***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

Alkuperäinen kirjoittaja pehmis:
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
painat muokkaa profiilia...sitten sielä lukee kuva jonka perässä selaa valikko...painat sitä niin pitäisi tulla kuvat näkyviin...valitset vain nappia painamalla kuvan sieltä jonka haluat profiiliin ja sitten hyväksyt profiilin muutokset..pitäis tulla näkyviin.
olihan tämä nyt mahdollisimman hankalasti selitetty :LOL:
niin mä tein,mutta ei kuvaa näy..???
no voi ei.. kyllä sen pitäis tulla noin näkyviin..osaiskohan joku toinen neuvoa paremmin..mä oon aika huono itsekin näiden koneiden kanssa niin en varmaan taida olla paras neuvomaan.. :D


 
Onneksi kaikki kunnossa Coralla! Ymmärrän hyvin, että haluaisit olla ulkona, mutta koita nyt vaan malttaa levätä! Meillä on kaikilla aikaa nauttia kesäauringosta - itse ainakin aion pitää kesäloman heinäkuussa ja mammis alkaakin sitten elokuussa :) Onko teillä parveketta tai terassia, jossa voisit vaikka istuskella ja lueskella?

Mä olen ollut myös tuntevinani liikkeitä.. Kumma juttu, luulisi, että toisella kierroksella liikkeistä voisi olla varma.. Kätilö sanoi mulle ultrassa, ettei liikkeitä VOI tuntea ennen 16. viikkoa ja mähän olin tuntevinani suunnilleen jo 12. viikolla. En tiedä olenko siksi vieläkin hiukka ymmälläni.. Mutta kyllä nää alkaa tuntua sen verran vahvemmille, että taitavat olla vauvan liikkeitä.

 
Hienoa cora että kaikki oli hyvin!

Pitää lähtä alotteleen viikkosiivousta.. Huomenna en siivoa mitään vaan lähden Hulluille Päiville ja muutenki vähä shoppaileen. :)

Hyvää viikonloppua!

syysmama 17+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamiliya:
Onneksi kaikki kunnossa Coralla! Ymmärrän hyvin, että haluaisit olla ulkona, mutta koita nyt vaan malttaa levätä! Meillä on kaikilla aikaa nauttia kesäauringosta - itse ainakin aion pitää kesäloman heinäkuussa ja mammis alkaakin sitten elokuussa :) Onko teillä parveketta tai terassia, jossa voisit vaikka istuskella ja lueskella?

Mä olen ollut myös tuntevinani liikkeitä.. Kumma juttu, luulisi, että toisella kierroksella liikkeistä voisi olla varma.. Kätilö sanoi mulle ultrassa, ettei liikkeitä VOI tuntea ennen 16. viikkoa ja mähän olin tuntevinani suunnilleen jo 12. viikolla. En tiedä olenko siksi vieläkin hiukka ymmälläni.. Mutta kyllä nää alkaa tuntua sen verran vahvemmille, että taitavat olla vauvan liikkeitä.

no ohhoh..kyllä mäkin olen ollut tuntevinani jo liikkeitä reilu viikon ajan..ja viimeraskaudessakin tuntui ekat liikkeet jo joskus 15+
sitäpä en ole edes tiennyt ettei niitä voi aiemmin edes tuntea. :ashamed:

:(
 
No huh huh Cora onneksi kaikki hyvin. Nyt voin lähteä kylpylä reissuun rauhallisin mielin :)
Jaksahan lepäillä!!

IHANIA ja suuria massukkoita teillä. Itsellä ei ole vielä mitään (tietty nuo omat plösöt ) Ja vattallani nukun edelleen.

Sain sitte ystäväkseni hiivatulehduksen :kieh: joku teistä palstalaisista sen mulle tartutti :LOL:
Suosittelivat apteekista sellasta 3 päivän kuuria ennemmin ku yhden päivän. No mutta reissuun jää nyt sitte yksi tabu käytettäväksi. Täytyy soitella neuvolaan jääkö pulikoimiset välistä. Näin sitte ihan hireetä painajaista että rupesin vuotaan... keskenhän se tuli... siis unessa :(
Tissit meinaa paleltua ja yöllä ne on alkanu tuntua siltä niinku olis maitoa pakkaantunu.

Ihanaa päästä ostaan tissiliivejä ja housuja ja ehkäpä vähän paitojakin. Ehkä tuo talon isäntäväki saa jotain...jos jää rahaa :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

R iikka 15+5
 
Niistä liikkeistä vielä... Kyllä mä uskon että jotkut tuntee aikasemmin entä toiset. Ei se niin sanottua ole. Toisilla on herkemmät/tarkemmat aistit entä toisilla.
Itse havahdun tunnustelemaan vasta sitte kun se meni jo. En siis ole varma onko ne sikiön potkuja vai ei...

Nyt moi
 
Heippa kaikki syysmassukat pitkästä aikaa!!

Terkut Thaimaasta! Reissu meni hyvin ja ilmat suosivat ja mitään vaivoja ei ilmennyt! Kotiuduttiin ihan vasta parit tuntia sitten, finnairin lento oli taas vaihteeksi myöhässä... ja mun pitäis sit samoin tein mennä iltavuoroon :( mutta eiköhän se tästä, sain yllättävän hyvin koneessa nukuttua vaikkakin oon ihan väsy vielä :/

Mutta siis hyvin meni ja nyt ei vois vähempää kiinnostaa töihin meno. paljon olette kahden viikon aikana kirjoitelleet, en ehtinyt kuin nopeasti silmäilemään. ja katselin, että pari meidän pinosta oli jo saanut ihania kuvia tuonne masukuva-pinoonkin! mun masu ei vielä kyllä näy, mikä kyllä harmittaa... vaikka olen ihan normaalipainoinenkin ja vartaloinen.. mutta on se alavatsa alkanut kovettumaan ja pikkasen pullahtamaan ulos. kaippa mulla on vaan niin paljon tilaa kasvaa tonne sisään päin. liikkeistä en vielä mene takuuseen, vaikka olen viimeisen viikon aikana jotain ihmeellista tuntenutkin..en vaan uskalla vielä sanoa, onko ne niitä. ja vähän taas jänskättää maanantain neuvola, kun viime kerrasta on jo yli kuukausi..niin jälleen mietityttää, että jos sydänäänet ei kuulukaan... mutta kuuluuhan ne, eikö! :) muutoin olen hyvävointinen edelleen ja matkalla jopa pariksi päiväksi "unohdin" olevani raskaana, eli en taukoamatta ajatellut että mikäs rv ja päivä nyt taas onkaan :D

ihana katsella kaikkien viestien lopussa jo mielestäni niin hurjiksi kasvaneita viikkoja!! toivottavasti kaikki jatkuu samaan malliin meillä kaikilla!

Pahoittelen omanapaisuutta, mutta en tosiaan vielä ehtinyt paneutua teksteihinne. Ehkä viikonloppuna kirjottelen enemmän, kun pääsee vapaalle ja eroon aikaeron tuomasta väsymyksestä!

Mukavaa loppuviikkoa!!

suhveli 17+2 :heart:
 
Hyvä, että Coralla ja pikkuisella kaikki kunnossa! Täällä myös pidetty peukkuja pystyssä.

Tervetuloa suhveli takaisin kotiin ja tsemppiä töihin!

Tänne ei kummempaa, joten en sen pidemmin nyt kirjoittele. Kaveri tulee kohta pikkuisen pojan kanssa käymään joten heipä hei taasen!

Nenna ja siskoveli 16+6
 
ail
Meillä on nyt vatsatautia kotona ja pelkään ihan hysteerisesti että se tulee minulle.Miten on,onko vatsatauti raskaana jotenkin vaarallista?Kuulemma kuivumisvaara on suuri mutta eikai sitä sikiötä voi "oksentamalla/ripuloimalla" ulos saada?Enm tiedä mistä kaikki nämä pelot kumpuavat kun kuiteskin jo neljäs lapsi tulossa ja viides raskaus jo.Auttakaa te jotka olette raskaana vatsataudin sairastaneet.

ail ja Pipsa 18
 
Pikkuhiljaa alkaa aurinko paistamaan tänne sisätiloihinkin. :) Ja meillä ei tosiaan ole parveketta, mutta ajattelin mennä pihalle istuskelemaan kohtapuolin...
Ajattelin muuten ehkä irtisanoutua siitä myymälätyöstä. Sitten kun sairasloma loppuu, ajattelin hakea lastenhoitotyötä. Olis niin paljon mielusampaa. Eli jos jollakulla tai jonkun tutuilla tarvetta mukavaan lastenhoitajaan, niin viestiä tännepäin! Mulla on monta päiväkoti -harjottelujaksoa takana ja myös ala-asteen harjoitteluita... Alueina siis Vantaa ja Helsinki.
Kiva mainostella täällä
:ashamed:
Kiitos vielä runsaasta huomiostanne ja mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Kiva kuulla että coralla kaikki hyvin!!vaikka viikkoja alkaa jo olemaan niin silti aina välillä miettii että onkos kaikki hyvin, kun ei ole vielä niin näkyvää ja tuntuvaa tää raskaus..sitten kun potkut alkaa tuntua, niin luulen että saa välillä mielenrauhan..paitsi että sitten panikoi kun niitä ei kuulu.. :kieh:

Kyllä ne sydänäänet kuuluu suhveli!!!

Mä kävin eilen kattomassa jo vaunuja ja päädyttiin sitten emmaljungan city crosseihin ja siihen sitten se citykoppa..oli aika kevyen tuntuset ja paljon sirommat kuin esim. Edge duo combit..vielä ei mitään ostettu mutta hyviltä vaikuttivat, onkos jollain kokemuksia???

jkoo + Pikkuinen 15+6 (16+3)
 
Sairastin noin kuukausi sitten rajun vatsataudin. Ikuna eläessäni en ole moista kokenut. Vuorokauteen en saanut mitään pysymään sisällä, vesitilkkakin tuli bumerangina ulos. Ihan zombina hoipertelin kotona vessan ja sängyn väliä. Soitin huolestuneena päivystykseen, suhtautuivat siellä rauhoittelevasti tilanteeseeni. Tietysti jos tauti olisi pitkittynyt eikä neste olisi alkanut pikkuhiljaa pysyä sisällä, olisi ollut aihetta mennä hoitoa saamaan. Voimat meni pariksi päiväksi, mutta muita jälkiseuraamuksia ei tullut. Mieskin sai samaisen vatsataudin lievemmässä muodossa ja sairasti sitä tietysti tyylilleen uskollisena pitkään ja hartaudella...:) Ai niin, rvt nyt on jotain 18, joten sairastellessa oli siinä rv14.
 
Ail:Sairastin noroviruksen tapaisen, kun viikkoja oli 8. Kaksi päivää tosiaan oksensin kaiken ulos. Siis vedenkin. Lääkäri käski juoda silti jatkuvasti, jos jotain ehtisi imeytyä. Join jaffaa, mustikkakeittoa ja mietoa teetä, ainiin ja söin vatsahappobakteereita. Vettä ei kauheemmin kannata litkiä, kun se huuhtoo suoloja pois. Oksentamisesta ei ole mitään vaaraa sikiölle, mutta jos parin päivän jälkeen tulee edelleen ylös, niin kaipa pitäisi mennä tiputukseen. Pidä vaan huoli nesteytyksestä!
Ainiin, mulle ainakin kohoaa korkea kuume aina vatsataudin aikana. Kannattaa muistaa, että yli 39'C ei saisi kuume pitkäksi aikaa kohota raskaana ollessa. Eli jos kuumetta ja vatsatauti, niin pakko käyttää suppoja...
Eli ei MITÄÄN hätää! :)
 
voisinko kanssa liittyä tähän pinoon la ois 09.09 ja viikkoja ois nyt 17+3. En ole aikasemmin viittinyt liittyä pinoon koska meillä on ennestään kaksi enkelipoikaa jotka sairasti meckelin syndroomaa ja se on periytyvä tauti ja siinä on 20% mahdollisuus että se uusiutuu joka raskaudessa, mutta nyt näyttäis siltä että ollaan saamassa terve tyttö vauva. Ensimmäinen lapsi ois siis kyseessä.
 
ail
Kiitos suuri teille Orlando ja Cora.Helpottaa kun tietää että vatsatauti ei sikiötä tapa.Toi nesteytys on mulla tosi huonolla kantimilla jo valmiiks joten jos/kun vatsatauti tulee niin kaipa tiputukseen joudun.Se ei kyllä onneksi pelota.Tervetuloa enkelipojat,mukaan joukkoon.Pidetään tottakai peukkuja että teilläkin kaikki menisi tälläkertaa hyvin.

ail ja Pipsa 18
 
Enpä ole aikoihin kerennyt tänne kirjoittelemaan, lukemaan vain..
Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta. Oon ajatellut, että en sitä ota, mutta kunhan uus pakkaus julkaistaan, niin pitää sitten miettiä uudestaan. Aika paljon kaikkee tarviketta on muilta lapsilta jäänyt, joten välttämättä sitä pakkausta en kyllä tarvii.
Vatsataudista tai mistään muustakaan tyypillisistä hetkellisistä sairauksista ei pitäis olla mitään vaaraa vauvalle =) Mä oon kaikissa raskauksissa ollut kyllä tosi immuuni sairauksille, ei edes flunssat ole tulleet, vaikka yleensä saan kaikki maholliset syys- ja kevätpöpöt ja sairastelen niissä useamman viikon. Pitänee koputtaa puuta..
Mun pitää ottaa seuraavaan neuvolaan mun verenpainemittari mukaan ja testata että toimiiko mun mittari ihan oikein. Kokeilin kyllä jo yhdellä toisellakin mittarilla, mut tuntuu niin kummalta, että neuvolassa on paineet aina yli 150/90 (jännitän tietenkin), mutta kotona rasituksenkin jälkeen mulla on paineet tyyliin 128/75...

rv 15+2
 
Taas oli ihania massukoita esillä :heart: Voi kun omastakin selkeesti erottuis se vauvamasu, mutta ei :headwall: Tai kyllä sen itse erottaa mikä on läskiä ja mikä vauvamasua, mutta muut ei välttämättä :whistle:

Enkelipojat Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan ja toivottavasti tosiaan tällä kertaa kaikki menee hyvin ja saatte käärön syliinne :heart:

Suhvelille tervetuloa sieltä lämmöstä takaisin =)

Täällä muksujen kanssa ollaan kotona, kun miehellä iltavuoroa koko viikonloppu. Jotenkin tylsiä nää iltavuorot :/ Kun kyllä sitä apua täällä kaipais...välillä ajattelen kauhullakin tulevaa, kun on yksi lisää täällä säheltämässä :kieh: Ihaniahan nuo mussukat on :heart: mutta välillä niille kasvaa sarvet päähän ja sitten ei mikään oo enää hyvin :kieh:

Hyvää viikonloppua kaikille =)

katjuska ja vilpertti 18+2 :heart:
 
Tervetuloa takas suhveli.. :wave:

koiramammalla
ihana masu! :heart:

Dior , tuo bola - koru on ihan mielenkiintoinen, pitääpä tutustua netissä lisää.. ei tiedä vaikka tilaisin itsellenikin. :)

enkelipojat
Tervetuloa mukaan ja onnittelut, toivottavasti kaikki menee hyvin.

ail Mulla oli just oksennustauti ja eipä nuo mitään erityistä terveyskeskuksessa sanoneet, kun mainitsin olevani raskaana. Käskivät vain juoda tarpeeksi. Itse olin vähän huolissani. No, join paljon limsaa ja onneksi tauti ei kestänyt kauan, joten ruoka ja juoma alko pysyyn sisällä melko pian. Ja tuollahan tuo vauva liikuskelee masussa edelleen.. :)

Katjuskalle Jaksamista sinne muksujen keskelle. :)
 
Pikaiset kuulumiset täältä.. Olin tänään rakenneultrassa ja laskettu aika siirtyi takaisin siihen mihin olin sen itse kuukautiskierrosta laskenut eli 2.9. Eli nyt olen virallisestikin syysmassukka.. B) Viikolla siirtyi eteenpäin. Olin np-ultrassa Koskiklinikalla ja tuolloin lääkäri katsoi vähän sinne päin, että vähän nuorempi ehkä, mutta piti viikot kuitenkin ja oli enemmän keskittynyt tuohon turvotuksen mittaamiseen.. :D Eipä sillä väliä, kun itse olin jotenkin asennoitunut syyskuuhun enkä malttanut tästäkään pinosta hävitä. Esikoinen syntyi laskettuna päivänä, joten saattaa olla jopa toivoa, että Sylvi putkahtaakin maailmaan vielä elokuun puolella. Eihän sitä koskaan tiedä. Muuten kaikki siis hyvin, rakenteet jne. Kahden viikon päästä kuitenkin uusintaultra tuon koon vuoksi, että johtuu varmasti tuosta pitkästä kierrosta eikä muusta..

Hyvä että coralla kaikki hyvin.. Ja ail nyt vaan kaivat käsiddesiä jostain ja koitat vältellä vatsatautia.. Inhottava juttu, mutta ei missään nimessä vaarallinen raskausaikana. Huolestuttaa vaan tuo kuivuminen, kun ei muutenkaan nesteet uppoa.

Tyyne ja Sylvi 18+3
 
Ihanii teidän masu-kuvat! Voi jee. Tuli ihan sellanen olo että ehkä munkaan masu ei ole ihan täysin kokonaan tätä omaa mössöö vaan on siihen syy miksi se tolleen pömpöttää :)

Tänään on IHANA päivä! Tääl oli ihanii kuulumisii ja uusi odottaja enkelipojat tervetuloa mukaan kirjottelemaan. Mä oon täällä tänään IHAN viiliksissä. Mies lähti pikkuneidin kanssa tänään 8.45 isännän veljen luo ja mä jäin tänne valmistautuu syömään menemiseen (12.00) ja teatteriin siskoni ja äitini kanssa. Äitini (meidän ihku mami) oli ostanu mulle ja mun siskolle synttärilahjaksi teatterilipun ja vie meidät syömään. Pääsee tämä äiti joskus ulos tästä kaksiosta, JEEE!! Oon siis viikot yh-äiti ku mies käy järvenpäässä töissä. Ja sit viel illalla pääsen siskon synttärikemuille. Meillä siis siskon kanssa synttärit menee niin et siskolla on 9.4 ja mulla 12.4 :D

Onko teillä muilla sattumuksia vanhempien lasten kanssa ja niiden suhtautumisesta massuun? Meidän neiti 3 v yritti keskiviikkona tiirailla murmelia mun navan kautta. Hän ihmetteli että kun ei näy missään. Hän halusi että näytän massussa olevan vauvan, ja kun sanoin että en mä voi sitä näyttää ni hän venytteli mun napaa ja tuijotti sitä ja kysyi "onko se sun napassa?" voi, meinas siitäkin itku ihan tulla ku toinen niin liikkiksenä haluis nähdä vauvan navan kautta. :LOL:

Juu ei, kyllä mä nyt kiidän tonne valmistautuu vähän sitä syömistä ja teatterii varten ku meno on näin puolenpäivän aikaan jo. Ja voisin kattoo jos ehtisin löytää siskolle jonkun synttärilahjan jo täksi illaksi, mehän vietetään niitä sit vasta viikonpäästä sunnuntaina (mammat ja pappat pyydetään kylään ja silleen)

Ainii, sen verran että täällä oli muuttaneita. Meillä on muutto edessä NYT. Pitäis huomen ja maanantaina kantaa kamat uuteen osotteeseen, mut haa, siel on viel seinät ihan vaihees ni kattoo miten meidän käy :LOL:

Nyyttimyy ja murmeli 16+4
 
Täällä ukko nyt sitte mahataudissa :/ Nyt mulla on sitte kolme hoidettavaa täks illaks, kun eilen niitä oli kaks :kieh: Pitää toivoa ettei itselle tuu. Viime raskauden aikana ukko sairasti kauheen oksutaudin ja mä yli vuorokauden sitä hoidin ja olin vieressä ja ei silti tarttunut, että liekö sitten jotain vastustuskykyä tullut lisää raskaudesta....

Nyyttimyylle mukavaa päivää ja iltaa...on se kiva joskus päästä tuulettumaan. =) Ja mielessäni täällä yritin kuvitella teidän tyttöä huhuilemassa vauvalle navan kautta. Ihania noi lapset :D Meillä jo isompi tietty ymmärtää ettei vauvaa mistään näe ennen kuin syntyy ja tää nuorimmainen ei sitten taas ymmärrä tietenkään asiasta viel yhtään mitään ;)

jahas...vieressä haiseva poika, joten :wave:

katjuska ja vilpertti 18+3 :heart:
 
ihan tällee pikana kysyn nyt teiltä tämmöstä asiaa mikä kovasti mua askarruttaa, jotenkin en vaan saa aikaseks soitettua mun tädille (joka siis mun terkka) ja kysyttyä...jotenki taitaa nolottaa :ashamed:
viime raskaudessa tällästä ei ollut mulla lainkaan, jos siis joku tietäis/tunnistais oireita niin kertokaahan!Mulla siis varsinkin pitempään kävellessä ja esim. siivotessa, tuntuu sellanen niinkun paine tuolla alapäässä ja alavatsassa.Tänään ja eilen kun käveltiin reippaat (8-10km) lenkit niin tuntu ihan kuin alapää olis jotenkin niinku "auki" (en osaa selittää sitä tunnetta, jotenkin vaan tuntuu et joku sinne painais...) ja pissahätä tulee ihan tajuttoman äkkiä, ihan niinkun olis jo loppusuoralla.Sit kun lopulta pääsee vessaan niin ei sit tuukaan kun pieni liru, ei siis mikään tajuton hätä ollukkaan.kävelyn jälkeenkin pitkään tuntuu että olis jotain häikkää tuolla alapäässä...joo tiedän, pitäis vaan soittaa ja kysyä, aattelin kuitenkin teiltä nyt kysellä ensin jos jollain olis kokemusta, ja jotenkin tuntuu niin vaikeelta kuvailla et miltä siellä nyt tuntuu...Jos tajusitte :)
tuli kyllä niin sekava sepustus mut toivotaan et joku tajus ees vähän sinne päin :D

Daydreams ja pipana 18+4
 

Yhteistyössä