Ihanaa maanantaita!!
Laitetaanpa omaa napaa ensiksi ja sitten niihin vastineisiin...
Viime viikolla alkoi supistelut joita en aluksi edes huomannut, Neuvolassa työskentelevä terveydenhoitaja ystäväiseni ronkki mahaa (tutkiskeli että kuinka päin vauva mahassa köllii yms.) jolloin huomasi että hei sä supistelet
Noh töissä meno yltyi ihan kiitettävästi ja perantaina jolloin oli viikon ainut vapaa alkoi maha kivun lähinnä nivusissa ja kyljissä. En sitten uskaltanut lauantaina mennä töihin vaan suuntasin paikalliseen arvauskeskukseen. Siellä olikin lääkäri joka oli ollut 15v neuvolassa töissä ettei ihan untuvikko ollut
noh viikon kirjoitteli lepolomaa, sanoi että ensisynnyttäjillä ei pitäisi kyllä vielä supistuksia tulla! Yli 90% tuntee niitä vasta viimeisellä kolmanneksella, mä nyt olen siis se onnettoman alle 10% edustaja
Laitanpahan tähän tämänkin tiedon jos joku sitä kaipaa. Kivut on kohdun kannattimista johtuvaa, sanoi että kaikki sivulla tuntuvat olisi niitä. Maha on kyllä kasvanut kauheesti parin viikon aikana joten kummakos tuo. Tää on vaan niin ärsyttävää kun ei tiedä että mikä on "sallittua" ja mikä taas ei. Sydän äänet kuunteli vielä ja ne oli 130-140 välissä :heart:
Katjuskalla oli allerginen reaktio iskenyt, kannattaa varmaan neuvolassa keskustella miten jatkossa oloa voi helpottaa jos kovin ahdistaa. Ethän sä raukka pysty tekee mitään jos silmät muurautuu kiinni ja nahka kukertaa
Toivon mukaan oli vain tuollainen hetken hurma, vai onko tämä joka vuotinen riesa? Vuodon kanssa myös jaksamista, ei ole helppoa sielläkään! :hug:
Winixille pikaista paranemista! Mitäs ihmettä olet touhunnut että sait sormet katki poikki?
Voithan aina soittaa sairaalaan ja pyytää että sinua koskevat paperit lähetetään kotia, vetoa vaikka raskauteen. Jos tiedot näkyy neuvolan koneelta niin voithan sieltäkin asiaa kysellä.
Kaikki on tainneet olla nauttimassa kesäsäästä koko viikonlopun joka suurimmalle osalle olikin ihanan pitkä. Eilen illalla pentusella oli ihan hurja meno klo 19-23, mietin että ei se ainakaan koko aikaa voinut hereillä olla mutta vauhti vaan kiihtyi. Liekö napero saanut vähän voimaa potkuihin että unissaankin muksauttelut tuntuu jo noin selvästi. Lisäksi olen alkanut tuntemaan käsien huitomista sekä yleistä pyörintää... Olemme käyneet ihastelemassa vaunuja ja Brio on ehkä tän hetkinen ykkönen
Tahtoo semmoisen ruskean ratas osan ja oranssin kopan :heart:
Ylihuomenna onkin neuvola jota odottelen kovasti. Supistelu ja muut tämmöiset vaivaa mieltä, olisi ihana päästä niitä purkamaan jonkun kanssa. Täytämme samalla kelan papereita ja vihdoin ja viimein saan haettua ihanaa uutta äitiyspakkausta!
G: Onko kukaan laskenut kuinka paljon vaatteita lapselle tarvitsee? Mä olen netistä katsellut ja yrittänyt miettiä mitä osaisin. Äitiyspakkauksessakin lähes kaikki vaatteet oli kokoa 60+ jotta niitä ei ihan heti välttämättä tarvite.
Aiotteko ostaa jonkun ulkohaalarin?
Koiruus ja vauhdikas pentunen rv21+5