***SYYSMASSUKAT 2008 toukokuussa***

POKS POKS tasaviikkoja tänään!!On se ihme ku nuo viikot tuntuu menevän nopsaan.Alussa tuntu ettei ne kartu juuri ollenkaan...

Vuh Mulla esikoinen ja toinen syntyny 1v2kk ikäerolla ja rakkautta ja syliä riitti kummallekin.Välillä nukahtivat kumpiki syliin niin yritäpäs siitä sit taiteilla muksut nukkuun sänkyihinsä :D :D ...Hyvin onnistu vaikkei ukko aina ollut kotona jeesaamassa. Nyt nuorimmaisen ja tulokkaan ikäeroksi tulee 7v. Muksut taitaa jo nyt tykätä tulokkaasta kun pitää massua halia ja pusutella tuon tuosta :LOL: :heart:

R iikka Mulla esikoisen kohdalla siirrettiin laskettua aikaa 2vk ja poika päätti että ei käy vaan syntyi 5pv kuukautisista lasketun ajan jälkeen :D

dream83 Painoa ei ole tullu lisää vaan on pudonnut 7kg...Mutta saas nähdä kun grillikausi ja kuuma kesä (jäätelöt) vaikuttaa asiaan sit myöhemmin :LOL: :LOL:

Ninnipo ja :heart: masukki 22 :heart:
 
heips masut!
kauheesti ootte ehtiny taas rupatteleen!Oltiin just mun kaverin luona jolla on alle kuukausi laskettuun aikaan ja vieläkään ei jotenkin voi uskoa että kohta se on mullakin iso maha ja synnytys edessä!
Sain tänään minäkin kärsiä supistuksista, poikaa oottaessa ei supistanut kertaakaan kun vasta samana aamuna kun poika syntykin joten en olis uskonut että tässäkään raskaudessa mutta aamulla oli kyllä jo vähällä etten soittanut äippäpolille, supistelua jatku monta tuntia vaikka en ees tehnyt mitään!onneks meni ohi kumminkin.
dream83 kyseli painonnoususta, tänne sitä on kertynyt perjantaisen neuvolan mukaan 2 kiloo!Kovasti koitin puolustella että kun just söin jajaja, mutta kai se on hyväksyttävä että kyl se paino nousee, varsinkin kun oon melkonen herkuttelija :D
joten nyt astuukin voimaan herkkupäivä ja koitan rajottaa ne syöpöttelyt sit siihen.
vuh mäkin oon miettinyt samaa, pojan synnyttyäkin mun kesti hetken "rakastua" vauvaan, nyt tuntuu kyllä jo näin raskausaikana rakkaalta lapselta tää tulokas, mutta silti huolettaa että rakastaako sitä niin paljon kun tota esikkoo.Mut kai se on noita kokeneempia uskottava että kyllä sitä rakkautta vaan riittää :)
vaatehankinnoista kyseli joku, muistelen että poikaa oottaessa en ostanu valmiiks kun ihan muutaman vaatteen, ja hyvä etten koska niitä sai niin paljon isovanhemmilta ym. että jotkut jäi jopa käyttämättä.
tsemppiä pisuvaivojen kanssa painiville, varmasti inhottavaa!
nyt tunkee esikoinen syliin joten on lopeteltava tältä erää, aurinkoista päivää kaikille!

daydreams ja pipana 23
 
kommentoin tässä vielä äkkiä Diorin juttuja eli mulla tosiaan aamupäivällä tuli 10 minuutin välein suppareita, välillä tilanne ei lauennu ollenkaan vaan supistus saatto kestää jopa 5min!ja tätä jatku monta tuntia.mutta ohi se sit meni, mietinkin kans että koska sitä sit tarvis mennä oikeesti näytille. Samanlaisia tykytyksiä ollut täälläkin, aiemmassa raskaudessa ei ollut joten oon kans ihan ulalla et mitä ihmettä!
me oltiin esikosta perhevalmennuksessa ja suosittelen kyllä, oli ihan mukavaa käydä just kun ensimmäistä ootti niin kaikki oli vähän epäselvää.Nyt ei enää päästäkään kun ollaan muka jo nii kokeneita!Mieskin kävi muutaman kerran mun kans siellä, useemmin ei päässy kun oli töissä toisella paikkakunnalla.Täällä ei muuten ole lainkaan synnytys/hengitys valmennuksia, mites muilla paikkakunnilla?olisin semmosta viimeks kaipaillu mutta onhan onneks siellä vanhempainvalmennuksessakin se yks kerta kun käsitellään synnytystä koko aika.
Pystyisitkö Dior siirtymään johonkin toiseen ryhmään tai suorittamaan tentit jonain toisena päivänä?kurja tilanne kyllä!
nyt poistun puuron keittoon...
 
Pikaisia vastauksia...
Dior, olisko ne vaikka ihan pikkuisen potkuja tuonne kohdunsuulle? Mulla ainakin tuntuu semmosena hassuna. Ja kyllä ne siellä neuvolassa aika herkästi ottavat lääkärin tarkistukseen, jos tuntuu, että suppareita tulee paljon. Seurailet nyt vaan tilannetta ja jos huolestuttaa, pidä vaikka kirjaa. Useinmiten ne on kuitenkin just niitä nimenmukaisia, eli HARJOITUSsuppareita.
Aurinkorasvoista sen verran, että mullekin neuvolassa sanottu, että kaikkea voi käyttää. Kuitenkin suurin osa rasvoista perustuu kemikaaleihin ja kun fysikaalisiakin rasvoja saa (mm. apteekista) ja ihan samanhintaisina, niin käytän mielummin niitä. Niitä suositellaan siis myös lapsille. Joitain tutkimuksia on siis niiden kemikaalien imeytymisestä, mutta tutkimusta en nyt kyllä muista.
Allergioista kärsitään täälläkin. Muistan viimeksi syöneeni jotain lääkettä pahaan allergiseen nuhaan vai oliko se peräti ihan flixonasea. Ajattelin tarkistaa asian vielä lääkäriltä, koska mä en ilman pärjää, iskee siis myös keuhkoihin. Silmätippoja oon kanssa käyttänyt, Lecrolyniä, ainakin tuoteselosteessa lukee, että turvallinen raskaus ja imetysaikana. Pääasiahan on, ettei lääkettä käytä ns. varmuuden vuoksi ja että aina käyttäis mielummin paikallisvalmisteita. Näin oon ymmärtänyt.
Perhevalmennuksesta ei vielä tietoa, ehkä menen itse, epäilen, että miestä tällä kertaa kiinnostaa, viimeksi kun siellä miehet lytättiin kasaan.... pelkkiä alkoholisteja kaikki!!! :headwall:
Oho, kello on paljon, pitää mennä jumppaan!
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Perhevalmennuksesta olette puhuneet: meilläpäin mitään sen tyyppistäkään ei ole tarjolla. Hyvällä lykyllä pääsee etukäteen hiukka vilasemaan synnytysosastoa ja neuvolan tätsykän kanssa jutellaan sitten nuo synnytykseen valmentautumiset. Vuan meneehän se näinkin.

Eilen oli neuvola ja painoa oli tullut reilut neljä kiloa lähtöpainoon nähden. Kaik oli hyvin. Huomenna olisi sitten rakenneultra, ihanata päästä näkemään pikkuinen!

Huoltakin on ilmaantunut, kun työpaikalla (päiväkodissa) on ilmentynyt parvorokkoa. Huomenna menen verikokeisiin, jos vaikka olisi niin onnellisesti, että löytyisikin jo vasta-aineet. Työterveyslääkäri ei osannut sanoa, onko näillä viikoilla (20+0) vielä syytä olla huolissaan. Hänen asenne oli lähinnä, että "elämä on" ja että ei sille mitään voi, jos se nyt kesken menee. Esimies oli onneksi erittäin ymmärtäväinen ja valmis siirtämään minut muuhun yksikköön tahi sairaslomalle. Se on vaan niin kakspiippunen juttu tuo parvorokko, kun sehän tarttuu mokoma jo itämisvaiheessa eli nyt kun lapsilla on jo oireita, alkaa olla ikään kuin myöhäistä. Meillä on huomenna ultran yhteydessä lääkäriaikakin, niin täytyy kysäistä asiasta häneltä. Uskoisin hänellä olevan vankempi mielipide asiasta, kuin työterveyslääkärillä.

Onkos täällä kellään kokemuksia tuosta parvorokosta? Muistelisin, että joskus alkuviikoilla oli joillain muillakin samantyyppistä vaaraa?

Huoli ei yhtään vähene siitä, että joka yö näen unia vauvan menettämisestä. Unet alkoivat siis jo ennen parvo-huolta. Unet heijastaa luultavasti omaa alitajuntaista pelkoa siitä, ettei tämä vieläkään ole totta, mutta ei ole kyllä mukava herätä moisten jälkeen. Näkeekö kukaan muu vastaavia painajaisia?

Liikkeitä on alkanut tuntumaan. Tai oletan niiden olevan liikkeitä. Parhaiten ne tuntuu minulla istuma-asennossa. Jos iltaisin rauhoituttuaan yrittää kuulostella kehoaan sängyllä pötkötellen, nin ei kyllä tapahdu mitään. Liikkeet tuntuu kavereiden kanssa höpötellessä, kun niihin ei niin hirmuisesti edes kiinnitä huomiota.

Olitte jutelleet myös vauvanvaatteista. Meillä alkaa pian olla sellainen ongelma, että hukumme vaatteisiin... Sain jo kopallisen kaverilta ja äiti oli hommannut montakymmentä vaatepartta tuttavaltansa ja usea kaveri on ilmoittanut, että heiltä sitten saa.

Eipä muuta tällä kertaa. Palailen kertoilemaan ultrakuulumisia sekä lääkärin mietteitä parvorokosta.
 
Lizard Sinulle tuli heti tarve vastata, sillä minä ainakin painin tuon parvorokkoasian kanssa muutama viikko sitten.
Se on siis sikiölle vaarallinen raskausviikkojen 12-24 aikana, aiheuttaa turvotusta ja anemian.
Suosittelen siis HETI menemään verikokeisiin, sillä se on ainoa tapa selvittää oletko taudin jo sairastanut ja täten saanut siihen vasta-aineet.
Välttämättähän rokko ei tartu sikiöön, vaikka sinä sen sairastaisitkin, mutta hyvä asia on selvittää, ettet turhaan murhetu, kuten minä tein.
Teratologinen tietopalvelu auttaa kyllä kysymyksissä, joita taudin tiimoilta ilmenee.
Sinne minäkin soitin ja sain kannustavaa neuvontaa.

Joku kyseli painon noususta...... En edes kehtaa ilmoittaa lukemia, sillä lyön teidät kaikki laudalta!
Mutta onneksi tuo sulaa pois silkalla tahdonvoimalla, kuten teki edellisestäkin!
Ja hätää ei ole, kun kaikki arvot kunnossa.

Valmennukseen olisin ollut halukas menemään, mutta näin toista nyyttiä hakiessa ei sitä tarjota.
Etenkin olisin ollut halukas näkemään TYKSin käytännöt, että ovatko muuttuneet 6,5 vuodessa...?
Ainahan joku juttu muuttuu ja sitten sitä ollaan taas ihmeissään, kuten esim. tuo Calmetointi.
Sitä ei siis enää tehdä..
En oikein tiedä miten siihenkin suhtautua, kun ja jos ulkomaita matkailee, niin olisi se hyvä saada tämä uusikin vauva rokotettua, kuten tuo esikkokin on.

Täällä jatkuu liitoskipujen sijaan kivuliaat supistelut.
Kamalaa ajatella, että en ehkä pysty töihin ennenkuin vasta äippäloman jälkeen...
Mies kyllä rauhoitteli ja pyysi nyt vaan ajattelemaan vauvaa ja itseäni, kyllä ne työt sitten odottaa vielä monen vuosikymmenen ajan...

Jonkun (en taas muista kenen) laskettua aikaakin oli siirretty rikollisesti! :(
Kamalaa kun kaikki suunitelmat lyödään tuolla tavalla uusiksi, juuri kun ne on saanut järjestettyä muilla tahoilla.
Melkein meinasi minulla käydä samoin, mutta tuli onneksi ultralääkäri järkiinsä!

Masukasta viikkoa!!

Mamitus2 ja Nappula 22+2
 
Heips kaikille!

Taivaannasta: Täällä toinen jolla välillä lirahtelee housuun ku vauva oikein innostuu rakkoa hakkaamaan ja potkimaan. Aivastus ja yskiminen on yhtä tuskaa jos on rakko täynnä, varmasti silloin housut saa osansa :/ Ei oo siis lihakset kovin hyvässä jamassa 3 synnytyksen jäljiltä meikäläisellä :whistle:

Vuh mietiskeli että riittääkö rakkautta yhtä paljon kaikille lapsille ja kokemuksesta voin sanoa että riittää :heart: Ihan samalla tavalla oon jokaiseen lapseeni rakastunut jo silloin ku mahassa ovat potkiskelleet ja rakkaus vaan kasvanut heidän synnyttyään.

Vuhilta vielä kysyisin että missä päin Lappia asustelet?

Vaatteista oli myös kyselyä. Mulla on varmaan sitä vikaa että hommaan aina liikaa vaatteita ja sitten osa jää käyttämättä :ashamed: Mutta niitä pieniä lutusia vaatteita vaan on niin ihana ostaa :heart: Nytkin on vauvalle kertynyt jo lähemmäs 10 bodya kaupoista ja kirppareilta, siihen lisäksi poikien vanhat ja pakkauksen bodyt eli ihan liikaa..

Huomenna taas viikot poksuu ja perjantaina oliskin sitten neuvolassa käytävä, ihan kauhistuttaa että kuinka on paino noussut nyt ku herkut maistuu liianki kanssa :whistle:

Mutta nyt saunaan ku mies sinne jo oottelee..

äippäskä ja syltty 21+6
 
Iltaa!

Ja ihan ekaks omaa (.) :D rakenneultra oli tänään ja kaikki ok ja tyttö olisi tulossa :heart: :heart: :heart: . Lääkäri sanoi että saa tulla myöhemmin valittamaan jos onkin poika :D . Kuvia ei mukaan saatu, enkä kyllä edes muistanut pyytää, niin meni pasmat sekasin.
Nyt kyselenkin että kuinka hyvin on pitänyt paikkaansa tyttö-veikkaukset? Kun ei oikein uskalla alkaa punaista ostelemaan ja mietinkin että pitääkö käydä vielä 4d:ssä, ennen kuin suostun uskomaan :LOL: .

Tuosta lirahtelusta, itsellä kuopuksen jälkeen on ollut tosi huonot lihakset ja jumppailinkin viime synnytyksen jälkeen kuulilla, kun en edes tunnistanut niitä lihaksia, enkä pystynyt pissaa katkaisemaan kesken kaiken :ashamed: . Nyt kun paikat suurin piirtein kunnossa, yritän vaan keretä jännittään aina lihakset ennen aivastusta, muuten kyllä lirahtaa :| .

Vaate kyselyyn, nyt pitää tietenkin ottaa pakkaus, vaikka meinasin etten ota. Ja kai sitä kohta pitäis ruveta jotain ostelemaan, vielä olen malttanut.

Nyt huilimaan, öitä!

saaramanta 20+4
 
snodgrass
Moikka!

Aurinkorasvoista on ollut puhetta, minä se muistelin taannoin et jotain rajoituksia olis. Ja tosiaan se oli varmaan jossain odotusaiheisessa kirjassa, jossa suositeltiin fysikaalista suojaa kemiallisen sijaan. Ihan niin kuin pienillä lapsillakin, ettei ne kemikaalit imeytyis elimistöön. No, ota siitä sitten selvä millä todennäköisyydellä sellaiset sikiölle asti päätyy... Mutta varmaan käytellään sit samaa rasvaa, minä ja meidän neiti :D

Valmennus ei varmaan meilläkään ole ajankohtainen kun jo toista odotellaan - ei tosin päästy esikoisestakaan siihen, kun oltiin muistaakseni juuri matkoilla silloin. Tayssiinkaan ei pääse uudelleensynnyttäjät kuin jollekin "kiertokävelylle" katsomaan paikat. Tamperelaisille muuten tiedoksi, että ainakin siellä keskusäitiysneuvolassa oli sellanen ilmoitus, et ne loppuu ainakin kesän ajaksi! En muista tarkkaa ajankohtaa, mut vissiin toukokuun lopulla tai kesäkuun alussa pitäis mennä jos aikoo. Ainakin meidän syyskuun alussa synnyttävien siis.

Painoa on joo tullut jonkin verran. Jännityksellä odotan perjantain neuvolaa, kun on taas hhiukan tullut syötyä karkkia ja muita herkkuja. Mut ennen sitä tietoo mun paino on noussut n. kolmisen kiloa.

Lizard pidetään peukut pystyssä sen parvorokon suhteen! Kumma tyyppi se työterveyslääkäri :eek: Toivottavasti kaikki olisi siis kunnossa!

Mua ahdistaa kun tää maha tuntuu nyt niin isolta! Se on kait ottanu jonkun kasvupyrähdyksen. Ja nyt sitä vaan miettii kesää ja on ihan että voi ei... (pitäiskin saada profiiliin päivitettyä uusi kuva..) Huomenna pitää mennä ompelimoon teettämään sellainen virkapaita johon masu sit mahtuis vielä kesälläkin. Oon pulassa ens viikonloppuna kun ei meinaa enää saada nappeja kiinni paidasta :/

Snodgrass ja neponen 22+5
 
Kamala kun alkoi naurattaan, kun mennään Snodgrassn kanssa samoilla rv:llä ja päivillä ja täälläkin on neuvola perjantaina :D Hirvittää kanssa painon kanssa, viimeksi ei ollut tullut vielä yhtään painoa lisää ja nyt on tullut kolmisen kiloa tällä välin.. No, vappuna tuli laivalla vedettyä molempina päivinä seisovasta pöydästä illalliset sekä aamupalat ja tietty tuli ostettua karsua kotiin.. Lisäksi itselleni on tullut kamala himo suolapähkinöihin! Voisin syödä pussillisen kerralla.. Ei ihan kamalan terveellistä :whistle:
Tänään on ollut ihana päivä, nimittäin olen vihdoista viimein tuntenut koko päivän liikkeitä -kyllä niitä on odoteltukin! Ihanuutta kyllä hieman latistaa se, että meillä on isäntä kovassa flunssassa ja poikaakin käytettiin lääkärissä, sillä on ensimmäinen korvatulehdus. Aika hyvin ollaan säästytty, kun täyttää kuitenkin kohta 3 v..
Varasin 4D -utrankin, se olisi parin viikon päästä. Josko saisi tietää, kumpi on tuloillaan.

 
huomenta :wave:

taas tullu sitten viimekerrasta kamalan paljon tekstiä... :eek:

saaramanta meillä ainakin tyttöveikkaus piti paikkansa silloin 4 vuotta sitten.. :) toki voi sattua niinkin että se onkin poika..mä ostelin kyllä mekkoja ja hamosia ennen tytön syntymää..kuulosti lääkäri niin varmalta asiasta:)


täällä myös samat ongelmat lirahteluiden kanssa.. :/ kova yskä vielä jäi flunssan jälkeen niin saa olla koko ajan vaipat housuissa itselläkin :whistle: ja pojan syntymän jälkeen ei paljon kerenny alapään lihaksia oikein reenailemaan..nyt olen kovasti yrittänyt reenata ettei ne katoais ihan kokonaan :D

perhevalmennuksesta olitte puhuneet, meillä täällä on ensisynnyttäjille tarjolla perhevalmennus jossa kävinkin esikoista odottaessa..

neuvola on vasta ensiviikolla, mutta kuukausi sitten oli painoa tullut noin 1kg, oman puntarin mukaan se on pysynyt samoissa lukemissa..joten ei varmaan tässäkään raskaudessa montaa kiloa tule..pojalta tuli koko aikana 7kg ja tytöltä 9kg

täällä myös ollut supistuksia ihan ilman kunnon rasitustakin..monena iltana supistanut ihan useammann kerran perän jälkeen kun sänkyyn on mennyt makaamaan, vaikkei sitä ennen ole muuta tehnyt kun kävellyt sohvalta makaamasta sänkyyn :D
melko usein niitä tulee ihan päivälläkin..melkein tekisi mieli käydä tarkastuttamassa paikat, mutta taidan odottaa siihen seuraavaan lääkärineuvolaan koska kipuja ja muuta ei ole ollut..

ensiviikolla olisi se kauan odotettu rakenneultra sitten :heart:

jane85 ja rv 20+6
 
Huomenta!
Jospa minäkin taas ilmoittelisin itsestäni. Hommaa tuntuu piisaavan arjessa, tavallaan onneksikin väsymys iskee joskus kunnolla ja pakottaa sohvan pohjalle. Eilen oli mukava vaan sohvalta katella, kun mies ja poika puuhailivat keskenään melkein koko illan. Poitsulla (täytti vähän aikaa sit 3v.) on kova äitienpäiväinnostus ja kaikki yllätykset on tullut jo aika hyvin tämän äitsykän korviin.:) Mulla on sikäli huono mäihä, että nyt sattuu synttärinikin samalle päivälle kun äitienpäivä...voevoe.
Olipa hyvä kuulla tuosta TAYSin jutusta, Snodgrass. Olisi kuitenkin ihan hauska mennä verestämään vanhoja muistoja. No jaa, jos joudun taas vauvelin kanssa samalle osastolle kuin viimeeksi (en muista numeroa, siellä oli myös synnyttämättömiä naisia), niin karkaan koko paikasta. Ainakaan 2005 se ei ollut mikään unelmien täyttymys, vaan esim. suihkut ja vessat vuodelta nolla. Voi sitä ankeutta, puistattaa vieläkin. Henkilökunta kylläkin oli ihana, se korvasi paljon. No, jos on ruuhkaa niin eipä voi ehkä valita. ja silloin 4.-5.9. paikkeilla taitaa olla. :)
Eilen oli mulla neuvola. Ihan ok kaikki, hemoglobiini vähän matalalla tosin. Ja Kelan lappuset tuli täytettäviksi, blaah. Neuvolan"täti" ehkä hieman huolestui mun työtahdista ja muutenkin, kun tehdään kotona vähän remppaa ja ite intoilen siinä eniten. Keittiön -50 luvun kaapit pitäisi maalata ja vähän tapettia laittaa ja työtasoa vaihtaa jne. ja toki haluaisimme kaiken valmiiksi ennen uutta perheenjäsentä.
Voi sentään, taas joku tapaaminen jonka olen unohtanut... ei kun töihin. Aurinkoista päivää kaikille!
Ai niin, tämä on pakko kertoa vielä. Eilen poika kysyi eka kertaa mietteliäänä: "äiti, sitten kun vauva on iso niin meneekö sinun maha sitten rikki?" Pienimies on miettinyt selvästi asiaa ja kysymys oli oikein hyvä, kait hän on ajatellut mun vatsalle käyvän niinkuin kananmunalle.:)
 
Huomenta!

Neuvolassa käyty heti aamutuimaan ja laitetas ne tiedot heti kärkeen :D
rv 22+0
Painoa tullut 600g/vko (yhteensä iloiset 5,5kg) :ashamed: pirhana!
RR 114/70
pissa puhdas
hb 138 (noussut edellis kerrasta vaikka en ole edes rauta popsinut)
sf-mitta 24,5
tarjonta rt
syke 136+
Liikkeet +

Pääsi isäkin kokeilemaan pentusen päätä kun terkkari ystävällisesti opasti kuinka sitä vauvaa voi kokeilla, selkä oli vasemmassa kyljessä. Iskän ilme oli aika hauska kun päätä mahassa muljutteli, en tiennyt oliko se siitä hauskaa vai iljettävää :LOL: Sf-mittaa otettiin kahteen kertaan kun terkkaria kai hieman ihmetytti mitan suuruus :p mutta ihan käyrän mukaan sitä eletään, edelleen tosin hyvin reippaasti yli "keskikäyrän"... kelan lappuja saatiin mukaan täytettäväksi, puhuttiin yleisesti voinnista ja elämästä vauvan kanssa.

Orlando kiitos hyvistä nauruista :LOL: ihana pikku mies miettinyt mahasi kohtaloa! Hyvää synttäriä jo näin etukäteen!

Snodgrass mietin juuri että onkohan kuinka monella papilla r-vika (joo tiedän että on elämän suuria kysymyksiä ) en vain ole yhteenkään törmännyt. Meidän suvussa molempien puolella on tosi paljon ääntämis vikoja ja siksi olenkin päättänyt että lapsen nimeen ei ainakaan r:ää tule. Vaikka itse osaisikin nimen sanoa niin puoli sukua ei :D :ashamed: siitä tuli kastetilaisuus ja ärrävikanen pappi mieleen :)

Valmennuksista Olisin enemmän kuin onnellinen ainakin tämän ensimmäisen kanssa että tämmöiseen pääsisi mutta p***at! ei täällä sellaisia järkätä kun säästetään :headwall: :kieh: Johonkin synnäriin tutustumiseen me sentään päästään, siihen saamme kuulemma kutsun noin kuukauden kuluttua.

Täytyypä kai lähteä huilimaan ja lukemaan uusinta kaksplussaa joka sattui matkaan viime kauppareissulta. Koiran kanssa tehtiinkin sopimus että tänään otetaan nokkaunet, se niin väsyneenä lysähti mun viereen aamulla :heart: taitaa otta varaslähtöä kuorsauksesta päätellen...

Voikaa kaikki hyvin ja pitäkää huolta itsesstänne sekä huvikummustanne!!!
Koiruus ja pentunen rv22 :heart:
 
Lizard kyseli parvorokosta. Itselläni oli myös parvorokkoepäily jokunen viikko sitten ja ymmärrän huolesi täysin. Varsinkin, kun tuntui, että joka taholla asiaa vähäteltiin. Verikokeella se tosiaan selviää, vaadi vaan neuvolaa lähettämään sinut kokeeseen. Minun tietojeni mukaan parvorokko on "vaarallisin" raskauden keskikolmanneksella - muista kuitenkin, ettei parvorokko välttämättä tartu vauvaan ja anemiaakin voidaan hoitaa. Minulle sanottiin myös, ettei parvo tartu esim. pisaratartuntana, vaan täytyy olla ihan jatkuva lähikontakti lapseen - näin ollen suurin riski olisi lähinnä, jos omalla lapsella olisi parvorokko.

Mamitus2: Calmette-rokotteesta. Ainakin meidän neuvolassa oli sellainen kysymyslista, jolla selvitetään rokotteen tarvetta. Minun kohdallani ei tosin päästy kuin kysymykseen 1.. Lapseni isä on etelän mailta, joten meidän pienokaiselle tuikataan calmette jo laitoksella entiseen tapaan =) Olettaisin, että kysymyslistalla kysytään myös matkustelusta yms., joten jos ei neuvolassa oteta tuota esille, niin kysy toki asiaa itse. Minun äitiyskorttiini laitettiin sitten tarra, jotta laitoksella osataan rokote laittaa.
 
Heippa palstasiskot :flower:

Mä oon täällä elelly hieman hiljaisuudessa ja lepuutellu kotosalla, hyvää onkin tehnyt! Pikkusen liikkeet on tuntunut paljon paremmin kun mammakin on ottanu rauhallisemmin :)

Itse olin viime viikolla rv 21+6 neuvolassa ja voisin laittaa vertailun vuoksi vähän tietoja kortista:

Painoa tullut 430g/vko (yhteensä 4,3kg) :headwall:
RR 133/84
pissa puhdas
hb 141 (noussut mullakin itsekseen)
sf-mitta 22cm
syke 135 +
Liikkeet +

Mua pisti kiukuttamaan kun neuvolatäti alkoi valittamaan painon noususta....
Juteltiin parin kaverin kanssa just että tuntuu että ne ei kenenkään kohdalla ole aivan tyytyväisiä painonnousuun, aina joko liian vähän tai sitten pitäisi pitää huolta liikunnasta ja siitä mitä pistää suuhunsa! Onkohan tuo joku käytäntö :headwall:

Kaikenlisäksi neuvolantäti kertoi jäävänsä juhannuksesta kesälomalle 7viikoksi.... saapi nähä minkälaista sijaista sieltä on tulossa...

Valmennuksista olitte puhelleet ja me kyllä miehen kanssa molemmat aiotaan ehdottomasti osallistua jos vaan sellanen mahis saadaan, toistaiseks ei oo kukaan puhunu mistään valmennuksista.

Allergioita on täälläkin ja Glinoria nenäsuihkeena olen käyttänyt. Lääkäri sanoi että ensisijaisesti nenäsuihkeita ja silmätippoja eikä mitään tabletteja, onneks ei oo kovin pahat allergiat mutta ärsyttävät...

Lirauttelijoille suosittelen minäkin jumppaa! Itselläkin jossain vaiheessa oli samaa ongelmaa mutta jumppa auttoi :)

Mutta juups, jos lähtis laittaa pyykkiä koneeseen ja vähän puuhailemaan...
Jaksuja massukoille :heart:

Ainiin lopuksi vielä kuva Pingun yksiöstä maanantailta eli rv 22+5



Tini+Pingu rv 23+0 (POKS!)
 
orlando itse olin TAYSissa 2005, mutta osastolla 2A, mikä oli juuri rempattu. Meillä oli omat suihkut & vessat (jaettiin 2 huoneen kanssa) ja kaikissa huoneissa oli taulutv:t, muutenkin osasto oli viihtyisä. Nythän kait 2B:kin on rempattu, toivottavasti pääsee noista osastoista jommalle kummalle.
Lääkäri juuri soitti, pääsen tänään ylimääräiseen ultraan!! Tarkistetaan jo sitä istukan paikkaa, josko se vaimentaisi niitä liikkeitä.
 
Tinii... Luojan kiitos että mulle ne ei uskaltanut sanoa mitään tuosta painosta kun sitä isoon ääneen itsekkin kauhistelin, viime kerrasta tosiaan 3 kiloo pärähtänyt :headwall: :ashamed: :( :eek: Mutta eihän tuo nyt ole mitään ja näkeehän tuosta kuvastakin että ei sitä painoo ihan hirmuisesti ole, terveen naisen vartalo! :D Mulle terkkari ainakin sano että se on niin yksilöllistä paljon sitä painoa tulee ja sen pudottelu on sitten vauvan syntymän jälkeinen murhe, niin kauan kun arvot ovat normaalit niin ei ole "mitään väliä" paljon sitä painoa kertyy! Voihan se olla että olet ottanut masunkasvatuspyrähdyksen, näin mä ainakin itselleni selittelin! :LOL:
 
koiramamma :D
Mua vaan kismittää se että koska olen lyhyt (155cm) ni mun pitäis kaiken mukaan painaa jonkun 50kg ja kun en sitä tee ni sit tulee aina neuvoja syömisestä ja liikkumisesta!
Ihan oikein tuo sun miete että jos arvot kohdallaan ni turha huolestua.
Herkkuja on tullut syötyä ja tulee edelleenkin syötyä, en aio itteäni kiduttamaan lähteä mutta en mä nyt sentään mitä tahansakkaan popsi.. hormonikiukkuhirviö :headwall:

Ja tuo selitys käy mulle hyvin, massu onkin kasvanu kuin joku vesimeloni :D
 
Kyllä vain... paisuu kuin pullataikina :D
Mäkin olen vaan 160cm jos oikein oikasen itseni ja tiedän että ne parikin kiloa näkyy välittömässä ensitilassa! Älä ystäväiseni ressaa :hug: Mä sanoin neukkulatädille että on ollut niin hyvät ilmat että pakko syödä jäätelöö :LOL: sulla ei selvästi ollut yhtä vahvat argumentit kuin mulla!!! Noh, ensi kerralla sitten!
 
Heipparallaa!
Pitkästä aikaa!
Täällä vaan nautiskellaan keskiraskaudesta ilman pahaa oloa ,närästystä tai selkävaivoja! =)
Aika menee kuin siivillä ja ihan huomaamatta.Ensi vkolla vasta neuvola mutta viime neuvolakerralla vkolla 21 painoa oli tullut 8 kiloa (!) mutta neukkari ei ollut huolissaan.Lähtöpaino indeksi mul oli normaali(66kg,oon pitkä 170cm) joten kaitpa tuo kuuluu asiaan,mutta syöty toki on ei käy kieltäminen! :D

Vauvelilla hieman jo rytmin poikasta masussa ja valvoo ja nukkuu tiettyjä aikoja vuorokaudessa ja iltaisin on se riehakkain vaihe...

Lakanoita pöllytellään ahkerasti-on se aika raskaudesta... :D

Ja linea negraa ei ole ilmaantunut...esikoisesta oli mutten muista milloin tuli...

Nyt en keksi muuta!

massuille vointeja!!!
Jousikas&"Inkku"(vaikk ei tietoa kumpi tulossa)23+5
 
Vitsi, äsken kirjotin jo vaikka kuinka paljon ja menin sit painaan ruksia vahingossa, joten taas kaikki uudestaan. Hyvä minä!
Neuvolakäynnillä olin minäkin tänään.

RR 122/69
Hb 148 ja mulla kans noussut itsekseen.
Pissa puhdas
Painoa tullut 700g/vko eli aikas paljon
Syke 150
Liikkeet ++
Sf 22cm

Painoa tullut siis aikas paljon sitten viime kerran ja yhteensä jo niin paljon etten viitsi edes laskea. Terkka ei kuitenkaan sanonut painosta mitään ja varsinkin kun muut arvot on kunnossa niin toistaiseksi kaikki kunnossa. En itsekkään jaksa stressata tosta painosta. Ne kilot tulee mitä tulee ja sillä selvä. En viitsi itseäni alkaa kiduttamaan varsinkin näin kesän kynnyksellä.
Tinii Munkin mielestä sun ei tarvi ollenkaan olla huolestunut tosta painonnoususta. Kuvasta tosiaan näkee, että kiloja ei ole tullut mitenkään liikaa. Itselläni tullut varmaan tuplasti toi 4kg lisää ja kuulun kans pituudeltani 160cm kerhoon.
Seuraava neuvola on 4.6 ja sit olis vuorossa Kelan lappuset ja lähete sokerirasitukseen.

Mä olin kans vuosi sitten Tays:issa 2A:lla ja tykkäsin kans kun oli uusittu osasto. Toivottavasti pääsee taas sinne tai sellaiseen mikä on jo remontoitu.

Synnytysvalmennuksessa käytiin viimeksi niin Tays:issa ja neuvolan kautta mut oletan et nyt ei sit niitä enää tarjota ja enpä niin kaipaakkaan kun viime synnytyksestä on niin vähän aikaa, et kaikki hyvin vielä muistissa.

Tänään olis tarkotus mennä ostaan muutamat mammahousut kesää varten kun mulla on vaan yhdet mammahousut, mustat suorat housut, ja ei oikeen taida olla mukavat kesähelteillä. Toivottavasti löytyis sopivia eikä tarvis ihan kipeeksi itteensä maksaa. Ihanaa kuitenkin päästä yksin kaupunkiin rauhassa ilman tyttöä kun mies on illalla kotona.

Ja vielä kaikille hyvien ultrakuulumisien saajille onnea!

Nenna ja siskoveli 20+6
 
Tervehdys massukat!

Oli taas ihania kuulumisia, onnea! :heart:

Painosta oli puhetta... Mulla jo entisen ylipainon päälle tullu 5,4 kiloa :ashamed: Ja kyllähän ruoka vähän liian hyvälle maistuu... Oon kyllä nyt yrittäny ees vähän hillitä ja käydä kevyesti kävelyllä.

Dior ja Daydreams puhuivat supistuksista. Koittakaahan lepäillä ja ottaa iisisti. Toivottavasti menee pian ohi!! Eilen kävin lääkärissä iskiaskivun takia. Kerroin myös alavatsakivusta, jota tulee etenkin kävellessä. (voi olla kohdun kasvusta johtuvaa) Lääkäri laittoi mut saikulle loppuviikoksi ja kysyi, onko supistuksia. No enhän minä oikeen osannu mitään sanoa, kun ensimmäistä odotan. Tänään kuitenkin tuli kaksi kertaa peräkkäin kivulias kouristus kohdun alueelle, mahakin kovettui (tosin on hieman ylimääräistä päällä, että ei se ihan kiveksi muutu). Onko ne supistuksia???

Neuvolan soittoaika alkaa, yritänpä saada jotain apua. Ihanaa päivää! =)

Mayah ja pikkuinen rv 20+3
 
oottepas te olleet ahkeria kirjoittajia =)

Nyt ihan pikaseen vaan...

Eli supistelijoille koittakaahan ottaa iisisti ja toivottavasti levosta on apua =)

onnittelut hyvistä Ultra ja neuvola kuulumisista :heart: :flower: Ja älkää liikaa stressatko sitä painoa...eihän niille tädeille oo koskaan mikään hyvä :kieh:

Lizard Toivotaan nyt ettei rokko oo päässyt tarttumaan, tai että vasta-aineet jo löytyis. Huoli varmasti kova :hug: Ja toivottavasti sulla nuo ikävät unetkin helpottais...

Perhevalmennus Esikosta ja kakkosesta oon ollut, kun sain viimeks puhuttuu asiat niin, että päästiin sinne, kun isännälle tuo mun kakkonen on kuitenkin eka ja vetosin myös siihen, että 7 vuotta on pitkä aika ja kaikki oon unohtanut :whistle: No nyt tuskin mennään muuta kuin sairaalan pikakierrokselle ehkä...

Nyt välipalaa antamaan pikku-ukolle :wave:

katjuska ja Vilpertti 21+6 :heart:
 

Yhteistyössä