Syyskuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Nea
Nyt on sitten neuvola ja varhaisultra varattu. Varhaisultra on 3.2...sinne ois vielä pari viikkoa aikaa. Toivottavasti pieni pysyy matkassa tukevasti koko raskausajan :)

Tuosta sikainfluenssarokotuksesta...itse ajattelin että ottaisin sen rv 12 jälkeen, vaikka siihen ei olisi estettä ottaa se vaikka heti...jotenkii tuntuisi turvallisemmalta ottaa se kun tuo maaginen 12 rv raja on ylitetty....mitä olette muut meinanneet?

Olemme tosiaan esikoista odottamassa...ja olemme molemmat aika uteliaita tietämään lapsen sukupuolen, joten yhteispäätöksellä varmaankin kysymme sukupuolen.

Huomenna alkaa sitten rv 5 =)

Martsu84
Varhaisultra oli tänään ja pikku alkiohan se siellä köllötti ja sykekin saatiin väliin näkyviin. Oli melko raastava tunti kun mulla on tosi taaksepäin kallistunut kohtu ja virtsarakko ei vaan täyttynyt vaikka olin aamulla juonut niin 30 minsaa ultrasi pelkkää harmaata ja ehdin jo luopua toivosta että sieltä enää voisi mitään löytyä. Mut neukkarin täti oli sinnikäs ja käski vaan juoda lisää vettä. Join 1,5 litraa ja odoteltiin ja odoteltiin niin sitten kohtu nousi sen verran ylös et alko saada kuvaa. Et kaunis ympyrän mallinen ruskuaispussi, paksut limakalvot, alkio 8 mm ja vastaa täysin viikkoja ja sykekin löytyi. Parisen viikkoa on vielä pieni keskenmenon riski että alkion kehitys vaan pysähtyy, mut tällä hetkellä tilanne on niin hyvä kun olla voi, joten helpotti hurjasti :)

Tämä nainen sanoi ettei vielä saisi ottaa sikapiikkiä kun istukkaa muodostuu nyt kiivaasti ja tärkeitä vaiheita menossa alkioiden jakautumisessa yms et vasta sitten 12 viikolla tai sen jälkeen ottaa, ettei sillä ole kiire ja niin ajattelin tehdä.

Ihan onnesta pökkyröidessä mennyt koko päivä, tämä tuntuu vaan niin uskomattomalta et oikeesti kaikki hyvin kun ehdinyt jo pelätä pahinta kun oireita ei juuri ole.

Martsu rv 6+4

Helinä
Pahoinvointi on ollut tänään vahvemmin läsnä aamulla kuin muina, mut ei viel vessanpöntönhalausta ole tarvinnut harrastaa.

Ihanan kuulla, että martsun varhaisultarssa oli kaikki hienosti, rupeaa itsekkin miettimään uudestaan sinne menoa ;)

Helinä rv6+5

....
Joo kiva kuulla et on ultra menny hyvin :) Itellä tänään ekan kerran oikeen tuli oksettava olo. Söin raakaa sipulia,ja se ei sit ilmeisesti ollu hyvä juttu :) Mä siirsin tänään varhisultra-aikaa. Se olis ollu tulevana tisataina,sillon viikkoja olis laskujen mukaan 6+2. Aattelin kuitenki et siirrän viikol,ni siin on jotain mieltä enemmän. Tai et ainaki sit jo selkeesti näkyy jotain,ku kyl hän siel sillonki edelleen on jos aikoo olla :)

Jenna 5+3

Jenni83
Moikka!

Tiistaina kuoli miehen pappa, joten on ollut vähän surullista aikaa.
Olihan se jo 74 vuotias, huonossa kunnossa välillä jo muutaman vuoden, mutta silti tuntuu, että se tuli yhtäkkiä.
Mummu jäi nyt yksin, 56 vuotta olivat naimisissa, joten on se kamalaa, kun toinen on poissa :(
Hautajaiset 5.2.

Mutta, muihin asioihin...
Joku kyseli haluaako tietää vauvan sukupuolen...Tytöstä saatiin tietää vasta viikolla 36, kun olin TAYS:ssa käymässä raskausmyrkytyksen takia, mutta en silti lähtenyt mekko ostoksille tai muutenkaan sata varmaksi sitä uskonut (vaikka noilla viikoilla se kyllä aika varma jo on...)
Ja kun tyttö syntyi, kysyin ekana kumpi se on?? :)
Kävin viimeksi vkolla 13 ultrassa, silloin ei tarjottu meijän kaupungissa kuin yksi virallinen ultra. Nyt asumme eri paikkakunnalla ja täällä tarjotaan kaksi.
Eikös siinä viikon 20 ultrassa voida sanoa kumpi tulee?
Voi olla, että kysytään...en tiedä...hankalaa.

Viikon päästä on eka neuvola, saa nähä onko hemoglobiini ihan ok, vai onko tää väsymys ihan vaan tästä raskaudesta johtuvaa.

6+4

Helinä
Mullakin väsymys on huimaa. Pystyn jonkin verran venyttämään työaikojani niin viime aamuina on kyllä tullut venytettä parilla tunnilla kun ei yksinkertaisesti jaksa aamulla herätä, vaikka olisi nukkunut. Uskosin, että ainakin mulla se johtuu raskaudesta, koska syömissäni raskausajanvitamiineissa näkyy olevan rautaa lisättykkin.
Jennille osaanottoni ja voimia toipumiseen!
Vielä olen onnistunut pidättäytymään varhaisultrasta, joka toinen päivä olen varma, että kaikki on hyvin ja joka toinen olen kauhusta kankea. Mutta niinkai se esikoisen kohalla on usein? Mun kaikki lapselliset ystäväni ja sukulaiseni ovat kyllä olleet ihan viilipyttyjä ekojensakin kanssa, eikä kukaan heistä ole käynyt varhaisultrassa.

Helinä rv 6+6 (huomenna tupsahtas 7 täyteen :)

Nea
Onnea kaksosten odottajille!

Tuosta varhaisultrasta....siis pitääkö sinne mennä virtsarakko täynnä? (tietämätön kun olen...) Olen menossa yksityiselle, ja kun varasin aikaa ei sanottu mitään tuosta asiasta. Viikkoja silloin olisi 6 +6....Sehän tehdään alakautta, niin kuin käsittääkseni myös tuo niskaturvotus ultrakin?
Onko teillä ollut mies mukana tuossa alkuraskauden ultrassa? Me olemme menossa sinne yhdessä.

Syysmiss
Täällä vielä yksi odottaja syyskuulle. Saattaa kyllä mennä lokakuun puolelle, laskuri näyttää lasketuksi ajaksi 26.9.
Vähän on vielä uskomaton olo, ja jännittää pysyykö mukana.
Vähän taustaa. Kotona peuhaa yksi kolmevuotias poika ja aikuinen mies. Haaveissa oli aloittaa yritys jo vuosi sitten, mutta olosuhteiden pakosta tosi toimiin päästiin vasta kesän jälkeen. Kaksi kertaa meni kesken ihan alkumetreillä, mutta nyt oireet ovat niin vahvat, että eiköhän tämä pysy.
Täytyy lueskellä teidän jutut läpi ja sitten palata kommentoimaan.
Varpulle kuitenkin onnittelut kaksosista! Olikos se niin, että se periytyy aina naisilla tuo geeni kaksosiin? Mieheni suvussa nimittäin on kaksosia, hän itsekin on sellainen. Eli meillä ei kai sen suurempaa todennäköisyyttä kaksosiin. Ei sen puoleen, olisi kaksosetkin ihan tervetullut yllätys! Eipähän sitten tarvitsisi enää pähkäillä kolmatta. Itse en varmaan tämän raskauden jälkeen enää uudestaan hommaan ryhdy, mies taas haaveilee vielä kolmannestakin.
No kunhan nyt tämän saa kunnialla loppuun.

Syysmiss ja toukka 4+5

Martsu84
Oii onnea kaksosten odottajille! Muakin jänskäs hurjasti et onko kaksi matkassa kun oli siinä kierrossa kaksi yhtä suurta johtofollikkelia, joten mahdollisuus kyllä oli et molemmat kiinnittyisi.

Nea: Ilmeisesti se on paikkakohtaista tehdäänko varhaisultra alakautta vai mahan päältä. Tuo paikka missä minä kävin niin siinä tehtiin se mahan päältä ja sillon virtsarakon pitää olla ihan täys et pissattaa jo niin kohtu nousee vähän ylöspäin ja saa paremman kuvan. Alakautta ultratessa sillä ei taas ole väliä.

Mulla ei ollut mies mukana, kun oli työmatkalla, mut oisi ehdottomasti halunnut tulla mukaan jos olisi päässyt, joten isä mukaan vaan. Kiva yhdessä nähdä pikkusintti siellä ja syke :)

Martsu rv 6+6

orvokki
Onnea kaksosten odottajille!!!
ja tervetuloa Syysmiss mukaan!

Itse kävin varhaisultrassa 7+6 ja alakautta se tehtiin.
Mieskin ois tullut mukaan, mutta työmatkalla :(

Eilen oli eka neuvola ja mies oli ihan innoissaan mukana.
12.2. on sitten np-ultra-aika ja sitä ennen veriseula 2.2.
Jos niissä kaikki on niin päästäs kertomaan tuleville isovanhemmille!
ei malttas oottaa!!

Mullakin oli hb vain 116 ja väsyttää. Syön raskausajan Multitabsii ja ainakaan vielä ei neuvolatäti määrännyt lisärautaa. Saatiin kaikenmaailman lehtistä mukaan ja mies jo eilen lueskeli innoissaan kaikesta. Itse ei osaa oikein iloita vielä, ehkä sitten tuon 12 viikon jälkeen.
Etova olo jatkuu lähes koko päivän, pahenee illasta ja eilen piti posliinia silittää ekan kerran :/

orvokki 9+0

Enttinen
Hei vaan ja onnittelut kaksosten odottajille! Oliko teillämolemmilla hoidot taustalla, vai ihan luomukaksoset? Itse olin kyllä helpottunut yksöisraskaudesta, koska minulla viimeksikin meinasi verenpaine kohota. JA liikkuvalla luonteella olisi ollut rankkaa makailla loppuajasta. Mutta suhtautumisestahan tuo olisi ollut kiinni, tietenkin!

Minulla oli viime yönä vuotoa. En nukkunut juuri ollenkaan ja itkiessä meni aika. Kävin heti aamulla yksityisellä uudestaan ultrassa ja kaikki oli hyvin. Tyyppi oli jopa ottanut spurttia kasvussa ja vastasi viikkoja 7+5. Kyllä oli mukavia uutisia! Sain myös ohjeet, että vain kirkkaasta ja erittäin runsaasta vuodosta tarvitsee tässä vaiheessa huolestua.

Enttinen 7+3

Jenni83
Täältä kanssa onnea kaksosten odottajille :)
Jännittää kans onko itellä yksi vai kaksi, kun suvussa (sekä äidin ja isän...vaikka taitaakin tulla tuolta äidin puolelta??!!) kaksosia. Äitini on odottanut kaksosia, jotka valitettavasti meni kesken :( Mutta jostain olen myös kuullut, että "hyppää" tavallaan yli, eli suurempi mahdollisuus olis mun tytön saada kaksonen...
No tiedä näistäkään sitten...

Enttinen, onneksi kaikki hyvin säikähdyksen jälkeen! :)

Mulla on niin pinna kireellä, räjähdän ihan joka asiasta ja ihan kelle vaan...
Töissäkin kaikki rupee kohta vältteleen mua :D
Ihmettelevät varmaan, kun yleensä olen tosi rauhallinen ja nyt ihan hermo heikko!
Epäilen kyllä tosissani, että rauta-arvot alhaalla, väsymystä...
Tyttöä odottaessa ekalla neuvola käynnillä oli 109 ja sain heti rauta tabuja.
Rauta-arvot heitteli 103-125. Mikäs on sellanen ihanne arvo?

Helinä
Mulla ei juuri ole juolahtanut vakavasti mieleenkään, että voisin saada kaksoset. Meillä ei ole tiedossa suvussa yksiäkään eikä miehenkään.
Tänään tuli 7 viikkoa täyteen! Jei! Jotenkin aika tuntuu vaan matelevan ja haluais jo nopeesti näkemään sen pikkuotuksen, mutta viel on päätös pysynyt odottamisesta sinne npultraan. No ensi viikolla on talokaupat ja koko ajan on esittelyjä tässä meidän kämpässä niin on vähän extra puuhaa koko ajan jos se veisi ajatukset hiukan muuallekkin.
Jännä juttu muuten mulla yksi hyvä kaveri ja työkaveri melkein aina nähdessään kokeilee ja koskettelee mun mahaa :) Vaikka se ei viel oo kasvanukkaan ni ne koklaa silti, luulin ennen aina, että muitten minun mahanhiplailu häiritsisi, mutta ei se on ihan kivaa :) Yksi työkaveri näki myös parinakin yönä unta, että meillä oli tyttö.
Onnellista odotusta kaikille!
Helinä rv 7

sari
moikka kaikille!
haluan liittyä kans mukaan syyskuun vauvat 2010!!!!
tällä olis kans yksi onnellinen odottaja ja laskettuaika olis syyskuun 20pvä ja rv6.
olen pian 34-vuotias ja olen ensiodottaja.
raskautta ei oltu mitenkään suunniteltu,ehkäisy petti.
olen vasta muutama kuukausi sitten tutustunut lapsen isään ja ollaan viel niin tutustumis vaiheessa tai siis luulen että oltiin.lapsen isä vaati aborttia mut en pysty sitä tekemään ja muutenkin elämän tilanteeni on ihan hyvä etten näe syytä sitä tehdä vaikka luulen että en kuule lapsen isästä enää mitään.
olen todella onnellinen että olen raskaana vaik lapsen isä ei haluaisi olla mukana.
rakastan lapsia ja siskoillani ja ystävilläni on niitä on paljon.
hieman kyllä pelottaa miten selviän yksin kaikesta mut onneksi minulla on ihan hyvä tukiverkosta.
en ole aikaisemmin kirjoitellut keskustelu palstoille,mut tää on ihan loistava tapa jakaa tuntemuksia ja tietoo.omat ajatukset on niin sekasin koko raskaudesta ja ei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella ja raskaus on vielä niin alussa et mitä vaan voi tapahtua,pelottaa.
plussasin 13.1 ja sen jälkeen olen istunut useita tunteja koneella etsien tietoa kaikista mahdollista asioista,onneksi sitä löytyy ja paljon. :)

tiiko
Mulla tuli clomihoidolla. Vuosi sitten söin 2 kk, ei vauvaa. Ja nyt ajattelin vetästä jäljellä olevat kaksi kk. Mutta ensimmäisestä tuli. Eli tiedossa oli kaksosten mahdollisuus. Ja toivon, että toinenkin sieltä saadaan näkyviin ja molemmat pysyy loppuun asti matkassa mukana. Sitten ei tarvitsisi enää kun kerran tuskailla raskaaksi tulemisen kanssa :)

Varpu
Mulla kans taustalla clomit ja pregnyl. Tiedossahan oli, että molemmin puolin oli kunnon rakkulat, kun piikin pistin. Joten molemmat hedelmöittyi. Eka ultra oli niin aikasin, että gynekin sanoi, ettei mitään sydänääniä kuulu. Mut hän sanoi, että jos jotain pitää sanoo, niin kyllä hänestä molemmissa "jotäin" sisällä näkyi. Ens torstai mulla on eka neuvola ja satuin saamaan lääkärineuvolan ja taas ultrataan. Sillon viikot on jo 6+4, joten pitäis näkyä jo onko "elämää" molemmissa. Itselläni on kaksosveli ja suvussa äidin puolella kaksosia ja jopa kolmoset. Että ei siis uutta...

Kaikilla kaikkea hyvää. Ai niin, sitä meinasin, että tehtäiskö meistä jotain listan tapasta. Olis sit helppo kattoo, että mitenkä ne kenenkin asiat on. Siinä lukis vaikka la, ikä, monesko lapsi tai jotain sellasta. Mitäs mieltä?

Niin ja sarille tervetuloa mukaan! Tsempataan toinen toisiamme!

Martsu84
Sarille tervetuloa joukkoon! Ikävää, jos tuleva isä ei halua osallistua lapsen elämään, mutta sinusta kyllä huokuu tietynlainen tyyneys ja etenkin varmuus siitä, että haluat tämän lapsen, joten se on varmasti paras päätös :) Ja hyvällä tukiverkolla pärjää pitkälle!

Varpu: Olen miettinyt ihan samaa et joku hyvä lista alkais olla jo paikallaan, kun meitä odottajia on jo niin monta. Voisin vaikka itse aloittaa. Kopioidaan nämä sitten yhteen, kun saadaan useampi vastaus :)

Martsu84: ensimmäinen lapsi tulossa, itse 26v, la 12.9 , hoidot clomifen + metforem, paikkakunta Oulun seutu, rv 7+0

Elikkäs monesko lapsi, oma ikä, laskettu aika, onko luomuvauva vai hoidoilla aikaan saatu, paikkakunta ja mikä raskausviikko nyt menossa. Ja muutakinhan voi lisäillä tai jotain jättää pois jos ei halua kaikkea kertoa :) Eli muutkin nyt listaamaan pieni tiivis infopaketti omasta odotuksesta.

Syysmiss
Listalle:
Syysmiss: toinen (poika 07), 30v pk-seutu, la 26.9.

Jenni83, mulla on pinna kans niiiiiiin kireellä, etten meinaa yhtään jaksaa ton esikoisen kanssa. Vielä pukkaa vähän uhmaikää päälle, ni ai että kun on kivaa!!
Väsymys on myös alkanut painaa, muistan ekasta raskaudesta, että kaksi ensimmäistä kuukautta meni ihan sumussa väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa. Pahoinvointia ei ole vielä onneksi ollut, vähän välillä sellanen ettei oikein maistuis mikään ruoka.

Maanantaina ajattelin pirauttaa neuvolaan ja varata yksityiseltä varhaisultran. Mulla on parilla kaverilla ollu tässä vuoden sisään tuulimunaraskaus, ni ihan oman mielenrauhan vuoksi ajattelin käydä ultrassa. Joudun varmaan muutenkin ravaamaan useammin neuvolassa, mulla on taipumusta korkeaan verenpaineeseen ja viime raskaudessa oli sokeritkin koholla. Raskausmyrkytyskin oli lähellä viime raskauden lopussa, olinkin viimeiset viikot vuodelevossa. Ja kaiken tämän lisäksi esikoinen painoi syntyessään 4,8 kg ja päädyttiin lopulta kiireelliseen sektioon kun ei mahtunut syntymään alakautta. Kätilön arvio oli loppuun asti 4 kiloa. Meni siis melkein kilolla pieleen. Leikannut lääkäri sanoikin, että seuraavassa raskaudessa seurataan loppua kohden tarkemmin vauvan painon kehitystä. Saattaa olla suunniteltu sektio edessä tai käynnistetään aikaisemmin.

Oi, onneksi mies lähti pojan kanssa pariksi tuntia kyläilemään! Saan pari tuntia olla rauhassa.

...
Pitäisköhän jo luopuu noist pisteist käyttäjänimis,ku mul on ihan oikee nimiki löytyny :) ......mua väsyttää ihan kamalasti. Mä oon ehkä tunnin päiväl virees ja sit se väsymys taas tulee. Mut tätä tän kai "kuuluuki" olla. Mut joo tohon listaan mukaan eli: Esikoinen tulossa,luomuna, mä oon Turusta ja 22-vuotias ja la 19.9

...
Pitäisköhän jo luopuu noist pisteist käyttäjänimis,ku mul on ihan oikee nimiki löytyny :) ......mua väsyttää ihan kamalasti. Mä oon ehkä tunnin päiväl virees ja sit se väsymys taas tulee. Mut tätä tän kai "kuuluuki" olla. Mut joo tohon listaan mukaan eli: Esikoinen tulossa,luomuna, mä oon Turusta ja 22-vuotias ja la 19.9

Niin ja nimi oli Jenna :)

Viimeksi muokattu:
Nea
Martsu84:
Ensimmäinen lapsi, ikää 28, LA 23.9.2010, luomuvauva, Lappeenranta ja rv 5+3.

Tervetuloa mukaan Sari!

Aamulla herätessäni oli havaittavissa lievää kuvotusta...(ensimmäistä kertaa )eilen särki päätä koko päivän....saa nähdä miten nää oireet tästä kehittyy...Toivottavasti ei tarviis Arabiaa halailla kovin usein ;)

Jenni83
Listalle:

Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 26v, pirkanmaa, la 12.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Lappeenranta, La 23.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9.

Tein tässä alustavaa listaa meistä!
Laitoin järjestyksen menemään lasketun ajan mukaan.
Listaahan pystyy sitten muokkaamaan, kun kopioi listan (hiiren vasurilla mustaksi ja painaa oikeata, kopioi) ja liittää (paina hiiren oikeata, liitä) sen omaan "vastaa viesti ketjuun" samalla tavalla voit myös lisätä itsesi listaan...
Varmasti tiedättekin, mutta JOS joku ei tiennyt :)
Raskausviikkoja ei varmaan kannata listaan laittaa, listaa tarvis sitten muuttaa koko ajan...Omat raskausviikot voi laittaa vaikka oman viestinsä perään, olisko ok?

Yhteistyössä