SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Täällä kanssa ilmottaudutaan, tänään virallisesti päivän myöhässä kuukautiset ja plussattu ollaan tiistaina. nyt pelko ja vapina, kun kamalat vatsa kivut, vaikka ne kasvukipuja ehkä onkin :heart: Vahvat oireet kyllä on pahaolo yms :) maanantaina usko sitten ehkä korkeampi :)

JA ONNEA MEILLE KAIKILLE!!! :) :heart: :heart: :heart:
 
:wave: hän ilmottautuu joukkoon kirjavaan! :wave:

sunnuntaina testattu plussa, nyt on kp36 ja mä en vaan jotenkaan usko et oon raskaana. Esikoisesta mulla oli pahaolo aamusta iltaan viikolle 17 asti, nyt ei ole pahaa olo yhtään! Mahakipuja vähäsen päivittäin, lieviä kuukautiskipumaisia.. Oon ehkä nyt vähän hämilläni tästä olosta ja toivoisin et tulis kunnolline pahoinvointi ni ainaki uskois varmasti olevansa raskaana :LOL:

Voinko mä oikeesti kuvitella olevani raskaana, kun kierto imetyksen lopettamisen jälkeen (hurjat 4kertaa ehti täti vierailla) on ollut 28-34päivää? Mulla tosiaan ei muita oireita enää kuin salmiakinhimo eilen sekä se alavatsan kipuili välillä..

*muoks* mä ihan unohdin, eli oon 24v, SATKS ja 2.lapsi ois tulossa. (Jos on. tai siis on. mut mä en vaan usko sitä :D )
 
:D Ei oo totta Hyväsetti! Aiemmat kläpikki vielä saman ikäsiä ja samaa sukupuolta!

Meillä isäntä kommentoi heti tuoreeltaan plussausta: kolmas poika! B) Varsinkin kun minä olin perustellut kolmatta kakaraa (naisen sumealla logiikalla) sillä, että pitää se nyt yksi tyttö saada taloon näitten kollien lisäksi...

Mulla matkaa LKS:ään 180 km ja olen syöksysynnyttäjä. Ei parane olla kotona, kun käynnistyy, muuten on ihan sama kävellä lähimpään terveyskeskukseen ja synnyttää siellä. Tunnissa tulee...
 
Yökyöpeli täällä :wave: . Ei nukuta sitten niin yhtään. Missä on se paljon pututtu alkuraskauden väsymys :)!

Olettekos se syyskuiset jo ehtineet käydä ultrassa? Itseäni polttelisi niin kovin mennä jo pikapuoliin.... Mietityttää, että onko siellä vatsassa varmasti oikeasti joku asukki. Tänään olisi menkkojen mukaan laskettuna rv 6+1, mutta oikeasti ehkäpä vasta 5+?. Kävin edellisessä raskaudessa ultrassa rv 6+4 ja silloin näkyi hienosti syke.

Kai sitä olisi pakko yrittää kömpiä unille....
 
:wave: täällä toinen... mutta vedin tossa jo päiväunet :) Mä en malttais millään olla tilaamatta ultraa yksityiselle...ihan just samasta syystä kuin säkin, että näkis ollaanko siellä ihan oikeasti. Mutta mulla vasta 4+1 eli vielä ei näkyisi yhtään mitään. Miten aikaisin se voi näkyä?
 
Huomenta.. ylhäällä ollaan ihana yläkerran naapurin ansiosta.
No onneks meen töihin, et joka tapaukses kohta ois joutunu herää.

Eli mä tein äsken kun heräsin CLEAR BLUE vkonäytöllä testin, koska kiertoni oli viimeks niin outo, että en voinut niitä edes menkoiksi kunnolla laskea.. Täällä joku minulle vastasikin jo, että raskauslaskurilla saan tietää millä viikolla meen, ja sen kyllä olen kattonutkin jo aiemmin, mutta kun viimeks kun piti alkaa menkat, ensinnäki ne alko kp21 ja se ei ollu mitään verta vaan ruskeaa vuotoa, jota tuli niin niukasti et en tiiä voiko niitä menkoiksi sanoa. Koskaan aiemmin ei ole niin ollut. Olen kuitenkin jo 27v.
Mä testasin sillo ekan kerran 31.12 sen takia, että voinko lähteä juhlimaan, koska minulla oli semmonen "jännäolo", no nega tuli. Ja nyt kaks viikkoa sen jälkeen testasin uusiks, ja positiiv. tuli eli viime ke. No sen ruskean vuodon alkamispäivän mukaan olisin 3+5 tänään. Eli 1,5 viikkoa (4.1) olisi hedelmöitys tapahtunut. Mutta epäilykseni pidemmllä olosta sai tänään vahvistuksen, koska clear bluen viikkonäyttö sanoi, että raskaana 2-3, eli hedelmöitys on tapahtunut jo aiemmin (2-3viikkoa sitten)
Miten mä saan nyt tietää monennella oon? Voiko esim. terveyskeskuksessa otetusta verinäytteestä arvioida monnennella on? Jos maanantaina soitan sinne? Onks kellään tietoa tai jotain vastaavaa kokemusta?
Sit oon viime syksynä joutunu tekee raskauden keskeytyksen (lääkkeellisen), (en aio syytä nyt eritellä, koska asia oli ja on vieläkin kipeä enkä halua puhua siitä tän enempää. Niin tiedän että se on iso syy miksi kierto meni sekasin.. nyt mua pelottaa kaikki mahdollinen.. tarkotan, että jos se onki kohdun ulkopuolinen raskaus tms..ku kait abortin jälkeen on suurempi riski?
Onks kellään muulla tällasta oireitta: kohtuun tai alavatsaan aristaa, kun esim. alavatsaa jännittää? Tai kun käy esim. isolla hädällä niin pinnistäessä myös aristaa.. :snotty: :D

Sanokaa mulle jotain lohduttavaa, ettei pää hajoo.. :) ja et mitä mun kandee tehä. Oon yks maailman kovimmista stressaajista.

Mukavaa lauantaita kaikille.. mä lähen suihkun kautta puuron keittoon! :wave:

Ja viel semmonen juttu, että mulla tehti tulla yhden menkat siinä välissä. ja ne oli joulukuun alussa.
 
Huomenta!
Yön yli taas selvitty, eikä vuoto alkanut. Paha olo se näyttää taas vaan hiipivän, vaikka kuinka yritin syödä ennen kun se iski. ;) Viime yö taas heräillessä, ja tarkistaessa ettei se täti oo tullu käymään. Ja aina kun heräsin ja jos ei vatsa ollut kipea, niin kamala paniikki että onko kaikki vatsassa kunnossa. Ja sitten kun vatsa tuli kipeeksi niin juoksua jalkaa vessaan tarkistaa.

Oireita siis on, mutta ei ne kauheasti eroa menkkojen oireista. Pahaolo aina kun nälkä iskee, joka on 2H välein. Syön 2h välein, enkä mitään pikku annoksia, vatsa turvonnut, ja ei saa vatsaa vedettyä sisään. Tissit hirmu kipeät, peittokin sattuu jos osuu niihin :whistle: Tissit turvonnut ja nyt täysi A-kuppi!!!! :wave: JIPPII! :D
Olen tosi rauhallinen, mutta sitten hetkessä saattaa mieli muuttua ja itku olla tuloillaan, mutta silti oon tosi hellyden kipee =)

Kyllä siis kroppa puhuis sen puolesta ettei tädin pitäis tulla, mutta viime kierrossa mulla 2raskaustestiä, predictor, näytti että olen raskaana, ja todellisuudessa lääkärin mukaan en ollut. Nyt en voi vaan uskoa, ja en pysty nauttimaan raskausoireista, koska pelkään samaa tilannetta uudestaan ja lisäksi, sitä kautta on tullut kamala keskenmenon pelko! Mä haluan nauttia, enkä surra :( :'(

No mutta nyt pitäis olla menossa siis 4+2 ja laskettu aika esikoisellemme olis laskurin mukaan 25.9 :)
 
lätäkkö: Mulla on sama ongelma paitsi että



Menkat on myöhäs jo melkeen kolme viikkoa, eli olisin laskurin mukaan jo 6+5... Luulen, että sitten ultrassa selviää, mutta kuka jaksaa odottaa sinne asti?? :ashamed:

elni-: Kiva kun säkin löysit tänne :)
Mä painin vähän samanlaisten juttujen kanssa...
Ei uskalla nauttia ja ihan hirveitä menkkakipuja välillä.
Ehkä tää sit jossai vaihees iloks muuttuu...
Mä ainakin kauheesti haaveilen jo tulevasta, tätä lasta on on niin haluttu..
Mutta silti epäiröin tehdä mitään esim. kattella vaatteita tai vaunuja, kun pelkään menevän kesken.. :( En aijo kyllä vauvakamaa ostella ennen, kun on pitkällä, mut ois niin kiva mennä vähän näpräämään johkin liikkeeseen.. :)
Tulipas selostus!

GALLUP: Moniko polttaa tai on polttanut ennen raskautta??
Miten pääsitte tupakasta kokonaan eroon
, nm. tarvitsen muutaman päivässä ja itken syyllisyyttäni... :ashamed:
 
Huomenta vaan kaikille pitkästä aikaa! En oo ehtinyt kirjoitteleen tänne, mut oon melkein päivittäin käynyt kurkkimassa kuulumisia. Onnea kaikille uusille tulokkaille ja iso :hug: kaikille, joiden odotus loppui... :'(

Nyt olis itsellä menossa 7+1. Oireista yleinen kuvotus jatkuu. Toisena päivänä se kestää koko päivän ja toisena onneks vain hetken aamulla. Ja iltaisin mua paleltaa edelleen paljon, mies on ihan ihmeissään, kun mä valitan, et on kylmä ja se itse pojan kans voi olla t-paidalla.

Mulla on eka neuvola parin viikon päästä, tuntuu vaan, et ei jaksais odottaa sinne asti. Yrittävätköhän edes kuunnella sydänääniä silloin? Ja kuinkahan todennäköistä olis, et ne kuuluis? Esikon aikana kävin ekan kerran neuvolas vasta viikolla 12, silloin kuului sydänäänet hyvin. Esikon odotusaikana en käynyt kuin rakenneultrassa ja nyt olenkin miettinyt, et pitäsiköhän käydä siinä np-ultrassa... Suurin osa teistä taitaa olla menossa siihen?

Voi, pitää varmaan lähtee täydentämään ruokavarastoja kauppaan. Rentouttavaa viikonloppua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
lätäkkö: Mulla on sama ongelma paitsi että



Menkat on myöhäs jo melkeen kolme viikkoa, eli olisin laskurin mukaan jo 6+5... Luulen, että sitten ultrassa selviää, mutta kuka jaksaa odottaa sinne asti?? :ashamed:

elni-: Kiva kun säkin löysit tänne :)
Mä painin vähän samanlaisten juttujen kanssa...
Ei uskalla nauttia ja ihan hirveitä menkkakipuja välillä.
Ehkä tää sit jossai vaihees iloks muuttuu...
Mä ainakin kauheesti haaveilen jo tulevasta, tätä lasta on on niin haluttu..
Mutta silti epäiröin tehdä mitään esim. kattella vaatteita tai vaunuja, kun pelkään menevän kesken.. :( En aijo kyllä vauvakamaa ostella ennen, kun on pitkällä, mut ois niin kiva mennä vähän näpräämään johkin liikkeeseen.. :)
Tulipas selostus!

GALLUP: Moniko polttaa tai on polttanut ennen raskautta??
Miten pääsitte tupakasta kokonaan eroon
, nm. tarvitsen muutaman päivässä ja itken syyllisyyttäni... :ashamed:
Minä poltin ennen raskautta, lopetin tiistaina kun sain plussan. Välillä tekee mieli tosi paljon, mutta mulla ainakin auttaa se että keksin jotain muuta tekemistä. Mie esimerkiksi pari päivää siivosin ihan raivona, ei ehtinyt ajatella sitä tupakkaa.:D :whistle: Ja minun kokemuksella on helpompaa lopettaa kerralla, vaikeampaa niin että yrittää vähentää, sitäkin olen joskus yrittänyt eikä siitä tullut mitään. Nyt yllätyin kuinka helppoa tämä lopettaminen lopulta oli tai ainakin ollut tähän asti. Oikein paljon tsemppiä sinulle!:) :flower:
 
lätäkkö Verikokeista ei oikein ole apua, koska raskaushormoni määrät vaihtelee niin paljon. Ei auta kuin odottaa ultraa. Siinä saa suhteellisen tarkat mitat, joiden avulla la:n voi paremmin määrittää. Soita vain tk:n, jotta pääsisit sieltä kautta ultraa, koska tilanne vähän epäselvä. JOs ei niin sitten omakustanteisesti yksityiselle.

Lara Tsempit lopetukseen. Tahdonvoimaa se tarvitsee. Ajattele pikkuista savuavassa kohdussa niin tämä mielikuva voi toimia. Itse olen lopettanut, kun esikoista aloin odottaa. 15 vuotta olin askin päivässä tuprutellut. Nyt neljä vuotta ilman. Siihen kannattaa myös lopetuksessa varautua, että tupakaa tekee aina välillä mieli useiden vuosien ajan, mutta näistä pääsee yli. Alussa nämä hetket/kaudet on vaan voimakkaampia.

Mulla on toden totta nyt alkanyt taas alkuraskauden unettomuus. Useana yönä olen valvonut. Sitten aamulla väsyttää. Päikytkään ei oikein onnistu noiden muksujen kanssa ja iltaisin kun mies kotona niin itse olen töissä. Ehkä tänään, kun oppilaita vain 11-13 ja illalla iltatalli. Toisaalta en tahdo tällaisina päivinä malttaa, kun koko perheellä yhtestä aikaa.
-poni rv 5+3
 
Lara- Mä poltin silloin, kun aloin odottaa esikoista. silloin meni aski päivässä, mut plussan jälkeen lopetin. Jätin vain tupakan pois. Olin neljä päivää polttamat ja viidentenä meni hermot ja menin tupakalle. Se maistui niin pahalle, et en pystynyt vetämään kuin muutamat savut, se jäi siihen! Yllätyin itse, kuinka kivuttomasti se kävi. Mut tiedän, et toisille se on paljon vaikeempaa...

Sen raskauden jälkeen olen joskus tupakan polttanut, mut se maistui silloinkin pahalle, joten en jäänyt uudelleen koukkuun, olen siitä niin onnellinen! Tsemppiä kaikille, jotka yrittävät lopettaa ja ymmärrystä niille, joilta se ei kokonaan onnistu. Mun mielestä on pienempi paha polttaa pari/pv kuin aski/pv. Jokainen tekee omat ratkaisut.
 
Kiitos. Mä olen aina sanonu, et sit ku oon raskaana niin en polta enää yhtään...
Olen kuitenkin näin tehny ja hirveen huono omatunto.. Tiedän haitat ja mulla on tahdon voimaa, mut ei silti... :ashamed:
Mieskin on armeijassa ja oon tääl ihan yksin neljän elukan kans niin välillä tarviin vaan tupakan. :/
Täytyy siis vaan yrittää kovemmin!!
 
Tervetuloa mukaan uudet tulokkaat. :heart:

Pitkästä aikaa sain nukuttua kohtuullisen hyvin yön, vatsakivut eivät vaivanneet kun nukkumaan mennessä ja sitten aamulla herätessä. Yöllä ei onneksi tarvinnut niihin herätä.:)

Mulla ei ainakaan vielä ole tullut minkäänlaista väsymyksen tunnetta, ennemminkin sitä unettomuutta. Huonoilla yöunillakaan ei väsytä seuraavana päivänä paljon yhtään. Ruokahalu on edelleen kateissa eikä pahaolokaan paljoa vaivaa.

Poni06 sulla on ilmeisesti joku talliyritys.:) Itsellänikin on ollut hevosia, nyt tosin enää yksi joka on tällä hetkellä vieraalla hoidossa. Mietityttää vain tietenkin tulevaisuus tällä hetkellä tuon hevosen kohdalla, että mitä sen kanssa teen. Varsinkin jos tämä meidän liitto kariutuu, niin jaksanko sitten kaikkea yksin. Koira, hevonen ja pieni lapsi. :|

Ja viikoilla 5+3 mennään :heart:
 
Itse kohdunulkoisn kokeneena, suosittelisin asian tarkistuttamista jos vähänkin epäilyttää viikot tms. Viikolla 6+ ainakin itse menen ultraan. Siellä pitäisi näkyä ainakin se, että raskaus on oikeassa paikassa. Hyvässä lykyssä näkyy myös syke. Mulla ei kohdunulkoisesta ollut mitään kipuja tms. eli voi mennä näinkin ja viikot oli mulla just ennemmän ku mitä menkat anto olettaa. En halua ketään huolestuttaa, mutta kannattaa kuitenkin olla tarkkana näiden asioiden kanssa, ettei pääsis tapahtumaan mitään ikävää. Muutamana päivänä otetut verikokeet antavat myös jotain tietoa siitä, mihin suuntaan raskaus on kehittymässä. Multa otettiin verikoe eilen ja toiseen meen maanantaina. Tiistaina saan sit siitä tulokset. Kerron sitten, miten käy... viikonloppuja kaikille :)
 
Ehkäpä minäkin uskallan jo ilmoittautua mukaan, plussatestin tein loppiaisena ja nyt mennään siis viikoilla 5+5. Mulla taustalla endometrioosi joka todettiin laparoskopiassa syyskuussa, lapsettomuushoidot olisi alkaneet nyt helmikuussa. Vauvaa on toivottu kohta kaksi vuotta, ja tällainen ihana luomuyllätys sitten tulikin :heart: Eka ultra olis viikon päästä maanantaina, kovasti jännittää näkyykö siellä mitään!
Mulla ikää 28, esikoinen tulossa, laskettuaika 13.9., synnäri KHKS.
 
Yksityisillä tehdään varhaisultria. Soittelin niitä jo - ja hämmästin hintahaarukkaa - viime viikolla. Mutta tulin sitten siihen tulokseen, että on liian aikaista.. Odotan vastan ensimmäistä, joten hieman pihalla kaikesta..kokeneemmat; milloin varhaisultraan voi mennä aikaisintaan? Ja näkyykö silloin muuta, kuin se että siellä ollaan? - se riittäisi nyt ihan mainiosti :heart:
 
Minä pääsen varhaisultraan julkiselle puolelle, koska mulla on paperit sairaalan lapsettomuuspoliklinikalla. Mutta ns. normaalitapauksissa eka ultra julkisella lienee n. viikoilla 11-12, jos aikaisemmin haluaa ultran niin yksityiselle on mentävä. Mulle sanottiin, että varhaisultra kannattaa tehdä aikaisintaan kun viikkoja on täynnä 7.
 
Niinku sanoin ni viikol 6+ pitäis näkyy jo jopa sykekin. Jos ei mitään ongelmaa ole, odottaisin viikolle 7+ ni silloin pitäisi ainakin näkyä. Tämäkään ei tietenkään ole satavarmajuttu. Itse menen viikolla 6+ ja siitä sit niin kauan että on taas asiat selviä. J aihan siis yksityiselle menen. Vaikka onkohdunulkoista ja keskeytynyttä keskenmanoa yms. niin yksityiselle pitää mennä, mutta se on pakko jos haluan viimeisen johtimeni säilyttää.
 

Yhteistyössä