SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Mun mies tekee ruokaa ja hemmottelee mua, ilman pyyntöä ja pyynnöstäkin tottakai! :D

Mun ei tee mieli syödä mitään. Kaikkea mitä on kaapissa niin en haluu. Kokoajan pitäs muka lähtee kauppaan kattoon jotain mikä maistuis. No siihen en oo ryhtyny ja väkisin yrittäny jotain mussuttaa. Tänään ei oo ollu juurikaan pahoinvointia. Kiitos siitä! Eilen oli koko päivän!

Ja jotenki mä en saa aikaseks mitään. Olis kauheesti kaikkee tekemistä, mut mikään ei huvita/kiinnosta. Paitsi voisin nukkua. :heart:

Angelico 6+0
 
Tosi kurjaa, kun jotkut joutuvat kamppailemaan parisuhteiden kanssa. Toivottavasti saatte välinne kuntoon ja pääsette nauttimaan odotusajasta.

MaybeSomeday mä kävin esikoiselta varhaisultrassa ja eka kerralla viikkoja oli 6+jotain, sydänääniä ei kuulunut. Kävin kokeneella yksityisellä, joten olisi pitänyt osata ns. ultrata oikein. Olin jo ihan varma, että kyseessä tuulimuna tai jotain, mutta sitten tehtiin uusinta ultra 8+jotain ja silloin lääkäriä lainatakseni mannaryyni pomppi tosi vilkkaasti ja tasaisesti :)

Soitin tänään neuvolaan ja LA on nyt sitten 31.8. Eka neuvola on 26.1. ja ultra 11.2. Meillä on neuvolalääkäripäivät aina torstaisin ja olisin saanut ultran jo pari viikkoa aiemminkin, mutta harmillisesti olen just torstaisin työmatkoilla, joita en voi siirtää. Siitä se taas alkaa =)
 
Tuosta alkuraskauden ultrasta tuli mieleeni, että ne sydänäänethän pitäisi saada näkyviin/kuuluviin rv 6+-> Me käytiin esikoisesta alkuraskauden ultrassa rv 6+2 (kuukautisten mukaan piti olla 7+4) ja siellä se pieni sydän jumpsutti. Laskettua aikaa lääkäri ei kuitenkaan saanut tarkistettua, sillä alkio oli vielä niin pieni, ettei pää-perä-mittaa voinut mitata (arvio oli siis 6+2-6+4). Laskettu aika tarkistettiin ultralla rv 8+1. Neuvolassa sydänäänet saatiin kuuluviin ekan kerran vasta rv 17+5, kun lääkärineuvolassa rv 11+5 niitä ei vielä mahan päältä kuultu (syynä istukka etuseinämässä ja taaksepäin kallistunut kohtu). Onneksi oli samana päivänä nt-ultra, jossa nähtiin, että masuvaltakunnassa kaikki hyvin :)

Nyt siis mennään alkuraskauden ultraan arviolta 8+jotain. Miulla tää kierto, josta tulin raskaaksi, oli eka sitten synnytyksen, eikä kierron pituudesta ole sen takia mitään haisua. Plussatestin tein kp 35 Clearbluen digitaalisella testillä.
 
Testiin tuli tänään tälläisiä viivoja:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5551347.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5551468.jpg

Elikkä Kaakonkulmalta ollaan, synnärinä siis EKKS ja viidettä odoteltaisiin.

Alussa vielä mennään nyt viikkoja 4+1
 
Mulla on myös tällä hetkellä ongelma ettei ruoka oikein maistu. Jotain kuitenkin on pakko yrittää syödä, kun tuo etova olo kuitenkin vaivaa.

Samoin öisin on ollut pieniä alavatsakipuja, mitkä yhtä yötä lukuunottamatta ovat pysyneet aisoissa.
 
LA 11.09.2010

Estelle.....ensimmäinen.....24..........???


Heippa!

Uskaltautuisinkohan minäkin tänne? Nyt meneillään rv5+3 ja tänään iski kauhea tarve pinoutua jonnekin. :) Olen aikaisemmin pyörinyt enemmän ja vähemmän tuolla odotuksen odottajissa lapsettomuuspuolella. Vaikka olenkin nuorehko, niin avioliittoa takana 1,5v ja lapsettomuutta paljon sitäkin kauemmin. :(

En pysty vielä täysillä iloitsemaan raskaudesta, kun on tuo lapsettomuustausta ja vielä näin epävarmoilla viikoilla mennään. Mutta kyllä se tästä piakkoin iloksi muuttuu kuulkaas :). Varasin tänään neuvolan rv 8+4:ksi. Varhaisultraan haluaisin, mutta vielä tällä hetkellä en tiedä että missäs ihmeessä se sitten tehtäisiin. Oletteko varanneet mahdollisesti ajan tavalliselle gynelle varhaisultraa varten?

Voisiko joku ahkera päivittää mut listaan? :flower:

Tuntuu ihan, että monet täällä on "pitkällä" kun on pari viikkoa itseä edellä :)
 
Heippa hei!! Taidan myös ilmoittautua tänne. Rv5+1 ois meneillään ja neuvola 8.2. Raskauden alkutaipaleella ollaan siis:heart:
Ensioireina oli ennen testin plussaa rintojen kosketusarkuus ja turvotus. Myöhemmin on alkanut jatkuva menkkakipujen tuntu ja aamuyökkäily, mutta on se vaan niin ihanaa :LOL:
 
Tervetuoa kaikille uusille syyskuun mammoille :flower: Päivitin tuota listaa taas sivulla 5, lisäsin sinutkin estelle :)

Vaikka en kirjoittele päivittäin kuulumisiani, koitan käydä päivittämässä listaa. Väsymys painaa siinä määrin, etten jaksa koneella olla silmät ristissä. Päivä kerralla elelen, ja toivon että iltatähti pysyy matkassa mukana.

Mamma1976 & Iltatähti (Tänään 6+2)
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl8.glitter-graphics.net/pub/1040/1040078pjtfxwjzwi.gif[/img][/url]
 
Onnittelut kaikille uusille plussasta ja tervetuloa joukkoomme :heart: :flower:
ennie Toivotaan että saatte miehenne kanssa asiat selväksi ja kaikki muuttus hyväksi.Meillä suhteessa ollut enempi ja vähempi ongelmia(yhdessä oltu9v)ja välillä tosissaan oltu eroamassa.Tai ainakin minä.Mies ei erosta puhu,mutta tuntu välissä että vain minä yritin tehdä töitä suhteen eteen.Paljon riitoja aiheuttanut kotityöt,lasten hoito,yö valvomiset,väsymys ja raha asiat.Nyt kun on jo näin monta lasta olemme oppineet elämään jo aika hyvin "yhteen",mutta yhä tulee tilanteita joissa tuntuu että toinen ei aina ymmärrä.Esim nyt sitä ettei seksi kiinnosta kun koko ajan yrjöttää ja väsyttää.Hyvä merkki kuitenkin että miehellä kiinnostaa ;) Mutta nyt siis suhteessa onnellisimmat ajat.Esikoisen syntymän jälkeen elimme aikamoisessa kriisissä kun kaikki oli uutta(väsymys,lapsen hoidon vaativuus,sitovuus...) Silti toivoisin enemmän ymmärrystä raskaus ja imetysaikoina.Siitä mun väsymyksestä tulee usein kinaa ku haluan heti nukkumaan kun vauvakin menee ja kotikin on sotkuisempi näin alkuraskauden pahoinvoinnin aikana ja pikkuvauva aikana.Mies ei suoraan sano sotkusta mut vihjailukin loukkaa.Jos se kokis tän olotilan niin se ymmärtäs paljon paremmin.Oksentanut en oo kertaakaan ..oon sen välttänyt,mutta koko ajan pitäs syyä.Inhottavaa kun mitään ei oikeen haluta.Sit ku syö tulee parempi olo mut jos syö vähänkin liikaa on sellanen hankala ähky olo.Ällöin olo on aamulla.Aamupalankaan jälkeen ei oikein helpota,mut päiväruuan jälkeen on jonkun aikaa hyvä olo.Välipala aikaankin saattaa olla ihan ok olo,mut iltaruuan aikaan alkaa huononeen ja illalla aivan kamala ällö olo ettei saa ees nukuttua.Pissahätä häiritsee ton pahan olon seurana yö uniani.Ja palelu on ja pysyy.Tänään tuli muuten täyteen rv7 :attn: :heart: ja nyt paljon luottavaisempi olo raskauden jatkumisen suhteen =) Mulla kun keksenmeno ja kohdunulkoinen on aijemmin huomattu rv.6 niin nyt tuntuu et pahimman yli menty.Kahden yön päästä ois se ultrakin.Vähän kyllä jännittää,mutta toivottavasti kaikki on hyvin pienellä.Synnytys pyörähtelee välillä mielessä.Ei oo ollut koskaan mitään synnytyskammoa,mut nyt tulee välillä mieleen et mihin mää oon pääni taas pistäny ku siihen rääkkiin oon taas matkalla.Onneks se on kuitenkin sitten aika äkkiä ohi ja saa mailman parhaan palkinnon rinnan päälle niinkuin jo kolme kertaa iajemminkin.Mulla esikoisen synnytys oli 12tuntia,seuraava vaan 4tuntia ja kolmas 6tuntia.Ponnistusvaihe tai ekasta olla 20min,toisesta n.6min ja kolmannesta n.4min. Vaikka toisesta synnytys oli noin lyhyt oli se kaikkein rajuin kun en kerennyt saada kivunlievitystä.Kun menin synnytysaliin oli kohdunsuu jo täysin auki ja sain ruveta ponnistaan.Tosta synnytyksestä jäi pikkuinen pelko mut kolmannella kerralla osasin lähtä jo melkein kivuttomista supistuksista(joita mulla toisesta tosiaan oli melkein loppurutistukseen saakka ja ne avas paikkoja tosi tehokkaasti)sairaalaan ja kerkesin saada sit epiduraalin niinku eka synnytyksessäkin.Kolmannessa se ei vaan auttanu niin hyvin ku ekassa,mut sen haluan varmaan taaskin.Vie se niin hyvin kipuja pois.Altaassa olin esikoisesta tunnin ja se oli tosi hyvä kivunlievitysmyös =) Heh mutta ei synnytyksestä enmpää.Toivotaan nyt vaan että kyytiläiset pysyy matkassa ja kaikkien raskaudet menis hyvin.Itsekkin alan varmasti nauttia enemmän kuhan tää pahin pahoinvointivaihe on ohi.Nyt taasen syömään ja sitten katsomaan pakoa.Kaksi lapsista jo simahti =)
rakkaudesta äiti ja aarre 7+0 :heart:
 
hei...
me ei olla miehen kanssa päästy sen pidemmälle keskusteluissa...hän on edelleen samaa mieltä ettei halua nyt...mutta ehkä 2kk tai vuoden päästä haluaa jos aisat hyvin :kieh: mua niin vihastuttaa noin yksinkertainen ajatusmaailma kun tämänkin positiivisen tuloksen saaminen kesti 8kk!
Minulla siis yksi 3v lapsi edellisesta suhteesta.

Onko muilla raskausoireet hävinneet? itselläni nyt siis 6vko ja oireet hävinneet. tosin väsyttää ja ei tee mieli syödä mitään. rinnat hiukan arat. huono olo häipynyt myöskin.

mitä oireita teillä ollut poikaa/tyttö odottaessa? oletteko huomanneet eroa?

 
Täälläkin esikoinen on unten mailla. Meillä ei nukuta vaikkei olisi pissahätää tai muutakaan. Esikoinen on joka yö valveilla sellaisen 2h. Ei itke tai kaipaa että luokse mentäisi, mutta höpöttelee ja pitää sellasta uniääntä. Joskus itkee ja kaipaa hetken sylissä jatkaakseen unia. Unettomuutta siis ilmassa... onneksi sentään päiväunet nukkuu nykyään ainakin tunnin verran niin saan hetken levätä myös itse. Vauvasta asti on huonosti nukkunut, vaan sellasia 30 min pätkiä ja olinkin aika tööt tuon ekat 6kk. Toivotaan, että pikkukakkonen olisi hieman parempi-unisempi :whistle:

Meilläkin on miekkosen kanssa kyllä ollut omat ongelmamme suhteessa. Ei olla naimisissa mutta yhteiseloa on tänä vuonna täynnä 11 vuotta. Kyllä on mullakin aika pitkälti kodin pyörittäminen omilla harteilla, miestä saa aina käskeä kotitöihin kun ei osaa niihin "automaattisesti" tarttua. Ei kylläkään koskaan valita jos on sotkuista, itseäni alkaa ekana häiritsemään.

Täällä ei uusia oireita ole ilmaantunut.
Tervetuloa uudet! Mä meen iltapalalle :p
 
Onnea uusille mukaan tuleille odottajille :flower: ja tervetuloa joukkoon!

Täällä on ihan super oireetonta. Ihan pieni väsymys päivisin ja unettomuus öisin kiusaa. Ruoka maisuu normaaliin tapaa, eikä pahaa tee edes kahvi. Hajuaisti on kuin ajokoiralla ja se on melko ikävää. Varsinkin kakkavaippoja siivotessa. Mun ei ole kyllä edellisissäkään raskausissa kertaakaan tarvinnut oksentaa niin en usko, että nytkään mitää hurjaa pahinvointia tule, vaikka erilaistahan voi olla toki.

Jaksuja kaikille parisuhteen kommervenkkeihin. Meilläkin on niitä tämän tästä, kun melko tempperamenttisiä molemmat ollaan. Arki meillä on melko rankkaa, kun lapset kotihoidossa ja molemmat käy töissä. Yhteistä aikaa ei juuri ole, kun viikonloppuisinkin mulla töitä. Eroakin on tullut usein mietittyä, mutta kyllä se perhe on kuitenkin niin tärkeä, että sen eteen kannattaa töitä tehdä, vaikka joskus tuntuisi ero helpommalle. No meillä nyt jo paljon helpottunut. Meillä on ollut melko hektinen liitto, kun ollaan tavattu syksyllä 04 ja uudenvuoden aattona oli jo 4. hääpäivä. Esikoinen on saannut alkunsa häämatkalla :heart: .

Kerroin tänään odotuksesta äidilleni, kun oltiin lähdössä heidän kanssa syyskuussa lomalle Kyprokselle ja matkan jouduin perua. Iloinen oli kovin. Raskaudesta tietää myös siskoni ja yhdet ystävät. Mies on lörpötellyt jo töissä ja veljelleen kertonut.

Telkun ääreen hetkeksi ja sitten unille.
-Poni ja vielä nimetön masukki 4+6
 
On tää... Ensin sitä on huolissaan, kun vatsa kipuilee niin kovasti ja nyt huolestuttaa tää oireettomuus. Hulluksihan tässä kohta tulee.

En yhtään muista oliko esikoisen kanssa näillä viikkoilla vielä mitään sen kummempia oireita. Tuntuu että nyt tarkkaillen tuntemuksia koko ajan, esikoisen kanssa olin paljon rennompi. Silloin kerrottiikin heti plussan jälkeen useille useille ystäville ja sukulaisille raskaudesta. Nyt ollaan kerrottu vasta mun parhaalle ystävälle joka on itsekin raskaana. Oon kyllä sellainen hölösuu, että varmasti möläytän tästä raskaudesta vielä jollekin ennen alkuraskauden ultraa.

A-nu 5+0
 
Huomenta leidit!

Täällä rv 6 lähtenyt käyntiin ja eilen aloin ihmetelemään, kun iltaisin esiintynyt pahaolo on kadonnut.
Tissit on kipeet ja kovan punttis treenin jäljiltä vatsassa on sellainen pallon tunne. Ihan kun mä tuntisin mun kohdun sellaisena luumun kokoisena kovana mönttinä. :LOL:
Taidan olla vähän titityy. :p

Esikoista odottaessa oli tosi huono olo ja päänsärky joka ei loppunut millään lääkkeellä (3 kk panadolin syömisen jälkeen vedin yhtenä iltana tupla buranat ja päänsärky loppu kun seinään :/ ) Nyt ihmetyttää kun ei ole huono olo yhtään. Eikä väsytä. Ihme juttu.

Ensi viikolla on firman kostea illanvietto. Sitä ei pysty skippaamaan, eli täytynee keksiä joku lääkekuuri. Hyviä ehdotuksia?
 
Mua kanssa tosiaan ihmetyttää kun ei ole yhtään huono olo ja ei myöskään väsytä. Esikoisen kanssa mullakin oli tosi etova olo ja piti syödä parin tunnin välein ettei olo pahentunut. Mutta en tosiaan muista oliko etovaa oloa jo näin aikaisin.



 
MOUSSE:yks hyvä ehdotus lääkekuuriks olis esim Trikozol niminen antibiootti. Aiheuttaa antabusreaktion ja sitä syödessä voi tulla huonovointisuutta ja metallinmakua joten menis raskausoireetkin sen piikkiin jos sellaisia on. Käytetään pehmytkudos tulehduksiin esim. Minä jouduin syömään kun Bartholinen rauhanen tulehtui (on liukastinrauhanen) mutta keksi joku muu, vaikka Helico-bakteeri jonka häätöön myös käytetään. Minä ihan oksensin kun oli niin etova olo lääkekuurin aikana, jouduin syömään sitten vielä tavallista antibioottia kaverina, tais olla kefexin.
 
Täällä myös hävinnyt nuo vatsan nipistelyt, mitkä alkuun tuntui jatkuvasti. Nyt jäljellä palelu, väsymys, ällötys ( etenkin jotkut hajut + kahvi) sekä rintojen arkuus.
Raskaudesta on tullut kerrottua äidille ja parhaalle kaverille, jolla itsellään 2 lasta. Äidin reaktiota jännitin eniten, sillä aina hänen mielestään pitäisi näissä asioissa odottaa ja odottaa.. Johtunee siitä, kun itse sai minut 14-vuotiaana :ashamed: Suhtautu kyllä ihmeen positiivisesti ja minua helpotti, kun sai kertoa.. Mitään en ole koskaan tältä pystynyt salaamaan... :p

Suhteeni onkin melko monimutkainen juttu.. Ainakin minulle.. Tunnettu ollaan 1,5 vuotta ja olen aina koittanut tätä miestä työntää pois luotani.. Syystä, että en ole tottunut niin hyvään kohteluun ikinä ja tunnen hänen rinnallaan itse olevani huono ihminen :/
Hiljalleen olen oppinut hyväksymään että ehkä minäkin ansaitsen palan hyvää.. Silti takaraivossa on, että tämä on minun lapsi ja tulen aina pärjäämään yksin!! (hyvin itsekästä, TIEDÄN) Mies kauhistui, kun kerroin ajatuksestani, ymmärsi kumminkin, kun itse olen elänyt ilman isää sekä äitini on elänyt ilman isää.. Onnellinen olen siitä ihmisestä, kuka vierelläni on ja tiedän tämän tekevän minun sekä lapsensa eteen kaikkensa aina loppuun saakka.
 
Eini
Ilmoittautuisin joukkoonne :wave:
Reilu vuosi on yritystä takana ja yksi km kesällä. Syksyllä aloitettiin clomit ja viikko sitten testasin kauan odotetun plussan. Laskettuaika olisi 8.9 eli tänään tuli rv 6 täyteen. Synnärinä tulee olemaan joko TAYS tai VAS.
Olemme kumpainenkin 24v. ja Tampereen seudulla asumme. En uskalla oikein vielä nauttia tästä raskaudesta kun on niin suuri pelko keskenmenosta. Parin viiko päästä on varhaisuä, joten toivotaan että kaikki menee sinne asti ok ja pikkuisella on kaikki hyvin.
Oireina on ollut rintojen kipuilua, väsymystä, huimausta ja lievää kuvotusta. Tuntuu että toisina päivinä on enemmän oireilua ja sitten taas toisina ei ollenkaan. On tämä alkuraskaus vaan aikas haastavaa aikaa kun koko ajan kuulostelee mitä kroppa sanoo ;)
 
Viime yönä oli taas jonkinlaisia vatsakipuja, pelkäsin että tulee taas yhtä kovia kipuja kuin viime viikolla oli yhtenä yönä. Tuntui ihan kuin koko kohtu räjähtäisi. Viime yönä kivut kestivät vain noin kymmenisen minuuttia ja niitä oli pari kertaa. Joten ei onneksi olleet kovin pahoja.

Iltaisin tuntuisi minulle olevan kaikista huonoin olo. Eilenkin illalla yhden karjalanpiirakan ja maitolasin juomiseen meni puolisen tuntia, kun oli niin paha olo. Okseta ei kuitenkaan vielä yhtään, mutta ei tämä etovuuskaan tietenkään kovin kivaa ole. :(

Eilen kotona onneksi hiukan asioista puhuttiin tai paremminkin minä puhuin ja mies kuunteli, keskustelua kun hänestä ei irti vieläkään saa. Positiivista oli se kun minä sain puhua hänelle ilman, että hän olisi hermostunut.

Olisihan se niin ihanaa kun voisi vain nauttia tästä odotusajasta, ilman että tarvitsisi yrittää saada parisuhdetta kuntoon. Edelleenkään en kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon meidän liiton suhteen vaan uskon, toivon ja haluan saada asiat kuntoon! :heart:


Ennien iäksi voi muuten päivittää 33.

Tänään tulikin sitten 5+0 hyvin alussa ollaan. Enkä ole vielä suunnitellut neuvolaan soittavani, mutta kaipa sekin sitten jossain vaiheessa tulee tehdä.
 
Eilen sitten unohtu vielä tärkeitä tietoja laittaa, niin shokissa olin tuosta plussasta. :D Elikkä ikää on täällä 30 ja laskettu aika tuon Tekayn laskurin mukaan olisi 20.9, mutta todennäkösesti tää syntyy alkukuusta jo, jos sinne saakka päästään. Kaikki muutkin on syntyneet ennen laskettua aikaa.

Tämä on meille oikea yllätysraskaus, ei tosiaan ollut tähän vauvaa suunniteltu. Itse poden kroonista vauvakuumetta ja nyt juuri kun siitä oli eroon pääsemässä niin käykin näin. :eek: Talo on liian pieni viidelle, autoon onneksi mahtuu. Töihin olin juuri lähtenyt ja nyt sitten taas uudestaa lomailemaan piakkoin. Opiskeluja olin ajatellut syksyllä aloittaa mutta nekin jää nyt toistaiseksi.

Oireista taisi olla jotain puhetta. Täälläkin on yksi ihan oireeton, jos pientä väsymystä ei lasketa mukaan. Välillä vihloo tuonne kohdunsuun paikkeille mutta siinä kaikki.
 
Tänään plussasin haamuviivalla.. olin 110% varma, että en ole raskaana vaan minulla on jokin infektio! vatsaa pistelee välillä ja vähän polttelee silloin tällöin.. varsinkin pissatessa.

Viime menkat oli NIIN niukat, että en tiedä oikein vieläkään nimitänkö niitä menkoiksi (eli aivan käsittämättömän vähän ruskeaa vuotoa, että pikkuhousunsuoja riitti). onko tänään kp 48 vai kp 24.. en tiedä.. No mutta raskaana tässä sit kai ollaan! =) Oli vaan tunne, että pakko testata.. aion kyllä testata uudestaan viikon päästä. Eikös haamuviiva kerro, että raskaus on tosi alussa? Koska hormonia ei vielä niin paljon ole, siksi tulee vaan hailakka viiva. Näin mä sen itse olen ajatellu. Ajattelin sen clear blue digital version ostaa, ja siitähän näkee vähän niitä viikkoja monennella mennään.. ei muuten mitään hajua..
 

Yhteistyössä