***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

iltapäivää syysmassut! :)

täällä edelleen odotellaan tuloksia lv-punktiosta..on tämä kauheaa ressaamista koko homma.. :whistle:

meilä myös mies osallistuu odotukseen sen minkä töiltään kerkeä,yleensä käyn yksin neuvolat mutta ultrissa ja muissa jutuissa mies kyllä on mukana :) mieluummin neuvolat käynkin ihan yksin..se on sellaista omaa aikaa minulle :D

poika ja tyttö tunteesta joku oli kysellyt..minulla on tälläkertaa poika tunne taas..joka kerta nämä minun tuntemukset on osunut oikeaan :) saapas nähdä miten käy tälläkertaa..

on tullut niin paljon tekstiä tässä viimekerrasta et ei kerkeä nyt perehtyä tämän paremmin...oma napa, paras napa :LOL:

jollakin oli häät tulossa ja paljon onnea niistä! =)

jane85 ja rv 16+5 (17+4)
 
Nawi mulla on myös edelleen huonoa oloa ja ei katso onko aamu vaiko yö... :x
Diorille onnee tuleviin häihin! =)
Enkelipojat tervetuloa myös mun puolesta!

Joku kyseli isän osallistumisesta odotukseen niin meillä on tuo ukko ollu ihan täysillä kympeillä mukana odotuksessa...taisi olla enemmän innoissan kuin mie alussa ku itellä kauhee pelko päälle iski... :LOL: Ukko ei vain oo ultriin päässy mukaan töitten takia ja sit ku pitäähän jonku poika kouluun hoitaa ja tyttö eskariin viiä ja ei kehtaa olla pyytämässä ketään tekemään niitä hommia....Täällä mennään kumpiki sillä tunteella että poika olisi tulossa. Saas sit nähä kuin käy.

Ja tänäänhän sit poksahti tasaviikkoja JIPPII!! :D

Ninnipo ja masukki tasan 18... :heart:
Vielä kaksi viikkoa niin puoliväli saavutettu :heart: :heart:
 
hahaa... ollaan Winixin kuuntelemassa sydänääniä, hyvin kuuluu molemmilla. Aika hassu vekotin toi Doppleri. Mä leikin kätilöä ja eka saatiin W:n omat äänet kuulumaan ja luultiin niitä vauvan ääniksi. Sitten kuitenkin löytyi puolta nopeampi syke. Ja se olikin se vauva :D
T. Cora 15+4 ja Winix 15+1
hauskaa päivää kaikille :heart:
 
millon ootte alkanu tuntee vauvan potkuja? Musta on ihan uskomatonta että meillä alko 3pvä sit potkut tuntumaan vaikka viikkoja on nyt vasta 16+6 onhan tää toki jo kolmas että kai ne jo ihan erilailla tunnistaa kun ekan kaa... Toisaalta olen ihan varma että mulla on mahassa kasvamassa valtava kaveri... ja selkeesti tyttö, pojat ei voi aiheuttaa äitillensä tällästä oloa :D
 
Tervehdys täältäkin.

Hemppa oli onnkesi jo laskenut.....toiset toivoo että nousis ja minä että laskis. kaksi viikkoa sitten oli 162 ja tänään 130. Että kai se juominen sitten auttoi ja se, että jätin monivitamiinit pois.

Onko täällä ketään muita jolla ei liikkeet tai potkut vielä tunnu????
Mulla tänään viikkoja 18 ja ja hyvin harvoin tunnen masusta mitään. Joskus jotain muljahtelua....ja mua oikeesti huolestuttaa vaikka kuudes vauva jo onkin......

Mulla on ihan selkee tyttöolo. Ennestään on siis kaksi poikaa ja kolme tyttöä.

Mies ei käy mukana neuvolassa eikä ultrassa. Ei pääse. Ennen on käynyt ultrissa mukana, mutta täällä ei nyt olekaan muita kuin alkuraskauden ultra ja silloin mies oli lasten kanssa kun meillä ei muita lastenvahteja ole. Mulla olis kyllä kamala tarve päästä rakenneultraan, mutta budjetti ei salli. Mua pelottaa ihan hirveästi, kun on jo viisi tervettä lasta, niin voiko kuudeskin vielä olla.....

Miia ja masu rv 18
 
Heippa!

Muistelenko nyt ihan väärin, että jollakin oli syysmammoissa alkuraskaudessa tuulimunaepäily, joka sitten myöhemmin osoittautukin normaaliksi raskaudeksi?
Mietin vain kun ystävälläni tänään todettu tuulimuna ultrassa, että voiko olla mahdollista että viikkoja olisikin niin vähän että siksi ei vielä näy mitään.
Toivonkohan nyt liikoja...

Liikkeistä: viikkoja on mulla nyt 18+4 ja parina päivänä olen vasta tuntenut liikkeitä niin että on ne voinut varmaksi sanoa. Itsekin olin niistä jo huolestunut, vaan kaikki raskaudet ei näköjään mene samalla lailla. Edellisestä kun tunsin jo varmaan viikolla 14.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maariankämmekkä:
Heippa!

Muistelenko nyt ihan väärin, että jollakin oli syysmammoissa alkuraskaudessa tuulimunaepäily, joka sitten myöhemmin osoittautukin normaaliksi raskaudeksi?
Mietin vain kun ystävälläni tänään todettu tuulimuna ultrassa, että voiko olla mahdollista että viikkoja olisikin niin vähän että siksi ei vielä näy mitään.
Toivonkohan nyt liikoja...

Liikkeistä: viikkoja on mulla nyt 18+4 ja parina päivänä olen vasta tuntenut liikkeitä niin että on ne voinut varmaksi sanoa. Itsekin olin niistä jo huolestunut, vaan kaikki raskaudet ei näköjään mene samalla lailla. Edellisestä kun tunsin jo varmaan viikolla 14.


mulle sanottiin 3 kertaa että on tuulimuna, mutta nyt rv 15+3 menossa =) en oo paljon nyt kirjoitellut kun edelleen pahoinvoinnin kourissa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
mulle sanottiin 3 kertaa että on tuulimuna, mutta nyt rv 15+3 menossa =) en oo paljon nyt kirjoitellut kun edelleen pahoinvoinnin kourissa :/

Sehän mukava kuulla! Eli ei ihan vielä kannata menettää toivoa. Ensiviikolla kuulema uudestaan ultra, jospa silloin saisi kokonaan varmuuden.

 
Iltoja...johan oli paljon taas asiaa, että piti oikein pistää paperille ylös B)

Eli mies ja raskaus.... Ei ehkä tällä kertaa oo niin hössöttäjä kuin ekalla kerralla, mutta sopivasti kuitenkin. Itsekään tässä ole ehtinyt olemaan "niin raskaana" kuin viimeksi oltiin, kun tää pikkumies pitää kiireisenä. :heart: Tulee mukaan niihin neuvolakäynneille kuin vain pääsee ja ultrien kanssa sama juttu... Synnytykseen osallistuu varmasti. =)

Tyttö-poika olo...vaihtelee varmaan päivittäin :whistle:

Diorille ja miehelle mukavia salahääsuunnitteluhetkiä ;) Ite mentiin kans salaa kaikilta naimisiin tossa vähän yli vuosi sitten...seuraavana päivänä ristiäisissä sitte kerrottiin. :D Juhlat pidettiin sitte myöhemmin...

Tiinuliini harmi, kun mukava koti meni sivu suun, mutta voi olla, että löydätte viel paremman vaihtoehdon. Meille kävi niin ja nyt oon kyllä tosi tyytyväinen. :)

Janelle tsemppiä tulosten odotteluun :hug:

Pahoinvoiville myös paljon voimia :hug: muutama ainakin vielä oli...

Rakenneultra Jännittää tosi kovin. Mulla se on 17.4. Viimeksi jäätiin siinä just kiinni, niin se lisää varmasti sitä jännitystä. niin hyvin muistissa ne kaikki pelot mitä silloin oli...

nawi kyseli potkuista, niin jollain noilla viikoilla minäkin niitä ensimmäisiä tunsin...

Miia kyseli samasta aiheesta, niin vaikka mä silloin alkuun tunsin niitä liikkeitä selkeestikin, niin nyt tunnen tosi harvoin. tuntuu hassulta, kun luulis, että selkeemmin tuntuis, kun viikkoja tullut lisää. Mutta se voi tosiaan olla sitäkin, ettei oikein koskaan ehdi rauhoittua niin kunnolla niitä liikkeitä kuuntelemaan...

sitte oma (.) neuvolassa tänään oltiin
paino + 275/vko
RR 112/60 (normaalisti mulla korkeampi)
Pissa puhdas
hemppa 125 (kuin myös normaalisti paljonkin korkeampi)
Syke + Kuulin ehkä noin sekunnin ajan :kieh: Päätti kaveri taas leikkiä piilosta.

maariankämmekälle piti vielä sanoa, että toivottavasti ystäväsi tilanne kääntyy parhain päin....

Katjuska ja vilpertti 19+0 :heart:
 
Onpas tullut paljon asiaa taas! Pitäis varmaan laittaa paperille ylös niinku Katjuska oli tehny.

Joku kyseli miehen suhtautumisesta raskauteen, mun mies on ihan kivasti mukana, ei hössötä liikaa mutta huomioi selvästi erilailla kuin ei-raskausaikana. :) Neuvolassa mies ei ole mukana mun omasta toivomuksestani, ultrissa taas on ehdottomasti mukana. En jaksais miehen liikaa hössötystä ja oon oikeen tyytyväinen tilanteeseen jossa hän kuuntelee kun haluan raskaudesta puhua, on tukena ja turvana mutta ei sössötä liikaa..

Dior Ihanaa, salahäät! Kuulostaa oikeenki romanttiselta. :)

Tiinuliini Tsemppiä kovasti sinne asuntopulmiin! Toivottavasti löydätte mieluisen talon ja saatte omanne myytyä. Meille kävi vähän samoin, emme saaneet haluamaamme taloa ja harmitti kovasti, mutta nyt asumme unelmiemme omaa kotia. Eli ehkä teitä odottaa jokin vielä parempi paikka. :)

Kyseliköhän joku myös tyttö- tai poikaolosta , mulla on ollu koko ajan tyttöolo. Se ei johdu siitä, että toivoisin enemmän tyttöä, sillä meille on oikeasti ihan sama kumpi tulee. Tuntuu vaan että se on tyttö.

syysmama 18+4 :heart:
 
Iltaa. Tässä jääkiekko-ottelun lomassa kirjoittelen ihan ensimmäistä kertaa. Ensimmäinen tulossa, syyskuun alussa on laskettu aika. Tuntuu vain aika pahasti siltä, etteivät tällaiset foorumit ole meikäläiselle, sillä vaikka lapsi onkin toivottu, niin minkäänlaista euforiaa en ole kokenut. Koko ajan on ollut niin paskaolo ja paljon töitä, että ei ole ehtinyt mitään ajatella.

Mies on asiasta paljon enemmän innoissaan, mutta ei onneksi sorru lässyttelyihin, sillä itse en yhtään jaksa sellaista kuunnella. Tunnen olevani todellinen friikki, kun en jaksa olla happy happy joy joy ollenkaan. Itsekkäästi koen suuria ahdistuksia oman ajan menettämisestä jo nyt, todella noloa ja typerää.

Mutta joo, tsemppiä teille kaikille! Itselläni on vielä totuttelemista, koska en ole koskaan ollut vauvaihmisiä... Kaipa siinä synnytyksessä sitten jokin hormoni jyrähtää käyntiin :) !
 
Moikka moi pitkästä aikaa. Muutimme tässä maalle ja netin toiminta on niin sitä sun tätä, että tänne sivustolle pääseminen on aina työn takana. Täällä lähti juuri 18. vko, ja ihanaa, ihanaa, pahoinvointi on jäänyt pois muutama viikko sitten. Edelleen on kyllä se 300 kertainen hajuaisti mikä yökötyttää välillä, mutta ruokahalu on esimerkiksi ruvennut palautumaan.

Liikkeitä olen tuntenut nyt jo pari viikkoa vaikka tämä on minun ensimmäinen raskaus. Äsken juuri tuossa sohvalla joku töni jo sen verran että olin melkein varma että olisi tuntunut jo ulospäinkin, mutta ei. Mies oli kyllä heti kuulolla, mutta joutuu vielä odottelemaan viestejä mahan sisäisestä elämästä.

Voi täällä oli jo ihan oikeita vauvamahoja... musta tuntuu että mun varsinainen vauvamaha (se jota ei saa vedettyä sisään) on vielä niin pieni että... pitää tietysti miettiä, voiko olla normaalia että se on pieni! Tää on niin tätä. :whistle:

Mutta oikein mukavaa kevään jatkoa kaikille, käyn täällä aina kyttäämässä kun nettihenget ovat armollisia. . .
 
Tere taas pitkästä aikaa. Olin tuossa taas työmatkalla ja kyllä huomaa, että ruokahalut on kasvaneet. Tais muilla olla ihmettelemista hotellin aamiaisella, kun meikkis heitteli ensin lautasellisen puuroa, sitten munakokkelia & nakkeja, mehua pari lasia & isoa voileipää, vesimelonia, appelsiinia, ja lopuksi tietty kahvia pullan, suklaamuffinssin ja dominon kera :whistle: . No, onneksi tuo ruokahalu alkaa nyt vasta tulla, kun painoakaan ei ole onneksi tullut vielä kuin vajaan kilon verran lisää..
Kohta alkaa rv 19, enkä kyllä vieläkään ole tuntenut minkäänlaisia liikkeitä, vaikka toista odotellaan. No, istukan epäiltiin taas olevan edessä, joten se kyllä vaimentaisi. 4D -ultraan pitäisi sitten joskus 5 viikon päästä mennä, niin selkiytyy sitten tuo istukankin paikka.
 
Huomenta kaikille :)

Väpä Kyllä se sieltä jyrähtää =) ennemmin tai myöhemmin. Iso muutoshan se lapsen syntyminen on. Hyvähän se on realistisestikin ajatella, että tosiaan sitä omaa aikaa jää varmasti vähemmän kuin aiemmin. Eipähän tule yllätyksenä sitten ainakaan. Jospa sinulle sitten tuleekin vauvan syntymän jälkeen paljon paljon niitä ihania euforisia hetkiä tai jopa jo aiemmin, kun raskaus etenee pidemmälle. Jokainen meistä kokee raskauden eri tavalla ja älä itseäsi friikkinä ajattele...varmasti samanlaisia odottajia on paljonkin...siitä ei vaan yleensä uskalleta/haluta puhua.
Tervetullut olet tänne kirjoittamaan jos siltä tuntuu ja jos ei vauvoista ja odotuksesta jaksa kirjoitella, niin muutkin aiheet ovat ihan sallittuja. :D
ja tiedot laitan listaan, jos haluat...

katjuska ja vilpertti 19+1 :heart:
 
väpä mulla oli vähän sama tilanne kun esikoista ootin, mulla kyllä vaikutti se et sain tietää raskaudesta vasta rv 20 ja olin sitä ennen kova juhlimaan...Sit kun rupes aatteleen kaikkee sitä mistä joutuu "luopumaan" niin en osannut lainkaan iloita lapsen tulosta.Mut kummasti se mieli vaan muuttuu, viimeistään vauvan synnyttyä.
Unohdin tossa aiemmin mainitakin että täälläkin mies on tulossa synnytykseen, jos vaan tällä kertaa ei rupee valitteleen väsymystä ja tylsyyttä... :kieh: ja sairaalassahan oltiin tosiaan huimat 4h ennen ku poika synty, et ei ois luullu et käy aika pitkäks.
Tyttö-poikaolosta en kyllä osaa sanoo mitään...ei ollu viimekskään mitään intuitioo aiheesta, tosin näin pari kertaa unta et poika syntyy mut en mä semmosiin nii kauheesti usko kuitenka.
Sit siihen mistä tulinki kertomaan, eli selvis vähän nää mun "alapääongelmat" joista jo aiemmin kysyinkin.
Eli multa otettiin alkuraskauden ultran yhteydessä papa-koe, kun soittelin tuloksia myöhemmin niin sanottiin että kaikki ok.
No nyt sieltä tulikin ilmotus et olivat antaneet mulle väärän henkilön tiedot puhelimessa ja näistä mun papa-kokeista on löytynyt jotain hälyttävää (ei tosin lukenut että mitä!!!) ja huomattavia solumuutoksia, tulehdusarvot tosi koholla.Soittelin sit neuvolaan ja ens viikolla vien ton labralapun mukanani ultraan niin jos sit sais selvyyden et mikä siellä sitten on vikana.Mä kun en ymmärrä noista lyhenteistä mitä tossa on niin yhtään mitään!
Tosin lääkäri oli kirjottanut mukaan erillisen lapun, että löydökset vaativat koepalan ottoa, jota kuitenkaan ei voi ottaa ennen synnytystä...et en sit tiedä miten tästä edetään.
Miehelle jo manasin et varmaan iski joku syöpä vielä!no turha sitä kai on miettiä kun ei vielä tiedä.
Vituttaa vaan et menivät antaan mulle jonkun toisen tiedot, (soitin siis perään ja märisin niin selvis tää heidän sekaannus)tällä toisella siis sama sukunimi, mut etunimissä yhen kirjaimen ero, olivat sit hokannu kun olivat näitä mun tietoja antaneet eteenpäin ja sanoneet et synnytyksen jälkeen koepalaan ja toisessa päässä olikin ollut yli 60v nainen joka oli kertonut et hältä on kyllä kohtu poistettu... :headwall:
mut juu, semmosta tänne harmauteen.Nyt lähetään pojan kans moikkaan yhtä kaveria ja sen tyttöö, joten hauskaa päivänjatkoa kaikille!!

Daydreams ja pipana 19+2
 
moikka!

väpä samanlaisia tunteita isekin läpi käynyt kun esikoista odotin..ja minulla meni tunne ohi sitten kun vauva oli syntynyt :) omaa aikaa ei tosiaan enää yhtäpalon ole kuin ennen, mutta siihen on sopeutunut ja osaa nauttia siitä omasta ajasta aivan eri tavalla kuin ennen.. :)

nyt täytyykin jo joutaa...poika oppi toissapäivänä sitten kerralla ryömimään ja illalla se osasi jo kontata ja nytse on sitten menoa meillä :LOL:

jane85 ja rv17+0 :heart:
 
Hei vaan kasvavat pullukat :D

Daydreams :eek: :eek: Kauheeta... voi kauheeta. Koitahan nyt malttaa odottaa tuloksia. Toivottavasti nyt ei kuiteskaan mitään pelkoasi vastaava ole löytyny!! Jaksuja ja malttia!!

Väpelle teretulemas!! Itse odotan toista ja en ole vieläkään mikään vauvaihminen, vaikka minussa ne hormoonit vaikuttaa aikas lailla. En uskalla edes ajatella minkälaista tulevaisuus on tämän tulevan vauvan kanssa. Hyvin pärjäsin vauva ajan esikon kanssa, mutta entäs sitte jos tämä onki kovin vaativa lapsi. Meillä toki isi on kovasti lapsen kasvatus hommissa mukana et pääsen minäkin liikkumaan!! Ota myös töistä vähän aikaa jos pystyt, ehkäpä sitten kesälomalla tämä homma hurahtaa sinullakin päähän!! Kukin taplaa tavallaan!

Laitin muuten edelliseen viestiin rv:t päin peetä nythän on menossa 16+ eikä 17+. Elikkä 17. rv. HÖH! Tässä sen näkee ku hormoonit nousee hattuun!
Mua välillä ahistaa ihan suunnattomasti mahan turpominen. Se ei ole mikään oikea vauvamaha vaan ihan selvästi turvonnu plösö!! :/ Jotenki nyt vaan ärsyttää, esikolta kun oli julkastu raskaus niin annoin sen oman plösön näkyä ja pömpöttää. Nyt haluais vaan vetää vatsaa sisään. Oli toki eilen ihanaa pukea mamma paidat päälle. Liivit pitäs saada.
Toinen jalka puutu tosi herkästi, voikohan se olla vaarallista?? Ei tarvi ku 5-10 minuuttia istua tavallisella keittiön tuolilla, niin kohta se on ihan puutunu. Aamulla istuin kakkosella wc:ssä ja sama juttu, kohta sai ravistella jalkaa et se virkoais, kumma juttu?

Pienipapu mietti vattansa pienuutta. On se normaalia!! Varsinki ku esikoista odotat! Ei minullakaan ole muutaku suolisto tukossa ja maha turvonnu. Edes selin makuussa ei huomaa mitään pömppistä. Esikolta rupes varmaan huomaamaan joskus 20 rv jälkeen. Toisilla on vaan kohtu kallistunu eteenpäin. Edes odottajan koolla ei ole merkitystä, Kaverillani joka on tosi hoikka rupes maha näkyyn vasta n. rv 20.

Hilberttikin oli päässy nauttimaan ihanasta hotelli aamiaisesta :p Mä kans nautin lähestulkoon jokaista sorttia aamupalalla, kun oltiin siellä oulussa. Harvoin ku pääsee valmiiseen aamupala pöytään! (ja just manasin vattamakkaroita :LOL: )

:wave: :wave:

R iikka 16+4
 
Dior: Vietettiin hääyö Vanajanlinnassa, Hämeenlinnassa. Ei otettu hääsviittiä, vaan ihan tavallinen huone, mutta huonetta varatessa oltiin mainittu, että kyseessä on hääyö ja siitä hyvästä meitä odotti shampanjaputeli huoneessa. Paikassa oli silloin talvipakkasilla todella hiljaista ja illallisellakin oltiin muistaakseni ainoat asiakkaat. Oli melko juhlava olotila. Huoneessa oli myöhäisempi luovutusaika, niin kuin hotelleissa yleensä ottaen helposti saakin sovittua. Me tykättiin: oli rauhaa, kaksin oloa, palvelua ja kivat puitteet.

Omaa napaa, jotta tämän viikon aikana on pullahtanut vatsa esiin. Maanantaina ihmettelin, kun housut puristi. Ja oli sitä painon tunnetta. Eilen aamulla herätessä huomasin, että kah, mikä kumpura tuohon on ilmaantunut ja tänään se on mielestäni kasvanut lisää. Enää ei voi erehtyä luulemaan lihomiseksi. Kivaata.
 
Daydreams: yritä jaksella... Voit myös laittaa tänne niitä lyhenteitä, mä tunnen jonkun verran niitä. :hug:
Omaa napaa: jouduin TAAS käymään lekurissa, kun mulla on nyt vuorokauden ollut lämpöä n.37.8'C ja supistelee jatkuvasti :| Ottivat tulehdusarvot, verenkuvan ja pissanäytteen, kaikki OK. Siis täh?! Ku ei mulla mitään flunssaakaan ole! Blaah, tiedä sitten mistä johtuu.

Uupunut Cora
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa!

Tervetuloa Enkelipojat ja Väpä!
Daydreamsille haleja, toivotaan aina parasta :hug:

Täällä nyt jo toista viikkoa kärvistelen pahan flunssan kourissa. Alkaa kuitenkin jo elämä voittaa, kun jaksoin käydä jopa kaupassa tänään :) Se on harmillista kun ei saa popsia mitään "hyviä droppeja" näin raskausaikana.

Tyttö/poika olo galluppiin vastaisin että poika. Ei siksi että toivoisin erityisemmin poikaa, mutta olen nyt jo kolmena yönä nähnyt unta, että synnytän todella nopeasti ja helposti pojan. (Todellisuus tulee siis olemaan vaikeasti ja hitaasti tyttö :))

Mies on kanssa mukana ihan innostuneesti. On käynyt kaikki neuvolat ja ultrat sekä kierrellyt kerallani lastentarvikeliikkeitä.

Ostimme jo vaunut, vaikka olin täysin sitä mieltä, että vaunut ostetaan vasta just ennen laitokselle lähtöä. Pihin ei vaan kannata olla taikauskonen :) Saatiin nimittäin uudet vm.06 briot tosi edukkaasti.
Vaatteita en ole ostanut, mutta ilmaisista en ole kieltäytynyt, kun kaverit niitä on tarjonneet. Näin ollen alkaa oleen jo aika paljon vaatetta ynnä muuta (kuten sitteri) mukavaa. Onhan niitä vaatteita kiva hipelöidä :)

Vatsa on kasvanu jotenkin yksäkkiä tosi "ulos". En tajua uusia ulottuvuuksiani vielä ja törmäilen mahani kanssa joka käännöksessä johonkin :LOL: Ehkä ne ulottuvuudet kohta oppii.....

Onko teistä joku menossa 4D-ultraan? Mihin olette menossa? Koska? Millä hinnalla?

Soitin tänään Hämeenlinnan lääkärikulmaan (Olen kuullut että se on edullinen ja ultraaja taidokas), jossa kerrottiin, että ultraus tehdään viikoilla 28 - 31, hinta on 130?. Tutkimus kestää 1h ja sieltä saa mukaansa DVD:n.

Nyt lähden hiukan seuraamaan tuota jääkiekkoa vaikken niin suuri fani olekkaan.

Neppis ja Napero 18+5
 
heips taas!

R iikalle sen verran että ei ole todettu että vaikuttais sukupuoleen mutta itse olen sitä mieltä että pojilta löytyy enemmän kun meillä oli kummallakin pojalla peräjälkeen ja kaverilla todettiin kannsa pojalla sama juttu.

Liikkeitä täällä on tunnettu kolme viikkoa ja tää viikko on jo näkyny ulkoakin päin että hyvään suuntaan mennään. Neiti vaan on välillä niinkin vilkas että oikein sattuu.

Ostoksia ollaan mekin tehty. Ostettiin viime viikolla turvakaukalo ja tänään tuli sitteri postissa ja kirpputorilta on kertynyt vähäsen oikein ihania pieniaä vaatteita. Äitiysvaatteitakin on joutunut ostaa vaikka kuinka paljon kun ei omat vaatteet enään mahdu päälle.
 
enkelipojat Toivottavasti en tunkeillu kysymykselläni :ashamed: Tuli vaan mieleen jos tosiaan peräjälkeen todetaan pojilla tällainen syndrooma/vamma. Ja joskus on vammoja tai syndroomia joita todetaan useammin toisella sukupuolella entä toisella. Mutta tosi mahtavaa että nyt näyttäs kaikki olevan hyvin :) :)

Täällä on väki jo tehnyt ostoksiaan :D Meiltä onneksi kaikki löytyy, paitsi se sitteri ja pieniä vauvan vaatteita. En kyllä itse vielä tohdi lähteä niitä osteleen. Vaikka minulla alkaa olla jo aika luottavainen olo tämän raskauden suhteen.

Tyttö ja poika oloja väki myös miettii... Poika olo nyt on, mutta se johtuu siitä että luulin nähneeni 4D ultran kuvassa vehkeet. Voi olla että oli myös jalka osunu just tielle! En halua sitä ultraajalta tietää, mutta aion kattoo ultrakuvaa "sillä silmällä" Sitten kun on rakenneultran aika.
Tämä tunne voi johtua myös siitä, että "pelkään" ( tai kauhulla odotan ) jos tulee tyttö et se on sitte HIRMUNEN tuittupää. Niinkuin tytöillä on yleensä enemmän luonnetta kuin pojilla. Mutta eihän se sitä sano, jostaki nämä "pelot" juontaa juurensa. Itse kun olen ollut sellanen enkeli :LOL: :whistle:

Pitemmittä puheitta poika koisiin!!

R iikka ja edelleenki 17. rv
 
vuh
Iltaa! Väpä tervetuloa! En mäkään tosiaankaan ole mikään vauvalässyäiti. Äitejä voi olla miljardia eri tyyppistä ja kaikki ovat omalle lapselleen parhaita. (Oliko toi nyt vauvalässytystä... :saint: ?!) Ekassa raskaudessa en osallistunut tänne odotuspuolen kirjoitteluunkaan, kun pelkäsin, että täällä olisi ollut tekstit liian auvoisia ja makeilevia. Mutta ihan tavallista porukkaa täällä minun mielestäni tuntuu olevan! :flower:

Mä en ymmärrä, miten mua häitsää toi maha jotenkin ihan liikaa. Siis se, että se näyttää niin kamalan läskiltä. Vaikka siellä läskin alla on siis Se Tärkein Asia. Päätin jättää karkit ja herkut pois toistaiseksi. Helpompihan se on nyt "laihduttaa" kuin sitten vuoden lopulla, kun on vauvahässäkkä muutenkin päällä.

Tyttö- ja poikaolosta Mulla on tyttöolo, mutta en menisi siihen ihan kympillä luottamaan, kun mulla oli tyttöolo tuosta esikoisestakin, joka siis on poika. :D Onko teillä monilapsiset menneet aikaisemmat veikkaukset oikein vai pieleen?

On ihan järkky väsymys. Jaksaiskohan kattoa Rakkautta ja rimakauhua vai menisköhän suoraan petiin? Näitä eksistentiaalisia kysymyksiä pohtii: vuh 17 + 4
 
snodgrass
MOikka!

Daydreams tsemppiä ja :hug: !! Kurjaa kun joudut olemaan epätietoisuudessa, toivottavasti siellä ultrassa selviäisi jotain! Ja tietty toivotaan parasta myös tulosten suhteen.
Cora voimia ja jaksamista myös sulle! Kumma juttu tuo, että mikä siellä nyt supistelee! Toivottavasti asia selviää ja apuja löytyy tilanteeseen.
Väpä, olen aatellut esikoisen saatuani, että jotenkin etukäteen on paljon helpompi ymmärtää ne konkreettiset negatiiviset muutokset mitä on edessä (oman ajan väheneminen, mahd. valvominen yms) kuin tajuta kuinka paljon iloa, onnea ja rakkautta se lapsi parhaimmillaan elämään tuo. Ei siis mitään paineita odotusajasta, kukin tyylillään, ja eiköhän asiat tosiaan kirkastu viimeistään lapsen synnyttyä =)

Täällä ei ihmeitä. Masu kasvaa, ja oon taas syönyt niin paljon kaikenlaista et hirvittää huominen neuvola. Viimeksi täti jo hienovaraisesti huomautti kun oli tullut n. 600g/vk painoa lisää... En tiedä sukupuolesta, mutta aikas aktiiviselta tyyppi vaikuttaa. Myllää ja potkii jo aika tuntuvasti välillä.

Ainiin Janelle piti toivottaa onnea ja voimia konttaamaan oppineen vauhtiveikon perässä pysymiseen! :D

Nyt iltapalalle!
Snodgrass ja neponen 19
 
Alkuperäinen kirjoittaja maariankämmekkä:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
mulle sanottiin 3 kertaa että on tuulimuna, mutta nyt rv 15+3 menossa =) en oo paljon nyt kirjoitellut kun edelleen pahoinvoinnin kourissa :/

Sehän mukava kuulla! Eli ei ihan vielä kannata menettää toivoa. Ensiviikolla kuulema uudestaan ultra, jospa silloin saisi kokonaan varmuuden.
sano ystävällesi että luottaa omaan tunteeseen onko kaikki hyvin... mulla näkyi vasta parin viikon päästä siitä ku sanottiin että on tuulimuna.. kolmannella ultraus kerralla ehdottivat jos kohtua alettaisii tyhjentää, mutta sain vielä viikon armonaikaa pyydettyäni ja niinhäs siell sitten pikkuisen sydän sykki :heart:
 

Yhteistyössä