onko teille ikinä tapahtunut mitään YLILUONNOLLISTA?

• Viestiketjun aloittaja "vaahtokarkki"
  • Ensimmäinen viesti
"vaahtokarkki"
tuli vain mieleen, kun makaan tässä mahani vieressä sohvalla mussuttamassa karkkia, ulkona sataa vettä... :D

joo sori, täällä varmaan on aiheesta vanhojakin ketjuja mutten nyt jaksa etsiä niitä!

"aloittaja"
no kertokaa nyt ihmeessä lisää :D !!!!!!!
itsellä on vain yksi outo ja aika karmiva juttu, teinivuosilta. olin aamulla tekemässä kouluun lähtöä ja äkkiä kaapin oveen heijastui selvä käden varjo, ei ollut oma käteni eikä myöskään voinut olla oksa koska rullaverho oli alhaalla...
juoksin äitiä kiljuen alakertaan, äiti joutui sitten hakemaan reppuni kun en itse uskaltanut

"vieras"
Itselle ei ole käynyt mitään tälläistä kummitusjuttu yliluonnollisesta. Itse olen selvinnyt ilman naarmun naarmua pudotuksesta johon olisi voinut pahimmassa tapauksessa kuolla. Uskon että tässä oli jotain kohtalon johdatusta.

Myös meidän lapsi on saanut alkunsa niin pienestä todennäköisyydestä, että uskoni siihen että joku "vetelee naruista" vahvistui. Toki lapsemme hedelmöittymisen voi selittää ihan "luonnollisin keinoin", mutta koska todennäköisyydet hedelmöittymiselle olivat niin pienet, en usko pelkkään sattuamaan.

Muutenkin. Sanotaan että salama ei iske toiste samaan paikkaan. Väitän kuitenkin tämän vääräksi. Tiedän ihmisen kellä on aivan järjettömän hyvä arpaonni (hyvässä ja pahassa), siinä pakko olla mukana jotain muutakin kuin sattumaa.

On monestikin. Ja tiedostan kyllä että minua pidetään ihan huurupäänä jos hölöttelen moisista... Viimeisin oli kun kummitus avasi kissalleni oven. Seisoin siis kylppärin oven takana peilailemassa naamaani ja kissa istui mun takana ja pyysi avata oven. En tehnyt elettäkään ja ovi vaan lennähti auki ja kissa loikkasi kylppäristä keittiöön. Ovi aukeaa siis sisään kylppäriin päin ja tönö on siltä puolelta sen verran killi ( talo on 1800-luvun puolivälistä) että ovi ei ole vaaterissa vaan menee luonnostaan kiinni jos ei sitä pönkkää auki. Hyökin äkkiä katsomaan eikä keittiössä ollut muita kuin kissa.

Hhhh
Lapsena olin usein kesät mummini lapsuuskodissa. Talo oli vanha ja pelottava, yksin en uskaltanut jäädä sinne koskaan. Naapureitakaan ei ollut lähettyvillä. Kaikenlaisia rapinoita ja kolinoita siellä kuului, mutta yksi kerta jäi mieleeni ikuisesti.

Muut lähtivät iltakävelylle ja itse taisin olla flunssassa, joten jäin talolle odottelemaan. Sisälle en kuitenkaan uskaltanut jäädä, vaan istuskelin pihalla lukemassa. Vintin portaat olivat siinä ulkoseinän takana ja yhtäkkiä sisältä alkoi kuulua askeleita. Ihan kuin joku olisi tullut puukengillä vintin portaita alas. Portaiden alapäässä oli pieni ikkuna, enkä jäänyt katsomaan kuka siitä ikkunan ohi tulisi menemään. Juoksin niin lujaa muiden luo kun pääsin, enkä sen jälkeen ole sinne yöksi jäänyt.

juuh
Noh, tässä pari: edellinen asukas oli kuollut asuntoon johon muutin ja taisi olla vielä paikalla; lähes joka ilta tunsin kun jokin kylmä laskeutui viereeni nukkumaan,ja päiväsaikaan koirani tassutteli aina makkarinovelle katsomaan pää kallellaan juuri sillä tavalla kuin olisi katsonut aikuista ihmistä silmiin vaikka huoneessa ei ollut ketään.
Uudessa asunnossani heräsin yöllä siihen kun sänky tärähteli: vieressäni sängyllä hyppi pieni tyttö. Heitin näkyä tyynyllä ja tyyny meni tytöstä läpi; sytytin yövalon niin tyttö katosi kun valo oli kokonaan syttynyt.
Ja ei, en ole hullu enkä käytä mitään lääkkeitä tms.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28450249:
Ei tietenkään ole koska sellaista ei ole olemassa.
MItä tarkoitat? Kyllä tässä maailmassa on vaikka mitä kummallista. Jos vaikka miettii, että täällä ihme avaruudessa pyörivän pallon päällä synnytään, pällistellään ja kuollaan niin ei hullumpaa ajatusta olekaan. Kyllä uskon, että on kaikenmoista, jota yliluonnolliseksi sanotaan, mutta luonnollista on. Toiset huomaa ja aistii herkemmin.

"liisukka"
Lapseni kysyi kerran minulta, että miksi mummo on tullut meidän keinutuoliin istumaan. Mummo oli kuollut pari viikkoa aiemmin. Lapsi oli kolme vuotta vanha. Pikkuisen säikähdin ja kyselin lapselta enemmän. Mummo kuulemma hymyili hänelle ja yhtäkkiä vain katosi. Sen jälkeen ei ole näkynyt...

juuh
[QUOTE="liisukka";28451325]Lapseni kysyi kerran minulta, että miksi mummo on tullut meidän keinutuoliin istumaan. Mummo oli kuollut pari viikkoa aiemmin. Lapsi oli kolme vuotta vanha. Pikkuisen säikähdin ja kyselin lapselta enemmän. Mummo kuulemma hymyili hänelle ja yhtäkkiä vain katosi. Sen jälkeen ei ole näkynyt...[/QUOTE]

Eikös ne lapset muutenki ole herkempiä näille :)

[QUOTE="tinkeli";28451385]Näissä ketjuissa naiset kertoilee yleensä yliluonnollisia kokemuksiaan ja miehet kuittaa asian jollain järkiperäisellä selityksellä. Miksiköhän näin?[/QUOTE]

Naiset ovat usein muutenkin tilastollisesti kartoitettuina herkempiä uskomaan kaikkeen yliluonnolliseen mm. horoskooppeihin, ennustamiseen, etiäisiin, erilaisiin vaihtoehtoterapioihin, henkiolentoihin. Ikävä tosiasia :|

Viimeksi muokattu:
Taitaa olla muuten niinkin, että sellaisiin hörhömessuihin osallistuvista on suurin osa naisia. Puhun siis sellaisista tapahtumista kuin Hengen ja tiedon messut, seminaarit missä löytyy enkeleitä hiuksista ja muuta käsittämättömyyttä missä voidaan vain saada revittyä ihmisiltä mielenterveys ja rahat.

[QUOTE="vieras";28451276]Kyllä tässä maailmassa on vaikka mitä kummallista. Jos vaikka miettii, että täällä ihme avaruudessa pyörivän pallon päällä synnytään, pällistellään ja kuollaan niin ei hullumpaa ajatusta olekaan.[/QUOTE]
Ei siinä mitään kummallista ole. Selkeät fysiikan lait pitävät tämän pallon avaruudessa pyörimässä ja elämää syntyy kun sopivat biologiset, fysikaaliset ja kemialliset tekijät ovat tasapainossa.
Täysin luonnollista.

henki
Lapsi oli 3-vuotias, kun alkoi iltaisin nukkumaan mennessä itkemään, ettei halua nukkua omassa huoneessaan. Ei osannut kertoa miksi. Eräs ilta sitten meni sänkyynsä nukkumaan ja kohta alkoi kuulua paniikki huutoitkua. Huusi itkien paniikissa "Musta mies laittaa sähköä suuhun!" Minä tietysti juoksin lapsen luo, kun kuulin että lapsella hätä. Lapsi hoki vain tuota "Musta mies laittaa sähköä suuhun". Otin lapsen viereemme nukkumaan ja rauhoittumaan. Tämän jälkeen ei suostunut enää edes menemään huoneeseensa, ei leikkimään, ei nukkumaan. Niin ja meillä ei edes teeveetä katsottu juuri ollenkaan, että sieltä olisi tuon kuullut ja se itku oli jotain aivan kamalan kuuloista.
Kerroin asiasta kaverille, kuinka outo tilanne on. Kysyi saisiko pyytää jotain hänen tuttua näkijää tmv. katsomaan kuka/mikä meillä on. Naureskellen annoin luvan. En itse uskonut moiseen ollenkaan.
Olin naapurissa iltakahvilla, kun kaveri sitten soitti, että nyt oli näkijä soittanut hänelle. Kertoi, että meille oli jääny vainaja roikkumaan, mutta että nyt se oli ajettu pois valoon. Edelleen naureskellen kerroin naapurille asiasta.
Lähdin kotiin ja kun aukaisin oven, niin tämä 3-vuotias juoksee riemusta kiljuen vastaan ja huutaa ensimmäisenä "Äiti, äiti! Paha setä lähti pois!" Ja voitte kuvitella nousiko MULLA karvat pystyyn! Tämän jälkeen nukkui ja leikki onnellisena huoneessaan. Sen verra vielä, että talomme paikalla on ollut aikanaan saksalaisten tukikohta javieressä olevasta metsästä löytyy korsujen ja hautojen kuoppia.
Niin ja paljon muutakin tuli tämän lapsen kanssa "nähtyä" ja koettua, mutta tämä oli ehkä se karmivin.

vierailija
Tietokoneeni menee säästötilaan, kun sitä ei käytä, ja näyttö menee pimeäksi. Näyttö tulee taas päälle, kun heiluttaa hiirtä. Koneen näyttö tulee päälle hyvin herkästi. Kun kävelen eteisestä olohuoneeseen, niin kone herää säästötilasta pelkästä lattian tärinästä.

Ennen mulla oli tapana, että tietokone on viikonloppuna päällä yötä päivää. No kerran olin tulossa kaupasta kotiin, ja näin ikkunasta, kun tietokoneen näyttö tulee päälle. En siis pysty näkemään itse näyttöä ulkoa ikkunasta. Mutta näin sen, kun pimeään olohuoneeseen syttyy valo.

Yhteistyössä