Syyskuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
...
Joo mulla kans eka neuvola takana. Aikaa meni mullaki,täti selitti kamalasti kaikkee :) Lippui ja lappui anto vinon pinon. Mullekkaan ei tuosta painosta sanottu muutaku et stressaan ite liikaa. Lohdutteli siitä 1 1/2 tulleesta kilosta et kuulemma usein ku lopettaa tupakoinnin ni näin käy. Ja mähän lopetin ku olin positiivisen testin tehny. Myöhemmin oi tasaantua sitte :) Joo aika varattu lääkäriin ja pitää ens viikol ite soittaa ultrasta,ku ei vapaita aikoja näkyny niin pitkälle.

Mut nyt ootellaan tiistaita ku on se arhaisultra :) se vasta jännää onkin.

Jenna 6+5

Jenni83
Voimia zbb:lle!

Eilen oli mullakin eka neuvola ja kylläpä on nämä ultra jutut yms muut muuttuneet viidessä vuodessa.
Lippuja ja lappuja sain kotiin, en ole vielä edes kerennyt niitä lukemaan...
Ens viikko talvilomaa ja aattelin perehtyä asioihin paremmin ja ruveta soitteleen aikoja ultraan ja tähän mulle uuteen juttuun verinäytteeseen ennen ultraa (meillä päin siis ajanvarauksella labra)
No eiköhän asiat tässä etene pikku hiljaa.
Seuraava käynti neuvolassa onkin lääkäri vajaan 2 viikon päästä, silloin kuunnellaan ekan kerran sydänääniä!
Mulla tätä väsymystä on riittänyt edelleen ja hämmästyin, että mun hemoglobiini oli 133...Eli väsymys johtuu vain tästä olo tilasta, eikä raudan puutteesta!

Jaksamisia kaikille

Rv 7+5

Varpu
Ei ihmeitä. Ajattelin vaan nostaa meidät, kun oltiin jo pudottu aika alas.

Mullakin oli tosi hyvä hemppari, 141. Mulla on aina ollu hyvä, mut kyl se laskee. Pojaltakin se laski, niin että sai rautatabuja popsia. Sit viimestään menee maha kovalleen. :/

Missäs tiiko? Olis kiva kuulla toisen tuplamamman kommentteja.

Varpu 7+0

tiiko
Missäs tiiko? Olis kiva kuulla toisen tuplamamman kommentteja.
Varpu 7+0
Täällähän minä, taustalla seuraillut aina välillä. Ei ole ollut oikeen mitään höpimisen arvoista.
Neuvolassa on käyty ja mukava hoitaja oli. Kahden viikon päästä olis lääkärikäynti ja ultra, sitten alkaa melkeen riskiaika olemaan ohi. Jännittää vaan se, että onko toinenkin messissä vielä vai oliko se pelkkä tuulimuna. Mahan kasvun perusteella voisin veikata, että molemmat siellä on.

Olo on ollut ihan ok. Väsyttää tai laiskotuttaa, mikä aiheuttaa sohvalla makoilun ja tämä taas niskojen jumiutumisen. Siitä sain eilen kärsiä=pääkipee ja pahaolo. Tänään aamuna tuli ihka ensimmäinen oksennus :( mikä johtu kyllä siitä, että nenästä tuli aamulla niiin paljon verta että sitä valui mahaankin.
Onko muilla kipuja mahassa, onko ne nyt niitä "repäisykipuja" tms. Jos oikeen liikaa vatsalihaksilla itsensä ylös nostaa niin sattuu kovasti.
Mulla on kyl alku innostus mennyt ohi, enkä jaksa hössöttää. Tuntuu, että äiti siellä aina ilmottelee jos tv:stä tulee joku kaksosiin tai vauvoihin liittyvä ohjelma. Johtunee tästä väsymyksestä että ei jaksa innostua. Yritän pysyä keskustelussa enemmän mukana :)

Tiiko 8+6
Ja onnea kaikille uusille plussanneille

Viimeksi muokattu:
Syysmiss ejk
Täällä myös vaivana väsymys, sitä seurannut laiskottelu ja niskan jumiutuminen & päänsärky. Plääh. Tänään kävin kyllä tekemässä urakalla lumitöitä, että saatiin auto esiin hangesta.
Eipä mitään uutta, iltapäivisin jos en syö säännöllisesti tulee huono-olo. Alavatsassa repäisykipuja jos teen äkkinäisiä liikkeitä, turvotusta tisseissä ja mahassa.
Mulla aikaistu eka neuvola, en nyt muista tarkkaa päivää, mutta noin 1,5 viikon päästä, samoihin aikoihin kun ultra.

Syysmiss 6

Angsteri..
orvokki: ensimmäinen lapsi, inssien välinen "luomuihme", 36v, la 27.8.
Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, 10.9
Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 26v, pirkanmaa, la 12.9.
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 20.9.
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki,ti 21.9
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Lappeenranta, La 23.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9.
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 26.9.
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, su 27.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9

Hei, Ajattelin ilmoittautua joukkoonne. Toinen lapsi tulossa, keskiviikkona sitten varhaisultrassa selviää onko siellä oikeasti ketään. Oireita on ollut todella minimaalisesti. Hieman kuvotusta silloin tällöin ja rinnat oli aluksi arat, nyt ei juuri lainkaan.Tosin ensimmäisestä lapsestakin mulla alkoi pahoinvointi muistaakseni vasta rv7. Keskiviikko pelottaa yllättävän paljon, vaikka jo toinen lapsi onkin. Ennen ensimmäisen onnistumista, mulla oli kai tuulimuna, joka tuli itsekseen pois. Sillä sanon kai, koska sitä ei virallisesti tuulimunaksi todistettu (en ollut ultrassa). Silloin ajattelin, että ei sitä sitten toisen lapsen suhteen pelota, että kaikki on helpompaa ja rennompaa, mutta ei se nyt aivan niin tunnu olevan...

Onnittelut kaikille syysvauvan saaville ja pahoittelut km kokeneille.

Helinä
Valkovuodon määrä on ihan tajutonta, ikinä ei ole näin paljon ollut, laitoin jo pikkuhousunsuojan suojaksi kun tulee niin paljon. Se on kyllä kokkareista ja kutittaa ja pissiessä vähän, joten epäilin elämäni ensimmäistä hiivaa ja kävin siihen hakemassa lääkkeet. Jospa se niillä paranisi.
Muuten täällä olotilassa ei muutoksia, huolettaa vähän tuo hiiva, mutta ensi lauantaita kovasti odottelen niin pääsee näkemään ekaa kertaa missä mennään.

Helinä rv 8+2

tintitys
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, 10.9
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki,ti 21.9
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, su 27.9.
tintitys:toinen(poika 09),etelä-savolaista luomua,25v,la 26.9

jos mukaan ketjuun..perjantaita odotellaan
"tintti"tasan 6

Jenni83 ei kirj.
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, la 10.9
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki, la21.9
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, la 27.9.

tintitys, vaihdoin sinun paikkaasi lasketun ajan perusteella ylemmäs listassa:)

Helinä, mulla oli ekassa raskaudessa useaan otteeseen hiivatulehduksia.
Ne alkoivat raskauden alussa ja loppuivat n. vkolla 15 (???!!!)
Se on tosi ikävä vaiva, jouduin ainakin 4 krt laittaan hiiva lääkkeen.
Mistähän tuo johtuu, koska mulla ei ennen eikä sen jälkeen ole koskaan ollut??!!
Koputetaan puuta, ettei nyt sitten taas alkaisi...

Eka virallinen talviloma päivä ja piti niin tehdä sitä ja tätä...
Aattelin, että soittaisin ajan siihen verikokeeseen, mutta siirrän tehtävän huomiseksi (raskas tehtävä onkin...) Ja sitten tarvis varailla aikaa hammaslääkäriin, kun mun leukaluu vaivani on kamala, omistan "kireät" leukaluut, jotka kolisee, kalisee, suu ei aukea jne...

rv 8+1

annikki27
Hienosti alkaa tämä viikko...
Aamulla vessassa huomasin että vuodan verta, ihan kirkasta verta, mutta mitään kipuja ei ole. Soitin jo omalle lääkärille ja sain ajan iltapäivälle. Pelottaa ja inhottaa valtavasti!!Tässäkö tämä nyt oli? Iltapäivällä sitten toivottavasti selviää mistä on kyse. Oon ihan varma että tää verenvuoto ei tiedä mitään hyvää.​

Annikki27 6+0​

Varpu
Hienosti alkaa tämä viikko...
Aamulla vessassa huomasin että vuodan verta, ihan kirkasta verta, mutta mitään kipuja ei ole. Soitin jo omalle lääkärille ja sain ajan iltapäivälle. Pelottaa ja inhottaa valtavasti!!Tässäkö tämä nyt oli? Iltapäivällä sitten toivottavasti selviää mistä on kyse. Oon ihan varma että tää verenvuoto ei tiedä mitään hyvää.​

Annikki27 6+0​

Toivottavasti pääset säikähdyksellä. Varpaat ja sormet pystyssä täällä toivotaan parasta!

Viimeksi muokattu:
Mai*82
Myös täällä toivotaan parasta Annikille!!!!

Mulla ei ihmeempiä muutoksia voinnissa. Turvotusta oon saanu vähän lievemmäksi lisäämällä vedenjuontia. Normaalisti olenkin tosi huono muistamaan juoda tarpeeksi, mutta nyt oon laittanut vesikannun pöydälle niin sitä tulee sitten tyhjenneltyä pitkin päivää.
Väsymystä on ilmassa ja asiaa ei yhtään auta se että esikoinen pykää itselleen uusia hampaita :)
Onneksi ei ainakaan vielä ole kuitenkaan yöunet pahemmin häiriintyny..

Ajoittain on kovastikin mahakipuja ja alaselkäkin on kipeä, mutta ainakaan toistaiseksi mitään vuotoa ei ole kipuihin liittyny.

Onko muuten kellekkään jo synnyttäneelle tehty sektiota?
Mulle tehtiin kiireellinen maaliskuussa 09, ja vaikka olen saanu lääkärin "siunauksen" tälle raskaudelle niin pelottaa vähän että kuinka haava tulee reagoimaan.. Oon kuullut kokemuksia että voi mennä kovinkin kipeäksi loppuvaiheessa.

Neuvola viikon päästä, jee :)

Mai 6+1

Syysmiss ejk
Annikille tarrasukkia!!

Mai82: Mulle tehtiin kiireellinen sektio 07, sen en uskoisi enää "haittaavan". Syyskuussa on kuitenkin jo 1,5 vuotta sullakin edellisestä sektiosta, niin luulisi sen jo olevan ok. Tehtiinkö sulle viilto kuitenkin vaakasuunnassa? Kuinka hyvin sun vatsa on palautunut? Mulla on edelleen tunnottomia kohtia nahassa tuossa viillon yläpuolella, eikä oo myöskään kiinteytynyt. Osittain kyllä ihan omaa laiskuuttakin..

Mulla kanssa runsas vedenjuonti ja suolaisten ruokien välttäminen helpottaa turvotusta. Silloin tällöin tulee etova olo, etenkin iltapäivisin täytyy huolehtia, että 1½-2 tunnin välein syön jotain pientä. Muuten tulee heikotus.

Mai*82
Syysmiss: Ei mullakaan ole vatsa ennalleen palautunut, mut ihan ok kuitenkin. Käytin sektion jälkeen pari kuukautta semmosia "tukipöksyjä" jotka puristi vatsaa kasaan, helpotti myös liikkumista haavan kanssa. Uskon että se kyllä edesauttoi tota palautumista.
Haava on vaakasuunnassa, joskin vähän vinosti, ja toiseen reunaan on jääny sellanen isompi pomppu :) Ja on se kaikenkaikkiaankin vähän siellä omassa kuopassaan se haava..
Ja tunnottomuutta on myös mulla.

Toivotaan ettei kipeydy ainakaan kovasti, onhan siitä tosiaan jo aikaa!

En ole vielä ihan sitäkään päättäny että kuinka ison paniikin kehittäisin ilokseni synnytyksen suhteen.. :) Toiveena olisi että menis alakautta sujuvasti, ja pelkona että menee samanlaiseksi draamaksi kun viimeksi.. Vaikka hyvinhän siinäkin silti kävi!
Näitähän nyt ehtii kelailla :)

Onnea kaikille uusille!!

Mai*82

Inga

Hei taas, korjasin laskettua aikaa eli varhaisultrassa pe ja siellä sain 17.9. Sydän löi reippaasti eli kaikki hyvin :)

Inga
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 17.9.

Viimeksi muokattu:
Syyspaketti
En ole jaksanut kirjoitella. Olen voinut todella pahoin joka päivä jo kolme viikkoa. Terveyskeskuksesta sanottiin, että jos oksentelu ei helpota, minut otetaan tiputukseen. Kuinka pitkään teillä on kestänyt pahoinvointia? Olen nyt viikolla 9 ja risat, en tiedä vielä laskettua aikaani, koska eka neuvola ei ole vielä ollut.

Helinä
Annikille tsemppiä, toivottavasti ei mitään vakavaa
Edelleen siis huhhuh tätä valkovuodon määrää, missähän vaiheessa ton canesten kuurin jälkeen pitäs vähetä vai onko tää valkkari ihan normaalia kutina on hävinny kyl.

Helinä rv 8+3

Nea
Annikille kovasti stemppiä!... Mullakin tuli rv 6 se iso verinen vuoto...mulla sen syyksi paljastu se hematooma kohdussa...nyt vuoto loppunut ja kaikki hyvin toistaiseksi. Huomenna on toinen varhaisultra...toivottavasti sieltä löytyy pienen sykkeet =)

Kuvotusta on ilmassa...ja siihen kun lisää aika kovan närästyksen...olo on mitä parhain *heh*.

Nii, ja täällä menossa rv 6+6

Nea
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 17.9.
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Etelä- Karjala, La 22.9.

Niin, ja muutin tuota omaa LA päivää...kun viime ultran mukaan se olikin 22.9.

Viimeksi muokattu:
angsteri..
Voi kuinka mukavia ultratuloksia!! Annikille kovasti onnea ja tsemppiä! Toivotaan, että selviät säikähdyksellä!! Mulla on varhaisultra huomenna. Jännittää ihan älyttömästi. Mulla ei ole kuin pinetä kuvotusta, jos en ole syönyt. Sekin vähän laittaa epäilemään onko siellä mahassa ketään. Toisaalta nyt vasta 6+0 ja viimeksi mulla alkoi pahoinvointi rv 7. Jospa tässä olisi samoin....

annikki27
Kiitos kovasti tsempeistä!

Eilinen lääkärin käynti ei tehnyt viisaammaksi. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi ettei vuotoa sillä hetkellä näkynyt, kohtu vastasi viikkoja ja kohdun ulkopuolella ei tuntunut mitään erikoista. Lääkärillä ei ollut ua-laitteita ja sanoi vain että soittele jos alkaa uudestaan tai tulee kipuja, niin laittaa lähetteen ultaääneen. Olisin mielelläni mennyt ua jo eilen, mutta kun systeemit on täällä mitkä on..kaipaan niin Suomen yksityisiä lääkäriasemia, joihin pääsee ultraan jopa samana päivänäkin. Tässä maassa mättää eniten se että täällä yksityisiä lääkäriasemia ei juurikaan ole.

Lääkäri buukkasi minulle ensimmäisen "neuvola-ajan", sekin on vasta 4.3. (tuolloin vko 11). Eli nyt vaan sitten odotellaan mitä tuleman pitää...Ja se on niiiiiin raastavaa.

Tsemppejä kaikille!
Annikki27, 6+1

Angsteri..
Hmm, mitäs jos soittaisit vielä ja sanoisit, että kipuja on....? Saisit heti selvyyden. Toisaalta yleensä sanotaan, että jos on km, niin silloin pitäisi vuotaa useita päiviä. Joten, pidetään vielä kovasti peukkuja! Jotenkin uskon, että kaikki on hyvin sulla. Silti mä valittaisin kipuja, että saisin varmuuden.

...
Mullakin oli tänään varhaisultra. Kaikki oli hyvin. Se oli alkanut kaksosraskautena,mut toinen oli lopettanu jo alus kehittymisen. Toinen siel oli ja kuulin sydänäänet,se oli ihanaa :) Ja jotain sen verenkiertooki näytteli. Tuli tosi hyvä ja rauhallinen mieli. Enhän mä muuta halunnukkaa tietää,ku et se on oikees paikas.

Lohtuu toi myös se et kuulemma harvemmin kaksosraskauksist molemmat menee kesken. Eli täl toisel on "paremmat" mahdollisuudet,sekin rauhotti vaikken tiiä onko totta :) Mut niillä ajatuksilla mennään.

Jenna 7+4

Syysmiss ejk
Annikille kovasti tsemppiä ja jaksamista epätietoisuudessa. Jos kovin mieltä vaivaa, niin soita vaan takas lääkärille ja valita kovista kivuista alavatsassa. Saat sen lähetteen ja pääset ultraan. Onneksi täällä Suomessa tosiaan pääsee tutkimuksiin vaikka samana päivänä, jos vain haluaa.

Ingalla ja Jennalla oli kivoja ultrakuulumisia! Mulla on ultra ens viikolla ja silloin on laskurin mukaan viikkoja 7+3, jännittää!

Täällä kuvotus on lisääntynyt, etenkin näin iltaisin. Mahaa turvottaa valtavasti ja melkein tekisi mieli käydä halaamassa posliinia. Esikoisella vielä iltaisin uhma ja kiukuttelut nukkumaan menemisestä.... Ou jee.

Mai82: minäkin olen jo vähän kehitellyt mielessäni pientä synnytys-paniikkia. Mulla oli kanssa aikamoinen show ensimmäinen. Toiveissa vielä (ehkä) synnytys alateitse, mutta saa nähdä miten loppuakohden käy...

Syysmiss 6+2

Yhteistyössä