***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Cora - Miten tosiaan se sun irtisanominen onnistui? Ite kun ilmotin raskaudesta pomo sano leikillään, et sä oot sit viimenen joka firmasta lähtee ennen toimitusjohtajaa, vaikka konkka tulis. Ja niinhän se kyllä lain mukaan on... raskaana olevaa ei voida irtisanoa (paitsi ehkä koeajalla - siitä en ole varma).

Ei supista, turvota eikä säre ainakaan juuri nyt. Liitoskipuja ilmenee kyllä jos pitkän päivän istunut töissä Ostin Anita-tukivyön, hiukan minusta sillä helpottaa, tai ainakin jotenkin muuten tukevampi olo - ei vatsa roiku, kai se on sitäkin.

Muutoinkin ollaan taas elävien kirjoissa. Keuhkoputkentulehdus lisäkkeineen alkaa olla antibiooteilla voitettu. Tämä alkoi kissa-allergiasta, vaikka en koskaan ole ollut allerginen kissoille tai muille eläimille. Lääkärin mukaan allergia saattaa jäädä ja saan olla onnellinen, koska keuhkot eivät vielä vingu astmamaisesti... että hihhoijaa, vois luulla että sairastelukiintiö olis jo kohta mulla täys, mut saapi nähdä... Lääkäri sanoi, että koska limakalvot ovat raskauden aikana normaalia heikommat, saattaa uusia allergioita puhjeta tai vanhat paheta. Aerius-antihistamiineille en saanut lupaa, mutta Otrivinia sain luvan suihkaista nenään iltaisin ja ottaa hiukan reseptiyskänlääkettä, että sais nukuttua, vaikka niissä molemmissa varoitetaan, ettei sovi raskaana oleville.

Mulla oli tänään neuvola, RV 21+2 vertailun vuoksi:
Painoa ensimittauksesta tullut 3,4 kg
RR 120/75
SF 21 eli vähän käyrän yläpuolella
Liikkeet tuntuvat ja sydän sykyttää tasaseen noin 140 / min.
Virtsa OK
2.6. "pääsen" sokerirasituskokeeseen.

Onko moni menossa / käynyt aiemmissa raskauksissa 4D:ssä? Kokemuksia?. Ite ajattelin mennä 25. raskausviikolla eli toukokuun lopussa. Mä kyllä kävin taas kutsusta perjantaina sairaalalääkärillä ultrassa kun crp-arvot oli nousseet (kylläkin keuhkoputkentulehduksen vuoksi, mutta haluttiin silti tsekata), mutta se oli aika pikainen katsanto, vaan et kohdunsuu, lapsivesi ym. ok. Tarkempi ultra jälleen 12.5. Ehkä sitten katotaan taas vauvaakin tarkemmin. Tällä erää se tuntui vetelevän sikeitä, eikä pyörinyt normaaliin tapaansa ultratessa.

Mitähän kaikkee siinä ultrassa pitäis lääkäriä pyytään selvittään? Siis mitä mittoja tai muita yksityiskohtia teille on kerrottu?. Mulle sanottiin rakenneultrassa vaan, että sikiön koko vastaa viikkoja ja munuaiset, vatsalaukku ja virtsarakko on siinä ja sydämessä näkyy tässä vaiheessa kaksi kammiota. Neljähän niitä kai kuitenkin tulisi olla?

R iikka niin sitä viel piti sulle sanoa, että aika outoa tuoa la muutos - mun lekuri sano, että näillä viikoilla ultran koko arvio voi heittää +/- 2 viikkoa ja sen vuoksi ei tässä vaiheessa normaalista lähdetä muuttelmaan enää la:aa.
 
Heipsanssaa!

Rakenneultra takana ja kaik hyvin!!! Poika näyttäisi olevan hän ja isäänsä tullut: yläkäyrillä mennään kasvun suhteen. Varoitteli kätilö jo, että teidät tullaan loppuraskaudesta kutsumaan synnytystapa-arvioon, sen verran johdonmukaisesti pikkuinen kasvaa kookkaana.

Lääkäri ei ollut juurikaan huolissaan parvorokosta. Ekat kolme kk parvo aiheuttaa keskenmenoriskin ja siitä 24 viikolle saakka tosiaan sen anemiariskin sekä nesteen kertymisen sydämen ympärille. Aamulla otettiin työterveydessä verikoe ja viikon päästä saan (vasta, plääh) tuloksen. Lääkäri sanoi, jotta töihin menolle ei ole estettä, tauti on tarttunut jo, jos on tarttuakseen. Mikäli verikoe viittaa siihen, että tartunta olisi nyt tapahtunut, uusi koe parin viikon päästä ja seurantaan. Asialle ei kuulemma tehdä mitään ja sikiö paranee itsestään. Sikiön sairastumisen riski on n. 30%, mikäli äiti sairastuu. Lääkäri sanoi muutenkin, että parvo ei kuulu ollenkaan niihin vaarallisimpiin viruksiin, joihin raskauden aikana voi törmätä. Minulla on ollut jotenkin rajumpi käsitys aiheesta, mutta hyvä näin. Lääkäri onnistui rauhoittamaan meidän mielet. Mieskin antaa nyt minun mennä töihin... 24 viikon jälkeen parvo ei tämän lääkärin tietojen mukaan ole enää lainkaan vaarallinen sikiölle.

Kuukauden päästä tapaan (viimeistään, ellei parvo ...kele aja aiemmin tohtorin luo) lekurin uudemman kerran. Tahtovat kontrollikäyntejä äippäpolille taustani vuoksi. Tulee sellainen tunne, että olemme hyvässä hoivassa. Itse en olisi osannut odottaa mitään "erityiskohtelua", kun tämä raskaus on sujunut niin mallikkaasti.

Naiset, naiset! Mittee te oikein vouhkaatte nuitten kilojen kanssa?! Antaapi tulla vain. Kuuluu raskauteen. Eikös vaan? Naatitaan vaan odotuksesta ja unohetaan kilot. Tulee, mitä tulee ja lähtee sitten pois, mitä lähtee... :heart:
 
vuh
Lizard Hyvä, että tilanne näyttää hyvältä ja mieli ei oo enää maassa parvo-asiasta!

Synnytysvalmennus On tää ihan ihmeellistä, että Suomessa asiat eivät oo samalla lailla joka puolella maata. Luulis, että synnytysvalmennus ensikertalaisille olis jo kansalaisoikeus, mutta eipä näköjään! Me käytiin esikoisesta valmennuksessa, eikä siitä haittaakaan ollut. =) (Vaikka mies kysyikin siellä älykkäänä, saako koiran ottaa mukaan ambulanssiin sairaalaan, jos sille ei saa muuta hoitopaikkaa...!?!? :ashamed: )

R iikka Jos itsellä on vähänkin säännölliset kuukautiset, sitä tietää oman hedelmöitymisaikansa paremmin kuin ultraaja. Ikävä tilanne. Mullakin ne arpoi laskettua aikaa np-ultrassa parin viikon haarukalla. Hoh-hoijaa. Itse tiedän kyllä, milloin vauva on saanut alkunsa, kun siinä kuussa sextailtiin vain yhden kerran!

Äippäskä En viiti tarkkaan sanoa, mistä päin Lappia ollaan, kun tämä on niin pieni paikka. Mutta erittäin pohjoisessa asustellaan!

Selkävaivat Kävin eilen siellä vyöhyketerapiassa ja se tuntui ihan älyttömän rentouttavalta ja hyvältä. Keski- ja loppuraskauden aikana siitä on kuulemma jopa hyötyä sikiölle. Ja kuulemma tietyistä pisteistä loppuraskaudessa painamalla voi myös edesauttaa synnytyksen alkamista: huom-huom kaikille vain tiedoksi!

Jees, iloista keskiviikkoa kaikille sulomahoille! vuh
 
snodgrass
Iltaa! Yritän epätoivoisesti muistaa kaikki mitä piti kommentoida..

Orlando ihanat tosiaan sun pojan mietteet! :LOL: Hän oli selvästikin pohtinut asiaa. Meidän neidille tuo vauvan ulostulo ei ole vielä tullut mieleen.

Koiramamma enpä oo itsekään vielä törmännyt r-vikaiseen pappiin, yhteen kylläkin jolla on lievä s-vika. Mut voishan siinä tulla hassuja tilanteita =)

Hyvä juttu lizard et se parvorokon suhteen tilanne näyttää nyt paremmalta. Ja pääasia tosiaan et teillä on itsellä nyt vissiin levollisempi mieli.

Tsemppiä Mitzy mahtaa tuo allergia-sairastelurumba käydä voimille!

Tinii mullakin on pituutta 156, eikä paino tosiaan ole mitään 50 kiloo (varsinkaan nyt enää :D . Viime raskaudessa mulla oli ihana neuvolantäti joka ei koskaan huomautellut painosta mitään (oli kyl itse huomattavan ylipainoinen, et oli ehkä aika korkee kynnys sanoo mitään ;) mutta nyt tosiaan kun toissa kerralla oli tullut painoa se 600g/vk, niin heti tuli noottia. En edes vaivautunut hälle selittämään mitään, koska ei se hänelle kuulu, niin kauan tosiaan kun kaikki arvot on kohdallaan. Joo, paljon täällä onkin tullut "tervehenkisiä" :kieh: kommentteja suhtautumisesta painonnousuun ja "tätien" huomautuksiin, ja oon kyllä samaa mieltä. Sitä paitsi toiset kerää nestettä eri tavalla kuin toiset. Siks toisekseen, mulla on ainakin rinnatkin jatkaneet kasvuaan siihen malliin, et tuntuu et kyllä niidenkin täytyy ainakin kilo painaa! :LOL:

snodgrass ja neponen 22+6
 
Mitzy sydämessä on 2 kammioo, mutta 4 lokeroo koska kammioiden lisäks 2 eteistä.
Piti myös kysyä kun monet teistä on laittanut noista sf-mitoista ja niiden käyrillä kulkemisesta, mulle ei tommosista käyristä puhuttu mitään!nyt haluisinkin kuulla että tietääkö joku mikä se keskikäyrän sf-mittalukema näillä n. 22 viikolla sitten olisi?näkisköhän niitä käyriä jostain netistä...hmm...kaikilla kun lukemat on ollut suurempia kuin oma 17cm joten onkohan tulossa pieni vauva vai vaan pieni maha niinkuin viime raskaudessakin.
 
daydreams mulla on se sf-mitan käyrä neuvolakortin toisella puolella. Ja jos oikein osaan sitä lukea, niin 17cm viikolla 22 on ihan tismalleen käyrän mukana menevä, ei tipaakaan ylös tai alas. :) eli jos tosiaan luin sitä oikein, niin nou hätä, masun koko on täysin optimaalinen :)
 
Minäkin täällä,pitkästä aikaa!Kaikki hyvin minunkin odotuksessa,mitä nyt vähän suppailee ja viiltelee ja selkä kipeä...ens viikolla tarkistus neuvolalääkärillä ettei noi supparit oo saanu mitään aikaan!Rakenne ultrakin aikaa sit takana ja kolmatta tyttöä odotellaan :heart: !Minulle painoakin on tullut jo reilut 7kg ja nousee...apua!Toivottavasti sen saa pois syksyllä...kakkosen jälkeen laihdutin 15kg ja ihmeen helpolla sillon lähti...toivotaan et nytkin!Mut stressin siitä silti saa!Lizard:Stressailit tuon parvon kanssa...meillä tyttöjen hoitopaikassa jyllännyt tuo parvo jo 10 viikkoa...stressasin alussa kauheesti ja tuli uniin!Edelleenkään ei meidän tyttöihin ole tarttunut,tosi moni siellä sen saanut,mut nyt tuntuu et se on taas hävinnyt,tosin pitkä itämisaika,voi taas yllättäen tulla tapauksia!Nyt kun siitä luulee päässeensä,niin omalla työpaikalla parvoepäily,olen päiväkodissa töissä,asian pitäs huomenna selvitä eli jos on parvoa minä vaihdan taloa!Näin on täällä ohjeistus,sanotaanhan kyllä et 24 viikon jälkeen ei olis vaarallinen mut terkan mielestä vanhaa tietoa,kuulemma koko raskauden ajan ja lääkärit usein asiasta vaihtelevaa mieltä!Mut silti ei kannata stressata,tarttuvuus on kuitenkin vähäistä ja perheen sisälläkin 50% mahollisuus jos joku siihen sairastuu.No tässä jotain,mut jos parvo nyt minun ryhmästä löytyy niin tosiaan saan vaihtaa taloa,vaikka olenkin viikolla 24.Hirveetä kyllä et joutuu pelkäämään tällasia juttuja...olin tosiaan vasta-aine testeissä ja en ole sairastanut parvoa.Mut eipä tässä muutakun mukavaa loppuviikkoa kaikillle,lopetetaan kaikki stressailut =) !
 
Huomenta ja onnitteluja taas noista hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Täällä sitä pojan kanssa taas katsellaan aamun lastenohjelmia. ihan kiva kun niitäkin tulee näin aamuisinkin =) Eihän tuo poika vissiin vielä niin kauheesti niiden päälle ymmärrä, mutta välillä katselee pitkäänkin...

Mua on alkanut stressaamaan ne tuplarattaat, kun mietin, että joko ne uskaltaa hommata vai vieläkö odotan :| ja ottaa päähän, kun helmikuussa oisin saanut ne halvemmalla kuin nyt, mutta kun ei uskaltanut tilata. :ashamed: Ja niihin rattaisiin tarvii vauvalle viel se koppaosa hommata kans ja sekin oli silloin helmikuussa tosi halpa kun taas nyt kun netistä oon hintoja kattellu niin pyydetään törkysen paljon enemmän. :kieh: :headwall: No pakko kai se tässä pikku hiljaa on päättää, että mitä tekee... isännän kanssa palaveeraamaan vaan :D

Täällä taas viikot paukkuu tänään

Katjuska ja Vilpertti 22+0 :heart: (18 viikkoa enää jäljellä, korkeintaan se 20 :eek: :D )
 
Katjuska mitä vaunuja oot kattellu? Meillä on itellä kans kaksosten vaunujen osto edessä. Ollaan mietitty carenan double swingejä ja nyt sit löysin emman twin julet. Pitäs vaan käydä tarkemmin katselemassa ja tutkimassa vaunuja. Yhdistelmävaunuja ei osteta, ku meillä on yhdet jo. Kuitenkin päädyttiin siihen et on järkevämpi pitää ne, ku ostaa kaksosten yhdistelmät ja ostetaan kaksosten rattaat joihin saa sen kopan sit erikseen vielä.

Mut töitä jatkamaan...

hippos ja sulosäde 21+3
 
Moiks, täällä taas vähän surullisemmat fiilikset.

Ensiksikin maanantaina rakenneultrassa kaikki oli hyvin. Tuli tosi hyvä mieli, joka kesti n. 2 pv.
Toissa yönä rupes vuotamaan verta hieman, loppu kyllä aika nopeaan. Kävin sitten terkkarilla, kun supisteleekin tosi paljon. Ja just niinkun joillakin muilla täällä eli levossakin. Terkka sitten vain kuunteli sydänäänet, joissa ei mitään ongelmaa. Huoh.
Sitten taas matka kättärille tarkistukseen, jossa selvis, että istukka ihan kohdun suun vierellä ja on vuotanut yöllä. Ja vuotoa voi kuulemma vielä tulla lisää. Ei siis ilmeisesti mitenkään revennyt tms., mutta vuotoherkkä. Nyt sitten lepopakko ja selibaatti.

Eilen sanoinkin miehelle, että tämä on vika ja eka kerta, kun ollaan raskaana. Onneksi pienellä kaikki ainakin vielä hyvin. Mulla vaan pää hajoaa ja henkisesti oon kohta loppuun palanut. Tuntuu niin kaukaselta ajatus, että tästä oikeesti tulis jotain. Joka kerta pöntöllä pelkään, että pieni tulee kaiken mukana.
Anteeksi kauhea valitus, tiedän, että muillakin on vaikeaa ja supistuksia yms. Mites sä Katjuska oot jaksellut veren vuotojen kanssa? Tai muut?
Onneksi sanoivat sairaalassa, että jos supistukset yltyvät, voin saada jotain estolääkitystä.

Onneksi sentään aurinko paistaa :)

Cora ja pieni 20+0 (19+5)
 
Coralle jaksamisia ja nyt vaan kunnolla lepoa. Onneksi pikkuisella kaikki hyvin mutta varmasti tollainen verenvuoto säikäyttää.

Niin, noista tuplarattaista piti munkin tulla kommentoimaan kun sellaisten hankinta on meilläkin edessä. Oon kans ajatellut noita Carenan rattaita, koska tytöllä on nyt kans Carenan matkarattaat ja ovat olleet ihan kelporattaat meidän käyttöön. Hinta on kans melko kohtuullinen kun on vertaillut muihin. Tietty tulee äkkiä satanen lisää rattaisiin hintaa kun joutuu ostaan sen kopan pikkuiselle, mut siltikin löytyy vieläkin kalliimpia rattaita. En tiedä sit koska hankitaan, kun nyt on ainakin rahat aika tiukoilla kun oon hoitovapaalla. Voipi olla, et ostetaan rattaat vasta alkusyksystä kun saan itsekin taas isompaa rahaa ja eihän niitä rattaita nyt ihan heti tarvita.

Muista hankinnoista sen verran, että vaatteita ei tosiaan tarvi hankkia kun niitä on ennestään ihan kiitettävästi. Ainoo mikä rattaiden lisäksi täytyy vielä ostaa on uusi sitteri. Tytöllä oli käytössä sellainen vanha sitterinrotisko mihin ei tosiaan kovin pientä voi laittaa kun ei oo mitään tukea ja on muutenkin jo aika räjähtänyt. Et sitten sellainen sitteri täytyy ostaa mihin voi aikas pienenä jo laittaa.

Nenna ja siskoveli 21+0
 
Coralle Nyt asennetta peliin.... Kurjia tollaset vuotelut ja vielä ikävämpää jos on lisää tiedossa!! Ei muutaku otat se asenteen et sieltä ei ulos tulla muutaku hengissä. Kato se on mamma joka käskee. Tosi kovasti voimia ja koittakaa nyt levätä, myös kaikki muut jotka niide suppareiden kans kärvistelee. Itse oon kans niitä päivittäin saanu, mut edelleen ne on niitä harjotussuppareita.

Katjuska Ei tarvi siirrellä sitä laskettua aikaa. Se tulee syyskuun lopulla, niinku minä oon kaikille sanonu :LOL: Kai se eräpäivä pitää vaan jossain olla. Oma veikkaukseni on että pienonen on vaan pienempi entä esikoine, mut sen näkee sitte koska tulee ja minkä kokone. Ja ISO KIITOS kaikille taasen!!
Mitzy Meilläpäin on kuulema tapana vasta rakenneultrassa siirtää sitä la koska alkuraskaudessa pitäs olla niin paljo tarkemmat mitat, tästä sillon jossakin vaiheessa keskusteltiin ja paikkapaikoin on eri käytäntöjä. Tiedä häntä!!! Sehän tässä hassua onki ku neuvolassa just aamulla totes että kohdun koko vastaa viikkoja, vaikka edelleenkin pitää muistaa että se on mittaajasta kiinni. Sf-mitta oli 16,5 cm ja toista odotan....
Vuh Sehän tässä vähän vaikeeta onki, kun tulin raskaaksi TAAS heti ku jätin pillerit pois. Eli se ovis on voinnu olla koska vain. Muistas vaan koska sitä kondoomia käytettiin jonkin verran ja sen muistan ku uutena vuotena sitä ei käytetty ( olin laskenu oman ovikseni viikon liian aikasin ) Ja oikea ovis olis pitäny norm kierrossa olla sillon. Oottelin sitte menkkoja viikkoo liian aikasin ja tein sillon myös negan testin. Muistaakseni tuumasin vaan isännälle et vahinko on jo tapahtunu jos on, enään ei tarvita mitään :whistle:

Pitää jatkaa illemalla myöhstyy töistä hän!!!
R iikka ja edelleenki 20+3 ( prkl sanon minä )
 
Heips!

Laitanpa minäkin omat neuvolakuulumiset tältä aamulta, niin päästään jatkamaan vertailuja.


Painoa ensimittauksesta 4kg
RR 124/67
SF 19
Hb 136 (ekalla kerralla 141)
Pissa puhdas
Liikkeet tuntuu
Syke 140+

Kaikki siis kunnossa. :heart:

Vielä kerran neuvola sitten täällä, heinäkuun alussa sitten jo pohjanmaalla. Jännää!!

vuh vähän samalla tavalla tuntunut elämä täällä pirkanmaalla... varsinkin nyt koulu on saatu päätökseen, huomaa, että elinikäisiä ystäviä ei niistä tovereista tullut. tosi ystävät on pohjanmaalla, jo yläasteelta koossa ollut tiivis porukka. joten ihanaa päästä heidän lähelle, kun tietää, että eivät varmasti katoa piiristä vaikka meille vauva tuleekin, ja heistä osa ei vielä edes seurustele. ja pari vauvallistakin löytyy, yksi parhaista ystävistä saa vauvan ihan lähiviikkoina. toivottavasti sullakin vielä avautuu mahdollisuus päästä paikkaan, joka tuntuu kodilta. toki tiedän, että jos mies olisi täältä työn saanut, niin tänne olisi jääty. sitä se rakkaus teettää. :)

Hah, mies kävi äsken sanomassa: "koitappa pyörittää sormia samanaikaisesti eri suuntiin". Tuossa me molemmat sitä sitten yritettiin ja näyettiin varmaan tosi fiksuilta. :LOL:

Huomenna aiotaankin mennä vaunuja katselemaan ihan ajatuksella. Tai siis oikein tunnustelemaan. Tähän mennessä ajatuksena ollut ostaa emmaljungan duo edget, joten huomenna nähdään, säilyykö ajatus. Paljon on hyvää niistä kuultu ja luettu. Turvakaukalo ostetaankin sitten varmaan jo huomenna, se on ollut selvä jo aika alusta saakka. Aiotaan ostaa Brion Primo isofix-jalustalla. Vaikuttaa tosi hyvältä. Onko kellään kokemusta tästä isofix-jalustasta? Se on jakanut aika paljon mielipiteitä.

Cora nyt jälleen paljon jaksamista! On se kumma, kuinka ne kaikki kasaantuu aina yhteen masuun :/ mutta kaikkea hyvää!!!

Painonnoususta olen samaa mieltä kuin muutkin, yksi hailee!!! Ainakaan kuuleman perusteella ei kenelläkään ole vielä noussut tähtitieteellisesti, joten mikäs huoli tässä! :)

Supisteluita on täälläkin aika samalla tavalla kuin monella muullakin, eilen illallakin levossa tuli monta. Mutta välillä on monta päivää, että pysyvät kokonaan poissa. Ja lääkäri kun viime viikolla tarkisti kohdunsuun, jossa kaikki oli hyvin, niin eipä kai tässä hätää. Ja ensi viikko on kesäloma, joten lepoa tiedossa! :)

Masukasta loppuviikkoa!

suhveli + pikku-jätkä rv 22+1
 
Coralle ensin jaksamista noiden vuotojen kanssa :hug: Kyllä mä taas viimeks eilen vähän vuotelin, mutta yleensä se vuoto hyytyy aina seuraavaan päivään mennessä sen verran, että tulee vaan ruskeaa tuhrua.
Itselle kun tää on niin tuttua jo viime raskaudesta, niin nyt en oo niin kovasti hermoillut kuin silloin. Mutta viimeks kun mulla sitä vuotoa odotusaikana oli, niin itkua tuhersin melkein joka kerta ja useasti kävin tarkistuttamassa tilannetta.
Sanottiinko sulle mitään, että mahtaisko se istukka mahdollisesti vielä siirtyä pois siitä kohdunsuulta?
onnittelut kuitenkin siitä, että kaikki muu oli massussa mallikkaasti :heart:

Ja hyviä neuvolakuulumisiakin oli jälleen :heart:

Rattaista vielä... juu eihän noi carenat oo hinnalla pilattu, mutta silti ottaa päähän kun ne ois silloin aiemmin vieläkin halvemmalla saanu :whistle: :kieh: :D meillä kans nyt ollut pojalla Carenan rattaat ja käytettynä vielä ostettiin ja ovat toimineet kuin unelma, joten siksi ajatellut tupliakin samaa merkkiä...

R iikka itsekin olen sitä mieltä, että kyllä tuolta aiemmin ulos tullaan kuin 11.9 :kieh: Mulle taas sanottiin niin, että alkuraskauden ultra on tarkin, niin siks pysytään nyt sitten siinä... Mulla se la on siinä 3.-11. päivän välissä ja edelliset on syntyny molemmat viikon etuajassa, että katsotaan nyt poksutaanko jo elokuun puolella ;) Mutta voihan se olla, että tää kolmonen viihtyykin yksiössään sen pari viikkoa ylikin :kieh:

Suhvelilla sitten onkin muutto jo pian edessä =)
 
hippos: Me ollaan kans harkittu carena double swingejä tai emma jule twinejä. Käytiin kaupassa vähän vertailemassa ja voin pistää tähän pientä listaa meidän mielipiteestä.

carena
+ saa käännettävän kopan lisävarusteena
+ isompi tavaratila
+erilliset kuomut
- ei saa työntökorkeutta muutettua (vähän turhan korkea aisa 155cm työntää)
- ilmakennorenkaat

emma
+saa pienempään kasaan
+kapeammat
+työntökorkeutta saa säädettyä
+ ilmakumirenkaat
-pienempi tavaratila
-yhteinen kuomu
 
Hello kaikille!!
Neuvola kuulumisia heti alkuunsa....
Paino -1kg viime mittauksesta
RR 121/77
Hb 120
Pissa puhdas
Syke 142
Liikkeet ++
Sf 22
Ja saatiin kelan paperit ja esitietolomake synnärille....
Ja ihanaa ku ei ollu oma neuvolantäti vaan sijainen...
Tulipahan samalla sit kielto nostella mitään painavia ja siivouskin laitettiin pannaan ja hyvä ku kävelyllä saa käydä.... :kieh: :kieh:
Ja jos ens viikolla supistelee niin kuin on supisteluja ollut niin lähete äippäpolille.
Seuraavaksi ois lääkäri neuvola 29pv..
Mutta nyt tää mamma painuu neitin kanssa ulos ku aurinko niin ihanasti paistaa! B) B)

Ninnipo ja masukki 22+2
 
Tiedän että ei pidä vertailla muihin mutta mä olen kyllä vähän järkyttynyt kun se mun sf-mitta oli niin suuri, muilla on paljon pienempiä :eek: :whistle: Ihania kuulumisia saatu suurimmalle osalle!

Cora voi että kun teitä kiusataan. Mä pidän ainakin peukalot ja varpaat pystyssä että kaikki menisi hyvin ja ainakin saisit "turvallisille" vesille vitkuteltua, eikös se viikko 32 ala olemaan jo niitä? Oikein paljon tsemppiä ja myöntätuntoa ystäväiseni! :hug:
 
ultra kuulumisia..
jännitin kauheasti koko aamun,ettei pystynyt edes kunnolla syömään.mutta kaikki oli hyvin,vaavi vastas viikkoja hyvin =) oli kyllä ihana,että kaikki oli hyvin meinasin kysyä pariin otteeseen kumpi on,mutta sitten ajattelin että tulkoon yllätyksenä..ainut miinus puoli oli kun lääkäri heilutteli hirveesti sitä anturia,eikä oikein kunnolla päässy seuraa mitä pikkuinen sielä puuhasi,kun tuntui että kiireellä vaan kävi mitat läpi.
 
Kiitos Ittuli vaunujen vertailusta! Täällä Rovaniemellä ei myydä missään carenaa (eihän täällä kyllä olekaan ku yks ainut lastentarvikeliike), täytys käydä torniossa katsomassa, se tais olla lähin paikka missä carenoita myydään. Emman tuplikset oli täällä. On tässä onneksi vielä aikaa, ettei ihan heti tarvi päättää mitkä ostaa. Vaikka nopeestihan tuo aika kulkee (vaikkei kyllä siltä tunnu aina :) )

Mut enempiä en kerkeä turisemaan

hippos
 
ÄSH.... kirjottelin taas pitkät pätkät ja koko homma katos :kieh:

Noh...

Mitzy kyseli 4d ultrassa käyneitä... Np ultra tehtiin sellasella koneella missä oli kans 4d ultra. Oli ihan käteviä kuvia, mut olishan se ollu kiva jos vaikka rakenneuä olis ollu kans, varmaa olis saanu parempia kuvia!!

Pitääpä vielä paasata tuosta lasketusta ajasta...
Esikoisella sitä ei koskaan muutettu, koska heitti koko arvion mukaan rakenneultrassa vain muutamia päiviä. La oli 30.10 ja rakennultran arvioitu la oli 3.11. Esikoinen synty sitte 2.11, mutta istukasta sanoivat että oli kalkkeutunu huikan, mikä on merkki yliaikaisuudesta :|
Mutta niinkuin sanoin tulee syyskuun lopulla. En vaan tiedä miks tuli nyt niin otettua stressiä tuosta asiasta. Kai mua harmittaa ku kaikki muutuu eteenpäin kahella viikolla. Äippälomat, kelan paprut, riski-aika ja sillä tarkotan tota rv 25, jolloin lapsella on hyvät mahikset selvitä hengissä jos syntyy ennenaikasesti. Mutta ei se auta, tietty se hyvä puoli et äippäloma myös loppuu myöhemmin =) Ja jos vaikka sattuu syntyy "etuajassa" saa sitte naatiskella pidempään äippälomalla lapsen kanssa! Itse ajattelin nyt ainaki täällä tein seurassa elää tuon alkuperäsen la mukaan. Katotaas kuis sitte ämmän käy!! Kaikille olen tähän asti sanonu et syyskuun lopulla olis tulolla.

Se kans ihmetyttää, että liikkeet tuntunu n. viikon verran ( ellei pariki ) ihan päivittäin ja istukka on edessä. Ei pitäis tuntua niin hyvin ja jos viikkoja on niin vähän niin tuntuisko ne päivittäin??

Sf-mittaa koiramamma miettii Se riippuu aikapaljolti siitä mihin suuntaan kohtu kasvaa ja missä asennossa sikiö on siellä köllöttelemässä, kuten myös mittaajasta. Ja tietenkii se on hyvin yksilöllistä!! Itsellä se sf-mitta oli 16,5 cm ( ja kuulemma viikkojen mukainen eli rv 20 :/ ) Kirjasessa sf-mitta arvio on rviikolle 22 18-20cm.

Katjuskalle Oli sanottu ettei olis mitään hyötyä jos harjottelee lantiopohjalihaksia kun on raskaana :/ Kuka kumma tuollaan sanoo? Mulle on joka paikassa sanottu, että nimenomaan pitää harjotella ja voimistaa niitä lihaksia. Varsinki jos ilmenee lirittelyä! Täällä kirjasessa sanotaan et jos on huonot lantionpohjalihakset, voi olla
- Vaikeuksia pidättää pieruja :D
- Epätyydyttävä seksuaalielämä :( :O
- Selkäsärkyjä ja väsymyksen tunne vatsanpohjassa ja reisissä ( HUOM kaikki selkäsäryistä kärsivät )
- alttius emättimen ja kohdun laskeumalle ja esiinluiskahdukselle :O :x
- Huono rakon hallinta ja virstankarkailua

Raskausaikana muutenkin lihakset veltostuu, että kohtu voi kasvaa. Joten on se ihan normaalia!!
( liika kirjojen lukemista :whistle: )

Ja kun päästiin näihin kirjan juttuihin nii istukka on meillä kehittyny valmiiksi rv 20 ja ainoastaan ympäryysmitta enään kasvaa, ei paksuus!!

Nyt pitää lähtee laittaan ittelle sohva lämpimäks... LOSTi tulee!!! :xmas:

Morjettes
R iikka 20+3
 
Niin, silläpä se oma 24,5cm tuntuukin aika suurelta :p Mä kyllä lopullisesti päätin että menen vaikka väkisin sinne synnytystapa arviointiin! :kieh: Eihän tuo napero parka mahdu edes kasvamaan siellä lantiossa niin haluan arvion mahtuuko edes syntymään (omalla äidillä kun ei ole mahtunut/tullut kukaan alakautta! ja sitten on ollutkin jo paniikki ja hätäsectio)!!! Samalla mietityttää että miten valtava sitä onkaan loppuraskaudesta mutta sillehän emme mahda mitään! Lyhyessä rungossa näkyy vaan mukavasti nämä mutkat :D Samalla alkaa pikkasen tympäsemään kaikkien huokailu mahasta ja kaksosista sekä kesävauvasta!

Koiruus ja pentunen rv 22+1
 
koiramamma,
ei iso sf-mitta välttämättä sano mitään vauvan koosta!
Minullakin menee sf-mitta reilusti yläkäyrillä ja vauva taas on noin viikkoa pienempi... (kuulemma syntyykin tod.näk. pienenä niin kuin minä ja veljeni)
Kohtu voi kasvaa omaa tahtiaan ja todellakin mittaajan mukaan voi olla jopa senttejä eroa eri mittaajissa joten sinuna en yhtään olisi huolestunut tuosta :)

Mullahan oli viime neuvolassa eli rv21+6 sf 22cm ja varmasti taas kasvanut siitä!
Katotaan niin kyllä se sun massukin tuosta vielä asettuu :)

Tää tänttärä lähtee lettujen paistoon, SLURP :heart:
(Ja heittää vesilintua neuvolan tädin painon tarkkailu ohjeista) :kieh:


Tini+Pingu rv 23+1
 

Yhteistyössä