***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

Huh, kiva ettei täällä heti katsota kieroon, vaikka en hehkukaan odottajan onnea :). Kiitos vain kaikille kannustuksesta. Vuh, et makeillut/lässyttänyt. Minuakin muuten ärsyttää tämä kauhea läskikumpu, joka tursuaa yli äyräiden. Syömisiä en ole kuitenkaan kontrolloinut, sillä minulla ei ole mitään itsekuria! Äitiysvaatteita on joutunut hommaamaan enemmän kuin ajattelin... ensimmäiset housut olivat niin pehmeät (tai sitten liian pienet) että meikäläisen leveä ahteri repi ne hajalle kun pikkuisenkin jalkaa nosti. Mukava oli sitten töissä kävellä pakara paljaana...

Katjuskalle vielä, että kyllä meikäläisenkin tiedot saa listaan lisätä. Laskettuaika on 3.9. ja synnäri PHKS.

Hieman kyynisenä ihmisenä kyllä odotan kahden viikon päässä olevaa neuvolakäynti pienellä pelolla, sillä viime viikonlopun sulkapallokisat alkoivat tuntua lauantai-iltana todella pahalta mahan pohjassa, toivottavasti mitään pahempaa ei sattunut :/ ... Mitenkäs muuten muilla, oletteko harrastaneet liikuntaa vielä tosissanne? Minä ajattelin nyt luopua salibandysta, kun maha on sen verran ulkona ja ilmeisesti tuota sulkistakaan ei kannata niin tosissaan ottaa... Terkka jo viimeksi vähän varoitteli.

Ollaan muuten molemmat ukon kanssa varmoja, että tulokas on tyttö. Poika tuntuu ihan absurdilta ajatukselta :) .

Täytyy jatkaa työntekoa. Enää 7 viikkoa kesälomaan :)!
 
Huomenta taas...

Daydreams Ompas ikävä moka sattunut sun kohdalle :| Toivotaan kuitenkin parasta tulosten suhteen. :hug:

Coralle kans :hug: Toivottavasti syy lämpöilylle ja supisteluille löytyy.

Mulla on maha ollut ihan hirveän kipeä eilen illasta asti. Tuolta kyljistä ja alhaalta sattuu ja en pysty kunnolla liikkumaan. :/ kaikki alkoi siitä kun stressasin niin hirveästi, kun tuo poika jo eilen viidettä päivää oksenteli...siitä seurasi supisteluja ja sen jälkeen tuli tuo kipu. Vähän onneks tuntuu helpottaneen ja eilen illalla tunsin kunnon liikkeitä ja samoin mies tunsi hennon töytäisyn. :heart:

Täällä siis eletään edelleen toiveissa, että tänään ei poika enään oksentelisi...kamalaa katsoa vierestä kun toinen on kipeä.....

katjuska ja vilpertti ???? nyt meni muisti millä viikolla sitä mennänkään :LOL:

*muoks* 19+2 :D
 
Katjuska rv 19+2 :heart: samoissa kun mennään!

Täällä vietelty vähän hiljaiseloa kotona sairaslomalla keskiviikosta asti kun alkoi töissä käydä taakka vähän liian suureksi... maanantaina taas kylläkin töihin, saa nähdä vaan että miten pitkäksi aikaa :headwall:


Hassuja kipuiluja ollut alhaalla sivuilla ja yöllä tosi kova painon tunne keskellä alhaalla... terkkarissa kuitenkin sanottiin että kaikki tuommoinen epämielyttävyys normaalia, inhottavaa mutta normaalia!

Nyt jos yrittäis pikkuisen siivoilla ni pääsis sitten viikonlopun viettoon :)
Jaksuja massukoille!

Tini+Pingu rv 19+2

PS. Eilen tuli huudosta ostamani gracon turvakaukalo ja makuupussi ja hienoja olivat! Alkuviikosta sorruin ostamaan yhen ihanaisen ruskean pehmoisen karvaisen haalariin pikkuselle :heart:
 
heips masut!
kiitos kaikille tsemppauksesta, asiaa saatiin eteenpäin sen verran että maanantaina vien pissanäytteen labraan ja siitä sit otetaan kaikki mahdolliset kokeet, jos sit selviäis et mikä vois olla.Mulla on ollut klamydia joskus teininä ja terkka sano et voi olla et se olis nyt ärhäkkänä aktivoitunu ja lisänä olis jotain muuta häikkää.Solumuutoksista se ei osannut sanoa, joten täytyy oottaa seuraavaa neuvolaa jossa lääkäri lupas kattoo tota lappua.Onneks sentään saatiin aikaa aikaistettua 2.5 ja molemmat terkka ja lääkäri oli sitä mieltä ettei kannata stressata ja et tuskin on mitään ihan kammottavaa kun ei pahempia oireita oo ollut.Nyt jouduttiin kyllä miehen kans laittaan petipuuhat jäähylle :( mut ehkä muutaman viikon kestää ilmankin :D
Ihania hankintoja ootte jo tehnyt, meillä tosiaan hankittavaa ei ees kummemmin oo, anoppi on ostanu parit bodyt mutta muuten ei olla vielä ostettu mitään.En oo uskaltanu niitä tupliakaan vielä ostaa kun ei tiedä et mihin tässä muutetaan...
tiinii jaksuja saikun viettoon!ja siivoukseen, täällä sama meno!
Katjuska-78 tänne tais kans rantautua oksutauti, sain ravata vessassa koko yön ja aamun, molemmista päistä tuli niin että rupes oikein jo naurattaan.Mieskin heräs ja tuli kurkkimaan et kuin voi p*skominen olla niin huvittavaa.Eikä se ollukkaan, kamala olo mut jotenkin huvitti siinä pöntöllä istua ja ämpäri naaman eessä :ashamed:
onneks ei kuitenkaan poika oo tullu kipeeks, toivotaan et teidänkin pikkumies jo pian paranee!
nyt tarviskin sitten jatkaa siivousta, vielä tars imuroida ja pestä lattiat, matot saa jäädä kyllä ukon tampattavaks.Ärsyttävää kun on pakko siivota ja olo on ihan takapuolesta, ja sieltä sitä tavaraa tulee vieläkin...

Daydreams ja pipana 19+3
 
vuh
Katjuskalle voimia sinne oksennuksen keskelle. Mitä lääkäri sanoi, kun soitit?

R iikka kirjoitti siitä, että pelkää mahd. tytön olevan kamala tuittupää. Mullakin on sama olo, että tyttö olis kiukkupussi. Miks ihmeessä, en tajua?? Poika meillä on tosi rauhallinen mutta niin oon ollut minäkin pienenä. ( En enää...? :saint: ) Jossain luin äskettäin, että kun odottaa toista lasta, sitä odottaa enemmän persoonaa kuin tyttöä tai poikaa. Ite taidan olla tuota mieltä. Mulle on ihan sama, tuleeko tyttö vai poika. Mutta en haluais, että vauva olis persoonana ihan järkyttävä känkkäränkyttäjä... Ihan oman jaksamisen kannalta. Entäs te muut: haluaisitteko mieluummin rauhallisen lapsen vai tehopakkauksen? (Tiedän, tätä ei voi itse päättää, mutta voihan sitä jotain etukäteen toivoa!) =)
 
Heips pikaisesti.
Kävin eilen lääkärissä sen samaisen painontunteen ja tiheän virtsaamisen tarpeen takia, kuin mistä muutkin ovat jutelleet. Testit otettiin ja kaikki näytti negaa. Sanoivat, että ei kannata huolestua, että kaikki tämmöset oireet voi kuulua ihan normiraskauteen, mutta tietysti just virtsatientulehdus ja hiiva kannattaa tarkistaa. Nyt on vähän sekava olo, tavallaan ei syytä huolestua mut sit toisaalta ei löytynyt syytä tälle. No rauhassa otetaan. Kunhan ei näitä supisteluja tulisi niin paljon, niin osaisi ehkä rauhoittua.
Teiltä on tullut niin paljon juttua, että oon pudonnut ihan kärryiltä.
Miehistä ainakin ootte puhuneet, täällä mies on vähän turhan passiivinen ja keskittynyt vaan omiin hommiin. Ei lainkaan samanlainen kun ekassa raskaudessa. Kun itsellä on vielä opparistressiä jne olisi kiva, kun mies huomioisi, mut ei niin ei. Toivon kovasti, että tilanne helpottaa kun kummatkin saadaan yhdet isot stressinaiheet alta pois. Ja sitten kun nää potkut tuntuu kunnolla ulospäinkin, toivon, että se miehellekin konkretoituisi.
Ihanasti osa jo ostelee kaikenmoista. Itsellä ei ole vielä tullut mieleenkään. Tosin, ei tässä just nyt rahaakaan olisi. Kovasti kesätöitä ja äitiysrahaa odotellen. nimim. opintotuki ilman asumislisää ei riitä mihinkään...
No juu, nyt pitää taas palata hommiin. Ihanaa viikonloppua kaikille, kipeille parantumista ja huolestuneille muita ajatuksia. :flower: :flower: *täältä puuttuu aurinkohymiö*
-K ja kaveri (pitää tarkistaa kalenterista) 17+6 (OHO!)-
 
Keskiviikkona (rv 18+ ) normaalilla neuvolakäynnillä ei enää löytyny vauvan sydänääniä, ei dopplerilla, eikä lääkärin tekemällä ultrauksella. Mahassa oli aivan hiljaista, eikä vauva liikkunut. Sain lähetteen OYS:n tarkempaan ultraan. Myöhään illalla gynekologi totesi vauvan kuolleen n. rv 15. Synnytin eilen pienen enkelin, jonka koko vastasi n. viikkoja 14+5-15+. Synnytys oli täysin kivuton, ja kesti n. 6h. Päivän päätteeksi jouduin kaavintaan, koska istukka ei suostunut irtoamaan, vuoto oli runsasta, sekä hyytymiä oli paljon. Patologi antaa lausunnon sukupuolesta ja mahdollisesta kuolinsyystä. Tulokset saamme toukokuussa.
Perheemme on surun murtama. :'(

Sisu ja enkelivauva
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Keskiviikkona (rv 18+ ) normaalilla neuvolakäynnillä ei enää löytyny vauvan sydänääniä, ei dopplerilla, eikä lääkärin tekemällä ultrauksella. Mahassa oli aivan hiljaista, eikä vauva liikkunut. Sain lähetteen OYS:n tarkempaan ultraan. Myöhään illalla gynekologi totesi vauvan kuolleen n. rv 15. Synnytin eilen pienen enkelin, jonka koko vastasi n. viikkoja 14+5-15+. Synnytys oli täysin kivuton, ja kesti n. 6h. Päivän päätteeksi jouduin kaavintaan, koska istukka ei suostunut irtoamaan, vuoto oli runsasta, sekä hyytymiä oli paljon. Patologi antaa lausunnon sukupuolesta ja mahdollisesta kuolinsyystä. Tulokset saamme toukokuussa.
Perheemme on surun murtama. :'(

Sisu ja enkelivauva

voi paljon voimia sinne surun keskelle :hug: :hug:
 
Kiitos teille kaikille osanotosta. Olen aivan rikki asian kanssa, mutta onneksi meillä on edes tyttö, joka antaa syyn jaksaa eteen päin.

Sydämestäni toivon, ettei kukaan teistä joudu kokemaan samaa tuskaa, vaan jokainen teistä saisi alkusyksystä oman nyytin syliin.
Putoan nyt sitten pois tästä pinosta. :'(
 
Voi luoja... En ole moneen kuukauteen palstalle kirjoitellut, vaikka olen ilmottautunut... Koin vastaavan kauheuden viime syyskuussa, mitä sinä nyt. Minulla oli silloin raskausviikkoja 19. Tiedän niin hyvin, miltä sinusta nyt tuntuu. Laita minulle yv:tä jos haluat, vaihdetaan ajatuksia ja olen tukenasi jos vain mitenkään voin... Olen vähän samalta suunnaltakin kuin sinä, jos OYS:ssa olet eilen ollut.

Trine
 

Yhteistyössä