***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

huomenta vain kaikille!!
aamu lähtikin sitten mukavasti käyntiin taas vaihteeksi ennen kuutta.. |O
toinen lapsista herää ja herättää sit kaikki muutkin :heart: vaan on ne ihania vaikka äippä onki pikusen väsyny.. :heart:
aloinpas itsekin miettiin ihan uudelta kantilta tuota äippä pakkausta...meillä olisi sängyn osto edessä kyllä ja ylimääräistä ei silleen kauheesti ole koskaan..ehkä mietin kaksi kertaa uudelleen ottaisinko silti rahana ja ostan tulevalle pikkuisellle sängyn sillä rahalla.. :)
kuitenkin minulla jo tuo 2007 vuoden pakkaus on ja kaikki on ihan kunnossa ja osa kyllä käyttämättömiäkin..ehkä harkitsen uudelleen asiaa :whistle:

toisena mielihaluna sen tabascon jälkeen on nahkiaiset..mietinkin eilen että taidanpa kokeilla miltä maistuu kun laittaa nahkiaisen päälle tabaskoa.. :LOL: olisittepa olleet näkemässä miehen ilmeen... :LOL:

jane85 ja rv 15+6
 
vuh
Huomenta! Mä ymmärrän hyvin janen tabasco-halut! Ite teki muutama viikko sitten koko ajan mieli jotan tulista ja söin jalopenoja leivän päällä ihan sikana. Sitten kun aloin maustaa tavan jauhelihakastikkeitakin tulisilla chili-pippureilla, perheen miesväki pisti hullutukselle stopin! :D Tota nahkiais-himoa en kyllä ihan yhtä hyvin tajua... :D Ainut mielihalu nykyään on cola, mitä yritän välttää. Joku taisi täällä kirjoittaa, että vauvasta voi tulla kofeiinin seurauksena vaikeauninen? Lieköhän tuo totta vai tarua, mutta en viitsi ottaa riskiä!

Me otetaan ä-pakkaus rahana, kun meillä on to-del-la paljon vauvanvaatteita esikoisen jäljiltä.

Mies on Helsingissä taas pitkällä kokousmatkalla, joten me pärjäillään täällä tämä viikko keskenämme. Koira tuolla taas mouruaa eteisessä, että haluaa naruun pihalle. Taidanpa siis lähteä toteuttamaan taas kutsumustani koiran palvelijana... ;) Näkymisiin!
 
snodgrass
Huomenta!

Mulla menee hermo!! |O |O Tää tauti (flunssa siis) ei helpota yhtään! Lauantaina jo alkoi, ja nytkin oon ihan tukossa, kamala paineen tunne vaan tuolla onteloissa. :headwall: :headwall: Eilen illalla jo itkua väänsin, kun oon niin väsynyt, ja väsynyt oleen väsynyt ja tukkoinen. Ja meidän neiti kaipaisi kovasti äidin huomiota ja leikkiseuraa, mutta kun ei vaan kykene.. ja meinaan hermostua heti jos toinen kysyy vaikka samaa asiaa useamman kerran :( Varasin kyllä tälle päivälle työterveydestä lääkäriajan, katotaan jos olis poskiontelotulehdus. Tuskinpa silti. Ärsyttävää kun ei voi oikeen mitään troppia ottaa. Nasolin auttaa hetken, mutta aika laiha lohtu se on. Duactia meillä olis, ja se vois toimiakin tähän tukkoisuuteen, mutta sitähän ei toki raskaana saa syödä..

VOih, taivaannasta nyt kun mainitsit sen lakritsijäätelön niin alkoi tehdä mieli... Tykkään siitä kovasti :p

Parempaa päivää teille muille!
 
Hyviä huomenia kaikille!
Monilla on ollut vähän epävarmoja fiiliksiä odotuksen suhteen. Itsekin olen huomannut samaa, mutta myös sen että olotilat vaihtelevat kovasti. Välillä on onnellisen odottava ja luottavainen olo, joskus taas vaivun ikävään epävarmuuteen enkä ole yhtään varma onko kaikki hyvin. Onneksi ensin mainittu hyvä fiilis on päällimmäisenä. Ne synkät tunnelmat ovat tosi ikäviä, mutta onneksi tsemppausta saa läheisiltä ja tietysti neuvolastakin tarpeen tullen.
Olen edelleen pyöräillyt töihin, yhteen suuntaan tulee kolmisen kilometriä. Pelasin aktiivisesti työpaikan jalisjoukkueessa, mutta joukkomme potkupalloilu on sen verran railakasta touhua että piti jättää jo raskauden alkuvaiheessa rakas harrastus. Myös ratsastamisen olen jättänyt. Liikun ja touhuan muuten entiseen malliini, mutta suosiolla jo lepään heti kuin siltä tuntuu. Mitään ei kantsi nyt riskeerata.
Minuun uppoa tällä hetkellä erityisesti suklaalakritsajätski. Huonompi homma on, ettei kukaan muu perheessä sitä syö joten on ihan pakko syödä itse koko litran paketti.:)
Iloista ja luottavaista odotusta koko väelle!
 
Täällä on himon aiheena banaanisuklaa jätski, vaikka oikeasti inhoan banaania ja suklaastakaan en suurremmin perusta :D

Eilen oli miekkonen tehnyt ihunaista pannaria ja sainkin sitä sitten mansikkahillon ja vanilja jäden kera sohvalle kun tulin rättiväsyneenä kotio :heart: Voi kun pääsis jo kotiin ni vois syödä loput siitä :D
 
moikkis
Ruokahimoista oli puhetta, mun tekee niin paljon mieli Intialaista oikein oikein tulista ruokaa! ja sitten on mentävä sitä ravintolasta hakemaan. Onneksi ei noita himoja tuu ku parin viikon välein, ni ei kaikki rahat tonne uppoa. Maitotuotteita on tehny mieli, aikasemmin en ois voinu kuvitellaakkaan juovani maitoa, nyt menee lasillinen jos toinenkin. Piimä ja viilit upoo myös.

Äitiyspakkauksesta oli myös jutustelua, en aio ottaa sitä, vaikka ootankin esikoista, kun saan siskolta jolla nyt puolvuotias ja muutenkin noita vaatteita ja tarvikkeita on ihan tarpeeksi, kun kierrätetään noita kolmen siskon kanssa, joilla kaikilla on pieniä lapsia.

Mulla ei oo vielä mitään potkuja tuntunu :( kaipa jos odottelis vielä muutaman viikon =) tuntuu välillä vaan nää viikot niiiin pitkiltä.

Nyyttimyy: Täällää on kans itku herkässä, itkin tossa just kaks päivää putkeen. Ei oikeestaan minkään takia, kuhan pillitin. Onneks on mies jonka syliin saa käpertyä vaikka itkis ei minkään takia. Valokuvia katellessa, ärsyttäessä, iloitessa ja varsinki kaikki vauva jutut itkettää.

winix ja kullanmuru 14+1

 
Ihana masu jane85! Mä taidan tyytyä katselemaan vain muiden massuja, en taida kehdata omaani tänne laittaa kun oma masu on lähinnä pelastusrenkaiden peitossa, vaikka uskonkin että jossain siellä uumenissa noin hieno vauvamasu onkin. Tässä raskaudessa täytyy kyllä muistoksi ottaa vähän enemmän kuvia masusta kuin viimeksi. Viimeksi tuli otettua vain yksi kuva ihan viimesillään ja se kyllä harmittaa. Nyt ajattelin, et ottais ensimmäisen kuvan tossa puolessa välissä.

Ruokahimoja ei mulla ole sen kummemmin ollut. Kaikki ruoka maistuu edelleen ja vähän liiankin hyvältä välillä. Jos jotain täytyy keksiä niin ehkä noi tomaatit on maistuneet nyt enemmän kuin normaalisti.

Äippäpakkaus meinataan tälläkin kertaa ottaa, koska mun mielestä se raha on niin pieni, ettei millään korvaa sitä vaate-ja tavaramäärää mitä pakkauksessa on. Ja onhan ne ihania ne uudet pikkuiset vaatteet.

Just postissa tuli vastaus veriseulasta ja vastaus oli normaali, joten ei tarvi sitä nyt enää odottaa ja jännittään.Eilen vielä kyselin mieheltä siitä rakenneultrasta, et mennäänkö yksityiselle kun kohta täytyis jo aikaa varata jos meinaa päästä, mut eipä tullut selvää vastausta miehen taholta joten ilmeisesti emme sit mene.

Jotain pieniä tuntemuksia on tällä viikolla ollut vatsalla mut en nyt vielä ainakaan varmasti sano, et olis vauvan liikuskelua. Sit kun täräyttää niin ettei ole epäilystäkään niin sit oon varma. Ehkä jo viikon sisällä jotain tapahtuu.

Ihanan lämmin päivä taas joten ulkoilemaan lähdetään, kunhan tyttö herää päikkäreiltä.

Nenna ja siskoveli 16+4
 
heips massukat!
Täällä on taas koulujuttuja ollu sen verran ettei oo ehtiny kirjotteleen, huomenna mennään vielä kattoon vikaa asuntoehdokasta ja sit tarvis ruveta päättään et mikä otettas vai ooteltaisko vielä sopivaa.
Ruokahimoista ootte jutellu, täällä maistuu jäätelöt, limsat ja jostain kumman syystä vihreet pringlesit (joita muuten inhoon!!) taco-dipin kanssa on suurta herkkua!Harmi vaan ettei viittis kovin usein syödä...
äitiyspakkausta ei viittitä oottaa kun on pojalta kaikki vielä tallessa.Toisaalta olis kiva ottaa et sais vaikka sen makuupussin säilyttääkin mut se raha tulee nyt parempaan tarpeeseen kun tarvii ostaa ne tuplat ja pojalle Isojen poikien sänky.
orlando, täälläkin on välillä tosi epävarma olo, joskus aattelee et varmana rakenneultrasta löytyy jotain mut onneks kuitenkin suuremman osan ajasta on ihan luottavainen olo.
liikunnastakin olitte jutellu, mä en kummemmin mitään harrasta, pojan kanssa tulee hyötyliikuntaa ja kävellen hoidetaan liikkumiset niin siinä on mun liikunta...en oo koskaan ollu mikään urheilijatyyppi.Aateltiin kyllä kohtapuoliin alkaa käymään taas uimassa, jotenkin se pojan vauvauinnin loppumisen jälkeen jäi niin nyt vois taas alottaa.
Mitäs vielä...aijuu, profiilissa löytyy "masukuva" jossa kyllä on omaakin masua osa :)
Nyt ulos ennen ku takamus juurtuu tähän penkkiin!

Daydreams ja pipana 18+1
 
Orlando: Mulla on ihan samankaltaisia fiiliksiä. Onhan tää ollut tällaista ylä -ja alamäkeä. Kaipa mä uskon vauveliin, vasta kun saan se rinnalleni. Jopa tosi jörö isäni kehotti ajattelemaan positiivisesti, koska sikiö aistii sen, ns. nesting tai pesänrakennusfiiliksen. N. vkolla 8 sairastin kamalan oksennustaudin ja kovan kuumeen, nyt tietenkin päässä pyörii, että mitä hermostollisia haittoja pikkuselle on tullut. Luinpa sillon netistäkin, että kova kuume juuri alkukolmanneksella saattaa aiheuttaa vauvalle myöhemmin skitsofreniaa. No, varmaankin hölynpölyä tollanen.
Ennen np-ultraa itse taas skitsoilin, että varmasti kuollut yms. Rakenneultrassa lähinnä pelottaa, että löytyy oikeasti jotain tosi vakavaa, normaalin elämän estävää.
Nyt tuli vielä tilattu doppleri, varmaan tulen ihan neuroottiseks sen kanssa. :LOL:
En välttämättä edes hae sitä.
Mulla on ollut aina niin huono itsetunto, että tuntuu vaan niin uskomattomalta, että voin mahdollisesti aikaansaada jotain niin ihanaa :heart:
Vali vali vali.

Mulla on himoja monenlaisia. Paprikalla täytetyt oliivit, fetajuusto, pehmis, hapankorput, valkosipuliperunat, toastit yms.yms.yms. Ja tietenkin myös intialainen ja palak paner.

Ja mullakin on näiden hormooneiden kanssa tekemistä. Kaks pvää viime viikolla itkin kuin krokotiili ja sitten taas ykskaks aurinko paistoi taas... :kieh:

cora14+4
 
Ruokahimoista: mun tekee koko ajan mieli silliä! Eikä mitä tahansa silliä, vaan Abban (ja just Abban) sinappisilliä. Tuskaisen sillihimon lisäksi myös minulle maistuu mitä tulisin ruoka. Se on maistunut jo ennen raskautta, mutta mennyt nyt uusille tulisuusasteille. Hedelmistä satsumoihin tuli eilen illalla niin suuri himo, että söin niitä kuusi yhdeltä istumalta. Makeanhimo on myös valitettavasti tullut alkuraskauden jälkeen takaisin.

Joku kirjoitteli työpaikan uhkaavast tilanteesta. Mä jouduin myös perjantaina ensimmäisen kerran sellaiseen tilanteeseen, että pelkäsin fyysisen koskemattomuuden puolesta työpaikalla. Täysin hermonsa menettänyt isokokoinen teini huusi sentin päässä kasvoistani ja heilui liekillä olevan sytkärin kanssa naamani vieressä. Pelotti oikeasti. Vasta myöhemmin aloin ajattelemaan mitä kaikkea olisi voinut käydä, esim lyönti tai potku mahaan... Asia on onneksi nyt jo selvitetty.

Äippäpakkaus otetaan, vaikka en vuoden 2007 pakkauksen sävyistä, vihreää lukuunottamatta, kovin paljon pitänyt. Tuttu oli heittänyt kaikki paketin vaatteet pesukoneeseen värinapin kanssa, hyviä tuli.

Liikuntaa olen taas jaksanut harrastaa. Koiran kanssa tulee tehtyä pitkiä kävelylenkkejä ja salilla olen käynyt. Työpaikan liikuntasetelit ajattelin käyttää jumppakorttiin. Myös mammajooga kiinnostaisi, onko kellään kokemusta?

Helsingissä paistaa aurinko ja lämpöä on +10. Taidanpa ottaa koiran mukaan ja lähteä kävellen töistä palaavaa miestä vastaan. Aurinkoista päivää kaikille.

Tiinuliini 15+0
 
Tervehdys neuvolasta!

Kirjoittelen huomenna paremmalla ajalla mutta nyt vain pikainen kertomus neuvolakäynnistä:

rv 17
painoa 500/viikko
RR 112/64
pissa puhdas
Hb 130
sf-mitta 16cm
Syke 140
liikkeet + (nämä tuntuneet maanantai illasta selvästi)

Tälläisin paperein pääsin eteenpäin. Rakenneultra aika on parin viikon päästä Mehiläisessä ja se jännittää. Seuraaa neuvolaon toukokuun alussa ja silloin täytetään Kelan lippulaput, otamme pakkauksen. Päätä särkee myös täällä ja sain tehtäväkseni selvittää mistä moinen johtuu. Voi kuulemma olla alhaisista paineista, hapen puutteesta tai jumittuneista niskoista. Tissit vuotaa... tosi ärsyttävää kun mahlaa paidat heti jos on ilman liivejä!

Mutta huomiseen pallomahat!

Koiruus ja pentunen rv 17 POKS!!! :heart:
 
Heipsanssaa piiiiitkästä aikaa!

Sellaista läksin kyselemään, jotta onkos kellään muulla lähtenyt hemoglobiini nousuun raskauden aikana? Minulla oli noussut 125-->136. Eikös tuo lie yleensä laske raskauden edetessä? Neuvolan tätikin oli hitusen ihmeissään. Arveli, josko olisin kuivunut, mutta mielestäni juon melko runsaastikin päivän mittaan. Eka arvo otettiin raskausviikolla 9 ja tämä toinen viikolla 15. Hyvähän se on, ettei rautaa tarvihe syödä purkista, mutta jotenkin jäi kuitenkin tuo asia kalvamaan. Sanokaapas nyt sitten, että suotta mietin koko juttua. Syy pähkintöihini on lähinnä se, kun minähän syön minidisperiiniä varulta, koska lähdetään sellaisesta olettamuksesta, että aiempien keskenmenojeni syy olisi voinut olla tukostaipumus, jota ei ole löydetty nykyisin testauksin. Ja korkea hemppa viittaa paksuun vereen ja niin päin pois. Hemppanihan ei ole vielä kovin korkea, mutta kun suunta on ylöspäin! Luultavasti märehdin turhia. Plääh. On niin hyvin edennyt tämä raskaus, että täytyy jostakin nyhtää huolen aiheet....
 
painat muokkaa profiilia...sitten sielä lukee kuva jonka perässä selaa valikko...painat sitä niin pitäisi tulla kuvat näkyviin...valitset vain nappia painamalla kuvan sieltä jonka haluat profiiliin ja sitten hyväksyt profiilin muutokset..pitäis tulla näkyviin.
olihan tämä nyt mahdollisimman hankalasti selitetty :LOL:
 
snodgrass
iltaa!

Onnea koiramammalle hyvistä neuvolakuulumisista! Varmaan on ärsyttävää tuo rintojen vuotelu. Itse olen onneksi vielä siltä säästynyt, vaan saapa nähdä kun perjantaina pitäisi mennä katsomaan kaverin kaksiviikkoista vauvaa... =)
Lizard, kurjaa että joudut tuota hemppa-asiaa miettimään. Täällä oli kyllä joku muukin, olisiko ollut miia vai kuka jolla oli kanssa noususuunnassa. Pitäisikö merkitä päivän ajan ylös paljonko juot, että näet juotko paljon? Vaikka kyllä kai sen pystyy ilmankin arvioimaan... Pitäneekö vältellä raudanlähteitä, ruisleipää, punaista lihaa yms?? Mutta onneksi tilannetta kuitenkin seurataan neuvolassa, joten tuskin asiasta kannattaa härkästä tehdä. Mutta totta kai tuollaiset aina alkaa mietityttää.

Mun masu on onneksi parin viime päivän aikana rauhoittunut, eikä enää kiristele/supistele jatkuvalla syötöllä. Ilmeisesti lepo on auttanut - vaikka tänään kyllä piti hoitaa asioitakin, kun kävin labrassa ja lääkärissä. Lääkärikäynti sinänsä oli turha, sorrun aina menemään liian aikaisin, jos flunssa on kovin ankara - mutta kun on työterveys, niin ei mene omasta pussista turhakaan käynti...

Ei mitään miellyttävää puuhaa se hiiva- ja streptokokkinäytteen antaminen, mutta tulipa tehtyä. Täytyy sitten alkuviikosta kysellä neuvolasta miltä ne tulokset näyttää.

Kiitos jane omasta puolesta jo etukäteen noista ohjeista, ajattelin yrittää sitä kuvan laittamista, mutta en ole ennen kokeillut. Saapa nähdä kuinka käy.. :D
 
huomenta! =) on niin nätti ilma että tänään taidetaan ollakin ulkona koko päivä lasten kans..eilen tuli käytyä pitkällä kävelylenkillä ja nyt sen kyllä tunteekin.. :whistle: mukavia liitoskipuja ollut sen jälkeen, pitää kävelläkin kun joku pingviini...kai ne on vielä löysällä paikat muutenkin kun pojan syntymästä ei niin kauan ole..enkä ole uskaltanutkaan pidempiä lenkkejä käydäkään pitkään aikaan...

ihana masu Tinii sinulla :)

nyt täytyypi rientää..palailen taas :D

jane85 ja rv 16+0
 
Huomenta!
koiramamma miten oot saanut profiiliis ton vauvalaskurin???yritin, mut en saanut itelleni... :/
kivoja masuja täällä...mäkin voisin laittaa josain vaiheessa, kun saan napattuu esittelykelpoisen kuvan..mutta masua mullakin jo kiitettävästi =)
 
Piti tulla pikaseen korkkaamaan uusi syysmammat :)

Tiinuliinillä tutunkuuloinen mielihalu...sinappisilli. Sitä mä ahmin ku esikoista odotin :)

Nyt on mielihalut pysyneet vähän normaalimpina. Kovasti tekee mieli hedelmiä: tuoreita, säilykkeitä ja kuivattuja. Suklaa on myös sellainen mitä aina välillä haluttaa, äsken piti kaapeista kaivaa 2 levyn jämät :whistle: Ja thairuoka, tulinen sellainen, sitä haluttaa harva se päivä, mutta harvoin tulee sieltä mitään haettua.

Kotidoppleria odottelen jo kovin innoissani. Josko se tänään jo tulisi! Toivotaan!

Voisin laittaa masukuvan esille, jos vaan joku neuvoo miten se onnistuu :flower:
 
Ton masukuvan saa, kun menet aijaa.com sivuille. Siinä heti aloitussivulla on se kuvan tuonti nettiin, otat sen selaa ja etsit koneeltasi haluamasi kuvan ja lataat sen siihen. Kun kuva on latautunut se avaa automaattisesti siihen sivun jossa sun kuva näkyy ja sit eri koodeja, valitse siitä -pieni kuva-koodin ja kopioit sen litanjan siitä, sitten liität sen tähän viestilaatikkoon, johon viestejä kirjataan..se koodi tulee tekstinä näkyviin, mutta kun laitat vastauksen muiden näkyville, niin se näkyy kuvana.
 
Ihania massukoita tänne ilmestynyt :heart: Oma ei erotu kunnolla tuolta pehmikkeiden alta, niin säästän teidät siltä näyltä :whistle: :kieh: :LOL: Ehkä jossain vaiheessa voin jotain laittaa... ;)

Täällä jotenkin taas järki jäässä... tuntuu, että päivät menee niin hujauksella eteenpäin etten pysy perässä millään. Kaipa se johtuu tästä uudesta kämpästä osittain, kun menee päivärytmitkin sitte taas vähän uusiks. No eiköhän se tästä.

Oon taas tässä muutamana päivänä olevinaan ollut tuntevinani ainakin liikkeitä :heart: kauheen ylhäälle ne jo tuntuu...että mahtaakohan kohdunpohjankorkeus mennä jossain ihan huimissa mitoissa jo :kieh: selkeesti tossa navan kohtaa oon potkuja tuntenut.

Mun pitää taas lukea juttuja uusiks, jotta osaan jotain vastatakin :ashamed: mutta mukavaa päivää massukoille :heart:

katjuska ja vilpertti 18+1 :heart:
 
Onpas täällä ihania masukuvia! Lisäsin oman masukuvan tuonne profiiliin, jos jotakuta kiinnostaa..

Oijoi, melko hauskoja ruoka-mielihaluja monilla. Nahkiaiset ja tabasco! :LOL:

Koiramamma Laitto rintojen vuotamisesta, täällä sama homma. Ihmettelin eilen saunaan mennessä, kun mustissa rintsikoissa oli valkoisia tahroja isot läntit. Sit "hoksasin" :) ja vähän puristelin rintoja. Oikeen kunnolla valu sellasta haaleanvaaleaa nestettä, ei sitä nyt maidoksi voi sanoa.

Liikkeistä , eilen illalla vauva touhusi oikeen reippaasti tuolla mahassa kun olin päässy sänkyyn makaamaan. Ja aamulla sama homma kun heräsin, liikkeet tuntu samassa kohdassa, hiukan navan alapuolella oikealla. Nytkin tuntuu liikuskelevan tuolla.. :)

Päänsärystä monet kärsineet, minäkin ilmoittaudun. Vähintään kerran viikossa särkee ja kunnolla. Ei auta särkylääkkeet kunnolla, neuvolassa sanoivat että saa ottaa buranaa mutta en oikeen uskalla. Hierojalle seuraavaksi, voi johtua siitäkin ku niska ihan jumissa.

orlando Kirjoitti noista vaihtelevista mielialoista, hyvin tutulta kuulostaa. Tosiaan, välillä sitä odottaa onnellisena ja sitten taas epäilee kaikkea mahdollista, lähinnä sitä että ei tämä raskaus suju kuitenkaan hyvin loppuun asti, että rakenneultrassa löytyy jotain vakavaa tms. Hohhoi, kyllä kai tuo kaikki kuuluu asiaan.

Aurinkoista, iloista ja muutenkin kaikinpuolin hyvää loppuviikkoa syysmassukoille!

syysmama 17+5 :heart:

[/img]
 
Mun oli pakko tulla kertomaan teille että mä tein tänään erittäin herkän liuska raskaus testin ja sain siihen 2 viivaa,toinen on tosi haalee vielä mutta ei mulla ole menkatkaan vielä myöhässä!
Kp27 menossa, mutta oireet on niin hyvät etten voinut olla testaamatta!
Kyllä kait tämä tästä vielä iloksi muuttuu!?

äittä-67
 

Yhteistyössä