***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

Nostetaanpas meitä hieman, että pääsemme taas etuvisulle. Ilma on ollut todella ihana viimepäivät ja porukka viihtyykin varmaan ulkona nyt. Niin mekin olemme tehneet.

Luen kyllä lähes päivittäin mitä olette kirjoittaneet, mutta en oikein ole saanut aikaiseksi kommentoida. Täällä odotellaan lähes komen viikon päästä olevaa rakenneultraa (siihen on ikuisuus) ja sitä, että tuntisi kunnolla liikkeet. Nuoiden liikkeiden kanssa olen vähän väliä ihan hermoraunio. Vaikka kai se on normaalia, ettei ne vielä ensisynnyttäjällä tunnu (kun on istukkakin tuossa etuseinämässä). mutta sitli huolestuttaa aina välillä.

Feliana ja pulla 19+0
 
hei tietääkö kukaan mitä haittoja on nukutuksesta raskauden aikana. mut nimittäin jouduttiin nukuttamaan kun mursin sormen ja se piti leikata. aluksi ne sano että leikkaus tehdään puudutuksella, mutta leikkaussalissa sanottiinkin että nukutetaan. en ees tiedä mitä kaikkia lääkkeitä sain :( , nyt en oikeen uskalla ajatella haittavaikutuksia.
ne kyllä sanoi siellä että ei olisi haittaa vauvalle, mutta mistä sen voi tietää?!?
winix+mussu 18+5
 
Kai ne Winix siellä osaa harkita tarkasti kaikki toimenpiteet, kun tietävät raskaudestasi. Ymmärrän kyllä huolesi, mutta eiköhän kaikki ole hyvin =)

Oma: Kohtu painaa kuulemma issias-hermoa ja sehän tuntuu. Täytynee yrittää jotain kehitellä, että kestää.

Mayah ja pikkuinen rv 20 tasan ja puoliväli!!! :heart:
 
Iltaa...

Winixille pikaseen. Esikoista odottaessa multa leikattiin umpilisäke ja nukutus tietenkin kuului asiaan. Viikkoja mulla oli silloin joku 14 tai 15 ja ihan hyvin kaikki meni. Uskoisin, ettei siitä mitään suurempaa haittaa ole. Itse vaan muistan, että esilääkitystä mulle ei annettu ollenkaan.

katjuska ja vilpertti 21+3 :heart:
 
Huomenta. Täällä taas vaihteeksi vähän vuodellaan :kieh: Näköjään kulkee tuo vaiva taas mukana koko raskauden tälläkin kertaa...

Liikkeitä tuntui eilisen aikana jo todella paljon :heart: Vähän väliä pikkuinen ilmoitti olemassa olostaan =) ja yölläkin kun olin hereillä niin toisella tuntui olevan jamit mahassa. On se ihana tunne :heart:

Ilmat on kyllä olleet mahtavat B) No nyt sitte onkin ainakin täällä jo viileämpää ja pilvistä :/ Mutta eiköhän sitä ehdi siitä lämmöstä vielä nauttia :whistle: ;)
Mulle tuli tossa lauantaina heti ongelmakin tän kelin suhteen...sain yhtäkkiä jonkin kauheen allergisen reaktion ja naama oli täynnä nokkosrokko omaisia kutisevia näppyjä ja silmätkin meinas turvota kiinni ja raskausaikana kun ei saa käyttää noita allergialääkkeitä |O Ei auttanut muu kuin huuhdella kasvot kylmällä vedellä ja laittaa ihan perusrasvaa...kyllä se siitä sitten illan aikana rauhottui.

Tää lähtee taas vaipan vaihto hommiin :wave:

katjuska ja vilpertti 21+4 :heart:
 
Ihanaa maanantaita!!

Laitetaanpa omaa napaa ensiksi ja sitten niihin vastineisiin...
Viime viikolla alkoi supistelut joita en aluksi edes huomannut, Neuvolassa työskentelevä terveydenhoitaja ystäväiseni ronkki mahaa (tutkiskeli että kuinka päin vauva mahassa köllii yms.) jolloin huomasi että hei sä supistelet :eek: Noh töissä meno yltyi ihan kiitettävästi ja perantaina jolloin oli viikon ainut vapaa alkoi maha kivun lähinnä nivusissa ja kyljissä. En sitten uskaltanut lauantaina mennä töihin vaan suuntasin paikalliseen arvauskeskukseen. Siellä olikin lääkäri joka oli ollut 15v neuvolassa töissä ettei ihan untuvikko ollut :D noh viikon kirjoitteli lepolomaa, sanoi että ensisynnyttäjillä ei pitäisi kyllä vielä supistuksia tulla! Yli 90% tuntee niitä vasta viimeisellä kolmanneksella, mä nyt olen siis se onnettoman alle 10% edustaja :( Laitanpahan tähän tämänkin tiedon jos joku sitä kaipaa. Kivut on kohdun kannattimista johtuvaa, sanoi että kaikki sivulla tuntuvat olisi niitä. Maha on kyllä kasvanut kauheesti parin viikon aikana joten kummakos tuo. Tää on vaan niin ärsyttävää kun ei tiedä että mikä on "sallittua" ja mikä taas ei. Sydän äänet kuunteli vielä ja ne oli 130-140 välissä :heart:

Katjuskalla oli allerginen reaktio iskenyt, kannattaa varmaan neuvolassa keskustella miten jatkossa oloa voi helpottaa jos kovin ahdistaa. Ethän sä raukka pysty tekee mitään jos silmät muurautuu kiinni ja nahka kukertaa :p Toivon mukaan oli vain tuollainen hetken hurma, vai onko tämä joka vuotinen riesa? Vuodon kanssa myös jaksamista, ei ole helppoa sielläkään! :hug:

Winixille pikaista paranemista! Mitäs ihmettä olet touhunnut että sait sormet katki poikki? :eek: Voithan aina soittaa sairaalaan ja pyytää että sinua koskevat paperit lähetetään kotia, vetoa vaikka raskauteen. Jos tiedot näkyy neuvolan koneelta niin voithan sieltäkin asiaa kysellä.

Kaikki on tainneet olla nauttimassa kesäsäästä koko viikonlopun joka suurimmalle osalle olikin ihanan pitkä. Eilen illalla pentusella oli ihan hurja meno klo 19-23, mietin että ei se ainakaan koko aikaa voinut hereillä olla mutta vauhti vaan kiihtyi. Liekö napero saanut vähän voimaa potkuihin että unissaankin muksauttelut tuntuu jo noin selvästi. Lisäksi olen alkanut tuntemaan käsien huitomista sekä yleistä pyörintää... Olemme käyneet ihastelemassa vaunuja ja Brio on ehkä tän hetkinen ykkönen :D Tahtoo semmoisen ruskean ratas osan ja oranssin kopan :heart:
Ylihuomenna onkin neuvola jota odottelen kovasti. Supistelu ja muut tämmöiset vaivaa mieltä, olisi ihana päästä niitä purkamaan jonkun kanssa. Täytämme samalla kelan papereita ja vihdoin ja viimein saan haettua ihanaa uutta äitiyspakkausta!

G: Onko kukaan laskenut kuinka paljon vaatteita lapselle tarvitsee? Mä olen netistä katsellut ja yrittänyt miettiä mitä osaisin. Äitiyspakkauksessakin lähes kaikki vaatteet oli kokoa 60+ jotta niitä ei ihan heti välttämättä tarvite. Aiotteko ostaa jonkun ulkohaalarin?

Koiruus ja vauhdikas pentunen rv21+5 :D
 
Koiramamma Otahan rauhallisesti nyt sitten siellä, jos vaikka supistelut siitä rauhoittuis =)

allergiasta...joka vuotinen riesa tää on :kieh: vähän vaihtelee vaan oireilut vuosittain. Välillä astmasta on enemmän haittaa ja toisena vuonna taas iho kukkii kunnolla :x Mulla kun alkaa tää allergiakausi siitä kun keväällä leppä ja paju kukkii ja jatkuu siitä koko kesän pujon ja muun mukavan merkeissä ja syksyllä vielä noi sienien itiöt saattavat aiheuttaa oiretta. talvella sitte kiusaa muuten vaan tuo aatoppinen iho :kieh:

Vaatteista...enpä oo laskenut paljonko niitä tarviis olla, kun niitä tuolla niin paljon on, etten kuitenkaan kaikkia ees ehdi käyttää :whistle: Kertynyt siis tässä vuosien varrella =) Sitte niitä saa kyllä vaihtaa koko ajan, jos toinen pulauttelee...
50 senttisiä ei ainakaan kauheesti kannata haalia, kun pieni kasvaa niin nopeasti ja pojalla meni 60 senttisetkin vaatteet aika nopeasti pieneksi... Tytöllä taas ei ihan niin nopiaan... ulkohaalari asiaa täälläkin mietitty, mutta enpä osaa viel sanoa siihen mitään. edelleen mietin täällä sitäkin, että pakkaus vai raha... vaikeita valintoja :kieh:
 
Katjuska minä jouduin soittaan lääkäriltä silmätippareseptin allergiseen silmätulehdukseen ku noita ilman reseptejä saatavia ei saa käyttää. Kannattaa vaikka neuvolalääkäriltä kysäistä että oisko mitään helpotusta allergiaan.
Winix Kyllä varmasti ovat huomioineet sairaalassa tilasi ja sen mukaan lääkkeet antaneet mutta jos mietityttää niin kannattaa kyllä kysellä.
Koiramamman galluppiin En ole laskenu kuin paljon vaatteita pikkuiselle tarvitsee ja en oo oikeestaan ostellukaan mitään ku olemme saaneet vaatteita.Ja kyllähän niitä pienempiäkin kokoja kannattaa olla jonku verran mutta ne jää melko äkkiä pieniksi (näin kävi ainaki vanhempien muksujen kohdalla). Ulkohaalarista sen verran että meillä on sellaisia pienempiä kevythaalareita joilla ajattelin pikkuisen pärjäävän siihen asti että joutuu paksumman puvun ottamaan käyttöön.

Vietettiin sitten mukava vappu ja alkukuu mökkeilessä. Lauantaina kotiuduttiin. Aurinko paistoi ja muksuilla oli todella mukavaa B)
Masukki piti ilmeisesti omia vappubileitä kun siihen malliin tuolla masussa möyri menemään. Ei kyllä liikkeiden puolesta tarvi miettiä onko masukilla kaikki hyvin. Liikkeet tuntuu masun päällekin todella selvästi ja isommilla muksuilla onkin ollut kivaa ku ovat saaneet tunnustella missä milloinki potkuja/iskuja tulee. :LOL: Neitistä onkin kehittynyt kunnon expertti löytään vauva masussa. :D Torstaina olisi naeuvola ja saapas nähdä mitäs siellä sitten sanotaan. Viimeksi oli puhetta että esitietolomake ja kelan paperit sais. Sen näkee sit. Mökillä ollessa mietittiinkin nimiäkin jo valmiiksi ja yhteisymmärrykseen päästiin todella kivasti...Eilen sit väestörekisterin sivuilla kattelin nimiä ja pojan nimeä on tälle vuodelle annettu 5 ja tytön 2. Ettei ihan tavanomaisia taida ollakaan vaikka siltä tuntu ku mietittiin nimiä.
Mutta nyt koiran kanssa pihalle vesisateeseen... :(

Ninnipo ja masukki 21+6 (Huomenna poksuu taas viikot.Niin se aika vain menee)

p.s Profiilissa muuten rakenneuäkuva pikkuisesta...
 
snodgrass
Moikka!

Noista allergialääkkeistä: ite oon kyllä syönyt heinixiä, kun viime raskaudessa sanottiiin et sellasta antihistamiinia voi ottaa missä on cetiritziiniä. Tietty jos on pahat allergiat niin liekö siitä apua...

koiramamma lepäile nyt, hyvä että sait saikkua! Mullakin on kyllä taas hiukan supistellut, mutta ajattelin odotella kun perjantaina on neuvola. Valitan siellä sitten kaikista vaivoista kerralla.. :D

En myöskään oo laskenut sitä vaatetarvetta. Jos tulee tyttö, niin meillä on hyvinkin riittävästi kaikkea, jos taas poika, niin sit täytyy vähän hankkia lisää =) Meillä oli jonkun verran niitä 56-senttisiä, koska alussa toinen olis kyllä hukkunut yhtään isompiin. Mutta äkkiähän ne jää pieneksi. Bodyja kuluu jos vauva on kova puklaileen, mut sitäkään ei voi etukäteen tietää.

Meilläkin on neponen saanut voimaa liikkeisiinsä. Tossa yks ilta oli hauska katsella miehen kanssa sängyssä, kun navan kohdalta masu poukkos vähän väliä ylöspäin :heart: Mut jotenkin ne tukevimmat potkut tulee vasta sen verran myöhään illalla, et esikoinen on aina jo nukkumassa, joten hän ei ole vielä päässyt kokeilemaan.

snodgrass ja neponen 22+4
 
Heipparallaa
Tarttee tulla laittaan kuulumisia tällekin kuulle.
Masu kasvaa ja pyöristyy silmissä. Vauvi on vaan keksinyt keljun tavan saada mammaan vauhtia... hän nimittäin käyttää mun rakkoa nyrkkeilysäkkinä tai potkupallona, lir lir vaan kun aina vähän lirahtaa kun isku sattuu oikeaan paikkaan. EI OO KIVAA :/

Eilen tulevan mummin kaa tehtailtiin vaippoja. Viisi vaippaa saatiin aikaiseksi, siinä sai vanhat pyyhkeet ja fleecepaidat kyytiä. Kuorikangas ja tarrat vaan ostettiin kaupasta.

Vappu meni aurongosta nautiskellen ja munkkia mutustellen... onnistuin muuten syömään munkin ilman huulten nuolaisua... olihan vaikeeta :kieh:

Hups, taas lirahti... tarttee käydä tyhjennyksellä

Kaunista kevättä kaikille

 
Inhottavia noi allergiat ja varsinki ku niihin ei näin raskaana ollessa vissiinkään ole oikein helpotusta. Itsellä on myös pientä allergiaa, mut vielä ei ole onneksi tänne rantautunu ne siitepölyt jotka sitä kutinaa ym. aiheuttaa.

Koiramamma lepoa lepoa ja lepoa, mua se autto, ku mulla oli niitä supistuksii pari viikkoo sit.

Vaatteiden määrästä kyseltiin. Mäkään en ole laskenu paljon vaatetta tarvii, mut mulla niitä oli esikosta ihan liikaa sillon alusta :ashamed: Ei kerinny kyllä läheskään kaikkii vaatteita käyttää, ku kävi jo pieniksi. Nyt isompana niitä tarvii enemmän, ku on tuo sotkemisen taito... ;) Ulkoilupukukin meillä on jo, mut ajattelin nyt ostaa tytön/pojan värisen, riippuu nyt kumpi tulee, ku puku joka meillä on sellanen joka käy molemmille.

Taivaannasta
ihanaa, ku joillain muillaki lirahtaa... On kyllä tosi nolo vaiva... :ashamed: Meilläkin nimittäin tykätään oikein olla tuolla alhaalla, pyöriä ja potkia sitä rakkoa... :kieh: Esikko tykkäs olla mahan yläosassa.

Omaa napaa: Neuvolassa kävin tänään. Ja verensokerimittarin sain kotiin. Täytyy nyt viikko mittailla niitä arvoja ja kattella mitä ne näyttää. Viime viikolla töissä mittasin paastosokerin huvikseni ja se oli yli viiden ni sen takia nyt sit alotettiin tää seuranta. Pelkopolille laitettiin myös lähete, saas nähdä saanko ajan samalle kertaa ku käymme rakenneultrassa parin viikon päästä. Kaikki oli muuten kunnossa, vilkas vauveli se taitaa tämäkin olla. Oon aatellu, et se on rauhallisempi ollu tuolla mahaass tähän asti, ku esikko, mut ei, tää tais olla vielä vilkkaampi ku ei pysyny paikoillaan, ku sydänääniä kuunneltiin.

Mut ei täss tän kummempaa, viimeistään kirjoittelen taas, ku on käyty siellä ultrassa. MÄ käyn kyllä lukemassa täällä päivittäin vähintään kerran, mut vähän laiskempi kirjottamaan... :ashamed:

hippoa ja sulosäde 20+0 Jee puoliväli saavutettu!!!!
 
vuh
Iltaa taas! Enkä taaskaan muista, mitä piti kommentoida...

Muutosta kotiseudulle Joku oli muuttamassa takaisin synnyinseudulleen, en muista kuka. :ashamed: Mutta onneks olkoon vaan, arvaa käykö kateeksi!? Musta tuntuu, etten ikinä sopeudu tänne "vieraalle" paikkakunnalle - jossa kumminkin on ollut oma koti jo neljä vuotta... :(

Vauvanvaatteiden määrästä En mäkään ole laskenut, paljonko niitä bodeja ja potkareita aluksi oli. Tarpeeksi kumminkin. Etukäteen ei kannata hankkia ää-pakkauksen lisäksi varmaan yhtään bodia, niitä tulee lahjaksi ihan si-ka-na kumminkin! =)

Monilapsisille äideille kysymys: onko toiseen (kolmanteen, neljänteen...) lapseen ollut vaikeampi rakastua kuin esikoiseen? Kyllä mä rakastan tuota mahaölleröä jo nyt, mutta esikoisen kanssa odottaminen oli jotenkin niin paljon tiiviimpää, että se tuntui heti synnyttyä täysin meille kuuluvalta. Tämän kakkosen kanssa voi mennä tuntikausia, ettei edes muista olevansa raskaana... Onko ihan hölmöä pelätä, ettei sitä rakkautta riitäkään toiselle yhtä paljon kuin ekalle?? Tällaista iltapähkäilyä vuhilta - inhottavasti kylmentyneestä Lapista
 
Hei vaan kaikille! Hyvät ilmat tekee tehtävänsä, porukka ei taida notkua koneella niin paljon..

Taivaannastalla Melko rasittava ongelma, mutta ainakin vauva liikkuu. :)

Koiramamma Sanon niinku muutkin, lepäile nyt. Ainakin niin paljon ku maltat ja pystyt. Toivottavasti nuo supistukset loppuu.

Vaatteista vauvalle oli puhetta, enpä oo ajatellu asiaa. Äitiyspakkausta en näillä näkymin ota, joten kaikki pitää hankkia muualta. Ihana päästä katteleen pikkuruisia tytön vaatteita.

Katjuskalle Jaksamista vuotojen ja allergian kanssa! Mulla säännöllisesti allergista nuhaa (nenä vuotaa ja on tukkonen, kurkkua, silmiä ja ihoa kutisee) todella rasittava vaiva.

Oma napa: Vauveli tuntuu saaneen paljon lisävoimia ja potkii ja liikkuu mahassa tosi kovasti. Rakenneultran jälkeen pieni on liikkunut tavallista enemmän, liekkö niin häiriintynyt siitä tökkimisestä? :) Vatsa kasvaa vauhdilla. Olo on ollu ihan hyvä, paitsi väsymys, ajoittainen huono olo ja selkä/vatsakivut vaivaavat välillä.

syysmama 22 + 2 :heart:
 
Iltaa vielä ennen Suomen peliä (katotaan vaan...tsippaan varmaan tuohon sohvalle ennen kuin peli pääsee vauhtiinkaan :whistle: )

Täällä kans yks lir lir liritteliä :ashamed: Muissa raskauksissa ei oo tätä vaivaa ollutkaan... Tietää kunnon jumppaa sitten synnytyksen jälkeen :kieh:

Vuh Kyllä sitä rakkautta kaikille pienille riittää :heart: Mulla tosin oli ekan ja toisen välillä niin iso ikäerokin, että kummallakin niin erilaiset tarpeetkin jo sitten. Itse kans välillä unohdan koko raskauden, kun tätä puuhaa tässä riittää, kun tuo kakkonen on kuitenkin vielä niin pieni, mutta eiköhän se tästä todellisemmaks tuu koko ajan, kun pikkuinen ihan itse ilmoittelee, että täällä siitä ollaan ja valmistaudutaan sinne ulkomaailmaan:D
Kaipa se on ihan normaalia kuitenkin miettiä näitä asioita vähän etukäteen... Jokainen lapsi kun tulee varnasti muuttamaan sitä arkea monella tapaa. =)

Aika monella tuntuu liikkeet nyt voimistuneen... eli taitavat masukaverit kasvaa vauhdilla =)

Tsemppiä kaikille muillekin allergian kanssa painiville ja samoin myös muista vaivoista kärsiville :hug:
 
snodgrass
Arrgh!! Onnistuin juuri hävittämään kaiken mitä olin kirjoittanut! |O

Siis, Vuh luulen et on yleistä ja normaalia pohtia tuota et miten sitä rakkautta sit riittää toisellekin. Itekin on sitä jotenkin miettinyt. Et olis tosiaan kiva kuulla teiltä keillä on jo useampi, et miten ne tunteet on sit heränny, ja onko jotenkin erilaista kuin esikoisen syntyessä?
Kurjaa vuh että et oo kotiutunu! Ootko töissä vai opiskeletko? Onko löytynyt hyvin "sosiaalista verkostoo" ?

hippos ja Taivaannasta tsemppiä sen lirautteluvaivan kanssa! Eipä oo kiva harrastus potkia äidin rakkoa :/ - mutta minkäs teet!

Tsemppiä katjuska allergian ja vuotelun sietämiseen! Onko sua muuten ne kylkikivut vielä vaivannu?

Jahas, nyt telkkua katsomaan. Ja huomenna päiväreissu Hesaan, kivaa. Öitä.
 
Huomenta...

Snodgrass Kyllä ne kylkikivut taas on vähän onneks heivannu. Joskus harvoin voi olla sitä kipua vielä, mutta ei niin kovana kuin silloin aikaisemmin =)

Palatakseni vielä tuohon rakkauden riittävyyteen, Niin mulla ei kauheesti ollut eroa esikoisen ja kakkosen odotuksessa ja syynä just se, että raskauksien välillä oli seitsämän vuotta väliä. Eli kakkosta oottelin ihan samalla innolla kuin esikoistakin. =)
Sen oon huomannut, että nyt tuntee välillä syylisyyttäkin siitä, kun ei ihan niin kovasti "hössötä" tän raskauden kanssa kuin aiempien. :ashamed: Syynä vaan on se, että Poika on kuitenkin vasta sen vähän yli vuoden ja oppii koko ajan uusia asioita ja vaatii aika paljon ja esikoisen kanssa taas menee aikaa koulujuttujen kanssa.
Kyllä mä kuitenkin alusta asti oon tuntenut kiintymystä tähän vilperttiin kovastikin ja nyt kun liikkeet tuntuu paremmin, niin käytämme kyllä tuon isännän kanssa aikaa iltaisin siihen, että "seurustellaan" vilpertin kanssa. Eilenkin toinen alkoi niin ihanasti liikkua, kun isi laittoi käden masun päälle :heart:
Jotenkin kuitenkin on sellainen olo, että kyllä sitä rakkautta saa riittämään näille kaikille, kunhan saa ne perheen rutiinit taas toimimaan. Mustasukkaisuutta varmasti tulee esiintymään, mutta toivottavasti siitäkin selvitään. =)

kaveri tulee kohta kyläileen joten :wave:

Katjuska ja Vilpertti 21+5 :heart:
 
Vastailenpa tuohon rakkauden riittävyyteen, kun meillä noita lapsiakin riittää ;)
Eli minä olen kokenut että uusi tulokas on kerta kerralta ihanempi. Siis kun sen saa siihen rinnalle, niin tunne on joka kerta ollut voimakkaampi. Oonkin joskus leikillään sanonut, että minähän varmaan pakahdun, jos se rakkauden tunne vielä suurenee seuraavankin kohdalla.
Ja samanlaisia ajatuksia olen kuullut myös muilta useamman lapsen äideiltä.
Itse en raskausaikana jaksa kovin paljon hössöttää, mulla se tunne syntyy vasta vauvan syntymän mukana.

painoa on tänne tullut varmaan myös sen 6 kg. Eikös se silti ole ihan normaali määrä? ainakin raskauskiekon mukaan.
 
Tervehdys!
Taas tullut niin paljon tekstiä että...

Vaatehankintoja en oo vielä miettinyt sen koommin, oon muutaman vaatteen jo ostanut ja tulevilta mummuilta saanut kans jo vähän vaatetta...kai niitä sit miettii kun syksy lähestyy ja kun on saanut penkoa ton äippäpakkauksen, jota jo kovasti odottelen ;)

Painoa on tullut täälläkin jo 6kg..ihan kauheeta, sitä vaan tulee, vaikka oon nyt vähän yrittänyt keventää ruokavaliota..mutta grillimakkarasta ja muista grilliherkuista en luovu, niin niillähän sitä painoa saa kerättyä sit kivasti :kieh:

jkoo + Píkkuinen 20+3
 
Eilen... Mulle jäi suorastaan vitutus koko hommasta! Vauvalla kaikki hyvin, siis rakenteet kunnossa!! Mutta yhtäkkiä vauva onkin niin pieni, että muuttivat la 3.10 :O Nyt sitte siirtyy neuvolakin kulkemaan sen mukaa :kieh: Elikkäs äippälomat ja kaikki siirtyy. Minun mielestä tuo arvio ei voi pitää paikkansa!! Sehän tarkottaisi sitä että ovulaatio on tapahtunu uudenvuoden tienoon sijasta joskus tammikuun 14. pv tienoolla?? Ja positiivisen testin tein 23 tai 24 pv tammikuuta!! Just ennen oli neuvola (jossa TAAS uus täti ) Ja hän kokeili ja mittas kohdun koon ja sano että viikkoja vastaa kohdun koko. Sf mitta oli 16,5cm! Tiedä häntä, sekin kun on mittaajasta kiinni!! Uskon että la heittää jonkin verran n. viikko voi pitää paikkansa. Olipas taas vuodatusta :|

Vuh miettii riittääkö rakkaus!! Itsellä sama asia mielessä... varsinki nyt!! Mutta luotan siihe että luonto hoitaa homman niin että sitä riittää!!

Painon pentele on noussu viitisen kiloa :kieh: Kannattaa syödä jätskiä joka väliin!!

Ja teille kaikille lir lir lirittelijöille!!! Heti hopi hopi lantionpohjalihaksia harjotteleen!!! ( täältä tämä läski plösö antaa kuntoiluvinkkejä :LOL: ) Mutta itsellä oli tuossa n. kuukaus takaperin sama juttu, mut nyt kun oon treenannu niitä lantionpohjalihaksia niin se loppu siihen.... Niille jotka ei tiedä kui treenata niin samalla tavalla kuin pysäyttäs pissaamisen kesken....

No jos lähtis pihalle ruikuttaan ku tuo aurinkokin paistaa!!!

Moi
R iikka ja raskausviikot jotaki
 
vuh
Rakkaudesta vielä. Järjellä sitä tajuaa, että äidinrakkaus on erittäin venyvä asia ja että sitä riittää. Mutta varsinkin nyt, kun poika on pari päivää ollut koko ajan että "äidin hyliin, äidin hyliin", tuntuu että miten sitä "hyliä" riittää kahdelle!

Lirauttelu Neuvon myös heti kaikkia lirauttelijoita lantionpohjajumppaan! Ite tein sitä kanssa pari kuukautta sitten ja se auttoi heti! Sen jälkeeen en ookkaan taas tehnyt sitä ollenkaan... Jotenkin se piukkuuttaminen on yks maailman ärsyttävimpiä asioita! :D

Snodgrass Oon töissä täällä "uudella" paikkakunnalla. Ennen esikoisen syntymää vaan matkustin töiden takia jatkuvasti Etelä-Suomessa eikä täällä ollut oikeastaan yhtään kavereita. Parissa vuodessa jonkinlaista verkostoa on syntynyt tännekin, mutta kun vertaa entisen paikkakunnan mummiin, ukkiin, ystäviin, siskoon ja sukulaisiin... Joskus tulee ihan itku ikävästä. :( Mutta kun mies on Lapin äijä henkeen ja vereen, niin täällä sitä sitten ollaan.

Mutta ihanaa tiistaita kaikille meille mahankasvattajille, potkutyynyille ja lirauttelijoille! =) Allergikot koettakaa kestää, jospa se allergia-aika loppuisi nopeasti?
 
R iikka haluatko, että vaihdetaan tonne listaan tuo uus la...ihme touhua tuntuu olevan noiden siirtämisten kanssa :kieh: Mulla esikon aikana kans siirrettiin laskettua parilla viikolla. Pojan kohdalla oli viikot ihan ok, mutta syntyessään (vk 39) näytti ennemminkin siltä, että ois yliaikaa ollut, kun iho kesi kauheesti... Jos onkin vaan pieni vauva tulossa :whistle: onnittelut kuitenkin hyvistä kuulumusista :heart:

mä neuvolasta kysyin, että mites noiden lantionpohjanlihasten jumpan kanssa on, niin sanoi, että voit sä niitä tehdä, mutta ei siitä kuulemma nyt hyötyy oo vaan vasta sit synnytyksen jälkeen :snotty: No ainakin joillain tuntuu olevan olleen nytkin hyötyä siitä, joten rivakammin vaan pitää jumpata sitte :kieh:
Toi allergia ei helpota tätäkään vaivaa, kun sitte ainakin lirahtaa, kun saan kauheen aivastelukohtauksen :kieh: oon varmaan aika näky välillä kun jalat ristissä kiemurtelen ja aivastelen :LOL:

joo...pitäs poika mennä laittamaan päikkäreille...vois iteki pikku torkut ottaa :whistle:
 

Yhteistyössä