***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

Daydreams... ei tuo sitte mahdollisesti vois johtua pissatulehduksesta? Tuli vaan mieleen tuosta, kun sanoit, että tuntuu et on kauhee hätä ja sit ei tulekaan oikein mitään...

Täällä nyt sit poika alkoi aamusta oksentamaan ja tyttö valitti yöllä huonoa oloa...ei oo heränny vielä, mutta veikkaan, että myös hän on kipeä. Että ukolla tulee tavara peräpäästä, pojalta yläpäästä, tytöstä ei vielä tiedä ja itsellä oli yöllä kans pariin otteeseen yökkö olo, että saa nähä saanko tän taudin itsekin vielä. :x :headwall:

katjuska ja vilpertti 18+4 :heart:
 
noniin, huomenta! |O

aletaan pikkuhiljaa miehen kanssa taas löytää normaali arki. ihanaa kun tuo kevätkin tuolla jo niin puskee, vaikka en vielä kunnolla suomen aurinkoa ole nähnytkään.

daydreams mullakin toi sama "pissavika"! ja luulin, et sen pitäis alkaa helpottaa nyt keskivaiheilla kun kohtu nousee kauemmas rakosta, mutta ei! ihan samalla tavalla tulee pissahätä tosi nopeesti ja sit tulee joku säälittävä tippa. huoh.

mun masu on nyt mystisesti ihan muutamassa päivässä lähtenyt pyöristymään ulos päin. kun perjantaina teille kirjottelin, että ei juurikaan näy, niin nyt kyllä näkyy jo. ja ke-to yön jälkeen ei ole enää mahallaan nukkuminenkaan onnistunut, eli jee, munkin masu alkaa vihdoin kasvaa!! :LOL: eilen sain kaverilta pussillisen äitiysvaatteita, mukana oli kahdet lappuhaalaritkin, ihanaa!! kihiii!

jotenkin on vähän vaikea päästä taas mukaan juttuun tähän meitin pinoon, mutta eiköhän se tästä. nyt ajattelin paneutua lukemaan, mitä ootte täällä poissaollessani kirjotellut. :wave:

suhvis 17+4
 
Hyvää sunnuntaita!

daydreams Mulla tuota paineen tunnetta muulloinkin kuin liikkumisen jälkeen.
Ja välillä pissattaa tosi kovasti, mutta sitten tulee vaan kuvailemasi pieni lirahdus. Mainitsin itseasiassa ihan vasta miehelleni asiasta, kun lähdin saunan lauteilta pissalle oikeen vauhdilla, eikä sitten tullutkaan juuri mitään..

Katjuska-78
Jaksamista tautisten keskelle! Toivottavasti et itse sairastu. Tai eihän siinä mitään jos saa rauhassa levätä..

suhveli
Kirjoitit vatsan kasvusta, mulla vatsan muoto nyt muutamassa päivässä muuttunut, kasvanut voimakkaasti eteenpäin ja noussut ylöspäin.

syysmama 18+1 :heart:
 
noni, ja taas mulla on muka jotain tosi tärkeetä asiaa teille :D

coralle halaus kovista kokemuksista! kovin on sua pikkunen koetellut alusta saakka! mutta onneksi aina on hyvin päättynyt tilanteet. mikä kipujen syyksi sitten lopulta paljastui? oot saattanut sen tuonne aikaisemmin kertoakin, mutta ei osunut silmään...

syysmama oon oikein tänään ihmetellyt masun muodonmuutosta... siis se muutos on niin valtava verrattuna pari päivää sitten! mutta kaipa se on koko ajan vaudilla kasvanut, että nyt tila sisältä loppui ja nyt matka on vaan ylöspäin :) kiva tietää, että muilla samantapaisia muutoksia. sullakin ihan mielettömän söpö masu profiilissa!

ja Tiniin masua ei voi olla kommentoimatta! :) se on mojova ja söpö! niin kuin kaikilla muillakin. jospa me miehen kanssa kuvattais ekat kuvat sitten parin päivän päästä kun poksautetaan rv18 käyntiin.

tehtiin juuri pitsaa ja nyt mua jo huudellaan syömään, njamiii....!
 
Katjuskalle tsemppiä ökötaudin kaurissa olevien hoitoon! :hug: Koittakaahan parantua!

Meillä meni eilinen päivä eteisen kimpussa. Maalattiin se sellaisen kummallisen väriseksi, oiskohan ruispuolukkapuuro tuon väristä? :whistle: hieno se kuitenkin on ja tykkään kauheasti!
Käytiin pyörimässä kirpparilla sillä välin kun maali kuivu ja sain ostettua vaikka mitä! Toppahaalarin, bodeja, potkareita, myssyjä, villakerraston yms ja rahaa meni ehkä 8 euroa! Uskomatonta :eek: :D Aika vähän on tullut kirppareilla käytyä mutta lasten tai vauvan vaatteita nähtävästi kannattaa sieltä hakea kun ei ne mene juuri miksikään...

Nyt mussuttamaan riisipuuroa marjakiisselillä :p Voikaa hyvin!

Koiruus ja pentunen rv 17+4
 
Neuvolakäynti meni hyvin...Paineet oli normaalissa mutta sit joutuu nyt rakenneultraan asti tarkkaileen verensokeria :kieh: ...Ja tuota verenpainettakin tarkkaillaan nyt viikoittain....
Ens perjantaina jälleen neuvolaan ja neuvolantäti kerto olevansa ens viikon lomalla ja hällä on tuuraaja paikalla... :D :D
Koiramamma tuossa tuosta riisipuurosta ja marjakiisselistä teki selvää niin itselläkin alkoi haluttamaan...elikkäs täytyy ukko passittaa kauppaan ja alkaa puuron keittoon...se onki meän muksujen lempparia... :D
Ja kieltämättä itekin tykkään.. :p
Mutta nyt puuron keittoon..

Ninnipo ja masukki 17+5
 
No niin,piti kommentoida vielä siitä päänsärystä kun neuvolassa sanoi että ei ole normaalia mutta olen jostain lukenut ja täälläkin joka toisella tuntuu särkevän että kaitpa se jotenkin kuuluu asiaan..mulla on ihan siitä kun on niska niin jumissa,vatsan kasvun takia työasento on muuttunut(olen seisomatyössä)ja jännitän koko ajan hartioita huomaamattani.Mutta toivottavasti menee ohi ja täytyy vaan käydä ahkeraan siellä hierojalla!

Sydänäänten(ja ultran)kuuntelusta huomasin saman kuin joku muukin että tää vauveli ei selvästikään "pidä" toimenpiteestä koska pakoilee dobbleria ja muuttuu levottomaksi ja syke on korkealla kun niitä kuunnellaan,siksi minäkään en halua että kovin kauaa niitä kuunnellaan (viimeksi siis melkein puoli tuntia)kun tuntuu siitä niin hermostuvan...

Lizard piti kysymäni että syötkö nyt jotain raskausajan vitamiinia joka sis. rautaa joka olisi mahd. nostanut hempparia..?Tuli vaan mieleeni...kun niissä kaikissa tuntuu rautaa olevan...

Mielihaluista täälläkin fetasalaatti on poikaa ja ravintolan ohut murea lehtipihvi ranskalaisten kera :p :p :p tuntuu myös että vois vetää oikein veristä pihviä mutta se taas tietty on kiellettyä joten pakko kait tyytyä "well done"...mediumin sijaan jos sisäfiluraista mieli tekee...
Vedetty on myös kananuudeleita tonnikalan kera paketti tolkulla...

Kovin olen itkuinen ja kiukkuinenkin mitä ei esikoisesta juuri ilmennyt..varmasti väsy painaa ja kun ei samalla tavalla pysty lepäämään työpvän jälkeen kuin ekaa odottaessa...no kaitpa tämä loppuu aikanaan,ajattelinpa kuitenkin neuvolassa asiasta jutella ettei pääse pahenemaan ainakaan.

Liikkeet tuntuu kovasti ja maatessa selällään iltaisin näkyy myös massun ulkopuolelle on kuin "ongen koho liikkuisi edes takaisin ylös alas" välillä näkyy ja välillä ei..oon myös "leikkinyt "vauvan kanssa niin että tökkään masua ja juttelen ja hetken päästä tulee tomera tökkäisy takaisin! :heart:

Ensi vkolla rakenneultra johon mieskin sitten pääsee mukaan ja näkee pikkukakkosen ekaa kertaa...josko tulisi hänellekkin todemmaksi tämä odotus kun on niin kovin vaisua ollut tämä hänen kiinnostuksensa ainaski tähän asti....no hän kuuluu niihin miehiin jotka vasta sitten vauvan synnyttyä ja lapsen kasvaessa luo oman suhteensa ja kiintymyksensä....mites teidän muitten kakslahkeiset?
Kovinko myötäelävät ja odottavat kanssanne?? =)

Jouskari&toukka 19+2 (puoliväli häämöttää pian!)
 
snodgrass
Helou!

Daydreams kyselit siitä painontunteesta ja pissahädästä. Mun ei ole vielä tarvinnut erityisen usein käydä tai niin et tulis vaan pieni liru, mutta tuo painontunne on tosi tuttu juttu. Mulla oli just sitä painontunnetta ja sit sellaista pitkittynyttä harjoitussupparia, jonka takia olinkin sit neuvolalääkärillä. Multa ei löytynyt kuin hiivaa, toivon et canesten olis nyt auttanut siihen. Mut ei mulla ainakaan ollut onneks paikat yhtään alkanu aukeen tms. Mut multakin kyseltiin siitä pissatulehduksesta, josta Katjuska kyseli sulta, siihen kuulemma liittyy tuota painontunnetta. Mulla vaan ei ollut mitään muita siihen viittaavia oireita.

Jeps. Mutta ei siitä varmaan sinänsä tarvitse olla huolissaan, niin kauan kuin ei tule niitä kivuliaita suppareita. Ehkä se kannattaa tarkistuttaa, ettei ole mitään tulehdusta. Mullakin se tulee jos on ollut enemmän liikenteessä, vähän hämäävä tunne mutta ei onneksi satu tms.

Jaahas, täytyy mennä. Meidän pitää saada eräs yliväsynyt kiukkuneiti vielä nukkumaan...
Snodgrass ja neponen 18+3
 
Heips!Kiitokset kaikille vastauksista,mulla ei oo koskaan ollu virtsatietulehdusta eikä hiivakaan joten en niiden oireista sen paremmin tiedä, jotenkin kyllä en usko että ainakaan virtsatietulehdus olis kun pissahätä yllättää vaan rasituksen yhteydessä. mut juu, täytyy nyt katella mihin suuntaan tää menee et pitäiskö varata aikaa neuvolaan.Ens viikolla oliskin rakenneultra ja neuvola vasta toukokuun 6 päivä!
koiramamma mä tykkään kauheesti kierrellä kirppiksillä ja varsinkin isommissa kaupungeissa löytää tosi hyvin lastenvaatteita kirppiksiltä, pienet vauvanvaatteet kun ei mee juur mikskään.Meillä olikin pojan lähes kaikki vauva vaatteet kirppareilta tai alennusmyynneistä, nyt se on jo niin iso et sille sopivia vaatteita on vaikee löytää hyväkuntosina käytettynä.Suosittelen tutustuun myös huuto.nettiin, siellä on välillä halvalla tosi hyviä vauvan vaate- paketteja!
Jouskarilla onkin oikein Masu jo!!(ainakin kun tohon mun pikku paukamaan vertaa....)*kade* meillä on toi ukko nyt kun masua vähän näkyy niin alkanut jo sisäistään et toinen on tulossa, jotenkin molempien aika menee nyt tähän kämpän ettimiseen ettei kyllä oikein kumpikaan olla nyt "huomioitu" tätä raskautta sen kummemmin.Toi ukko oli kyllä viimekskin sellanen et vaikka sit loppuajasta välillä kokeili potkuja yms. niin vasta sit pojan kasvettua alkoi enemmän kiintymään lapseen ja oikeestaan vasta siinä vuoden ikäsenä huomas et alkoivat tulla paremmin juttuun :) tietenkin varmaan varmaan vaikuttaa kun oli eka laps eikä mies ollut aiemmin ees vauvaa sylissä pitäny, ja kestäähän se suhteen luominen kai kauemmin kun ei oo joutunu kanniskeleen vauvaa 9 kuukautta.
nyt poika onkin ihan isin perään, ei oo äiti enää se tärkein :D
snodgrass ei sulla sit se hiiva oireillu mitenkä muuten?jotenkin oon aina luullut et sit tulis enemmän valkovuotoo tms. sillä siis kyselen et jos mullakin tää olis sit sitä...
kai sit tarvis alkaa aamupuuhiin,tänään mennään taas kattoon yhtä asuntookin, keskiviikkona on lääkehoidon koe ja mua ressaa se ihan tajuttoman paljon, vitsi kun viikko olis vaan jo ohi!

Daydreams ja pipana 18+5
 
Ihqli
Huhtikuuta kaikille!!
Onpa tänne ehtinyt jo ensimmäisen viikon aikana kerääntyä aikamoinen pino tavaraa! Ahkeraa porukkaa :) Täällä puoliväli häämöttää... Nyt sitten on ensimmäiset vaivat alkaneet. Noita ligamentteja vihloo välillä ihan vietävästi. Viikko sitten kävelykin tuntui tosi inhottavalta ja mieli meni maahan, koska kaksi koiraa odottaa mammaa lenkille ja itsekin kaipaa reippaita kävelylenkkejä. Pahin meni kuitenkin ohi ja nyt vihlonta on ajoittaista esim. sohvalta noustessa. Tai tuossa eilen kävin ehkä liian pitkällä lenkillä ja varsinkin häpyliitos tuntui ärtyvän siitä ja ilta meni ihan lepoasennossa. Onko muilla jo tällaisia vaivoja? Kauhulla odotan, mitä toinen puolisko raskausajasta tuokaan tullessaan :/
 
Huomenia!

Jouskarin masu on kyllä oikein MASU! :) ihana!

Täällä kotiuduttiin neuvolasta juuri. Ja eipä siellä mitään ihmeellistä sitten, kaikki oli oikein hyvin! kohtu tuntui kuulemma jo navassa asti, ja tunnen sen itekin. Ja sydänäänet kuului :heart: ja antoi kuunnella oikein kauan tällä kertaa, kun valitin viime kerran lyhykäisyyttä, kun lääkärillä kuunneltiin. tosin sitten tuli huono omatunto pitkästä kuuntelusta, kun pikkuinen yritti koko ajan päästä anturia pakoon :( reppana ei tykännyt, ja hoitajakin naureskeli, että vilkas tapaus ja ei kyllä tykkää tästä sydänäänien kuuntelusta :) kuulemma häiriintyvät, kun kuulevat oman sydänäänensä kohdun läpi... seuraava aika sitten rv 22+1, ja se on sitten se KELA-käynti, että täytellään liput ja laput.

sellaistya piti kysellä, että aiotteko ottaa sen vauvavakuutuksen syntymättömälle lapselle? neuvolassa ainakin kannustivat siihen ja ollaan kyllä itekin aateltu, et se otettais... onko kokemuksia yhtiöistä, missä paras hintalaatu-suhde?

kivaa viikkoa!

suhveli rv 17+5 :heart:
 
snodgrass
huomentapäivää!
Daydreams, valkovuotoo on tullu muutenkin aika paljon, eikä se kyllä mitään kokkareista ollu niin kuin kaikissa ohjeissa väitetään sen hiivassa olevan. Mulla oli kyllä välillä alapää kutissu, mut sit se taas lakkas itsestään, joten ajattelin et olin vaan pessy huonosti tms. Täällä valittelinkin et valkovuoto oli niin vetistä, nyt se on taas sellaista valkovuotomaisempaa, et olisko se hiiva sit vaikuttanut siihen koostumukseen?

Miesten suhtautumisesta on ollut puhetta.. Meillä mies on kyllä ihan mukana tässä jutussa, vaikkei nyt suuremmin tavallaan sitä julistakaan. Mutta pienistä jutuista sen huomaa. Ja kun olin huolissani siitä painontunteesta ja niistä harjoitussuppareista, niin kyllä se sitäkin vähän huoletti. Se meillä on ollut kiva, et esikoisenkin kanssa mies tuli sujuvasti juttuun jo silloin neiti oli vauva. Mutta varsinkin nyt on kiva katsoa kuinka ne jaksaa touhuta yhdessä kaikenlaista, mitä minä en ikinä keksisi (pihalla siis, rakentelevat puroja ja patoja lätäköistä yms.). Ja hyvä onkin et pärjäävät yhdessä, kun joudun olemaan töissä juuri viikonloppuisin aika paljon, ja harrastukset on vieneet myös iltoja jonkin verran.

Jouskarilla on ihana masu :heart:
Dior kuulostaa ihanan romanttiselta salahäät!! =)
 
Neuvolakuulumisia tältä aamulta:

RR 120/80
Hb 142
Paino +180g/vko
Pissa puhdas
Vauvan sydämen syke 150
Kohtu kasvanut navan korkeudelle, ihmettelin kun ei merkinnyt mitään mittaa korttiin, vaikka mittasikin. Laittoi vain että suurentunut.

Seuraava kerta onkin sit kuukauden kuluttua ja toivottavasti pääsen ilman tyttöä menemään, kun eipä tuosta meinannut mitään tulla kun tyttö itki koko ajan ja sydänääniä kun kuunneltiin oli tytön pakko olla tossa rintojen päällä makuulla kun ei muuten ois mitään kuultu kun itki niin kovasti.
Neuvolassakin nyt sit mennään niiden alkuperäisten viikkojen mukaan ei ultran mukaan, joten pitäisköhän munkin taas vaihtaa niihin pienempiin viikkoihin, ettei mee ihan sekaisin. On tää ihme vekslaamista mut jospa nyt sit viimesen kerran.

Puhutttiin miehen kanssa vielä siitä rakenneultrasta ja ollaan sittenkin siihen menossa. Täytyis vaan aika varata. Onhan se sit kiva, et jos jotakin häikkää ilmeniskin niin osais siihen sit jotenkin varautua ja muutenkin kiva vielä nähdä vauveli, varsinkin kun mieheltä jäi se viime ultra väliin.

Mullakin ollut välillä sellaista inhottavan tuntuista painontunnetta ja sit toi vessahätä tulee siinä samassa, vaikka varsinaisesti ei hätää olekaan. En ole siitä niin ihmeemmin pelästynyt kun menee nopeasti ohitse ja lähinnä on vaan sellainen epämukava olo mitä siitä tulee.

Vakuutus meinataan myös tällä kertaa ottaa Pohjantähdestä.

Mies on suhtautunut raskauteen omalla perinteisellä tyynellä tavalla. Tiedän, että on hyvin onnellinen raskaudesta ja kiinnostunut kuinka minä ja pikkuinen voidaan, mut ei tuo sitä niin selvästi esille. Oon jo siihen tottunut ja tiedän kyllä että välittää.

Nenna ja siskoveli 16+4 (jospa nyt pysyis näissä alkuperäisissä viikoissa)
 
Täällä on ollut puhetta virtsaamisongelmista..itelläni istumatyö ja päivät välillä 11h kestäviä, joten mulla tulee silloin painon tunnetta alavatsaan ja olo kuin olis virtsatulehdus (mulla niitä ollut useamminkin), mutta neuvolassa kaikki näytti olevan kunnossa tulehduksen suhteen ja unohdin kysästä sitten et mistä sit voi johtua toi istumisen jälkeen oleva todella epämiellyttävä olo, mahtaakohan siellä sitten joku painaa ja istuminen ei sit tee hyvää, en tiedä, onkos muilla kokemuksia, keillä esim. istumatyö??en kehtais pomollekaan sanoo, etten voi tehdä kyseistä vuoroa, kun virtsarakko ei tykkää.. :LOL:

Miehistä oli myös puhetta, meillä esikoinen tulossa, niin mies on mukana kaikessa ihan innolla...tai alkuus oli hiukan vaisu, mut nyt ko rupee jo olemaan jotain konkreettista näyttöä vauvan tulosta, niin se on paremmin mukana..välillä kylläkin hyssytelee mun juttujani, kun oon jo niin innolla hankkimassa kaikkea.. :kieh:
 
Nyt mullekin selvisi mistä se painontunne voi alapäässä johtua, kiitos snodgrassin :flower:
Viime viikolla sellaisia oireita oli ja hiivahan mulle sit puhkes ja kunnolla :/ Ei tuntunut kunnolla menevän ohi ees hoidolla, joten huomenna labraan ja tarkistuttamaan ettei siellä jotain muutaki häikkää sit oo.

Jouskarilla ihana masu :heart:
Meillä mies on ollu hyvin mukana raskausajassa, haluaa tulla neuvolaan mukaan aina ku pääsee töiltään ja mä oon saanu kyllä nauttia päivittäin hieronnasta ja silittelystä :heart: Siivousapuna se on kovasti nyt ollut, kun mä en kestä oikein mitään tehä kun tuo selkä kipeytyy ja kunnolla :/ Ja ihan innoissaan on kasvavasta masusta, sen mielestä kun ei kuulemma vois olla seksikkäämpää näkyä ku raskaana oleva nainen, joten sänkypuolellakin menee vilkkaasti :LOL:

Tänään saapui kotidoppleri ja aamulla kuunneltiinki sillä koko porukka pikkuisen sydänääniä :heart:

Enää tasan 2 viikkoa ultraan..

äippäskä ja syltty 17+5
 
vuh
Iltaa taas pitkästä aikaa! Tosi kivoja masukuvia on kaikilla. =) Itse en viitsi laittaa ainakaan vielä, kun siinä taitaa näkyä eilen syöty pitsa enemmän kuin vauva... :p

Jouskari kyseli miehestä ja vauvasta. Meillä mies on myös semmoinen vähemmän osallistuva, mikä ei tarkoita sitä, etteikö se olisi kiinnostunut. Nyt kun poika on kaksivuotias, niillä kahdella on jo omat jutut ja selvästi huomaa, että poika on sille kaikista tärkein maailmassa. :heart: En vielä edes tiedä, haluaako mies tulla mukaan rakenneultraan, kun viime kerralla se meinasi pyörtyä siellä...! Sitä vain pyörryttää veren näkeminen ja kaikki sisäelinasiat (?!), mutta synnytykseen se on kyllä taas tulossa. =) Miten teillä muilla, tuleeko mies mukaan synnytykseen?

Itellä oli tänään neuvola ja kaikki oli hyvin. Jotenkin se on vain niin ihana kuulla sydänääniä ja tajuta, että siellä se on ja voi hyvin. Huoks... :heart:

Diorille maxionnea tulevien häiden johdosta!

Ai niin, sitä pitää vielä hehkuttaa, että mun vanhemmat lupasivat meille keittiö- ja kylppäriremontit ennakkoperinnöksi tänä kesänä!! Arvatkaa, onko ihanaa! Vastaus: on!! Alan heti huomenna suunnitella värejä ja muita. Hyvinvointeja ihan kaikille! =)

vuh 17 + 1
 
HELLOUUU!!!
Oulusta eilen kotiuduttiin ja pojalla sitte alko oksennustauti :x |O No muutaman kerran illalla oksensi ja yön sitte nukku kuin tukki ja aamulla oli lämpönen. Posket meni yhtäkkiä punaseksi ja tuli sellasia hyttyspiston näkösiä paukaroita :eek: Yhtä nopeesti sitte lähti pois kun oli tullukki...
Minä heti ajattelin et olis se parvorokko, mutta ei kuulemma lähde niin äkkiä pois!

Neuvola oli tänään ja kaikki oli ok. Verenpaineet otti vielä lähtiessä uudestaan kun oli (joku) korkee. Hemppa oli valtavat 144 :eek: Sydänäänet löyty heti ja ei pakoillu (arvailen rauhallista muksua) Kerroin pääkivuista ja rytmihäiriöistä (joita muuten tuli taas lauantai iltana ) Sano et heti pitää ottaa yhteyttä jos jatkuu tai pahenee. Oli kiva täti vaikka ne nyt vaihteleeki. Tämäki lähtee kesäksi hoitovapaalle. Oma alkuperänen on siis saikulla ja sitte jää äippälomalle. Katotaas minkämoisia tätejä tulee pitkin kesää.

Ja AIVAN ihania masukuvia taas tullu, kiva kiva!!!

Enkelipojat tervetuloa myös meitinki puolesta!!
Saanko kysyä että onko tämä periytyvä sairaus yleisempää pojilla entä tytöillä?? Jätä vastaamatta jos osuu arkaan paikkaan :| (anteeksi utelias luontoni)

Kaks lahkeinen suhtautuu raskauteen tyynesti. Joskus jopa unohtaa minun odottavan kun kehuu vattani lihoneen :kieh: Välillä silittelee vattaani ja miettii mitä tuleva tuo tullessaan...
Esikoisen synnyttyä on ollu mitä mainoin isä. Pojalle molemmat vanhemmat on yhtä tärkeitä. Oon laittanu hoitamaan poikaa jo pienestä pitäen ja on parempi heräileen öisin entä minä. Siis ollu alusta asti, hän on joutunu herätteleen mua tissitteleen, kun en oo tahtonu nousta.

Painontunteesta oli puhetta ja itselläni on sitä alkanu vähän olemaan, kyykkiminen ei ole kivaa kun tuntuu et pää räjähtää. Ja tavara rupee nouseen ylös ku välillä on henki ahtaalla.
Esikoiselta muistaakseni vatta paino enemmän tai siis ahdisti enemmän. Ja oli just sitä että pissalla piti käydä herkästi, luulen et sikiö vaihto paikkaansa ja paino virtsarakkoon. Supisteleenki rupesi sillon jo viikoilla 17+. Oli tosi epämiellyttävää, mutta ei käyny kipeää.
Ymmärtääköhän tosta taas mitään :whistle:

Nyt loppu kirjotuspuhti... alkaa tulla epäselvää tekstiä eikä keksi mitään järkevää!!! :whistle:

Moi

R iikka 17+0
 
Täällä sitä hengissä ollaan, mutta enpä tällä kertaa selvinnyt tuolta taudilta :kieh: Eilen aamusta alkoi oksu lentämään :x ja päivän aikana nousi kuume ja kaikki paikat särki niin vietävästi :snotty: Poika tossa vielä vähän aikaa sitten oksenteli puurot ulos, joten hänellä tää tauti tuntuu olevan sitkee :/ Ite kans viel toipilaana täällä, mutta koetan jossain välissä jaksaa ajatuksella lukee kaikki jutut...

katjuska ja vilpertti 18+6 :heart:
 
Enkelipojat tervetuloa vaan!

Taas on tullut viikossa niin paljon juttua että en tahdo pysyä perässä, tuntuu tuo viikko olevan semmoinen väli miten ehdin koneelle kirjoittelemaan asti :) .

Katjuskalle :hug: ja voimia selviämään taudista.

Onko muilla selvää poika- tai tyttö-oloa? Itsellä tämä raskaus ollut niin kummallisen oireeton, että olen ruvennut ajattelemaan olisko tulossa tyttö, nyt nuo selkävaivatkin on historiaa ja voin juoksennella muksujen kanssa eikä edes supista, outoa! :eek: .

Synnytyksestä, ihan varmaan mies tulee mukaan, silloin ekaa odottaessa mietti kauan tullako vaiko ei ja onneksi päätti lähteä. On itsekin sanonut että on semmoinen kokemus mitä ei pois antaisi!

(.) Viime viikolla oli neuvola ja kaikki ok, rakenneultraa ei vielä varattu kun ei ollut aikoja vielä merkattu sopivalle päivälle, täällä kun käy tayssista lääkäri vaan kerran viikossa tekemässä ultria. Painokin oli laskenut 100g :LOL: , olenkin sitten vedellyt karkkia niin hyvällä omalla tunnolla että varmaan saan seuraavassa neuvolassa sapiskaa :whistle: . Hemppakin oli ok. samoin paineet.

Nyt syömään jotain suolaista ennen kuin olen vedellyt koko pussillisen karkkia :D

saaramanta 16+4
 
Huomenta!

Eilen illalla kiusasi kylki pisto unia, voi miten tuskasta elämä onkaan loppuvaiheilla? Tuntuu että nyt narisee välillä ihan turhasta ja oikeestaan vaan ja ainoastaan sen takia että ukko-kulta hellisi lisää :p Milloin nenä on kokoajan tukossa ja millon nukkuttaa likaa? Bläh... pitäisi ryhditäytyä.

Meillä mies osallistuu aivan ihanasti odotukseen. On ollut ja luultavasti tuleekin olemaan kaikissa neuvola käynneillä , ultrissa jne. Paijailee päivittäin masua ja juttelee... Yrittää ainakin kestää mun mielenliikkeitä :LOL: Kaikin puoli kelpo mies!

Nyt taas kattelemaan telkkua ja syömään jäätelöä :D
Koiruus ja pentunen rv 17+6
 
piiitkäästä aikaa aattelin minäkin muutaman sanan rustata... koitin tossa vähän selata että suunnilleen tietää mitä muille kuuluu, mut ilm mä olen ainoa jolla huono olo ja oksentelu jatkuu vielä?? ei onneks enää jokapäivästä mutta silti...
Väsymyskään ei oo hellittäny yhtään ja aika kivuliaita supisteluja heti jos yhtään hermostuu tai joutuu juoksemaan tms... hassua ei ollut mitään tämmöstä noitten kahen viikarin kanssa, nyt sit näköjään kaikki vaivat ja krempat.. nooh kohta ollaan jo puolen välin.. Jes... Olipas paljon valitusta ja vinkunaa.. ehkä ens kerralla sit paremmalla huumorilla.. :D
 
Jouskari: Syön juurikin raskausajan vitamiineja! Hiukkasen itsekin sitä ajattelin, mutta sitten mietin, että kun ystäväni veteli samoja nappeja ja hänellä arvot oli tosi alakantissa koko ajan. Jospa se minulla tekee kuitenkin sen, että rautaa riittää ja hemppa nousee. Tulee kyllä syötyäkin terveellisesti. Täällähän oli näköjään muilla vieläkin korkeampia arvoja! Ilmeisesti lähtöarvot olleet myös korkeat, vai kuinka on?

Kyselyjä oli myös miehestä ja vauvasta. Meillä mies on intopiukeena ja kaikessa mukana. Hänhän on itseasiassa jo koko tämän reilu neljä vuotta, mitä vauvaa on toivottu, järjestellyt asioitaan siten, että kun se päivä koittaa, että vauva meillä vihdoin on, hänen on mahdollista olla mahdollisimman paljon läsnä ja osallistua. Ja minun taloudellisesti mahdollista olla niin pitkään kotona kuin haluan.

Dior: Onnitteluja tulevien häiden suhteen!!! Me mentiin pari vuotta sitten myös salaa kaksin naimisiin. Se oli minusta upeeta. Vain meidän kahden juttu. Myöhemmin pidettiin kyllä sitten kavereille ja perheille juhlat.

Painontunteesta on ollut puhetta. Tänään huomasin ekaa kertaa painon tunnetta. Ajattelin sen vain johtuvan kohdun ja vauvan kasvusta. Minulla on pissapurkki tuolla odottamassa, kun neuvolasta antoivat. Hoitaja oli sitä mieltä, että kannattaa varulta viedä näyte, vaikkei oireita ole, eikä koskaan ole minkääntyyppisiä virtsatietulehduksia ollut. Raskaana tauti voi kuulemma iskeä niin helposti ja usein täysin oireettomana. Tällä viikolla en näytettä ehdi viemään, kun työt alkaa jo kuudelta, mutta ensi viikolla voisin käydä varmuusnäytteen heittämässä.

Hyvää kuluvaa viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!!!
 
Auttakaa kokeneet tällaista keltanokkaa. Minulla on napa "kireän" tuntuinen ja arka jos sitä räplää. Tuntuu, että se olisi pullahtamassa näkyviin! Ei minusta mahani ole niin paljon kasvanut, että sen pitäisi napaa työntää vieä ulospäin, mutta näin tämä tuntuu olevan. Onko kellään toisella samanlaisia tuntemuksia?

Isän osallistumisesta odotukseen kyseltiin. Meillä mies on todella innokkaana odottamassa esikoistamme. Hän on tullut mukaan ultriin, lääkäriin ja neuvolaan. Masua silittelee ja juttelee välillä vauvalle. Höpsöä, mutta suloista :heart: On tulossa myös mukaan synnytykseen, mikä on hieno juttu.

Me olemme etsineet asuntoa ja löysimmekin todella hyvän. Ongelmana on vain se, että emme ole saaneet vielä vanhaa asuntoamme myytyä. Näin ollen tämä huippuhyvä asunto meni toisille :( Tässä taloudellisen epävarmuuden ajassa ei oikein toista asuntoa viitsi ostaa ennen kuin on saanut entisen myytyä. Stressaa vain, että kauankohan tässä vielä joutuu odottelemaan. Meidän nykyinen asunto on 1920-luvulla rakennetussa hissittömässä talossa, jossa ei saa vaunuja mihinkään paitsi kantamalla pyöräkellariin. Koiran ja vauvan kanssa se voi olla turhan vaativaa... Uusi siis pitäisi saada mieluiten reilusti ennen syyskuuta :whistle:

Tervetuloa enkelipojat vielä minunkin puolestani.
 

Yhteistyössä