***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

Heipsanit vaan täältäkin suunnalta =) Eilen tossa mietinkin, että pitää tulla tsemppaamaan porukka taas kirjoittelemaan. Kyllä sitä Sisun menetys on pyörinyt mielessä vähän väliä...kun ei sitä enää halua uskoa, että myöhäisilläkin viikoilla näitä käy. Mutta niin se vaan on, vaikkei niin haluaiskaan. :( Sisulle edelleen paljon voimia asian läpi käymiseen...omassa sydämessänne tämä pieni enkeli tule aina pysymään...sieltä häntä ei ketään pois vie. :heart:

Janelle onnittelut hyvistä uutisita...ihanaa, että pikkuisella kaikki kunnossa. Piinaava odottelu palkittiin. =)

Täälläkin rakenneultra edessä torstaina. Sitä odottaa kovasti, mutta toisaalta taas jännittää :whistle: Tautisia täällä kans edelleen ollaan...mahataudista kun pääsin eroon, niin nyt on sitte flunssa vaivana. kamala yskä ja pää ja lihakset on särkenyt koko viikonlopun. |O siks en oo koneellekaan jaksanut kömpiä... nytkin vihloo nuo hartiat ihan älyttömästi...ei voi ymmärtää mistä tää kipu johtuu :headwall:

Tuskainen Katjuska ja vilpertti 19+5kö???
 
Tervehdys!
Janelle onnittelut uutisista!

Itse sairastelin juuri poskiontelotulehduksen, joka lääkärin mukaan yleinen keskiraskauden vaiheilla, oli kiva tehdä sitten muuttoa kipeänä...mutta nyt terveenä ja uudessa kodissa, mahtavaa =)
Olen myös mietiskellyt vauvan liikehdintää, välillä tuntuu erikoisen tuntuisia ns. töytäisyjä masussa, parina päivänä jo tuntunut samoja..mutta eivät vastaa yhtään niitä ilmakuplan tai perhosen siiven hipaisuja mihin kaikki liikkeitä vertaa...tuntuvat kuin joku tökkisi mahaa sisältäpäin, hassua, kai nekin sitten vaan on vaavin aikaan saamisia....? :p mutta eka raskaus, joten kaikki niin uuden ja oudon tuntuista, ettei tiedä mikä on mitäkin :kieh:

Mutta hyvää kevättä kaikille ja toivotaan ettei enää tulisi mitään suru-uutisia..pistää aina miettimään kaikenlaista :/

jkoo + Pikku-Toukka 17+2
 
Yllä siis rakenneultrasta saatu kuva,käytiin viime perjantaina kun oli tasan 20+0.Kaikki oli kunnossa,ultraaja tutki kauan ja tarkkaan,eikä löytynyt mitään poikkeavaa onneksi.Kone antoi lasketuksi 4.9. tämän 29.8. sijaan mutta sitä ei muutettu kun väliä vaan vkon verran...mutta niinhän mä itsekkin aattelin että syyskuun puolelle menee...painoa oli huimat 266g =)
Laittakaa muutkin sitten ultra kuulumisia kun ootte käyneet! :heart:

Sukupuolen ois kertonut mutta ei haluttu tietää!Kovin oli laitteet tarkkoja ja kehittyneet tässä 3-4vuodessa kun kuvat paljon tarkempia ja sellaisia mistä jotain itsekin ymmärtää!
Ja istukka oli takaseinässä joka selittää tämän että liikkeet on tuntunut niin varhaisesta alkaen..
Masussa on kovasti liikettä ja selvästi aijempaa enempi selviä valveilla ja nukkumiskausia.
Mieskin tunsi pienen töytäisyn yksi ilta masun päältä! :heart:

Ylihuomenna neuvola!

Olo alkaa olla vihdoin "normaali" ts.ei kuvotusta,ei närästystä eikä liitos tai selkäkipuja! =)

Eli jollain tapaa alan nauttia tästä koko hommasta kun on ollut niin henkinen kuin fyysinenkin olotila aikamoista vuoristorataa viime kuukaudet!

Kovasti mietityttää tuon rakkaan esikoiseni tulevat reaktiot ja tuossa kesämmällä täytyypi sitten lainata kirjastosta aihetta käsitteleviä opuksia ja alkaa "valmistelemaan" poikaa tulevaan...kuitenkaan ei ajateltu liiaksi hälistä koko asiasta ja katotaan juttu omalla painollaan...kaikenlaisia vinkkejä toki otetaan vastaan! =)

Tällaisin miettein tällä kertaa,Jousikas& 20+3
 
Ensimmäistä odottavana en liikkeistä mitään tajua, mutta en kyllä ole mitään perhosen siiven hipaisuja tai ilmakuplia tuntenut, enemmänkin sellaisia "muljahduksia" alkoi tuossa lauantai-iltana nukkumaan käydessä tuntua. Lienevätköhän liikehdintää?

Joku kirjoitti liikkeistä, että tuntuvat paremmin istuma-asennossa. Itse en tunne istuen mitään, mutta pitkältäni kylläkin. Saattaa tosin johtua siitäkin, että olen aina pitkälläni ;) , paitsi töissä tietenkin.

väpä & pimu 19 + 5 tai jotain sinnepäin
 
Perjantailta hieman neuvolakuulumisia...
Kaikki oli ok verenpaine normaali ja paino oli tippunu 1,5kg josta neuvolantäti hieman motkotti mutta totesi sit kuitenki että ei se maata kaada ku mulla on tuota ylipainoa.Onneksi ei ollu oma neuvolantäti..Hemppa oli tippunu 124. Pikkuisen syke kuultiin aina hetken verran ku oli sen verran liikkuvaisella päällä ettei halunnu olla kauan paikallaan vaan viiletti piiloon heti tilaisuuden tullen :D
Neiti oli mukana neuvolassa ja oli todella iloinen kuullessaan masukin sykkeen... :heart:
Ens viikon torstaina olisi rakenneuä ja sitä päivää ootellaan koko perhe innolla...
Huomenna paukkuu taas viikot tasalukemiin....

Ninnipo ja masukki 18+6
 
snodgrass
Janelle onnittelut helpottavista uutisista! :flower:

Jouskarille myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Katjuska, meilläkin on se ultra torstaina... jänskää ja hauskaakin. Tsemppiä sinne tautien ja säryn keskelle!

Mulla kans perjantailta neuvolakuulumisia: Verenpaineet oli ok, hemppa oli noussut viimekertaisesta 114:sta 124:ään, joten en tarvitsekaan lisärautaa vielä, jee!! Myöskään paino ei ollut noussut kuin koko kuukaudessa sen 600g, mikä myös oli positiivista (ja minkä turvin sitten viikonloppuna söinkin taas namia... :LOL: ) Sykkeet kuului hyvin, eikä pahemmin livistänyt karkuunkaan.

Sellaista olisin kysynyt, jos täällä on säännöllisesti autoilevia äitejä, että onko teillä mielipiteitä/kokemusta niistä turvavyön alentimista tms, jotka auttais et turvavyö ei tulis masun päälle? Viime raskaudessa kuljin niin vähän autolla, et asia ei mietityttänyt. Nyt kun ajelen melkein päivittäin, oon kuitenkin alkanut funtsia, että pitäiskö sellainen hankkia? Mitä ootte mieltä?

Snodgrass ja neponen *muoks* 19+4 hyvä kun ei pysy viikoissa perässä!
 
Heippa täältä 4 seinän sisältä, pojat kuumeillu monta päivää ja alkaa jo ahdistaan kun ei päästä ulos :headwall: .

Jane Onnittelut!

Onko kukaan koskaan tilannut vauva-lehteä, meinaan itse en oo noita ikinä tilannut ja nyt mulla on tarjous missä saa 12kk 34,90? ja kantopussin kaupanpäälle ja alkoi toi pussi kiehtomaan!?! Lähinnä vaan että saanko oikeesti pussin vai jotain ihan muuta?

Minäkin tunnen liikkeitä aina välillä ja parhaiten tuntuu just istuessa, mikä on outoo, aikaisemmin tuntunut just makuulla parhaiten.

saaramanta 17+3
 
TERVEHDYS!
poden kauheeta yskää ja ääni on mennyt.kaiken lisäksi lonkka vaivannut pariviikkoa tosi paljon,että on tuntunut kun olisin halvaantunut ku en ole pystynyt liikkumaan :/
pariin päivään ei ollut tuntunut mittään liikettä ja jo ajattelin,että käyköhän samoin kuin sisulle..
eilen sairaalassa oltuani pikkuinen rupesi oikein velskaamaan masussa =)
ei haitannut muut kivut sen jälkeen..sairaalassa sit todettiin,että on välilevynpullistuma.
en taida palata töihin enään päiväkotiin,kun 6vkoa pitäisi levätä ja tarkoitus oli lopettaa joka tapauksessa 8vikon päästä.
 
saaramanta, kommentoin vaan pikasesti sulle et tilasin itekin ton vauva-lehden kun tuli toi sama tarjous (kantopussikin tuli jo, vaikutti ihan toimivalta, vaikka sithän sen vasta näkee kun vauva tulee mut ainakin tota 1v10kk siinä sai kannettua!) ja lehti tuli mulle vuoden verran sillonkin kun esikoinen oli pieni et ihan oon kyl tykäänny lehestä.viimeks tuli kaksplussakin mut nyt ei oo varaa kun tohon :)
paremmin juttua lisää huomenna, nyt ukko haluu koneelle pelaan.... |O
 
Joo, hiljaiseksi on vetänyt tuo Sisun ja perheensä kokema menetys! :'( :'( :'(

Joku täällä kyseli siitä turvavyön alentimesta...
Itse autoilen paljon ja se on käynyt mielessäni ihan oikeasti tämän toisen raskauden aikana.
Paljonkohan sellainen maksaa? Onko jollain tietoa?

Liikkeitä täälläkin ihastellaan, niitä muljahduksia ja möyrintää, ei siis niitä perhosen siiven hipaisuja kuten ekalla kerralla.
Taitaa olla villipeto masussa, kun hurjasti siellä jyllää!
Hyvä vaan, sillä on ollut myös niitä päiviä, etten ole pienokaisen liikkeitä tuntenut...
Ja olen kerran käynytkin neuvolassa sydämensykettä kuuntelemassa, kun oli toivo mennä.
Onneksi kaikki tuntuu olevan kunnossa.

Viikon päästä olisi rakenneultra ja pelottaa jo aika lailla.
Miten se voikin kääntyä niin, että nyt pelottaa kaikki, kun esikosta oli aivan innoissaan eikä kuvitellutkaan minkään menevän vikaan?
Onkohan sitä tullut vanhaksi?

Voimia syysmassukoille!

Mamitus2 ja Nappula 19+1
 
Tilasin tänään tuon vauva-lehden, netin kautta ja maksoin verkkomaksulla, tarvii sitten huomenna soittaa asiakaspalveluun, kun ei suostunut siltä verkkomaksu-sivulta palauttaan takas myyjän palveluun :headwall: :headwall: :headwall: . Maksu näkyy kyllä verkkopankissa, mutta mahtoiko rekisteröityä myyjälle?! :|

Hitto tinnittääkö muilla korvia, mulla soi toinen korva jatkuvasti, olenkohan mä huutanut liikaa lapsille :whistle: :ashamed:

Pehmis :hug: Mulla on selkä renkannu joka raskaudessa, laisinkin ekassa olin lähes liikuntakyvytön ja se ei oo kivaa todellakaan.

saaramanta 17+3
 
Hei vaan!

Pehmikselle jaksamista selkäsärkyyn :hug: Eipä taida töissä susta olla iloa jos välively on sanonut itsensä irti! toivon mukaan loppuraskauden aikana säästyt ainakin pahimmalta tuskalta.

Janelle suuret onnittelut tuloksesta :flower:

Lehdistä olitte puhuneet ja itse sovin serkun kanssa että katsotaan ensikuun tarjous jos tilataan niin että saa sen "kaverille lahja" homman. Vauva lehdellä on aika mojovat lahjukset jos saan sanoa :D

(.) Heräsin tuossa tunti sitten... ei oo kivaa! Lopetin yön tekemisen nyt sitten maanantaina ja pitäs yrittää kääntää rytmi päiväpainotteiseksi. Torstaina taas jatkuisi, raskasta on kun juuri lopetin 5 yötä. aa nähdä kauan sitä jaksaa, nyt jo ilmennyt jotain ongelmaa varsinkin nostoissa ja siirroissa.
Meillä on muutaman tunnin kuluttua rakenneultra ja sekin varmaan valvottaa, mieskin oli jo ihan aamutouhuihin rupeemassa kun nousin ylös. Passitin sen vielä nukkumaan :D Laittelen sieltä sitten terveisiä kunhan kerkiän. Jouskarille onnea hyvistä kuulumisista ja kertomuksesta, hyvä että saatiin sut nyt sitten lopullisesti meidän leiriin :D Hieno kuva! Oliko tuo 4d vai tavallinen?
Viikonloppuna lähdemme koiran kanssa leirille Turun lähistölle, olenkin sitä odottanut ihan into piukeena :LOL: Muutenkin olen saanut itseäni niskasta kiinni ja treeneihin. Mukavaa kun on välillä muutakin mielessä kuin vauva, vaikka se niin ihana onkin :heart: Koira parka on ollut vähällä aivojumpalla, nyt tehdään niin kauan kuin jaksetaan!
Liikkeitä tunnen kyllä jo päivittäin ja nyt kun valvoin niin tuntuu että aamuyöstä alkaa kauhiat sempalot mahassa :D Ruuan päälle täytyy myös vähän jammailla! Jkoo, ei ne mullakaan kovin siiven iskuja olleet, aluksi muutaman päivän tuntui kuin ilmakupla puhkeaisi mutta parin päivän päästä jo tuollasta muljua ja tökkimistä tuntu. Todella ihanaa kun rupee selvästi tuntemaan näitä uni ja velve rytmien eroja. Jotenkin vauvakin tuntuu taas enemmän persoonalta ja lähemmältä... Nyt takaisin yrittää jos saisi tunnin tirsat vetästyä!

Haleja kaikille!

Koiruus ja pentunen rv 18+6
 
Snodgrass: en ole ikinä kuullutkaan moisesta turvavyön alentimesta! Autoilen päivittäin, mutta olen ajatellut vain, että kyllähän ne muutkin raskaana olevat äidit autoilevat, jotta eiköhän sen turvavyön saa silviissiin, jottei se masua paina. Varsinkin kun masu tuosta vähän nousee, niin se alavyö jää masun. Jaa. Pitänee varmaan googletella aiheesta.

Täällä ei tunnut varmaankaan minkääntyyppisiä liikkeitä. Ihan pari kertaa on tuntunut omituiselta masussa ja olen miettinyt, jotta liikekö? Päätin sitten, jotta en jaksa kuulostella ja tutkailla, eiköhän ne kunnon potkut sitten jo tunne.

Doppleri on ollut viime aikoina kovasti käytössä, kun jotenkin on epäuskoinen olotila tästä raskaudesta, oireiden laannuttua. Masu kyllä kasvaa, mutta muutoin välillä vallan unohtaa odottavansa. On sitten varmisteltava, jotta kyllä hän on siellä masussa temmeltämässä.

Nyt valmistautumaan töihin lähtöön!
 
huomenta! :wave:

jouskari saako kysyä, minkä ikäinen esikoisesi on? meillä meni kaikki ihan hyvin kun kakkonen synty..sen verran valmisteltiin tulevaan että yhdessä silitettiin ja viikattiin vauvan vatteita kaappiin esikoisen kans ja välillä vauvasta puhuttiin jotain..tyttö oli silloin 2v9kk..kaikki meni hienosti kun pojan kanssa tultiin kotiin.. =) itse mietin samoja asioita kun sinä, mutta kyllä kaikki varmasti järjestyy.

väpä yhdyn samaan että itsekään en tosiaan ole mitään perhosen hipaisuja koskaan tuntenut :LOL: ne voikin olla vaikea tunnistaa aluksi ne liikkeet kun tuntuvat lähes samalta kun vatsassa kiertäis.. :) ainakin minulla näin..

saaramanta itse olen tilannut vauva-lehteä jo kohta 4vuotta ja olen ollut lehteen tyytyväinen..itsekin sain jonkun kantoliinan silloin kaupanpäällisiksi :) käytössä tosin ei ole ollut, kun jostain syystä en ole oppinut niitä käyttämään..

onnea kaikille matkaan rakenneultriin joilla se oli lähiaikoina! =)
itselläni vasta 15.5 :kieh:

nyt en kerkeä tämän enempää, tulen kertoilemaan neuvolakuulumiset myöhemmin kun olen siellä käynyt.

jane85 ja rv 17+5
 
Huomenia!

Ompas tuo sisun tarina kurja! :( Melkein alkoi itseäni itkettämään. Voimia sinne!!

Täällä on voitu suht hyvin.
Pelkään vaan itsekkin että vauvalle ei olis sittenkää siellä kaikki hyvin.
Tosin ihan äsken kun tässä istuin, ni tuntu semmonen jännä tunne ihan ekaa kertaa. :D
Ilmakuplan puhkeamin tj. Muljintaa. :eek:
Se oli iha hassun tuntunen. Toivottavasti se oli siis vaavi joka siellä muljoilee. <3

Ensimmäinen perhevalmennus on kohta ja neuvolalääkäriki ens viikolla.
Onneks! Rv 16 jo mennää. :)
 
Iiiiih <3
Rakenneultra takana ja kaikki siellä hyvin!
Pikkuinen rinsessa näyttäisi meille olevan tulossa <3 täähän olikin jo mamman aavistus samoin oman äitini!
kammiot ja väliseinät ja kaikki näkyi hyvin ja mitään aihetta huoleen ei kuulemma löytynyt. Pingu oli hieman pieni viikkoihin nähden mutta laskettua aikaa ei siirretty ja kätilö oli sitä mieltä että joko tasottuu tai sitten syntyy vähän pikkuisena kun vanhemmatkin ovat niin pieniä ;)

http://idaho.irc.fi/pingu_rinsessa.jpg
tämmöinen kuvatus tarttui mukaan <3

On kyllä niin häkellyttävä olo! ehdin jo huolestua ja pelätä mitä kaikkea voisikaan olla huonosti mutta ehkä me sittenkin päästään nuuhkimaan pikkuistamme syksyllä :heart:


Tini + Pingu-rinsessa rv 19+6


Ps. Liikkeet tuntuu hyvin ja istukka on ylhäällä takaseinämässä
 
Tervetuloa nuppu08 mukaan! :)

Täällähän oli taas paljon kuulumisia ollut ja mullahan se muisti kun on erinomainen..piti yrittää monta nimimerkkiä muistaa ja kertoa kommenttia täällä mut nyt on pää taas tyhjä kaikesta :whistle:

Jane85 ihana homma että tulokset oli normaalit, nyt voit taas keskittyä nauttimaan raskaudesta :hug:

Jouskarilla ja tiniillä ultrakuulumisia :heart:
Meillä ultra on edessä maanantaina ja kovasti jo odotellaan tietoa siitä että onko kaikki kunnossa ja kumpi siellä mahassa köllöttelee :heart:

Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin :heart: Mullaki istukka takaseinämässä, joten se varmaan auttaa asiaa. Doppleri on ollu käytössä päivittäin, on se vaan niin ihanaa kuunnella sitä pientä jumpsutusta :heart: Pikkainen on vaan oppinu nyt sen että lähtee aina uimaan karkuun doppleria ja kun sen vihdoin saa laitteen alle, niin alkaa mahdoton hakkaaminen ja potkiminen...onkohan lie pientä mielenosoitusta ilmassa :)

Mulla sitten eilen lempiäitiysfarkut otti ja repesi pyllystä ihan kunnolla :/
Kävin niitä näyttämässä Lindexillä ja antoivat hyvityksen samasta summasta mitä housut maksoivat uutena reilu kk sitten. Sain sitten uudet pökät tilalle, harmi vaan kun samanlaisia ei enää siellä ollu, mutta kivoilta housuilta nuoki kyllä tuntuu.
Löysin sit toisesta liikkeestä vielä Mamaliciouksen farkut puoleen hintaan...20 eurolla :)

Kestovaippoja tuli tänään postissa 4 kappaletta :heart: Oon niitä huutonetistä huudellut muutamia.

Meinaako kukaan muu kestoilla?

Mä nyt oon tosiaan päättäny ekaa kertaa kokeilla kestoja, mutta ilman mitään stressiä. Jos se ei oo meidän juttu, niin sitten ei oo. Mutta ainaki ihan helpoilta tuntuu tuu vaipatus kestoillakin. Riippuu tietenki siitä millaisia vaippoja alkaa käyttämään.
Mä yritän nuo kestot saada hommattua mahdollisimman edullisesti, just hankkimalla niitä kirppareilta, netistä käytettyinä ja itse ompelemalla. Uutena nuo vaipat maksaa hunajaa.
Ja eiköhän ne vanhat vaipat aja asiansa yhtä hyvin ku uudet ja kalliit...

Huonoa oloa on edelleen ilmassa. Oksentaa ei tarvi, mutta etova olo alkaa heti ku laittaa mahaan jotain :x Äsken söin tuossa jugurtin ja nyt taas tekee pahaa..


äippäskä ja syltty 18+6
 
Tervetuloa nuppu08 mukaan kirjoittelemaan!
Mukavia rakenneultrakuulumisia ja kuvia jo muutamilla ollut. Munkin pitäis jo varata sitä aikaa ultraan, mut jotenkin en saa sitä varattua kun pelkään, et kaikki ei ookkaan kunnossa.

Mulla ei viime raskaudessa ollut käytössä sitä turvavyönalenninta ja tosi paljon pakostakin ajoin ja ajan autolla. Mua ei toi tavallinen vyö mitenkään kiristänyt tai häirinnyt niin en sit mitään ekstraa harkinnut ja samoin mennään nytkin.

Suosittelen kans Vauva-lehteä. Noin vuoden ajan mulle tullut ja oon ollut tyytyväinen. Sen kantoliinan kans sain silloin mut enpä ole kertaakaan käyttänyt, ei ole noi liinat mua varten. Kantoreppu sen sijaan oli ahkerassa käytössä. Kaksplus-lehti tuli kans mulle vähän aikaa mut jotenkin se ei ollut niin hyvä kuin tuo vauva. Ehkä nyt sit toi vauva on kans parempi, kun siinä on ne odottajan sivut ja ne kyl kiinnosti silloinkin kun ei ollut vielä raskaana ja nyt tietty enemmän.

Tääläkin on vihdoin tuntunut jo liikkeitä. Viime lauantaina tunsin virallisesti ensimmäisen kerran ja silloin siis rv 17+2. Siitä lähtien päivittäin oon jotain pientä tuntenut mut liikkeet ovat vielä aikas hentoisia ja tuntuu ehkä noin 1-2 kertaa päivässä varmasti. Istumassa on tuntunut liikkeet kaikkein selvemmin.

Eipä kait sen kummempaa tällä kertaa.

Nenna ja siskoveli 17+5
 
Tervetuloa Nuppu08 mukaan kirjoittelemaan =)

ja Jouskarille ja Tiniille onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: Aivan ihania kuviakin olitte pienistä laittaneet :D

Sairastelijoille ja sairastelijoiden perheille iso jaksu :hug:

ja Jkoo ja Väpä miettivät liikkeitä, niin eiköhän ne muksimiset niitä oo =) Itselläkään tietoa mistään perhosista :whistle: ja harvoin mulla edelleen liikkeet tuntuu, joka saa välillä vähän huolestumaankin :|

Täällä ehkä vähän parempi päivä tänään flunssan suhteen, mutta konettakaan en aikaisemmin jaksanut ees avata, kun oon tossa sohvalla pötkötelly. No kaipa se kohta hellittää. astmaatikkona noi flunssat vie vaan aina kaikki voimat, kun hengittäminenkin on niin työlästä. Mutta kivut on jo vähentyneet, joten enköhän mä kohta tän taudin selätä :kieh:

Masu vaan kasvaa ja pullottaa kivasti...tulis jo se torstai, että näkis taas pienen :heart:

katjuska ja Vilpertti 19+6 :heart:
 
Tervetuloa nuppu08 mukaan! :wave:

Ja onnittelut kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista!!
Itse jännitän maanantaihin....

Kävin sitten ostamassa sen turvavyön alentimen ja tuntui heti paremmalta autoilla.
Vauveli kun liikkuu jo niin paljon, että tuntui tosi pahalta laittaa hänen ylitseen turvavyö kiristämään.
Joten suosittelen autoileville.
Itsellä työmatkat 20km per suunta ja kesällä tiedossa autoilua ihan urakalla!
Hintaa kapistuksella on uutena 40- 45e, mutta saahan sen sitten myytyä tarpeen mennessä ohi.

Hirmustitekisi jomieli hankkia kaikkia vauvanhoitojuttuja, mutta sitten iskee se pelko ja taikausko...
Kirppikseltä olen hankkinut jo parit potkarit.
Mitenkäs muut??

Mamitus2 ja Nappula19+2
 
No nyt tuli käytyä ultrassa!
Kaikki meilläkin oli hyvin, laitan lääkärin lausunnon:
RV 18+6
Lapsivettä normaalisi. Istukka sijaitsee takaseinässä. Päänympärys 4,41cm vastaa viikkoja 18+3. Reisiluunpituus 1,9cm joka vastaa viikkoja 19+0. Sydämessä löytyy neljä lokeroa ja av-läpät aukeavat normaalisti. Kallo normaali. mahalaukku, rakko, selkäranka ja vatsanpeitteet ok. 4 raajaa. (lisäksi katseli ja kehui napanuoraa mutta tästä ei tullut mainintaa)

Ainut ikävä puoli oli että sain antibiootin kun jonkin sortin bakteeritulehdus löytyi. Ällövaroitus: Lääkäritäti vetäs sitten sen lastan ihan mun nenään kiinni ja totes että haistapa kun haisee! Ei se mun mielestä millekään erikoiselle haissu mutta kukapa sitä omia hajuja vieroksuu :LOL: Oireina mulla oli semmoista painetta alavatsassa ja kuplinta, että jos epäilyttää niin kannattaa käydä tarkistamassa. Nyt täytyy toivoa ettei hiiva iske seuraavaksi! :/

Yritän käydä porukoilla skannailemassa kuvaa tänään, tuon sen heti teidän nähtäväksi!
 

Yhteistyössä