***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

heips masut!
pikaiseen koitan kommentoida teidän juttuja ennen kuin kotihommat kutsuu.
ihania ultrakuulumisia ja kuvia oli tullut, meilläkin huomenna ultra, jee!kyllä tuntu pitkältä ajalta oottaa mut tulihan se päivä sieltä!
tervetuloa nuppu08 mukaan kirjoittelemaan!
äippäskä81 meillä poika kestoillut nyt n.vuoden, oon ostellu kans käytettyinä ja uutenakin vaippoja.oon ollu tosi tyytyväinen ja heti huomas että rahaa säästyy vaikka aluks joutukin niihin enemmän investoimaan.tosin meillä poika käyttää edelleen kertsejä öisin kun on niin megapissijä etten oo vielä keksiny tarpeeks hyvää vaippaa ettei valskais.Mut tosiaan aijotaan tulokkaallekin kestoja hommailla, ihan heti varmaan ei niitä käytetä mut sitten jo viimeistään kuukauden ikäsestä aateltiin ruveta käyttään.Että oon kans kattelu huuto.netistä ja kestovaippa.infon sivuilta pikkusia vaippoja, on ne vaa nii söpöjä!
mitäs muuta vielä piti kommentoida...liikkeistä piti sanoo että täälläkin on nyt vähän yli viikon selvästi tuntunut liikehdintää ja pari kertaa mieskin on saanut monoa käteensä kun on sattunut oikein riehakkaalla hetkellä oleen paikalla!Nyt ehkä alkaa toi ukkokin oleen enemmän mukana tässä odotuksessa.
mamitus2 mullakin on niin ettei esikkoo oottaessa pelännyt mitään,nyt pelottaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat...eikä luulis et toi ikäkään alkais painaan kun ei oo kuitenkaan ees kahta vuotta väliä raskauksilla!mut kai se on vaan ihmismieli ku tekee tepposia.
nyt on kyllä pakko lopettaa tää koneella notkuminen ja mennä siivoon, hauskaa päivänjatkoa kaikille!

daydreams ja pipana 20+0!Jee puoliväli saavutettu!!
 
heipsis,
kestoilusta kysyttiin ja päätin ajat sitten,että jos joskus saan kolmannen niin meinaan kestoilla!!

ihanaa,kun vaavin liikkeet tuntee jo hyvin ja kovasti siellä meneekin ;) joku tais myös kysellä,että aikooko selvittää sukupuolen ja kun olen niin utelias ni pakkohan se on =)

en ole vielä ostellu mittään vaaville,kattellu kyllä kovasti :whistle:
en ota sitä äp-pakkausta ja himoitsen kovasti semmosta ihanakuosista makuupussia,jota myydään seimi.fi,ne on minun mielestä ihania ja oikein muhkeita ja lämpimiä tulevaan syksyyn.
 
ail
Tervetuloa nuppu08.Tänään oli rakenneultra ja kovin oli siveä tämä meidän Pipsa.Lääkäri pariin otteeseen yritti katsoa sukupuolta mutta toinen veti jalat koukkuun niin että eipä mittää näkyny.Painoa oli jo yli 330g.Kaikki oli hyvin.Vielä on välillä etova olo eikä juoma maistu mutta eiköhän tämä tästä.

ail ja Pipsa 19+4
 
moro taas

jouskarilla ja tiniillä oli kivoja ultrakuulumisia, onnittelut =) ! Meikällä on viikon päästä neuvola ja siellä on ultra, joskin kovin huonolaatuinen, joten siellä on sitten joka kerta pällistelty ja kaverilla on aina ollut hikka... Rakenneultra on vasta toukokuun alussa, mutta mulla kävi sen suhteen säkä, kun pääsen sinne ilmaiseksi, koska sen vehkeen käyttöä opetetaan joillekin, niin pääsen koekappaleeksi :)

äippäskä kyseli kestoilusta. Täällä on kova into kestoilla, sillä ekologinen omatunto soimaa jo muutenkin runsaasta työmatka-autoilusta ja juhannuksen tienoilla olevasta lentomatkasta (voikohan silloin vielä turvallisesti lentää ihan vain lyhyesti Itävaltaan?)

Tavaroiden hommailemisestakin oli asiaa. Oon ite ollut niin töissä kiinni ja muutenkin niin itsekäs, että lähinnä olen edelleen kiinnostunut vaatettamaan ja erityisesti kengittämään itseäni :whistle: , että olen laittanut oman äiteen ja isäukon asialle ja kirppiksiä ja nettiä kiertelemään. Vaatteita äippä onkin jo hommannut niin, että tuskin minun tarvitsee mitään ostaa... ovat kyllä vähän rumia minun makuuni, mutta ehkä sen kestää, jos kerran ilmaiseksi saa... Minä en yhtään pidä vauvallakaan hempeistä väreistä vaan värien pitää olla sellaisia, etteivät ne näytä pesukoneessa kulahtaneilta. Itse olen ostanut pimulle vain retroraitaisen bodyn, mutta saattaa olla, että kesällä ja lomalla homma karkaa lapasesta.... :p

koiramammalta kysyisin, että mikä koira sulla on ja onko se reagoinut mahaan jotenkin? Mulla on kaksi koiraa, joiden kanssa tulee paljon harrastettua, mutta kumpikaan ei ole kyllä älynnyt mussa mitään erikoista, röyhkeästi vaan pungetaan illalla sohvalle mahan päälle kumikana suussa :) .

Nupulle vielä teretulemast =) .

Pitää mennä tästä tankkaamaan safkaa, jotta jaksaa iltasella käydä agilitytreenit vetäsemässä.

väpä ja pimu kai 19+6
 
Kiitoksia kaikille! ilo tulla joukkoonne mukaan :) meillä ma rakenne ultra ja jänskittää et näkyykö kumpi on tuloillaan ja tietty et kaikki on hyvin.
Heräsin toissa yönä aivan järjettömiin vatsakipuihin, luulin jo et nuppu tulee kesken pois, mut onneksi nuo kivut sitten hellittivät, mut koko eilisen päivän oli sellainen etova olo.onneksi tänään jo parempi päivä :)
 
Tervetuloa Nuppu!!!

Äippäskä: Tarkoitus olisi kestoilla mahdollisimman paljon. Ystäväni on kestoillut molempien lapsiensa kanssa ja hän on luvannut lainata tarpeita. Ja opettaa tyhymää.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!
 
On tää tylsää..mies tekee reissuhommia ja on aina 2vkoa kuusta pois nyt taas "yksin" onneksi lupasi että kun ens viikolla kotiutuu,ettei enään lähde, et jos ei töitä löydy täältä "kotikonnuilta" niin sit on kuulemma loppuraskauden ennemmin työtön kun jatkuvasti pois kotoa. Olin tietty onnellinen uutisesta . Pääsee iskä täysillä mukaan loppu odotukseen ja synnytysvalmennuksiin. Nytkin jää rakenne ultra väliin juuri äsken puhelimessa sitä manaili. Eli innolla odottelen ensi viikon torstaita...

Onko muita plussalaisia kellä uusi rakkaus vieny "jalat alta" luulin esikoisen isästä ja 2 pettymyksen jälkeen,etten enään ikinä rakastu,saati ala perhettä perustaan. Vannomatta paras sopii paremmin kuin hyvin meidän tilanteeseen. Viime vuoden kesäkuussa tapasin nyk mieheni heinäkuun alussa kihlauduimme ja heinäkuun lopussa menimme naimisiin ja marraskuussa saimme titää,että haikara pysähtyy kohdallamme. Ensimmäinen ajatus molemmilla oli , ettei näin pian.
Menin tammikuussa ultraan viikoja piti olla 12+6 järkytys oli aika suuri kun viikkoja olikin vasta 5+6. raskaustesti tehtiin marraskuussa kahteen kertaan neuvolassa. Äitipolin lääkäri antoi kaksi vaihtoehtoa, joko oli ollut kaksoisraskaus ja toinen sikiöistä olisi kuollut ja tämä toinen päässyt "kasvamaan" vasta sitten (kuulosti aika utopistiselta) taikka sitten olisn saanut keksenmenon, mutta hedelmöittynyt samantie uudestaan. Kun joulukuussa oli pientä veristä vuotoa, nevolassa sanoivat,että voi kuulua asiaan,en siis silloin huolestunut. Onko muita jotka olisivat kokeneet samaa, olisi kiva lukea asiasta mielipiteitä/ kokemuksia
=)
 
vuh
Iltaa! Kestovaipoista: Mä kestoilin esikoisen kanssa kaks vuotta, nyt kun opetellaan kuivaksi, en oo jaksanut enää ostaa tarpeeks isoja kuoria... Eli tarkoitus on kestoilla tämän kakkosenkin kanssa. Niitä kestovaippavaihtoehtoja on kyllä niin monia erilaisia, että vähän pitää jaksaa tutustua ennen kuin tietää, mikä itelle on sopiva. Ainut, mikä mua ärsyttää ihan h-tisti on se, että lainasin tutulle ihan niitä kaikista pienimpiä kestokuoria vuosi sitten. Muistan ihan varmasti sanoneeni, että nämä on lainaan, kun tiesin että toista lasta joskus halutaan yrittää. Ja nyt se tuttu ei oo varma, onko pistänyt ne eteenpäin tai kirpparille tai jonnekin!!!! En viittis pistää sitä maksamaan kuoria, mutta ärsyttää kumminkin. :(

Apua, kylläpä alkoi verenpaine nousta, kun mietin noita kuoria... hoh-hoijaa! Taidan olla liian väsynyt ja äkäinen palstailuun... Pitää lähteä vielä pakkaamaan. Huomenna on kyllä kivaa tiedossa: lähdetään Etelä-Suomeen pariksi viikkoa kavereita ja sukulaisia katsomaan. =) Mahankasvatusta kaikille siksi aikaa! :flower:
 
snodgrass
Heips!

Tervetuloa nuppu08!
Ja onnea kaikille keillä oli hyviä ultrakuulumisia! Ihania kuvia :heart:

Siitää turvavyön alentimesta vielä, en minäkään ole turvavyön kokenut mahaa kiristävän. Ymmärtääkseni sen juju on kuitenkin mm. siinä, et jos tulee äkkijarrutus, niin normaalikorkeudella oleva vyö voi tulla aika ikävästi siihen masun päälle. Ja ite oon huomannut, että vaikka sen lähtiessään muistaisikin vetää alemmas (vaikkei aina muista), niin se voi kyllä itsekseen lähteä sieltä nousemaan. Itse asiassa viime raskaudessa olin kyydissä kun tuli tällainen tilanne, nopeutta oli onneksi vähän joten mitään ei käynyt, mutta ei se silloinkaan mukavalta kyllä masussa tuntunut. Luulenkin, et taidan seurata mamituksen esimerkkiä tässä asiassa...

Kestoilusta kysyttiin, meillä oli kestovaipat esikoisella ja aiotaan nytkin niitä käyttää. Öisin kyllä käytettiin kertiksiä, ja jossain mökkireissuilla. Meillä toimi aika pitkään ihan ruskovillan harsot ja imsevimse kuoret hyvin. Mut en ainakaan silloin kokenut mitenkään työlääksi, pyykkiähän pitää pestä joka tapauksessa, joten samallahan ne vaipatkin siinä menee.

Luulen, et mulle on alkanut tulla liitoskipuja, tosi kiva :/ Esikoisesta en koko aikana päässyt tietämään edes, mitä ne liitoskivut on (voi harmi ;) ), mutta nyt tuntuu jos on esim. pidempään istunut pehmeällä alustalla kuten sohvalla. Hassua et se on toispuolista, vasemman sisäreiden puolella vihloo hetken aikaa ikävästi ennen kuin paikat taas vertyy. Mutta hiukan kauhistuttaa, et jos ne nyt jo alkaa, niin mitä onkaan luvassa sitten loppusuoralla??? :eek: Onko jollain vinkkejä, voiko jollain jumpalla tai venyttelemällä auttaa asiaa?
Diorille piti vielä kommentoida, et mulla ei ole ollut kuin niitä kivuttomia harjoitussuppareita, mut oon ymmärtänyt et juuri se kivuttomuus on nyrkkisääntö siihen onko normaalia vai ei. Eli sinuna ottaisin ehkä yhteyttä neuvolaan. Eikös täällä joku oo jo ollutkin saikulla supistelujen takia?

öitä!
Snodgrass ja neponen 19+5
 
No niin laitetaas sitä kuvaa pennusta kun lupasin! :D


Siellä se köllisi mahallaan. Hyvän profiilikuvan saikin otettua, isänsä nenä näyttäis olevan tulossa :D

Kestoilu kiinnostaisi mutta ei ole ketään kuka opettaisi ja kertoisi miten niitä käytetään, olisi hyvä jos olisi näitä pienten lasten vanhempia lähettyvillä. Lisäksi epäilen niiden ihoystävällisyyttä, onko ne siis riittävän imukykyisiä? Itse olen ollut 10kk ikäisenä jo sairaalassa ihoni takia että jos pentuselle periytyy tämä kirottu nahka niin ei paljoa naurata. Veljen vaimo sanoi ettei voinut kestoja käyttää nuorimmalla jolla todettu juuri sama vika kuin minussa (tosin lievempänä) eli epäilyksiä löytyy!!! :whistle: Tosin siitä on ihan hyvästti aikaa kun tämä juniori oli pieni :D

Tuota turvavyön alenninta olen miettinyt, tuskimpa vielä on tarvetta mutta katsotaan kesällä.

Vuh... kyllä mulllakin verenpaine nousisi! Kai sanoit kauniin kiitoksen kaverin touhuista?

Nuppu08... Tervetuloa minunkin puolesta palstailemaan. Ei se rakkaus ikää katso, onneksi :D

Väpä... meillä löytyy bernineiti. Paljon tulee HAKU hommissa pyörityä ja jonkin verran tottistouhuissa. Profiilista löytyy meidän lorppahuulenkin kuva ;) Jonkun kuun (oisko ollut helmikuu?) alussa kerroin että meillä koira reagoi mahaan, tökki ja haisteli ihan ihmeissään. Nyt taas on aika tavallinen, varmaan jo tottunut masuun. Odottelenkin kunnon potkuja joilla voi koiraa kiusata :LOL: Aika kova se on mun perään ja ei yhtään tykkää jos paijailen muita, vaikka ei ole mustasukkainen ennen ollutkaan...

Jos sitä lähtis pyykin pesuun seuraavaksi! Voikaahan paksusti ihanat massukat!!! :heart:

Koiruus ja pentunen rv 19 POKS!!! :heart: :heart: :eek:
 
Hyviä huomenia! Pikkasen olen pudonnut jutuissanne kärryiltä. Arjen hässäkkä pojan synttäreineen ja työkiireineen ja -matkoineen on pitänyt hiukan kiireisenä. Sisulle en muuta voi oikein sanoa, kuin että elämä on hauras. Toivon valoisampia aikoja sinulle ja perheellesi kaiken tapahtuneen jälkeen.
Kommentoinpa kestoiluasiaan... kestoiltiin pojan kanssa snodgrassin tyyliin. Yöllä oli kertakäyttöinen ja joillain pitemmillä autoreissuilla. Oli mutkatonta ja luontevaa hommaa. Ikinä ei ollut eikä tullut iho-ongelmia, mutta poitsulla muutenkin on muutenkin aika hyvä iho. Käytössä oli Ruskovillan harsot ja villahousut, jotka ovat mielestäni aivan fantastiset. Vain kesähelteillä pidin toisenlaisia kuorivaippoja. Kasvun myötä lisäsin harsoon vähän imukykyä flanellilla. Samalla tyylillä aion jatkaa kakkosen kanssa.
Olen huomannut, että on nuo vauvanhoitotermit ja hoitohommat muutenkin aika hakusessa. Saa nähdä palautuuko muisti pätkittäin vai pitääkö ottaa esim. kestovaippa- ja kantoliinaohjeet esiin ennen vauvan syntymää.
Kääk, palaveeri kutsuu, juttu jäi ihan kesken...

 
heips!
täälläkin rakenneultra takana.oli vaan niin nihkee lääkäri ettei antanut kuvan kuvaa!!!Ois tehny mieli kyllä sanoo et anna ny saamari ees yks mutta kun en kehannu.Ja taas tahtoivat ronkkia mua(oikein kaks kertaa kun oli harjottelija mukana) ja hitsi kuin ärsyttää noi sisätutkimukset.Tää oli sit jo mun 4 tässä raskaudessa...on ainaki tarkkaan syynätty kohdunsuu :kieh:
muuten oli siis ultrassa kaikki hyvin, vauveli siellä oli ihan kaksinkerroin ja vastas viikkoja 19+3 eli LA siirrettiin nyt siittä 2.9 siihen 7.9 mitä jo np-ultrassa veikattiin et siirretään.No 5 päivää sinne tai tänne :) ite aijon kuitenkin elää ton 2.9 mukaan joten ei tarvii sitä listalta vaihtaa!vauva oli 300g, tajutonta aatella miten pieni se on ja silti jo ihminen!
koiramamma ihana ultrakuva!kestot on usein ihoystävällisempiä kuin kertikset, kunhan vaan löytää omalleen sopivan materiaalin.Kannattaa tutustua tonne kestovaippainfon sivuihin, siellä on tosi paljon tietoa myös aloittelijoille ja varsinkin tosta ihoystävällisyydestä juttua.
nuppu08 no meillä kans aika nopeeta toimintaa ollut tää suhde (oon jo aiemminkin kertonut, että sori kun tulee toistoa) eli syyskussa -05 tavattiin miehen kans ekaa kertaa ja ruvettiin sit heti seurusteleen, tammikuussa -06 ei menkkoja kuulunutkaan ja plussa tuli testiin.Mä olin ihan kauhistunut, mutta mies oli heti innoissaan että vauva tulee.Menin sitte neuvolaan keskusteleen niin siellä selviskin että olin jo rv 20 ja Laskettu aika olis kesäkuussa!pikkusen tuli shokkina siinä kun tajuttiin että olin siis tullut raskaaks jo heti samana iltana kun oltiin ekaa kertaa tavattu...mies sitten muutti mun kanssa samalle paikkakunnalle, maaliskuussa mentiin kihloihin ja 27.6 syntyi meidän esikoinen.Nyt siis toista jo ootellaan vaikka ei olla yhessäkään oltu kun n.2v 7kk...
:whistle: mut ihanaa kun oot löytänyt itelles sopivan miehen, siinä näkee kyllä ettei koskaan sais sanoo ettei koskaan :) meilläkin tosiaan toi ukko silti teki töitä toisella paikkakunnalla ja oli aina viikot sielä, oli tosi kurjaa aikaa.onneks sit sattu oleen just jalan takia saikulla kun synnytys tuli mut joutu sit vielä n, 2 kk verran synnytyksen jälkeen oleen aina viikot 100km päässä töissä..Onneks kuitenkin löyty töitä täältäkin.toivotaan et sunkin mies sais nopeesti muita hommia!
nyt mä unohdin et mitä vielä piti kertoo...no tuskin mitään tähdellistä!aurinkoista päivää kaikille!

daydreams ja pipana 20+1 (tai 19+3 :))
 
tännehän on taas tullut paljon tekstiä! :) kun ei enää kerkeä edes lueskelemaan kun pojan perässä täytyy juosta :LOL: kiipeilee joka paikkaan ja ihan koko ajan :D

aivan ihania ultrakuvia olitte laittaneet :) ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka siellä oli jo käynyt :heart:

kestovaipoista joku kyseli..meillä ei ole kokeiltu vielä, saa nähdä tämän tulevan kohdalla jos alkaisin harjotella sitäkin :D

nuppu08 meillä myös aika nopeaa toimintaa miehen kanssa ollut..minulla aiemmasta suhteesta on yksi lapsi ja kun erosin, ajattelin etten enää koskaan halua miestä elämääni..meni vuosi ja (syyskuussa-06) tapasin nykyisen mieheni ja 2kk:n seurustelun jälkeen alettiin jo puhua lapsista ja jätettiin pillerit pois..samantien tärppäsi ja elokuussa syntyi poika :) heti perään yritettiin toista raskautta ja nyt sitten laskettuaika on itseasiassa samana päivänä kun meillä tulee mieheni kanssa 2v täyteen :D
kihloihin mentiin viimekesänä ja häitä olisi tarkoitus juhlia ensi talvena tai kesällä..vielä ei olla päätetty ihan tarkkaa päivää.. :) kiire meillä ei ole mihinkään :LOL: (toi lause ei oikein passannu tuohon tekstiin)mut kuitenkin. näin meillä :)

liitoskivuista: minulla myös ollut niitä aina kävelyn tai uinnin jälkeen..pojan loppuraskaus oli yhtä tuskaa niiden kanssa ja luulen ettei ole kunnolla kerennyt palautua edes edellisestä synnytyksestä..luulen että liitoskivut itselläni vain pahenee kun pidemmälle päästään.
tosiaan esikoiselta ei ollut mitään kipuja koko raskaus aikana..paitti synnytyksessä sitten murtui häntäluu joka on vaivannut senkin edestä sitten.. :D

ai, mutta nyt täytyy taas juosta..poika taisi heräillä

jane85 ja rv 17+6
 
Neuvolassa käyty. Täytyy sanoa, että ihana neuvolatäti mulla. Tosi jotenkin aidon oloinen ja sydämellinen. Mä kun sairastan paniikkihäiriötä, niin suhtautuu muhun niin kannustavasti ja lempeästi. Tuli hyvä mieli. :) Päästään miehen kanssa sellaiseen perhe-ryhmään, jota vetää kaksi psykologia. Kokoontumiset alkaa jo ennen vauvan syntymää ja jatkuu pitkään sen jälkeen. Siellä tavataan siis muitakin perheitä, välillä jutellaan myös ihan oman perheen kesken. Siinä saa myös ilmaista pariterapiaa :) Vaik ei meillä mitään kummempia ongelmia ole. Mukavaa tavata muita paniikkimammoja :LOL:
Neuvolassa ottivat tiet. verenpaineen (118/75), pissan (puhdas), hempan (129). Kysyivät myös tunnenko liikkeitä, en oikeen osannut vastata. Tunnusteli myös kohdun kasvua ja otti sf-mitan (aika aikasta?), joka oli 14cm. Kuunteli tietenkin myös vauvaa, joka olikin ylempänä kuin koskaan ennen, ihan lähellä napaa! Yritin neuvoa, että kuuntele sieltä ihan alhaalta :ashamed: Vauveli nukkui, ei kuulunut niitä muljahduksia tänään.
No, hauskaa oli joka tapauksessa.
Mielenkiintoista vaan , että miten ne Helsingissä vähentää neuvolakäyntejä ja neuvolalääkäri -käyntejä. Mulla oli nyt vasta toinen ja eka lääkäri vasta vk:lla 26. Eli täällä siis kaksi lekurikäyntiä.
Tutulla, joka käy läheisellä terveysasemalla, on käyntejä aika paljon useemmin.

Olipas oma napaista. Mutta olen niin iloinen, että kaikki hyvin.
Onkos muilla vielä mitattu kohdunpohjan korkeutta?
-Cora+ uinuvainen 16+4-
 
Cora,
Meillä mitattiin viime neuvolassa eli rv 17+5 jolloin tuo oli 18cm.


Täällä paukkui tänään taas viikot ja puolivälikin tavoitettiin vihdoin!


Tini + Pingu-Rinsessa rv 20+0 :heart:


*MUOKS*
Hankinnoista olitte kyselleeet niin meillä on hankittu gracon turvakaukalo ja siihen sopiva makuupussi, hoitopöytä (sellainen pyörillä siirreltävä jossa amme alle), ihana pörröinen ruskea nallehaalari ja hieman muita vaatteita.
Brion Duot menee tilaukseen perjantaina kun tulee palkka ja siinä samassa talja vaunuihin...


Nopeasta toiminnasta olitte myös höpisseet ja me tavattiin syksyllä 2006, tammikuussa 2007 plussa pärähti kaikkien yllätyseksi testiin mutta vauva ei jaksanutkaan sitten perille ast... Tätä pingua kuumeiltiin sitten melkein vuosi ja kihloihin ehdittiin vuosi sitten keväällä, naimisiin kesällä 2009 :heart:
 
Ompas taas paljon muistamista, joten käydään suoraan asiaan :D

Eli onnittelut kaikille taas, jotka ovat saaneet ultrassa hyviä kuulumisia. :heart: Näitä oli ainakin Koiramamma, Ail ja Daydreams Ja ihania kuviakin oli taas laitettu :heart:

Kestoilusta Viimeks mietin asiaa, mutta ei tullut tarpeeksi kimmoketta kyseiseen asiaan, jotta oisin käytäntöön asti päässyt. :whistle: Ehkä se ei vaan oo mun juttu, tai eihän sitä koskaan tiedä...

Hankinnoista Enpä oo mitään hankkinut. Kun tuntuu siltä, että kaikkee muuta on paitsi ne tuplarattaat ja ne hommaan sitte myöhemmin. :)

Nopeasta toiminnasta Me ollaan oltu tuon ukon kanssa yhessä vuoden 2006 alusta ja toukokuussa 2006 mentiin kihloihin ja kesäkuussa 2006 sain testiin plussan ja poika syntyi siis helmikuussa 2007. Naimisiin mentiin päivää ennen ristiäisiä maaliskuussa 2007 ja vilpertti ilmoitti tulostaan joulukuussa 2007. Tätä ennen yks keskenmeno marraskuussa 2007. Ja tuo minun tyttö on edellisestä avioliitosta... Että aika haipakkaan täälläkin asioiden kanssa edetty. :D Ei näin vanhalla oo aikaa mennä pitkän kaavan kautta :LOL:

Kohdunpohjankorkeutta ei mulla oo vielä mitattu...

Katjuska ja vilpertti 20+0 :heart: :eek:
 
Hei kaikille, hui miten paljon tekstiä tullut kun en pariin päivään ole käynyt lukemassa.

nuppu08, tervetuloa mukaan minunkin puolestani. Ja onnittelut tietysti!

Ihania ultrakuulumisia oli, onnittelut niistä! Meillä on vappuaattona rakenneultra, kyllä odotan jo kovasti sitä.

Kestovaippailusta joku kysyi, siskoni on ihan "hurahtanut" hommaan, ja onhan ne vaipat ihania + ennenkaikkea rahaa säästyy, mutta en osaa ajatella itseäni siihen hommaan. En silti sano mitään varmaksi. :)

Pakko kommentoida saaramantalle korvien tinnityksestä, mulla tuossa yks yö soi toinen korva niin etten saanut nukuttua. Rasittavaa!

jane85
Hienoa että tulokset lv-punktiosta olivat helpottavat.

Mä oon kans kuullu tosta turvavyön alentimesta, eräs henkilö siitä mainitsi että saattaa tulla tarpeeseen. Enpä tiedä, pitää nyt kattoa kun tää maha tästä kasvaa oikeen isoks. :)

Oma: Vatsa on kasvanu vauhdilla, on jo huomattavasti isompi kuin profiilin kuvassa. Vauva potkii / liikkuu tai mitä nyt tekeekään tosi kovasti, säpsähtelen oikeen kun yhtäkkiä tuntuu isku. :) Ja liikkeet tuntuu ihan selvästi vaikka olisin itse liikkeessä, kun aluks tuntuivat vaan kun olin istumassa tai makuulla.

syysmama 19+4 :heart:
 
Keskiviikkoa massuille!

Mäkin tilasin sen vauvalehden mutta muutama vko sitten ja sain ruskean hoitolaukun(tai en ole vielä saanut)enkä mitään kantokassia!Höh se ois ollut parempi koska laukku jo löytyy!

koiramamma ihan tavallinen kunnan rakenneultra oli ei 4d,sinne ei ees mennä ettei selviä tulokkaan sukupuoli! =)

Jane85esikoinen on tämän syntyessä 3v.8kk joten aika "iso"jo silloin!

Ai niin ja nuppu08 Tervetuloa! :wave:

Uskomatonta täältä löytyi toinenkin kohtalotoveri,äippäskä81 mullakin repesi viime vkolla töissä äippähousut persauksista oikeen kunnolla!!!!!!!!! :LOL: :D mut ei kyl ollu uudet pökät...jo yhden raskauden kestäneet..no ompelin ne ja vielä jalassa...mistähän seuraavaks repeää... B)

Ja neuvolassa tänään paineet 123/74
hemppa 121
vauvan syke edelleen 154 (tyttö??)
painoa tullut 530g/vko eli vajaa 8kiloa yhteensä :whistle:
Sf mitta 20

Ja siis tänään 20+5

Voikaa hyvin sisaret! :heart:
 
äippäskä ja Jouskari mullakin repes viime raskaudessa farkut, oltiin vielä kaverin kanssa shoppailemassa ja huomasin vasta koti-ovella :LOL: .

Kestoista sen verran että kiinnostais, mutta en viitsi enää tälle viimeselle hommata, olis pitäny sillon ekalle jo heti hommata.

Olikos muita hoitovapaalaisia täällä, koska meinaatte ilmotella töihin? Kun ei kai kehtaa ihan viime hetkiin odotella, ja eikös se 2kk ennen la:ta pidä ilmottaa töihin?

Nyt harmittaa, esikoisen piti mennä leikkaukseen tiistaina, ja nyt vasta lueskelin noita sairaalan papereita, pitää olla 2vko toipilas-aika kunnon flunssan jälkeen, taas saa sitten odotella uutta aikaa kk tolkulla :/

Mulla on rakenne-ultra vasta 6.5 ja eka lääkäri käynti vasta rv 36! Että täällä sitä vasta säästetään, ensi-synnyttäjillä kait on lääkäri jo aikasemminkin.

saaramanta 17+5
 
Moi kaikille! Minäkin siirryn toiselta palstalta tänne. Sain perjantaina tuskallisen odottelun jälkeen tuloksen lapsivesipunktiosta: Terve Tyttö tulossa! Voi tätä onnea.
Meille tulossa mieheni kanssa 1. yhteinen lapsi, minulla edellisestä liitosta 3 ja miehelläni 2 eli 6. tulossa, laskettuaika 30.9. ja maha on jo tosi ja vointi loistava, vaikka ikää jo 38 v.
Rakenneultra vielä edessä. Eilen muuten tilasin kotidopplerin, aika jännää...
Onko muilla kokemuksia dopplerista kotikäytössä? =)
 
Kamalasti taas tekstiä tullut lyhyessä ajassa! Mulla on ollut töissä aika kiirusta ja lisäksi sairastin sen angiinan ja siihen perään erittäin ikävän vatsataudin... :$ Huh, en toivo sitä kyllä kellekään!

Sisu, voimia sinulle ja perheellesi suuressa surussanne. :hug: Voin vain kuvitella surun määrää - anna itsellesi aikaa toipua. Tapahtunut muistutti meitä kaikkia samalla elämän arvaamattomuudesta - ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu.

Joku taisikin tuossa kirjoitella, että ensimmäisen raskauden ajan oli suorastaan hullun huoleton ja nyt toisen kanssa murehtii yhtä ja toista - niin totta minunkin kohdallani. Liikkeitä olen tuntenut hyvin harvakseen (nyt 18+2) ja pakko myöntää, että välillä pelottaa onkohan kaikki kunnossa. Pakko vain ajatella positiivisesti. Viikon päästä perjantaina on rakenneultra, sitä odotan pelonsekaisena kuin kuuta nousevaa. Neuvolakin on sitten vasta sen jälkeen, tosiaan todella harvoin tässä toisessa raskaudessa.

Turvavyönalentimista
oli myös ollut puhetta. Lastentarvike ainakin myy mielestäni niitä. Itse autoilen päivittäin ja nyt kun masu on ruennut kasvamaan, asettelen alavyön huolellisesti vatsan alle ja mielestäni se on pysynyt ihan hyvin paikoillaan. Ehkä jos ajelisin pidempiä matkoja kuin työmatkat päivittäin harkitsisin alentimen hankkimista.

Muitakin hankintoja kuulutte jo tehneen! Mä olen ostanut turvakaukalon ja alustan käytettynä, toivottavasti ei tullut huono ostos.. Kaukalo on kyllä siistin näköinen. Ostin aikoinaan esikoisellekin käytetyn kaukalon, mutta olen jo ehtinyt kierrättää sen eteenpäin. Olen nyt päättänyt, etten ota toista äitiyspakkausta, vaan rahan. Vauvelille pitäisi hankkia jossain välissä pinnasänky, esikoisen sänky on sekin jo kierrätetty huonojen säilytystilojen vuoksi. Muuta isompaa ei tarvitsekaan. Rahoilla ostelen sitten pientä vaatetta lisää, oman makuupussin vauvalle yms. Pitäisi varmaan käydä kirppiksellä katsomassa myös.

Jokos olette siirtyneet mammahousuihin? Minä siirryin viime sunnuntaina kokonaan mammahousuihin, alkoivat tavalliset tuntua sen verran ikäville - lisäksi kamala läskimakkara pullahti ikävästi siihen housunkauluksen yläpuolelle tavalla, jota se ei ole ennen tehnyt.. On mukavan väljän olo nyt ja näyttääkin enemmän raskaalle :) Parit housut on viime kerralta tallessa, mutta uudet farkut polttelisi. Pari mammapaitaa ostin viikonloppuna :)

Mutta nyt täytynee lähteä kampaamaan tukkaa ojennukseen ja sitten herättelemään esikoista.. Ihanaa päivää kaikille, onnea ihanista ultrakuulumisista ja paksua oloa :heart:

- Kamiliya 18+2 -
 
Huomenta!

Mä olen tehnyt hyviä vauvanvaate löytöjä kirpparilta, tosi siistejä.
Huutonetistä itselle kahdet mammahousut ja hyvällä säkällä ihan sopivia.
Jouduin jo mahan takia siirtymään mammahousuihin reilusti yli kuukausi sitten, maha on ihmeen iso, että huh huh...

Iso maha+tyttö 16+3
 
tervehdys liisa ja tervetuloa mukaan minun puolestani. :)

mammavaatteista: itse en ole siirtynyt vielä..ja jos samalla tavalla menee niin ei tarvitsekaan..viimeraskauden kuljin loppuun asti ihan samoissa vaatteissa kun normaalisti.
mammavaatteet tuntuu niin olevan kalliita ja niitä ei tarvitse kun hetken niin ei raski ostaa. :) no, viimeraskaudessa muutaman mammapaidan taisin ostaa.

liisa itsekin tilasin kotidoplerin tässä raskaudessa ja kovassa käytössä on ollut.. :)
kuulin sillä äänet jo vk:lla 10.. ja siitä asti on tullut kuunneltua ihan päivittäin :)

jane85 ja rv 18+0 :heart:
 

Yhteistyössä