Syyskuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Inga
Listalle:

Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 26v, pirkanmaa, la 12.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Inga: Ensimmäinen, luomu, 35v, pk-seutu, la 20.9.
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Lappeenranta, La 23.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9.

Hei! Laitoin itseäni listalle vaikka en oikein tiedä miten ahkerasti jaksaa kirjoitella. Mutta ainakin lukea :) Yksityinen ultra vasta helmikuun ekalla viikolla eli vielä ei varmuutta missä mennään. Oireita riittää kyllä muillekin jakaa. Kirjaraskaus niiden perusteella...

tiiko
Listalle:

Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9

Mai*82
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 26.9.

Moikka!

Täällä on nyt myös neuvola varattu, helmikuun tokalle viikolle. Tosi kärsimättömänä jo odotan että sais kuulla ne sykkeet!!
Hirveä väsymys on iskeny, koko ajan on nälkä ja ihan kaikki itkettää. Ja aiemmin unohdin mainita että oireena on jo alusta saakka ollut myös ihan hillitön puuskutus. Hengästyn ihan kaikesta tosi kovasti! Rasittavaa! Eka kerralla oli kyllä ihan sama juttu, miten olikin pääsy unohtumaan.

Sukuluolesta senverran että olis kyllä hauska jos pystyisi pitämään jännityksen yllä sinne synnytykseen asti, mutta itseni tuntien se ei kyllä tule onnistumaan! Eli halutaan varmasti tietää heti kun se on mahdollista :)

Onnea minunkin puolesta kaksosten odottajille! Inspiroiduin senverran noista uutisista että näin jo unta että meillekin oli tulossa tuplat.. :) Toivottavasti ei sentään kun tuo esikoinen on vielä senverran pikkuinen.
Ja tervetuloa tietty kaikille uusille!!!

Mai*82 ja rv 5+0

Mai*82

Moikka!

Täällä on nyt myös neuvola varattu, helmikuun tokalle viikolle. Tosi kärsimättömänä jo odotan että sais kuulla ne sykkeet!!
Hirveä väsymys on iskeny, koko ajan on nälkä ja ihan kaikki itkettää. Ja aiemmin unohdin mainita että oireena on jo alusta saakka ollut myös ihan hillitön puuskutus. Hengästyn ihan kaikesta tosi kovasti! Rasittavaa! Eka kerralla oli kyllä ihan sama juttu, miten olikin pääsy unohtumaan.

Sukuluolesta senverran että olis kyllä hauska jos pystyisi pitämään jännityksen yllä sinne synnytykseen asti, mutta itseni tuntien se ei kyllä tule onnistumaan! Eli halutaan varmasti tietää heti kun se on mahdollista :)

Onnea minunkin puolesta kaksosten odottajille! Inspiroiduin senverran noista uutisista että näin jo unta että meillekin oli tulossa tuplat.. :) Toivottavasti ei sentään kun tuo esikoinen on vielä senverran pikkuinen.
Ja tervetuloa tietty kaikille uusille!!!

Mai*82 ja rv 5+0

Tiiko: Siirsin sut tonne listan ykköseksi kun sun la on ihan ekana :)

Viimeksi muokattu:
annikki27
Listalle:​

Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, su 27.9.​

Pitkästä aikaa taas täällä..Ensiksi onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille ja tervetulo uusille!​

Ajattelin varailla ultra-aikaa helmikuun toiselle viikolle. Asun ulkomailla ja pääsen Suomeen käymään helmikuun toisella viikolla ja haluaisin ultraan silloin. Tämä raskaus jännittää kovasti etenkin kun edellinen meni kesken ja lisää jännitystä vieraalla kielellä toimiminen neuvolassa yms. Onko hyviä ideoita mistä ultra-aikaa kannattaa kysellä pääkaupunki seudulla?​

Väsymys, pieni päänsärky ja ajoittainen huono olo vaivaa..Viikonloppu on tähän asti mennyt lähinnä lepäillessä..kivaa se on sekin :)

Annikki27 (4+6)​

sari
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki,ti 21.9
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, su 27.9.

Varpu
Varpu: Toinen tuplana (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9.

Varovasti listaudun. Torstaina selviää, että onko molemmat mukana. Toinenhan oli vähän pienempi, mutta sillä koolla ei ole merkitystä.

Nyt painun lenkille. Pakkanen on laskenu ja kerranki ei väsytä. Tosin nukuin päikkärit töiden jälkeen, kun olin tänään aamuvuorossa...

Varpu
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9.

Vähän korjailin...

...
Moi. Panikoitteko te muut ollenkaa? Ku mä olin muutaman päivän jo ihan rentona. Mut nyt ku ei mul oo mitää oireita, tai no kyl mua kovasti väsyttää, mut ei muuta. Eikä kaikilla joo olekkaan mut nyt mä mietin et onko se normaalia. Pölöä :) Haluis vaan nauttia ja olla,mut ei.
Jenna 6+0

Helinä
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, 10.9

Laitoin itseni listaan kans, väsyttää kovin kokoajan

Helinä rv7+2

orvokki
Moi,
toivottavasti ette heitä minua pihalle, vaan saisin jatkaa täällä, vaikka tuo ensin itse laskemani la siirtyikin elokuun puolelle.... :)

orvokki: ensimmäinen lapsi, inssien välinen "luomuihme", 36v, la 27.8.

orvokki rv. 9+3

Inga
Lisäsin itseäni uudestaan. Pudonnut pois jossain vaiheessa mutta kai te huolitte mukaan?

orvokki: ensimmäinen lapsi, inssien välinen "luomuihme", 36v, la 27.8.
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 20.9.

Helinä
Onko muitten vaat jo hilanneet lukemiaan ylöspäin vai samassa, mulla oli lähtöpaino about 64-65kg ja äsken ku kävin ni näytti 66. Saattaa tietysti johtuä tästä turvotuksesta ja megaannoksen spagettia ja jauhelihakastiketta, ämpäreittäin vettä ja appelsiinin syönnistä, mut kai se kuuluu asiaan perjantaina on neuvola niin pelottaa et neuvolan täti heristää minulle sormea liiallisesta painosta :) Liikun nyt painoindeksini pikkuisen ylipainon puolella 64kg on vielä mulle normaalipainoa siitä yli ei eli kaks kiloo hulahti yli, damn.
No mut pääasia et pienellä ois kaikki hyvin.

Helinä rv 7+3

...
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä;10400933:
Onko muitten vaat jo hilanneet lukemiaan ylöspäin vai samassa, mulla oli lähtöpaino about 64-65kg ja äsken ku kävin ni näytti 66. Saattaa tietysti johtuä tästä turvotuksesta ja megaannoksen spagettia ja jauhelihakastiketta, ämpäreittäin vettä ja appelsiinin syönnistä, mut kai se kuuluu asiaan perjantaina on neuvola niin pelottaa et neuvolan täti heristää minulle sormea liiallisesta painosta :) Liikun nyt painoindeksini pikkuisen ylipainon puolella 64kg on vielä mulle normaalipainoa siitä yli ei eli kaks kiloo hulahti yli, damn.
No mut pääasia et pienellä ois kaikki hyvin.

Helinä rv 7+3
Mulle oli tullu kilo,ku yks päivä kävin... Mut joo varmaan johtuu turvotuksest ja mitä ilmeisimmin kuuluu asiaan. Mä oon kans painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen, itellä kans pari-kolme kiloo liikaa et olis normaalipainos. Mut sama se :) Mä oon kans miettiny ku itelläki pe neuvola et mitä se täti sanoo :)

jenna 6+1

Helinä
No sit me voiaan jennan kaa jännätä yhessä neuvolan tätin risuja :) Ärsyttää ihan ku on päässy ihtesä näille ylärajoille ni ei nyt enää voi tiputtakaan painoa, mut sit kun tästä raskaudesta selviän ni katon et se paino pysyy siel indeksin rajoissa, lupaan ja vannon.

Helinä 7+3

Martsu84
Huomenna ois neuvola aamusta, joten saas nähdä tosiaan risujen kans tuosta painoasiasta, kun mullahan sitä ylipainoa on 10 kiloa, tai oikeestaan nyt jo 11 kg normipainoon, kun joulun aikaan tuli kilo lisää, voi se tosin raskausturvotustakin olla, mut tulihan tuota kinkkua ja suklaataki melkosesti mätettyä ;)

Mut tuntuu kyllä et maha pömpöttää enemmän ku ennen ja sormet on turvoksissa, pitäs vaan muistaa sitä vettä juoda tosi paljon ja varmaan vielä enempi sais välttää suolan käyttöä. Etenki ku sipsit on se mun pahe, vaikka niitä sallin itselle vain viikonloppuna niin tuleehan niissä sitä suolaa sit melkosesti kroppaan.

elmo(:
minäkin liityn mukaan. plussasin 18pv jo, mut niin vähäsii oireit on ollu et en oikein meinaa uskoa tätä.. kävin kyllä tk:ssakin antamassa näytteen ja plussa sekin :)

tuo oireettomuus vaan mietityttää, välillä kylmä ja muutaman kerran päänsärkyä, ei muuta, mutta toiv kaikki hyvin :D
esikoinen olisi tulossa, jos on tullakseen

Nea
Täällä suunnaton pelko että raskaus on keskeytynyt. :( (rv 5+5)
Menkkakipuja on ollut koko alkuraskauden ajan, mutta eilen tuli veskissä käydessä ihan verta (ei hyytymiä tms) ja loppupäivän tuli ruskeaa tuhnua. Varhaisultra olisi vasta 3.2, mutta yritän tänään saada ajan johonkin, jossa voisi sulkea pois ainankin kohdun ulkoinen raskaus. :( Harmittaa suunnattomasti!...jotenkin tuntuu että pieni on mennyt jo kesken.

...Mutta jos näin ikävästi meille kävi, TOIVON sydämmestäni teille muille onnellista odotusta.

zbb
Nea:
En ole vielä edes ilmoittautunut tänne mukaan, sillä mulla ollu just samaa kuin sulla nyt pari päivää. Mullaki ollu koko alkuraskauden jos jonkinlaista vihlontaa ja jomotusta, välillä särkee, välillä menee ohi. Toissapäivänä tuli ekan kerran valkovuodon mukana ruskeampaa tavaraa, eilen tuli jo reilumpi turhadus ja myöhemmin hieman kirkasta vertakin (tosin ei paperille asti, piti mennä ite tökkimään...) :( Nyt kuitenkin tyrehtyny vähäksi aikaa, mutta pelko tuulimunasta vaivaa :( Mulla menossa nyt 5+1... jos on.

Tää on kyl ihan kamalaa tämä odottelu :/ Mulla on muutenkin yllätysvauva kyseessä, jos menetän tämän, en edes tiedä, koska uudestaan. Voi mennä monta vuotta...

...
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä;10401050:
No sit me voiaan jennan kaa jännätä yhessä neuvolan tätin risuja :) Ärsyttää ihan ku on päässy ihtesä näille ylärajoille ni ei nyt enää voi tiputtakaan painoa, mut sit kun tästä raskaudesta selviän ni katon et se paino pysyy siel indeksin rajoissa, lupaan ja vannon.

Helinä 7+3

Joo mullaki oli kovat suunnitelmat pudottaa painoa ennen ku tuun raskaaks. Ku sovittiin et ehkäsy jätetään syksyl pois. Kyl mä lenkil kävinki mut söin senki edest ja pamahdin samantien ku kapseli otettiin pois :D Mut joo ajatuksena sama et sit raskauden jälkeen ja koittaa nyt raskauden aikana syödä terveellisemmin :)

Martsu84
Pidetään Nealle ja zbb:lle peukkuja et kaikki olis kuitenkin kunnossa. Jonkinlaista tuhrua ja vuotoahan osalla on alkuraskaudesta ja se on normaalia.

Eka neuvola takana. Muuten kaikki ok mut pissassa oli proteiinia et sen takia joudun antamaan uuden näytteen aamupissasta ja se tutkitaan tarkemmin.

Laskettuaika neuvolan mukaan olis 10.9 vaikka ovulaatiosta laskettuna se antaa tuon 12.9 mut ei se ole niin päivälleen. Ultrattiin nyt alakautta et näkee sykkeet. Pikkunen oli kasvanu hurjasti varhaisultrasta. Oli 13,5 mm pitkä ja ihan selkeä pää ja jalat suorana siellä. Sydämmen sykekkin tumpsutti niin reippaasti, et kaikki erittäin hyvin ja koko vastasi 7+5 et ihan viikkoja vastaten. Tuli kyllä niin kiva fiilis ja ihana kun sai kuvankin mukaan :)

Painosta ei sanonut mitään, et sokerirasitustestiin joutuu viikolla 26 jos on ylipainoa mut sen tiesinkin jo. Kysyin et voinko tähdätä siihen ettei paino nouse koko raskauden aikana kuin muutaman kilon kun ylipainoa on. Sanoi et toki, mut kaikki on niin yksilöllistä et verimäärä kasvaa ja usein tulee edes vähän turvotusta et se voi tehdä 2 kiloa lisää ja rinnatkin kasvaa ja se taas lisää painoa, että vaikkei varsinaisesti lihokkaan niin usein sitä painoa tulee noin viitisen kiloa puoleen väliin raskautta mennessä. Mut et semmonen 200g viikko ois parempi painon nousu kun 500g viikko kun omaa vararavintoakin jo on.

Nea
Sain ajan yksityiselle tänään, ja kävin siellä....Onneksi kävin.
Pikkuinen on vielä matkassa, ja vuodon syykin selvisi. Minulla on kohdussa kohtalaisen suuri verenpurkautuma ( istukan "porautumisen" vuoksi)...sekä toisessa munajohtimessa on hiukan vettä..? joten kivut ja vuoto johtuvat siitä. Ruskuaispussi näkyi, ja sisälläkin näytti olevan elämää =) Sydänääniä ei tosin saatu kuulumaan, koska rv 5+5 menossa. Alkio vastasi raskausviikkoja...joten nyt vain odottelen ensi viikon varhaisultraa. Käynti helpotti fiiliksiä hurjasti...mutta kyllä tuo kipu ja vuoto hiukan mietityttää vaikka syyn siihen sainkin. Onko teillä muilla ollut esim. aiemmassa odotuksessa vastaavaa? ...Gyne sanoin myös että seksiä olisi hyvä välttää nyt jonkin aikaa. No nyt sitten pitää vaan toivoa parasta.

ellumiini
Heip!
Olen lueskellut tätä ketjua, ja ilmoittaudun mukaan :) kovasti odotettu vauveliini ilmoitti tulostaan viime viikolla. Nyt rv 5+5 ja LA 23.9. Jännittää, pelottaa, naurattaa ja kaikkea muuta siltä väliltä. Pitihän se varhaisultrakin jo varata ja ensi viikolla mennään kuuntelemaan jos siellä sydän sykkis:)

orvokki
Ihanaa Nea että sait nyt mielenrauhaa!!
on tuo hyvä käydä tarkistuttaan ja ilmeisesti siis ok kuitenkin sun tilanne.

Minä en ole uskaltanut ollenkaan harrastaa seksiä siippani kanssa...
ehkä sitte ton 12 viikon jälkeen..... jos kaikki ois ok.
Mies on hyvin ymmärtäväinen ;)

zbb... miten sun tilanne??

Painosta kun oli puhetta niin olen ihan normaalipainoinen, vaikka ennen joulua + jouluherkuttelut kostautui kyllä neuvolassa puntarilla ja olin lentää selälleni ;D
Otankin tarkkaan täst edes, koska en halua näyttää ja olla valas, vaikka olenkin raskaana.
Turhaa ylipainon kasaamista kannattaa varmaan välttää, kun minun suvussani on paljon diabetestä isän puolelta. Neuvolatäti sanoikin, että joudun suoraan sokerirasitustestiin kun sen aika tulee...

orvokki 9+4

zbb
oma napa: kerran tullu tänään pari veritippaa paperiin pyyhkiessä... vatsa on kipeä, mutta sille löytyi toinen syy: nimittäin aivan sekaisin. Kokoajan vessassa pitää juosta ku kaikki tulee ulos :p
Mielummin silti näin. Pikkusen välillä nippailee häpyluun kohdilta, mut menee yleensä ohi jonkin ajan päästä.

Oon niin alussa, että tuskin vielä hyödyttää käydä missään, meinasin loppuviikosta tehdä itse r-testin uudelleen (jos olis haalistunu haamuksi) ja/tai ensi viikolla hakeutua yksityiselle kans.

Toiveet on mulla silti koholla, sillä vuoto toistaiseksi pysynyt niukkana ja lämmöt on vielä koholla. Mutta tosiaan aiempi keskenmeno kummittelee... Olen nyt kuitenkin lukenut netistä vähän liikaakin positiivisiä tarinoita, joissa just havaittu joku vaarattomampi verenpurkauma tms. joka sit vuotanu. Ja monillahan tulee menkatkin alkuraskaudessa...

Lämpöä nyt 37.1 ja palelee :S Jos tämä ei löysän vatsan kanssa olekaan hyvä merkki?

Yhteistyössä