllä lääkkeistä johtua, kun en ole muuta ottanut kuin juurikin hiivalääkettä!

Toivottavasti hippos keksivät siellä äippäpolilla jotain apua sokereiden tasaamiseen. Ei varmaan olis kivaa pistellä sitä insuliinia - toisaalta kai siihenkin sit tottuis.

hille oli saanut säikäytyksen yöllä. Kyllä sitä tosiaan kaikenmaailman äkillisiä ja koviakin kipuja näemmä raskauteen voi mahtua. Toivotaan et ei toistuis kovin usein.

jkoo kyseli niistä päivärytmeistä. Oikeastaan muuta säännöllistä en oo bongannut paitsi sen, että aina aamulla kun herään niin siellä tunnutaan heräävän kans, ja että illalla on parhaat bileet. Muuten hän touhuilee päivän mittaan säännöllisen epäsäännöllisesti, mitä nyt aterioiden yhteydessä on yleensä odotettavissa liikehdintää.

Meillä opetetaan nyt esikoista nukahtamaan itse tarrojen avulla. Joka aamu, jos on nukahtanut edellisenä iltana itse, saa liimata supernuuskijatarran askartelemaani tauluun. Kun on tietty määrä kasassa, odottaa yllätys-palkinto. Mietin tässä just, että kun toi herkuttelu meinaa välillä karata käsistä, niin pitäis varmaan itsellekin tehdä joku tarrataulu, johon sais aina herkuttoman päivän päätteeksi liimata tarran! :LOL: Auttaiskohan se? Ärsyttää tää makeanhimo! Eikä se tietysti tee hyvää tuon hiivankaan kannalta.

Nyt jatkuu peli, apua!
 
Täällä se porukan ulkopuolinen joka ei urheilua kattele, ei vaikka maksettas.Ei siis kiinnosta lainkaan :D
snodgrass toi taulu-ideahan on ihan loistava, ei kun askartelemaan :LOL: mut saisko siitä palkinnoks sit herkkuja :saint:
mullakin jonkinasteinen hiiva menossa, varsinaisia oireita ei kummemmin ole (satunnainen kutina)mutta terkka määräs varuiks hiiva-lääkityksen, mulla kun ne papa-löydökset on vieläkin epäselviä, muuta ei tiedetä kun että pahoja solumuutoksia, mitä sitten lienevätkin.Näytteitähän ei voi ottaa kun vasta synnytyksen jälkeen.
Tervetuloa uusille, vieläkin meitä näköjään löytyy!!
Liikkeistä, meillä masukas tuntuu olevan aktiivisimmillaan illalla ja aamupäivällä.satunnaisesti päivälläkin tumauttelee, ja varsinkin sillon kun mies laittaa käden masulle!mikä on tosi outoa, poika kun oli sellanen että sillon ei varmana liikkunu jos edes mun käsi oli masun päällä!
hille78 ihan normaaleilta liitoskivuilta kuulostaa, kurjiahan ne on mutta ei tarvii ainakaan huolestua!
Nyt en kyllä muista mistä ootte jutellu, kelapaprut oon palauttanu jo alkukuusta, otetaan avustus rahana niin ei tarvinnu ainakaan uuden pakkauksen toivossa pantata papereita :)
omaa napaa sen verran että eilen oli sokerirasitus, eikä se niin kaameeta ollu.Litkukin ihan juotavaa, kurjaa oli vaan istua siellä käytävällä se pari tuntia mut onneks oli lehtiä mukana.
Maanantaina sit soittelen tuloksia.
Ens viikolla lähtee meijän tuplatkin matkahuollon matkaan, toivotaan että saataskin ne vielä ens viikolla niin pääsis kokeileen!sit vielä vika viikko pakkausta ja alkaa muutto |O
onneks on jo paljon pakattunakin.Ja tietty mies iltavuorossa niin siitä ei tarvii ainakaan apua toivoa :)
Nyt aamupuuhiin, aurinkoista viikonloppua kaikille!

Daydreams ja pipana 24+4
 
Huomenta täältäkin :) Me kans ukon kanssa herkkujen kera :ashamed: alettiin peliä katsomaan, mutta ei kestäny loppuun asti ees katsoa :/ Pakko vaan myöntää, että toimiva taktiikka oli Venäjän joukkueella ja meidän poppoolla taas ei ollut ees se Hannu Hanhi matkassa :( No tänään sitte Ruotsia vastaan :kieh:

Mä eilen kävin kyllä lukemassa vähän väliä juttuja, mutta en vaan saanu aikaseks kirjoitettua mitään. Jotenkin veto oli pois siivoamisen jäljiltä.

Täällä kans vois väsätä itelleen tollaisen tarrasysteemin...kun ne herkut maistuu ihan liian hyvälle |O ja itsehillintää ei vissiin oo mulla yhtään, kun eilenkin piti taas namia vedellä nassuun :ashamed:

Hippos toivotaan nyt ettet insuliinille joutuis.

Liikkeistä Ei nyt mitään kauheen säännöllistä rytmiä ainakaan Vilpertti oo pitäny, paitsi että silloin kun mä rauhoitun niin hän aloittaa melskaamisen. :kieh:

Nyt vielä vähän järkkäilemään paikkoja kuntoon, kun tullee anoppi ja appi kyläilemään B)

Katjuska ja Vilpertti 23+2 :heart:
 
Huomenia!
Hauska lukea kaikkien herkutteluista ja tarratauluista! Minulla ei raskaus ole tuonut mukanaan mitään pakonomaisia mielitekoja, mutta herkut kyllä maistuis enempi kuin yleensä. En esimerkiksi normaalisti pidä lainkaan tavallisesta pullasta tai kuivakakuista. Keksienkin pitää olla jotain yltiö-herkku-leivos-keksejä, että viitsin syödä, mutta nyt maistuu kaik. Yks päivä huomasin töissä sanovani, että en edes pidä pullasta ja haukkasin jo palan toisesta pullasta. Samoin normaalisti, jos menen kahvilaan, otan aina mieluummin jonkin suolaisen piirakkapalan tai pasteijan kahvin kera. Nyt se on sitten jokin leivos tai munkki... Korvaanko menettämäni siiderikalorit herkuilla? Paitsi että olen kyllä herkutellut holittomilla siidereillläkin. Kopparin karpalo on ihan hyvä. Viime viikolla päätin ruveta rajoittamaan herkkuja ja päätin, että kotio ei osteta, kuin viikonloppuisin tai erityistapauksissa herkkuja. Olen työntänyt jonkin hedelmän suuhun aina kun tekee jotain mieli. Hyviähän ne on hedelmätkin. Ja sokerisia, hedelmäsokerisia...
 
Lizard Mullakin tuolla pakastimessa noita mansikoita, joilla yritän korvata makean syömistä ja hedelmiäkin löytyy, mutta usein siinä sitte käy niin, että syön ne ja viel namitkin päälle jos kaapissa sattuu olemaan :whistle:
Salaatit kyllä on mulle tällä hetkellä sellaisia mitä voisin syödä vaikka kuinka ja paljon...nimenomaan just ihan vihersalaatit, että ei mittään majoneesimössöä sentään...se nyt vielä puuttuiskin tästä mun konkurssista. ;)
Mutta ois vissiin hyvä saada edelleen vähennettyy tuota karkkia ja nekin harvat kerrat kun kahviloissa käyn, niin jättää se pasteija ja viineri ostamatta ja ostaa just joku pullan käntty, mutta ite kans tykkään enemmän noista oikein herkkupläjäyksistä :p :ashamed:
Holittomat siideritkin on ihan kevyitä...eikös joo :whistle: niitäkin kun on tullut grillailun lomassa ja joskus saunan jälkeen juotua...

joo nyt lopetan herkuista jutustelun...alkaa vaan tehdä mieli kaikkea :kieh:
 
vuh
Pitkästä aikaa taas moi kaikille! Mies ja poika lähtivät kauppaan, joten nyt on aikaa lukea teidän tekstejä ja kirjoitella!

Coralle voimia tosi ikävään tilanteeseen. Toivotaan täysillä, että kaikki menee hyvin. Ja tänne saa tosiaankin purkaa pahaa mieltään niin paljon kuin jaksaa. Katjuskan astmallekin erittäin nopeat poistumistoiveet!

Hippos ja hille En ehtinyt katsoa teidän la:ja. Ollaankohan yhtäaikaa LKS:ssa? Hille tuntuu ainakin kelien puolesta asuvan jossain ihan meidän lähellä... Uskokaa tai älkää: täällä on eilen ja tänään satanut yhteensä kymmenen senttiä lunta! :xmas:

Pesänrakennusvietti on täälläkin saanut vallan. Meille tulee heinäkuussa sekä keittiö- että kylppärirempat ja niihin täytyy tehdä suunnitelmia ja tilauksia täyttä häkää. Olispa täälläkin Ikea... tai edes semmosia remppafirmoja, joiden äijillä olisi jotain vuoden 2008 näkemyksiä väreistä ja trendeistä! :D

Parisuhde ei varmaan kenelläkään ole koko ajan hyvässä mallissa. Meillä on nyt menossa paljon parempi vaihe kuin esikoisen synnyttyä. Silloin kamppailtiin täysillä niissä "perinteisissä" ongelmissa: kumpi saa enemmän omaa aikaa, onko meillä yhteistä elämää ollenkaan, missä seksi, onko tuo sohvalla möllöttävä olento se sama unelmien prinssi kuin siellä turkulaisessa ravintolassa vuonna 2001...! Älytöntä, että vaikka järjellä tietää ongelmien olevan yleisiä monella pariskunnalla, se ei helpota ollenkaan niiden ratkaisemista. Ite pitää vaan sinnitellä ja hoitaa suhdetta. En tiedä: onko teillä jollainen sellainen täydellinen sielunkumppanit-suhde, joka ei koskaan ole mistään kohtaa kuralla?

Muuten: raskaus etenee hyvin ja rakenneultrasta tuli vain hyviä uutisia! Jees, lähdenpä tästä tiskaamaan. Arvatkaa muuten, huvittaako enää ollenkaan siivota tota vanhaa keittiötä, kun se uusi tulee JO kahden kuukauden kuluttua! :D vuh-laiskimus ja lapsonen
 
Maanantaina poksahtaa RV 23 rikki.

Kiitos Laura 4D-infosta - samaan paikkaan oon menossa parin viikon päästä.

Jotkut käy jo nyt sokerikokeissa, onko niihin joku erityisperuste? Mulla on sokerirasitustesti vasta RV:lla 26, huh vähä jännittää... Makeaa vois syödä pääsääntösesti kokoajan, ihme et painoa ei ole tullut enempää kuin nelisen kiloa. Muuten ei ole ollut mitään mielitekoja tai inhotuksia, paitsi ehkä vähä kalaruokien suhteen. Ja suolan maistan liiankin hyvin.

Turvotusta, väsymystä tai päänsärkyä ei ole esiintynyt, mutta liitoskipuja KYLLÄ! Ei joka päivä yhtä pahoja, mutta kylläkin välillä vähän turhan kovia, sit on vaan pakko pysähtyä ja käydä makuulle. Meen parin viikon päästä neuvolan fysioterapiaan, jos keksisivät siihen jotakin apuja. Kävin jo työfysioterapeutilla, hän ei keksinyt...

Hki:ssä Hb on mitattu joka neuvolakäynnillä, tosin pikatestillä, joka näyttää millon mitäkin. Sairaalajaksolla Hb laski 111, niin olen napsinut Obsidania siitä lähtien silloin tällöin ja viimeksi kyynärvarsimittauksessa Hb oli jo 126.

Äitiyspakkauksen skippaan, koska saan kaikenlaista kamaa ja vaatetta niin paljon kavereilta. Rahan käytän varmaan vaunuostoksiin.

Antibiootteja on mulla tullut raskauden aikana vedettyä enemmän kun muutoin viimeisten 10 vuoden kuluessa. Mm. Kefalexinia, Trikozylia ja nyt viimeksi Roxithromycinia keuhkoputkentulehdukseen. Ilmeisesti näistä ei pitäisi olla haittaa sikiölle, tosin viimeksi mainittua testattu vain eläimillä. Mutta Suomessa varotetaan aina kaikista, joista ei ole 100 % varmuutta.

Tampereen mammoille - minäkin aion näillä näkymin muuttaa T:reelle kunhan vauva syntyy ainakin vuodenvaihteeseen asti, koska siellä päin on enemmän apua tarjolla ;)

 
Mitzy mulla toi sokerirasitus oli sen takia että täällä se tehdään kaikille joilla BMI yli 25, mulla se on 26.Terkka kyllä sano että ei ole pakko mennä koska varsinaista ylipainoa ei ole kuin n. 5kg mutta menin kuitenkin, eihän siitä haittaakaan oo.Ja nyt tosiaan rv 24 (tiistaina jo rv 25!!!!!) ajan sain tähän väliin koska meillä tosiaan seuraavat 2 viikkoa muuttoa ja täti otti sen ystävällisesti huomioon aikaa varatessa :) muuten se olis mullakin ollu rv 26.
Jännittää kans maanantaina saatavat tulokset, herkut on maistunu, onneks ei kuitenkaa painoo oo tullut kun 2kg.
vuh täällä kans huomaa että emäntä on ottanut sen asenteen että ei enää viitti siivota kun kohta muutetaan, jaksoin kyllä imuroida mutta siihen se sit jäikin :D
 
Täällä yksin istuskelen kotona ja voin sanoa että tylsää on :/ Kaveri tuossa onneks piipahti kylässä ettei ihan koko päivää tarvinnu yksin kykkiä. Mies on töissä, tulee vasta kymmeneltä ja pojat tulee kotiin huomenna.
Masussa on kauhee jumppa taas meneillään :heart:

Kiva lukea että muillaki menee herkkuja mielinmäärin :whistle:
Mä oon ihan hirveenä syöny suklaata ja kaikkea muuta epäterveellistä, ei vaan pärjää ilman makeaa :ashamed:
Onneksi painoa ei vielä oo tullu ku se vajaa 4 kiloa.. sitä ku on jo ihan tarpeeksi muutenki.

Pesänrakennusvietti vaivaa täälläkin. Omaa kotia etsitään koko aika, kunhan vielä sopiva tulis vastaan. Alkaa tää vuokrakämppä käydä jo ahtaaksi, kohta täällä on parhaimmillaan 7 lasta yhtäaikaa :whistle:
Isompaa pitäis siis löytää ja edullisemmaksikin tulis maksaa omaa, ku hirveetä vuokraa jolleki toiselle.

Parisuhde menee täällä ihan ok. Välillä tulee erimielisyyksiä, mutta ne taitaa johtua enimmäkseen mun raskaushormoneista :whistle: Sitä ku on niin herkkä että ku toinen jotain sanoo, ottaa ne heti itteensä. Ja välillä pitää tingata ihan tinkaamisen halusta :LOL:

Mulle iski eilen nuha :/
Yö meni sit pyöriessä ku ei oikein saanu hengitettyä kunnolla.
Päivällä kävin apteekista hakemassa lääkettä ja hyvä etten sinne pyörtyny ku tuli niin heikko olo jonottaessa. Ehdin onneksi autoon ennen ku silmissä ihan musteni.

Enää 4 tuntia lätkään!!!
Mut nyt meen ottaan myöhäiset päikkärit..

Äippäskä ja syltty 23+3
 
Lauantaita!

Heräsin sitten aamulla virkeänä ja täysin hereillä ja skarppina(kello oli soimassa puol kasi ku töihin meno) ni katoin kelloa ni 5.00!!! :| onko muille käynyt noin?? Siis heräilen muutenki ihan sika aikasin,uni ei vaan tule..illalla sit sammahdan ysiltä jo...

Neuvola oli eilen: vkoja 25 tasan

115/73 paineet

pissa puhdas

hemppaa ei otettu

syke 145 (ja taas hirveetä rallia masussa anturia karkuun)

vauveli poikittain

liikkeet +++++ (

:D )

sf mitta 23

painoa tullut tasan 10kg yht. 556g/vkossa

Aika harvakseltaan noita käyntejä on näin ainaski tokassa raskaudessa melkein loppuun asti kk välein..toisaalta ihan hyvä että pääsee rauhassa mökkeilee ja muuta ei tarvi neuvolan takia kaupungissa rampata...

Saatiin hyvää esimakua tulevasta kun kaveri oli lapsensa 1v. kanssa tossa kylässä ni meidän poitsu omi kaikki lelunsa eikä antanut tän pienemmän ottaa niitä,heilutteli vaan nenän edessä ja lällätteli-hohhoijaa....

Närästyskin alkoi sitten viimeinkin,ei muuta kun renniee poskeen ja menoks! B)

Onkos muilla pupuilu halut kasvaneet..?? Täällä tekis mieli alvariinsa....hih! :D
 
Snodgrass Mulle täti sano neuvolasta et just hiivalääkkeet saattaa herkistää uusille hiivatulehduksille :/ Mut tosiaan mulla ne relakapselit on auttanu ja sillon tällon oon karpalomehua hörppiny.

Pupuilu halut.... kysysin vaan, mitä on pupuilu :LOL: Ei oo haluja ollu eikä kuulunu. Kaks päivää oli kivaa ja luulin et halut olis palannu alun jälkeen mutta pas...at!! Uskon et se hiiva ja kuivuus vei vähätkin halut . Ja toisekseen alapää on nyt niin hellä ja turvonnu et sinne ei uskalla koskea :/ Pissalla käydessäki tuntuu siltä niinku emätin tippus... Pitäs varmaan kysyä joltaki fiksulta et miksi näin??

Täällä kans yks närästelijä :wave: Rennietä en oo kyllä ottanu ku satunnaisesti illalla ennen nukkumaan menoa. Vielä kerkiää.

Juu ei oo tullu kiekkoa seurattua :| Kerkee ne tulokset sitte netistä lukea :)

Äippäskä Mä liityn nuhaseen seuraas... Voi että oli kiva pärskiä töissä tänään, ota siinä sitte ruokatilauksia ja aivastele. Varmaan tosi kiva asiakkaitten mielestä. Yleensä mulla menee nokka heti niin tukkoon et ei viitsi töihin mennä juokseen. Mut nyt oli aamusta ihan ok olo, mut iltaa myöte oon sitte menny tukkoon. Ei auta muutaku nauttia panadolia ja koittaa levätä. Huominen työpäivä taitaa jäädä välistä :( ( tai no )

Mitzy Mulla oli se sok.ras testi aikasessa vaiheessa koska mulla on edellisessä raskaudessa heitelly sokerit. Vaikkakin kerran vaan pissassa oli hiukan koholla.

Tarrataulu otettiin käyttöön pojalle. Aina kun käy pöntöllä kakkalla ( ei housuun tai yövaippaan ) Saa valita puuha-pete tarran. Toiminu on ainaki tänään, tosi loisto juttu!
Itellekki vois olla hyötyä. Meinasin hakea taas makuunista säkin karkkia, mut vetäs flunssa nokan niin tukkoon ettei kannata. Ei maistu mikään miltään.

Mulle on tullu sellanen ihana "vaiva" et kaveri potkii pissarakkoon ja pissattaa tosi useesti. Sit vaikka käy pissalla, jää vielä sellanen tunne et joutuu mennä uudestaan. Aivan ku pissa ei "pääsis" kerralla tuleen... Ymmärtääkö kukaan mitään. Mulla oli tää samainen vaiva esikoista odottaessakin.

Meillä ei heti esikoisen syntymän jälkeen tarvinu riidellä siitä kumpi saa eemmän aikaa. Eikä heti sittenkään ku menin töihin kauppaan, mut kyllä riideltiin ku vaihdoin työpaikkaa, ja rupesin tekeen iltavuoroja, se ikävä juttu vaan et edelleenki tästä riidellään ja uskon et sen takia ukkokultaa "ahdistaa" tämä raskaus. Sitte niitä on kaks "hänen hoidettavana". Tämän takia meillä varmaan kriisellään niin paljon. Tiedän että hän odottaa yhtä innolla lasta kuin minäkin, mutta arki huolettaa häntä. Täytyy myöntää et niin minuakin. Poika oppii koko ajan itsenäisemmäksi ja sitte "tulee" uusi vauva hoidettavaksi 24/7. Toki tämäkin kasvaa sitten myös itsenäiseksi, mutta siinä menee oma aikansa. Taas tuli purkaus... =)

Muistinkos muuten kertoa, et tuli sitte varattua thaimaan matka helmikuussa 2009.... Kyllä pelottaa. Meitä on onneksi lähdössä iso poppoo. Yhteensä 10 aikuista ja 4 lasta. Kuishan sitä pärjää :/:/

Kokeilen jos osaan laittaa kuvan vattasta... alkaa jo asiakkaatki huomautteleen joten kai se raskausvattaa alkaa näkymään :D

Jäi moneen asiaan vastaamatta, mut toisella kertaa lisää...

R iikka 21+5
 
Erätauolla oli tultava kertoon että kyllä tuo Suomi-Ruotsi ottelu on sellainen peli että sen huomaa tässä rajan pinnassa todella hyvin...Haaparannalla käydessä nuoriso möykkäsi humalassa jo päivällä ja ku näkivät että suomalaisia niin alko hehkuttaan svedujen puolesta.... Ja täytyy kyllä myöntää että piti siinä sit takas antaa meidän Leijonien puolesta.... :kieh: :kieh:
Muistan hyvin vielä -95 ku Suomi voitti kultaa millainen ELÄMÖINTI oli tuossa Haaparannalla....Se oli ihan tukossa suomalaisista autoista ja kävelijöistä jotka hehkutti Suomen puolesta.... :D :D Vedettiinpä siellä sit Suomenlippuki salkoon josta Ruotsin poliisit ei oikein tykänneet...onko tuo ihme.... :D :D Mutta näin täällä erätauon aikaan....

Ninnipo ja :heart: masukki 23+4 :heart: (ja ilmeisesti kannustaa myös Leijonia ku elämöi siihen malliin :LOL: )
 
Iltaa! Näin pitkästä aikaa... :whistle:
On tupannu oleen jotenkin niin kauhian kiire ettei ole tännekkään kerinny kuulumisia kertoilee, välillä kipassu pikasee vaan lukasemassa...

Mie alan olla jo ihan toivoton tän väsymyksen kanssa, välillä tuntuu et vois nukkuu vaik kellon ympäri ja sekää ei riittäis... Ja sit saan sen takia välil kauheita huonoäiti-komplekseja kun on tainnu tuo meijän jätkä olla viime aikoina enemmän telkkarin ku äitin valvonnan alla... :/

Ultrassa käytiin taas tuossa muutama viikko sitten ja kaverilla oli kaikki ihan hyvin (vilkutteli meille kovasti) mut oli tuo istukka edessä ja vielä aika alhaalla. Nyt siis jännäillään et mihinkä sitte loppujenlopuks asettuu, viikolla 30 pitäs mennä asia tarkastuttamaan mut oli ainaki neuvolatäti sitä mieltä et harvinaista on jos ei nouse... päästään siis vielä ainaki kahdesti ultraan kun viikol 36 olis tuon raskausdiabeteksen takia vielä yks tarkastus... :)

hippos kuinkas paljon siulla on nuo sokerit heitelly? mullakaan ei arvot ole kovin paljoa kohollaan ollu (sen verran vaan että sen gestaatiodiabetes tuomion sain :D ) ja ei ole neuvolassa minkäänlaista puhetta lääkityksestä ollu, ei edes siitä et äitipolille tarvis... mulla siis ainoastaan ruokavaliolla hoidetaan ja jokatoinen viikko mittaan sokerit kolmena päivänä 8 kertaa päivässä ja tietty muullonki jos itestä siltä tuntuu... :whistle:

Mut nyt nukkumaa, huomenna pitäis saaha perunat maahan ja tuo pikkumies pomppaa taas viimeistää kasilt ylös vaikka tää äiti kyl vois nukkuu vaik puolillepäivin... |O :whistle:

miukka & "kaveri" rv 23+5

Ihan vallan meinas unohtua: HYVÄ SUOMI JA ONNEA LEIJONAT!!! =)
 
Taitaa mammat nukkua vielä pelin jäljiltä ;) Mutta tosiaan Leijonille onnittelut Ruotsin kaadosta =) Tuli kans peliä katottuu, mutta toinen erä meni osittain "pilkkiessä" tossa sohvalla :whistle: Mutta kaikki parhaat palat sentään näin :D

Sokerirasituksesta Itse ainakin joudun sinne vaan tän normaalistikin turhan uhkean olemuksen vuoksi :kieh: En tiedä kyllä, että unohtiko terkka mut sinne passittaa, kun neuvolassa olin, vai laittaako vasta kesällä sitte menemään...

Haluista Aika normitahdilla mennään... ehkä vähän hiipunut, mutta aika helposti mut saa mukaan leikkiin B)

Dior yrittää nyt ainakin olla stressaamatta siellä...tiedän, helpommin sanottu kuin tehty :whistle:

Parisuhde Ihan mallillaan on... Puolin sun toisin pinna välillä kireällä, mutta yleensä siihen on joku muu syy kuin se ettei toisen pärstävärkkiä sillä hetkellä sietäis.

Nuhanenille paranemisia :snotty: :hug:

Hille Onnittelut tupakoimattumuudesta =) :flower: Samoin muille kans jotka ilman ovat pystyneet olemaan. :flower: itse kans ollut ilman plussaamisesta lähtien. Välillä tekee mieli, mutta onneks aika harvoin kuitenkin ja tähän asti oon himon pystynyt voittamaan :)

R iikka Mulla on kans välillä tota, että tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla ja saa kohta mennä uudestaan vessaan :kieh: Vilpertti kans tykkää majailla mun rakon päällä ja välillä potkii mojovasti sinne :kieh: Aamuisin aina sellainen olo kun herää, että räjähtää justiinsa :whistle:

Mutta mukavaa sunnuntaita kaikille. Muksut tuolla leikkii kiltisti yhdessä autoilla. ihanaa kun noilla leikki sujuu vaikka ikäeroa on se 7 vuotta =) Toivottavasti Vilperttikin sitten myöhemmin mahtuu leikkeihin mukaan...

Katjuska ja Vilpertti 23+3 :heart:
 
Hyvää sunnuntaita!

Jipii, leijonat sitten päihitti Ruotsin, se nyt lohduttaa vähän Venäjä - pelin jälkeen..

miukka Mullakin todettiin rakenneultrassa et istukka alhaalla ja asia tarkistetaan joskus rv 30. Sanoivat kyllä että hyvin todennäköisesti nousee, ja sitä toivon kovasti, sektio tuntuu tällä hetkellä tympeältä vaihtoehdolta.

Oma vointi on ollu ihan hyvä, vatsa on kovasti kasvanut ja vauva on vilkas liikkeissään. Nyt huomaa todella olevansa raskaana , siivoaminen, juokseminen ym. eivät onnistu yhtä luihakkaasti kuin ennen. Ja jos esim. yöunet jää vähemmälle, olo on seuraavana päivänä hyvin raskas. Pissavaivoja on, vauva potkii jotenki alas ja pitää kiireesti mennä vessaan. Sit ei tuu ku lirahdus. Jollaki tais olla samasta kokemuksia. :) Aivastaessa pitää laittaa jalat ristiin ettei lirahtele housuun. Rasittavaa.

Mulla jotenki jääny vähemmälle tän palstan lukeminen, kai se johtuu siitä että päivät menee töissä (työmatkoissa etenkin!) ja illalla on niin paljo kaikenlaista tekemistä. Ja tulee enemmänkin vaan luettua teidän juttuja, oma kommentoiminen jää vähemmälle.
Kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja hyviä vointeja, nyt pitää lähtä ruokakauppaan.. :wave:

syysmama 24 + 1 :heart:
 

Yhteistyössä