SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Hei vaan! Täälläkin on plussailtu ja syyskuulle näyttäisi osuvan. En tiedä päivästä, kierto on ollut pillereiden jälkeen vähän mitä sattuu, mutta veikkaus menee noin 17.päivään ehkä.. Ikää 31vuotta ja toinen lapsi olisi sitten toivottavasti tulossa! Ensimmäisellä ikää jo yli 10 vuotta.
Iltaisin turvottaa hulluntavalla ja rinnat on melkoisen kipeät-odotan todella että nämä ensimmäiset kuukaudet menisi nopeaan ja lapsi pysyisi matkassa(takana kaksi huonosti päättynyttä raskautta) ja olo tasaantuisi jos on tasaantuakseen. Iloinen olen kyllä, itku on herkässä :heart:
 
emulia Varmasti oli oikea ja paras päätös vaikka ei varmasti helppo missään nimessä. Mun ystävällä on kohtu kuolema takana jossa oli trisomia 18 vauva. Ei näkynyt heidän kohdalla ultrassa ja loppu tulos olikin sitten tosi ikävä. Onneksi tuo trisomia ei ole periytyvää vaan tosi huonoa tuuria joten eiköhän tällä kertaa kaikki mene hyvin. Tämä ei kyllä varmasti sun pelkoasi helpota.
Kertomisesta Mä en ole sen syksyisen keskeytyneen keskenmenon vuoksi halunnut tästä raskaudesta puhu kun mun hyville ystäville. Ajattelin, että sitten kun rupeaa näkymään niin kerron muille. Saa sitten nähdä pystynkö pitämään suuni kiinni kun olen melkoien lörppö :LOL:
 
Tervetuloa uudet plussanneet ja onnea! :heart: :flower:

Tästä raskaudesta oon kertonut miehen siskolle, omalle siskolle ja parhaalle kaverille. Yleensä en oo kauheesti tuota tietoa panttaillut, mutta nyt on vähän sellanen olo että en ihan heti halua kaikille kertoa. :) Pikkuhiljaa sitten tässä, kun sopivia tilaisuuksia tulee. Viidennestä kerrasta ei ainakaan omalta perheeltä kovin paljon onnitteluja heru.

(.) Olo edelleen melko samanlainen, väsyttää vaan ei muuta. Toivottavasti jatkuu myös tälläisenä.

AngelEyes ja vaava 4+3

 
Heippa!! Ja anteeksi etten ehdi nyt muuta tekemään ku omaa napaa kommentoimaan. Olen ollut reissulla muutaman päivän ja en ole lukenut mitä täällä on kirjoitettu, mutta lupaan palata asiaan myöhemmin tänään.

Tilanne täällä on tämä: maanantai-iltana huomasin vessassa käydessäni ihan vähän ruskeaa verta paperissa...no huolestuin tietenkin, mut googlasin asiasta ja löysin paljon juttuja, joissa sanottiin että voi olla ihan normaalia. No seuraavana päivänä ei ollut mitään koko päivänänä ja ehdin jo huokasta helpotuksesta, paitsi sit illalla oli taas sama juttu ja huolestuin taas. Eilen tulin illalla kotiin reissusta ja koko päivän oli taas vuotamatta, mutta illalla tuli paperiin pyyhittäessä kuivunutta verta...ja nyt sit tuli sit enemmän. Ja tänäaamuna sitä tuli vieläkin, ei siis suuria määriä, mutta kuitenkin. Kipuja ei pahemmin, sellasta pientä jomotusta, mut ei mitään häiritsevää. Nyt soitin sit neuvolaan ja kerroin asiasta ja sattu niin hyvin, että niillä on peruutusaika lääkärille tänään klo 13.20, joten oon menossa sinne tarkistaan paikkoja. Jännittää aikalailla. Se kätilötäti sano ettei välttämättä ole mitään vakavaa, mutta pitää tarkistaa. Pitäkää nyt hyvät ihmiset peukkuja meidän puolesta!!!

Tuun sit neuvolan jälkeen kertoon mitä sanoivat.
 
Huomenta....täällä on muututtu karhuksi ja voitas nukkua vissiin koko talvi :) Lueskelin tänään tulleita läpi ja löysin niiiin paljon tuttuja ajatuksia! Tää on kyllä parasta vertaistukea. Itse odottelen ensimmäistä ja olen vielä ihan alussa (4. vko vasta menossa) ja kuulostelen tuntemuksiani varmaan liikaakin...että missä nipistää ja viiltää...mihin se paha olo meni...oisko rinnat vähän vähemmän arat kuin eilen...siis suht neuroottista :ashamed: Mutta minkäs teet. En ole eläessäni tuntenut olevani niin oikealla paikalla kuin nyt :heart:

Meillä ei ole vielä kerrottu kellekään...paitsi yhdelle ystävälle soitin paniikkipuhelun kun en uskonut silmiäni. Ja sitten parin päivän päästä tulikin nega ja sitten ja taas soiteltiin... No siitä pari päivää niin tuli vahva plussa ja nyt on kk myöhässä jo. Mutta pelottaa...ja on onnesta sekaisin samaan aikaan.

Toivotaan meille kaikille onnea matkaan ja että osaisimme nauttia tästä etuoikeudesta! Niinkuin joku tuolla jo viisasti sanoi, lopputulokseen ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa.

Kaikille km ja surua kokeneille paljon voimaa ja uskoa tulevaan! :heart:
 
No nih, nyt olen lukenut kaikki kirjoitukset tähän asti läpi...hetken aikaa kesti =) Ainut vaan, että nyt olen jo unohtanut kuka kirjoitti mitäkin. Paljon halauksia kaikille kovia kokeneille...toivotaan että nyt pysyis pienet matkassa. :heart:

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille :)

Ja kaikille, jotka "taistelee" parisuhteidensa kanssa myös isot halaukset...tiedän niin hyvin tunteen. Meillä tosiaan printtailtiin tuossa joulunpyhien jälkeen jo eropapereita, että nyt tää oli tässä, mut sit mies kuitenkin sanoi ettei haluakaan viedä niitä. Mä olin kuitenkin jo päättänyt, että tammikuun aikana haen eroa, koska en usko että tästä tulee enää mitään ku koko ajan riidellään ja mä oon psyykkisesti ihan loppu, ku mulla on koko ajan sellanen olo että oon huono vaimo ja en oo tarpeeks ahkera tms. Tarkoituksena oli myös aloittaa pillerit uudestaan yli vuoden yrityksen jälkeen, ihan vaan sen takia etten tulis raskaaksi nyt ku tilanne oli mitä se oli. No sit tulikin plussa ja molempien asenteet on muuttuneet ja meillä on mennyt paljon paremmin nyt näiden muutaman viikon aikana. Saa nähdä miten käy. Mä tiedän kyllä että pärjään vaikka yksin vauvan kanssa jos niikseen tulee, mut oisin nyt kauheen mielelläni suonut lapselleni sekä isän että äidin jokapäiväiseen arkeen. Olen itse kasvanut ilman isääni, joka lähti minun ollessani ihan vauva ja ei ole kertaakaan ottanut yhteyttä. Minulla on maailman paras äiti, joka on oikeesti hienosti hoitanut sekä minut että kodin että työn. Joten äläkää huolehtiko, kyllä elämä kantaa ja kyllä sitä pärjää vaikka tulis mitä eteen jos vaan halua löytyy.

Ja nyt sit päivitän pikaisesti tilanteen täällä päässä. Kävin siellä lääkärissä, joka sit teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdunsuu on napakasti kiinni ja kova, mutta aika paljon oli kuitenkin sellasta ruskeeta mönjää/kuivunutta verta emättimessä. Kirjoitti sit lähetteen äitipolille ja verikokeisiin. Kävin heti päivällä ekassa verikokeessa ja huomenna menen toisen kerran. Niillä seurataan hcg-arvoja, että laskeeko vai nouseeko. Jos laskee niin sit pieni on tulossa pois, jos nousee niin sit pieni on vielä elossa ja ok. Maanantaina menen sit äitipolille, missä ultrataan ja gynekologi tutkii onko kaikki kunnossa.

Mulla ei ole juurikaan mitään kipuja, ihan lievää "menkkajomotusta", mut ei läheskään niinku menkkojen aikana. Tissit on edelleen kipeät ja väsyttää aikalailla. Nyt illalla se ruskea mönjä on muuttunut osittain ihan kirkkaaksi vereksi, ei sitä hirveän paljon tule, mut tulee kuitenkin... että en nyt tiedä mitä ajatella. Se lääkäri sanoi siellä neuvolassa, että se voi ihan hyvin olla että ois esim. ollut tulossa kaksoset ja nyt se toinen vuotaa pois. Tai sit se voi olla jotain muuta vuotoa, ei siis välttämättä ole vakavaa...mutta voi myös olla keskenmeno tai kohdun ulkopuolinen raskaus. No huomenna saa jotain osviittaa ku saa tietää niistä hcg-arvoista. Eipä tässä muuta voi ku odottaa ja toivoa parasta.

Anteeksi, että olen niin omanapainen nyt koko ajan, mutku ei oikeen keskittyminen riitä nyt muuhun. Paljon tsemppiä kaikille oireiden keskelle ja toivon sydämestäni ettei teille tulis mutkia matkaan!!! :heart:
 
Nyt on se kuvotus tännekin rantautunut. Juupajuu... Ja miehen deodorantti taas HAISEE niin pahalta |O . Eli kuten aiemminkin onnistuneessa raskaudessa.
Juhlitaan miehen kanssa nyt helmikuun alussa 10 v yhdessäoloa :heart: . Mennään ihan vaan tuohon parinkymmenen kilometrin päähän Hesan keskustaan. Käydään syömässä ja leffassa. Sit maaliskuun alussa juhlitaan kolmatta hääpäivää :) Ja onhan tos ihan muutaman viikon kuluttua mun synttäritki :) ! Tuo 2-vuotias tyttäremme jo vaati että sitten pitää olla mansikkakakkua :D :heart: . Saa nähdä mikä silloin on tilanne tän kuvotuksen kanssa, meneekö mansikkakakku alas tms. :x
Mä niin odotan sitä varhaisultraa. 25.pvä,mennään Femedaan.
Hyvää vointia teille kaikille!!!
 
Voi pidän moumoulle oikein kovasti peukkuja, ettei mitään olisi vialla.

Olen hyvin kiitollinen ja onnellinen parisuhteestani, joka on hyvin vakaa, mutta itsekkin tunnen muutamia äitejä jotka ovat olleet rakaudesta lähtien yksin ja pärjäävät hyvin. Esimerkiksi serkkuni tuli raskaaksi yhden illan jutusta, jossa ei aamulla jäänyt edes miehen nimi mieleen. Epäilemättä on joskus raskasta hoitaa kaikki yksin, mutta ainkin hän vaikuttaa erittäin onnelliselta ja rakastaa lastaan suunnattomasti.

Miellä on esikoinen tulossa ja mä oon välillä ihan rauhallinen ja toisena hetkenä pelkään hyvinkin paljon keskenmenoa ja kohdunulkopuolista, mutta luulen rauhoittuvani ekan ultran jälkeen.

Raskaudesta ollaan kerrottu siskoilleni ja miehen äidille. Myös parhaille ystävilleni ja töissä olen kertonut, olen aina sanonut, että jos jotain tapahtuu niin tulen sitten heidän olkaansa itkemään. Omalle äitilleni olisi tarkoitus kertoa huomenna.

Felessa ja kääpiö (5+6)
 
Hei kaikille, uskaltaiskohan sitä liittyä mukaan? Pillerit lopetin joulukuussa ja kuukautisia odotin alkavaksi tän viikon alussa. Eipä alkanut. Tein testin ja pari lisää ja kaikki näytti positiivista. Ihan alussa ollaan siis mutta varovaisen toiveikas alan olla sen suhteen, että kai tässä ollaan raskaana, ei vaan uskoisi, että noin nopeasti ois tärpännyt.

Ikiaikainen unelmani on ollut omat lapset ja raskaaksi tulo, joten tässä ehkä siksi hämmentyneenä ja sekaisin lähinnä. Oon jo vähän lueskellut teidän muiden juttuja ja ajattelin, että olisi kiva päästä mukaan jakamaan tunnelmia.

Taustoista sen verran, että 25-vuotias olen, viime syksynä menin naimisiin ihanan miehen kanssa ;) Asutaan Jyväskylässä ja kumpikin tätä esikoista hartaasti odottaa syntyväksi. Toivottavasti pysyy vauva matkassa mukana. Pelottaa toki paljonkin, millä niistä peloista pääsisi eroon? Haluaisin olla rauhaisin mielin mutta se on tosi vaikeaa!
 
Ultrakuulumisia: Kohdussa näkyi yksi sentin mittainen vaaveli jonka sydän jumputti vahvasti <3 Oon niin onnellinen =) Nyt tätä raskautta taas kestää paremmin(huonoa oloa) ku tietää minkä vuoksi olo on sellainen.Oon niin onnellinen että kävin tuolla ultrassa ja sain ihanana huojentuneen olon.Muuten oisin joutunu jännään vielä ainakin 2viikkoa neuvolaan asti.Vauva oli hyvässä paikassa kiinni eikä kohdun ympärillä näkynyt mitään vuotoja.Nyt on niin lluottavainen olo tän raskauden suhteen!
Onnittelut taas uusille plussasta :heart: Ihanaa kun tulee lisää syyskuisia vauvoja....tai minähähn oikeesti kuulusin tonne elokuisiin mutku oon melko 100% varma et tää menee yli lasketun niinku kaksi muutakin niin miellän itseni syyskuiseksi =) Haleja kaikille joille tullut jotain huonoja uutisia :hug: moumou toivotaan että se ois vaan jotain vaartonta vuotoo.Ja toivottavasti se loppuu äkkiä.Tollanenhan on ihan hermoja raastavaa ku ei tiedä onko yhä onnellisesti raskaana vai meneekö kesken.Paljoko sulla on yt viikkoja? Mulla ainakin keskenmenossa ja kohdunulkosessa varsinki tuli niin kovat vatsakivut et ne huomas siitä.Jälkimmäisessä niin kovat että vauhilla sairaalaan ja siellä suoraan baareille makaamaan :| Luulis et jos sulla keskenmeno niin tulis kovat mahakivut.
Täällä pahoinvointi jatkuu mutta tänään oli niin ihana päivä että kärsin valittamatta(ainakin tämän päivän ;) ) Mun kaikki sisarukset muuten nyt tietää.En voinut salata kun näin heidät ultran jälkeen.Onnittelut olivat jotenkin liian vaisut mun mielestä :ashamed: Olihan ne onnellisia(kai)mun ja meidän puolesta mut silti tuntuu et tää ei oo ihmisille niin iso juttu ku esim meidän esikoinen.Vaikka meille onkin.Mää haluan "hösötystä" tästä vauvasta ihan yhtä paljon kuin esikoisestakin <3
Rakkaudesta äiti ja aarre 7+2
 
Kiva lukea teidän juttujanne. Tsemppiä vaan kaikille ja uusille tervetuloa.

Mua itseäni vaivaa taas oireettomuus niinkuin aina edellisissäkin raskauksissa. Hyvä asiahan se sinänsä on, mutta kun on kuitenkin se kohdunulkoinen ja keskeytynyt keskenmeno takana niin en oikeen tiedä, et mikä pitäis olon olla... Ainoa oire on mahan järkyttävä turpoaminen yleensä päivällä ruokailun jälkeen. Ja välillä vähän nippailua jossain tuolla mahassa. Mäkin oon varannu ultraan ajan just sen ulkoisen takia. Sitä sitten odotellessa. Kaks kertaa jo huonoja uutisia siellä saanut, nyt kun ensin sinne asti jaksais ni hyvä olis. Ihana kuulla, että on tullut hyviä uutisia muille ultrassa :)
 
rakkaudesta äiti, onnittelut!!! Voi kun oon kade! =) :flower:

moumou, voi hitsin hitsi.... Tsemppiä ja toivottavasti saat kuulla tuloksen mahdollisimman pian!

poni, meillä on muuten samana päivänä neuvoja. Mulla on silloin jo rv 8+5 (jos luoja suo!)

hupu, kaksien huonojen tuurien jälkeen sulle soisi onnen tällä kertaa! Toivon sulle parasta!

Miksi oi miksi nippailut on täälläkin vähentyneet hurjasti? Onkohan se jokin yleisempikin rv6:tta lähestyttäessä oleva ilmiö vai? Siis edelleen on nippaillut sentään harvoin, mutta ei mitään vielä pari pv. sitten nippailuihin verrattuna. No, ei pidä miettiä turhaan sellaisia. Kulu aika, kulu! :)

Minä ja mieheni emme ole kertoneet kenellekään raskaudesta. Ajattelin odottaa rv13 asti (kunhan sinne asti ensin päästään) eli kun ekat 12vkoa on takanapäin. En ole niin läheinen sukulaisteni kanssa, että kertoisin sitten mahdollisesta keskenmenosta. Siksi en halua kertoa raskaudestakaan. Ja kun on tuo lapsettomuus taustalla, niin sitä on tullut hyvin haavoittuvaiseksi siitä että kenelle haluaa asioistaan muutenkaan avautua. Lapsettomuudestakin tiesi kunnolla vain siskoni. Viime kesänä olin raskaana ja jouduin kertomaan siskolleni aikaisessa vaiheessa. No, se olikin sitten vain sellainen pitkittynyt kemiallinen raskaus ja sitten tietysti kerroin senkin. Nyt onneksi ei tarvitse kertoa kenellekään ja testiviivatkin puhuivat heti alussakin jo sen puolesta, ettei raskaus ole kemiallinen. :)

Asun Ruotsissa muuten, mutta ei tulisi mieleenkään mennä ruotsalaisille vauvapalstoille!

Aika kuluu NIIN hitaasti, mutta onneksi päiviä värittää opiskeluni, jotka vievät ajatuksia hetkeksi pois THE VAUVASTA. Onko täällä muita opiskelijoita?

Olisi mukavaa jos muistaisitte laittaa kirjoituksenne loppuun rv:t. Kiinnostaa tietää aina missä vaiheessa kukin kirjoittaja on, mutten voi millään muistaa, eikä listalta jaksa aina tarkistella. :flower:

Tsemppiä kaikille masunkasvatukseen! :heart:

T.Estelle rv5+5
 
Estelle täällä mennään rv 5+2 ja oon oikeastaan ihan täysin oireeton. Välillä ihan unohdan olevani raskaana... Sen ehkä olen huomaavinani, että jos en syö säännöllisesti niin tulee huonoa oloa, mutta sekin tosi lievänä.

Kävin lukemassa tuolta THL:n sivuilta sikainfluenssarokotteesta ja siellä oleva tieto kyllä vahvisti sitä, että en ota rokotetta ennen, kuin 12 vkoa on täysi. Esim. Norjassa rokotetta ei anneta raskaana oleville ennen, kuin 12 vkoa on täysi.

Voi kamala, kun mulla on alkanut synnytys pelottamaan jo nyt :'( Esikoisen synnytys oli lievasti sanottuna rankka kokemus ja silloin vannotin kaikille, että en enää ikinä ryhdy moiseen. No, aika kultasi muistot, mutta nyt ne on taas nousseet pintaan. Pitää varmaan käydä ensin neuvolassa ja sitten pelkopolilla juttelemassa, että pystyn nauttimaan tästä raskaudesta täysillä.

Ihanaa perjantaita kaikille :heart:
 
Hei taas :)

Täällä ei oikeastaan muita oireita heti kun vähänki nälkä iskee niin alkaa kuvottamaan. Aamuisin vaan ei jotenki mikään maistuis, mutta pakko syödä ettei tuu huono olo. Ja ainakin eilen illalla oli lämmöt koholla, ja muutenkin on palellut kauheasti.

Oon kertonut kahdelle hyvälle ystävälle. Oli ihana nähdä heidän positiiviset reaktiot. Perheillemme miehen kanssa aateltiin kertoa sitten vasta lähempänä rv 12 :) Haluttais kertoa tuleville isovanhemmille jotenkin kivasti esim. tekemällä kortit, jossa runo ja uä-kuva tai vaikka antamalla mummo ja ukki mukit, kun siis molempien meidän vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi olisi tässä kyseessä :)

Ilmoitin tänne la:ksi 15.9. ns. arvauksena, mutta oon oikeastaan koko ajan kuitenkin itse laskenut sen perus 28 päiväsen kierron mukaan (joita nuo useimmat laskurit käyttää ) , jolloin la oiski 13.9. Helpompi laskea nuo rv:t suoraan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä. Eli nyt olisi 5+4. Yhdessä raskauslaskurissa luki, että tänään pikkuisella sydän alkaisi lyödä :heart:

A-nu Oonkin miettinyt missä vaiheessa se rokote kannattaa ottaa. No onneksi on aikaa sitä vielä pohtia.. Mulla juurikin tuo sama juttu, että säännöllinen syöminen ehkäisee kuvotusta.

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:
 
A-nu, minäkin soitin THL:n numeroon ja kysyin rokotteesta. Sanoivat että kantsii ottaa vasta 12 viikon jälkeen. Tosin neuvolasta sanoivat, että milloin vaan. Ootellaan nyt kuiteski.

Mulla on kans olleet nuo synnytyspelot ekan jälkeen, kun oli vaikea imukuppisynnytys. Toisessa repesin pahasti, ja nyt on kyllä suosiolla tarjottu sektiota. Haluaisin kuitenkin mieluummin alakautta, jos olis mahdollista. Saas nähdä miten käy. Sua A-nu neuvoisin käymään pelkopolilla ja harjottelemaan hengitystä ja rentoutumista, ja saahan niitä aika hyviä kivunlievityksiäkin. Etukäteen on tosi vaikee tietää, minkälainen synnytys on, vaikka ite noiden kahden jälkeen luulenkin tietäväni, että en taida olla ns. synnyttäjätyyppi.

Hupu, mullakin ku ja km viime vuonna, eli tosi nöyränä tämän alkuraskauden suhteen vielä.

Onnea ultrassa käyneille :heart: hyvistä uutisista!

Ja kunpa nuo vuodot sun muut ongelmat olisivat ohimeneviä :hug:

Sannimarja, sun elämässä tuntuu kaikki olevan kohdallaan, nauti ihanasta olosta ja miehestäsi ja kaikesta ;)

Roosamaria ja nuppunen 5+1 rv
 
Moumoulle myös täältä lämpimiä ajatuksia että kaikki menisi hyvin ja vuoto ei olisi mitään pahempaa..
Minä olen jo nyt ihan alussa kertonut omalle perheelleni, koska kuitenkin tulee sanottua jos menee kesken. On helpottavaa kun jonkun kanssa voi hiukan puhua ja hyvä mieli kun joku kysyy millainen sun vointi on-ja saa ajatella että se kysyy minin vuoksi :heart: Muille varmaan tulee sanottua vasta tuolla maaliskuun puolella, riippuen miten nopeasti alkaa masu näkymään :)
Varhaisraskauden ultraan aion mennä heti kun jotain on nähtävissä, ja jos vaan onni suosii niin että sinne asti mennään.
Tämä närästys on kamalaa iltaisin, en tiedä mitä pitäisi tehdä.. yhyy..
 
Mulla edelleen jatkuu ne öiset vatsakivut. Viime yönäkin oli noin yhden aikaan sitten kuuden aikaan ja aika pieni vielä seitsemän aikaan. Eka kipuilu on aina se kaikista "pahin", kestää noin kymmenisen minuuttia sitten helpottaa. On tässä alkanut mietityttää että kuuluuko nuo asiaan vai voiko tämä olla joku kohdunulkoinen??? Kipuja ei kuitenkaan ole päivisin lainkaan eikä minkäänlaista vuotokaan ole vielä ainakaan ollut.

Moumou Hienoa kuulla että teidän liitto on menossa parempaan suuntaan. :heart: Niin minäkin luulin viime viikolla, että asiat olisivat paranemaan päin, kunnes mies on tällä viikolla muistutellut, että muistathan että ollaan eroamassa. :'( Kyllä tässä nyt tulevaisuus mietityttää, varsinkin kun raskaus on saanut alkunsa ennen kuin mies on eropaperit jättänyt. En siis yhtään tiedä mitä ajatella, mies ei tällä hetkellä oikein halua uskoa, että meidän liitto saadaan toimimaan, kun on sitä mieltä että mikä nyt olisi muuttunut???

Raskaudesta mies on nyt sitä mieltä ettei meille voi vauvaa tulla koska ollaan eroamassa ja kuukausi sitten vauva olisi ollut ihan tervetullut. Luuleepa vielä että kiristän häntä jotenkin lapsella, sanoin kyllä että pärjätään me kaksistaan vauvan kanssa ja mitenkään en todellakaan ole häntä kiristämässä. Lapsi on kuitenkin saanut alkunsa avioliiton aikana. :heart:

Nyt tavallaan mennään sitten vain päivä kerrallaan ja toivotaan että meidän välit saadaan kuntoon, tässä pitäisi nyt saada mies vakuuttuneeksi että asiat voivat parantua!

Niin ja tällä hetkellä on 5+2
 
Täällä rauhallinen hetki koneella ennen viikkosiivousen aloittamista. Ja edelleen kahvi maistuu :) . Esikoinen lähti kerhoon. Meillä täällä maalla on niin hyvä palvelu, että aamulla taksi hakee tytön ja palauttaa ennen puoltapäivää. Kiva niin ei tarvi kuopuksen kanssa kiirehtiä viemään ja sitten myöhemmin vauvan kanssa.

On pitänyt taas perehtyä ruokavalio tartunta ym juttuihin. Kissanvessan siivouksen siirsin jo miehelle, joka nyt vähän nyrpeänä sitä siivoilee. Olemme lähdössä kuukauden päästä lomalle Egyptiin. Vähän aikaa sitten miehen kanssa haaveiltiin kaikista niistä ihanista juustoista, joita siellä on, mutta nyt taitaakin juustot jäädä minulta syömättä. Meillä on All Inclusive- hotellli, joten ruokailut sinänsä hygienisiä, mutta eipä noiden juustojen tekotapaa tiedä. Onko kenelläkään parempaa tietoa??

A-nu Pelkopolille vain aikaa pyytämään niin ei tarvi asiaa omassa pässä vatvoa.

moumou Ikävä tilanne, vaikka varmasti monet vuodot ovat ihan vaarattomia. Hyvä, kun verikokeilla seurataan niin saat faktatietoa koko ajan siitä missä mennään. Tarrasukkia paljon pikkuiselle.

rakkaudesta äiti oooh, miten ihanan kuuloisia ultrakuulumisia. Oli varmaan huojentava kokemus.

Täällä edelleen oireetonta. Meillä mies taitaa reagoida paljon enemmän..on niiiiin väsynyt ja milelialat heittelee. :)
-Poni rv 5+2
 
ennie :hug: :hug: päivä kerrallaan. Toivotaan kovasti, että saatte asiat kuntoon, mutta jos ero kuitenkin tulee niin sinä ja vauva pärjäätte varmasti. Kivuthan voivat olla vain kohdun kasvukipuja. Yöllä kun rentoudut tuntuvat vaan voimakkaammin.
 
Kiitos Poni06:)
Päivä kerrallaan tässä on pakko mennäkin.

Sitä minäkin olen tässä ajatellut, että voisivatko olla kohdun kasvukipuja, mutta voiko niitä olla sitten jo näin aikaisessa vaiheessa???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poni06:
Täällä edelleen oireetonta. Meillä mies taitaa reagoida paljon enemmän..on niiiiin väsynyt ja milelialat heittelee. :)
-Poni rv 5+2


:D :heart: Ihana...mut se on kovaa aikaa kun mies on raskaana :D

Täälläkin ollaan melkein ilman oireita, ainoina selkeinä on kipeät rinnat ja väsymys. Ja muutaman kerran yössä tulee mulle kanssa sellasia vihlasuja, että herään. Epämääräistä huonoa oloa, pientä palelua ja sellaista, mutta jotenkin kaikki olot on sellaisia mitä voisi olla normaalistikin. Tota väsymystäkin mietin, että miten se on erilaista kun olen aina ollut tosi kova nukkumaan :D Ei näistä tiedä... Olo on kun Liisalla Ihmemaassa.

Mä haluaisin jo kovasti mennä yksityiselle varhaisultraan, että saisi varmuuden siellä olevasta. Mua hieman piinaa ajatus tuulimunsta. jostain syystä. Mutta olen tosiaan vielä niin alussa, ettei siellä kai mitään näkyisi vaikka kaikki hyvin olisikin. Millä viikoilla te olette käyneet? Miten aikaisin kaverin on mahdollista näkyä?

Mä olen myös miettinyt, etten ota sikapiikkiä ainakaan ennen 12 vkoa.

Iloista ja kaunista päivää kaikille! Ja tsemppiä ennielle; joskus ne asiat järjestyy ihan yhtäkkiä, vaikka tässä hetkessä tuntuisi surkealta ja vaikealta.
 
Hei kaikille.
Toivottavasti kaikkien parisuhteet parantuvat odotuksen lomassa. Omalla kohdallani tilanne on sen suhteen hyvä, olemme olleet yhdessä kohta seitsemän vuotta ja olen oikeastaan aika onnellinen :heart:

Mua huolettaa lihominen. Olen jo nyt ylipainoinen, joten mitähän tästäkin tulee. Tekee mieli rasvaista ruokaa, makeaa ei tee mieli yhtään. Keskiviikkona söin hampurilaisaterian ja eilen aamupalaksi yövuoron jälkeen pyttipannua...Namskis :LOL: Ällöä oloa on joka päivä, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Eka ultra ensi viikon torstaina, sen jälkeen lähdemme reissuun vanhempieni luo, joten jos kaikki on hyvin, kerromme varmaan heille. Aloin vaan miettimään, että jos kaikki ei olekaan hyvin, lähdetäänkö me silti sinne...Saattais olla aika tympeä reissu jos kaikki ois päin peetä, eikä ehkä viittis sanoa niille mikä mättää...

Raskaudesta tietää meidän lisäksi kaksi hyvää ystävääni, ei vielä muut. Jos suinkin maltan, odotan vielä sen kuukauden ja kerrotaan sitten.

 

Yhteistyössä